Top Social Icons

Menu Right

Left Sidebar
Left Sidebar
Featured News
Right Sidebar
Right Sidebar

Η κατηγορια που επιλεξατε...

29 Νοε 2013

Tου καθ. δρ. Γ. Ζουγανέλη 
 
Εγκληματική για την Ελληνική κοινωνία παραμένει η συμπεριφορά των “μεγάλων” δημοσιογράφων αυτών των κυρίων και κυριών, που μιλούν ή έχουν φίλους πρωθυπουργούς. 

Δεν μπορώ να πιστεύσω ότι είναι τόσο ανίκανοι ή τόσο ανίκανες, ώστε να προάγουν καθημερινά ασήμαντα θέματα προς συζήτηση. Ο κόσμος γελάει μαζί τους αλλά αυτοί συνεχίζουν το βιολί τους χωρίς καμμία αίσθηση ενοχής, προκλητικά, κακόφωνα, αδιάφορα και μερικές φορές χαρίζοντας στους ιθαγενείς καθρεφτάκια. Αίσχος.


Οι “μεγάλοι” δημοσιογράφοι πρέπει να ντρέπονται για το ρόλο που έχουν παίξει στη γενοκτονία του Ελληνικού λαού.
 
Καλύτερα να ασχοληθούν με το καθαρισμό αιθουσών. Και εκεί δεν χρειάζεται δίπλωμα αλλά τουλάχιστο κάτι χρήσιμο θα παράγουν. Αυτό που κάνουν καθημερινά δεν είναι δημοσιογραφία αλλά ο γάμος του καραγκιόζη.  Μου θυμίζουν όρνεα που πεινάνε. Και η προπαγάνδα έχει τα όρια της.



Επιλογές προσώπων που θα ακούγονται στα ΜΜΕ…
Οι φίλοι του ΔΟΛιου κατεστημένου φαίνεται ότι συνεχίζουν να αποφασίζουν για το ποιά πρόσωπα (Μαιμούδες του Ερμή) είναι καλό να ακούγονται ή να βλέπονται στα ΜΜΕ. Οι ακίνδυνοι προωθούνται ενώ για όσους ανοίγουν τα μάτια στον κόσμο φαίνεται να δίνουν οδηγίες ακόμη και σε περιφερειακά κανάλια να αποφεύγονται. Αυτή είναι η εκτίμησή μου. Έτσι όμως δεν λειτουργεί μια σωστή δημοκρατία αλλά μια δημοκρατία ηλιθίων, λαμογιών και απατεώνων της πίσω πόρτας του Μαξίμου που πλέον έγινε διαστημική πύλη…

Πάγια είναι η παρουσία των “Μαιμούδων” του Ερμή στα ΜΜΕ που προιδεάζουν τους πολίτες ή τους κατευθύνουν σε συγκεκρμένες και προααποφασισμένες λύσεις ή γεγονότα. 


Οι δημοσιογράφοι είναι πάντα ενημερωμένοι και πάντα γνωρίζουν τί, πώς και πότε να το βγάλουν. Η συνενοχή τους δεν είναι κάτι που ανακαλύψαμε εμείς σε αυτό το άρθρο. Οι περισσότεροι Έλληνες γνωρίζουν τη στάση ζωής τους απο χρόνια. Αυτά τα χοντρόπετσα γαιδούρια της Καρπασίας όμως προκλητικά συνεχίζουν να το αγνοούν. Κρίμα για τη χώρα. Κρίμα για όλους.



Τράπεζες, καταθέσεις και δικαιώματα…
Οι τράπεζες συνεχίζοντας την κακοδιαχείριση που έκαναν μέχρι τώρα και με τις πλάτες της κυβέρνησης, συνεχίζουν να δανείζουν επιχειρήσεις που είναι πασιφανές ότι δεν θα επιστρέψουν ποτέ τα δανεικά που έχουν πάρει. Με ποιό δικαίωμα το κάνουν; Ρώτησαν τους απλούς καταθέτες των οποίων εξανέμισαν τα λεφτά σε επιχειρήσεις που έπιναν μόνο αίμα εντός και εκτός Ελλάδας; Όχι. 
Να θυμηθούμε τις τόσες καταγγελίες για το τρόπο που δινόντουσαν οι δανειοδοτήσεις σε επιχειρήσεις ή τους νόμους που η κυβέρνηση επινόησε για να καλύψει τις αποφάσεις των τραπεζιτών;  
Νομίζω ότι πολλοί πολίτες που έχουν καταθέσεις στις τράπεζες θα πρέπει να κινηθούν νομικά και με μεγάλη προσοχή κατά των τραπεζών και να ζητήσουν τον έλεγχο τους, για να μη τους προλάβουν τα γεγονότα απο μια νέα κατολίσθησή τους.
 
Οι πολίτες πρέπει να ενδιαφέρονται για το πού πηγαίνουν ή που πήγαν οι καταθέσεις τους  τόσα χρόνια. Αυτό το δικαιούνται απο τη στιγμή που το τραπεζικό σύστημα της ευρωζώνης θέλει να τους βλέπει σαν “επενδυτές”. Κανένας “επενδυτής” δεν επενδύει σε επενδύσεις που τρώνε συνέχεια χρήματα εν τη αγνοία του, σε επενδύσεις που δεν παράγουν και που συνεχώς φουσκώνουν σαν μπαλόνια που σκάνε όταν οι ιδιοκτήτες τους κληθούν να πληρώσουν…


Οι “μεγάλοι” δημοσιογράφοι ποτέ δεν πληροφόρησαν και δεν πληροφορούν τους πολίτες για τα δικαιώματα τους αλλά μόνο για τις υποχρεώσεις τους.

Τα γενόσημα που πληρώνατε ακριβά επι δεκαετίες…




Πρόσφατα γίνεται συζήτηση στα ΜΜΕ γύρω απο τις τιμές των φαρμάκων. Θα παρατηρήσατε ότι σε δύο εκπομπές ο υπ. υγείας αναφέρθηκε στο γεγονός των γενοσήμων που επί χρόνια παράγονται στην Ελλάδα. Το αν είναι πολύ καλή ποιότητα όπως λέει αυτό ερευνάται. ¨Εχει την άποψη ότι η τιμή τους πρέπει να μειωθεί κατα πολύ αντι να αυξηθούν οι εισφορές.

Υπενθυμίζω, ότι με τον όρο γενόσημο φάρμακο χαρακτηρίζεται οποιοδήποτε φάρμακο του οποίου η δραστική ουσία δεν καλύπτεται πλέον από δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και δικαιωμάτων επ΄ αυτού.

Τα γενόσημα φάρμακα έχουν χαμηλότερη τιμή από τα φάρμακα στα οποία ευρίσκονται σε ισχύ δικαιώματα ευρεσιτεχνίας. 

Απο το ανωτέρω video λείπουν δύο σημαντικές πληροφορίες που θα έπρεπε να μάθει ο τηλεθεατής. Ποιό είναι το κόστος κατασκευής του γενόσημου Ελληνικού φαρμάκου και ποιός κάνει έλεγχο ποιότητας και πιστότητας.

Στο τελευταίο ερώτημα, η απάντηση είναι το πιθανότερο “κανείς”.

Ούτε για τα γενόσημα που πούλαγαν οι Ελληνικές βιομηχανίες φαρμάκων επι δεκαετίες φτειάχνοντας στην Ελλάδα τις συνταγές εκείνων που έχασαν τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας συλλέγοντας τεράστια κέρδη δεν άκουσαν ποτέ κάτι οι μεγάλοι δημοσιογράφοι; Ακόμη και τώρα όμως δεν φαίνεται να το έχουν ανακαλύψει. Τυχαίο;  Ο Σύλλογός τους αλήθεια λειτουργεί;


Φορολόγηση των πολιτών και όχι του κατεστημένου…
Ποιοί δεν πληρώνουν φόρους στην Ελλάδα; Ποιοί συνέχεια ευνοούνται; Πόσοι δημοσιογράφοι μίλησαν διεξοδικά γιαυτό; Kανένας. Ακόμη και αν μιλήσουν δεν θα γίνει τίποτα γιατί αυτοί που ταίζουν τα κόμματα είναι πολλές φορές και επενδυτές της “ελεύθερης” φωνής της δημοιογραφίας με προιστορία στα μεγάλα παιγνίδια που παίχτηκαν στην χώρα. 

Η σιωπή των “μεγάλων” δημοσιογράφων είναι χρυσός. Πώς απέκτησαν τόση περιουσία; Αναλύοντας μια είδηση ή μια πολιτική απόφαση σαν αναμετάδοση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα…


Δεν είναι αθώοι οι “μεγάλοι” δημοσιογράφοι. Ξέρουν και δεν μιλούν. Για ότι ακολουθήσει στη χώρα έχουν πολύ μεγάλη ευθύνη.

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Έρευνα για την θρησκεία έκανε εταιρεία δημοσκοπήσεων στη νεολαία της Τουρκίας, η οποία έδειξε ότι οι νέοι Τούρκοι αντιμετωπίζουν προβλήματα ταυτότητας και προσδοκιών.

Η δημοσκόπηση διενεργήθηκε σε 81 επαρχίες και 352 οικισμούς σε ένα ηλικιακό εύρος από 15 ως 28 ετών που είχε την ονομασία « Έκθεση για την τουρκική νεολαία-χαρακτηριστικά νεότητας, προβλήματα, ταυτότητες και προοπτικές».

Η έρευνα καθορίζεται ως «πολύ-επίπεδη με τυχαία δειγματοληψία» στην οποία συμμετείχαν 5.541 άτομα.

Το ερευνητικό έργο έγινε από ένα επιτελείο αναγνωρισμένων καθηγητών (στο πρωτότυπο αναφέρονται τα ονόματα των Τούρκων καθηγητών).

Σύμφωνα με την έρευνα, από τους ερωτηθέντες, τελείως άθεοι ήταν 160 άτομα, ενώ ένα ποσοστό 61 τοις εκατό δήλωσε δήλωσαν άθεοι, αλλά ότι, συγχρόνως, πιστεύουν στη δημιουργία του κόσμου από το Θεό, αλλά δεν πιστεύουν στον Ισλαμισμό.

Συγκεκριμένα 61% πιστεύουν στην ύπαρξη ενός Θεού, αλλά όχι σε θρησκείες, το 18 τοις εκατό είπε απλά ότι πιστεύει κάπου, το 13 τοις εκατό ότι έχει αμφιβολίες και το 9 τοις εκατό ότι έχει τη δυνατότητα της επιλογής.

Στους συμμετέχοντες στην έρευνα ετέθη το ερώτημα «ποιο είναι το θεσμικό όργανο που εμπιστεύεστε;»

Το 31,2 τοις εκατό των νέων δήλωσε ο Στρατός, ως πρώτη επιλογή, η Βουλή 21,4 τοις εκατό, η κυβέρνηση 18,4 τοις εκατό, η προεδρία 7,3 τοις εκατό και 5,7 τοις εκατό οι μη κυβερνητικές οργανώσεις και ακολουθούν η ισλαμική θρησκεία με 4,3 τοις εκατό και τα πολιτικά κόμμα στο χαμηλότερο σημείο με 2,9 τοις εκατό.



Σχόλιο ιστολογίου: Το αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της δημοσκόπησης σκιαγραφεί και το πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ισλαμιστής Ερντογάν σήμερα στην Τουρκία. Οι τούρκοι πολίτες αρνούνται να γίνουν ισλαμιστές, αρνούνται να μεταφερθούν 100 ή 200 χρόνια πίσω στο χρόνο, προτιμούν να ζούνε σαν άνθρωποι, είτε ως (απλοί) μουσουλμάνοι είτε και ως άθεοι... Ως εκ τούτου, η εντεινόμενη προσπάθεια του τούρκου πρωθυπουργού, στο να μεταμορφώσει την Τουρκία σε μία ισλαμική χώρα, αντιμετωπίζει την σοβαρότατη πιθανότητα να "πέσει στο κενό", δημιουργώντας ταυτόχρονα αντίρροπες προς το ισλάμ πολιτικές (ή άλλες) δυνάμεις, οι οποίες εάν κατορθώσουν να κινηθούν έξυπνα θα αποκαθηλώσουν το "μοντέλο της Τουρκίας" που οραματίζεται ο ισλαμιστής νεο-οθωμανός Ταγίπ Ερντογάν. Με δεδομένες τις πιέσεις που ασκεί σήμερα προς την τουρκική κοινωνία ο τούρκος πρωθυπουργός, ίσως να είναι θέμα χρόνου να υπάρξει μία εκ των βάθρων αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό της γείτονος, και ενδεχομένως αυτή η "στάση" του Ερντογάν να αποτελέσει και τον καταλύτη για την αλλαγή πλεύσης της Τουρκίας η οποία απέτυχε σε όλα τα μέτωπα με το "δόγμα Νταβούτογλου" και απειλείται και από την επίσημη δημιουργία του κράτους του Κουρδιστάν. Εάν η σημερινή Τουρκία επιθυμεί να διατηρήσει μέρος του ρόλου που είχε στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής, καλείται να κινηθεί γρήγορα και σίγουρα όχι με το "μοντέλο" του Ισλάμ, αφού η νεολαία της γείτονος είναι αυτή που αρνείται πεισματικά να ζήσει στις συνθήκες της θρησκευτικής φρίκης που φέρνει το ισλάμ...

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Όταν ενημερώνεται κανείς για την εκχώρηση του ονόματος «φέτα» στους Καναδούς, γνωρίζοντας πόσο σημαντική είναι για την οικονομία της Ελλάδας, είναι δυνατόν να μην χαρακτηρίσει ως ενδοτική τη συμπεριφορά αυτών που υπέγραψαν τη συμφωνία;

Γράφει ο Βασίλης Βιλιάρδος
Ο κόσμος των ανθρωπίνων δεινών της εποχής, η τραγωδία της προσβεβλημένης, καθώς επίσης εξευτελισμένης και ταπεινωμένης προσωπικότητας, ήταν αυτά που ενέπνευσαν τον Ντοστογιέφσκι στα έργα του – με τα οποία έδειξε πως η κατάπνιξη της αξιοπρέπειας του ανθρώπου, καταστρέφει την ψυχή του, διχάζοντας οδυνηρά τη συνείδηση του.
Κάτω από τέτοιες συνθήκες, από τη μία πλευρά παρουσιάζεται η αίσθηση της μηδαμινότητας του ατόμου, ενώ από την άλλη ωριμάζει επικίνδυνα η κατάσταση της διαμαρτυρίας – της βίαιης επανάστασης ενδεχομένως, ενάντια στον «αστικό ατομικισμό».
Ο συγγραφέας ευχόταν βέβαια να αποφευχθούν οι αιματηρές κοινωνικές εξεγέρσεις, στηρίζοντας την ελπίδα του στην ηθική βελτίωση των διανοουμένων – η οποία θα είχε ως αποτέλεσμα την επανασύνδεση τους με το λαό, από τον οποίο είχαν αποκοπεί”.     
 .
Όταν η κυβέρνηση ενός κράτους αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τη σύνδεση των χρημάτων που δαπανώνται για φάρμακα, με το εκάστοτε ΑΕΠ, θέτοντας ως ανώτατο ποσοστό το 1%, δρομολογεί αναμφίβολα την αύξηση των ασθενειών και των θανάτων στη χώρα της.
Η θέση μας αυτή τεκμηριώνεται από το αδιάψευστο γεγονός ότι, η πτώση του ΑΕΠ, τη οποία η ίδια η κυβέρνηση προκαλεί, μεταξύ άλλων αυξάνοντας υπερβολικά τους φόρους, δεν σημαίνει αυτόματα ότι μειώνεται ο πληθυσμός της χώρας.
Για παράδειγμα, επειδή το ΑΕΠ έχει περιορισθεί στα περίπου 180 δις €, από 240 δις € προηγουμένως, η δαπάνη για φάρμακα, κατά την κυβέρνηση, θα πρέπει να μειωθεί από 2,4 δις € στα 1,8 δις € – κατά 600 εκ. € λοιπόν ή κατά 25%, με τον πληθυσμό να παραμένει ως έχει. Στην περίπτωση αυτή, είναι προφανές ότι, αφενός μεν θα αυξηθούν οι ασθένειες, πόσο μάλλον σε μία χώρα που ήδη υποφέρει από την κατάρρευση του βιοτικού της επιπέδου, αφετέρου οι θάνατοι – ειδικά στις φτωχότερες τάξεις.
Βέβαια, αυτή είναι ακριβώς η πρόθεση των εισβολέων, όπως συμπεραίνεται από τις «επελάσεις» τους ανά τον κόσμο – αφού ένα από τα πρώτα αποτελέσματα των ενεργειών τους, είναι η μείωση του προσδόκιμου ζωής. Με τον τρόπο αυτό ρίχνουν στην κυριολεξία ένα μεγάλο μέρος του πληρώματος του καραβιού που κινδυνεύει να βυθιστεί, στη θάλασσα, έτσι ώστε να επιβιώσουν οι υπόλοιποι – οι οποίοι, αφού λεηλατηθούν, μεταφέρονται είτε στα σκοτεινά αμπάρια, είτε στο μηχανοστάσιο, όπου δουλεύουν σαν σκλάβοι (χρέους στην προκειμένη περίπτωση), υπό τις εντολές των νέων καπετάνιων του καραβιού.
Το γεγονός αυτό τεκμηριώνεται από τον πίνακα στο άρθρο μας «Η παγίδα των γενοσήμων» όπου η Τουρκία, στην οποία εισέβαλλε και λεηλάτησε το ΔΝΤ, ευρίσκεται στην τελευταία θέση όσον αφορά τις δαπάνες υγείας, καθώς επίσης το προσδόκιμο ζωής – ενώ εκθειάζεται από τις εταιρείες αξιολόγησης σε σχέση με το χαμηλό μέσον όρο της ηλικίας του πληθυσμού της, επειδή το κόστος ιατρικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης είναι περιορισμένο, αποτελώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τη χώρα.
.
Στην πρώτη στήλη είναι οι δαπάνες υγείας ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, στη δεύτερη οι κατά κεφαλήν δαπάνες, στην τρίτη το προσδόκιμο ζωής (από το οποίο φαίνεται η σχέση του με τις δαπάνες υγείας), ενώ στην τέταρτη τα νοσοκομειακά κρεβάτια ανά 1.000 κατοίκους. Με σκούρο κόκκινο είναι οι δημόσιες δαπάνες και με ανοιχτό οι ιδιωτικές. (*Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Στην πρώτη στήλη είναι οι δαπάνες υγείας ως ποσοστό επί του ΑΕΠ, στη δεύτερη οι κατά κεφαλήν δαπάνες, στην τρίτη το προσδόκιμο ζωής (από το οποίο φαίνεται η σχέση του με τις δαπάνες υγείας), ενώ στην τέταρτη τα νοσοκομειακά κρεβάτια ανά 1.000 κατοίκους. Με σκούρο κόκκινο είναι οι δημόσιες δαπάνες και με ανοιχτό οι ιδιωτικές.
(*Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)
.
Περαιτέρω, είναι μάλλον «δημαγωγικό» το να ισχυρίζεται κανείς ότι, η δαπάνη για φάρμακα σε μία χώρα είναι υπερβολική, χωρίς να επισημαίνει ότι αποτελεί μέρος των συνολικών δαπανών για την υγεία – οπότε, εάν οι συνολικές δαπάνες είναι φυσιολογικές, η επί μέρους κατανομή τους σε διάφορους τομείς (νοσοκομειακή περίθαλψη, ιατρικό κόστος, φάρμακα κλπ.) αφενός μεν δεν επιδεινώνει το συνολικό κόστος, αφετέρου εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες κάθε χώρας.
Με βάση τον παραπάνω πίνακα, η Ελλάδα ευρίσκεται πλησίον του μέσου όρου του ΟΟΣΑ – τόσο όσον αφορά τις δαπάνες υγείας, όσο και το προσδόκιμο ζωής. Όπως φαίνεται δε από τον πίνακα που ακολουθεί, το ποσοστό των φαρμάκων στο συνολικό κόστος της υγείας είναι υψηλότερο στις φτωχότερες χώρες – κυρίως λόγω του ότι η γενικότερη ιατρική περίθαλψη είναι ελλιπέστερη.
.
Φαρμακευτικές δαπάνες ανά χώρα. (*Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)
Φαρμακευτικές δαπάνες ανά χώρα. Οι μπλε στήλες αντιπροσωπεύουν το ποσοστό των φαρμακευτικών δαπανών ανά χώρα σε σχέση με το σύνολο των δαπανών υγείας (για το ποσοστό βλέπε την αριστερή στήλη, 0-35%). Οι μπλε ρόμβοι αντιπροσωπεύουν τις φαρμακευτικές δαπάνες ως ποσοστό επί του ΑΕΠ κάθε χώρας (για ποσοστό βλέπε την δεξιά στήλη, 0-3%).
(*Πατήστε στην εικόνα για μεγέθυνση)

Αν και το ποσοστό των φαρμάκων ως προς το ΑΕΠ λοιπόν της Ελλάδας είναι πολύ υψηλό (2,4% το 2007, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ), σε αρκετές άλλες «φτωχές» χώρες κινείται σε ανάλογα ύψη (2,3% στην Ουγγαρία, 2,2% στην Σλοβακία και στην Πορτογαλία), ενώ στις πλουσιότερες είναι πολύ χαμηλότερο (0,6% στο Λουξεμβούργο). Στον πίνακα τώρα που ακολουθεί φαίνεται το ποσοστό κέρδους των φαρμακείων σε ορισμένες χώρες, τo 2011:
.
Χώρα
Ποσοστό
Χώρα
Ποσοστό




Ιρλανδία
28%
Ολλανδία
27%
Ισπανία
26%
Γαλλία
25%
Ελλάδα
24%
Φιλανδία
23%
Αυστρία
25%
Ελβετία
22%
Γερμανία
14%
Βέλγιο
20%
Πηγή: EFPIA
.
Συνεχίζοντας, απορεί κανείς με την ηγεσία της χώρας όχι μόνο όσον αφορά την Υγεία, αλλά και πολλούς τομείς της οικονομικής πολιτικής – ξεκινώντας από τον ισχυρισμό του υπουργού σε σχέση με τη φορολόγηση των Ελλήνων, η οποία «υπολείπεται» κατά 4%, οπότε θα πρέπει να αυξηθεί ανάλογα!
Προφανώς αδυνατεί να κατανοήσει ότι, η φορολόγηση οφείλει να είναι σε σχέση με την ανταποδοτικότητα των φόρων, η οποία είναι απαραίτητη για τη δημιουργία της απαιτούμενης φορολογικής συνείδησης – εκτός εάν είναι της άποψης πως η «καταστολή», το κλείσιμο δηλαδή στις φυλακές, είναι η καταλληλότερη μέθοδος για την είσπραξη των φόρων.
Στα πλαίσια αυτά, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ισχυρισθεί κανείς πως η ανταποδοτικότητα των φόρων στην Ελλάδα, η παροχή δηλαδή σωστών υπηρεσιών στους τομείς της παιδείας, της υγείας κλπ. από το δημόσιο, είναι αντίστοιχη με αυτήν της Γερμανίας, της Ολλανδίας κλπ., με τις οποίες συγκρίνει τη χώρα μας.
Εκτός αυτού, είναι φυσικά πολύ διαφορετικό το να επιβαρύνει κανείς το μισθό ενός Γερμανού εργαζομένου ύψους 2.000 € με περισσότερους φόρους, από ότι το μισθό ενός Έλληνα, ύψους 600 € – κάτι που ισχύει φυσικά και για τις επιχειρήσεις, όσον αφορά την κερδοφορία τους.
Τα 600 € είναι προφανώς κάτω από το ελάχιστο κόστος διαβίωσης οπότε, η παραμικρή επιβάρυνση τους, είναι «θανατηφόρα» – κάτι που δεν συμβαίνει με τα 2.000 €, πόσο μάλλον σε χώρες, όπως η Γερμανία, στις οποίες το κόστος διαβίωσης (επίπεδο των τιμών) είναι πολύ χαμηλότερο, σε σχέση με την Ελλάδα.
Από την άλλη πλευρά, όταν διαπιστώνεται ότι η Ελλάδα, μετά την υπογραφή του PSI, είναι η πρώτη χώρα στον πλανήτη που έχει υποθηκεύσει ολόκληρη τη δημόσια περιουσία της, επιτρέποντας να υπαχθεί το σύνολο του χρέους της στο αγγλικό δίκαιο, τι μπορεί να υποτεθεί, όσον αφορά την επάρκεια, τις ικανότητες, τις προθέσεις ή/και τον πατριωτισμό των πολιτικών της;
Περαιτέρω, όταν ενημερώνεται κανείς σχετικά με την «άνευ όρων εκχώρηση» του ονόματος «φέτα» ή «ελιές Καλαμάτας» στους Καναδούς, γνωρίζοντας πόσο σημαντικά είναι τα συγκεκριμένα προϊόντα για την οικονομία της Ελλάδας (η φέτα είναι η ναυαρχίδα της γεωργικής μας βιομηχανίας, απασχολώντας πολλές χιλιάδες εργαζομένους, με τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας), είναι δυνατόν να μην χαρακτηρίσει ως ενδοτική τη συμπεριφορά αυτών που υπέγραψαν τα συμφωνία;
Φυσικά το ίδιο ισχύει και για την υπαγωγή της χώρας μας στο ΔΝΤ, την οποία προκάλεσαν σκόπιμα οι «αλλοιώσεις» των στατιστικών στοιχείων, καθώς επίσης ο χειρισμός εκ μέρους της τότε κυβέρνησης – η οποία θα μπορούσε να είχε επιλέξει μία από τις πολλές, πολύ πιο ανώδυνες λύσεις που είχε τότε στη διάθεση της, χωρίς να δημιουργηθεί κανένα απολύτως πρόβλημα στη Ελλάδα.
Ολοκληρώνοντας, μόνο ως «νέους γενίτσαρους» μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει αυτούς που οδηγούν σκόπιμα την πατρίδα τους στη λεηλασία, στην υποδούλωση και την καταστροφή – ελπίζοντας ότι οι Έλληνες, «υπερβαίνοντας» τη δειλία τους,  θα αντιδράσουν κάποια στιγμή ορθολογικά, χωρίς να περιμένουν την απόλυτη εξαθλίωση τους, όπως έχουν κάνει δυστυχώς πολλά από τα θύματα του ΔΝΤ στο παρελθόν.


Black-Strip
V.V.
 Ο κ. Βασίλης Βιλιάρδος είναι ένας σύγχρονος οικονομολόγος, πτυχιούχος της ΑΣΟΕΕ Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου – όπου και δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά για αρκετά χρόνια, με ιδιόκτητες επιχειρήσεις.
Έχει γράψει το βιβλίο “Υπέρβαση Εξουσίας”, το οποίο αναφέρεται στο φορολογικό μηχανισμό της Γερμανίας, ενώ έχει  εκδώσει τρία βιβλία αναφορικά με την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, με τον  τίτλο “Η κρίση των κρίσεων”.
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Πού είναι ο Εισαγγελέας κ.Υπουργέ; Να πιάσει απ' τ'αυτί όλους εκείνους που έστειλαν και παρέδωσαν μουχλιασμένα τρόφιμα στους φορείς της Ξάνθης που συμμετέχουν στο πρόγραμμα δωρεάν διανομής τροφίμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων;

Αυτό ζητά με Ερώτησή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα ειδησεογραφικής ιστοσελίδας:
«Το Υπουργείο υλοποιεί με πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το πρόγραμμα, το οποίο απευθύνεται σε άπορους πολίτες που λαμβάνουν μια μικρή ενίσχυση μέσω ενός πακέτου τροφίμων. Στην Ξάνθη ο αριθμός των αιτήσεων φέτος ξεπέρασε κάθε προηγούμενο, αγγίζοντας τις 16.000, με το σύνολο σχεδόν των αιτούντων να πληροί τις προϋποθέσεις ένταξης στο πρόγραμμα. Αυτό στην περιοχή υλοποιείται με τη συνδρομή φορέων, όπως είναι η Μητρόπολη, οι Δήμοι, το Γηροκομείο, το Ψυχολογικό Κέντρο, οι Σύλλογοι Τριτέκνων και Πολυτέκνων, η Ομάδα Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.α.
Την Πέμπτη οι φορείς είχαν προετοιμαστεί ώστε να παραλάβουν γαλακτοκομικά, και πιο συγκεκριμένα τυρί, κασέρι και γραβιέρα, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της ποσότητας αυτών που έφτασε στην πόλη ήταν μουχλιασμένο και αισθητά ακατάλληλο για κατανάλωση. Η εξέλιξη αυτή όπως ήταν φυσιολογικό πάγωσε τους εκπροσώπους των φορέων, οι οποίοι αρνήθηκαν να παραλάβουν τα τρόφιμα, καθώς κατά τον έλεγχο παραλαβής αυτών διαπιστώθηκε η ακαταλληλότητά τους».
«Ως πότε θα συνεχίζεται ο εμπαιγμός των απόρων-θυμάτων των μνημονιακών πολιτικών της γαλαζοπράσινης μνημονιακής συγκυβέρνησης την οποία και εσείς υπηρετείτε; Μήπως κάνετε την πρόβα τζενεράλε για τις επιπτώσεις στην υγεία από την κατανάλωση προϊόντων ώστε να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ; Λειτουργείτε με το σκεπτικό της Μαρίας Αντουανέττας: αν δεν έχουν ψωμί, ας φάνε «ληγμένο» παντεσπάνι;», ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό ο Τέρενς Κουίκ και ζητά την άμεση απόσυρση και αντικατάσταση των τροφίμων που είναι ακατάλληλα προς βρώση, αλλά και την παραπομπή του θέματος στον Εισαγγελέα για την απόδοση ποινικών ευθυνών.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1. Από ποιο φορέα διενεργήθηκε ο έλεγχος καταλληλότητας των προαναφερομένων τροφίμων; Εκδόθηκε το αντίστοιχο πιστοποιητικό;

2. Ποια μέλη συναπαρτίζουν την επιτροπή ελέγχου καταλληλότητος των προϊόντων που απεστάλησαν σε φορείς στη Θράκη; Ζητώ στοιχεία του βιογραφικού τους.

3. Θα προβείτε στην άμεση απόσυρση και αντικατάσταση των τροφίμων που είναι ακατάλληλα προς βρώση;

4. Πόσο κόστισε η συσκευασία, η μεταφορά και η αποστολή των προϊόντων που προωθήθηκαν στην Ξάνθη;

5. Ως πότε θα συνεχίζεται ο εμπαιγμός των απόρων-θυμάτων των μνημονιακών πολιτικών της γαλαζοπράσινης μνημονιακής συγκυβέρνησης την οποία και εσείς υπηρετείτε; Μήπως κάνετε την πρόβα τζενεράλε για τις επιπτώσεις στην υγεία από την κατανάλωση προϊόντων ώστε να περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ; Λειτουργείτε με το σκεπτικό της Μαρίας Αντουανέττας: αν δεν έχουν ψωμί, ας φάνε «ληγμένο» παντεσπάνι;

6. Θα παραπέμψετε το θέμα στον Εισαγγελέα για απόδοση ποινικών ευθυνών;

Ο Ερωτών Βουλευτής
Τέρενς-Νικόλαος Κουίκ


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γερμανία, Ελλάδα, ΕΕ αλλά και σχόλια για την προγραμματική συμφωνία της νέας κυβέρνησης συνασπισμού στο επίκεντρο της επισκόπησης Τύπου

Διάλογο για τον ρόλο της Γερμανίας στην ΕΕ και την πορεία εξόδου από την παρούσα κρίση κάνουν από τις στήλες της εβδομαδιαίας εφημερίδαςDie Zeit δύο πρώην της γερμανικής πολιτικής σκηνής, ο πρώην καγκελάριος Χέλμουτ Σμιτ και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Γιόσκα Φίσερ. Η συζήτηση είναι εξαιρετικά ζωντανή, πρωτότυπη έως προκλητική και με απαισιόδοξες πινελιές για το μέλλον της ΕΕ και τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Άνγκελα Μέρκελ.

«Αμοιβαιοποίηση του χρέους»


Ο Χελμουτ Σμιτ ορκίζεται καγκελάριος

Τη θέση που έχει εκφράσει παλαιότερα ότι η «Ευρώπη χρειάζεται πραξικόπημα» επιχειρεί να αναλύσει μεταξύ άλλων ο Χέλμουτ Σμιτ. «Χρησιμοποίησα τη λέξη πραξικόπημα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», λέει, «γιατί σκέφτηκα ότι από μόνο του το Κοινοβούλιο θα μπορούσε να καταθέσει νόμο που να ρυθμίζει τα παλαιά και τα παρόντα χρέη». «Αυτό δεν επιτρέπεται», τον διακόπτει ο Γιόσκα Φίσερ. «Δεν έχει τέτοιο δικαίωμα». «Γι' αυτό χρησιμοποίησα τη λέξη πραξικόπημα» επιμένει ο Χέλμουτ Σμιτ, «αυτό που εννοούσα είναι μια συνειδητή υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του κοινοβουλίου, γνωρίζοντας ότι αυτό θα προκαλούσε εξέγερση και θα οδηγούσε σε τεράστια αναστάτωση». Ο πρώην καγκελάριος υποστηρίζει ότι επί της εποχής του ήταν άγραφος κανόνας η πολιτική σύμπλευση με τη Γαλλία. Αυτός ήταν και ο λόγος που δέχθηκε να ενταχθεί η Ελλάδα στην ΕΕ. «Γνώριζα ότι η Ελλάδα δεν ήταν μια κρατική οντότητα με την οποία δεν θα μπορούσες να κάθεσαι στο ίδιο τραπέζι. Η Ελλάδα δεν ήταν ώριμη να γίνει δεκτή στην κοινή αγορά, αλλά ο Ζισκάρ ντ΄ Εστέν ήταν πεπεισμένος για το αντίθετο, επειδή η χώρα βγήκε από τη δικτατορία με τις δικές της δυνάμεις, όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία…».

Σε άλλο σημείο ο Γιόσκα Φίσερ αναφέρεται στην Ελλάδα και στο παράδοξο, όπως αποκαλεί, της συνταγής εξόδου από την κρίση. «’Οσο περισσότερο οι Έλληνες παίρνουν μέσα λιτότητας, τόσο περισσότερο συρρικνώνεται η οικονομία και κατ΄επέκταση μεγαλώνει το χρέος. Ο διακανονισμός των παλαιών χρεών είναι ένα πρόβλημα που αποφεύγουμε συνεχώς να επιλύσουμε και ο λόγος είναι προφανής: επειδή αυτό θα σήμαινε κόστος για μας. Γι' αυτό χρειαζόμαστε μια προοπτική κοινής ανάληψης χρέους, πείτε το ευρωομόλογο ή όπως θέλετε. Χωρίς κοινή ανάληψη χρέους δεν προχωράει».

Σε βάρος της οικονομίας

Η προγραμματική συμφωνία της κυβέρνησης μεγάλου συνασπισμού στο Βερολίνο γίνεται αντικείμενο σε βάθος αναλύσεων και σχολιασμού από το γερμανικό και διεθνή τύπο.



Η μονογραφή της προγραμματικής συμφωνίας
Κατά τον αρθρογράφο της Frankfurter Allgemeine, η συμφωνία αυτή θα αποβεί σε βάρος της οικονομίας. Ο ίδιος εξηγεί τους λόγους: « Στην έναρξη της διακυβέρνησης Μέρκελ, τα ταμεία είναι γεμάτα, το ποσοστό ανεργίας χαμηλό και τα προγνωστικά υπό την πραγματική έννοια του όρου ευνοϊκά. Είναι προφανώς οι λόγοι που κάνουν την καγκελάριο να ενδιαφέρεται λίγο για τα συμφέροντα των επιχειρηματιών. Προτεραιότητά της, η διανομή των καρπών που δημιουργήθηκαν υπό την αιγίδα τους, ίσως γιατί αυτή θα είναι κατά πάσα πιθανότητα η τελευταία κυβερνητική της θητεία», σημειώνει η εφημερίδα.

Η ολλανδική εφημερίδα de Volskrant υποστηρίζει ότι η Γερμανία δεν πρόκειται να γίνει μια διαφορετική χώρα επειδή στην κυβέρνηση συμμετέχουν οι Σοσιαλδημοκράτες. «Η πολιτική της 'Μέρκελ ΙΙ' δεν πρόκειται να αλλάξει ουσιαστικά από αυτήν της 'Μέρκελ ΙΙΙ'. Οι λέξεις κλειδιά είναι σταθερά δημοσιονομικά και όχι νέο χρέος από το 2015. Το Βερολίνο συνεχίζει να υποστηρίζει μια ισχυρή Ευρώπη και να θεωρεί το ευρωπαϊκό έργο ενοποίησης το πιο βασικό της καθήκον» καταλήγει.

Πίσω στο γερμανικό τύπο και στην General Anzeiger της Βόννης. Ο σχολιαστής της αναφέρεται στη διαδικασία μέχρι την οριστική επικύρωση της προγραμματικής συμφωνίας, η οποία θα περάσει από τη «βάσανο» της κομματικής βάσης του Σοσιαλδημοκρατικού κόμματος. Και αναρωτιέται πόσο «αντιπροσωπευτική» είναι η αντιπροσωπευτική δημοκρατία. «Η ψηφοφορία από τα μέλη του κόμματος δεν αποτελεί πρότυπο συμμετοχικής δημοκρατίας, αλλά πράξη πολιτικής δειλίας. Για να είναι έγκυρο το αποτέλεσμα θα πρέπει να συμμετάσχει στην ψηφοφορία τουλάχιστον το 20% των μελών του κόμματος. Που σημαίνει, σε περίπτωση ελάχιστης συμμετοχής, ότι 100.000 μέλη αποφασίζουν για το πολιτικό μέλλον 80 εκατομμυρίων ανθρώπων στη Γερμανία», υπογραμμίζει με έμφαση ο σχολιαστής.

Επιμέλεια: Ειρήνη Αναστασοπούλου

Υπεύθ. σύνταξης: Άρης Καλτιριμτζής

Πηγή: Deutsche Welle

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η κυβέρνηση Correa εκχώρησε το 90% του ελέγχου του πετρελαϊκού τομέα του Εκουαδόρ προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες χρηματοδότησης μετά τη στάση πληρωμών του 2008 και τις πιέσεις των δανειστών της χώρας

Αλλά δεν υπέγραψε κανένα μνημόνιο εκχωρώντας την εθνική του κυριαρχία...
Τον έλεγχο του πετρελαϊκού τομέα του Iσημερινού (Εκουαδόρ) κατά 90% απέκτησε η Κίνα. Η χώρα, η οποία βρέθηκε σε δεινή θέση έπειτα από τη στάση πληρωμών του 2008 για χρέος $3,2 δισ. στράφηκε για βοήθεια στην Κίνα. 

Με αντάλλαγμα την κάλυψη του 61% των δημοσιονομικών αναγκών της για το 2013 – ένα ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου $6,2 δισ. – η κυβέρνηση του Εκουαδόρ εκχώρησε στην Κίνα το 90% των δικαιωμάτων εξαγωγής του πετρελαίου του για τα επόμενα χρόνια. «Αυτή είναι μια τεράστια και δραματική αλλαγή» σχολιάζει ο Rene Ortiz, γενικός γραμματέας του ΟΠΕΚ και πρώην υπουργός Ενέργειας του Εκουαδόρ. «Ποτέ στο παρελθόν το Εκουαδόρ δεν έχει δεσμεύσει το πετρέλαιό του σε έναν δανειστή». Όπως σημειώνει το Reuters, ελάχιστες ποσότητες προορίζονται για την κινεζική αγορά. Αντ’ αυτού, οι κινεζικές πετρελαϊκές εταιρείες θα μεταπωλούν το πετρέλαιο σαν να ήταν δικό τους με τεράστια κέρδη. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα κέρδη από τις ετήσιες πωλήσεις του πετρελαίου του Εκουαδόρ εκτιμώνται στα $13 δισ., ποσό τεράστιο σε σχέση με εκείνο που καταβάλλει η Κίνα για να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες της χώρας της Λατινικής Αμερικής.


«Ο πρόεδρος Rafael Correa, ένας σοσιαλιστής που επικρίνει την εξουσία των δυτικών μεγάλων εταιρειών πετρελαίου και των ιδιωτικών επιχειρήσεων εμπορίας ενέργειας που υπήρχαν κάποτε στον Ισημερινό, δηλώνει ότι οι κινεζικές προσφορές είναι ένας θρίαμβος του εμπορίου μεταξύ στενών συμμάχων», γράφουν οι Joshua Schneyer και Nichoals Medina Mora Perez στο Reuters. «Ο Ortiz και άλλοι επικριτές λένε η εξάρτηση της κυβέρνησης από την ανεπάρκεια των ταμειακών διαθεσίμων για δάνεια με όλο και πιο επαχθείς όρους μπορούσε να βλάψει την ανταγωνιστικότητα της PetroEcuador, να καταστρέψει τη διαφάνεια σε μια βιομηχανία πετρελαίου που αντιπροσωπεύει το ήμισυ των εξαγωγών του Ισημερινού και να απομακρύνει την χώρας από άλλους πιστωτές». Όπως σχολιάζει το άρθρο, «έχουμε ακούσει για χώρες της Νότιας Αμερικής που κρατικοποιούν τον πετρελαϊκό τομέα τους, αλλά είναι η πρώτη φορά που μια χώρα προχωρεί στην διεθνοποίησή του».

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η κίνηση αποκαλύπτει την πολιτική των κινεζικών εταιρειών: αποκτώντας τον έλεγχο του αργού από άλλες εθνικές πετρελαϊκές εταιρείες, οι πετρελαϊκοί κολοσσοί της Κίνας επεκτείνονται στην εμπορία πετρελαίου, όπου ανταγωνίζονται με μεγάλες εταιρείες εμπορίου όπως η Trafigura και η Glencore.

Πηγή: Strategy Reports


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
-->
"Κάνουμε ό,τι μπορούμε..."
"Ξέρετε πόσοι άνθρωποι, φέτος, για πρώτη φορά, μπήκαν στην φυλακή για χρέη;"
"Πόσες περιουσίες δημεύτηκαν;"

Δήλωσε ανερυθρίαστα το γνωστό απόβρασμα, ο εκτελών χρέη υπουργού Οικονομικών.
Και βέβαια δεν φοβήθηκε την οργή και την διαμαρτυρία τού απέναντί του, γιατί σε κείνη την θέση βρισκότανε ένα άλλο απόβρασμα, της δημοσιογραφίας αυτή την φορά!

ΑΥΤΟ, αυτοί θεωρούν επιτυχία! 
Αυτό θεωρούν δουλειά τους! 
Πόσον κόσμο θα στείλουν στην φυλακή! 
Και πόσες περιουσίες θα κατάσχουν!

Όχι πώς θα αναστήσουν την οικονομία...  
Όχι πώς θα βοηθήσουν τους πολίτες να ανταπεξέλθουν στα βαριά χρέη που οι ίδιοι τους έχουν  βυθίσει με κατοχικούς νόμους και φόρους...  
Όχι πώς θα δημιουργήσουν απασχόληση για τα εκατομμύρια των ανέργων...  
Όχι πώς θα κρατήσουν τους νέους επιστήμονες στην χώρα, για να γίνει απόσβεση του κόστους που χρειάστηκε ώστε αυτοί να γίνουν επιστήμονες...  
Όχι πώς θα σταματήσουν την προκλητική σπατάλη στο Δημόσιο, που προκαλούν οι ίδιοι...
 
Αλλά πώς θα φυλακίσουν κόσμο!  
Πώς θα εξουθενώσουν την κοινωνία!  
Πώς θα βάλουν στο χέρι το "έχει" του λαού!

Άθλιοι άνθρωποι, ρετάλια του ανθρώπινου γένους, που δεν σκέφτονται ότι με την οργή και το μίσος που συσσωρεύουν στον κόσμο, θα βρεθούν οι ίδιοι εκεί που προετοίμασαν για τον λαό! Θα παρακαλάνε μάλιστα για μιά θέση στην ζεστή και ασφαλή αγκαλιά των φυλακών, παρά να παραμείνουν ελεύθεροι και δαχτυλοδειχτούμενοι...
 
Αψηφούν την πραγματικότητα, ότι μαζί με τα δεινά που απεργάζονται για τον ελληνικό λαό, σφυρηλατούν συγχρόνως και το δικό τους δυσοίωνο μέλλον.
Ελπίζουν ίσως σε κάποιο "ελικόπτερο"...
 
Που όμως δεν θα πετάξει, γιατί δεν θα υπάρχουν λεφτά για καύσιμα!  
Και για... πέταμα...

Υ.Γ. Το blog, όπως πάντα, κάνει προβλέψεις, όχι ευχές!  
Οι μόνες ευχές που κάνει είναι να ξυπνήσει ο ελληνικός λαός, και να γίνει το θέλημά του...

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Πρόκληση Χρυσοχοΐδη: «Νιώθω πιο Ελληνας με το τζαμί»! 

Γράφει ο Γιώργος Λυκουρέντζος 

Ανίκανος να κατανοήσει τις αντιδράσεις και τη διαφωνία εκατομμυρίων Ελλήνων με το χτίσιμο τζαμιού στην Αθήνα εμφανίστηκε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο οποίος με μια προκλητική για το κοινό αίσθημα δήλωση δεν δίστασε να πει ότι είναι περήφανος που το τζαμί στην Αθήνα θα χτιστεί επί υπουργίας του.

«Νιώθω πιο Ελληνας με την ανέγερση του τεμένους» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης απευθυνόμενος στον βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ηλία Παναγιώταρο, ο οποίος λίγη ώρα πριν είχε πει ότι η σημερινή κυβέρνηση και οι προηγούμενες ενισχύουν τους αλλόφυλους ισλαμιστές και αποδομούν το έθνος.
   
«Δηλώνετε ότι είστε υπερήφανος για το ότι θα κατασκευαστεί τζαμί στην Αθήνα την ώρα που μένει ημιτελής η Μητρόπολη, μετά τους σεισμούς, αλλά και η εκκλησία στην Αγίου Κωνσταντίνου. Την ίδια ώρα η Τουρκία λέει πως θα κάνει μουσείο και τζαμί την Αγία Σοφία» απάντησε ο Ηλίας Παναγιώταρος.
   
Ανταπαντώντας, ο κ. Χρυσοχοΐδης εξομοίωσε τη Χρυσή Αυγή με τους Τούρκους εθνικιστές, λέγοντας ότι «εσείς λέτε όχι στο τζαμί και κάποιοι άλλοι στην άλλη πλευρά του Αιγαίου λένε να κάνουνε την Αγια-Σοφιά τζαμί. Πουλάτε μίσος και εσείς και εκείνοι. Για να μαζεύετε μίσος για να στενέψετε τον κόσμο, να στύβετε τις ψυχές των πιο ταλαιπωρημένων ανθρώπων. Η δική σας Ελλάδα δεν υπήρξε ποτέ. Και όταν υπήρξε συνοδεύτηκε από καταστροφές. Αυτός ο τόπος δεν έχει ανάγκη και δεν φοβάται το διαφορετικό» πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών.
   
Χωρίς κανένας μάλιστα να καταλάβει το γιατί, ο κ. Χρυσοχοΐδης αποφάσισε να κάνει ιστορική αναδρομή στο οικογενειακό του παρελθόν: «Εμένα προσωπικά, την οικογένειά μου, που είμαι Πόντιος και Μικρασιάτης πρόσφυγας, με καμένα σπίτια, με καμένες εκκλησιές, μου κάνει τιμή που απαντάω σήμερα σε εσάς και που επί υπουργίας μου γίνεται το τζαμί. Εγώ δεν χωρίζω τους ανθρώπους σε Πόντιους, Εβραίους, Αρμένιους, βουδιστές, χριστιανούς, μουσουλμάνους. Και είμαι περήφανος γιατί όταν απαντώ έτσι νιώθω πιο Ελληνας» είπε.

Οι αναφορές Χρυσοχοΐδη προκάλεσαν την οργή του Ηλία Παναγιώταρου, ο οποίος έκλεισε με το «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους», αποδίδοντάς το πάντως όχι στον Θεόδωρο Κολοτρώνη, αλλά στον πατέρα του Κωνσταντή, ο οποίος είχε σκοτωθεί πολεμώντας σε μάχη με 10.000 Τούρκους.

Σχόλιο ιστολογίου: Στην συγκεκριμένη παρέμβαση του υπουργού της κυβέρνησης Σαμαρά θα μπορούσε να γραφτεί ολόκληρο βιβλίο για να αναδείξει την πολιτική ανεπάρκεια του ανδρός. Επειδή υπάρχει σαφής αδυναμία να αντιμετωπισθεί με το ελάχιστο ίχνος σοβαρόττητας ο μονίμως αδιάβαστος Μιχαλάκης, εμείς θα του θυμίσουμε πως ο εθνικιστής που θέλει να κάνει την Αγία Σοφία τζαμί, είναι ο τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Αν μετά από αυτή τη διευκρίνηση ο Μιχαλάκης δεν κατανοεί τι ακριβώς λέει, τότε θα πρέπει να αναλάβει η επιστήμη για να του τονώσει την εγκεφαλική λειτουργία της μνήμης...

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Του Σταύρου Λυγερού 
  Μπορεί το Μέγαρο Μαξίμου να θριαμβολογεί για την επίσκεψη Σαμαρά στη Γερμανία, αλλά η πραγ­ματικότητα είναι πως το μόνο που απέσπασε είναι η πολιτική στή­ριξη της Μέρκελ στον ίδιο και στην κυβέρνησή του. Η καγκε­λάριος είχε κάθε συμφέρον να συμπεριφερθεί κατ’ αυτό τον τρόπο. Πρώτον, δεν της κοστίζει τίποτα. Δεύτερον, γνω­ρίζει ότι δεν θα υπάρξει άλλη ελληνική κυβέρνηση που να είναι τόσο υπάκουη στα κελεύσματα του Βερολίνου και του ευρωιερατείου.

Το κρίσιμο είναι ότι ο πρωθυπουργός δεν απέσπασε κανένα θετικό αποτέλε­σμα στα ζωτικής σημασίας για την Ελ­λάδα ζητήματα. Δεν είναι, βεβαίως, τυ­χαίο ότι απέφυγε επιμελώς να θέσει το θέμα της αποπληρωμής του κατοχικού δανείου και της καταβολής πολεμικών αποζημιώσεων. Δεν χρειαζόταν ο Σαμα­ράς να ταξιδέψει στη Γερμανία για να ακούσει ότι η κυβέρνησή του πρέπει να εκτελέσει επακριβώς και στο ακέραιο τις εντολές της τρόικας.


Εάν αυτό το ταξίδι είχε κάποιο πολιτικό νόημα, εκτός των δημοσίων σχέσεων, ήταν κυρίως η πολιτική διαπραγμάτευση με την καγκελάριο για την αναδιάρθρω­ση του ελληνικού χρέους. Είναι κοινός τόπος ότι, εάν δεν μεσολαβήσει γενναία αναδιάρθρωση, η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει να σέρνεται χωρίς προοπτική ανάκαμψης. Σε αυτό το ζήτημα η Μέρ­κελ επανέλαβε ότι, εάν την άνοιξη επι­βεβαιωθεί η ύπαρξη πρωτογενούς πλεο­νάσματος, θα δρομολογηθεί η συζήτηση για το ελληνικό χρέος, χωρίς να δεσμευ­τεί ούτε για το χρόνο ούτε, βεβαίως, για το περιεχόμενο της αναδιάρθρωσης.

Είναι κοινό μυστικό ότι στις κατ’ ιδίαν επαφές τους με Ευρωπαίους αξιωματούχους ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί προβάλλουν το επιχείρημα ότι, αν τους ασκηθεί υπέρμετρη πίεση, η κυβέρνηση θα καταρρεύσει και στην εξουσία θα ανέλθει ο ΣΥΡΙΖΑ. 
Στη Γερμανία, όμως, ο Σαμαράς δήλωσε δημοσίως ότι ακόμα κι αν σπάσει κάποιος κρίκος στην οριακή κοινοβουλευ­τική πλειοψηφία υπάρχουν κοινοβουλευ­τικές εφεδρείες για να αναπληρώσουν το κενό. Προφανώς το έκανε για να στείλει ένα μήνυμα πολιτικής σταθερότητας. Ο ισχυρι­σμός του πρωθυπουργού δεν είναι αβάσιμος, παρότι είναι κοινό μυστικό πως στη συμπολίτευση υπάρχουν αδύναμοι κρίκοι.

Όπως έδειξε, όμως, η συνάντηση με τη Μέρκελ, το ευρωιερατείο δεν είναι διατε­θειμένο να κάνει εκπτώσεις για να διευ­κολύνει την κυβέρνηση Σαμαρά. Κι αυτό επειδή, εάν επιδείξει ευελιξία, θα δημιουργηθεί προηγούμενο, το οποίο πιθανό­τατα θα ρηγματώσει συνολικά το δόγμα της μονοδιάστατης λιτότητας. Αυτός είναι ο λόγος που μετά τη συνάντησή του με την καγκελάριο ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή οι εκκρεμότητες να κλείσουν το ταχύτερο δυνατόν.

Το καλύτερο σενάριο για τον Σαμαρά είναι να μην σκοντάψει στη Βουλή και να φτάσει χωρίς ανήκεστο βλάβη στις ευρω­εκλογές. Αν και τίποτα δεν είναι σίγουρο, το ενδεχόμενο αυτό συγκεντρώνει αρ­κετές πιθανότητες. Η κυβέρνηση μπορεί να στηρίζεται σε μια μάλλον οριακή και εύθραυστη πλειοψηφία, αλλά διαθέτει κοινοβουλευτικές εφεδρείες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται ορισμένοι από τους ανεξάρτητους βουλευτές, πιθανολογείται η απόσπαση ενός ή δύο βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων και δεν αποκλείε­ται η διάσπαση της ΔΗΜΑΡ, αφού μία πτέρυγά της δεν κρύβει την επιθυμία της να στηρίξει την παρούσα κυβέρνηση.

Συμπερασματικά, το μείζον πρόβλημα της κυβέρνησης δεν είναι πρόβλημα κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Είναι κυρίως πολιτικό. Αυτό θα φανεί στις ευρωεκλογές τον ερχόμενο Μάιο. Δεδομένου ότι η ψή­φος στις ευρωεκλογές είναι χαλαρή, με την έννοια ότι δεν υπάρχει χώρος για εκβια­στικά διλήμματα, αναμένεται τα ποσοστά της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να σπάσουν κάθε ρεκόρ προς τα κάτω. Αυτό δεν θα αλλάξει πολύ, ακόμα κι αν οι Σαμαράς και Βενιζέλος δηλώσουν ότι από το αποτέλεσμα θα κριθεί η επιβίωση της κυβέρνησης.

Εάν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις, η κυβέρνηση δεν θα μπορέσει να επιβιώ­σει, παρότι από θεσμικής απόψεως το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών δεν επη­ρεάζει τη βιωσιμότητά της. Από πολι­τικής απόψεως, όμως, πιθανότατα θα αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας. Εάν, όπως όλα δείχνουν, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ αποσπάσουν αθροιστικά ποσοστό κάτω από το 30% (πιθανόν και κάτω από 25%), η κυβέρνηση Σαμαρά αναπόφευκτα θα αποσταθεροποιηθεί.

Αυτός είναι ο λόγος που συζητείται το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθούν ταυτοχρόνως και εθνικές εκλογές. Ακόμα κι έτσι, όμως το ενδεχόμενο η ΝΔ να έρθει πρώτο κόμμα είναι λίγες. Αλλά ούτε και στη σχεδόν ιδανική αυτή περίπτωση θα μπορούσε να σχηματιστεί κυβέρνηση, επειδή το χαμηλό ποσοστό του ΠΑΣΟΚ δεν θα του επιτρέπει να λειτουργήσει ως επαρκές κοινοβουλευτικό συμπλήρωμα. Με άλλα λόγια, η «παράταξη του Μνημο­νίου» έχει εξαντλήσει τις πολιτικές εφε­δρείες της.

Πηγή "Επίκαιρα"

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Η εκλογή του νέου Ιρανού προέδρου Hassan Rouhani κρίθηκε από το Λευκό Οίκο ως μια ευκαιρία για πιθανή αλλαγή της ιρανικής πυρηνικής πολιτικής. Έτσι, στις 2 Φεβρουαρίου 2013, ο Αμερικανός αντιπρόεδρος Biden πρότεινε τη διεξαγωγή απευθείας συνομιλιών με το Ιράν. Ουσιαστικά, επρόκειτο για μια αμερικανική πρωτοβουλία, η οποία στόχευε στον τερματισμό της ανάπτυξης του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος, με αντάλλαγμα τη χαλάρωση ορισμένων κυρώσεων που είχαν επιβληθεί κατά του Ιράν αλλά και την απόσυρση της επιλογής για στρατιωτική ενέργεια.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, τον Απρίλιο του 2013, δημοσιεύθηκε η έκθεση «Στρατηγικές επιλογές για το Ιράν: Αντιστάθμιση της Πίεσης με Διπλωματία» (Strategic Options for Iran: Balancing Pressure With Diplomacy). Το φθινόπωρο του 2013, καθώς πλησίαζε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, οι προϋποθέσεις για μια διπλωματική επίλυση του πυρηνικού
προγράμματος αλλά και μιας πιθανής αμερικανο-ιρανικής προσέγγισης άρχισαν να βελτιώνονται.

Στις 24 Νοεμβρίου και μετά από μαραθώνιες διαπραγματεύσεις στη Γενεύη, το Ιράν και η ομάδα των χωρών E3/EU+3 (Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα) κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία (ή κοινό σχέδιο δράσης) για την επίλυση του ιρανικού πυρηνικού προγράμματος. Ουσιαστικά, επρόκειτο για τον τρίτο γύρο συνομιλιών στη Γενεύη εντός του 2013, ενώ από 23 έως 27 Σεπτεμβρίου 2013 προηγήθηκε η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, όπου ο νεοεκλεχθείς Ιρανός πρόεδρος Hassan Rouhani αφενός είχε υπογραμμίσει ότι «ο ανώτατος θρησκευτικός ηγέτης τον εξουσιοδότησε προκειμένου να διαπραγματευθεί μια συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα της χώρας του», αφετέρου επανέλαβε ότι «το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν έχει αποκλειστικά ειρηνικούς σκοπούς».

Σκοπός των πρόσφατων διαπραγματεύσεων ήταν να επιτευχθεί μια συμφωνία, η οποία θα εξασφάλιζε ότι το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν θα εξυπηρετούσε μόνο ειρηνικούς σκοπούς, όπως ορίζεται από τη Συνθήκη μη Διάδοσης των Πυρηνικών (Non Proliferation Treaty – NPT). Τελικά, η συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ του Ιράν και της ομάδας των χωρών E3/EU+3 προβλέπει την εκατέρωθεν βαθμιαία λήψη μέτρων και τήρηση δεσμεύσεων, με χρονικό ορίζοντα έξι μηνών, προκειμένου να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών και τελικά να προκύψει η επιθυμητή επίλυση του ιρανικού πυρηνικού ζήτημα προβλήματος.

Σύμφωνα με το κοινό σχέδιο δράσης, το Ιράν δεσμεύεται μεταξύ άλλων ότι:
- Θα διατηρήσει μόνο τη μισή από την υπάρχουσα ποσότητα εμπλουτισμένου ουρανίου κατά 20%, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει ως καύσιμη ύλη για τον ερευνητικό πυρηνικό αντιδραστήρα TRR (Tehran Research Reactor), ενώ η υπόλοιπη ποσότητα θα απεμπλουτισθεί από ποσοστό 20% σε 5%, εντός έξι μηνών.
- Για τους επόμενους έξι μήνες, δεν θα προβεί σε εμπλουτισμό ουρανίου άνω του 5%. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι μέχρι στιγμής είναι γνωστό ότι «από το 2010, το Ιράν έχει πετύχει εμπλουτισμό ουρανίου σε ποσοστό 20%», ενώ ο περαιτέρω εμπλουτισμός σε 90%+ που απαιτείται για την κατασκευή πυρηνικού όπλου θεωρείται σχετικά εύκολη τεχνική.
- Δεν θα προβεί σε περαιτέρω δραστηριότητα στο εργοστάσιο εμπλουτισμού ουρανίου της Natanz, στις υπόγειες εγκαταστάσεις εμπλουτισμού ουρανίου του Fordow ή στο εργοστάσιο παραγωγής βαρέως ύδατος του Arak, γνωστό και ως IR-40 (θεωρείται ιδανικό για την παραγωγή πλουτωνίου, το οποίο δυνητικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή πυρηνικού όπλου).
- Δεν θα δημιουργήσει νέες εγκαταστάσεις εμπλουτισμού ουρανίου.
- Έχει το δικαίωμα στην έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα της πυρηνικής τεχνολογίας.
- Θα παρέχει συγκεκριμένες πληροφορίες στη Διεθνή Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας (International Atomic Energy Agency - IAEA), συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών σχετικά με τα σχέδια του Ιράν για τις πυρηνικές του εγκαταστάσεις, της περιγραφής του κάθε κτιρίου σε κάθε πυρηνική εγκατάσταση, της προόδου των εργασιών για κάθε πυρηνική εγκατάσταση στην οποία διεξάγονται πυρηνικές δραστηριότητες, των πληροφοριών για τα ορυχεία ουρανίου, κτλ. Αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να παρέχονται εντός τριών μηνών από την υιοθέτηση των παρόντων δεσμεύσεων.
- Θα υποβάλει επικαιροποιημένες πληροφορίες στην IAEA για τον πυρηνικό αντιδραστήρα του Arak.
- Θα επιτρέπει την καθημερινή πρόσβαση καθώς και τις απροειδοποίητες επισκέψεις των επιθεωρητών της ΙΑΕΑ στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Fordow και της Natanz.
- Οι επιθεωρητές της ΙΑΕΑ θα έχουν πρόσβαση στα εργαστήρια συναρμολόγησης των συσκευών φυγοκέντρησης (χρησιμοποιούνται στον εμπλουτισμό ουρανίου), στα εργαστήρια παραγωγής και αποθήκευσης συσκευών φυγοκέντρησης, καθώς και στα ορυχεία ουρανίου και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας και εξαγωγής ουρανίου από μεταλλεύματα.

Από την πλευρά της, η ομάδα των χωρών E3/EU+3 δεσμεύεται ότι:
- Θα τερματίσει τις προσπάθειες για περαιτέρω μείωση των πωλήσεων του ιρανικού αργού πετρελαίου. Η ΕΕ και οι ΗΠΑ θα αναστείλουν τις κυρώσεις κατά της πώλησης ιρανικού πετρελαίου, σε συνεργασία με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες ασφάλειας και μεταφορών. Επίσης, θα επιτραπεί ο επαναπατρισμός ενός συμφωνημένου ποσού από τις πωλήσεις ιρανικών υδρογονανθράκων, που έχει συσσωρευθεί σε παγωμένους ξένους τραπεζικούς λογαριασμούς. Είναι χρήσιμο να αναφέρουμε ότι στην παρούσα φάση, το ιρανικό πετρέλαιο κατευθύνεται μόνο προς τις ενεργειακές αγορές της Κίνας, Ινδίας, Ιαπωνίας, Νότιας Κορέας, Τουρκίας, ΗΑΕ και Συρίας. Ωστόσο, σχεδόν το 50% των εσόδων από τις πωλήσεις συσσωρεύεται σε παγωμένους ξένους τραπεζικούς λογαριασμούς, χωρίς δυνατότητα πρόσβασης και επαναπατρισμού από ιρανικής πλευράς.
- Η ΕΕ και οι ΗΠΑ θα αναστείλουν τις κυρώσεις κατά της πώλησης ιρανικών πετροχημικών, χρυσού και πολύτιμων μετάλλων.
- Οι ΗΠΑ θα αναστείλουν τις κυρώσεις κατά της ιρανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
- Θα επιτραπεί η προμήθεια των ανταλλακτικών που απαιτούνται για την ασφαλή λειτουργία της ιρανικής πολιτικής αεροπορίας.
- Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, οι ΗΠΑ και η ΕΕ δεν θα επιβάλουν νέες κυρώσεις σχετικά με το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν.
- Θα καθιερωθεί ένας οικονομικός δίαυλος ο οποίος θα διευκολύνει τις ανθρωπιστικές ανάγκες του ιρανικού πληθυσμού (τρόφιμα, γεωργικά προϊόντα, φάρμακα, ιατρικές συσκευές, ιατρικά έξοδα στο εξωτερικό, κτλ), χρησιμοποιώντας τα έσοδα από τις πωλήσεις ιρανικού πετρελαίου που ήδη έχουν δεσμευθεί στο εξωτερικό. Επίσης, με τα δεσμευμένα κεφάλαια θα εξοφλούνται οι οφειλές του Ιράν στον ΟΗΕ και θα πληρώνονται τα δίδακτρα των Ιρανών φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό, μέχρις ενός συμφωνημένου ποσού για την περίοδο των έξι μηνών.
- Η ΕΕ θα εγκρίνει την αύξηση του ορίου συναλλαγών για εμπορικά προϊόντα, που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις.

Μετά την υιοθέτηση των παραπάνω δεσμεύσεων-μέτρων, οι δύο πλευρές θα συνάψουν μια τελική συμφωνία, η οποία θα τεθεί σε εφαρμογή το αργότερο σε ένα έτος και μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει:

- Τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που ισχύουν για τα μέλη της NPT, καθώς και τις εγγυήσεις της ΙΑΕΑ.
- Τη συνολική άρση των κυρώσεων κατά του Ιράν.
- Τον καθορισμό ενός ελεγχόμενου και συγκεκριμένου προγράμματος εμπλουτισμού ουρανίου.
- Την πλήρη εξάλειψη των διεθνών ανησυχιών σχετικά με το εργοστάσιο παραγωγής βαρέως ύδατος του Arak.
- Την πλήρη εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων διαφάνειας και την ενίσχυση της παρακολούθησης των ιρανικών πυρηνικών δραστηριοτήτων. Επίσης, την επικύρωση από τον ανώτατο θρησκευτικό ηγέτη και το ιρανικό κοινοβούλιο (Majlis) καθώς και την εφαρμογή του Επιπρόσθετου Πρωτόκολλου (Additional Protocol). Εδώ, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η επικύρωση του Επιπρόσθετου Πρωτόκολλου της NPT συνιστά το «κλειδί» στην επίλυση του πυρηνικού προβλήματος, καθώς επιτρέπει τους επιθεωρητές της ΙΑΕΑ να πραγματοποιούν προγραμματισμένες και απροειδοποίητες επιθεωρήσεις στις ιρανικές πυρηνικές εγκαταστάσεις.
- Τη διεθνή συνεργασία με το Ιράν στον τομέα της πυρηνικής ενέργειας για ειρηνικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα την απόκτηση από ιρανικής πλευράς σύγχρονων πυρηνικών αντιδραστήρων (ελαφρού ύδατος) και συναφούς εξοπλισμού, τον εφοδιασμό με σύγχρονες μορφές πυρηνικού καυσίμου, αλλά και τις νέες πρακτικές για έρευνα και ανάπτυξη στην πυρηνική ενέργεια.

Το συμπέρασμα που προκύπτει από την προσωρινή συμφωνία της Γενεύης δεν εξασφαλίζει ότι η Τεχεράνη θα εγκαταλείψει τις πυρηνικές της φιλοδοξίες. Απαιτείται στροφή 180 μοιρών από ιρανικής πλευράς, ως προς την υιοθέτηση μιας νέας πυρηνικής πολιτικής, που θα αποδεικνύει ότι δεν προτίθεται να κατασκευάσει πυρηνικά όπλα. Η μέχρι τώρα συμπεριφορά της Τεχεράνης σε συνδυασμό με την προθεσμία των έξι μηνών, προκειμένου να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο πλευρών, εύλογα μπορούν να οδηγήσουν στο συμπέρασμα ότι «για ακόμη μια φορά, η ιρανική πλευρά επιδιώκει να κερδίσει χρόνο».

Άρθρο του GeoStrategy στο ΠΟΝΤΙΚΙ
Βασίλης Γιαννακόπουλος

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου