Top Social Icons

Menu Right

Left Sidebar
Left Sidebar
Featured News
Right Sidebar
Right Sidebar

Η κατηγορια που επιλεξατε...

22 Μαΐ 2013

Η κρίση σκοτώνει τους Έλληνες! 

Ακρως δολοφονικό αποδεικνύεται για τη χώρα μας το Μνημόνιο, καθώς οι ειδικοί καταγράφουν στην εποχή της τρόικας τα υψηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών τα τελευταία 50 χρόνια, ενώ και το 2013 τα συμβάντα εμφανίζονται επίσης δραματικά αυξημένα.

Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της μη κυβερνητικής οργάνωσης «Κλίμακα», που βασίζονται στις επίσημες καταγραφές της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), ο υψηλότερος αριθμός καταγεγραμμένων αυτοκτονιών κατά τα τελευταία 50 χρόνια σημειώθηκε το 2011 στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, το 2011 καταγράφηκαν επισήμως στη χώρα μας 477 αυτοκτονίες, εκ των οποίων οι 393 αφορούσαν άνδρες και οι 84 γυναίκες, ενώ την ίδια χρονιά οι αυτοκτονίες στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση της τάξης του 26,52% σε σχέση με το 2010 και στην κατηγορία των γυναικών η αύξηση έφθασε το 104,8%!

Οι περιοχές όπου παρατηρείται το υψηλότερο ποσοστό αυτοκτονιών το 2011 ήταν η Αττική (35% των συνολικών θανάτων), και ακολουθούν η Κεντρική Μακεδονία (53 αυτοκτονίες), η Κρήτη (37 αυτοκτονίες), η Δυτική Ελλάδα (36 αυτοκτονίες), η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος (από 33 αυτοκτονίες), η Στερεά Ελλάδα (23 αυτοκτονίες), η Δυτική Μακεδονία και το Νότιο Αιγαίο (από 14 αυτοκτονίες), η Ηπειρος (13 αυτοκτονίες), τα Ιόνια Νησιά (9 αυτοκτονίες), το Βόρειο Αιγαίο (4 αυτοκτονίες) και το εξωτερικό (3 αυτοκτονίες).

Πάντως, αξιοσημείωτο είναι ότι αυξημένο ποσοστό αυτοκτονιών καταγράφεται και το πρώτο τρίμηνο του 2013, με τους ειδικούς να κάνουν εξαιρετικά αρνητικές προβλέψεις.


Του Γιάννη Βαρουφάκη

Ο Γιωργάκης είναι μακρινός μου συγγενής, νέος είκοσι κάτι χρονών, γιος οικογένειας οικονομικά στριμωγμένης, με πτυχίο από ΤΕΙ, κάτοικος Β. Ελλάδας, άνεργος - όπως η πλειοψηφία των συνομήλικών του. Κάποια στιγμή μου έγραψε στην Αμερική να τον βοηθήσω, αν μπορώ, να βρει δουλειά κάπου στη Β. Ελλάδα όπου ζει. Επειδή...
η ειδικότητα που σπούδασε συνάδει με τις επιχειρήσεις φίλου που δραστηριοποιείται έντονα, και με μεγάλη επιτυχία, στην ευρύτερη περιοχή, πήρα το θάρρος να του στείλω ένα email σε περίπτωση που μπορεί να βοηθήσει τον Γιωργάκη, έστω και σε επίπεδο συμβουλών. Πράγματι, ο καλός φίλος πήρε ο ίδιος τον Γιωργάκη στο κινητό του για να μιλήσουν. Παρ' όλο που θέσεις εργασίας στην επιχείρησή του δεν υπήρχαν, του πρότεινε να τον προσλάβει ως εποχικό το καλοκαίρι με προοπτική να προκύψει κάτι καλύτερο από το φθινόπωρο. Αντί να πετάξει τη σκούφια του, ο Γιωργάκης έκανε τον δύσκολο. Είπε ότι θα το σκεφτεί, ότι δεν τον εξυπηρετεί η απόσταση, ότι αφού η θέση δεν είναι μόνιμη ίσως να μην του κάνει. «Είναι προφανές», μου έγραψε ο φίλος μου «ότι ο Γιωργάκης θα προτιμούσε μια θεσούλα στην τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να αράξει».

Ο Ιάσων είναι γόνος καλής αθηναϊκής οικογένειας. Ο ίδιος είχε, στο παρελθόν, δραστηριοποιηθεί στον χρηματοπιστωτικό τομέα, στη Νέα Υόρκη, στο Λονδίνο και αλλού, τότε που χτίζονταν οι πυραμίδες τοξικού χρήματος με τεράστια οφέλη για ντίλερς, όπως ο Ιάσων. 
Με την κατάρρευση του 2008, ο Ιάσων βρέθηκε εκτός δουλειάς και, τα επόμενα δύο χρόνια, οι προσπάθειές του να στήσει ένα δικό του χρηματοπιστωτικό «όχημα» (εκτός Ελλάδας) ναυάγησε, καταστρέφοντας ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας που είχε συσσωρεύσει προηγουμένως. Εδώ και δύο χρόνια περιμένει να αλλάξουν τα πράγματα ζώντας πλουσιοπάροχα μεν αλλά με μεγάλη αγωνία δε (καθώς τα περιθώρια στενεύουν). 
Τον είδα χτες το βράδυ τυχαία. «Πώς πάνε τα πράγματα;», τον ρώτησα. Αναφέρθηκε σε νέες χρηματοπιστωτικές δραστηριότητες εδώ στην Ελλάδα που ελπίζει να τον βοηθήσουν να «ρεφάρει». «’Εχουμε στροφή προς το καλύτερο», μου είπε κάποια στιγμή, χωρίς όμως η έκφρασή του να αναδεικνύει αισιοδοξία αντίστοιχη των λόγων του. Τον ρώτησα από πού προκύπτει η αισιοδοξία και μου απάντησε: «Έχουν σχέδιο. Μετά τις γερμανικές εκλογές η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος του χρέους μας».

Τι κοινό έχουν ο Γιωργάκης και ο Ιάσων; Τις φρούδες ελπίδες ότι μια ζωή βολέματος, σαν εκείνη της προ-Κρίσης εποχή, είναι εφικτή τώρα. Ή, τουλάχιστον, ότι, αν περιμένουν λιγάκι, θα ξαναγίνει εφικτή. Και οι δυο τους, αν και προερχόμενοι από διαμετρικά αντίθετες κοινωνικές τάξεις, μοιράζονται την άρνηση ότι κάποιος, κάπως θα τους σώσει – θα τους επιτρέψει να επιστρέψουν σε μια καθαρά παρασιτική ζωή.



Αν αφήσουμε την οικονομία να λειτουργήσει παντελώς ελεύθερη και ανεξάρτητη από τη δημοκρατία, χωρίς έλεγχο από την τελευταία, τότε κάποια στιγμή η οικονομία θα κυριαρχήσει και θα καθυποτάξει τη δημοκρατία, θέτοντάς την στην υπηρεσία που χαράσσει η δυναμική των συμφερόντων που συγκροτούν την οικονομία.

Δημοκρατία και οικονομία είναι λοιπόν δύο πραγματικότητες ανταγωνιστικές. Θα πρέπει επομένως να επιλέξουμε τι θέλουμε να προτάξουμε. Θέλουμε να κυριαρχεί η οικονομία πάνω στη δημοκρατία ή θέλουμε να κυριαρχεί η δημοκρατία πάνω στην οικονομία;

Αν θέλουμε (πιστεύουμε οι περισσότεροι) το δεύτερο, δηλαδή η δημοκρατία να κυριαρχεί επί της οικονομίας, τότε έχουμε δύο επιλογές. Είτε θα καταργήσουμε πλήρως την ελεύθερη οικονομία, κάτι το οποίο όπως απέδειξε στην ιστορία το κομμουνιστικό πείραμα δεν αποδίδει, είτε θα υπάρχει μεν ελεύθερη οικονομία, κάτω όμως από τον έλεγχο της δημοκρατίας. Για παράδειγμα, η δημοκρατία θα πρέπει απαραίτητα να έχει στα χέρια της την έκδοση και τον έλεγχο της κυκλοφορίας του χρήματος και επιπλέον θα πρέπει να θεσπίζει τα πλαίσια μέσα στα οποία θα αναπτύσσεται και θα ελέγχεται η ελεύθερη οικονομία.

Σήμερα το χρήμα το εκδίδουν οι ιδιωτικές τράπεζες και τα κράτη έχουν μεταβληθεί σε εταιρίες που δανείζονται από τις ιδιωτικές τράπεζες. Πως μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για πραγματική δημοκρατία σήμερα, όταν η τελευταία εξαρτάται από τις δανείστριες ιδιωτικές τράπεζες;

Πέτρος Χασάπης

Γράφει ο Θανάσης Μαυρίδης 
 
Την αρχή την έκανε ο Γιώργος Παπανδρέου, όταν είπε ότι «λεφτά υπάρχουν». Ακολούθησαν οι εταίροι της σημερινής κυβέρνησης που αναζήτησαν αυτά τα λεφτά με τη βαριά φορολόγηση του ελληνικού λαού. Κι έπονται οι άλλοι «σωτήρες» μας, οι εκπρόσωποι της αριστεράς διακυβέρνησης, οι οποίοι ποντάρουν επίσης (σωστά μαντέψατε) σε νέους φόρους!

Στις προτάσεις για τα ασφαλιστικά ταμεία ο κ. Τσίπρας πρότεινε 12 νέους φόρους! Φόροι επί των τραπεζικών συναλλαγών, φόροι επί των χρηματιστηριακών συναλλαγών, φόροι επί των τυχερών παιγνιδιών, φόροι επί της εκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, έκτακτος φόρος επί των διανεμόμενων κερδών των επιχειρήσεων. Αν η πρόταση είναι η επιβολή μιας ντουζίνας ακόμη νέων φόρων, ας κάνουν τον κόπο να ρωτήσουν τον κ. Στουρνάρα για την τύχη των φόρων που έχουν ήδη επιβληθεί.

Από την εποχή του ΓΑΠ έχει δημιουργηθεί η αίσθηση ότι κάπου υπάρχουν χρήματα και ότι είναι αρκετό κάποιος να τα βρει, για να συνεχίσει ο δημόσιος τομέας να λειτουργεί με προκλητικά σπάταλο τρόπο. Άρα, είναι αρκετό να βγουν οι ράμπο του υπουργείου Οικονομικών στον δρόμο για να αποκαλυφθούν οι κρυμμένοι θησαυροί. Κι όσα χρήματα τυχόν μας λείπουν, θα βρεθούν από νέους φόρους!

Ο κ. Τσίπρας δεν έκανε κάτι περισσότερο από το συνεχίσει την παράδοση των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών. Για κάθε πρόβλημα ξεφύτρωνε και ένας νέος φόρος. Κάπως έτσι φτάσαμε στα ακίνητα να έχουμε φόρους που δεν θα μπορούσε να τους πει και ο επιδέξιος γραφειοκράτης δίχως την χρήση βοηθητικών μέσων (βλέπε σκονάκι). Μόνο που τα περιθώρια έχουν πλέον εξαντληθεί. Είναι σαν να ψάχνει κανείς να βρει πετρέλαιο σε μία περιοχή που τα αποθέματά της έχουν ήδη εξαντληθεί.

Πόσους ακόμη έκτακτους φόρους πρέπει να πληρώσουν οι επιχειρήσεις; Τέσσερα χρόνια τώρα πληρώνουν έκτακτους φόρους. Χτες για την κοινωνική αλληλεγγύη και για την πατρίδα, αύριο για τα συνταξιοδοτικά ταμεία. Κι αν προκύψει καμία «τρύπα» στην χρηματοδότηση της εθνικής άμυνας, τα κέρδη των επιχειρήσεων θα είναι πάλι διαθέσιμα προς φορολόγηση. Κι αν υπάρξει καμία νέα ανάγκη, μην αγχώνεστε! Θα μπουν κι άλλοι νέοι και έκτακτοι φόροι.

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα πράγματα δείχνει ότι όσοι πρότειναν αυτά τα μέτρα δεν γνωρίζουν καν πως λειτουργεί η αγορά. Ότι τα αποτελέσματα μπορεί να είναι τελείως αντίστροφα σε σχέση με τις προσδοκίες. Το ίδιο ακριβώς έκαναν και τα στελέχη της σημερινής κυβέρνησης! Έβαλαν φόρο στο πετρέλαιο και πάγωσε η Ελλάδα. Ο κόσμος για να ζεσταθεί έκαιγε στα τζάκια παλιά έπιπλα. Ένα πρωί ήρθαν οι μανδαρίνοι και μας είπαν ότι έκαναν λάθος. Έτσι απλά.

Αίσθηση προκαλούν επίσης οι προτάσεις για τον τζόγο. Μέχρι προχτές τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ αγνοούσαν ότι η κυβέρνηση έχει επιβάλλει έναν νέο φόρο επί του τζίρου του ΟΠΑΠ, στην προσπάθειά τους να αποδείξουν ότι ο Οργανισμός «ξεπουλήθηκε». Και τώρα ανακαλύπτουν νέους πρόσθετους φόρους. Εντάξει, το καταλάβαμε! Η ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ «πόνεσε» ιδιαίτερα.

Το πρόβλημα δεν είναι οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι αυτές είναι ανεδαφικές κι ότι δήθεν υπάρχουν κάποιοι άλλοι που έχουν κρυμμένες στα συρτάρια τους τις μαγικές λύσεις. Από την στιγμή που υπάρχει άρνηση να αποδεχτούμε ότι ο μοναδικός τρόπος για να παραχθεί νέος πλούτος είναι η εργασία, θα συναντούμε τέτοιου είδους προτάσεις. Χιλιοειπωμένες, προχειρογραμμένες και με αντικειμενικό τους στόχο να διατηρήσουν και να θρέψουν το τέρας του δημόσιου τομέα.

Μην νομίσει κανείς ότι οι οπαδοί του κράτους βρίσκονται σε ένα και μόνο κόμμα. Στην πραγματικότητα είναι η ισχυρή πλειοψηφία σε όλα τα κόμματα. Δείτε τι έχει συμβεί μετά από τρία σκληρά χρόνια λιτότητας και περικοπών. Έχουν μειώσει τους μισθούς και τις συντάξεις, αλλά το κράτος εξακολουθεί να είναι σπάταλο. Και τώρα τι λένε; Ότι θα καταφέρουν να πείσουν την τρόικα πως όλα βαίνουν καλώς. Με άλλα λόγια, τα χρήματα που δεν περικόπτουν από τις σπατάλες του δημοσίου είναι εκείνα που αναζητούν κάθε φορά με τους νέους φόρους. Προτιμούν να μας στέλνουν κάθε μέρα από ένα νέο ραβασάκι από την εφορία από το να βάλουν σε τάξη τα νοσοκομεία.


597.000 τα φτωχά ή κοινωνικά αποκλεισμένα παιδιά στη χώρα μας με 322.000 παιδιά σε σοβαρή υλική αποστέρηση
Την ίδια στιγμή κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι μας... "διασώζουν" και πως όλα άρχισαν να "πηγαίνουν καλύτερα", ενώ τελείως αποθρασυμένοι δηλώνουν ότι "βλέπουν φως στο τούνελ"!!!
 
Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF παρουσίασε τη νέα Έκθεση «Η Κατάσταση των Παιδιών στην Ελλάδα 2013» που συντάχθηκε για λογαριασμό της σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και περιγράφει την κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα σήμερα, καθώς και μεγάλη εκστρατεία και πρωτοβουλίες για τον εμβολιασμό των παιδιών στην Ελλάδα και τον κόσμο.

Την παρουσίαση έκαναν: ο Πρόεδρος της UNICEF κ. Λάμπρος Κανελλόπουλος, ο Γεν. Διευθυντής κ. Ηλίας Λυμπέρης, ο καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Δημοσθένης Δασκαλάκης, ο δημοσιογράφος κ. Γιώργος Κουβαράς που συντόνισε την εκδήλωση εκπροσωπώντας την ΕΡΤ, η εθελόντρια της UNICEF κα Φωτεινή Δάρρα και εκπρόσωποι των ιδιωτικών ραδιοσταθμών που στηρίζουν τον Ραδιομαραθώνιο.

Τα βασικά σημεία της Έκθεσης «Η κατάσταση των παιδιών στην Ελλάδα 2013» είναι τα εξής:
Οι πρόσφατες εξελίξεις στην εφαρμογή των δικαιωμάτων του παιδιού
  • Η υφιστάμενη χρηματοοικονομική κρίση αναγνωρίζεται από την Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Παιδιού ως ανασταλτικός παράγοντας για την εφαρμογή της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Δ.Σ.Δ.Π.) και για τον λόγο αυτό προτρέπει την Ελλάδα όχι μόνο να διατηρήσει τις κοινωνικές παροχές αλλά να τις επεκτείνει περαιτέρω και πολύ περισσότερο στα παιδιά. Αντίθετα, η τακτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στην κατανομή των δαπανών κοινωνικής προστασίας στην Ελλάδα, δείχνει ότι τα επιδόματα για την κατηγορία οικογένεια/ παιδιά παρέμεναν σχεδόν σταθερά (από 1,68% του Α.Ε.Π. το 2000 στο 1,79% το 2010).
  • Εκφράζεται ανησυχία για την επίπτωση της χρηματοοικονομικής κρίσης στις δημόσιες δαπάνες και για το γεγονός ότι ο τρόπος κατάρτισης και εκτέλεσης του προϋπολογισμού δεν επιτρέπει τον προσδιορισμό των πόρων που διατίθενται για την εφαρμογή της Δ.Σ.Δ.Π., κάτι το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα και της UNICEF.
  • Ένα σημαντικό στοιχείο κρίσιμης σημασίας για την αξιολόγηση εφαρμογής της Δ.Σ.Δ.Π. αποτελεί η έλλειψη συστηματικών και συγκεκριμένων στοιχείων.
  • Παρά τη θεσμοθέτηση τήρησης Εθνικού Μητρώου Παιδικής Προστασίας εκφράζονται προβληματισμοί σχετικά με το εύρος αναφοράς των στοιχείων αυτών, τον τρόπο τήρησής τους, ο οποίος πρέπει να βασίζεται σε δείκτες συμβατούς με τις προβλέψεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, την έλλειψη ύπαρξης μιας εθνικής κεντρικής βάσης όπου θα καταγράφονται όλα τα στοιχεία που αφορούν το σύνολο των δικαιωμάτων του παιδιού και ενός οργανωμένου κέντρου τεκμηρίωσης.
  • Το γεγονός ότι η συλλογή στοιχείων και ο συντονισμός των δράσεων πρόνοιας στον τομέα της παιδικής προστασίας έχουν ανατεθεί σε άλλο φορέα, παρότι αποτελούν ζητήματα στο πεδίο των ενδιαφερόντων του Εθνικού Παρατηρητηρίου για τα Δικαιώματα του Παιδιού το οποίο μάλιστα επιχειρήθηκε πρόσφατα να ανασυσταθεί, αφήνουν την εντύπωση ότι η εφαρμογή της Δ.Σ.Δ.Π. και η αξιολόγησή της χαρακτηρίζεται από σύγχυση και πολυδιάσπαση.
  • Για τον παραπάνω λόγο κρίνεται απαραίτητη η λειτουργία ενός κεντρικού ανεξάρτητου φορέα που θα έχει τον πρώτο και μοναδικό λόγο για τη μελέτη, το σχεδιασμό και την αξιολόγηση της εφαρμογής της Δ.Σ.Δ.Π., στις αρμοδιότητες του οποίου θα περιλαμβάνονται η σύνταξη των σχετικών Εκθέσεων και η κατάθεση ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Η παιδική φτώχεια στην Ελλάδα
  • Στην Ελλάδα η παιδική φτώχεια σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του 2011 παρουσιάζει πολύ μικρή αύξηση (0,7 μονάδες), ανέρχεται στο 23,7% ενώ τα φτωχά παιδιά ανέρχονται σε 465.000.
  • Ο δείκτης «φτώχεια ή κοινωνικός αποκλεισμός» για το 2011 αφορούσε 597.000 παιδιά δηλαδή ποσοστό 30,4%, που σημαίνει αύξηση κατά 9,1% από το 2010.
  • Τα παιδιά που διαβιούσαν σε «συνθήκες συσσώρευσης πολλαπλών μειονεξιών», δηλαδή σε νοικοκυριά που χαρακτηρίζονται (1) από φτώχεια (2) και από σοβαρή υλική αποστέρηση (3) και από χαμηλή ένταση εργασίας, το 2011 έφθασαν στο 3,5% και ο αριθμός τους εκτινάχτηκε στα 69.000 παιδιά από 12.000 παιδιά που ήταν το αντίστοιχο μέγεθος το 2010.
  • Η εμμονή της φτώχειας στα παιδιά αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Η αύξηση είναι πλέον ιδιαίτερα αισθητή στις εισοδηματικά φτωχότερες ομάδες και υπολογίζεται στο 21,4% με βάση το 60% του διαθέσιμου εισοδήματος.
  • Το ποσοστό των παιδιών που ζει σε νοικοκυριά στα οποία κανείς δεν εργάζεται έφθανε στο 9,2% το 2011 και έχει αυξηθεί κατά 2,9 ποσοστιαίες μονάδες μεταξύ 2010 και 2011.
Συνθήκες διαβίωσης – Κατανάλωση
  • Το 16,4% του συνόλου των ανηλίκων εμφανίζεται να διαβιεί σε νοικοκυριά με «σοβαρή υλική αποστέρηση», ποσοστό που αντιστοιχεί σε 322.000 παιδιά, αριθμός αυξημένος κατά 89.000 άτομα ή ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 38,2%, μεταξύ 2010 και 2011. Η αντίστοιχη ποσοστιαία αύξηση μεταξύ 2010 και 2011 για την ηλικιακή ομάδα 6 έως 11 φθάνει το 46,7%.
  • Το 50,8% των νοικοκυριών με παιδιά δηλώνει αδυναμία πληρωμής μια εβδομάδας διακοπών. Το 37,2% δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στην πληρωμή πάγιων λογαριασμών, δόσεων πιστωτικών καρτών και δανείων, το 34,5% δηλώνει οικονομική αδυναμία αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.
  • Τα φτωχότερα νοικοκυριά δαπανούν αναλογικά υψηλότερο ποσοστό των συνολικών τους δαπανών για παιδικά είδη ένδυσης, ωστόσο αυτή η κατανομή των δαπανών αναγκάζει τα φτωχότερα στρώματα να περιορίσουν άλλες ανάγκες των παιδιών που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Παιδιά μετανάστες
  • Το 2011 χορηγήθηκαν συνολικά 549.604 άδειες παραμονής σε μετανάστες στην Ελλάδα, το 21% των περιπτώσεων αυτών (115.319 άτομα) αφορούσαν ανηλίκους κάτω των 14 ετών, με το 84,5% των παιδιών αυτών να προέρχονται από την Αλβανία.
  • Τα τελευταία χρόνια άρχισε να αυξάνεται ένα μεταναστευτικό ρεύμα από την Ελλάδα προς το εξωτερικό. Από το 2008 έχουν μεταναστεύσει από τη χώρα 357.820 άτομα, από τα οποία 52.299 είναι έως 19 ετών και 36.466 έως 14 ετών, δηλαδή το 14,6% και το 10,2% αντίστοιχα.
  • Το 2011 υπολογίζονται περίπου σε 29.000 τα άτομα έως 19 χρονών και 21.000 τα παιδιά έως 14 χρονών που μετανάστευσαν προς και από την Ελλάδα, με τα πολύ μικρά παιδιά έως 4 ετών να αποτελούν το ένα τρίτο του συνόλου.
  • Οι συλληφθέντες ανήλικοι για παράνομη είσοδο και παραμονή στην Ελλάδα από το 2006 έως στο 2012 ανέρχονται σε 83.487, αριθμός που αναλογεί στο 10,6% του συνόλου των συλληφθέντων παρανόμων μεταναστών.
  • Οι αιτήσεις ασύλου των ανηλίκων εμφανίζουν σημαντική μείωση από το 2008 και ανέρχονταν για το 2012 σε 510.
Το δικαίωμα των παιδιών στην ιθαγένεια

Η κατοχή ιθαγένειας αποτελεί κρίσιμο δικαίωμα για το παιδί, καθώς είναι προαπαιτούμενο για την άσκηση άλλων δικαιωμάτων ή για την απολαβή διαφόρων ευνοϊκών μέτρων, τόσο πριν όσο και μετά την ενηλικίωσή του. Η κρίση ως αντισυνταγματικού του Ν. 3838/2010, ο οποίος παρείχε τη δυνατότητα σε πολλά παιδιά που σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να ήταν ανιθαγενή να αποκτήσουν ιθαγένεια, και η αναμενόμενη τροποποίηση στον Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, έχει ως αποτέλεσμα να εκφράζονται προβληματισμοί σχετικά με την πραγμάτωση του αναφερόμενου δικαιώματος.

Ασφάλεια – Προστασία και Παραβατικότητα ανηλίκων
  • Τα παιδιά στην Ελλάδα εμφανίζονται περισσότερο εκτεθειμένα σε κινδύνους από ατυχήματα από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Ο δείκτης θνησιμότητας από ατυχήματα που σχετίζονται με μεταφορές – μετακινήσεις για το 2010 στις ηλικίες 15-19 ετών ανερχόταν σε 17,8 ενώ ο μέσος όρος των χωρών της Ε.Ε. είναι 9,2.
  • Η παραβατικότητα των ανηλίκων έχει αυξηθεί εντυπωσιακά κυρίως μεταξύ των ετών 2010 και 2011 κατά 53,4%, ενώ στους δράστες ηλικίας 9-13 ετών η αύξηση φθάνει το 58%.
  • Οι περισσότεροι ανήλικοι παραβάτες είναι αγόρια (87,1%), ενώ τα 2/3 είναι ημεδαποί. Οι δράσεις τους, δε, αφορούν σε ποσοστό 72,2% κλοπές ή συναυτουργία σε αυτές. Περισσότερα καταγεγραμμένα περιστατικά παραβατικότητας ανηλίκων εντοπίζονται στην περιφέρεια παρά στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Το δικαίωμα των παιδιών στην ανάπτυξη
  • Στο δικαίωμα του παιδιού στην ανάπτυξη, ως φαινόμενο, θεωρείται ότι αναφέρονται όλα τα δικαιώματα που του παρέχουν τα εφόδια ώστε να φτάσει στην ενηλικότητα έχοντας τα μέγιστα δυνατά πλεονεκτήματα. Πρόκειται, δηλαδή, για τα δικαιώματα που τονίζουν την αναπτυξιακή προοπτική του παιδιού, κυριότερα από τα οποία θεωρούνται η εκπαίδευση και η κατάρτιση των οποίων τα αποτελέσματα εκφράζονται με τη δυνατότητα εξεύρεσης εργασίας.
  • Το αυξανόμενο τα τελευταία έτη ποσοστό ατόμων που έχουν ολοκληρώσει την δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, δε συνοδεύεται από την ομαλή μετάβασή τους στην αγορά εργασίας. Ο χρόνος μετάβασης από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας, καθώς και τα ποσοστά απασχόλησης των ατόμων που έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια/ μεταδευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρουσιάζουν σημαντική απόκλιση σε σχέση με τις χώρες της Ε.Ε.
  • Αξιοσημείωτα είναι τα υψηλά ποσοστά ανεργίας των νέων ηλικίας 15 έως 24 ετών (55,3% το 2012 και 64,2% τον Φεβρουάριο του 2013) και τα ακόμη υψηλότερα ποσοστά των παιδιών ηλικίας 15 έως 18 ετών (61,3% το 2012). Οι άνεργοι της ηλικιακής κατηγορίας 15 έως 18 ετών αυξήθηκαν κατά 73,2% (αύξηση κατά 35,1 ποσοστιαίες μονάδες). Σημαντικότερο είναι το γεγονός ότι οι απασχολούμενοι της αναφερόμενης ηλικιακής κατηγορίας από το 2011 και μετά αριθμητικά είναι λιγότεροι σε σχέση με τους ανέργους, ενώ ο αριθμός τους μειώθηκε από 21.641 άτομα το 2007 σε 8.430 το 2012, δηλαδή σημειώθηκε μείωση κατά 61%.
  • Τα στοιχεία σχετικά με την ανεργία και τον αριθμό των απασχολούμενων ατόμων και των δύο ηλικιακών κατηγοριών (15-18 και 15-24 ετών), σε συνδυασμό με τα μειωμένα και μικρότερα από αυτά του μέσου όρου των χωρών της Ε.Ε. ποσοστά πρόωρης αποχώρησης από την εκπαίδευση και την κατάρτιση των νέων ηλικίας 15 έως 24 ετών (11,4% το 2012 από 15,5% το 2006 έναντι 15,5% και 12,8% της Ε.Ε. αντίστοιχα), δείχνουν ότι οι περιορισμένες προοπτικές ένταξης στην αγορά εργασίας κάνουν πιο ελκυστική την παραμονή στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η υγεία των παιδιών
  • Το ποσοστό των νοικοκυριών με παιδιά κάτω από το όριο φτώχειας που δήλωνε αδυναμία για διατροφή που να περιλαμβάνει κάθε δεύτερη ημέρα κρέας, ψάρι, κοτόπουλο ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας ανέρχεται σε 44,3% για το 2011, από 21,6% το 2010.
  • Τα νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά που δηλώνουν οικονομική αδυναμία για ικανοποιητική θέρμανση έχουν αυξηθεί από 14,8% το 2010 σε 19,3% το 2011 και τα φτωχά νοικοκυριά με εξαρτώμενα παιδιά από 37,1% σε 39,7% τα αντίστοιχα έτη.
  • Το 25,4% των νοικοκυριών με παιδιά στην Ελλάδα είναι εκτεθειμένα σε περιβαλλοντικά προβλήματα, ρύπανση, μόλυνση κ.λπ., στην περιοχή διαμονής τους, κατατάσσοντας την Ελλάδα στη δεύτερη θέση στην Ε.Ε., δηλαδή αρκετά υψηλότερα από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (15%).
  • Οι δαπάνες για την υγεία μειώθηκαν στο 6% του ΑΕΠ για το 2011 από το 7,4% το 2009, ενώ για τις νοσοκομειακές υπηρεσίες από το 3,6% σε 3% αντιστοίχως. Οι περιορισμοί αυτοί είναι δυνατό να επηρεάσουν ιδιαίτερα τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα, εφόσον το 10,1%, για το 2011, δηλώνουν οικονομική αδυναμία για την κάλυψη ιατρικών εξετάσεων.


Eξοπλιστική φρενίτιδα στην Τουρκία, απραξία και αφασία στην πατρίδα μας. Επιμένουμε να κρούουμε τα καμπανάκια του κινδύνου, επιμένουμε να λέμε πως γινόμαστε όλο και πιό ελκυστικός στόχος για τον τουρκικό επεκτατισμό. Τι πρέπει να συμβεί; Να ζήσουμε τον εφιάλτη ενός εδαφικού ακρωτηριασμού για να σταματήσει ο κατήφορος; Μόνο στα τελευταία πέντε χρόνια, η Τουρκία επένδυσε ποσό μεγαλύτερο από αυτό της "χρυσής" ελληνικής περιόδου των αμυντικών επενδύσεων (1996 – 2003), ενώ συνολικά μέχρι σήμερα έχει δαπανήσει περίπου 3,5 φορές περισσότερα κεφάλαια, θέτοντας τα θεμέλια για τις ισχυρότερες ένοπλες δυνάμεις στο ΝΑΤΟ, πλην ΗΠΑ, μέχρι το 2020.

Το ύψος των αμυντικών προγραμμάτων που έχει υπογράψει μόνο το τουρκικό υφυπουργείο αμυντικής βιομηχανίας (SSM) την τελευταία πενταετία ανέρχεται στο εντυπωσιακό νούμερο των των 45,4 δισ. τουρκικών λιρών (19.127.560.000 ευρώ) σημειώνοντας αύξηση 85% σε σχέση με το 2008 που ανέρχονταν σε 24.5 δισ. τουρκικές λίρες. Στο ποσό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι αγορές που έχουν κάνει άλλες υπηρεσίες του τουρκικού υπουργείου Άμυνας που ανέρχονται περίπου σε 7 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο και αποτελούν νές παραγγελίες, οption κλπ.

Συγκεκριμένα το 2012 από τα 310 ενεργά προγράμματα τα 180 έχουν συμβασιοποιηθεί. Από αυτά ένα μικρό μέρος μόνο, το 11% αποτελούν άμεσες εισαγωγές συστημάτων από το εξωτερικό, 27% παράγονται εγχώρια με την προοπτική το 2020 να φτάσουν το 60% και 52% από κοινοπρακτικά σχήματα ξένων και τουρκικών εταιριών.

Κατά σειρά οικονομικού μεγέθους τα σημαντικότερα προγράμματα που θα υλοποιήσει τα επόμενα χρόνια το SSM, είναι το προϋπολογισμού 12,4 δισ. ευρώ πρόγραμμα προμήθειας των F-35A Lightning II, το προϋπολογισμού 2,6 δισ ευρώ πρόγραμμα των 50 επιθετικών ελικοπτέρων Τ-129 ATAK, το ύψους 2 δισ. ευρώ πρόγραμμα των 6 νέων υποβρυχίων Type 214, το πρόγραμμα 1,8 δισ. δολ. του άρματος μάχης Altay, το πρόγραμμα ύψος 1 δισ. δολ. του αυτοκινούμενου πυροβόλου Firtina κλπ.

Πάντως, όλα αυτά δεν αφορούν μόνο αγορές, αλλά και επενδύσεις: Το 2016 υπολογίζεται ότι ο κύκλος εργασιών της τουρκικής αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας θα ανέλθει σε 6,2 δισ ευρώ ενώ οι εξαγωγές σε 1,55 δισ. ευρώ.

Δεν θέλουμε να μπούμε στον πειρασμό να κάνουμε συγκρίσεις με την ελληνική πραγματικότητα, γιατί απλά δεν μπορεί να συγκρίνεις κάτι που υπάρχει (την αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας) με κάτι που δεν υπάρχει (την αμυντική βιομηχανία της Ελλάδας), πλην ελάχιστων φωτεινών εξαιρέσεων. Απλά να σημειώσουμε ότι το διάγραμμα του ισοζυγίου ισχύος των δύο χωρών, πλέον θυμίζει ψαλίδα που ανοίγει και οι ευθύνες είναι κάτι παραπάνω από βαριές για τις πολιτικές ηγεσίες.

Και όταν γίνει το κακό (γιατί έτσι όπως οδεύει η κατάσταση δεν γλιτώνουμε το κακό...) δεν πρόκειται να τους σώσει ούτε η επίκληση στις "μίζες" του Άκη, ούτα η επίκληση στα προ 15ετίας "πάρτι των εξοπλισμών", ούτε τίποτα τέτοιο. Τότε θα λογοδοτήσουν και οι πρώην και οι νυν και οι επόμενοι γιατί άφησαν άοπλη την χώρα...

Διότι σήμερα μπορεί η στρατιωτική ηγεσία να χαϊδεύει τα αυτιά των πολιτικών και να ζητά μόνο "καύσιμα και ανταλλακτικά", αλλά αν έρθει η ώρα όπως το 1996 στα Ίμια και συναινέσουν πάλι σε εκχωρήσεις-ουδετεροποιήσεις εθνικού εδάφους επειδή "δεν είμαστε έτοιμοι" , τότε κάποιος θα πρέπει να πληρώσει. Και να μην τα ρίχνουν ο ένας στον άλλο...



Ένα πλήρες περιουσιακό και εισοδηματικό προφίλ θα πρέπει να γνωστοποιούν στην εφορία όσοι φορολογούμενοι επιθυμούν να ρυθμίσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς το δημόσιο. Στο προφίλ αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνονται όχι μόνο εισοδήματα και ακίνητα αλλά και οι αριθμοί των τραπεζικών λογαριασμών, οι μετοχές, και κάθε είδους απαιτήσεις και υποχρεώσεις του οφειλέτη.

Αυτό μεταξύ άλλων ορίζεται στις δυο αποφάσεις που υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χάρης Θεοχάρης και αφορούν τις προϋποθέσεις, τους όρους και τις λεπτομέρειες των δυο ρυθμίσεων για τα χρέη προς το δημόσιο (χρέη βεβαιωμένα έως 31/12/2012 η πρώτη και χρέη από 1/1/2013 και εφεξής για τη δεύτερη).

Όσον αφορά την πρώτη ρύθμιση η οποία ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους για τμηματική εξόφληση οφειλών που βεβαιώθηκαν έως και την 31/12/2012 η σχετική απόφαση ορίζει μεταξύ άλλων τα εξής:
  • Η αίτηση για την υπαγωγή στη ρύθμιση γίνεται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο μέσω του δικτυακού τόπου της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και θα πρέπει να συνοδεύεται από πάγια τραπεζική εντολή εξόφλησης της μηνιαίας δόσης.
  • Η εξόφληση μπορεί να γίνει σε έως και 48 μηνιαίες δόσεις εφόσον το ποσό της οφειλής ξεπερνά τις 5.000 ευρώ.
Έκπτωση από προσαυξήσεις
  • Με εφάπαξ καταβολή έως και την 30.6.2013, οι οφειλέτες απαλλάσσονται κατά ποσοστό 50% από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.
  • Κατά 40% εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2014,
  • Κατά 35% εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2015,
  • Κατά 30% εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2016,
  • Κατά 25% εφόσον η υπαχθείσα στη ρύθμιση οφειλή εξοφληθεί έως και την 30.6.2017.
  • Για ποσά οφειλής κάτω των 5.000 ευρώ ο αριθμός των δόσεων μπορεί να ανέλθει στις 100 με καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση την 31.12.2013.
Το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης ορίζεται ως ποσοστό επί του συνολικού μηνιαίου καθαρού εισοδήματος ως ακολούθως:
  • 5% για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα μέχρι 500 ευρώ και πάντως όχι κάτω των 15 ευρώ,
  • 6%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των 500 ευρώ και μέχρι 1.000 ευρώ.
  • 7%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των 1.000 ευρώ και μέχρι 1.500 ευρώ,
  • 10%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των 1.500 ευρώ και μέχρι 2.000 ευρώ,
  • 20%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των 2.000 ευρώ και μέχρι τις 5.000 ευρώ
  • και 30%, επί του συνολικού δηλουμένου εισοδήματος, για δηλούμενο μηνιαίο εισόδημα άνω των 5.000 ευρώ.
- Στην περίπτωση ρύθμισης χρέους σε περισσότερες από 48 δόσεις ο οφειλέτης δεν έχει καμία έκπτωση στις προσαυξήσεις.
- Το ελάχιστο ποσό δόσης σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 15 ευρώ.
- Υπάγονται στη ρύθμιση βεβαιωμένες οφειλές έως 31/12/2012. Ακόμη κι αν η ημερομηνία καταβολής του ήταν εντός του 2013. Για παράδειγμα μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση οφειλές από φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων του 2012 που βεβαιώθηκε για παράδειγμα τον περασμένο Αύγουστο αλλά δεν πληρώθηκε η δόση που έληγε τον Φεβρουάριο του 2013.
- Μπορούν να υπαχθούν επίσης ρυθμισμένες οφειλές των οποίων οι όροι πληρούνται εφόσον επιλεγεί αριθμός δόσεων μικρότερος ή ίσος από αυτές που απομένουν.
- Δεν υπάγονται στη νέα ρύθμιση οφειλές που έχουν ρυθμιστεί παλαιότερα εφόσον η παλαιότερη ρύθμιση «χάθηκε» μετά την 26η Απριλίου 2013 καθώς και οι οφειλές φορολογούμενων στους οποίους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για φοροδιαφυγή.
- Το αργότερο έως την 31/7/2013 πρέπει να έχει πληρωθεί η πρώτη δόση.

Προϋποθέσεις
Η απόφαση προβλέπει συγκεκριμένες προϋποθέσεις προκειμένου να κάνει κάποιος χρήση της ρύθμισης. Ειδικότερα:
  • Θα πρέπει να προκύπτε αδυναμία πληρωμής του συνόλου της οφειλής αλλά ταυτόχρονα δυνατότητα τήρησης του διακανονισμού.
  • Να έχουν υποβληθεί όλες οι δηλώσεις φόρου εισοδήματος της τελευταίας 5ετίας και οι περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ μετά την τελευταία εκκαθαριστική δήλωση ΦΠΑ.
  • Να είναι ενήμεροι για όφειλες μετά την 1η/1/2013 (δηλαδή είτε να έχουν εξοφλήσει φόρους που βεβαιώθηκαν μετά την 1η/1/2013 ή να τις έχουν ρυθμίσει με βάση την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων που θα αναλυθεί παρακάτω).
Αναλυτικό «φακέλωμα»
- Οι οφειλέτες θα πρέπει να υποβάλουν με ηλεκτρονικό τρόπο ή ταχυδρομικά στην εφορία ή το τελωνείο αναλυτική δήλωση ακίνητης και κινητής περιουσιακής κατάστασης με στοιχεία όπως μετοχές, δικαιώματα σε ακίνητα, αριθμός τραπεζικών λογαριασμών (IBAN), στοιχεία ιδιόκτητων ΙΧ, εισοδήματα, απαιτήσεις από τρίτους και άλλες υποχρεώσεις (π.χ. καταβολή διατροφής, κ.ά.)
- Αιτήσεις για ρύθμιση χρέους από 75.000 και πάνω θα πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από έκθεση πιστοποίησης οικονομικής φερεγγυότητας η οποία θα μπορεί να συνταχθεί από ορκωτό λογιστή, ελεγκτή, φοροτεχνικό ή δικηγόρο.
- Σε περιπτώσεις χρέους άνω των 300.000 ευρώ η εφορία ή το τελωνείο μπορεί να ζητήσει διασφάλιση της οφειλής με προσημειώσεις ακινήτων ή άλλων εισοδημάτων, εγγυητική επιστολή τράπεζας και περιουσιακών στοιχείων φορολογούμενων.
- Η ρύθμιση χάνεται εφόσον ο οφειλέτης καθυστερήσει για δυο ή περισσότερες φορές στην καταβολή μιας δόσης, δεν υποβάλει δηλώσεις φόρων ή δημιουργήσει άλλα χρέη προς την εφορία.
- Το επιτόκιο με το οποίο ρυθμίζεται η οφειλή είναι το αναχρηματοδοτικό επιτόκιο της ΕΚΤ (σήμερα 0,25%) προσαυξημένο κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες, δηλαδή 8,25%. Το επιτόκιο είναι το ίδιο καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
- Τα παραπάνω ισχύουν για τις περιπτώσεις εφάπαξ εξόφλησης χρέους από τις 14 Ιουνίου 2013 και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις από τις 20 Ιουνίου 2013. Έως και τις 18 Ιουλίου 2013 η αίτηση υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία (π.χ. εφορία, τελωνείο) και οι καταβολές διενεργούνται στην ίδια υπηρεσία. 

Πάγια Ρύθμιση
Προσομοιάζει στην έκτακτη ρύθμιση ενώ περιλαμβάνει ορισμένες διαφορές. Οι κυριότερες από αυτές είναι:
  • Εφαρμόζεται για οφειλές που βεβαιώθηκαν μετά την 1η/1/2013 και μπορούν να εξοφληθούν.
  • Ο αριθμός των δόσεων ορίζεται σε 12 και σε έκτακτες περιπτώσεις βεβαίωσης φόρων, π.χ. κληρονομίας, μπορεί να φτάσει τις 24.
  • Για οφειλές άνω των 50.000 ευρώ απαιτείται έκθεση οικονομικής ευρωστίας από φοροτεχνικό ή δικηγόρο.
  • Για χρέος άνω των 150.000 ευρώ μπορεί να ζητηθεί προσημείωση περιουσιακού στοιχείου, εγγυητική επιστολή κ.ά.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2013.

Οι φορολογούμενοι μέχρι και να τεθούν σε ισχύ οι δυο παραπάνω ρυθμίσεις έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης των οφειλών τους με βάση όσα ισχύουν τώρα στον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων. Με βάση αυτόν οι εφορίες δίνουν με σχετική ευκολία 15 – 20 δόσεις ανεξαρτήτως του ύψους του ποσού της οφειλής και χωρίς λεπτομερή εξέταση της περιουσιακής κατάστασης του φορολογούμενου.


Ο Πάγκαλος ομολόγησε αλλοίωση -μέσω εξαγοράς ψήφων- εκλογικού αποτελέσματος και είναι ακόμη ελεύθερος!
Γιατί κύριοι δικαστές;
Η αλλοίωση των εκλογικών αποτελεσμάτων δεν αποτελεί ποινικό αδίκημα;
Η εξαγορά ψηφοφόρων δεν τιμωρείται από το νόμο; Όταν κάποιος ομολογεί ότι δημιούργησε ή συνετέλεσε στη δημιουργία ή συμμετείχε με ό,ποιον τρόπο στην διαφθορά και στην εξαγορά ψήφων με αντάλλαγμα διορισμών στο δημόσιο, δεν ομολογεί μία αξιόποινη πράξη;
Όταν κάποιος ομολογεί πως με τις πράξεις του συνετέλεσε στον εξευτελισμό της έννοιας της ίδιας της πολιτικής (μην ξεχνάμε πως οι πολιτικοί αποφασίζουν για την χώρα), δεν εμπίπτει στους νόμους του κράτους για προσπάθεια ανατροπής (τουλάχιστον έμμεσης) του πολιτεύματος, όπως αυτό ορίζεται στο Σύνταγμα;

Ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης (γνωστός ως Χάρρυ Κλυνν) έχει καταθέσει από τις 9/6/2012 επιστολή προς την αξιότιμη προϊσταμένη της Εισαγγελίας των Αθηνών κυρία Ράικου, η οποία μέχρι σήμερα -σύμφωνα με την δήλωση του ιδίου- παραμένει αναπάντητη. Γιατί άραγε; Ποιός και πως καλύπτει τον κύριο Πάγκαλο, ο οποίος -χωρίς να του ασκηθεί καμία απολύτως πίεση- ομολόγησε στυγνά και κυνικά πως μετείχε σε σειρά παράνομων ενεργειών που προσβάλουν την λειτουργία του Συντάγματος και θέτουν επ' αμφιβόλω σειρά εκλογικών αποτελεσμάτων;

Ποιός θα απαντήσει, επιτέλους, κύριοι Δικαστές;
Υπάρχει Δικαιοσύνη;
Ο Χάρρυ Κλυνν, σε δημοσίευμά του κάνει έκκληση στο Δικαστικό σώμα αναφέροντας χαρακτηριστικά:
Έλληνες δικαστές σώστε την αξιοπρέπεια της καταρρέουσας δικαιοσύνης…
Πως είναι δυνατόν ένας επίορκος πολιτικός που δημόσια και με περισσή θρασύτητα παραδέχεται ότι αυτός και το κόμμα του παραβίασαν συνειδητά το Σύνταγμα των Ελλήνων, τους νόμους και την ηθική τάξη να περιφέρεται ελεύθερος, να χλευάζει και να προκαλεί;
Σε μια χώρα που καταρρέει κάτω από το βάρος των αμαρτιών των ληστρικών κομμάτων που κυβέρνησαν μεταπολιτευτικά την Ελλάδα, ας μείνει τουλάχιστον όρθια, με το κεφάλι ψηλά η Ελληνική δικαιοσύνη την οποία εκπροσωπείτε…
Η επιστολή προς την κυρία Ράϊκου
Αξιότιμη κυρία Εισαγγελέας
Ο κ. Πάγκαλος, ο οποίος δεν είναι πλέον βουλευτής του Ελληνικού κοινοβουλίου, παραδέχτηκε (Βουλή, 21.09.2010) ότι αυτός και το κόμμα του παραβίασαν συνειδητά το Σύνταγμα των Ελλήνων, τους νόμους και την ηθική τάξη, με αποτέλεσμα να βλαφτεί κατάφωρα το Δημόσιο συμφέρον και να οδηγηθεί μοιραία η Πατρίδα μας στην τραγωδία που ζει σήμερα…
Η δημόσια παραδοχή του, ως εξέχων μέλος του κόμματος του ΠΑΣΟΚ, «Σας διορίσαμε. Τα φάγαμε όλοι μαζί. Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής» φανερώνει ξεκάθαρα το όργιο των παρανομιών και των πολιτικά απαράδεκτων μεθόδων που υιοθέτησε το ΠΑΣΟΚ προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία.
Κατόπιν όλων αυτών αιτούμαι την άμεση σύλληψη του κ. Πάγκαλου και την προσαγωγή του σε ανάκριση προκειμένου να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις για όσα νομικά και ηθικά ανεπίτρεπτα παραδέχτηκε ότι αυτός και το κόμμα του διέπραξαν σε βάρος του Ελληνικού λαού, ενώπιον τη Βουλής των Ελλήνων.
Με τιμή
Βασίλης Ν. Τριανταφυλλίδης
(Χάρρυ Κλυνν)
Κομνηνών 21
55 131 Θεσσαλονίκη
Ειλικρινά, δεν γνωρίζουμε εάν περιττεύουν τα λόγια. Όμως, τα λόγια του πρώην μεγαλοστελέχους και υπουργού επί σειράς κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, κυρίου Πάγκαλου, είναι μεστά νοήματος και καταδεικνύουν το αυτονόητο, που δεν είναι άλλο από την βίαιη προσαγωγή του στις ανακριτικές αρχές, προκειμένου να καταθέσει το σύνολο των γνώσεών του (και φυσικά τις πηγές) γύρω από τα όσα δήλωσε μέσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο (αλλά μετέπειτα και σε τηλεοπτικές εκπομπές)



Πληροφορίες από Χάρρυ Κλυνν

Πηγή: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
 
Η αναδημοσίευση ενυπόγραφων άρθρων και μεταφράσεων του ιστολογίου επιτρέπεται μόνο με έγγραφη ενεργή αναφορά στο ιστολόγιο.
Η τουρκική αστυνομία αποσόβησε μια επίθεση εναντίον Σύρων προσφύγων στη νότια Τουρκία και συνέλαβε έξι Τούρκους οι οποίοι εμπλέκονται στην υπόθεση αυτή, όπως έγινε γνωστό σήμερα από έναν Τούρκο αξιωματούχο.

Οι ύποπτοι σχεδίαζαν βομβιστικές επιθέσεις και απαγωγές Σύρων προσφύγων από τους καταυλισμούς όπου διαμένουν, είπε στους δημοσιογράφους ο Τζελαλετίν Λεκεσίζ, ο κυβερνήτης της επαρχίας Χατάι που συνορεύει με τη Συρία.

Ο Λεκεσίζ δεν διευκρίνισε το πότε έγιναν οι συλλήψεις, αλλά υπογράμμισε ότι η έρευνα συνεχίζεται. Σύμφωνα με το ιδιωτικό τηλεοπτικό κανάλι NTV η αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της τρίτης στο Χατάι και στις γύρω περιοχές.

Το Ρεϊχανλί, μια κωμόπολη της επαρχίας Χατάι σε απόσταση μερικών χιλιομέτρων από τη Συρία, έγινε στόχος διπλής βομβιστικής επίθεσης με παγιδευμένα αυτοκίνητα στις 11 Μαΐου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 51 άνθρωποι. Οι τουρκικές αρχές έχουν ασκήσει διώξεις εναντίον 12 Τούρκων και επιρρίπτουν την ευθύνη για την επίθεση σε μια τουρκική ακροαριστερή οργάνωση που θεωρούν ότι συνδέεται με τις υπηρεσίες πληροφοριών του συριακού καθεστώτος.

Μετά τις επιθέσεις αυτές η τουρκική κυβέρνηση κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους απέναντι σε ενδεχόμενες προκλήσεις και διαβεβαίωσε ότι θα συνεχίσει να υποδέχεται και να φιλοξενεί πρόσφυγες από τη Συρία.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ


Για ένα "σχισμένο κοράνι" ή για ένα σκίτσο του "προφήτη", πριν μερικά χρόνια είχε γίνει "σεισμός" από τους μουσουλμάνους στην Ελλάδα, ενώ είχε εκδοθεί "φετβά" θανάτωσης του ευρωπαίου "άπιστου" σκιτσογράφου, οπουδήποτε βρεθεί στον κόσμο...
Πριν μερικές ημέρες, στην Ελλάδα εμφανίστηκε ένα κείμενο που απειλούσε τους μουσουλμάνους της Ελλάδας (εκπρόσωπος των οποίων έχει αυτοχρισθεί ο απαλλαχθείς -λόγω πολιτικής παρέμβασης- από την Interpol, Ναΐμ Ελγαντούρ) και η "Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδας" μέσω απάντησής της απείλησε το σύνολο των Ελλήνων με "αντίδραση" των μουσουλμάνων που κάνουν τα πάντα για την θρησκεία τους:
"Κάθε Μουσουλμάνος είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος και άφοβος να υπερασπιστεί την πίστη του αδιαφορώντας για τη ζωή του. Εδώ βάλλεται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, βάλλεται το αίσθημα αλληλοσεβασμού και αρμονικής συνύπαρξης, μεταξύ συμπολιτών αλλά η ορθή αντιμετώπιση βρίσκεται στα χέρια της Πολιτείας που καλείται να διασφαλίσει ότι όλοι οι πολίτες της απολαμβάνουν ισονομία και ότι δεν είμαστε έρμαιο σε κάθε ασύμμετρη απειλή»...
Βέβαια, οι ευθεία απειλή για διατάραξη της εσωτερικής ειρήνης και για άσκηση βίας κατά Ελλήνων πολιτών, κατόπιν (προφανώς) διαταγής του Ναΐμ Ελγαντούρ, δεν απαντήθηκε καν -όπως θα έπρεπε- από την Ελληνική κυβέρνηση ή από την Ελληνική Δικαιοσύνη, αφού όλοι οι αρμόδιοι φρόντισαν να σιωπήσουν στην προκλητικότητα ενός εγκληματία που κυκλοφορεί ελεύθερος στην Ελλάδα (επαναλαμβάνουμε, κατόπιν πολιτικής παρέμβασης) και τολμά να απειλεί το σύνολο των Ελλήνων πολιτών!!!

Ο Ναΐμ Ελγαντούρ, όμως, δεν αρκέστηκε στην πρόκλησή του και επανήλθε, για να αναφέρει πως:
«Πρέπει να καταλάβετε ότι οι μουσουλμάνοι δεν φοβούνται τον θάνατο.
Σύμφωνα με την πίστη μας, την ημέρα της γέννησης και του θανάτου μας είμαστε στα χέρια του Θεού. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάρουμε τα μέτρα μας...
Πάντως, είναι η πρώτη φορά που γίνεται λόγος για το Ισλάμ και όχι για τους μετανάστες. Τώρα τα έχουν βάλει με μια θρησκεία με 1,8 δισ. πιστούς στον κόσμο»...
Έτσι, κλείνοντας τις δηλώσεις του (έγιναν στην εφημερίδα "Καθημερινή") επαναλαμβάνει την εκτόξευση απειλών του, κατά της Ελλάδας και των Ελλήνων πολιτών, θυμίζοντας το πλήθος των πιστών ανά τον κόσμο μουσουλμάνων, δηλαδή, τοποθετώντας την ξεκάθαρη προβοκάτσια (όλοι οι χώροι έχουν αποδεχθεί ότι πρόκειται για σημείωμα ανισόρροπου ατόμου ή -το πιθανότερο- προβοκάτσια χείριστου βαθμού) ως θέμα του παγκόσμιου ισλάμ.
Με αυτόν τον τρόπο, ο ευεργετηθείς από την Ελλάδα Ναΐμ Ελγαντούρ, στοχοθετεί την Ελλάδα ως εχθρό του Ισλάμ... Δηλαδή, προτρέπει και "νομιμοποιεί" έμμεσα τον οποιονδήποτε φονταμενταλιστή - τζιχαντιστή μουσουλμάνο, το οποιοδήποτε μέλος της Αλ Κάιντα ή άλλης τρομοκρατικής ισλαμιστικής ομάδας, να κινηθεί κατά της χώρας και των πολιτών της...!!!

Στην ίδια ανακοίνωση του Ναΐμ Ελγαντούρ, ο εκπρόσωπος και "πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, αναφέρεται στην αύξηση του ελέγχου των τζαμιών που λειτουργούν στην Αθήνα (θα τα παρακολουθεί με κάμερες, αλλά -φυσικά δεν θα μοιράζεται τις πληροφορίες με τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και αρχές), αποκαλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο την ύπαρξη και την λειτουργία παράνομων τζαμιών (είναι γνωστό πως οι τόποι λατρείας είναι δυνατόν να λειτουργήσουν μόνο κατόπιν κρατικής αδείας, σε κτίρια που καλύπτουν συγκεκριμένες κατασκευαστικές - λειτουργικές απαιτήσεις και φυσικά παρέχουν την απαραίτητη ασφάλεια)...

Και όμως, δύο ημέρες μετά την δεύτερη ανακοίνωση του Ναΐμ Ελγαντούρ, δεν έχει γίνει τίποτε! Δεν έχει κινηθεί ούτε ένας εισαγγελέας, δεν έχει κινηθεί ούτε ένα κόμμα, δεν έχει κινηθεί ούτε η υπηρεσία προστασίας του πολιτεύματος (ναι, υπάρχει και τέτοια στην Ελλάδα), προκειμένου να τοποθετήσει προ των ευθυνών του τον επικίνδυνο για την Ελλάδα Ναΐμ Ελγαντούρ και να τον τιμωρήσει παραδειγματικά με άμεση απομάκρυνσή του από την χώρα (και φυσικά οποιασδήποτε ασυλίας του παρέχεται κατά την παραμονή του στην Ελλάδα).

Ειδικοί αναλυτές έχουν απανειλλημένα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, μαζί με ειδοποιήσεις μυστικών υπηρεσιών ξένων χωρών προς την Ελλάδα (μέχρι από τις μυστικές υπηρεσίες του Πακιστάν υπήρξαν προειδοποιήσεις) σχετικά με την "ποιότητα" και την σχέση με τρομοκρατικές ισλαμιστικές ομάδες ενός αριθμού λαθραία εισερχομένων στην Ελλάδα από χώρες της Ασίας και της Αφρικής. 
Οι ίδιοι αναλυτές έχουν επανειλημμένα επιστήσει την προσοχή για την περίπτωση "μετακίνησης" του φαινομένου της "μουσουλμανικής άνοιξης" και στην Ελλάδα, αλλά οι Ελληνικές κυβερνήσεις συνεχίζουν να κωφεύουν ακόμη και στις προειδοποιήσεις για αύξηση δραστηριοτήτων των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών εντός της Ελληνικής Επικράτειας και ιδιαίτερα εντός της πρωτεύουσας της χώρας. 
Έχουν επισημανθεί συγκεκριμένοι χώροι (τζαμιά, καταστήματα και διαμερίσματα), στους οποίους υπάρχει "αυξημένη κινητικότητα" ισλαμιστών και τούρκων τουριστών και άλλων που διαμένουν στην Ελλάδα με πολιτικό άσυλο. Και όμως, κανείς αρμόδιος δεν έχει διατάξει την -για προληπτικούς λόγους- σύλληψη και απέλαση των προσώπων εκείνων που έχουν επισημανθεί -από τις αρμόδιες Ελληνικές υπηρεσίες- ως "πρόσωπα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος".

Τι ακριβώς περιμένουν οι εν Ελλάδι (ανθυπο)κυβερνώντες;
Μήπως μία μουσουλμανική "έκρηξη", η οποία θα δικαιολογήσει την υπέρμετρη αύξηση της αστυνόμευσης της χώρας;
Μήπως οι αρμόδιοι επιθυμούν να υπάρξουν θύματα Έλληνες πολίτες (μία επανάληψη του "μοτίβου" της Marfin), για να ξεκινήσουν "δραστικές παρεμβάσεις" στο σύνολο του πληθυσμού;
Επειδή οι υπεύθυνοι έχουν ονοματεπώνυμο κι επειδή η δικαιολογία "άνωθεν εντολές" δεν υφίσταται όταν διακυβεύεται η εσωτερική ειρήνη και ασφάλεια, η σωματική ακεραιότητα των πολιτών της χώρας και ενδεχομένως η δημιουργία κρίσιμων γεγονότων που είναι δυνατόν να λειτουργήσουν προς την κατεύθυνση απειλής του επίσημου πολιτεύματος...
Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι εμπλεκόμενοι και όλοι οι αρμόδιοι πως ευθύνες θα αποδοθούν σε όλους. Ακόμη και σε εκείνους που επέλεξαν τον δρόμο της σιωπής (και συνενοχής) απέναντι σε "φαινόμενα" που πληρούν μέρος ή όλα τα χαρακτηριστικά του εθνικού κινδύνου.

Εμείς, μέσα από αυτόν τον χώρο, θα αναρωτηθούμε δημοσίως: 
Μήπως ετοιμάζει κάτι ο Ναΐμ Ελγαντούρ και οι "ομόθρησκοί" του; 
Και μήπως αυτό το κάτι δεν το ετοιμάζει μόνος του ή έχει γίνει επιλεκτικά γνωστό σε κάποιους, αφού μαθαίνουμε πως η αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα "ανακαινίζεται" με την τοποθέτηση νέων και ισχυρότερων ατσάλινων τοιχίων;


Πηγή: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους
Η αναδημοσίευση ενυπόγραφων άρθρων και μεταφράσεων του ιστολογίου επιτρέπεται μόνο με έγγραφη ενεργή αναφορά στο ιστολόγιο.

Ρεκόρ ανεργίας στις περιφέρειες της Ελλάδας. Θλιβερή πρωτιά στην ΕΕ

Θλιβερές πρωτιές στην ανεργία κατείχαν οι ελληνικές περιφέρειες το 2012, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat για την ανεργία στις περιφέρειες της Ε.Ε.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, η περιφέρεια τηςΔυτικής Μακεδονίας είναι η πέμπτη περιφέρεια της Ε.Ε. με το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας (29,9%) και η πρώτη στην Ε.Ε. στην ανεργία των νέων (15 έως 24 ετών) με ποσοστό 72,5%.

Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στην Ε.Ε. καταγράφουν οι ισπανικές περιφέρειες. Πρώτες έρχονται η Θέουτα (38,5%), η Ανδαλουσία (34,6%), η Εξτρεμαδούρα (33%) και τα Κανάρια Νησιά (33%) και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία (29,9%), οι ισπανικές περιφέρειες Μελίλα (28,6%), η Καστίγια Λα Μάντσα (28,5%), η Μουρθία (27,9%) και η Στερεά Ελλάδα (27,8%).

Στους νέους, τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφονται στη Δυτική Μακεδονία (72,5%), στη Θέουτα της Ισπανίας (70,6%), στα Κανάρια Νησιά (62,6%), στην Ανδαλουσία (62,3%), στην Εξτρεμαδούρα (61,6%), στην Πελοπόννησο (61,4%), στην ισπανική περιφέρεια Μελίλα (60,9%), στην Ήπειρο (60,5%), στη Κεντρική Μακεδονία (60,4%) και στη Στερεά Ελλάδα (59,1%).

Επιπλέον, μέσα στις δέκα ευρωπαϊκές περιφέρειες με την υψηλότερη ανεργία στους άνδρες κατατάσσονται η Δυτική Μακεδονία (25,1%) και η Αττική (24%), ενώ όσον αφορά την ανεργία των γυναικών στα δέκα υψηλότερα ποσοστά της Ε.Ε. κατατάσσονται η Δυτική Μακεδονία (36,8%), η Στερεά Ελλάδα (36,3%) και η Θεσσαλία (30,5%).
Σε ό,τι αφορά τη μακροχρόνια ανεργία, στα δέκα υψηλότερα ποσοστά στην Ε.Ε. καταγράφονται η Πελοπόννησος (68,6%) και το Βόρειο Αιγαίο (67,3%).

Στην Ελλάδα, τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας το 2012 κατέγραψαν η Δυτική Μακεδονία (29,9%), η Στερεά Ελλάδα (27,8%), η Κεντρική Μακεδονία (26%), η Δυτική Ελλάδα (25,5%), η Αττική (25,3% από 17,6% το 2011), η Ήπειρος (22,9%), η Θεσσαλία (22,6%), η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (22,5%), η Κρήτη (21,7%) και το Βόρειο Αιγαίο (21,2%). Τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφηκαν στο Νότιο Αιγαίο (15,1%) και στην Πελοπόννησο (19,9%).

Πηγή: ΑΜΠΕ

Η διέγερση μίσους πώς μετριέται; Βάσει ποίων αντιλήψεων; Υπάρχει όργανο που να μετρά «το μίσος»;

Γράφει ο Μακεδών

Όταν δημοσιεύσαμε στη Voria.gr σημείωμα, που αναδείκνυε την προχειρότητα αλλά και το επικίνδυνο του νομοσχεδίου δήθεν «αντιρατσιστικού», τότε κάποιοι ίσως εξεπλάγησαν, επειδή μόνον εδώ αναδείχθηκε το θέμα, πλην του ΚΚΕ. Έπρεπε να περάσουν τρεις μέρες για να καταλάβουν και να αρχίσουν να συζητούν στα τηλεπαράθυρα, ότι η ασάφεια του νομοσχεδίου οδηγεί σε επικίνδυνες ατραπούς.

Αν η «ασάφεια» έγινε σκόπιμα ή όχι, αυτό το ξέρει μόνον ο κ. Ρουπακιώτης. Αν δεν κατάλαβε δηλαδή τι νομοσχέδιο ετοίμασε ή το έκανε σκόπιμα, για να συμπεριλάβει κάθε έναν αντίπαλο του Συστήματος, οποιουδήποτε χρώματος και οποιασδήποτε τοποθέτησης. Δεν γνωρίζω τον κ. υπουργό, ώστε να αντιληφθώ το σκεπτικό του. Ότι διετέλεσε πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου Αθηνών, δεν μου λέει τίποτε, επειδή δεν ψηφίζεται ο καλύτερος δικηγόρος ή πολιτικός, αλλά ο καλύτερος συνδικαλιστής (κι ο Βαγγέλης Γιαννόπουλος διετέλεσε πρόεδρος του ίδιου συλλόγου).

Επομένως, δεν αναζητώ το κίνητρο της συγγραφής ενός τόσο ασαφούς νομοσχεδίου, όπου υπόλογος είναι ο καθένας που «με λόγια ή πράξεις μπορεί να διεγείρει σε βιαιοπραγίες ή μίσος». Μένω στα αποτελέσματα που θα επιφέρει.

Και όσον αφορά μεν τις πράξεις, αυτές μπορούν προσδιοριστούν, όχι όμως με ευκολία. Διότι αν κάποιος αλλοδαπός με κτυπήσει και ανταποδώσω το κτύπημα, ποιος θα κρίνει αν πρόκειται για πράξη αυτοάμυνας ή πράξη ρατσισμού, όπως θα επικαλεστεί ο αντίδικος; Αλλ’ ας πούμε, πως με τις πράξεις θα βρεθεί κάποια άκρη.

Η διέγερση μίσους, όμως, πώς μετριέται; Βάσει ποίων αντιλήψεων; Προχθές, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Ι. Μπουτάρης, χαρακτήρισε τον στρατηγό κ. Φράγκο «επικίνδυνο, που διεγείρει τα μίση». Οι δικαστές των ιδίων αντιλήψεων με τον κ. Ι. Μπουτάρη, πρέπει να καταδικάσουν αυστηρά τον στρατηγό, ως ρατσιστή. Αυτό σημαίνει, ότι ανάλογα με το ποιος βρίσκεται στην έδρα του δικαστηρίου, ποιος είναι ο πολιτικός του προϊστάμενος ή ποιο κόμμα κυβερνά, η ερμηνεία «της διέγερσης μίσους» θα υπόκειται σε υποκειμενισμό. Υπάρχει όργανο που να μετρά «το μίσος»;

Αν αποκαλέσω τον Στάλιν «απάνθρωπο σφαγέα», έχω μεν υπέρ εμού την σύμφωνη γνώμη των αρμοδίων οργάνων της Ε.Ε., που ομού με τα ναζιστικά, καταδικάζει και τα σταλινικά εγκλήματα. Αν αύριο όμως έχω υπουργό δικαιοσύνης τον κ. Λαφαζάνη και τους ομοϊδεάτες του, υμνητών του Στάλιν ατιμωρητί, ποια είναι η δική μου τύχη;

Αλλά ας πάμε και στα πιο απλά. Χωρίς καμιά επίπτωση, μπορώ να κάνω λόγο για ναζιστικές θηριωδίες. Όμως, σύμμαχοι των Ναζί ήσαν και οι Βούλγαροι, τα δε εγκλήματα των Γερμανών ωχριούν μπροστά στις βουλγαρικές θηριωδίες. Αν βρεθώ μεθαύριο στο Δοξάτο, για επιμνημόσυνο λόγο στην κατ’ έτος τελούμενη εκδήλωση μνήμης, ο κ. Ρουπακιώτης τι με συμβουλεύει να πω;

Και επί τη ευκαιρία: Ο κ. Μ. Γλέζος γιατί δεν μιλά ποτέ και για τις βουλγαρικές θηριωδίες και αποζημιώσεις; Το βουλγαρικό μαχαίρι έσφαζε με ευγενικό τρόπο; Ή επειδή επικράτησε μετά κομμουνιστικό καθεστώς, ο κ. Μ. Γλέζος κατάπιε την γλώσσα του, υπηρετώντας τον κομμουνισμό και όχι τον ελληνικό λαό; Ας μας εξηγήσει.

Μόνον το ΚΚΕ αντέδρασε. Διότι ναι μεν τώρα οι σταλινικοί, σε όποιο κόμμα κι αν βρίσκονται, χαίρουν ασυλίας και μπορούν να μετέχουν στις εκλογές, χωρίς να τηρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, αλλά αύριο μπορεί να βρεθεί κάποια κυβέρνηση που θα αποφασίσει να εφαρμόσει τους νόμους. Θα μπορούν τότε οι πολιτικοί να αποκαλούν «οικιακά σκεύη» τις μολότοφ και άλλα υλικά που βρέθηκαν στην βίλα «Αμαλία»;

Να το πούμε ακόμη πιο απλά: Τα συνθήματα των φιλάθλων στα γήπεδα, πώς πρέπει να κολάζονται; Ως ύβρεις ή ότι «διεγείρουν τα μίση»;

Πάντως, με τα όσα κατά καιρούς δηλώνει και πράττει ο κ. Ρουπακιώτης, μόνον όσοι τον γνωρίζουν καλά, μπορούν να μας εξηγήσουν τους λόγους που τον ωθούν.

Πηγή: Βόρεια