Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Έλληνες ή πολίτες της Ελληνικής Δημοκρατίας;

Επιστολή του Πομάκου Ιμάμ Μεχμέτ, στη Ζαγάλισα 

Είναι γνωστό ότι στη χώρα μας υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι (..) Ιστορικά είναι αποδεδειγμένο ότι έζησαν και ακόμα συνεχίζουν να ζουν τον κοινωνικό αποκλεισμό. Ως απλούς συνανθρώπους σ’ αυτή την κοινωνία τους αποκαλούμε μειονότητα. Παρόλο που προέρχομαι από τους «Άλλους», είμαι αλλεργικός στη λέξη «μειονότητα». Η λέξη μειονότητα, από μόνη της σημαίνει διάκριση για εμένα και είναι μία πινακίδα υποταγής, σε μία ελεύθερη κοινωνία.

Όποιος αισθάνεται Έλληνας και ο ίδιος στο μυαλό του σκέφτεται και αισθάνεται σαν Έλληνας και χωρίς καμία αμφιβολία, δηλώνει ότι «είμαι Έλληνας», για εμένα είναι Έλληνας. Είμαι ένας από αυτούς. Γεννήθηκα στα Πομακοχώρια της Ξάνθης και το γένος μου προέρχεται από τους Πομάκους. Τα γονίδια μου είναι Πομακικά (..) Είμαι Πομάκος, είμαι Θρακιώτης, είμαι Ροδοπαίος και πάνω απ’ όλα είμαι Έλληνας και Ευρωπαίος. Μπορεί να μην είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά είμαι Έλληνας και πιστεύω στο Ισλάμ.

Σε ένα από τα ταξίδια μου στο εξωτερικό, λόγω της εργασίας μου, μου έτυχε ένα περιστατικό στο αεροδρόμιο του Λονδίνου. Η ταυτότητά μου ήταν φθαρμένη από την πολυκαιρία και την πολυχρησία. Μου υπέδειξαν να περιμένω στην άκρη μέχρι να εξακριβωθούν τα στοιχεία μου. Αφού περίμενα αρκετή ώρα, τα έβαλα με τους υπάλληλους του αεροδρομίου, έως ότου ήρθε ο προϊστάμενος. Όμως, μ’ αυτή την ταυτότητα είχα γυρίσει όλη την Ευρώπη και πουθενά δεν υπήρχε πρόβλημα. Γιατί στην Αγγλία προέκυψε αυτό; Διότι με πέρασαν για λαθρομετανάστη και θεώρησαν την ταυτότητα πλαστή. Τελικά, εκεί που περίμενα ήρθε μια κυρία καλοντυμένη και άρχισε να μου μιλάει στα Τουρκικά. Αφού την άκουσα και κατάλαβα ότι οι Άγγλοι με είχαν περάσει για Τούρκο μετανάστη, την ευχαρίστησα για το ενδιαφέρον της, αλλά την εξαπέστειλα κιμπάρικα. Η Τουρκική διπλωματική αντιπροσωπεία καλά έκανε την δουλειά της, αλλά η δική μας δεν κουνήθηκε.

Τι σημαίνει αυτό; Όποιος Έλληνας φέρει μουσουλμανικό όνομα, εκπροσωπείται από την Τουρκία στην Ευρωπαϊκή οικογένεια; Κάλεσα την διπλωματική μας αντιπροσωπεία, ενώ ένας από τους εργαζόμενους πού άκουσε να βρίζω στα Ελληνικά, με πλησίασε και με ρώτησε στα Ελληνοκυπριακά: ποιό είναι το πρόβλημα; Αφού με άκουσε, με πήρε μαζί του και πήγαμε στον υπεύθυνο που είχε έρθει αρχικά.

Επειδή το πρόβλημα ξεκίνησε από αυτόν τον υπεύθυνο, τουλάχιστον έτσι το είχα αντιληφθεί, γι’ αυτό του απάντησα με την δικιά τους ιστορία (...)

Η Αγγλία έχει δώσει την λύση στο εθνικό και μειονοτικό ζήτημα στο Ηνωμένο Βασίλειό της. Του εξήγησα ότι είναι γνωστό ότι στην Χώρα σας, δηλαδή στο λεγόμενο «Ηνωμένο Βασίλειο» ζούνε εκτός τους Άγγλους, οι Σκωτσέζοι, οι Ουαλοί, οι Γάλλοι και οι Ιρλανδοί, οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι με την Αγγλική ταυτότητα. Όλες οι εθνότητες κουβαλούν το ίδιο διαβατήριο και η κορυφαία ταυτότητα όλων είναι η βρετανική, η «British». Όμως, όταν είσαι από την Ελλάδα και έχεις όνομα μουσουλμανικό, πρέπει σώνει και καλά να είσαι Τούρκος; Γι’ αυτό, ο κύριος, αντί να καλέσει την Ελληνική Προξενική Αρχή, κάλεσε την Τουρκική. Αυτό μας δείχνει πάρα πολλά και πως λειτουργούν σε βάρος μας.

Εγώ δεν θέλω να είμαι ένας μουσουλμάνος εξαρτώμενος από την Τουρκία, την Βουλγαρία και από την Αραβία, αλλά είμαι Έλληνας μουσουλμάνος
Μαζί δεν πολεμήσαμε τους Ιταλούς, τους Βουλγάρους και τους Γερμανούς; 
Μη μου πείτε ότι η Θράκη δεν εντάχθηκε στην Ελληνική επικράτεια με τη θέλησή μας και χωρίς να πέσει καμία τουφεκιά; (...) Μην ξεχνάτε ότι μοιραζόμαστε την ίδια ιστορία και την ίδια τύχη της ίδιας χώρας ως άνθρωποι του ιδίου έθνους!

Μεχμέτ ΙΜΑΜ,
Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Μουσουλμάνων Ελλάδας, «Η Φιλότητα»

Σημείωση Ζαγάλισα: ο κ. Ιμάμ Μεχμέτ μας απέστειλε δύο εξαιρετικές ηλεκτρονικές επιστολές. Σήμερα δημοσιεύουμε, με καθυστέρηση και με κάποιες μικρές περικοπές λόγω έλλειψης χώρου, την πρώτη, και θα ακολουθήσει και η δεύτερη. Τον ευχαριστούμε πολύ για το ενδιαφέρον του.

Τεύχος 65, Φεβρουάριος - Μάρτιος 2013
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Αντε Μεχμετ μιας και εισαι Ποντιος , γινε και Ορθοδοξος .
    Διοτι πως μπορει ενας Ελληνας να προσκυναει εναν Αλλαχ που εχει για δεξι του χερι εναν εμπορα και μαλιστα παιδεραστη ;
    Ελλας και Ορθοδοξια ειναι μαζι , ενα και το αυτο , διοτι και τα δυο ειναι ΦΩΣ αιωνιο .
    Διαβασε και τον ΕΛΛΗΝΑ ΣΩΚΡΑΤΗ να δεις τι ειναι ο ΘΕΟΣ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]