Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ευρωπαϊκό “ζεστό” χρήμα στην Τουρκία για βαριά τεθωρακισμένα οχήματα!


Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την οποία εκφράζει την ανησυχία του για αγορά τεθωρακισμένων από την Τουρκία με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΔΗΣΥ Νίκος Ανδρουλάκης. Ο Έλληνας ευρωβουλευτής επισημαίνει ότι δόθηκαν 83 εκατ. ευρώ στην Άγκυρα από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας για να αποκτήσει η Τουρκία βαριά τεθωρακισμένα οχήματα. Ορισμένα μάλιστα από αυτά τα έχει τοποθετήσει στα σύνορα με την Ελλάδα.

Όπως τονίζει στην ανακοίνωσή του «απαγορεύεται η αγορά στρατιωτικού τύπου οχημάτων με ευρωπαϊκά χρήματα» και ρωτά την Επιτροπή αν υπάρχει μηχανισμός παρακολούθησης της χρήσης των συγκεκριμένων οχημάτων από την πλευρά της Τουρκίας.

Αναλυτικά η ερώτηση του Νίκου Ανδρουλάκη προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ως εξής:

Σύμφωνα με ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στον ερευνητικό ιστότοπο TheBlackSea.Eu (https://theblacksea.eu/billions-for-borders/article/en/no-way-out), η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί με 83 εκατομμύρια ευρώ την αγορά βαριά τεθωρακισμένων οχημάτων από την Τουρκία με στόχο την καλύτερη φύλαξη των συνόρων της. Τα χρήματα αυτά δεν προέρχονται από την έξτρα χρηματοδότηση που έλαβε η Τουρκία στο πλαίσιο της συμφωνίας για το Προσφυγικό, αλλά από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας.

Τα επιλεγέντα οχήματα είναι ξεκάθαρα στρατιωτικού τύπου και κατά τον χρόνο της παραγγελίας τους δεν ήταν ήδη διαθέσιμα στην αγορά, κάτι που ενδέχεται να παραβιάζει τους σχετικούς ευρωπαϊκούς κανόνες για την προμήθεια τους. Πενήντα μάλιστα από αυτά φέρεται να έχουν τοποθετηθεί στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Ερωτάται η Επιτροπή:

1. Παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία η προμήθεια οχημάτων στρατιωτικού τύπου με χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό Προενταξιακής Βοήθειας; Σε ποια τουρκική υπηρεσία υπάγονται τα συγκεκριμένα οχήματα;

2. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, προϋπόθεση χρηματοδότησης αποτελούσε η επιλογή μοντέλου οχήματος το οποίο να κυκλοφορεί στην αγορά για τουλάχιστον έναν χρόνο. Τηρήθηκε ο συγκεκριμένος ο όρος;

3. Η χρήση των οχημάτων αυτών για άλλους σκοπούς απαιτεί γραπτή εξουσιοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς την Τουρκία. Υπάρχει μηχανισμός ελέγχου και παρακολούθησης των συγκεκριμένων οχημάτων και ποιες άλλες χρήσεις θα μπορούσαν να επιτραπούν;


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου



Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]