Top Social Icons

Menu Right

Left Sidebar
Left Sidebar
Featured News
Right Sidebar
Right Sidebar

Η κατηγορια που επιλεξατε...

2 Ιουν 2014

Την εικόνα του «πρωθυπουργού εν αναμονή» αποφάσισε να καλλιεργήσει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, σύμφωνα με ανταπόκριση από την Αθήνα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg.

Όπως σημειώνεται, «ο κ. Τσίπρας παρουσιάζεται σήμερα φιλικότερος προς τους επενδυτές, καθώς επιχειρεί να καλλιεργήσει την εικόνα του ηγέτη της επόμενης ελληνικής κυβέρνησης».

Την προηγούμενη εβδομάδα, στην πρώτη συνέντευξη που παραχώρησε μετά τις ευρωεκλογές στο Bloomberg, δήλωσε ότι πρόθεσή του είναι να προσελκύσει κεφάλαια για την αναγέννηση της οικονομίας, δεσμεύθηκε ότι θα διαμορφώσει ένα σταθερό φορολογικό καθεστώς για τις επιχειρήσεις, ενώ προσφέρθηκε να συνεργαστεί με τα παραδοσιακά αριστερά κόμματα της Ευρώπης.«Πρόκειται για μια τεράστια μεταβολή από τη ρητορική του Ιουλίου του 2012, όταν εγκαινίασε την ανάδειξή του στη διεθνή σκηνή, λέγοντας ότι οι υποψήφιοι επενδυτές που σχεδίαζαν να επενδύσουν σε ελληνικά περιουσιακά στοιχεία θα έχαναν τα λεφτά τους» τονίζεται στην ανταπόκριση.

Ο Αριστείδης Χατζής, καθηγητής φιλοσοφίας δικαίου και οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg ότι «υπάρχει μια σταδιακή μετακίνηση προς το κέντρο» συμπληρώνοντας ότι «ο Τσίπρας και η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ συνειδητοποίησαν ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος για την προσέλκυση της πλειοψηφίας στις εκλογές. Μετά τις ευρωεκλογές κυριαρχεί ξεκάθαρα αυτή η στρατηγική».Στην ανταπόκριση επισημαίνεται επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, ένα ετερογενές σύνολο ομάδων που διαμορφώθηκε σε ενιαίο κόμμα μόλις πριν από δύο χρόνια, κέρδισε 26,6% στις πρόσφατες ευρωεκλογές, καταλαμβάνοντας για πρώτη φορά την πρώτη θέση σε γενικές εκλογές. Η Νέα Δημοκρατία, το κόμμα του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, έλαβε 22,7%, ενώ το ΠΑΣΟΚ, το κόμμα που κυριάρχησε για τρεις δεκαετίες στην ελληνική πολιτική σκηνή, ήρθε τέταρτο με 8%, υπό τη σημαία της ΕΛΙΑΣ.

«Μολονότι το αποτέλεσμα, εάν επαναλαμβάνονταν στις βουλευτικές εκλογές, θα ήταν ενδεχομένως αρκετό για να κάνει τον κ. Τσίπρα πρωθυπουργό, δεν θα έδινε ωστόσο στον ΣΥΡΙΖΑ την απόλυτη πλειοψηφία. Χρειάζεται λοιπόν πιθανούς συμμάχους που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε μια κυβερνητική συμμαχία, εξ ου και ο πιο διαλλακτικός τόνος» υποστηρίζει ο κ. Χατζής.

«Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδυτές στην Ελλάδα που θα προκαλέσουν ένα επενδυτικό σοκ για την επανεκκίνηση της οικονομίας» τόνισε ο κ. Τσίπρας στη συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο την προηγούμενη εβδομάδα, προσθέτοντας ότι «είναι δύο οι προϋποθέσεις για την προσέλκυση επενδυτών, να αισθάνονται ασφαλείς σε σχέση με την ευρωζώνη και τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και να βλέπουν σοβαρές δημόσιες επενδύσεις».«Οι αποδόσεις των ελληνικών δεκαετών ομολόγων μειώθηκαν κατά 22 μονάδες βάσης στο 6,21%, την προηγούμενη εβδομάδα, μετά τις ευρωεκλογές», σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Παρ' όλα αυτά, όπως τονίζεται, κεντρικό σημείο του οικονομικού προγράμματος του κόμματος παραμένει η επιμονή στη διαγραφή 240 δισ. ευρώ από το χρέος της Ελλάδας που διακρατούν οι επίσημοι πιστωτές της -μια επιλογή που έχουν αποκλείσει οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης-, ενώ ο κ. Τσίπρας δηλώνει ότι, εάν ο πρωθυπουργός δεν λάβει υπόψη του τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ στις διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τότε και εκείνος δεν θα δεσμεύεται από την όποια συμφωνία υπογράψει η Ελλάδα, εάν έρθει στην εξουσία.

«Προφανώς, δεν γνωρίζει ότι οι σημαντικές συμφωνίες δεν επιτυγχάνονται μεταξύ κυβερνητικών εταίρων, αλλά μεταξύ κυβερνήσεων, μεταξύ κρατών» δήλωσε με ανακοίνωσή του την προηγούμενη εβδομάδα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Σίμος Κεδίκογλου.

Ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε ότι η λύση για την άρση της δυσαρμονίας μεταξύ της κυβέρνησης και των ψηφοφόρων, είναι η διενέργεια πρόωρων εκλογών που θα δίνουν τη δυνατότητα σε μια νέα κυβέρνηση να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, διαθέτοντας πρόσφατη εντολή. Το κόμμα του είναι σήμερα «κόμμα εξουσίας» δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα από το προσκήνιο. Είναι χαρακτηριστικό κόμματος εξουσίας να μάχεσαι κατά των πολιτικών που καταστρέφουν σήμερα τις ευρωπαϊκές κοινωνίες, δήλωσε ο κ. Τσίπρας, προσθέτοντας ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί παιδί της ανάγκης και της οργής και είναι ένα φαινόμενο που θα διαρκέσει στην πολιτική ζωή της χώρας γιατί έχει βαθιές ρίζες».
Πηγή

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Οι ρωσικές αερομεταφερόμενες δυνάμεις θα πραγματοποιήσουν τουλάχιστον 1000 ασκήσεις μέσα σε έξι μήνες από τον Ιούνιο

Μετάφραση - Απόδοση Γ. Μοτσάκος
Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών

Κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 οι ρωσικές αερομεταφερόμενες δυνάμεις, θα υλοποιήσουν σχέδιο εκπαίδευσης, συμμετέχοντας σε περίπου 1.000 ασκήσεις διαφόρων επιπέδων, ανέφερε η υπηρεσία τύπου των αερομεταφερόμενων δυνάμεων (ВДВ), που αποτελεί ξεχωριστή διοίκηση στο ρωσικό στρατό.

«Οι αλεξιπτωτιστές θα χρειαστεί να περάσουν μια μακρά περίοδο κατάρτισης συμμετέχοντας σε περίπου 1.000 ασκήσεις αποβατικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων και των επίγειων, για τη διατήρηση της ειρήνης, σε στρατηγικό και διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας Τύπου Αντισυνταγματάρχης Yevgeny Meshkov.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι Ρώσοι αλεξιπτωτιστές θα «εξασκηθούν» υλοποιώντας διάφορα πολεμικά σενάρια σε περισσότερες από 15 περιοχές της ρωσικής ομοσπονδίας.

Άλλωστε επίσημα η περίοδο στρατιωτικός εκπαίδευσης (λόγω κλιματολογικών συνθηκών) ξεκίνησε για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ρωσικής Ομοσπονδίας, την 1η Ιουνίου και θα διαρκέσει μέχρι το τέλος του φθινοπώρου. Οι Ρώσοι αλεξιπτωτιστές κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, θα πραγματοποιήσουν περισσότερα από 100.000 άλματα, εκ των οποίων περίπου 60.000 από μεταφορικά αεροσκάφη IL–76, με τα 20 χιλιάδες σε βραδινές ασκήσεις, με την συμμετοχή 60 μονάδων επιπέδου τάγματος. Επίσης οι αλεξιπτωτιστές θα διαθέτουν πλήρη φόρτο και όλον στρατιωτικό εξοπλισμό τους, υλοποιώντας σενάρια σε πραγματικές συνθήκες, σύμφωνα με το δόγμα του γενικού επιτελείου.

Επίσης οι αερομεταφερόμενες δυνάμεις (VDV), θα συμμετάσχουν μέσα στην περίοδο αυτή, στην διακλαδική άσκηση με την επωνυμία «Vostok–2014», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο έδαφος της Ανατολικής Στρατιωτικής Περιφέρειας, με την συμμετοχή και άλλων χερσαίων δυνάμεων από όλες τις άλλες περιοχές της χώρας. Καθώς και σε κοινές στρατιωτικές ασκήσεις με τις «Συλλογικές Δυνάμεις Ταχείας Αντιδράσεως του οργανισμού χωρών CSTO με την επωνυμία «Αλληλεπίδραση – 2014»

Υπενθυμίζεται ότι οι αερομεταφερόμενες δυνάμεις, πέρυσι, ξεκίνησαν τον μαζικό επανεξοπλισμό τους, με την παραλαβή της πρώτης παρτίδας εκσυγχρονισμένων ΤΟΜΑ BMD-4M, τεθωρακισμένων οχημάτων Tigr και νέων φορτηγών τύπου "Kamaz".

Όπως γίνεται κατανοητό όλο το καλοκαίρι και το φθινόπωρο θα υπάρχουν ετοιμοπόλεμες δυνάμεις για παν ενδεχόμενο. Άλλωστε η κατάσταση στην Ουκρανία επιτάσσει να βρίσκονται «εν γρηγόρση», ρωσικές ετοιμοπόλεμες δυνάμεις, σύμφωνα με τα λεγόμενα της ηγεσίας του Κρεμλίνου.

Στρατιωτικές ασκήσεις πραγματοποιεί ο ρωσικός στρατός κάθε καλοκαίρι, αλλά 1000 ασκήσεις μόνο για τις αερομεταφερόμενες δυνάμεις, αποτελεί σαφέστατα «άλλο πράγμα».

Υπενθυμίζεται ότι οι ρώσοι αλεξιπτωτιστές αποτελούν την ελίτ του ρωσικού στρατού. Οι αεραποβατικές δυνάμεις όπως ονομάζονται « Воздушно-десантные войска» ( ВДВ), περιλαμβάνουν τουλάχιστον 4 Μεραρχίες των 2 συνταγμάτων με 6.000 άνδρες συνολική δύναμη η κάθε μία, 5 ανεξάρτητες ταξιαρχίες, ένα αεραποβατικό σύνταγμα πυροβολικού και ένα σύνταγμα διαβιβάσεων.

Ο ατομικός και ομαδικός τους φορητός οπλισμός αποτελείται από ότι «καλύτερο βγαίνει» από τα πολεμικά εργοστάσια των Ουραλίων.
Οι αποστολές τους είναι, η υπερκέραση απ' αέρος, κατάληψη εδαφών τακτικής σημασίας και διατήρησή τους μέχρι την προέλαση των φίλιων χερσαίων δυνάμεων. Οι δυνάμεις αυτές ταχείας επεμβάσεως μέσα σε λίγες ώρες μπορούν να βρεθούν οπουδήποτε μέσα στην εμβέλεια των αεροπορικών τους μέσων, αποτελώντας το «μακρύ στρατηγικό χέρι του Κρεμλίνου».

“…αυτό που καταγράφεται είναι ότι οι τράπεζες δεν ανησυχούσαν ιδιαίτερα για το εάν θα πάρουν ή όχι τα χρήματα τους πίσω…”
Όταν η ΤτΕ εγκρίνει τα Μega(λα) δάνεια (έγγραφα)
Γράφουν οι Πέτρος Κουσουλός και Βαγγέλης Τριάντης
Έξι τράπεζες. Ένα πολυσυζητημένο ομολογιακό δάνειο-μαμούθ, ύψους 98 εκατομμυρίων ευρώ. Μια δικαστική έρευνα η οποία κατέληξε στο αρχείο και το πολυσέλιδο πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος το οποίο αδυνατούσε να διαπιστώσει παρατυπίες.
«Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν διαπιστώθηκαν παρατυπίες στην πιστοδοτική πολιτική και τις διαδικασίες που ακολούθησαν οι τράπεζες ούτε προς την ανάληψη του πιστωτικού κινδύνου, ούτε προς την παρακολούθησή του». Μια πρόταση των αρμόδιων ελεγκτών της Τράπεζας της Ελλάδος ήταν αρκετή προκειμένου η πλέον διαβόητη υπόθεση δανεισμού ενημερωτικού μέσου αποτελέσει παρελθόν, ως προς το ποινικό σκέλος της.
Η υπόθεση του ομολογιακού δανείου ύψους 98 εκατομμυρίων ευρώ που έλαβε το Mega Channel το 2012 έχει μπει πλέον στο χρονοντούλαπο της σύγχρονης ιστορία καθώς η δικαστική έρευνα που διενεργήθηκε από τους εισαγγελείς κατά της Διαφθοράς ολοκληρώθηκε με την αρχειοθέτηση του ογκώδους φακέλου. Είχε προηγηθεί ένα πολυσέλιδο, απόρρητο, πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος που προσπάθησε να εντοπίσει τυχόν «μαύρες τρύπες» στις διαδικασίες που ακολούθησαν τα έξι πιστωτικά ιδρύματα (Alpha Bank, η Τράπεζα Πειραιώς, η Eurobank, η Εμπορική Τράπεζα, η Εθνική Τράπεζα Ελλάδος και η Τράπεζα Κύπρου) που «αιμοδότησαν» την Τηλέτυπος Α.Ε.
Οι προηγούμενες δανειοδοτήσεις
Η ιστορία η οποία προκάλεσε το ενδιαφέρον ακόμη και του πολιτικού κόσμου της χώρας, αφορούν δανειοδοτήσεις δεκάδων εκατομμυρίων οι οποίες δόθηκαν από τις τράπεζες με εγγυήσεις κάποιες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές.
Οι δανειοδοτήσεις αφορούν την εταιρεία «Τηλέτυπος ΑΕ», την ιδιοκτήτρια του τηλεοπτικού σταθμού «MEGA». Μέχρι και τις 29 Μαρτίου 2013 βασικοί μέτοχοι στην Τηλέτυπος ήταν οι εταιρείες «Πήγασος Εκδοτική ΑΕ» συμφερόντων Μπόμπολα με ποσοστό 25,8%, ο «Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη ΑΕ», συμφερόντων Σταύρου Ψυχάρη με ποσοστό 22,1% και η «Benbay Limited», συμφερόντων του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη, με 5%.
Η οικονομική σχέση της εταιρείας με τις Τράπεζες ξεκίνησε το 2001. Στις 22 Ιανουαρίου 2001 η εταιρεία έλαβε ομολογιακό δάνειο ύψους 29,5 εκατ. ευρώ. Χρηματοδότης, ήταν η πλειοψηφία του συνόλου των τραπεζών. Ήταν μόλις η αρχή ενός πακτωλού εκατομμυρίων που εισέρευσε στην εταιρία από το τραπεζικό σύστημα.
To 2004 η «Τηλέτυπος ΑΕ», προχώρησε σε αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων τραπεζικών υποχρεώσεων αλλά και του παραπάνω ομολογιακού δανείου. Η αναχρηματοδότηση έγινε και πάλι με τραπεζικό χρήμα. Η εταιρεία έλαβε και νέο ομολογιακό δάνειο ύψους 45 εκατ. ευρώ με διαχειρίστρια την Alpha Bank. Το 2008, ένα μόλις μήνα πριν από τη λήξη ομολογιακού δανείου ύψους 13,5 εκατ. ευρώ, η «Τηλέτυπος» αποπλήρωσε το δάνειο.
Στο πόρισμα της ΤτΕ σημειώνεται ότι πολλές από τις πιστοδοτήσεις που δόθηκαν μέχρι και το 2008 ήταν χωρίς εξασφαλίσεις.
Όμως αυτό που καταγράφεται είναι ότι οι τράπεζες δεν ανησυχούσαν ιδιαίτερα για το εάν θα πάρουν ή όχι τα χρήματα τους πίσω.
«Από το 2004 έως και το 2008 οι πιστοδοτήσεις για κεφάλαιο κινήσεως εγκρίνονταν, από όλες τις χρηματοδότριες τράπεζες, χωρίς τη λήψη εξασφαλίσεων με εξαίρεση τις χρηματοδοτήσεις με τη μορφή factoring»., καταγράφει το πόρισμα. Επιπλέον προσθέτει ότι μέχρι το 2008 η χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας ήταν ικανοποιητική.
Το ομολογιακό δάνειο-μαμούθ
Ο οικονομικός κατήφορος για την εταιρεία ξεκίνησε το 2009. Η χρηματοοικονομική της κατάσταση επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα τα οικονομικά μεγέθη της να καταγράψουν σημαντικές ζημίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κύκλος εργασιών της παρουσίασε πτώση, εμφανίστηκαν ζημίες και το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας ήταν αρνητικό.
Σύμφωνα με την ΤτΕ οι βασικότερες αιτίες για την οικονομική κατηφόρα ήταν η πτώση της διαφημιστικής της δαπάνης και η αρνητική συγκυρία, καθώς μέχρι τότε το μερίδιο της διαφημιστικής πίτας αποτελούσε τον πλέον «ισχυρό» οικονομικός αιμοδότης της εταιρείας. Η οικονομική πτώση συνεχίστηκε μέχρι και το 2012. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τον τραπεζικό δανεισμό της εταιρείας, ο οποίος αυξήθηκε κατακόρυφα και δυσανάλογα με τα οικονομικά μεγέθη της.
Πάγια τραπεζική πρακτική είναι να κλείνουν οι στρόφιγγες της χορήγησης δανείων όταν τα οικονομικά μιας επιχείρησης παίρνουν την κατηφόρα. Κάτι που δεν ίσχυσε στην περίπτωση του Mega.
Έτσι λοιπόν το 2012 χορηγήθηκε στην εταιρεία κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο ύψους 98 εκατ. ευρώ. Τα 88 εκατ. ευρώ δόθηκαν για αναδιάρθρωση των υφιστάμενων δανείων και τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ για κεφάλαιο κίνησης. Το δάνειο χορηγήθηκε από έξι τράπεζες: Την Alpha Bank, την Τράπεζα Πειραιώς, την Eurobank, την Εμπορική Τράπεζα, την Εθνική Τράπεζα Ελλάδος και την Τράπεζα Κύπρου.
Για τα δάνεια δόθηκαν από την πλευρά της εταιρείας εξασφαλίσεις που άγγιξαν τα 140 εκατ. ευρώ. Από αυτές τα πέντε εκατομμύρια ευρώ αφορούσαν ακίνητο 17.053 τ.μ. της εταιρείας στο Μαρούσι Αττικής. Το μεγαλύτερο όμως μέρος των εξασφαλίσεων ύψους 124,7 εκατ. ευρώ, αφορούσε ταινίες, ιδιωτικά συμφωνητικά με εταιρείες παραγωγής για τηλεοπτικές σειρές και «εκχώρηση απαιτήσεων από ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχουν συναφθεί για την ασφάλιση της ταινιοθήκης».
Το πόρισμα της ΤτΕ
Οι δανειοδοτήσεις μπήκαν στο μικροσκόπιο της ελληνικής δικαιοσύνης κατόπιν αντιδράσεων που προκλήθηκαν σε βουλευτές της αντιπολίτευσης. Άνοιξε σχετική δικογραφία την οποία την χειρίστηκε το γραφείο του εισαγγελέα κατά της Διαφθοράς. Δόθηκε εντολή στην Τράπεζα της Ελλάδος, την αρμόδια εποπτική Αρχή που έχει ως θεσμικό ρόλο τη διασφάλιση της ορθής λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος.
Οι ελεγκτές που κλήθηκαν να ελέγξουν τις επίμαχες δανειοδοτήσεις δεν διαπίστωσαν τίποτα το επιλήψιμο. Σύμφωνα με αυτούς ο τρόπος που χορηγήθηκαν τα δάνεια δεν παρουσίαζε αποκλίσεις, από την γενικότερη ακολουθούμενη πιστοδοτική πολιτική των τραπεζών.
«Το γενικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν διαπιστώθηκαν παρατυπίες στην πιστοδοτική πολιτική και τις διαδικασίες που ακολούθησαν οι τράπεζες ούτε προς την ανάληψη του πιστωτικού κινδύνου, ούτε προς την παρακολούθησή του».
Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι το κατά πόσο το ίδιο δάνειο θα μπορούσε να δοθεί και σε οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρεία με αυτά τα οικονομικά μεγέθη η οποία όμως δεν είχε την ίδια παρέμβαση στις πολιτικές «εξελίξεις» της χώρας. Εάν επρόκειτο δηλαδή για μια επιχείρηση με οικονομικά προβλήματα και όχι για το συγκεκριμένο τηλεοπτικό σταθμό. Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα συνέβαινε.
porisma-araxni1
porisma-araxni2
porisma-araxni3

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Tον δρόμο για την πώληση και εκμετάλλευση ακινήτων παραλίμνιων και παρόχθιων περιοχών στη Θράκη ανοίγει το νέο Νομοσχέδιο για τους αιγιαλούς του Υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με το thrakitoday, τις τελευταίες ημέρες και μετά τον έλεγχο άρθρων του σχετικού σχεδίου Νόμου προκύπτουν ενδιαφέροντα και συνάμα τρομακτικά στοιχεία σχετικά με το μέλλον τόσο παραλιών όσο και λιμνών και ποταμιών της χώρας, η εκμετάλλευση των οποίων μπορεί πλέον να περάσει στα χέρια ιδιωτών, με ότι αυτό μπορεί να επιφέρει, θετικό ή αρνητικό.

Πρόσφατα, σε σχετική λίστα που είδε το φως της δημοσιότητας και η οποία αφορούσε παραλίες της χώρας οι οποίες έχουν μπει στο “μάτι” του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), φιγούραραν και δύο παραλίες της Ξάνθης αλλά και παραλιακές περιοχές ευρύτερα της Θράκης. 
 
Σύμφωνα μάλιστα με τη σχετική σεναριολογία που συνόδευε την ως άνω λίστα, ακίνητα τα οποία βρίσκονται σε συγκεκριμένες παραλιακές περιοχές ενδέχεται να περάσουν σε χέρια ιδιωτών, εφόσον προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες και εκδηλωθεί ενδιαφέρον, ενώ το επίμαχο Νομοσχέδιο δίνει τη δυνατότητα στους πιθανούς επενδυτές να εκμεταλλεύονται τις παραλιακές ζώνες που βρίσκονται περιμετρικά των ακινήτων. Πρακτικά μιλάμε για ένα μοντέλο ανάπτυξης που δίνει τη δυνατότητα στον κάθε επενδυτή να ιδιωτικοποιείται μέρος των παραλιών.

Το ίδιο σχέδιο Νόμου ωστόσο φαίνεται πως παρέχει αντίστοιχες δυνατότητες και σε επενδυτές που θα στραφούν σε ακίνητα παραλίμνιων ή παρόχθιων περιοχών. Το άρθρο 2 του σχετικού νομοσχεδίου ορίζει τις παρόχθιες περιοχές σε 44 λίμνες και ποτάμια της χώρας οι οποίες μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες για τουριστική ή άλλους είδους ανάπτυξη. Βάσει του νέου νομοσχεδίου, οι επενδυτές θα έχουν το δικαίωμα να επιβάλουν αποκλειστική χρήση στις όχθες λιμνών και ποταμιών αλλά ακόμα και να χτίσουν ή να νομιμοποιήσουν αυθαίρετες κατασκευές, με τους επιστήμονες να μιλούν για μια οικολογική καταστροφή, σε περίπτωση που κάτι τέτοιο εφαρμοστεί στην πράξη.

Το ίδιο νομοσχέδιο μάλιστα εξαιρεί από κάθε κανόνα προστασίας τη συντριπτικά πλειονότητα των ποταμών και των λιμνών της χώρας, αφού ορίζει όχθες και παρόχθιες ζώνες μόνο σε 17 ποτάμια και 27 φυσικές και τεχνικές λίμνες, ενώ ακόμη και σε αυτά προβλέπει δυνατότητα εξαιρέσεων από κάθε προστασία και μάλιστα με μια κοινή υπουργική απόφαση ή πράξη άλλης Αρχής ώστε να εξυπηρετηθούν ιδιωτικές επενδύσεις.

Ποτάμια όπως ο Έβρος, δεν διαθέτουν όχθη και παρόχθια ζώνη, άρα και καμία προστασία ενώ την ίδια τύχη επιφυλάσσει το νομοσχέδιο και για λίμνες όπως η Ισμαρίδα στη Θράκη.

“Το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό δεν έχει καμία περιβαλλοντική λογική ειδικά σε όσα προβλέπει για τις λίμνες και τα ποτάμια. Δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι δυνατόν να θεωρείται ότι έχουν όχθες ο Νέστος και η Βιστωνίδα, αλλά όχι η γειτονική Ισμαρίδα” αναφέρει στη Real ο πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα Νέστου Βιστωνίδας Ισμαρίδας κ. Μάνος Κουτράκης, προσθέτοντας πως ξ εκτέλεση έργων απαγορεύεται στις παρόχθιες περιοχές που προβλέπει το νομοσχέδιο. “Πρόκειται για περιοχές που εντάσσοντες όλες στην Α’ ζώνη του δικτύου Natura, όπου απαγορεύονται έργα. Είναι προφανές ότι αυτοί που συνέταξαν το νομοσχέδιο δεν έχουν λάβει υπόψιν τους την περιβαλλοντική νομοθεσία”.





Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


  • Υπουργείο Εσωτερικών: Κάναμε λάθος για το τουρκόγλωσσο έντυπο στην Κομοτηνή
  • Υπουργείο Δημόσιας Τάξης: Ναι, η Τουρκία προσπαθεί να επιβάλει τουρκόγλωσσες τοπονυμίες μέσα στην Ελλάδα
  • Γιατί σωπαίνουν βουλευτές και αυτοδιοικητικοί της Θράκης για όσα συμβαίνουν στην περιοχή;
«Η κυβέρνηση ομολόγησε την αλήθεια σε δύο  συγκεκριμένες Ερωτήσεις που κατέθεσα στην Βουλή, για δύο συναφή ζητήματα, που αφορούν στην Θράκη» δήλωσε ο Βουλευτής Επικρατείας και Περιφερειακός Σύμβουλος Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Τέρενς Κουίκ.

Συγκεκριμένα:
1.  
Το Υπουργείο Εσωτερικών παραδέχτηκε το λάθος (;) με το τουρκόγλωσσο φυλλάδιο της Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, όπου η Κομοτηνή αναφερόταν με την τουρκική ονομασία Gümülcine.
Όπως επισημαίνει ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Λεωνίδας Γρηγοράκος, όλα αυτά τα φυλλάδια καταστράφηκαν.
2.   Το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης παραδέχτηκε ότι: τόσο το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών στην Άγκυρα όσο και το τουρκικό Προξενείο στη Κομοτηνή, στα διαβατήρια που εκδίδουν προς Κομοτηνή, προσπαθούν να επιβάλλουν την αναγραφή της πόλης με την τουρκική ονομασία της Gümülcine.
Όπως, επισημαίνει ο Υπουργός Δημόσιας Τάξης Νικόλαος  Δένδιας, σε αυτές τις περιπτώσεις:
«Επιδίδονται στους κατόχους αυτών των διαβατηρίων ενιαία έντυπα άρνησης εισόδου, εξηγώντας και τον λόγο της άρνησης».
Επίσης στο ίδιο απαντητικό έγγραφο του κ. Δένδια αναφέρεται ότι:
«Στο πλαίσιο της ισχύουσας εσωτερικής, ευρωπαϊκής - Κοινοτικής και Διεθνούς έννομης τάξης, υπάρχει συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών για την επίλυση του σχετικού ζητήματος».
Τέλος, όπως επισημαίνεται στην ίδια απάντηση:
«Σε κάθε περίπτωση, δραστηριότητες, που διαπιστώνεται ότι δεν συμβαδίζουν με την εσωτερική έννομη τάξη, τις σχετικές πρόνοιες του Διεθνούς Δικαίου και την διεθνή πρακτική (…) αποτελούν αντικείμενο των αρμοδίων κρατικών οργάνων, τα οποία προβαίνουν στις δέουσες ενέργειες, για την προάσπιση των συμφερόντων και των δικαίων της χώρας» .
Μετά από τις απαντήσεις εκ μέρους των δύο Υπουργείων που έλαβε, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ, έκανε την εξής συμπληρωματική δήλωση:

«Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος, που με το κοινοβουλευτικό μου έργο, προσπαθώ να βοηθήσω, όσο μπορώ για τα ειδικά εθνικά ζητήματα που αφορούν στην Θράκη.
Απλά οφείλω να εκφράσω την απογοήτευση μου, διότι σε αυτά τα ζητήματα δεν τοποθετούνται με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις τους οι εκλεγμένοι τοπικοί Βουλευτές, όπως και με δημόσιες καταγγελίες τους, το σύνολο των εκλεγμένων Δημοτικών αρχόντων Ροδόπης και Ξάνθης αλλά και εκείνοι των ΑΜ-Θ Περιφερειακών Συνδυασμών.

Ως πότε θα ανεχόμαστε αυτήν την σιωπή;

Από την πλευρά μου τουλάχιστον, θα συνεχίζεται η προσπάθεια για την αφύπνιση του αθηνοκεντρικού κράτους, για την αφύπνιση εκείνων που σιωπούν για τις προσωπικές τους καρέκλες και για να περιοριστεί - επιτέλους - το Προξενείο της Κομοτηνής στον αυστηρά διπλωματικό του ρόλο.

Αυτό ισχύει και με την κοινοβουλευτική μου ιδιότητα και με την ιδιότητα του ΑΜ-Θ Περιφερειακού Συμβούλου και ως επικεφαλής του Περιφερειακού Συνδιασμού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ, με μία εκπληκτική ομάδα στελεχών που αγωνίστηκε στις εκλογές και παραμένει συσπειρωμένη για τα πεντε χρόνια που μας έδωσαν εντολή 30.000 πολίτες».



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Γράφει ο Ευθ. Π. Πέτρου

Χρήζει ιδιαιτέρας αναλύσεως η στάση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Δεν πρόκειται πλέον για κώδωνα του κινδύνου. Πρόκειται για καθαρό μήνυμα που προαναγγέλλει πολύ δυσάρεστες εξελίξεις. Αναφερόμαστε, φυσικά, στην αυτόνομη κάθοδο στις ευρωεκλογές του κατευθυνόμενου από την Άγκυρα κόμματος «Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας» το οποίο έλαβε την πρώτη θέση στους νομούς Ροδόπης (με ποσοστό 41,68%) και Ξάνθης (με ποσοστό 25,89%). Να σημειώσουμε ότι στους αντίστοιχους νομούς η Νέα Δημοκρατία έλαβε 16,41% και 17,59%, ο δε ΣΥΡΙΖΑ 10,83% και 17,11%.

Αυτό που πρέπει να αναλύσουμε πολύ προσεκτικά είναι το γεγονός ότι οι ιθύνοντες των μουσουλμάνων (δηλαδή το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής) επέλεξαν να κατέλθουν στις ευρωεκλογές και όχι στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, όπου βεβαίως επέβαλαν σε όλους τους συνδυασμούς πολλούς υποψηφίους της επιλογής τους.

Από τα ποσοστά αντιλαμβάνεται κανείς ότι αν κατέρχονταν αυτόνομα στις περιφερειακές εκλογές, μπορεί να μην καταλάμβαναν την πρώτη θέση, αλλά θα είχαν πολύ σημαντική παρουσία και επιρροή. Φαίνεται όμως ότι οι τούρκοι καθοδηγητές της μειονότητας είναι πιο πονηροί. Γιατί να αρκεσθούν στην επιρροή ενός αντιπολιτευόμενου συνδυασμού, όταν μπορούν να έχουν διείσδυση σε όλους, σε σημείο τέτοιο που να τους ελέγχουν; Πράγματι, οι τοπικοί παράγοντες των κομμάτων και κυρίως των «μεγάλων», δίνουν συστηματικά «γη και ύδωρ» στους εκπροσώπους της μειονότητας προκειμένου να εξασφαλίσουν τις ψήφους της. Τα «ψηφαλάκια» κατά την ειδική διάλεκτο των πολιτευομένων…

Αυτά δε τα «ψηφαλάκια» καταμέτρησαν στην κάλπη των ευρωεκλογών. Επρόκειτο για μία καταμέτρηση «ανώδυνη», σύμφωνα με τα κριτήρια των φωστήρων που συγκροτούν τα κομματικά επιτελεία. Διότι στο σύνολο των ψήφων της επικρατείας δεν συνιστούν ποσοστό τέτοιο που θα μπορούσε να επηρεάσει την κατανομή των εδρών. Συνιστούν όμως μία σημαντική επίδειξη δύναμης, την οποία καταγράφουν και θα την επισείουν στους ψοφοδεείς κομματικούς σε όλες τις επερχόμενες εκλογικές αναμετρήσεις, απαιτώντας όλο και περισσότερες υποχωρήσεις. Ακόμη χειρότερα, θα την επισείουν σε βουλευτές, περιφερειάρχες και άλλους αιρετούς άρχοντες, απαιτώντας στην ουσία τον έλεγχο της Θράκης. Την υποχώρηση του Ελληνικού Κράτους. Και μέχρι σήμερα υποχωρήσεις έχουν γίνει πολλές. Το πανελλήνιο είδε την στάση του ΣΥΡΙΖΑ, που απέσυρε από το ψηφοδέλτιό του την υποψήφια Σαμπιχά, που αν και μέλος της μουσουλμανικής μειονότητας δεν ήτα αρεστή στο προξενείο της Κομοτηνής.

Πέρασε όμως απαρατήρητο το γεγονός, ότι οι εκπρόσωποι των περιφερειακών συνδυασμών και των δύο μεγάλων κομμάτων, στις επαφές τους με τη μειονότητα διαβεβαίωναν ότι θα εξαντλήσουν την επιρροή τους προκειμένου να απομακρυνθούν από τη Θράκη οι κρατικές μας υπηρεσίες που ασχολούνται με τα θέματα των μουσουλμάνων.
Αυτό και μόνον θα έπρεπε να έχει κινητοποιήσει τις ηγεσίες των κομμάτων και να έχουν παρέμβει στους τοπικούς εκπροσώπους τους ώστε να τους ανακαλέσουν στην τάξη.
Όχι μόνον δεν συνέβη αυτό, αλλά είδαμε και πως, τα κομματικά κέντρα υποχώρησαν ατάκτως! Η περίπτωση της Σαμπιχά παραμένει ενδεικτική, αλλά δυστυχώς δεν είναι η μοναδική. Η στάση των κομμάτων είναι πανομοιότυπη: «Ας πάρουμε τώρα τις ψήφους των μουσουλμάνων και βλέπουμε αργότερα»…

Αργότερα όμως θα είναι πολύ αργά. Διότι ούτε τα σημερινά φαινόμενα κλιμακώθηκαν αιφνιδιαστικά. Σε αντίθεση με την προχειρότητα της ελληνικής στάσης, οι τούρκοι κινούνται μεθοδικά και εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία. Κάθε ρωγμή που παρουσιάζει το ελληνικό πολιτικό σύστημα.
Σήμερα είναι η ελαχιστοποίηση της εκλογικής δύναμης των κομμάτων που τα οδηγεί να «ζητιανεύουν» και την τελευταία ψήφο. Προ 25 ετών ήταν τα εκλογικά συστήματα της ακυβερνησίας που επενόησε το ΠΑΣΟΚ όταν είδε ότι θα έχανε την εξουσία. Τότε πρωτοείδαμε μειονοτικό κόμμα σαφώς κατευθυνόμενο από την Τουρκία. Υπήρξε η αρχή ορατών εξελίξεων, την κλιμάκωση των οποίων παρακολουθούμε απαθείς. Όπως απαθείς παρακολουθούσαμε την κατάρρευση της οικονομίας από τη δεκαετία του ’80 που μετρούσαμε για πόσες γενιές θα είμαστε χρεωμένοι…

Πόσοι θυμούνται τον τότε εκλεγέντα βουλευτή Αχμέτ Σαδίκ, που σκοτώθηκε σε δυστύχημα; Σίγουρα τον θυμούνται οι Τούρκοι, που έδωσαν το όνομά του σε οδό της Κωνσταντινούπολης. Μπορεί να μην είναι σημαντική οδός της Πόλης. Οδηγεί όμως στο Οικουμενικό Πατριαρχείο…

Πηγή εφημ. «Εστία»


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Ο δαιδαλώδης γραφειοκρατικός μηχανισμός που κρύβεται πίσω από τον όρο «Ευρωπαϊκή Επιτροπή» κοστίζει δισεκατομμύρια στους φορολογούμενους, συντηρώντας 56.000 «ευρω»-κράτες με εξωπραγματικούς μισθούς και προνόμοια.

Της Έλλης Πάνου

Με τη γνωστή βρετανική αντιπάθεια για κάθε τι «βρυξελλιώτικο», η βρετανική εφημερίδα «Daily Express» συγκέντρωσε 60 λόγους για να μην «αγαπάει» κανείς την Ευρωπαϊκή Ενωση. Μεταξύ αυτών:

Ποιος κυβερνά αυτή την Ενωση; Ενας μυστηριώδης και άγνωστος για τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων δαιδαλώδης γραφειοκρατικός μηχανισμός, που επισήμως λέγεται Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γενικώς έχουμε μάθει να τον αποκαλούμε «Βρυξέλλες» -αλλά εδρεύει και στο Λουξεμβούργο και στο Στρασβούργο και σε άλλες πόλεις και χώρες-, κοστίζει δισεκατομμύρια σε όλους εμάς τους Ευρωπαίους και υπαγορεύει πλέον την καθημερινότητά μας σε όλα τα επίπεδα: από την εθνική οικονομία των χωρών-μελών μέχρι τη λειτουργία των δημόσιων ουρητηρίων!

Συνολικά περίπου 56.000 «ευρω»-κράτες, χαμηλόβαθμοι και υψηλόβαθμοι, λαδώνουν αυτή τη μηχανή με αποδοχές και όρους που φάνταζαν (και φαντάζουν) εξωπραγματικοί και εξαιρετικά προνομιακοί για την υπόλοιπη Ευρώπη σε καιρούς άκρατης λιτότητας. Τουλάχιστον 30.000 εξ αυτών εισπράττουν μισθούς και συντάξεις κατά πολύ υψηλότερες από αυτές που θα έπαιρναν εάν εργάζονταν στον δημόσιο τομέα της πατρίδας τους.

Οπως έγραφε η «Guardian» τον Νοέμβριο του 2012, «επισήμως εργάζονται 37 1/2 ώρες την εβδομάδα, δεν πληρώνουν δίδακτρα για τα παιδιά τους που πηγαίνουν σε πολύ καλά ιδιωτικά σχολεία, όσοι δεν δουλεύουν στην πατρίδα τους -δηλαδή η πλειονότητα- παίρνουν ένα “συμπλήρωμα” 16% επιπλέον, συνταξιοδοτούνται στα 63 τους και πολλοί είναι αυτοί που αποσύρονται νωρίτερα με πλήρη σύνταξη. Ενώ, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της βρετανικής κυβέρνησης, 214 από τα ανώτερα στελέχη των Βρυξελλών έχουν αμοιβές υψηλότερες από αυτές του πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον, οι ετήσιες απολαβές του οποίου είναι περίπου 218.000 ευρώ».

Και στη γερμανική «Die Welt» είχε δημοσιευτεί παρόμοιο ρεπορτάζ, τον Φεβρουάριο του 2013. «Χιλιάδες ανώτεροι αξιωματούχοι της Ε.Ε. έχουν βασικό μισθό 18.370 ευρώ τον μήνα», έγραφε η εφημερίδα, «δηλαδή περίπου 2.000 ευρώ πάνω από την αμοιβή της Ανγκελα Μέρκελ». Το δημοσίευμα πυροδότησε μια ανταλλαγή «πληροφοριών» σε επίπεδο κουτσομπολιού, μεταξύ Γερμανίας και Βρυξελλών, με την μεν Ευρωπαϊκή Επιτροπή να υποστηρίζει ότι η Μέρκελ «τσεπώνει» συνολικά πάνω από 25.000 ευρώ, μαζί με τα επιδόματα, άρα αμείβεται καλύτερα, και τον γερμανικό Τύπο να επισημαίνει ότι επιδόματα παίρνουν και οι υπάλληλοι της Ε.Ε., όπως αυτό το 16% επί του μισθού τους επειδή έχουν «ξενιτευτεί» σε άλλη χώρα κι άλλα 1.000 ευρώ για τα δίδακτρα των παιδιών τους.

Προϋπολογισμός… κράτους

Με προϋπολογισμό περίπου 9 δισ. τον χρόνο, για την επταετία 2014-2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγκάστηκε έκτοτε, υπό την πίεση της λαϊκής κατακραυγής, να «παγώσει μισθούς και συντάξεις», να αυξήσει κατά 2,5 ώρες την εβδομαδιαία εργασία και να ανεβάσει το όριο συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια. Ωστόσο, η σπατάλη εξακολουθεί να ξεπερνά κάθε φαντασία. Ακριβείς λεπτομέρειες δεν είναι γνωστές και πιθανόν οι αριθμοί να διαφέρουν, λίγο πάνω-λίγο κάτω, αλλά σε γενικές γραμμές οι μισθοί στην ευρωπαϊκή γραφειοκρατία κυμαίνονται από 2.600 μέχρι 18.300. Υπάρχουν 16 βαθμίδες και έως 5 κατηγορίες για τους υψηλόβαθμους. Επιπλέον του μισθού, οι εργαζόμενοι λαμβάνουν οικογενειακό επίδομα κατά μέσο όρο 170 ευρώ τον μήνα, επίδομα εκπαίδευσης στα 250 ευρώ (για παιδιά μέχρι να φτάσουν τα 26 τους χρόνια) κι επίδομα παιδιών 370 ευρώ. Τα επιδόματα ανεργίας κυμαίνονται από 1.300 μέχρι 2.600 ευρώ.

Σύμφωνα με στοιχεία του 2010, οι επίτροποι αμείβονταν με 20.600 ευρώ, δηλαδή 12,5% παραπάνω από τον μισθό του πλέον υψηλόβαθμου δημόσιου υπαλλήλου της Ε.Ε. Οι πέντε αντιπρόεδροι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχαν ακόμα μεγαλύτερο βασικό μισθό (φτάνει τα 23.000 ευρώ περίπου) και ο πρόεδρος της Κομισιόν τα 25.000 ευρώ μηνιαίως. Οι απολαβές αυτές δεν φορολογούνται στις χώρες από τις οποίες προέρχονται, αλλά παρακρατείται ένα πολύ πιο ευνοϊκό ποσοστό στην «Ε.Ε.». Επιπλέον, οι επίτροποι λαμβάνουν ένα ημερήσιο επίδομα για τα «εκτός έδρας», δύο μηνιάτικα έξτρα όταν αναλαμβάνουν το πόστο τους και η σύνταξή τους, όταν φτάσουν το όριο ηλικίας, προστίθεται στις συντάξεις που μπορεί να δικαιούνται στην πατρίδα τους, πάλι με χαμηλό δείκτη φορολόγησης.

Ολοι αυτοί στελεχώνουν περισσότερο ή πολύ λιγότερο «χρήσιμους» μηχανισμούς, όπως την «Κοινωνική και Οικονομική Επιτροπή», που οι γνώστες των Βρυξελλών τη χαρακτηρίζουν «χωρίς νόημα», αλλά παρ’ όλα αυτά απασχολεί 722 υπαλλήλους, για 100 εκ των οποίων οι αμοιβές είναι εξαψήφιος αριθμός.

Ως άλλο ένα ενδεικτικό παράδειγμα αναφέρει η «Telegraph» την «τεράστια διπλωματική αυτοκρατορία» που διοικεί η βαρόνη Αστον, η Βρετανίδα πολιτικός των Εργατικών που το 2009 διορίστηκε πρώτη στο αξίωμα της «ύπατης εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Ενωσης για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολιτικής ασφαλείας», όταν αυτό δημιουργήθηκε με τη Συνθήκη της Λισαβόνας. Η βαρόνη διοικεί από το 2010 ένα σώμα που λέγεται «Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εξωτερικής Δράσης» (EEAS), που είναι στην ουσία οι διπλωματικές αποστολές της Ε.Ε. σε 140 πόλεις εκτός Ενωσης, με ετήσιο κόστος τον Δεκέμβριο του 2013 περίπου μισό δισεκατομμύριο ευρώ!

Σύμφωνα με την «Telegraph», η EEAS έχει 3.417 υπαλλήλους στις Βρυξέλλες και άλλους 1.960 στα γραφεία του εξωτερικού. Οι βασικές ετήσιες αποδοχές για 29 από αυτούς φτάνουν τα 184.000 ευρώ και, όπως γράφει αρκετά καυστικά η βρετανική εφημερίδα, «εάν προσθέσει κανείς και τα γενναιόδωρα επιδόματα, υπολογίζεται ότι περίπου 500 αξιωματούχοι μπορεί να κερδίζουν περισσότερα από τον βασικό μισθό του Βρετανού πρωθυπουργού».

Για τις μετακινήσεις της στο εξωτερικό η EEAS αγόρασε έναν στόλο 650 αυτοκινήτων με μέση τιμή 26.000 ευρώ, παρότι μεταξύ αυτών υπάρχουν και πιο ακριβά τεθωρακισμένα. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αποστολή είναι στην Αγκυρα με προσωπικό 140 ατόμων και από τις πιο μικρές ήταν μέχρι πρόσφατα στο νησάκι Βανουάτου στον Νότιο Ειρηνικό, η οποία μεταφέρθηκε στη Νέα Γουινέα και τα νησιά Σόλομον. Η Ε.Ε. φέρεται να έχει χρηματοδοτήσει στην περιοχή αυτή προγράμματα όπως εκπαίδευση παιδιών στο… κρίκετ με κόστος 160.000 ευρώ.

Στις γενικές δαπάνες των «Βρυξελλών» προστίθεται και το κόστος συντήρησης, μεταξύ άλλων, 74 κτιρίων όπου στεγάζει τη γραφειοκρατία της, στην πρωτεύουσα του Βελγίου και τους γύρω δήμους. Μεταξύ αυτών είναι και το Europa, αρχικού προϋπολογισμού περίπου 250 εκατ. ευρώ, το οποίο προορίζεται για το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο (δηλαδή τους ηγέτες της Ε.Ε.) και θα φιλοξενεί τις συνόδους που γίνονται μόλις 4 φορές τον χρόνο! Λίγο πιο πέρα, το κτίριο Eastman, ένα οικοδόμημα της δεκαετίας του ’30, μεταμορφώνεται σε μουσείο για να εορτάζεται εκεί η «ιστορική μνήμη» της Ε.Ε. και να προωθείται η αφύπνιση της ευρωπαϊκής ταυτότητας. Για να θυμούνται λοιπόν οι Ευρωπαίοι την «ταυτότητά» τους, προϋπολογίστηκε μια δαπάνη 57 εκατ. ευρώ, κόστος που αναμένεται να διπλασιαστεί έως ότου το μουσείο ανοίξει του χρόνου τις πύλες του στο κοινό. Ολα αυτά με τα χρήματα των φορολογούμενων.

Τι παράγεται από όλον αυτόν τον μηχανισμό; Νομικές πράξεις, ντιρεκτίβες, κανονισμοί, τον αριθμό των οποίων κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με ακρίβεια. Χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι συνθήκες και οι διεθνείς συμφωνίες, ορισμένοι εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός του «acquis communautaire» (κοινοτικό κεκτημένο), όπως ονομάζεται αυτός ο όγκος δουλειάς, είναι περίπου 30.000 νομικές πράξεις, σε περισσότερες από 100.000 σελίδες. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2009 υπήρχαν 10.785 διαφορετικές ντιρεκτίβες και κανονισμοί σε ισχύ. Επιπλέον, έγιναν 10.014 νομικές πράξεις τροποποίησης υπάρχουσας νομοθεσίας, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός να φτάνει τις 20.799.

Ογκώδης νομοθεσία

Σύμφωνα με την έρευνα του Open Europe ωστόσο, το «acquis communautaire» είναι πολύ πολύ πιο μεγάλο. «Η τεράστια αύξηση του βάρους των ευρωπαϊκών κανονισμών την τελευταία δεκαετία είναι πλέον εμφανής ακόμα και στον όγκο της ευρωπαϊκής νομοθεσίας» αναφέρεται στο σχετικό κείμενο. Προσθέτοντας τις σελίδες των πολλών τόμων της επίσημης Εφημερίδας της Ε.Ε. διαπιστώνεται ότι έχουν εγκριθεί 666.879 σελίδες νομικών πράξεων από το 1957. Κι από τη βάση δεδομένων της Ε.Ε. προκύπτει ότι το 26% εξ αυτών είναι ακόμα σε ισχύ. Επομένως, μπορεί να υπολογιστεί ότι το πραγματικό μέγεθος του ισχύοντος «κοινοτικού κεκτημένου» είναι πάνω από 170.000 σελίδες, δηλαδή εάν βάλουμε τη μια σελίδα μετά την άλλη, το συνολικό μήκος είναι 193 χιλιόμετρα! Και εάν τις βάλουμε τη μία πάνω στην άλλη, ξεπερνούν τα 11 μέτρα.

Και τι καλύπτει αυτή η νομοθεσία; Τα πάντα όλα με σοβαρές επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή οικονομία ή γελοίες επιπτώσεις στην καθημερινή μας ζωή. Οπως ο κανονισμός που χωρίζει τα αγγούρια σε δυο ή τρεις κατηγορίες ανάλογα με το ύψος και το σχήμα τους ή τις απαγορεύσεις, τους περιορισμούς, τους κανονισμούς για χιλιάδες άλλα καταναλωτικά αγαθά, μεταξύ αυτών τις μπανάνες, τις μαρμελάδες, το λάδι, τα watt της ηλεκτρικής σκούπας που από το 2017 και μετά απαγορεύεται να ξεπερνούν τα 900 ή τα καζανάκια στις τουαλέτες.

Ειδικά για τα καζανάκια, οι «ειδικοί» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εργάζονται για την περιβαλλοντική διεύθυνσή της, μελέτησαν «τη συμπεριφορά των χρηστών» και μετά από δύο χρόνια έρευνας, παρουσίασαν μια έκθεση 60 σελίδων για να εξηγήσουν ποια θα είναι η ποσότητα του νερού που επιτρέπεται να τρέχει κάθε φορά που ο Ευρωπαίος πολίτης τραβάει το καζανάκι του!

Μερικά «τρελά» ευρω-κονδύλια

● Ο προϋπολογισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε κονδύλι 85,9 εκατ. ευρώ για έπιπλα και εξοπλισμό γραφείου και άλλα 7,8 εκατ. ευρώ για «Συνεργασία μεταξύ των θεσμών στην κοινωνική σφαίρα», με άλλα λόγια για χρηματοδότηση κέντρων διακοπών, αθλητικών κέντρων, κλαμπ και μεταλλίων στους πιστούς υπαλλήλους που συνταξιοδοτούνται.

● Στην Ε.Ε. υπάρχουν 15 ιδιωτικά σχολεία για τα παιδιά των υπαλλήλων της, η διαχείριση των οποίων έχει ετήσιο κόστος 150 εκατ. ευρώ.

● Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δαπάνησε 21,6 εκατ. ευρώ σε μισθούς και επιδόματα των δικαστών το 2011, με τις αμοιβές των 1.954 μελών του προσωπικού να φτάνουν τα 195 εκατ. ευρώ.

● Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ομάδες εργασίας για συμβουλευτικούς σκοπούς όπως: «Η κατάταξη των σφαγίων βοοειδών», «Ομάδα Ειδικών Κινηματογράφου» και φυσικά «Ομάδα Ειδικού Διαλόγου για τη χρήση του φύλου ως αναλογιστικού παράγοντα»!

● Δεκαοκτώ από τις ομάδες lobbying που παρέχουν συμβουλές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η Ομοσπονδία Παρασκευαστών Παγωτών, η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τον Σκίουρο και τουλάχιστον οκτώ που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν το Τάγμα των Ιπποτών του Ναού.

● Το 2010 η Ε.Ε. είχε στα κελάρια της 62.103 λίτρα αλκοόλ (όσο δυόμισι ολυμπιακές πισίνες), 4,53 τόνους δημητριακά και 194.806 τόνους γάλα σε σκόνη.

● Το 2011 διατέθηκε κονδύλι 243.000 ευρώ για να μελετηθεί η αντίδραση των καταναλωτών στο κρέας από αρσενικό χοιρινό που δεν είχε ευνουχιστεί πριν από τη σφαγή. Δόθηκαν και άλλες 30.000 ευρώ για να στηθεί και η σχετική ιστοσελίδα.

● Η Ε.Ε. δαπανά ετησίως 125 εκατ. ευρώ για διερμηνείς, ωστόσο το 1/6 του χρόνου τους κάθονται, διότι οι συνεδριάσεις ματαιώνονται την τελευταία στιγμή.

● Οταν γερμανικό τηλεοπτικό δίκτυο πήρε δείγματα από τις τουαλέτες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, διαπιστώθηκε ότι 41 από τα 46 ήταν θετικά σε κοκαΐνη.

● Οταν απεργούν οι εργαζόμενοι στην Ε.Ε., υπάρχει κέρδος 26 εκατ. ευρώ την ημέρα…

Πηγή EfSyn

Με στρατιωτική άσκηση και εκτοξεύσεις πυραύλων Iskander-Μ απαντά η Ρωσία στις επιθέσεις του ουκρανικού στρατού στις Ανατολικές περιοχές

Μετάφραση - Απόδοση Γ. Μοτσάκος
Ειδικός σε Θέματα Άμυνας και Ασφάλειας Πληροφοριών

Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, επιβεβαίωσε ότι έχει ξεκινήσει στρατιωτική άσκηση των στρατηγικών δυνάμεων, από τις 28 Μαΐου έως τις 05 Ιουνίου, με την εκτόξευση και διηπειρωτικών πυραύλων. Οι πολεμικές ασκήσεις του ρωσικού στρατού λαμβάνουν χώρα μέσα στο σκηνικό της βίας στην ανατολική Ουκρανία.

Σε ανακοίνωση του σήμερα Δευτέρα, το ρωσικό ΥΠΑΜ δήλωσε ότι οι στρατιωτικές ασκήσεις της Δυτικής Στρατιωτικής Περιφέρειας θα συνεχιστούν μέχρι την Πέμπτη και θα περιλαμβάνουν και την ανάπτυξη πυραύλων εδάφους–εδάφους Iskander-Μ. Ανέφερε επίσης ότι οι πύραυλοι αυτοί διαθέτουν την ικανότητα να πλήξουν στόχους 280 χιλιόμετρα μακριά και οι οποίοι μεταφέρθηκαν αεροπορικώς από βαρέου τύπου μεταγωγικά αεροσκάφη Il-476, στην περιοχή της άσκησης.

Επίσης ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου ανέφερε την συμμετοχή βομβαρδιστικών αεροσκαφών μεγάλου βεληνεκούς (πιθανόν Tu-95 Bear) καθώς και εκτοξεύσεις πυραύλων τύπου κρούζ σε επίγειους στόχους. Το υπουργείο όμως δεν διευκρίνισε σε ποιες περιοχές πραγματοποιείται η μεγάλη αυτή στρατιωτική άσκηση.

Σχόλιο: Οι ασκήσεις εμπλέκουν σημαντικό αριθμό μέσων και προσωπικό στην δυτική στρατιωτική περιφέρεια. Οι σκληρές μάχες και οι ωμότητες από τις δυνάμεις του «δεξιού τομέα» στους ρωσόφωνους, σύμφωνα με τον ρωσικό τύπο, έχουν εξοργίσει αρκετά το Κρεμλίνο. 
Επίσης τις προηγούμενες ημέρες ο διεθνής τύπος επεσήμαινε την αποχώρηση των ρωσικών στρατευμάτων από τα ουκρανικά σύνορα. Το τι μέλλει γενέσθαι παραμένει ασαφές, με τις δύο πλευρές να συγκρούονται σφοδρά στις μεγάλες πόλεις της ανατολικής Ουκρανίας.

Απαιτούσαν να γίνει τζαμί ο ναός – σύμβολο

Πάνω από 100.000 ακραίοι ισλαμιστές συγκεντρώθηκαν τα ξημερώματα του Σαββάτου για την πρωινή προσευχή (ναμάζι) που διοργάνωσε η ισλαμική οργάνωση Σύνδεσμος Νεολαίας Ανατολής –με τη συμπαράσταση ορισμένων φορέων προσκείμενων στο κυβερνών κόμμα- στο πλαίσιο της εκστρατείας του Συνδέσμου για την επαναλειτουργία της Αγίας Σοφίας ως τζαμιού.

Σύνθημα της προκλητικής εκδήλωσης ήταν «Συναντιόμαστε στην Αγία Σοφία, στην πρωινή προσευχή». Επικεφαλής της προσευχής ήταν ένας από τους ιμάμηδες στη Μέκκα, Αμπντουλάχ Μπασφάρ.
Κόσμος είχε αρχίσει να καταφθάνει με λεωφορεία και από περιοχές πέραν της Πόλης από το βράδυ της Παρασκευής έξω από την Αγία Σοφία, περιμένοντας το ξημέρωμα για την πρωινή προσευχή που ξεκίνησε με ανάγνωση του Κορανίου από τον Σύνδεσμο Νεολαίας Ανατολίας.

Η αστυνομία δημιούργησε οδοφράγματα και μπλόκα γύρω από τον κήπο της Αγίας Σοφίας, λαμβάνοντας μέτρα ασφαλείας και προκειμένου να εμποδίσουν ενδεχομένως κάποια επεισοδιακή είσοδο του πλήθους. Στη συνέχεια, και μετά το τέλος της προσευχής, το πλήθος διαλύθηκε φωνάζοντας το σύνθημα «να σπάσουν οι αλυσίδες, να ανοίξει η Αγία Σοφία».

Αφορμή για την επαναφορά του θέματος υπήρξε η πρόταση νόμου που κατέθεσε στην Εθνοσυνέλευση ο ανεξάρτητος βουλευτής Χαμί Γιλντιρλίμ, πρώην βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης, για μετατροπή της Αγίας Σοφίας από μουσείο σε τζαμί.
Την «φωτιά» όμως έριξε και η διαρροή από το ΑΚΡ ότι ο κύριος Ερντογάν επρόκειτο την 29η Μαΐου να πάει να προσευχηθεί στην Αγία Σοφία μαζί με άλλους ηγέτες ισλαμικών χωρών, παίζοντας πολιτικό και εκλογικό παιχνίδι με τα θρησκευτικά συναισθήματα, αλλά και όντας ο ίδιος δέσμιος των εμμονών του.
Ο Σύνδεσμος Νεολαίας Ανατολής έχει συλλέξει 15 εκατομμύρια υπογραφές υπέρ της μετατροπής, η οποία παρά τα αμφίσημα περιοδικά σχόλια, όπως του Μπουλέντ Αρίντς, επισήμως διαψεύδεται από την κυβέρνηση Ερντογάν, ακόμη και ως σκέψη.

Σε πολιτικό αλλά και σε οικονομικό επίπεδο οι πιθανές συνέπειες μίας τέτοιας μετατροπής θα ήταν τεράστιες. Η Αγία Σοφία παραμένει το πλέον επισκέψιμο μνημείο της Τουρκίας, το οποίο συμπεριλαμβάνεται και στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, η οποία έχει εννοήσει ότι θα εξέταζε μία πιθανή αλλαγή στο καθεστώς της ως μείωση της αξίας της.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος τόνισε σχετικά:
«Αν πρόκειται να αλλάξει το καθεστώς της και να λειτουργήσει ξανά ως χώρος λατρείας, τότε δεν πρέπει να λησμονηθεί πως κατασκευάστηκε για να είναι εκκλησία, και αυτό απαιτεί να ανοίξει ως εκκλησία και πάλι».

Σχόλιο ιστολογίου: Ήταν μία προσευχή – παράσταση ισχύος του τούρκου πρωθυπουργού, Ταγίπ Ερντογάν, η οποία είχε πολύ συγκεκριμένους αποδέκτες και στόχευε σε πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα – οφέλη μέσα από την συγκεκριμένη προσευχή.
Η «παράταξη των πιστών ισλαμιστών» μπροστά από την Αγία Σοφία, ήταν ένα μήνυμα του τούρκου πρωθυπουργού προς τους τούρκους που βρίσκονται στο πάρκο Γκεζί και την πλατεία Ταξίμ, στους οποίους είπε πολύ απλά πως «αν χρειαστεί έχει τον δικό του στρατό ισλαμιστών που θα τους τσακίσει».
Επίσης, ήταν μία «χαλαρή» επίδειξη ισχύος προς την πλευρά της Ελλάδας, σε παράλληλο χρόνο με τις τουρκικές προκλήσεις των τελευταίων ημερών στο Αιγαίο και στη Θράκη.
Ο Ερντογάν έστειλε και ένα μήνυμα προς τους πολιτικούς του αντιπάλους, ενώ ήταν και ένα «δώρο» του προς τους ισλαμιστές της Τουρκίας, το οποίο σκοπεύει να τους το υπενθυμίσει (επαναφέροντας πιθανότατα το θέμα της Αγίας Σοφίας) λίγο πριν τις εκλογές.
Πέρα από αυτά, όμως, τα έσοδα της Τουρκίας από το μουσείο της Αγίας Σοφίας, είναι πολύ υψηλά και θεωρείται σχεδόν αδύνατο για οποιαδήποτε κυβέρνηση να προχωρήσει στην μετατροπή της σε τζαμί, αφού θα επηρεαστεί και ένα μεγάλο πλήθος τούρκων εργαζομένων που εξασφαλίζουν τα οικονομικά τους έσοδα από την Αγία Σοφία…


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου