Top Social Icons

Menu Right

Left Sidebar
Left Sidebar
Featured News
Right Sidebar
Right Sidebar

Η κατηγορια που επιλεξατε...

6 Ιουν 2016

Τον κώδωνα του κινδύνου στην Αθήνα που... κοιμάται κρούει η δασκάλα των Πομάκων Χαρά Νικοπούλου, μιλώντας για επικείμενες εξτρεμιστικές ενέργειες αλλά και γενοκτονία εν καιρώ ειρήνης!

Από τον Σωτήρη Λέτσιο

«Στη Θράκη συντελούνται και τα οκτώ στάδια γενοκτονίας. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο έκτο στάδιο». Στη δραματική αυτή επισήμανση-προειδοποίηση προβαίνει η κυρία Χαρά Νικοπούλου, η ηρωική δασκάλα που από το 2002 έχει αφιερώσει τη ζωή της διδάσκοντας στους Πομάκους μαθητές την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Τους Πομάκους που «καταδιώκει» το τουρκικό κράτος και η Ελλάδα τους έχει γυρίσει την πλάτη επιδεικτικά. Σήμερα διδάσκει σε μεικτό δημοτικό σχολείο -με χριστιανούς και μουσουλμάνους μαθητές- στην περιοχή της Ροδόπης και κατοικεί σε ένα πομακοχώρι, την Κάτω Βυρσίνη. Διαμένει μαζί με την οικογένειά της σε χώρο που της έχει παραχωρήσει ο Στρατός και χρησιμοποιούνταν παλαιότερα ως φυλάκιο. Μέσα στον χώρο αυτό έχουν δημιουργήσει μαζί με τον σύζυγό της ένα πνευματικό κέντρο με την επωνυμία «Η Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη». Αυτό το πρώην στρατόπεδο μετατράπηκε σε μια στέγη φιλοξενίας εγκαταλελειμμένων παιδιών, όπου ζουν όλοι μαζί σαν μια οικογένεια.

Εχει αυξηθεί το τελευταίο διάστημα η δράση διάφορων κύκλων από πλευράς Τουρκίας στη Θράκη, εξυπηρετώντας έτσι «σκοτεινά» σχέδια;

Επειτα από σχετικές μελέτες που έχει κάνει η επιστημονική ομάδα της «Κιβωτού» -και έχουν δημοσιευθεί-, έχουμε διαπιστώσει ότι στη Θράκη συντελούνται πλέον και τα οκτώ στάδια γενοκτονίας - και μάλιστα εν καιρώ ειρήνης! Με βάση τον σχετικό ορισμό του καθηγητή κ. Στάνφορντ στις ΗΠΑ, σε κάθε γενοκτονία έχει παρατηρηθεί ότι υπάρχουν επτά στάδια πριν από το τελικό στάδιο, της εξολόθρευσης. Αυτή τη στιγμή στη Θράκη είμαστε στο έκτο στάδιο. Δηλαδή, στην προετοιμασία της εξολόθρευσης του ελληνικού-χριστιανικού πληθυσμού και όλων όσοι έχουν καλές σχέσεις με το χριστιανικό στοιχείο. Δεν πρέπει να μασάμε τα λόγια μας! Και εάν κάτι τέτοιο είχα αρχίσει να διαβλέπω ότι είχε ξεκινήσει πριν από χρόνια, τώρα οφείλω απέναντι στους ήρωες που γέννησε αυτή η θρακική γη αλλά και στους 9.000 μοναχούς που είχαμε στη Ροδόπη να πούμε την αλήθεια. Η Θράκη βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε πολύ κομβικό σημείο. Οι πάντες γνωρίζουν ότι έχουν προετοιμαστεί διάφορες εξτρεμιστικές ενέργειες από ορισμένους ακραίους κύκλους της μειονότητας. Πραγματικά, εύχομαι ο Θεός να βάλει το χέρι του, αφού το κράτος των Αθηνών κοιμάται, ως συνήθως. Οπως υπάρχουν και ορθόδοξοι στρουθοκάμηλοι, που στρουθοκαμηλίζουν.

Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί από την πλευρά σας ώστε να επιστήσετε την προσοχή των αρμοδίων;

Απειρες φορές έχω προειδοποιήσει στέλνοντας σχετικές εκθέσεις, ενώ έχω καταθέσει μέσω της Ακαδημίας Αθηνών συγκεκριμένες προτάσεις για τη μειονοτική εκπαίδευση, οι οποίες, δυστυχώς, δεν έχουν εισακουστεί. Από εκεί και πέρα, καθένας φέρει την ευθύνη έναντι της Ιστορίας. Το τελευταίο διάστημα έχω αφιερωθεί στα θέματα της οικογένειάς μου και δεν μπορώ πλέον να χρησιμοποιήσω άλλο από τον πολύτιμο χρόνο. Επί της ουσίας, πρέπει να γεννήσουμε ξανά Ελληνόπουλα!

Αυτή τη στιγμή σε ποιες ενέργειες θα έπρεπε να προχωρήσει το ελληνικό κράτος;

Να γίνει ελληνικό! Οταν θα γίνει ελληνικό, τότε θα περιμένω. Τώρα δεν προσδοκώ τίποτα! Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε για δείγμα ελληνόφωνο σχολείο στην ορεινή Θράκη. Αφαιρούμε την πολυτέλεια από έναν Πομάκο να παρακολουθήσει το παιδί του μαθήματα σε δημόσιο ελληνικό σχολείο.

Σε ποια συμπεράσματα έχετε καταλήξει όλα αυτά τα χρόνια που ζείτε και προσφέρετε σημαντικό έργο στην περιοχή;

Με τους απλούς ανθρώπους δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα. Από τους πολιτικούς και το τουρκικό προξενείο προέρχονται τα προβλήματα. Οι αλεβίτες όπως και οι σουνίτες στο Δέρειο με αγκάλιασαν με αγάπη από την πρώτη στιγμή. Εξάλλου, οι αλεβίτες είναι βιωματικά και ως προς τους τρόπους λατρείας πιο κοντά στους χριστιανούς. Ακόμη και σήμερα επισκέπτομαι το χωριό αυτό στον Εβρο, όπου έχω διατηρήσει ουσιαστικούς δεσμούς φιλίας. Δεν έχει αλλάξει τίποτα μεταξύ μας. Δύο φορές την εβδομάδα επικοινωνώ με κατοίκους του Δερείου. Σε όλη την πεδινή Ροδόπη όπου καθημερινώς κάνουμε διανομή συσσιτίου μια αγκαλιά και ένα χαμόγελο μας περιμένουν πάντα. Αρκεί όμως αυτή η διάθεση του κόσμου να μη γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από κάποιους πολιτικούς. Σήμερα διαπιστώνουμε ότι όλη η Ελλάδα έχει -δυστυχώς- μετατραπεί σε ένα μεγάλο Δέρειο. Το τουρκικό προξενείο κάποτε είχε δημιουργήσει πρόβλημα σε αυτό το χωριό. Σήμερα άλλοι παράγοντες, συναφείς, έχουν προκαλέσει ένα τεράστιο προσφυγικό πρόβλημα σε όλη την Ελλάδα. Πλέον καθένας πρέπει με μεγάλη αυτοθυσία και κυρίως σύνεση και ψυχραιμία να μπορεί μεν να βοηθά τον συνάνθρωπο, αλλά συγχρόνως να διαφυλάττει την πίστη στην πατρίδα και στον Χριστό. Το Προσφυγικό έχει χτυπήσει την πόρτα όλων μας σε οποιοδήποτε μέρος της Ελλάδας και εάν βρισκόμαστε. Πιστεύω ότι έχει χτυπήσει μέσα μας ένα καμπανάκι και έχουμε αφυπνισθεί πάνω σε αυτό το ζήτημα.

Το πνευματικό κέντρο τι είδους βοήθεια παρέχει;

Το πνευματικό αυτό κέντρο, που δημιουργήθηκε το 2012, προσφέρει τόσο υλική όσο και πνευματική τροφή σε όσους το έχουν ανάγκη, ανεξαρτήτως ηλικίας. Εκτός από την παροχή συσσιτίου σε άπορες οικογένειες, γίνονται δωρεάν σεμινάρια σε ανηλίκους, μεταξύ άλλων πατριδογνωσίας, αρχαίων ελληνικών κ.ά. Στον χώρο έρχονται άστεγοι ακόμη και για να πλυθούν ή να πλύνουν τα ρούχα τους οι εθελόντριες στα ειδικά πλυντήρια. Οσοι θέλουν μπορούν, φυσικά, να παρακολουθήσουν και τα μαθήματά μας. Δυστυχώς, είναι αρκετοί οι άστεγοι που αναγκάζονται να επιβιώσουν στα παγκάκια. Εμείς, ως χριστιανοί, έχουμε ανοιχτή την καρδιά μας και την πόρτα του ιδρύματος, χωρίς διακρίσεις, τόσο για τους Ελληνες ορθόδοξους χριστιανούς όσο και για τους Ελληνες μουσουλμάνους. Με την προϋπόθεση όμως ότι θα σέβονται τον Ιησού Χριστό και την Ελλάδα. Από το 2012 έως σήμερα συνυπάρχουμε ανθρώπινα. Το στομάχι και το πνεύμα όταν πεινάνε, δεν κάνουν διάκριση σε ποια φυλή ανήκουν. Οι πολιτικοί και οι πολιτικές είναι που κάνουν τα προβλήματα σύνθετα. Προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας συν Θεώ και από εκεί και πέρα καθένας που έχει ανάγκη ανακουφίζεται μέσα από την προσφορά των εθελοντών. Είναι άδικο να πούμε ότι μόνο ένα ή δύο άτομα προσφέρουμε βοήθεια. Είμαστε 83 απλοί άνθρωποι από την Κομοτηνή, που καθημερινά δίνουμε τον αγώνα. Υπάρχουν γυναίκες μουσουλμάνες που μαγειρεύουν ή κάνουν άλλες δουλειές και καθένας συνεισφέρει με τον τρόπο του.

Πώς μπορούμε να γίνουμε πιο συνεπείς χριστιανοί στην πράξη;

Ο απόλυτος παρονομαστής και το απόλυτο θεμέλιο είναι να απαρνηθούμε οτιδήποτε κοσμικό και υλικό. Αλλά δεν έχουμε τη διάθεση να απαρνηθούμε κυρίως καθετί υλικό. Από τη δεκαετία του '80 και του '90 έχει ξεκινήσει η πνευματική κρίση. Δεν μας απασχολούσε τότε, επειδή ήταν γεμάτη η τσέπη μας. Εάν αρχίσουμε να βιώνουμε πραγματικά τον συνάνθρωπο ως τον εαυτό μας, τότε θα καταλήξουμε να του δίνουμε όχι ό,τι μας περισσεύει, αλλά αυτό που πραγματικά μας αρέσει. Ερχονται άνθρωποι στην «Κιβωτό» και μας λένε ότι έχουν, για παράδειγμα, κάποια βιβλία που δεν τα χρειάζονται. Προσωπικά, θα με γοήτευε εάν έλεγε κάποιος ότι έχει πάρει κάτι καινούργιο, άφθαρτο και όμορφο, και μας το στέλνει. Το χρησιμοποιημένο αντικείμενο σημαίνει ότι το έχουμε βαρεθεί και δεν το χρειαζόμαστε πια. Νόημα έχει να χαρίσω στον συνάνθρωπο τα παπούτσια που με έχουν ενθουσιάσει και ας περπατήσεω εγώ ξυπόλυτος. Αυτή είναι η έννοια της αυτοθυσίας χωρίς όρια στην πράξη! Ετσι βιώνουμε το παράδειγμα του Χριστού και δεν την ακούμε παρά μόνο ως ένα απλό αφήγημα.

Από πού αντλείτε δύναμη και έμπνευση;

Οπως κάθε ορθόδοξος χριστιανός, εξομολογούμαι, προστρέχω στον πνευματικό μου για οτιδήποτε με προβληματίζει. Είναι ο πατέρας Ιωάννης και αυτός μου έχει συμπαρασταθεί σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Σε αυτό το λιμάνι της εξομολόγησης προσπαθώ να βρω διέξοδο στα προβλήματα που έχω. Προσπαθώ να είμαι μια βιωματική χριστιανή. Επίσης, ανατρέχω συχνά στα κείμενα του Ιωσήφ Βρυέννιου, λόγιου μοναχού του 15ου αιώνα, που έζησε λίγα χρόνια πριν από την Αλωση, ο οποίος ορίζει στα κείμενά του τα πνευματικά αίτια που οδήγησαν στην πτώση της Κωνσταντινούπολης. Στην ουσία, είναι σαν να σκιαγραφεί τον σημερινό Ελληνα.

Απευθύνεστε στη σημερινή ηγεσία της Ελληνικής Εκκλησίας ζητώντας βοήθεια; Πώς ανταποκρίνεται;

Σαφώς και δεν είμαι σε θέση να κρίνω εγώ την Ελληνική Εκκλησία. Εχουν γνώση των προβλημάτων και στην Εκκλησία και σε οποιονδήποτε άλλο χώρο. Από εκεί και πέρα επαφίεται στη θέληση και στο θάρρος καθενός να πράξει αυτό που πρέπει. Ας μην ξεχνάμε ότι η επανάσταση ξεκίνησε από έναν Παπαφλέσσα, έναν Γρηγόριο Ε΄ και όχι από ανθρώπους που στέκονταν πάνω από ένα ψαλτήρι! Θα ήταν καλό και οι σημερινοί ιερωμένοι να έχουν σαν παράδειγμα έναν Παπαφλέσσα ή έναν Γερμανό Καραβαγγέλη.

Τι κρατάτε πιο έντονο από την επαφή σας με τα παιδιά;

Η μεγαλύτερη χαρά είναι ότι τα περισσότερα παιδιά δεν μπορούν να διακρίνουν σε ποια κοινότητα ανήκουν, επειδή απλώς ανήκουν στην κοινότητα του Χριστού και της αγάπης. Με σπαστά ελληνικά γυρίζουν και μου λένε: «Εσύ είσαι καλύτερη από τη μαμά μου». Αυτό είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή. Είναι θείο δώρο να σε αγαπάνε ανιδιοτελώς. Προσεύχομαι στον Θεό να είμαι αντάξια όσων πιστεύουν αυτά τα παιδιά για μένα.

«Οι μουσουλμάνοι μου ζητούν να ανάψω ένα κεράκι, αφού οι ίδιοι δεν μπορούν!»

Οι μουσουλμανικής καταγωγής Ελληνες σάς ανοίγονται πιο εύκολα; Νιώθουν ότι μπορούν να σας εμπιστευτούν;

Λέω συχνά, χαριτολογώντας, ότι, εάν συμβεί κάτι στη Θράκη, θα προστρέξω για βοήθεια σε μουσουλμάνους και όχι σε χριστιανούς! Νιώθω ότι είναι πιο βιωματικοί χριστιανοί οι μουσουλμάνοι τους οποίους συναναστρέφομαι. Το λέω ίσως επειδή αυτό βιώνεται μόνο από κάποιες ομάδες και όχι από όλες τις μειονότητες. Ως θρησκευτική μειονότητα, κάποιες φορές μάς βγάζουν κάποια συναισθήματα αγάπης. Για παράδειγμα, εάν θυμηθώ τους προγόνους μας στη Βόρειο Ηπειρο, εκείνοι ήταν πιο ενεργοί και βιωματικοί χριστιανοί, επειδή υπήρχε αυτό το μειονοτικό στοιχείο ως ίδιον του ανθρώπου. Από την άλλη πλευρά, βλέπουμε ότι σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν ελάχιστοι βιωματικοί χριστιανοί. Οι περισσότεροι είμαστε χριστιανοί κατ' όνομα και όχι επί της ουσίας. Και αυτό το βιώνω καθημερινά. Είναι πολύ δύσκολο να κάνουμε πράξη την αποστολική ρήση «Χριστώ συνεσταύρωμαι».

Οι Ελληνες μουσουλμάνοι πώς αντιλαμβάνονται και πώς εγκολπώνονται την αυτοθυσία του Χριστού;

Υπάρχουν άνθρωποι από τη μουσουλμανική μειονότητα που στερούνται προκειμένου να έχουν οι συνάνθρωποί τους. Εδώ και 10 χρόνια δέχομαι τηλεφωνήματα κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας από τους μουσουλμάνους, οι οποίοι μου λένε: «Μην ξεχάσεις να ανάψεις ένα κεράκι και για εμάς όταν πας στην εκκλησία, αφού εμείς δεν μπορούμε». Οταν με συναντήσουν, μάλιστα, δεν θα διστάσουν να μου δώσουν το κέρμα των πενήντα λεπτών, προκειμένου να νιώσουν ακόμη πιο έντονα ότι η πράξη αυτή ήταν δική τους.

Μέσα από την επικοινωνία που έχετε με το μουσουλμανικό στοιχείο στη Θράκη διαπιστώνετε ότι κάποιοι από αυτούς έρχονται ολοένα και πιο κοντά στις αρχές της Ορθοδοξίας;

Εγώ δεν είμαι εδώ, στη Θράκη, για να προσηλυτίσω κόσμο. Μεγαλύτερο νόημα δεν έχει να κηρύξω ως κατήχηση τον Χριστό, αλλά η στάση ζωής μου να είναι μάθημα για το τι πρέπει να είναι ο χριστιανός! Οταν διάφοροι κύκλοι στην περιοχή κηρύττουν πως οι χριστιανοί είναι κακοί, εγώ οφείλω απέναντι στη θρησκεία και την πίστη μου να αποδείξω με πράξεις ότι δεν είμαι αυτό που κάποιοι άλλοι εκφράζουν με λόγια.

Από την Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Σε μια ασυνήθιστη στις διακρατικές και διπλωματικές σχέσεις πρακτική, ομάδες Τσάμηδων διαδηλωτών επιχείρησαν, υπό την ανοχή των αρχών, να εμποδίσουν την απρόσκοπτη είσοδο του υπουργού Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκου Κοτζιά, που πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στα Τίρανα, στο κτίριο του αλβανικού υπουργείου Εξωτερικών, όπου επρόκειτο να συναντηθεί με τον ομόλογό του Ντιτμιρ Μπουσάτι.

Σύμφωνα με την "Καθημερινή", οι διαδηλωτές κατέλαβαν τον χώρο μπροστά στο ΥΠΕΞ και κραύγαζαν συνθήματα όπως «Τσαμουριά μητέρα μας περίμενέ μας» και «καταργείστε το εμπόλεμο». Ενώπιον όμως του κινδύνου να τιναχθεί στον αέρα η επίσκεψη, δόθηκε από την αλβανική κυβέρνηση εντολή στην αστυνομία να τους απομακρύνει σε μικρή απόσταση όπου παραμένουν συνεχίζοντας να φωνάζουν ανθελληνικά συνθήματα καθώς η συνάντηση βρίσκεται σε εξέλιξη.



Οργανωτής της κινητοποίησης, που περιλάμβανε συγκέντρωση στην κεντρική πλατεία το πρωί και πορεία στο αλβανικό ΥΠΕΞ με σκοπό την «θερμή υποδοχή» στον Έλληνα ΥΠΕΞ που ανταποδίδει την επίσκεψη του κ. Μπουσατι στην Αθήνα, ήταν το κόμμα των Τσάμηδων Δικαιοσύνης Ένταξης και Ενότητας, το οποίο συμμετέχει στην κυβέρνηση του κ. Εντι Ράμα με υφυπουργούς. Της συγκέντρωσης και πορείας μάλιστα ηγείτο ο πρόεδρος του κόμματος αυτού Στετιμ Ιντρίζι, που κατέχει από πλευράς κυβερνητικού συνασπισμού θέση του αντιπροέδρου στη Βουλή.

Κάποιες πληροφορίες, τις οποίες διέψευδαν κύκλοι της ελληνικής αποστολής, ανέφεραν ότι η αλβανική πλευρά πρότεινε να εισέλθει η ελληνική αντιπροσωπεία στο κτίριο από διπλανή πόρτα, συνάντησε όμως την κατηγορηματική άρνηση του κ. Κοτζιά.

Το κλίμα της επίσκεψης είχαν δυναμιτίσει δηλώσεις του Αλβανού πρωθυπουργού κ. Ράμα στο συνέδριο του κόμματος των Τσάμηδων ο οποίος ήγειρε ευθέως θέμα τσάμικου λέγοντας μάλιστα πως αυτό θα τεθεί κατά τις συζητήσεις με την ελληνική πλευρά στην επίσκεψη του κ.Κοτζια.

Σκληρή υπήρξε η αντίδραση της Αθήνας που με ανακοίνωση του ΥΠΕΞ απαίτησε απο την αλβανική ηγεσία «πολιτικό πολιτισμό», «σοβαρότητα», «πιστή εφαρμογή των αρχών της ΕΕ και σεβασμό στα ακριβή γεγονότα της Ιστορίας» καθώς επίσης και «των δικαστικών αποφάσεων ειδικά όταν πρόκειται για εγκλήματα πολέμου», καλώντας τα Τίρανα να μην ανακινεί ανύπαρκτα ζητήματα και να μην διαστρεβλώνει την ιστορική πραγματικότητα.

Και ενώ η Αθήνα επιχείρησε να κρατήσει χαμηλούς τόνους ώστε οι συζητήσεις να διεξαχθούν σε καλή ατμόσφαιρα, ήρθαν τα πρωινά γεγονότα να σκιάσουν την επίσκεψη με την ελληνική πλευρά πάντως να αντιμετωπίζει, μέχρι στιγμής, με ψυχραιμία ​το ζήτημα.

Δεν είναι ωστόσο η πρώτη φορά που πρακτικές του είδους από αλβανικής πλευράς τορπιλίζουν επισκέψεις κορυφαίων αξιωματούχων της Ελλάδας, γεγονός που δεν περνάει απαρατήρητο από την ευρωπαϊκή και γενικότερα την διεθνή διπλωματία.

Προκαλεί δε δυσφορία στις Βρυξέλλες καθότι αφορά μια χώρα που ενώ πασχίζει να αποδείξει ότι είναι έτοιμη να ενταχθεί στις ευρωπαϊκές δομές ανέχεται, αν δεν υποθάλπει κιόλας πρακτικές στις διμερείς σχέσεις που δεν συνάδουν με τον ευρωπαϊκό πολιτικό πολιτισμό.

Ήταν 1η Νοεμβρίου του 2005 όταν ο τότε πρόεδρος της Δημοκρατίας Καρολος Παπούλιας, μετέβη στην Αλβανία προκειμένου να συναντηθεί με τον ομόλογό του Αλφρεντ Μοϊσοιου στους Άγιους Σαράντα. Φτάνοντας στο Αργυρόκαστρο πληροφορήθηκε ότι το ξενοδοχείο όπου επρόκειτο να γίνει η συνάντηση τελούσε υπό καθεστώς πολιορκίας από ομάδες Τσάμηδων. Οι αλβανικές αρχές στο αίτημα της Αθήνας να λύσουν την πολιορκία του κτιρίου για να γίνει η συνάντηση αρνήθηκαν στο όνομα της ελευθερίας των πολιτών στην Αλβανία να διαδηλώνουν ελεύθερα. Κατόπιν αυτού ο κ. Παπούλιας επέστρεψε στην Αθήνα και η συνάντηση ματαιώθηκε προκαλώντας όχι ιδιαίτερα ευμενή σχόλια για την Αλβανία διεθνώς.

Ένα χρόνο πριν Τσάμηδες υποδέχτηκαν με δυναμικές διαδηλώσεις στα Τίρανα τον τότε πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωστή Στεφανόπουλο με τον ομόλογό του Μοϊσίου να εγείρει στις συζητήσεις τσαμικο θέμα και τον κ. Στεφανόπουλο να του απαντάει πως σε αυτή την περίπτωση θα συζητηθεί και το βορειοηπειρωτικό ζήτημα.

Αλλά και η συνάντηση του πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Μητσοτάκη τον Ιανουάριο του 1991 στα Τίρανα με τον κομμουνιστή πρόεδρο Ραμιζ Αλία λίγο έλειψε να διακοπεί καθώς η αλβανική πλευρά επιχείρησε να βάλει στο τραπέζι θέμα τσάμηδων. Ο Μητσοτάκης απείλησε ότι θα διακόψει την επίσκεψη και θα φύγει με αποτέλεσμα ο Αλία να κάνει πίσω και να αποσοβηθεί διπλωματικό επεισόδιο. Τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Πληροφορήθηκα ότι η ολομέλεια των προέδρων των δικηγορικών συλλόγων ΔΕΝ πρόκειται να ξανα-συνεδριάσει, ώστε να λάβει απόφαση για συνέχιση ή όχι της αποχής των δικηγόρων και ότι έχει μεταθέσει την ευθύνη της λήψης μιας τέτοιας απόφασης στους κατά τόπους δικηγορικούς συλλόγους. Αν αυτό αληθεύει, τότε αυτό σημαίνει ότι έστω και ένας δικηγορικός σύλλογος αν πάρει την απόφαση να σταματήσει την αποχή, όλοι θα την σταματήσουν.

Οι «Τσε-Γκεβάρα» της δικηγορίας, αυτοί που αποφάσιζαν την αποχή, δεν έχουν το σθένος να πουν ότι είναι εναντίον της αποχής πλέον και να αιτιολογήσουν το γιατί. Μεταθέτουν την ευθύνη σε άλλους, στους πολλούς, έτσι ώστε οι ίδιοι να μην θεωρηθούν υπεύθυνοι. Θέλουν να σταματήσει η αποχή, αλλά δεν έχουν τα κότσια να το πουν…!!!! Οι εκπρόσωποί μας ημών των δικηγόρων σε πανελλαδικό επίπεδο, αυτοί που μέχρι τώρα ήταν οι «Τσε Γκεβάρα», οι «Σπάρτακοι», ΞΑΦΝΙΚΑ μετατρέπονται σε «Ποντίους Πιλάτους».

Μόλις σταματήσει η αποχή των δικηγόρων, θα αρχίσουν να εκδίδονται διαταγές πληρωμής και θα αυξηθούν οι κατασχέσεις. Με άλλα λόγια, ο κλάδος των δικηγόρων θα συρθεί να προωθήσει τα συμφέροντα των τραπεζών (και όχι μόνον) σε βάρος της κοινωνίας!

Εκεί οδηγούν τα πράγματα οι σε πανελλαδικό επίπεδο εκπρόσωποι ημών των δικηγόρων!

Θα συρθούμε να παίξουμε το παιγνίδια σε βάρος του συνόλου, χωρίς να προβάλλεται, έστω και προσχηματικά, το (ούτως ή άλλως ΗΘΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ) επιχείρημα, ότι έτσι εξυπηρετούνται τα συντεχνιακά μας συμφέροντα.

Τα συμφέροντά μας των δικηγόρων είναι ταυτισμένα με αυτά των πελατών μας. Όταν ο πελάτης μας δεν έχει χρήματα να μας πληρώσει, πως θα πληρωθούμε ;;;; Εκτός βεβαίως και εάν ο πελάτης μας είναι οι τράπεζες. Οπότε η τράπεζα-πελάτης πετάει και στον δικηγόρο ορισμένα ψίχουλα από το βουνό χρήματος που συσσωρεύει.

Επιπλέον, τους μήνες των δικαστικών διακοπών ούτως ή άλλως οι δουλειές μας των δικηγόρων είναι πεσμένες. Οπότε, ποια (ΗΘΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ) συντεχνιακά μας συμφέροντα προασπίζονται με το σταμάτημα της αποχής προ των δικαστικών διακοπών; Μήπως όλα είναι μεθοδευμένα; Μήπως ορισμένοι περιμένουν την θερινή ραστώνη για να προωθήσουν τότε την έκδοση διαταγών πληρωμής, ώστε οι αντιδράσεις (νομικές και πολιτικές) να είναι περιορισμένες;

Θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς ότι το φορολογικό πέρασε, άρα γιατί να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε;

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ!!! Και πρέπει να συνεχίσουμε με σκοπό να «ρίξουμε» αυτήν την πολιτική καταστροφής της Ελλάδος.

Αυτή η πολιτική καταστρέφει όλους μας, τον μέσο Έλληνα, τον γείτονά μας, τον φίλο μας, τον πελάτη μας, εμάς!

Αυτή η πολιτική καταστρέφει την μεσαία τάξη, άρα και εμάς τους δικηγόρους. Καταστρέφει μαζί με την μεσαία τάξη και τα οποιαδήποτε ψήγματα ελευθερίας συνεχίζουν να υπάρχουν στην «Ελληνική Ξενοκρατούμενη Κλεπτοκρατία» (και όχι «Ελληνική Δημοκρατία»)!

Θα μπορούσε να αναφωνήσει μέρος των συναδέλφων που διαφωνούν μαζί μου: «Πως θα ζήσουμε!!! Με τις αποχές δεν έχουμε έσοδα!!! Έχουμε υποχρεώσεις!!!» Θα τους πω: «Μόλις λήξη η αποχή τι περιμένετε;;; Περιμένετε ότι τα γραφεία σας θα γεμίσουν με πελάτες που έχουν τσέπες γεμάτες χρήμα;;; Αν κάτι τέτοιο περιμένετε πλανάσθε πλάνην οικτράν!!!»

Δυστυχώς, όπως πολλοί Έλληνες, έτσι και εμείς ως δικηγορικό σώμα, αν και αρεσκόμαστε να θεωρούμε τους συλλόγους μας ως τους «πρώτους τη τάξει επιστημονικούς συλλόγους», δεν μπορέσαμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων στο παρελθόν. Δεν μπορούμε να το κάνουμε ούτε τώρα. Είμαστε κι’ εμείς ως δικηγόροι μέρος του κοπαδιού, το οποίο επέτρεψε σε διεφθαρμένους και ευάλωτους να το οδηγήσουν εκεί όπου το οδήγησαν, πιστεύοντας ότι μέχρι να έλθει η σειρά μας στο σφαγείο, ο σφαγέας θα έχει κουραστεί να σφάζει!

Δυστυχώς!!!

Παύλος Χρ. Αλτίνης
Δικηγόρος, Φλώρινα



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


«Γερμανία στο ξαναλέω: Λογοδότησε πρώτα εσύ για το Ολοκαύτωμα, λογοδότησε εσύ πρώτα για την εξόντωση 100.000 ανθρώπων στη Ναμίμπια. Είσαι η τελευταία χώρα η οποία μπορεί να κατηγορήσει την Τουρκία για τη λεγόμενη γενοκτονία των Αρμενίων». Εξάλλου, η Τουρκία δεν έχει να κρύψει τίποτα στο θέμα αυτό. Τα τουρκικά αρχεία είναι στη διάθεση των επιστημόνων. Εάν βρείτε κάτι που να το επιβεβαιώνει τότε είμαστε πρόθυμοι να το εξετάσουμε. Η ιστορία μας δεν είναι η ιστορία μαζικών φόνων, η ιστορία μας είναι μια ιστορία ευσπλαχνίας. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ μας». σημείωσε μεταξύ άλλων σε ομιλία του ο προέδρος του Τουρκίας, Recep Tayyip Erdogan στην Κωνσταντινούπολη, η οποία αναπαράγεται σήμερα από όλο τον γερμανικό Τύπο.

«Φυσικά και θα βλάψει τις γερμανο-τουρκικές σχέσεις το ψήφισμα του γερμανικού κοινοβουλίου, συμπλήρωσε ο Erdogan, αλλά δεν ανέφερε συγκεκριμένα πώς θα αντιδράσει.

Αναφορά γίνεται επίσης στον γερμανικό Τύπο και στην επίθεση του Τούρκου Προέδρου κατά των Γερμανών βουλευτών τουρκικής καταγωγής, οι οποίοι υπερψήφισαν την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων στο γερμανικό Κοινοβούλιο: «Ορισμένοι θεωρούν ότι είναι Τούρκοι, αλλά τι είδους Τούρκοι είναι τέλος πάντων. Το αίμα τους πρέπει να εξεταστεί από αιματολογικό εργαστήριο. Το αίμα τους είναι χαλασμένο». Ο Erdogan τους κατηγόρησε μάλιστα ότι είναι το μακρύ χέρι του απαγορευμένου Κουρδικού Εργατικού Κόμματος (PKK) στη Γερμανία. «Είναι ούτως ή άλλως γνωστό τίνος φερέφωνα είναι», είπε.

Χτες ο βουλευτής των πρασίνων Τσεμ Εσντεμίρ, ο οποίος πρωτοστάτησε στο να γίνει η ψηφοφορία για την αναγνώριση της γενοκτονίας των Αρμενίων στο γερμανικό Κοινοβούλιο, έκανε λόγο σε συνέντευξή του στη κυριακάτικη Welt για απειλές εναντίον της ζωής του, καταγγελία την οποία ερευνά ήδη η Γερμανική Υπηρεσία Δίωξης Εγκλήματος. Η γερμανική αστυνομία έχει ήδη ενισχύσει τα μέτρα προστασίας γύρω από τα σπίτι του, όπως γράφει η Welt.

Το Βερολίνο απορρίπτει τις κατηγορίες του Ερντογάν εναντίον των τουρκικής καταγωγής βουλευτών

Η γερμανική κυβέρνηση χαρακτήρισε σήμερα "ακατανόητες" τις δηλώσεις του προέδρου Erdogan, ο οποίος κατηγόρησε τους τουρκικής καταγωγής γερμανούς βουλευτές.

"Κι εμείς στη Γερμανία θεωρούμε το PKK (το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν) τρομοκρατική οργάνωση και είναι για μας εντελώς ακατανόητο το γεγονός ότι βλέπουμε τώρα πως δηλώσεις που προέρχονται από την Τουρκία επιχειρούν να συνδέσουν ορισμένους βουλευτές της Μπούντεσταγκ με την τρομοκρατία", δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ στη διάρκεια τακτικής ενημέρωσης των δημοσιογράφων.

Ο εκπρόσωπος της Άγγελα Μέρκελ απέρριψε πάντως το σενάριο που διαδίδεται από αξιωματούχους στην Τουρκία και σύμφωνα με το οποίο η γερμανίδα καγκελάριος είχε δεσμευτεί στον Erdogan, πριν από την ψηφοφορία στην Μπούντεσταγκ, ότι θα έκανε τα πάντα για να εμποδίσει την υιοθέτηση της απόφασης.

"Η Μπούντεσταγκ πήρε μια κυρίαρχη απόφαση η οποία αρμόζει να γίνει σεβαστή και σ' αυτό ακριβώς το πνεύμα η καγκελάριος διεξήγαγε τις συνομιλίες της με τον τούρκο πρόεδρο", υποστήριξε ο Ζάιμπερτ, υπενθυμίζοντας επίσης ότι η Μέρκελ, στη διάρκεια προηγούμενης διαβούλευσης στους κόλπους της κοινοβουλευτικής ομάδας των Χριστιανοδημοκρατών (CDU), είχε ψηφίσει υπέρ της απόφασης για την αναγνώριση της αρμενικής γενοκτονίας.

Αντίθετα η καγκελάριος δεν έλαβε μέρος στην ψηφοφορία στην Μπούντεσταγκ επικαλούμενη ανειλημμένες υποχρεώσεις.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Του Δημήτρη Τσαϊλά

Την τελευταία εικοσιπενταετία ο κόσμος έχει αλλάξει δραματικά, αφού το γεωπολιτικό πεδίο παρουσιάζει μια καινοφανή μεταβλητότητα, έτσι που η συνολική επανεκτίμηση είναι επιβεβλημένη. O κόσμος μας, έχει εισέλθει σε μια φάση που θα τολμούσα να την ονομάσω, “φάση της γεωπολιτικής δημιουργικής καταστροφής”. Υπ’ αυτό το πρίσμα οι αξιωματούχοι του ΝΑΤΟ προετοιμάζονται για τη Σύνοδο Κορυφής του Ιουλίου στη Βαρσοβία, όπου αναμένεται η συμμαχία να εγκαινιάσει την επόμενη φάση στην εξέλιξη της. Όπως διαφαίνεται θα αναγγελθεί μια ενισχυμένη παρουσία του ΝΑΤΟ στην Ανατολική Ευρώπη, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα ταχείας ανάπτυξης των δυνάμεων του, με σκοπό, να αποσταλεί ένα σαφές μήνυμα προς τη Ρωσία.

Βρισκόμαστε στη διαδρομή μιας περιόδου όπου τα έθνη της παγκόσμιας κοινότητας ξεδιπλώνουν την ισχύ τους

Είμαστε αντιμέτωποι με μια ριζική αναθεώρηση, διότι όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν ακόμη η μοναδική στρατιωτική υπερδύναμη παγκοσμίως, δεν ακολούθησαν μια συνεκτική και συνετή στρατηγική εξωτερικής πολιτικής, μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, και διαδραμάτισαν ηγεμονικό ρόλο ενεργώντας δαπανηρούς πολέμους στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν καθώς και διά αντιπροσώπων στη Συρία, στη Λιβύη, στην Υεμένη και οπουδήποτε αλλού θεωρούσαν χώρο επιρροής τους. Αυτή η εμπειρία κάνει την Ουάσινγκτον σήμερα, πιο απρόθυμη να αναλάβει κινδύνους και περισσότερο αντιδραστική από κάθε άλλη φορά από τη δεκαετία του 1930.

Όμως η Ρωσία επανεμφανίζεται στο γεωπολιτικό προσκήνιο, μάλιστα σε μια ιστορική αναγνωρίσιμη μορφή ανάκαμψης που παραπέμπει στη ρωσική αυτοκρατορία, στηριζόμενη σε παραδοσιακές αξίες, όπως η αίσθηση του ιστορικού μεγαλείου, ο πατριωτισμός και η πίστη στην Ορθόδοξη Εκκλησία, συστατικά τα οποία δυστυχώς λείπουν από τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία καθώς δεν υφίστανται ηγεσίες που να εμπνεύσουν.

Προσθέστε μια πιο δυναμική και εξωστρεφή Κίνα, μια όλο και πιο ασταθή Μέση Ανατολή, μια διακεκαυμένη Αφρική και την Ευρώπη να εξακολουθεί να αναζητά τη μοίρα της, αφού γνωρίζουμε πολύ καλά πως η ΕΕ όπως υπάρχει σήμερα, δεν είναι μια εφεύρεση των Ευρωπαίων, αλλά ένα κατασκεύασμα των ΗΠΑ αμέσως μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, έτσι ώστε να διατηρήσουν την Ευρώπη υπό τον έλεγχό τους και να δημιουργήσουν μια ουδέτερη ζώνη έναντι της Σοβιετικής Ένωσης. Δούλεψε μέχρι στιγμής. Αυτή η ιδέα εξακολουθεί να επικρατεί. Όπως βλέπουμε κάθε μέρα, με ιδιαίτερο ζήλο, να δαιμονοποιείται από τους δυτικούς, η Ρωσία και ο ηγέτης της Β. Πούτιν.

Η παγκόσμια τάξη πραγμάτων βρίσκεται προ μιας διάλυσης

Σ’ αυτό το “γεωπολιτικό εργόχειρο” αν διαπλέξουμε το άγχος που προκαλείται από τις εθνοτικές και θρησκευτικές διαμάχες, καθιστά πιο δύσκολα τα θέματα για όποια κυβέρνηση, ώστε να αγνοήσει τα προβλήματα των γειτόνων της. Μπορεί οι προκλήσεις να είναι παγκόσμιες, αλλά οι απαντήσεις παραμένουν τοπικές. Για όλους τους παραπάνω λόγους μπορούμε να πούμε ότι παγκόσμια τάξη πραγμάτων βρίσκεται προ μιας διάλυσης βάζοντας τέλος στον πολιτικό, οικονομικό και ιδεολογικό ανταγωνισμό της Ανατολής-Δύσης. Οι καθοδηγούμενη από τη Δύση, φιλελεύθερη παγκόσμια τάξη που προέκυψε στην αυγή της δεκαετίας του 1990 βιώνει τώρα πολύπλευρους μετασχηματισμούς, παρά τη φαινομενική σταθερότητα της. Αυτή η παρουσία έχει αποδυναμωθεί, ακόμη και αν εξακολουθεί να εμφανίζεται εδραιωμένη μέσω φαινομενικά καθολικής αποδοχής των πολιτικών και οικονομικών αξιών καθώς και των θεσμών της.

Δύο παράγοντες εξηγούν αυτές τις τάσεις. Ο ένας, όπως ήδη αναφέρθηκε, είναι η εμφάνιση των μη-δυτικών αμφισβητιών, Κίνας και η Ρωσίας, που επιθυμούν να αντισταθούν στην κυριαρχία των ΗΠΑ στην παγκόσμια πολιτική σκηνή. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η διεύρυνση του χάσματος Βορρά-Νότου, η οποία τονίζει την οικονομική, την κοινωνικοπολιτική ανισότητα, και τα παράπονα του αναπτυσσόμενου κόσμου. Εκτός αυτού, οι δυνάμεις της παγκοσμιοποίησης έχουν προκαλέσει θεμελιώδεις μετασχηματισμούς, όχι μόνο για τη σταθερή πτώση της κρατικής κυριαρχίας υπέρ των καθολικών κανόνων και κανονισμών, αλλά και μια επαναστατική άνοδο στο ρόλο ορισμένων εθνοτήτων και διακρατικών θεσμών, οι οποίοι ολοένα και περισσότερο επιθυμούν την πολιτική τους αυτονομία, επιδεικνύοντας φαντασιακές πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. Τα πενιχρά αποτελέσματα (αν όχι η προφανής αποτυχία) των υφιστάμενων διεθνών πολιτικών και οικονομικών θεσμών για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προκλήσεων του σήμερα, δείχνει ότι η τρέχουσα κατάσταση έχει πάρει το δρόμο προς τον γκρεμό.

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα

Και μέσα στην περιδίνηση και το στροβιλισμό που προκαλείται στον φυσικό μας χώρο που είναι η Ευρώπη και η νοτιοανατολική Μεσόγειος, η Αθήνα αντιμετωπίζει τις προκλήσεις περιορίζοντας την ικανότητά της στην επίτευξη διπλωματικών στόχων που θα έπρεπε να θέσει και ίσως υπάρξει μια δυσκολία να γίνουν κατανοητές οι προθέσεις της Ελλάδος.

Πρώτον, η διεθνής παρουσία μας και η συνεχείς υποβάθμιση της επιρροής της, έχουν ως αποτέλεσμα τόσο οι όμοροι γείτονες μας όσο και οι εταίροι μας στην ΕΕ να μην περιμένουν και πολλά πράγματα από την Αθήνα. Είναι ασαφές κατά πόσο η Ελλάδα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, φοβούμενη μια συσσώρευση επιπλέον βαρών. Αυτό όμως θέτει ερωτήματα σχετικά με την προβλεπτικότητα της Ελλάδος και την αξιοπιστία της.

Δεύτερον, οι πάρα πολλές μάλλον ιδεολογικές παθογένειες του βασικού κορμού της κυβέρνησης, δυσκολεύουν την ικανότητα της εξωτερικής πολιτικής να διαχειριστεί τα εθνικά προβλήματα. Αυτό το κυβερνητικό έλλειμμα περιπλέκει τη διακυβέρνηση της Αθήνας καθώς διαφαίνεται η αδυναμία λήψης δυναμικής απόφασης, καθιστώντας την Ελλάδα έναν αναξιόπιστο παίκτη.

Συμπεράσματα

Η Ελλάδα, λόγω κυρίως των οικονομικών δυσχεριών, δεν έχει εργασθεί σοβαρά στο διαμορφούμενο διεθνές σύστημα για την επίτευξη των στόχων εξωτερικής πολιτικής της. Βλέπει περισσότερους περιορισμούς παρά ευκαιρίες στη χρήση του τρέχοντος συστήματος για την προώθηση των συμφερόντων της. Η διεθνής συμπεριφορά της Ελλάδος δεν καθοδηγείται ιδεολογικά όπως θα όφειλε, και δεν εφαρμόζει εξωτερική πολιτική που να αποσκοπεί στην απόκτηση ισχύος, αλλά προσπαθεί να σφυρηλατεί την εξισορρόπηση των συνασπισμών, ή αποδέχεται μοντέλα για την οικονομική ανάπτυξη και την ασφάλεια που της επιβάλουν οι εταίροι της. Δεν προσπαθεί να αναθεωρήσει ριζικά την τρέχουσα κατάσταση των αποτυχημένων κανόνων, προτύπων, και θεσμών. Αντίθετα, προσπαθεί να προωθήσει τα συμφέροντά της, με μια νέα προσέγγιση που μέχρι σήμερα, έχει αποδειχθεί ανεπιτυχής.

Ο στόχος της Ελλάδας πρέπει να είναι προσανατολισμένος προς τις παραδοσιακές αξίες, την αίσθηση του μεγαλείου του πολιτισμού μας, τον πατριωτισμό των ελλήνων και την Ορθόδοξη Εκκλησία. Να αναπτύξουμε νέες στρατιωτικές και διπλωματικές συνεργασίες και να αναβαθμίσουμε τις υφισταμένες σε πολλά κέντρα εξουσίας, συμπεριλαμβανομένων παγκόσμιων και περιφερειακών οργάνων. Ως εκ τούτου, η πατρίδα μας πρέπει όχι μόνο να προσπαθεί να συμπεριληφθεί στις πολιτικές διαδικασίες στη Μέση Ανατολή, αλλά να προσπαθεί επίσης να διαμορφώσει και να ηγηθεί μιας προσπάθειας υποστήριξης των κρατών της περιοχής, με βάση την πολιτιστική διπλωματία, την Ορθόδοξη Εκκλησία και τη στρατιωτική παρουσία στην περιοχή ως εγγυητές της ειρήνης και ασφάλειας.

Ο Δημήτρης Τσαϊλάς είναι Υποναύαρχος ΠΝ ε.α.
Πηγή Liberal



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Γράφει ο Κώστας Μαντατοφόρος

Όσοι  ''προσεκτικοί''  έχουν φαγωθεί να ψάχνουν στις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, να βρουν αν το όν-υπουργός ''απαγόρευσε'' πράγματι στους γονείς να αποκαλούν τα παιδιά τους έτσι ή αλλιώς, απλώς πετούν την μπάλα στην εξέδρα.

Και βέβαια δεν το έκανε.
Πώς θα  μπορούσε άλλωστε να ελέγξει τί γίνεται μέσα στο σπίτι του καθενός;
Αν μπορούσε όμως είμαστε σίγουροι πως θα τό 'κανε. Πρόκειται για μιά απλή οδηγία.

Εδώ ακριβώς όμως είναι το θέμα:
Το ότι αισθάνθηκαν την ανάγκη να εκδώσουν μία οδηγία, μία κυβερνητική οδηγία, μία κρατική οδηγία, όχι μία οδηγία επιστημονική ενός ιδιώτη ψυχολόγου ή ενός κοινωνιολόγου, παρά μία οδηγία της εξουσίας προς τους πολίτες για το πώς θα πρέπει να είναι οι σχέσεις μεταξύ τους.

Αυτό ακριβώς δείχνει και την ολοκληρωτική νοοτροπία τους και το πώς ακριβώς οραματίζονται την σχέση κράτους-πολίτη. 

Ονειρεύονται αυτη την σχέση, όπου το κράτος-εξουσία θα μπορεί να έχει λόγο, να εμπλέκεται και να καθοδηγεί ακόμη και τις πιό προσωπικές στιγμές της ζωής του πολίτη-υπήκοου.

Μιά κρατικίστικη αντίληψη βγαλμένη απ' ευθείας απ' το παλαιοσοβιετικό-σταλινικό παρελθόν, και διανθισμένη με όλη την post modern (νεομοντέρνα) βούληση της Νέας Τάξης για καθολικό έλεγχο των μαζών, έλεγχο που θα ξεκινάει απ' τους χώρους εργασίας και την δημόσια κοινωνική ζωή και θα καταλήγει -στην ιδανική περίπτωση γι αυτούς- μέχρι την κρεβατοκάμαρα του πολίτη.

Γι αυτό ακριβώς και όσοι ασχοληθήκαμε για να σχολιάσουμε το θέμα της οδηγίας-οιονεί απαγόρευσης σατυρίζοντάς το, το κάναμε καθ' υπερβολή.
Η σάτυρα έτσι πρέπει να είναι. Υπερβολική.
Για να αναδεικνύει με έμφαση και τις πιό λεπτές αποχρώσεις αυτού που σατυρίζει, και που αλλιώς δεν θα φαίνονταν.

Και για να τελειώνει λοιπόν το αστείο μέ όλους αυτούς τους ''προσεκτικούς'' που ψάχνουν κάθε φορά ευκαιρία να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, τους λέμε πως η πρόθεση μετράει.

Και η πρόθεση τούτων των συγκεκριμένων καβαλάρηδων της εξουσίας είναι σαφώς ολοκληρωτική και η σχέση τους με την δημοκρατία είναι όση του λαχανόρυζου με το κοντοσούβλι.

Το έχουν δείξει και θα το δείξουν και πιό καθαρά στο μέλλον αν εμείς τους το επιτρέψουμε.

Γι αυτό, όσοι προσεκτικοί κι ακριβοδίκαιοι, μην πετάτε την μπάλα στην εξέδρα.
Στην εξέδρα κάθεται ο λαός και την τρώει στο κεφάλι!...

Υ.Γ.  Τούτη τη φορά η εικόνα της ωραίας κοιμωμένης είναι χωρίς σατυρική λεζάντα. Δεν πιστεύουμε να αποτελεί κι αυτή ρατσισμό εναντίον των κοιμισμένων!

Πηγή "Ουδέν Σχόλιον"


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου