Top Social Icons

Menu Right

Left Sidebar
Left Sidebar
Featured News
Right Sidebar
Right Sidebar

Η κατηγορια που επιλεξατε...

14 Απρ 2013



Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας, Πολιτικός Επιστήμων

Η τάση του Τούρκου ΥΠΕΞ Αχμέτ Νταβούτογλου να εκμεταλλευθεί τις ατυχείς οικονομικές συγκυρίες της Ελλάδος και της Κύπρου δεν είναι απλώς μία ευκαιριακή προσπάθεια της Άγκυρας. Τα νεο-οθωμανικά και άλλα οράματα του Νταβούτογλου αναλύονται εκτενώς στο ογκώδες βιβλίο του με τίτλο «Στρατηγικό Βάθος- Η Διεθνής θέση της Τουρκίας», το οποίο εξέδωσε στην Ελλάδα ο εκδοτικός οίκος ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Η μετάφραση είναι του πανεπιστημιακού Ν. Ραπτόπουλου και η επιστημονική επιμέλεια του αειμνήστου Τουρκολόγου καθηγητή Νεοκλή Σαρρή. Θυμίζω, λοιπόν:

Στις σελίδες 440-485 (αλλά και σε άλλα σημεία) ο συγγραφεύς αναφέρεται ειδικότερα στα Βαλκάνια και μιλά ξεκάθαρα για την ανάγκη της Τουρκίας να περικυκλώσει την περιοχή χρησιμοποιώντας τις μουσουλμανικές χώρες και μειονότητες. Το μουσουλμανικό τόξο που πρέπει να τεθεί στην υπηρεσία του νεο-οθωμανισμού περιγράφεται αυτολεξεί στη σελίδα 477 ως εξής:


«Η ζώνη που εξικνείται βορειοδυτικά και μέσω του άξονα Μπίχατς-Κεντρική Βοσνία-Ανατολική Βοσνία- Σαντζάκ (σ.σ. Νοτίου Σερβίας) –Κοσσυφοπέδιο –Αλβανία-Μακεδονία- Κίρτζαλι (σ.σ. Βουλγαρίας) -Δυτική Θράκη καταλήγει στην Ανατολική Θράκη, έχει από τη σκοπιά της Τουρκίας τον χαρακτήρα ζωτικής αρτηρίας για τη βαλκανική γεωπολιτική και τον γεωπολιτισμό της». 

Ενώ σε πολλά σημεία παραδέχεται ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα τουρκικά συμφέροντα είναι η δημιουργία ενός Σερβοελληνικού συνασπισμού (σελ. 365) και ομολογεί ότι...

...«ένας ενδεχόμενος Σερβοελληνοβουλγαρικός συνασπισμός θα έχει ως συνέπεια την αύξηση των πιέσεων επί της στρατηγικής ζώνης, ζωτικής αρτηρίας της Τουρκίας στην περιοχή, στη διάλυση της Μακεδονίας (σ.σ. έτσι ονομάζει την ΠΓΔΜ) και στην κατάρρευση των σχέσεων της Τουρκίας με τη Βοσνία και την Αλβανία» (σελ. 481-482).

Όμως η ευρύτερη ανάλυση των απόψεών του δείχνει ότι πιστεύει ακράδαντα στον ρόλο των ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων και της Αμυντικής Βιομηχανίας. Για την περίπτωση της Βοσνίας γράφει (σελ. 364-365) κάτι πολύ διδακτικό και για όσους συζητούν τον αφοπλισμό της Κύπρου: 

«Το σημαντικότερο στοιχείο που θα διασφαλίσει την ύπαρξη της Βοσνίας είναι … η έμπρακτη επιβεβαίωση της εν λόγω βούλησης δια της στρατιωτικής ισχύος. Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας ιστορίας κανένα έθνος δεν κατόρθωσε να εγγυηθεί την ανεξαρτησία του με τη συγκατάβαση και κηδεμονία άλλου έθνους»!

Ο νεο-οθωμανισμός στα Βαλκάνια θεμελιώνεται στις εξής κυρίαρχες απόψεις του Νταβούτογλου:

1) Πρέπει η Τουρκία ή οι σύμμαχοί της να ελέγχουν τους άξονες των συγκοινωνιών και των ποταμίων μεταφορών.

2) Η οθωμανική κληρονομιά πρέπει να προβληθεί ως ιστορική ρίζα των βαλκανικών λαών και κυρίως των Αλβανών και Βοσνιομουσουλμάνων.

3) Η Αλβανία θα παίξει τον ρόλο της συμμάχου, μέσω της οποίας η Τουρκία θα βρει διέξοδο προς την Αδριατική.

4) Ο θρησκευτικός παράγοντας είναι απαραίτητο εργαλείο στρατηγικής σκέψης και διαμόρφωσης συμμαχιών. Κατά τον Νταβούτογλου οι Γερμανοί επηρεάζουν τους Καθολικούς Σλοβένους, Κροάτες και Ούγγρους, η Ορθόδοξη Ρωσία επηρεάζει τους Σέρβους και προσεγγίζει Έλληνες, Βουλγάρους και Ρουμάνους, οι ΗΠΑ αναγκαστικά θα στηριχθούν στους Αλβανούς και Βοσνίους που είναι Μουσουλμάνοι. Άρα ο νεο-οθωμανισμός συμπίπτει –έστω πρόσκαιρα- με τα αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή.

5) Οι μουσουλμανικές μειονότητες στα Βαλκάνια πρέπει να αξιοποιηθούν ως εφαλτήρια προωθήσεως των τουρκικών συμφερόντων. Γράφει χαρακτηριστικά στη σελίδα 482: 

«Η Τουρκία … οφείλει να δώσει βάρος σε πολιτικές που περικυκλώνουν την περιοχή στο σύνολό της….. Μπορεί να προταθεί επίσης μία συνεργασία για την εξασφάλιση των πολιτισμικών και εκπαιδευτικών δικαιωμάτων των εθνικών κοινοτήτων, που διαθέτουν διαφορετικές κουλτούρες στους κόλπους των βαλκανικών κρατών. Μία τέτοια συμφωνία μπορεί να διαμορφώσει ένα κατάλληλο έδαφος κυρίως για το Κoσσυφοπέδιο και τη Δυτική Θράκη». 

Σημειώνω με ανησυχία την σύνδεση Κοσσόβου και ελληνικής Θράκης στο φάσμα των νεο-οθωμανικών επιδιώξεων.

Ο Νταβούτογλου μάς έχει εγκαίρως προειδοποιήσει. Καλούμαστε να μην αδιαφορήσουμε και να προετοιμαζόμαστε αμυντικά, διπλωματικά και ψυχολογικά.




Του Thierry Meyssan
Voltaire Network
14 Απριλίου 2013
Απόδοση: Ας Μιλήσουμε Επιτέλους

Στη Μόσχα, η φιλοδυτική «ιντελιγκέντσια» βλέπει τον πόλεμο στη Συρία σαν μια μακρινή σύγκρουση, στα πλαίσια της οποίας το Κρεμλίνο έχει ευθυγραμμίσει την χώρα με λάθος συμμάχους, μόνο και μόνο για να διατηρήσει μια άχρηστη ναυτική βάση στην Ταρτούς.

Αντίθετα, ο Putin βλέπει τον πόλεμο σαν ένα επεισόδιο στα πλαίσια μιας διαμάχης η οποία, αν λάβουμε υπ’ όψιν το «δόγμα Μπρεζίνσκι», έχει τις ρίζες της στο 1978, όταν ο μεγάλος συνασπισμός των Δυτικών με τον ισλαμισμό καταφέρθηκε για πρώτη φορά εναντίον της ΕΣΣΔ και στη συνέχεια εναντίον της Ρωσίας. Για το Κρεμλίνο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι τζιχαντιστές, που έμαθαν να «λύνουν και να δένουν» στη Μέση Ανατολή, θα συνεχίσουν προσεχώς τις καταστροφικές επιχειρήσεις τους στην Τσετσενία, την Ινγκουσετία και το Νταγκεστάν. Από αυτή την άποψη, την πτώση της Συρίας θα πρέπει λογικά να διαδεχθεί η αναμενόμενη ανάφλεξη στον ρωσικό Καύκασο. Ως εκ τούτου, η στήριξη των Ρώσων στην Συρία δεν είναι κάποιο εκκεντρικό καπρίτσιο μιας μεγάλης οικονομικής και στρατιωτικής δύναμης, αλλά μια επιτακτική ανάγκη εθνικής ασφάλειας.

Δεδομένου αυτού του σκεπτικού, οι προσδοκίες του Κρεμλίνου όσον αφορά στο Συριακό καθίστανται ακόμη μεγαλύτερες. 

Κατά τη διάρκεια συνεντεύξεων που πήρα από διάφορα μέλη της ρωσικής ηγεσίας στα πλαίσια της πρόσφατης επίσκεψής μου στη Μόσχα, άκουσα αρκετές επικρίσεις, τις οποίες σας παραθέτω:

1 Η Μόσχα δεν κατανοεί για ποιο λόγο η Δαμασκός δεν έχει αναλάβει καμία νομική και διπλωματική δράση προκειμένου να διεκδικήσει τα δικαιώματά της. Ο υπουργός Εξωτερικών της Συρίας υιοθετεί αμυντική στάση κάθε φορά που δέχεται επιθετικά «πυρά» από το Συμβούλιο του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στη Γενεύη και μοιάζει ανίκανος να υπερασπιστεί την εικόνα της χώρας του. Θα μπορούσε εύκολα να αντιστρέψει αυτή την τάση, φέρνοντας μια καταγγελία κατά των επιτιθεμένων του ενώπιον του Διεθνούς Δικαστηρίου, όπως συνέβη κάποτε με θετικά αποτελέσματα από τη Νικαράγουα κατά των Ηνωμένων Πολιτειών. Φυσικά, ο στόχος δεν θα πρέπει να είναι μια καταδίκη των όσων διαδραματίζονται στη Συρία σήμερα από τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Τουρκία, το Κατάρ και τη Σαουδική Αραβία - ένας στόχος ο οποίος θα μπορούσε ενδεχομένως να επιτευχθεί μόνο μετά από τρία με τέσσερα χρόνια προσπάθειας και συνεχούς διαλόγου – αλλά, προς το παρόν, να αντιστραφεί η εσφαλμένη ρητορική του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Την κατάθεση της εν λόγω καταγγελίας θα πρέπει να διαδεχθεί μια επιστολή προς το Συμβούλιο Ασφαλείας, η οποία θα προβάλλει το δικαίωμα της ηγεσίας της Συρίας να αντιδρά, υπερασπιζόμενη την χώρα απέναντι σε μια προέλαση εισβολέων. Η επιστολή αυτή θα δώσει τη δυνατότητα στις νεοσύστατες ομάδες Σύριων εθελοντών μαχητών, οι οποίες έχουν δηλώσει πρόθυμες να συνδράμουν τις ένοπλες δυνάμεις της χώρας, να αναλάβουν τη δική τους δράση, από το Λονδίνο μέχρι την Ντόχα.

2 - Πολλοί υποστηρικτές του Vladimir Putin έχουν γίνει θαυμαστές του Bashar al-Assad, στον οποίο βλέπουν τον κατάλληλο άνθρωπο στην κατάλληλη θέση. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Κρεμλίνο, για το οποίο η στάση που υιοθέτησε ο Assad είναι τόσο δικαιολογημένη όσο και νόμιμη, θα τον στηρίξει μέχρι το τέλος της θητείας του. Ωστόσο, κάποια μέλη της ρωσικής ηγεσίας με τα οποία συνομίλησα, αμφισβητούν τη βούληση του προέδρου της Συρίας να κυβερνήσει τη χώρα του καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της κρίσης και μετά από αυτήν. Παρατηρούν ότι, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις που του έγιναν, ο Bashar al-Assad δεν έχει διαμορφώσει ένα πολιτικό πρόγραμμα για το μέλλον της χώρας. Μέχρι στιγμής, οι Ρώσοι αυτοί αξιωματούχοι δεν έχουν ιδέα για τις επιλογές του Σύριου ηγέτη όσον αφορά στην οικονομική πολιτική, την κοινωνική πολιτική, τον πολιτισμό και άλλα θέματα. Θεωρούν ότι είναι ικανός να εγγυηθεί μια πολυθρησκευτική κοινωνία, πλουραλιστική και σύγχρονη, αλλά αμφιβάλλουν για τις προθέσεις του να προχωρήσει παραπέρα και να γίνει αυτός που θα αναμορφώσει και να ανασυγκροτήσει τη χώρα του, αφού αποκατασταθεί η ειρήνη.

3 - Τέλος, στο Κρεμλίνο εξακολουθεί να ισχύει η ακλόνητη εμπιστοσύνη στις δυνατότητες του Συριακού Αραβικού Στρατού και του Στρατού της Εθνικής Άμυνας. Σημειωτέον ότι η Δαμασκός δεν έχει χάσει ούτε μια μάχη εναντίον των μισθοφόρων τζιχαντιστών «Κόντρας», αλλά οι τελευταίοι έχουν εξασφαλίσει περιστασιακά κάποιες θέσεις χωρίς να προηγηθεί μάχη, όπως φάνηκε και από την προδοσία στην Raqqa. Ως εκ τούτου, το συριακό κράτος είναι σε θέση να αντέξει για όσο διάστημα απαιτείται για την επίτευξη μιας περιφερειακής ρωσο-αμερικανικής συμφωνίας ειρήνης. Δεν θα πρέπει, ωστόσο, να αποκλειστεί η πιθανότητα μιας ξαφνικής κατάρρευσής του, ως αποτέλεσμα προδοσίας.

Αυτοί είναι και οι λόγοι για τους οποίους οι Ρώσοι αξιωματούχοι που συνάντησα είναι εξαιρετικά ανήσυχοι για την έλλειψη ασφάλειας γύρω από τον Bashar al-Assad, την οποία έθεσαν σε δοκιμασία κατά τη διάρκεια μιας ακρόασης που παραχώρησε στην κατοικία του σε μια αντιπροσωπεία Ρώσων διπλωματών. Ένας επισκέπτης, αγνοώντας τις οδηγίες που είχαν δοθεί στην είσοδο, είχε επάνω του το κινητό του καθ 'όλη την συνεδρίαση. Το τηλέφωνο χτύπησε δύο φορές χωρίς να υπάρξει καμία παρέμβαση από την φρουρά ασφαλείας. Γνωρίζουμε ότι οι συριακές μυστικές υπηρεσίες απέτρεψαν αρκετές απόπειρες δολοφονίας εναντίον του Σύριου προέδρου, οι οποίες χρηματοδοτήθηκαν από κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ, αλλά είναι σαφές ότι η προσωπική ασφάλεια του δεν είναι εξασφαλισμένη. Κάποιοι, μάλιστα, από τους αξιωματούχους με τους οποίους ήρθα σε επαφή υποστηρίζουν ότι η Ρωσία παίρνει μεγάλο ρίσκο με το να υποστηρίζει έναν ηγέτη που μπορεί να δολοφονηθεί με τόσο μεγάλη ευκολία.




Γράφει ο Δημήτρης Μανουσάκης

Η διαδικτυακή εφημερίδα Μιλιέτ παρουσίασε, για δύο - τρία λεπτά, χάρτη με τίτλο "Η Οικονομικά Μεγάλη Τουρκία ", ο οποίος περιλαμβάνει ως τουρκική επικράτεια ολόκληρη την Κύπρο, τη Θεσσαλονίκη και την υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα.

Ο συγκεκριμένος χάρτης δεν είναι καινούργιος. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην έντυπη έκδοση της τουρκικής εφημερίδας Μιλιέτ στις 23 Μαρτίου. Επισημαίνουμε ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα έχει πολύ μεγάλο αναγνωστικό κοινό.

Σήμερα ο ίδιος χάρτης εμφανίστηκε για μικρό χρονικό διάστημα - συγκεκριμένα για περίπου 2 με 3 λεπτά - αλλά αυτή τη φορά στη διαδικτυακή έκδοση της εφημερίδας και αποσύρθηκε.

Πρίν από ένα μήνα, ο ίδιος χάρτης δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας. Η εφημερίδα τότε, συνόδευε το χάρτη με τον τίτλο "Η Μεγάλη Τουρκία" και το σχετικό άρθρο, που δημοσίευε έκανε λόγο για αναβίωση του παλαιού Κεμαλικου σχεδίου από τις βόρειες περιοχές της Συρίας μέχρι και τη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα, με την επανεμφάνιση του χάρτη διαδικτυακά, ο τίτλος "Μεγάλη Τουρκία" διαφοροποιήθηκε και έγινε η "Οικονομικά μεγάλη Τουρκία".

Η συγκεκριμένη εμφάνιση, όπως προαναφέραμε, διήρκησε μόνο για 2 με 3 λεπτά στέλνοντας όμως σαφέστατα μηνύματα, αφού κατά καιρούς μεγάλοι αρθογράφοι στις εφημερίδες Μιλιέτ και Χουριέτ πολλές φορές χρησιμοποίησαν τίτλους όπως Buyuk Turkiye, δηλαδή «Μεγάλη Τουρκία», παραλληλίζοντας την άσχημη οικονομική κατάσταση σε Ελλάδα και Κύπρο με την «εύρωστη και πολλά υποσχόμενη» οικονομική ανάπτυξη της Τουρκίας.


Νέα στοιχεία - σοκ για τις πιέσεις που άσκησαν οι ΗΠΑ προς την κυβέρνηση Καραμανλή για την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδος Ρωσίας έρχονται σήμερα στο φως της δημοσιότητας.

Ο κ. Καραμανλής, ο κ. Στάνισεβ και ο κ. Πρόντι είχαν βρεθεί σχεδόν μυστικά στις Βρυξέλλες τον Ιούνιο του 2007 κατά την διάρκεια της Συνόδου Κορυφής, προκειμένου να συζητήσουν την συμφωνία για το South Stream χωρίς να τους πάρουν χαμπάρι οι Αμερικανοί.
Ενώ η Σύνοδος Κορυφής ήταν σε εξέλιξη οι τρεις πρωθυπουργοί της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Βουλγαρίας συναντήθηκαν στον 7ο όροφο του κτιρίου, κλείστηκαν σε μια από τις αίθουσες συσκέψεων και έκλεισαν τις λεπτομέρειες της τριημερούς συμφωνίας.

Σήμερα, ο πρώην υπουργός Εξωτερικών, Γ. Βαληνάκης παραδέχτηκε ότι δεχόταν πολύ έντονες πιέσεις από τον Αμερικανό ομόλογό του, Ματ Μπράιζα.
Επειδή βρίσκεται στο κοντινό κύκλο του πρώην πρωθυπουργού προφανώς ο κ. Μπράιζα ήθελε να στείλει κάποιο «μήνυμα».

Όπως λέει σήμερα ο κ. Βαληνάκης, που δεχόταν πιέσεις και από τον τότε Αμερικανό πρέσβη «με κάθε ευκαιρία, σε κάθε συνάντηση, η συζήτηση ήταν ίδια. Πώς θα ακύρωναν την ενεργειακή συνεργασία Ελλάδας - Ρωσίας».

Χαρακτηριστικά ανέφερε μια συζήτηση που είχαν στο σπίτι του κ. Βαληνάκη, στην οποία ο κ. Μπράιζα είπε:

«Και άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αιτιάσεις απέναντι στην πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης στον ενεργειακό τομέα».

«Κάθε φορά που πήγαινα να του θέσω την δική μας ατζέντα για ελληνοτουρκικά και κυπριακό εκείνος γύριζε την κουβέντα στα ενεργειακά», λέει ο κ. Βαληνάκης και προσθέτει ότι ο κ. Μπράιζα του απαντούσε:

«Έτσι δεν μπορούμε να βοηθήσουμε στα θέματα που μας θίγετε, όπως οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και το Κυπριακό, όταν εσείς προωθείτε τα ρωσικά συμφέροντα».

Όταν οι Αμερικανοί έμαθαν για την συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε μετά από λίγες μέρες έγιναν έξαλλοι.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, καυγάς προκλήθηκε και ανάμεσα στον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης, Β. Πολύδωρα και στον Αμερικανό πρέσβη Ντάνιελ Σπεκχαρντ.




Σε μαγνητοφωνημένο μήνυμα, που αποδίδεται στον ηγέτη της ομάδας «Ισλαμικό Κράτος του Ιράκ» (ιρακινή πτέρυγα της Αλ Κάιντα), αναφέρεται ότι η οργάνωση «Μέτωπο αλ Νούσρα», που αγωνίζεται κατά του στρατού του προέδρου Άσαντ στη Συρία, είναι μέλος της Αλ Κάιντα.

Το μήνυμα εμφανίστηκε στα διαδικτυακά φόρουμ των τζιχαντιστών. Σ΄αυτό αναφέρεται ότι οι δυο οργανώσεις από σήμερα και στο εξής θα δρουν υπό την κοινή ονομασία «Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και την Ανατολή»

Η αυθεντικότητα του μηνύματος δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί.

Υποψίες ότι το «Μέτωπο αλ Νούσρα» και η Αλ Κάιντα συνδέονται μεταξύ τους, υπήρχαν και στο παρελθόν, γι΄αυτό οι Ηνωμένες Πολιτείες συμπεριέλαβαν την Αλ Νούσρα στον κατάλογο των τρομοκρατικών οργανώσεων.



Σύμφωνα με καταγγελίες δεκάδων ΕΜΘ ε.α (Εθελοντών Μακράς Θητείας εν αποστρατεία) που περιμένουν αυτό το διάστημα να λάβουν το εφάπαξ (το ήδη κουτσουρεμένο εξαιτίας του τελευταίου μισθολογίου κατά 10% ) από το ΕΛΟΑΣ (Ειδικός Λογαριασμός Αλληλοβοήθειας Στρατού) και μετά από τηλεφωνικές επικοινωνίες τους με το ΕΛΟΑΣ (πρώην ΤΑΣ -Ταμείο Αλληλοβοήθειας Στρατού) το τελευταίο 10ημερο, μας έγινε γνωστό πως το ΕΛΟΑΣ, ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ εντελώς ξαφνικά και αυθαίρετα να παρακρατήσει ποσοστό 2% επί των αποδοχών των ΕΜΘ προ του 1993 ,για το διάστημα που αυτοί υπηρετούσαν σαν ΟΠΥ (Οπλίτες Πενταετούς Υποχρεώσεως),διάστημα κατά το οποίο οι ΕΜΘ (πρώην ΟΠΥ) είχαν παρακράτηση 4% επί των αποδοχών τους υπέρ ΤΑΣ (σημερινό ΕΛΟΑΣ),παρακράτηση ίδια και ποσοστό ίδιο με των υπολοίπων ομοιοβάθμων συναδέλφων τους προερχομένων από τις παραγωγικές σχολέςεφαρμόζοντας νόμο του 1974 υπογεγραμμένο από τον ΦΑΙΔΩΝΑ ΓΚΙΖΙΚΗ! (398/74)

Δηλαδή εν έτει 2013 ,και μετά από 13 χρόνια από τη δημοσίευση του σχετικού νόμου 2936/2001 και όπως αυτός τροποποιήθηκε με το Ν.3257/2004, νόμοι που ρητώς αναφέρουν πως οι ΕΜΘ προ του 1993, πως για να αναγνωριστεί η μετοχική σχέση τους με τα Ταμεία Αλληλοβοηθείας, χρειάζεται η καταβολή της προβλεπόμενης εισφοράς 4% υπέρ των Ταμείων αυτών. Από τη στιγμή όμως που οι ΕΜΘ από την πρώτη μέρα της στρατιωτικής  τους υπηρεσίας κατέβαλαν τις κρατήσεις αυτέςέρχεται τώρα το ΕΛΟΑΣ και σύμφωνα με την υπ.αρθμ. 299/2008 γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ, λέει πως θεωρεί τις εισφορές των ΕΜΘ υπέρ ΤΑΣ ,για το διάστημα που υπηρετούσαν σαν ΟΠΥ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ υπέρ του Ταμείου και όχι εισφορές (!), και διατάσσει αυθαίρετα και χωρίς κάποια Υπουργική Απόφαση που να το λέει αυτόαλλά βασιζόμενο σε μια γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ (Νομικό Συμβούλιο Κράτους) (σημ. 
οι γνωμοδοτήσεις δεν έχουν δεσμευτικό χαρακτήρα και ούτε αποτελούν αποφάσεις), γνωμοδότηση η οποία όπως αναφέρει βασίζεται σε γραμματική ερμηνεία (ΟΧΙ ΔΗΛΑΔΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ) των διατάξεων του Ν.2936/2001 και ΟΧΙ ΝΟΜΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ, την επιπλέον 2% κράτηση υπέρ του ταμείου!Δηλαδή θεωρεί ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΟΡΟ τις εισφορές των χιλιάδων ΕΜΘ!! Κοινωνικός πόρος νομικά και σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ελλάδας θεωρείται η εισφορά ενός πλουσίου και υψηλά αμειβόμενου, υπέρ των φτωχών και χαμηλά αμειβομένωνΈρχεται δηλαδή το ΕΛΟΑΣ και θεωρεί τις εισφορές των "πλουσίων" ΟΠΥ τότε βαθμών Δεκανέα και Λοχία σαν πόρους οι οποίοι θα πρέπει να πάνε στο Ταμείο για να πάρουν το εφάπαξ τους οι "φτωχοίΣτρατηγοί και Ταξίαρχοι των 100 και 150 χιλιάδων ευρώ εφάπαξ! (Κανένα πρόβλημα με τις αποδοχές των ανωτάτων Αξκων, οι οποίες και αυτές έχουν υποστεί τεράστιες μειώσειςαπλά αναφέρονται για να φανεί η αδικία εις βάρος  των ΕΜΘ). Ο παραλογισμός σε όλο του το μεγαλείο!


Υπολογίζοντας τις μετά από απαίτηση του ΕΛΟΑΣ εισφορές 2% για 5 έτη με τις σημερινές αποδοχές, οι οποίες είναι απαιτητές από το ΕΛΟΑΣ, εξάγουμε το αποτέλεσμα ότι καθένας από τους 5 χιλιάδες και περισσότερους ΕΜΘ προ του 1993, θα πρέπει σήμερα να καταβάλει υπέρ του ΕΛΟΑΣ περί τις 2500 ευρώ ο καθένας. Δηλαδή το ΕΛΟΑΣ με μια αυθαίρετη κίνηση ΜΑΤ που θα τη ζήλευε και ο Βλαστός με τον Παλαιοκώστα, παίρνει στο ταμείο του από τους πλούσιους ΕΜΘ, ποσό πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώποσό που θα εξασφαλίσει για την επόμενη 10ετια το εφάπαξ των "φτωχώνστρατηγών και ταξιάρχων.


Σε ανάλογες ενέργειες έχει προβεί και το ανάλογο Ταμείο Αλληλοβοηθείας Αεροπορίας με το από 25/1/2013 έγγραφό του.


Έτσι
 λοιπόν το ΕΛΟΑΣ, πρόκειται ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ να παρακρατήσει την κράτηση 2% επί των προβλεπομένων αποδοχών από το καταβαλλόμενο εφάπαξ στους ΕΜΘ, να καταστήσει επιστρεφόμενο το παραπάνω ποσόαπό τους ΕΜΘ που ήδη έχουν λάβει το βοήθημα του εφάπαξ και να εκδώσει διαταγή προς τους ε.ε ΕΜΘ προ του 1993 ώστε να προβούν στην ρύθμιση της καταβολής της κράτησης, διότι δεν θα τους αναγνωρίσει διαφορετικά σαν στρατιωτική υπηρεσία τα χρόνια που υπηρετήσαν σαν ΟΠΥ!


Ως εκ τούτου γεννώνται τα παρακάτω ερωτήματα:


1. Γιατί μετά από 13 χρόνια από τον Ν.2936/2001 το ΕΛΟΑΣ επιθυμεί ΤΩΡΑ την παρακράτηση αυτή ΚΑΙ ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ αυτή η καθυστέρηση και η αδράνεια της υπηρεσίας;


2. Γιατί δεν έγινε στον οφειλόμενο χρόνο γνωστή στους ΕΜΘ η επιθυμία για την ως άνω παρακράτηση; Μήπως για να παρακρατηθεί το 2% επί των σημερινών αποδοχών των ΕΜΘ και όχι με τις αποδοχές που είχαν τότε; Και γιατί μέχρι και τον Ιανουάριο του 2013 το εφάπαξ βοήθημα καταβαλλόταν ΚΑΝΟΝΙΚΑ στους ΕΜΘ χωρίς την ως άνω παρακράτηση; Τότε δεν ίσχυαν οι νόμοι και οι γνωμοδοτήσεις; Με τι θράσος τώρα θα έρθει το ΕΛΟΑΣ να ζητήσει πίσω την εισφορά αυτή, από ανθρώπους που έχουν λάβει το εφάπαξ τους κανονικά  και είχαν την εντύπωση πως δεν άφησαν πίσω ΚΑΜΙΑ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ;

3. 
Ο αξιότιμος κ.ΥΕΘΑ (Υπουργός Εθνικής Άμυνας) το γνωρίζει το θέμα αυτό; Αποτελεί απόφαση δική του ή αποτελεί μια αυθαίρετη απόφαση κάποιου οσφυοκάμπτη επιτελή ή κομματικού ιμπρεσάριου κατοικούντα εν ΥΕΘΑ, που αντί να ερμηνεύσει τον νόμο ΝΟΜΙΚΑ και ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ, αρκέστηκε σε μια και μόνο γραμματική ερμηνεία του, όπως αναφέρεται στην γνωμάτευση του Ν.Σ.Κ του 2008;


4. Ο κ.ΑΓΕΕΘΑ (Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας) τι έχει να μας πει; Ο αξιότιμος νέος κ.ΑΓΕΣ (Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Στρατού) το γνωρίζει το θέμα και αποτελεί απόφαση του; Οι αξιότιμοι νέοι αρχηγοί ΑΓΕΝ (Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Ναυτικού) και ΑΓΕΑ (Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας) το γνωρίζουν το θέμα αυτόΣυμφωνούν;


  • Σαπάκια αυτοκίνητα στην Αστυνομία
  • Δεκαέξι υπάλληλοι ΙΚΑ για 58.000 ασφαλισμένους και παιδιά με προβλήματα παρατημένα από το αρμόδιο υπουργείο
Σαπάκια και παροπλισμένα αυτοκίνητα στην Αστυνομία Ξάνθης. Δεκαέξι ενεργοί μάχιμοι υπάλληλοι στο ΙΚΑ Ξάνθης για 58.000 άμεσους και έμμεσους ασφαλισμένους. Απάνθρωπη περικοπή κονδυλίων για το Ψυχικό Κέντρο Ξάνθης που εξυπηρετεί όλη την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη στην περίθαλψη και επαγγελματική και κοινωνική ένταξη 58 παιδιών με σύνδρομο Down, αυτισμό, κλπ.

Αυτά είναι μερικά από τα προβλήματα που κατέγραψε στη νέα περιοδεία που πραγματοποίησε στην Ξάνθη ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Είναι «προϊόντα» των επισκέψεων που τόσο στην Αστυνομική Διεύθυνση, όσο και στο ΙΚΑ, αλλά και στο Ψυχικό Κέντρο Ξάνθης, όπου είχε συνομιλία και ενημέρωση από τα σωματεία των εργαζομένων.

Μαζί με Πολιτευτές και Συντονιστές του Κινήματος ο Τέρενς Κουίκ επισκέφθηκε επίσης και το κέντρο κράτησης λαθρομεταναστών που έχει δημιουργηθεί μέσα στις Σχολές της Αστυνομίας της Ξάνθης, καταστρέφοντας ένα από τα σημαντικότερα κέντρα εκπαίδευσης της ΕΛ.ΑΣ.

Ο Τέρενς Κουίκ, μαζί με τον Πολιτευτή Ξάνθης και αναπληρωτή Τομεάρχη Μακεδονίας-Θράκης του Κινήματος Χαράλαμπο Ευστρατίου επισκέφθηκε και τα χωριά Τοξότες και Τύμπανο όπου σε καταστήματα και καφενεία συναντήθηκε με κατοίκους, από τους οποίους άκουσε τα προβλήματα που βιώνουν στη σύγχρονη γερμανο-οικονομική κατοχή, δεχόμενοι πλήγματα κυρίως στον πρωτογενή, αγροτικό και κτηνοτροφικό τομέα.

Νωρίτερα, είχε συνάντηση και με τη Σαμπιχά από τις δραστήριες προσωπικότητες του οικισμού των Ρομά στο Δροσερό, η οποία αγωνίζεται να κρατήσει μακριά τα Ρομά παιδιά από τα νύχια του Τουρκικού Προξενείου.

Για όλα τα ζητήματα που κατέγραψε ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ θα καταθέσει Ερωτήσεις και Επίκαιρες Ερωτήσεις και θα προχωρήσει και σε προσωπικές παρεμβάσεις στα αρμόδια Υπουργεία.




Γράφει o Γιάννης Πολυχρονίου

Το Τμήμα Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών ξεκίνησε την λειτουργία του το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005 και μέσα σε τέσσερα χρόνια διέθετε φοιτητές και στα τέσσερα έτη.

Όμως τι μέριμνα υπήρξε για την στελέχωσή του με το κατάλληλο καθηγητικό δυναμικό και για την διδασκαλία των αναγκαίων γνώσεων;

Η απάντηση σε αυτό έχει καθαρά πρακτική αξία διότι το Τμήμα αυτό μεταξύ άλλων:


-αποτελεί κομβικής-στρατηγικής σπουδαιότητας «δεξαμενή σκέψης»,

-επιβαρύνει τον Έλληνα φορολογούμενο που αισθάνεται συνεχώς «ηττημένος» σε εθνικό επίπεδο,

-αποτελεί το μοναδικό πανεπιστημιακό Τμήμα στην Ελλάδα με αυτό το γνωστικό αντικείμενο,

-έχει ως αποστολή την παροχή επιστημονικών στοιχείων και πληροφοριών στο ελληνικό κράτος

-έχει ως αποστολή την κατάρτιση των μελλοντικών επιστημόνων που θα κρατήσουν «ζωντανά» τα εθνικά θέματα της πατρίδας μας.

Άρα οι σπουδές δεν θα έπρεπε να αποσκοπούν στην πρόσδοση κατάλληλων επιστημονικών εφοδίων και όχι στην διδασκαλία «σωμάτων κειμένων» (ό,τι και αν είναι αυτό…), μετάφρασης από τα αγγλικά προς τα ελληνικά, της σχέσης νέων τεχνολογιών και μετάφρασης… και άλλων παρεμφερών μαθημάτων;

Τα αντικείμενα στα οποία διεξάγεται μεταπτυχιακή έρευνα δεν θα έπρεπε να αφορούν άμεσα την Τουρκία και όχι, για παράδειγμα, τα στρατιωτικά δίκτυα και τις πληροφορίες ή το διεθνές χρηματοοικονομικό περιβάλλον και την ισχύ ή την Αλβανία ή τον ισπανικό και αγγλικό κινηματογράφο ή την Ενέργεια και τους Εξοπλισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο;

Το διδακτικό προσωπικό δεν θα έπρεπε να έχει ασχοληθεί σε βάθος με τα ζητήματα σύγχρονης Τουρκίας και όχι με ζητήματα όπως, για παράδειγμα, η γλώσσα των Μάγια ή το μάλλον αμφίβολης αποτελεσματικότητας πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων στην Θράκη ή την αγγλοελληνική ορολογία «αμυντικών όρων»;

Τελικά, με τι ακριβώς ασχολείται το εν λόγω πανεπιστημιακό τμήμα;

Πηγή: FM Voice


  • «Τι θα πει αφελληνισμός; Εγώ θέλω καλές τρά­πεζες. Δεν με νοιάζει αν είναι γαλλικές, γερμα­νικές, αμερικανικές ή ελληνικές», δήλωσε στη Βουλή ο Γ. Προβόπουλος


Νέο πολίτευμα εγκαθίσταται καθ' άπασαν την επικράτειαν της ΕΕ: η... «ευρω-λησταρχία»! Οι υπουργοί Οικονομικών των 17 κρατών της Ευρωζώ­νης συζήτησαν τις λεπτομέρειες της νομικής κατοχύρωσης της αρπαγής των καταθέσεων (!) που βρίσκονται στις τράπεζες των αντίστοιχων χωρών, όταν και σε όποιο ποσοστό κρίνουν οι κυβερνήσεις τους κατά περίπτωση, με πρόσχημα την κατάσταση της κάθε τράπεζας και επί της ουσίας αναλόγως των αναγκών του κρατικού προϋπολογισμού. Ο κάθε πρωθυπουργός δηλαδή θα βουτάει από τις καταθέσεις όσα λεφτά του λείπουν! Ληστεία με ευρωπαϊκή εγγύηση!

Οχι μόνο στην Ευρωζώνη, αλλά και στις 27 χώρες της ΕΕ θα επεκταθεί αυτό το υπέροχο καινούργιο καθεστώς της κατάσχεσης τμήματος ή και όλων των καταθέσεων πάνω από κάποιο ποσό. Το έχει ήδη προαναγγείλει ο αρμόδιος επίτροπος επί της Οικονομίας, ο Ολι Ρεν, μιλώντας σε φινλανδικό τηλεοπτικό δίκτυο. Η Κομισιόν ετοιμάζει σχετική οδηγία που θα γίνει νόμος σε όλη την ΕΕ, διακήρυξε.

Καμία αξία δεν έχουν επομένως οι διαβεβαιώσεις που έδωσε στη Βουλή ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος ότι «Δεν υπάρχει ο παραμικρός φόβος για κανέναν καταθέτη και καμία κατάθεση ανεξαρτήτως ύψους» στις ελληνικές τράπεζες. Δεν έχουμε κανένα λόγο να αμφιβάλλουμε ότι προσωπική του πρόθεση μπορεί να είναι ότι «ουδείς καταθέτης, μικρός, μεσαίος ή μεγάλος, θα χάσει χρήματα» και όντως αυτό έχει γίνει μέχρι τώρα στην Ελλάδα. Από τη στιγμή όμως που η ΕΕ αποφασίζει ότι οι καταθέσεις πάνω από ένα εγγυημένο όριο (που αυτή τη στιγμή ορίζεται προσωρινά στις 100.000 ευρώ) θα κατάσχονται κατά ένα ποσοστό ή και συνολικά, αν η τράπεζα δεν πηγαίνει καλά, πώς θα εγγυηθεί αυτές τις καταθέσεις ο Γιώργος Προβόπουλος; Θα βγει στο... αντάρτικο κατά του Σόιμπλε;

Υπέρ του αφελληνισμού (!) των ελληνικών τραπεζών από πλευράς ιδιοκτησιακού καθεστώτος τάχθηκε στη Βουλή ο διοικητής της ΤτΕ. «Τι θα πει αφελληνισμός; Εγώ θέλω καλές τράπεζες. Δεν με νοιάζει αν είναι γαλλικές, γερμανικές, αμερικανικές ή ελληνικές», δήλωσε, απευθυνόμενος προς τους εμβρόντητους βουλευτές, εκ των οποίων εκείνοι της αντιπολίτευσης των αποδοκίμαζαν.

Δεν σταμάτησε εκεί. «Κατά το ήμισυ δεν είναι ελληνικές. Αν αυτό το διάστημα της μεγάλης κρίσης ήταν ξένα ονόματα, δεν θα ήταν αποκομμένες από τις ξένες αγορές και το θέμα της ρευστότητας που σήμερα αντιμετωπίζουμε, δεν θα υπήρχε. Θα ήταν πολύ καλύτερες οι καταστάσεις!» υπογράμμισε. Μάλιστα. «Θα ήταν πολύ καλύτερες οι καταστάσεις» αν οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονταν εξ ολοκλήρου στα χέρια ξένων και δεν είχαν καν ελληνικά ονόματα! Αφωνος μένει κανείς.

Θρασύτατοι οι τραπεζίτες, όπως αποδεικνύει και το παράδειγμα του διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας Κύπρου Πανίκου Δημητριάδη. Δεν τον θέλει η κυπριακή Βουλή - μάλιστα οι επικεφαλής όλων των κοινοβουλευτικών ομάδων αποφάσισαν ομόφωνα τη διενέργεια έρευνας εναντίον του για παραπλάνηση του Κοινοβου­λίου. Δεν τον θέλει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης. Αυτός όμως αρνείται κατηγορηματικά να παραιτηθεί από τη θέση του.

«Εμένα με θέλει η ΕΚΤ!» απάντησε ανερυθρίαστα. Αισθάνεται εκπρόσωπος των κατοχικών δυνάμεων! Εχει δίκιο. «Μην τολμήσετε να πειράξετε τον άνθρωπό μας γιατί θα παραπέμψω την Κύπρο στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο!» ήταν το νόημα απειλητικής επιστολής που έστειλε ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι στους Κύπριους.


Στόχος είναι η πώληση ή το λουκέτο εθνικών επιχειρήσεων, ώστε να ανοίξει η αγορά για την επέκταση της γερμανικής βιομηχανίας

Συνέντευξη στον Κ. Καλλιωνάτη

Το μοντέλο της Ανατολικής Γερμανίας επιχειρεί να εξαγάγει η Γερμανία στην Ελλάδα και τη νότια Ευρώπη, μας εξηγεί ο καθηγητής Οικονομικών και συνεργάτης του Levy Institute, Γιαν Κρέγκελ

Θέλοντας να κυριαρχήσει βιομηχανικά σε όλες τις εθνικές αγορές κι έχοντας στριμωχτεί στις παραδοσιακές εξαγωγικές της αγορές της Ασίας, δεν διστάζει να προωθεί στην Ε.Ε. ανερμάτιστες πολιτικές λιτότητας που περικόπτουν την εγχώρια ζήτηση οδηγώντας σε χρεοκοπία τις εθνικές επιχειρήσεις. 

Στην πορεία αυτή πρέπει να υπάρξει αντίδραση από τις εθνικές κυβερνήσεις και να τεθούν όρια στις πολιτικές αυτές, γιατί διαφορετικά θα διαλυθούν όλες οι ανθρώπινες και πολιτικές ισορροπίες και θα επέλθει κοινωνικό χάος, όπως έγινε στην Αργεντινή. Συμφωνεί και προτείνει τη θέσπιση ενός ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος και την απορρόφηση της ανεργίας κατά το πρότυπο του «εργοδότη ύστατης καταφυγής». Θεωρεί, δε, απαραίτητη κι εφικτή τη μαχητική αναδιαπραγμάτευση από τις κυβερνήσεις κάθε προγράμματος λιτότητας με την τρόικα.


"Ε": Ποια είναι, κατά τη γνώμη σας, η στρατηγική πίσω από τις καταστροφικές πολιτικές λιτότητας που επιβάλλονται σήμερα σε χώρες σαν την Ελλάδα από την υπό γερμανική ηγεσία Ευρώπη;

Γιαν Κρέγκελ: Από πολλές πλευρές η Ελλάδα σήμερα μοιάζει με την Ανατολική Γερμανία και η Γερμανία προσεγγίζει την Ελλάδα με τον ίδιο τρόπο που το είχε κάνει με την Ανατολική Γερμανία. Η Ανατολική Γερμανία είχε παραγωγικό δυναμικό και εξειδικευμένη εργασία και η αρχική ιδέα ήταν πως η ενοποίηση θα γινόταν με ισοτιμία 1 προς 1, με στόχο την αξιοποίηση αυτού του παραγωγικού και ανθρώπινου δυναμικού. Αυτό που συνέβη όμως ήταν να αφήσουν όλες τις ανατολικογερμανικές επιχειρήσεις να χρεοκοπήσουν. Αλλες πουλήθηκαν και αγοράστηκαν από δυτικογερμανικές επιχειρήσεις, για να κλείσουν τελικά.

Ο λόγος είναι πως η Γερμανία δεν είχε ανάγκη για περισσότερη παραγωγική ισχύ, αφού οι δυτικογερμανικές επιχειρήσεις ήταν με το παραπάνω ικανές να παράγουν για όλη την ενοποιημένη γερμανική αγορά. Ξεφορτώθηκαν λοιπόν τον ανατολικογερμανικό παραγωγικό ιστό, έδωσαν μεγάλες μισθολογικές αυξήσεις στους εργαζομένους λίγο πριν από την ενοποίηση έτσι ώστε όταν έμειναν άνεργοι να μπορέσουν να λάβουν περίπου το ισόποσο των επιδομάτων ανεργίας των Δυτικογερμανών ανέργων. Αρα αυτό που έκαναν ουσιαστικά ήταν να επεκτείνουν την εσωτερική δυτικογερμανική αγορά στην Αν. Γερμανία. Γιατί ναι μεν δεν εργάζονταν πια οι Ανατολικογερμανοί, διέθεταν όμως τα επιδόματα εκείνα που τους επέτρεπαν να αγοράζουν δυτικογερμανικά βιομηχανικά αγαθά.

Τώρα αυτό είναι περίπου το ίδιο με αυτό που συμβαίνει με την Ελλάδα, την Ισπανία και τη λοιπή νότια Ευρώπη. Εάν ακολουθείς την ίδια πολιτική και καταστρέφεις την εγχώρια ζήτηση, τότε στο τέλος οι εθνικές επιχειρήσεις των χωρών αυτών είτε θα χρεοκοπήσουν είτε θα πουληθούν και μετά θα κλείσουν, ώστε να ανοίξει η αγορά για την επέκταση της γερμανικής βιομηχανίας. 

Γιάννης Παναγόπουλος, πρόεδρος της ΓΣΕΕ, Γιώργος Αργείτης, αναπληρωτής καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Δημήτρης Παπαδημητρίου, πρόεδρος στο Levy Economics Institute, Γιαν Κρέγκελ και Εκχαρτ Χάιντς, καθηγητές Οικονομικών στο Βερολίνο, σε ημερίδα του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ για την κρίση χρέους στην Ελλάδα και στην Ευρωζώνη που έγινε τον Δεκέμβριο του 2011.

"Ε": Γιατί η Γερμανία επιδιώκει να εφαρμόσει μία τέτοια καταστροφική πολιτική;

Γιαν Κρέγκελ: Μέχρι σήμερα η Γερμανία είχε μία ισορροπημένη αγορά, καθώς πουλούσε τα προϊόντα της τόσο στην Ασία όσο και στην Ευρώπη. Ομως η ασιατική αγορά βαθμιαία κλείνει. Οι ρυθμοί ανάπτυξης της Κίνας επιβραδύνονται, ενώ οι κινεζικές πολιτικές μετακινούνται προς μία ανάπτυξη βασισμένη στην εγχώρια αγορά και αξιοποίηση πόρων.

"Ε": Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης;

Γιαν Κρέγκελ: Τόσο λόγω της κρίσης όσο και εξαιτίας της φυσικής εξέλιξης της κινεζικής αναπτυξιακής εμπειρίας. Η Κίνα έχει αρχίσει να υποκαθιστά τις εισαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, που παραδοσιακά εξάγει η Γερμανία, με δική της παραγωγή.

Καθώς λοιπόν η Γερμανία βλέπει ότι η κινεζική αγορά αρχίζει να περιορίζεται και επειδή δεν μπορεί να πουλήσει στις ΗΠΑ, η μόνη αγορά που της απομένει είναι η ευρωπαϊκή. Η αρχική ιδέα δημιουργίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης ήταν η δημιουργία μιας μεγάλης ηπειρωτικής αγοράς, όπως η αμερικανική.

Αν λοιπόν στόχος είναι η δημιουργία μιας μεγάλης ενιαίας αγοράς και θέλεις οι επιχειρήσεις σου να είναι επικερδείς, δεν μπορείς να έχεις ατομικές εθνικές επιχειρήσεις στη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία κ.α. που να είναι όλες ανταγωνιστικές. Δείτε τι συμβαίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Τελικά, οι ιταλικές αυτοκινητοβιομηχανίες είτε θα εξαφανιστούν είτε θα γίνουν αμερικανικές, όπως η Fiat που θα γίνει Chrysler. Παρομοίως, οι γαλλικές Peugeot, Renault και Citroen θα εξαφανιστούν. Η Βρετανία δεν διαθέτει πια αυτοκινητοβιομηχανία. Στο τέλος, οι μόνες αυτοκινητοβιομηχανίες που θα παράγουν στην Ευρώπη θα είναι οι γερμανικές.

"Ε": Ναι, μα τότε σε ποιον θα πουλάνε εάν δεν υπάρχουν εισοδήματα εργασίας που να επιτρέπουν αγορές γερμανικών προϊόντων;

Γιαν Κρέγκελ: Αυτή είναι η δυσκολία. Θα πρέπει να δημιουργηθούν εναλλακτικές απασχολήσεις σε άλλους τομείς, κυρίως υπηρεσιών, στη δυτική Ευρώπη. Οχι όμως στη μεταποίηση, όπου η Γερμανία έχει ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην τεχνολογία και θέλει να συγκεντρώσει όλη την ευρωπαϊκή παραγωγή. Αυτή είναι πιστεύω η βασική στρατηγική της, που ακολουθεί σήμερα μέσω των ασκούμενων πολιτικών καταστροφής της παραγωγικής δυναμικότητας στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε.

Καθώς θα πέφτουν οι μισθοί στις χώρες αυτές θα εισέρχονται οι γερμανικές επιχειρήσεις να παράγουν καλύπτοντας το επιχειρηματικό κενό αναλόγως της ανάπτυξης της αγοράς, του μεγέθους της και της διανομής. Ομως, τελικά στόχος είναι η Γερμανία να γίνει η βιομηχανική βάση όλης της Ευρώπης κι αυτό σημαίνει πως πρέπει όλοι να περάσουν από αυτή τη διαδικασία προσαρμογής, όπου οι εθνικοί βιομηχανικοί κλάδοι θα συνεχίσουν να συρρικνώνονται. Και ο ευκολότερος τρόπος να γίνει αυτό είναι μέσω της δημοσιονομικής και εισοδηματικής λιτότητας που μειώνει δραματικά την εγχώρια ζήτηση.

"Ε": Αν ήσασταν εσείς ο Ελληνας υπουργός Οικονομικών τι θα κάνατε διαφορετικά στη σχέση σας με την τρόικα;

Γιαν Κρέγκελ: Το πρόβλημα είναι πως δεν μπορεί κανείς να υπόσχεται να κάνει οτιδήποτε ζητά η τρόικα. Σε κάποιο σημείο πρέπει να σταματήσει να λέει «ναι» σε μια πολιτική που αποτυγχάνει γιατί καταστρέφει και γι' αυτό αναθεωρείται κάθε τόσο. Η στάση αυτή δεν είναι μόνον εσφαλμένη αλλά και χαζή, γιατί ενθαρρύνει την τρόικα να συνεχίζει να πιέζει. Σε κάποια φάση πρέπει να αποφασίσετε για το αν την αντέχει η εθνική και πολιτική σταθερότητα της χώρας. Πρέπει να ορίσετε τον πυθμένα του πηγαδιού και να πείτε «εντάξει, να πέσει η οικονομία άλλο ένα 2%, αλλά μέχρις εκεί και μη παρέκει.

"Ε": «Να πατήσεις πόδι» ακόμη κι αν έχεις υπογράψει το Μνημόνιο κι έχεις ανειλημμένες υποχρεώσεις;

Γιαν Κρέγκελ: Ακριβώς. Γιατί πολύ απλά διαπιστώνεις το μέγεθος της καταστροφής και την αποτυχία μιας πολιτικής κοινωνικά και πολιτικά μη βιώσιμης, είτε με ηθικούς όρους είτε με βάση την οικουμενική διακήρυξη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για εργασία και επιβίωση, που όλες οι κυβερνήσεις έχουν υπογράψει. Χρειάζεται λοιπόν να βρούμε τα μέσα με τα οποία θα διασφαλίσουμε το ελάχιστο επίπεδο διαβίωσης. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να το κάνεις.

Δείτε το παράδειγμα της Αργεντινής, η οποία κατέρρευσε πολύ ταχύτερα μεταξύ 1998-2001.

Το πρώτο πράγμα που έκαναν ήταν να μην πληρώσουν άλλο χρέος. Στην Ελλάδα αυτό είναι πιο εύκολο γιατί όλο το χρέος σχεδόν έχει περάσει από τα ιδιωτικά χέρια στον επίσημο τομέα. Συνεπώς, αν η Ελλάδα αποφασίσει να μην εξυπηρετήσει άλλο το χρέος της, αυτό δεν θα δημιουργήσει προβλήματα.

Ούτε η ΕΚΤ ούτε το ΔΝΤ θα καταρρεύσουν. Κανείς δεν θα μπει σε συστημικές δυσκολίες. Αρα, η αγορά και ο ιδιωτικός τομέας δεν κινδυνεύουν. Το δεύτερο που έκαναν ήταν να εισαγάγουν ένα σύστημα εξασφάλισης ελάχιστου εισοδήματος ανάλογο με αυτό που πρότεινε η κ. Ράνια Αντωνοπούλου πρόσφατα με τον «εργοδότη της τελευταίας καταφυγής», όπου δουλεύεις 4 ώρες ημερησίως και λαμβάνεις το ελάχιστο εισόδημα π.χ. 50 δολάρια, που είναι το 1/4 του ελάχιστου μισθού. Ενα πολύ μικρό ποσό χρημάτων, που όμως δημιούργησε έναν πάτο στην πτώση επιτρέποντας την επιβίωση σε ανθρώπους που δεν είχαν να φάνε και διατήρησε ζωντανή τη δυνατότητα να επιστρέψουν στην απασχόληση. Βασικός στόχος είναι λοιπόν να σταματήσεις την αυτοτροφοδοτούμενη σπειροειδή δυναμική της διαρκούς ύφεσης. Το τρίτο που έκανε ο υπουργός Οικονομικών τους ήταν να θέσει κάθε πολιτική υπό το βασικό κριτήριο του αν εξυπηρετεί τους πολίτες της Αργεντινής. Κάθε πολιτική πρέπει να οδηγεί στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των πολιτών της χώρας.

"Ε": Γιατί επέλεξαν αυτούς τους τρεις άξονες;

Γιαν Κρέγκελ: Ο πρώτος λόγος είναι πολιτικός. Ηθελαν να αποκαταστήσουν το δημοκρατικό καθεστώς, την αξιοπιστία στην αποτελεσματικότητα της δημοκρατικής λειτουργίας και στην ικανότητα της κυβέρνησης να υπηρετήσει το λαό και να ελέγξει τις εξελίξεις στη χώρα. Ο δεύτερος λόγος είναι αυτό που μόλις περιγράψαμε, η ανάγκη δηλαδή να ανακοπεί η χαοτική πτώση και διάλυση της οικονομίας και να αλλάξουν η ψυχολογία και οι προσδοκίες των οικονομικών παραγόντων όσον αφορά τις προοπτικές της οικονομίας.

Πάντως, αυτό που μας λέτε είναι πως όχι μόνο υπάρχουν «κόκκινες γραμμές» στο τι μπορεί να ανεχθεί η κυβέρνηση μιας χώρας, αλλά και το ότι πολλά πράγματα είναι διαπραγματεύσιμα.

Ασφαλώς και είναι διαπραγματεύσιμα. Και πράγματα που στην αρχή θεωρούνταν εντελώς εκτός πραγματικότητας, στην πορεία να καταστούν υπό την δυναμική των οικονομικών και κοινωνικών εξελίξεων εφικτά και βιώσιμα. Αρκεί να διεκδικηθούν μαχητικά και αποτελεσματικά εξηγώντας πως τα όρια κάθε πολιτικής τα θέτουν οι ίδιοι οι άνθρωποι που αποτελούν και το αντικείμενό της.