Αιγαίο, τετέλεσται! Παραδόθηκε λόγω... ηλιθιότητας στην Τουρκία
- Ανεξέλεγκτα μπορούν να πετάνε τα τουρκικά μαχητικά στο Αιγαίο, χωρίς να καταθέτουν σχέδια πτήσης
- Αδικαιολόγητη καθυστέρηση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, οδήγησε στην παράδοση του Αιγαίου στην Άγκυρα
Η πρόταση για την κατάργηση της κατάθεσης των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο, δηλαδή της έγκρισης των ανεξέλεγτων τουρκικών πτήσεων στο Αιγαίο, εγκρίθηκε τον Μάιο στον αρμόδιο διεθνή Οργανισμό ICAO, με βάση την ήδη κατατεθειμένη στο Οργανισμό πρόταση της Τουρκίας.
Χωρίς την υποχρέωση να καταθέτουν σχέδια πτήσης θα μπορούν πλέον να πετούν στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά Χωρίς την υποχρέωση να καταθέτουν σχέδια πτήσης θα μπορούν πλέον να πετούν στο Αιγαίο τα τουρκικά μαχητικά Η Αθήνα μόνον εκ των υστέρων -και επομένως χωρίς αποτέλεσμα και αντίκρισμα- επιχείρησε να... ξαναλλάξει τη θέση της και να θέσει εκ νέου «αντίρρηση» στην πρόταση για κατάργηση των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο.
Οι κινήσεις όμως έγιναν κατόπιν εορτής, και επομένως στην πράξη η Ελλάδα έχει εγκρίνει πλέον τις ανεξέλεγκτες τουρκικές πτήσεις στο Αιγαίο (σ.σ. αναλυτικά δημοσιεύματα στην «Κυριακάτικη "Ε"»). Συγκεκριμένα στις 17 Δεκεμβρίου 2009, ο ICAO κυκλοφόρησε τις τροποποιήσεις των κανονισμών του, (μεταξύ των οποίων και την τουρκική πρόταση για κατάργηση της κατάθεσης των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο), ανάμεσα στα μέλη του Οργανισμού για έγκριση. Στη σχετική επιστολή που έστειλε ο ICAO και στην Αθήνα, επισημαίνεται δύο φορες, με μαύρα τονισμένα γράμματα, ότι οποιαδήποτε διαφοροποίηση θα έπρεπε να έχει φτάσει στον Οργανισμό μέχρι τις 15 Ιανουαρίου, τελική ημερομηνία.
Αγνοια...
Στις αρχές Ιανουρίου 2010 έγινε και νέα σύσκεψη ανάμεσα στο ΥΠΕΞ, το ΥΕΘΑ και την ΥΠΑ του υπουργείου Μεταφορών. Σύμφωνα με τα πρακτικά της σύσκεψης συμφωνήθηκε να ...ξαναλλάξει η θέση της χώρας, και από την απλή «επιφύλαξη» στην οποία είχαν επιμείνει τα υπουργεία Εξωτερικών και η ΥΠΑ, να επανέλθει η προηγούμενη σκληρότερη θέση της «αντίρρησης» όπως αυτή είχε διαμορφωθεί από το 2008. Ομως, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα πρακτικά, διαπιστώθηκε μεταξύ των μελών της σύσκεψης... μερική άγνοια της διαδικασίας που ακολουθεί ο ICAO για την έγκριση των προτάσεων τροποποιήσεων των κανονισμών του. Ετσι ζητήθηκε η γνώμη του πρέσβη στο Μόντρεαλ και εκπροσώπου της Ελλάδας στον ICAO, ο οποίος εξήγησε ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται μόνον με τις ψήφους των 2/3 των μελών. 'Ή, με άλλα λογια, θα χρειαζόνταν οι ψήφοι των 2/3 για να μπορέσει πλέον η Ελλάδα να στηρίξει την αντίρρησή της στην πρόταση για κατάργηση των σχεδίων πτήσεων στο Αιγαίο. Τέτοια περίπτωση πλέον δεν υπήρχε...
«Άσφαιρο»
Κατόπιν όλων αυτών και ενώ ήταν γνωστό σε όλους ότι η τελική ημερομηνία στον ICAO για οποιαδήποτε αλλαγή θέσης ήταν η 15η Ιανουαρίου, το ΥΠΕΞ αποφάσισε να στείλει τη «φρέσκια» αντίρρησή του μόνον 7 ημέρες μετά τη λήξη της προθεσμίας, δηλαδή στις 22 Ιανουαρίου, επιφορτίζοντας την ΥΠΑ να στείλει το «άσφαιρο» εγγραφο. Με αλλα λόγια, το ΥΠΕΞ επιχείρησε να αναστήσει «τον πεθαμένο» με «εγχείρηση», 7 ημέρες μετά τον θάνατό του...
Σαμαράς: "Ο Καραμανλής αποενοχοποίησε το ΟΧΙ στο σχέδιο ΑΝΑΝ"
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=OBKKItWwkqE