Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η Κεραμέως δίνει άδεια λειτουργίας σε τζαμιά στην Κω


Άδεια λειτουργίας σε τρία τζαμιά σε Κω και Ρόδο
Εκτός τόπου και χρόνου ή βάσει σχεδίου και εντολών η υπουργός Παιδείας;
Την πιό ακατάλληλη στιγμή, για ένα πλήθος λόγων, η Κεραμέως δίνει "πάτημα" στις βλέψεις του Ερντογάν στο Αιγαίο 
Υπάρχει κάποιος να μαζέψει την "ιπτάμενη" υπουργό;

Με απόφαση της αρμόδιας υπουργού Νίκης Κεραμέως διαπιστώθηκε η νόμιμη λειτουργία των μουσουλμανικών χώρων λατρείας, «Ντεφτεντάρ Τζαμί» και «Χασάν Πασά Τζαμί» στην Κω καθώς και του «Τεμένους Ιμπραήμ Πασά» στη Ρόδο «διότι σύμφωνα με τα κατατεθειμένα έγγραφα και δικαιολογητικά τεκμαίρεται η ύπαρξη και η χρήση του ως χώρου λατρείας ήδη προ του 1955 μέχρι και σήμερα».

Διαβάστε εδώ τις άδειες λειτουργίας για το «Ντεφτεντάρ Τζαμί», το «Χασάν Πασά Τζαμί», το «Τέμενος Ιμπραήμ Πασά».

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τον «Οργανισμό Διαχειρίσεως Κτημάτων Βακούφ Κω», ιδιοκτήτη όλων των μουσουλμανικών τεμενών και νεκροταφείων στη νήσο Κω, να εκφράσει δημοσίως τις ευχαριστίες του προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για την ικανοποίηση του αιτήματος του. Η σύσταση του «Οργανισμού Διαχειρίσεως Κτημάτων Βακούφ Κω» όπως και του «Οργανισμού Διαχειρίσεως Κτημάτων Βακούφ Ρόδου», ιδιοκτήτη όλων των μουσουλμανικών Τεμενών και Νεκροταφείων στη νήσο Ρόδου, έγινε με κυβερνητικό διάταγμα του Ιταλού κυβερνήτη των νήσων του Αιγαίου το 1929. Οι οργανισμοί αυτοί υφίστανται και μετά την προσάρτηση της Δωδεκανήσου στο Ελληνικό Κράτος τον Απρίλιο του 1947 και διοικούνται από 5μελές διοικητικό συμβούλιο, που αποτελείται από μουσουλμάνους Ελληνες υπηκόους.


Σύμφωνα με τα στοιχεία, που παραθέτουν οι παραπάνω οργανισμοί, η οικοδόμηση και η ονομασία του μνημείου «Ντεφτεντάρ Τζαμί» αποδίδεται στην υπουργό Οικονομικών του σουλτάνου Ιμπραήμ Εφέντη, καθώς τον τίτλο του δεφτερδάρη (defterdar) κατείχαν ανώτατοι οικονομικοί αξιωματούχοι της οθωμανικής διοίκησης. Χρονολογικά, πιθανότατα, εντάσσεται στην ίδια εποχή με το τέμενος του Γαζή Χασάν Πασά. Κατ’ άλλη μαρτυρία, υπήρχε παράδοση ότι το τέμενος ήταν παλαιός χριστιανικός ναός που ετιμάτο στο όνομα της Αγίας Παρασκευής.Το μνημείο «Χασάν Πασά Τζαμί» χτίστηκε το 1778, από τον Αλγερινό Γαζή Χασάν Πασά. Πρόκειται για ένα κτίριο με όμορφη και πεντακάθαρη αυλή στην οποία δεσπόζει μια αρχαία μαρμάρινη γούρνα την οποία χρησιμοποιούσαν για να αλέθουν σιτάρι. Στο σεισμό του 1933, ο Μιναρές υπέστη σοβαρές ζημιές που όμως οι Ιταλοί φρόντισαν ν’ αποκαταστήσουν. Οσο για το «Τζαμί Ιμπραήμ Πασά», το παλαιότερο τέμενος της Ρόδου, βρίσκεται στην πλατεία Πλάτωνος με τη μαρμάρινη επιγραφή στο τύμπανο της κεντρικής εισόδου του, να μας πληροφορεί ότι το έχτισε ο σουλτάνος Σουλεϊμάν το 1540 – 1541 μ.Χ.

Η Κως και η Ρόδος έχουν μπει στο στόχαστρο της Τουρκίας με την Αγκυρα να έχει ξεκινήσει, εκτός των άλλων προκλήσεων της, και προπαγάνδα περί δήθεν ύπαρξης «τουρκικής μειονότητας» στα νησιά αυτά. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιήθηκε στη Σμύρνη το διήμερο 10-11 Οκτωβρίου 2019 Διεθνές Συμπόσιο για τους «Τούρκους» σε Ρόδο και Κω από τον Σύνδεσμο Πολιτισμού και Αλληλεγγύης των μουσουλμάνων Ρόδου-Κω και Δωδεκανήσου (ROISDER) με την υποστήριξη του πανεπιστημίου Yaşar. Κύριος ομιλητής ήταν ο Δρ Mustafa Kaymakçı, πρόεδρος της ROİSDER, ο αντιπρόεδρος της οργάνωσης FUEN Gösta Toft, ο δήμαρχος της Karşıyaka Cemil Tuğay Karşıyaka, ο καθηγητής Δρ. Mustafa İduğ (δήμαρχος στο Μπουρνόβα και ο Δρ. M. Cemali του Πανεπιστημίου της Σμύρνης αλλά και εκπρόσωποι από τις κοινότητες των μουσουλμάνων σε Ρόδο και Κω από την Ελλάδα. Ανάμεσα στα θέματα, που συζητήθηκαν ήταν η εκπαίδευση στην τουρκική γλώσσα, το πρόβλημα της θρησκείας και της λατρείας και η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς των Οθωμανών Τούρκων, «το πρόβλημα του μίσους και της… καταπίεσης του ελληνικού κράτους» και τα ζητήματα των «τουρκο-μουσουλμανικών» ιδρυμάτων και των Βακουφίων.

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Anadolu αναπαρήγαγε την τουρκική προπαγάνδα μέσω του άρθρου με τον τίτλο, «Η μουσουλμανική ιδιοκτησία των Τούρκων των Δωδεκανήσων εξαφανίζεται», στο οποίο αναπτυσσόταν ο ισχυρισμός ότι στη Δωδεκάνησο φιλοξενείται μία «τουρκική-μουσουλμανική» μειονότητα 6.000 ατόμων. Μιλώντας στο συμπόσιο, ο Mustafa Kaymakçı, σημείωσε ότι μέχρι πρόσφατα υπήρχε η αντίληψη ότι η περιοχή της Δυτικής Θράκης ήταν η μόνη περιοχή της χώρας όπου ζουν «Τούρκοι» ενώ στα ελληνικά νησιά της Ρόδου και της Κω, υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που αναγνωρίζονται ως «Τούρκοι» και μουσουλμάνοι. «Ωστόσο, οι ελληνικές αρχές δεν αναγνωρίζουν την πολιτιστική ταυτότητα των Τούρκων που ζουν στα νησιά των Δωδεκανήσων, καθώς τα νησιά βρίσκονταν υπό ιταλική κατοχή όταν υπογράφηκε η Συνθήκη της Λωζάνης του 1923».

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

3 σχόλια :

  1. Πρός τί ή απορία; Όχι δέν έκανε κανένα λάθος ή κυρία Κεραμέως. Εντολές τής λέσχης μπίλντεργκ εκτελεί. Τά νησιά υποδοχής τών μουσουλμάνων εποίκων τού Αιγαίου, πρέπει νά υπερκαλύπτουν τίς θρησκευτικές ανάγκες τών νέων κατοίκων καί οσονούπω πλειοψηφούντων επί τών γηγενών. Απλά καί ευεξήγητα τά πράγματα. Ό εστί μεθερμηνευόμενον: Τέλος ό Ελληνισμός από τήν κοιτίδα του. Άν δέν μάς βοηθήσουν τά γεγονότα καί τά επερχόμενα παγκόσμια γεγονότα. Υπάρχει ελπίδα αρκεί νά ξυπνήσουμε, αναωογονόντας τό κύτταρο μας : ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΕΚΝΟΠΟΙΗΣΗ. Άν συνεχίσουμε πάντως τό βιολογικό τέλος μας υπόθεση μιάς δυό δεκαετιών όχι περισσοτέρων δυστυχώς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω αν χρειαζόταν η τυχόν προτροπή της λέσχης Μπίλντενμπεργκ ή αρκούσε η δική τους (της κυβέρνησης) διάθεση, φίλε ΠΑΝΟ. Η χρονική συγκυρία είναι περίεργη, πάντως.
      Στη Ρόδο και την Κω υπάρχουν γηγενείς μουσουλμανικές κοινότητες που όμως δεν αναγνωρίζονται ως μειονότητα. Είναι ουσιαστικά Έλληνες μουσουλμάνοι το θρήσκευμα, πράγματι δεν υπάρχει αναφορά γι' αυτούς στη συνθήκη της Λωζάνης, και ΔΥΣΤΥΧΩΣ το ελληνικό κράτος δεν τους έχει φερθεί σωστά. Επιπλέον θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν η επιρροή που ασκεί η Τουρκία λόγω Μωαμεθανισμού σ' αυτούς.
      Έχουμε πολλά στραβά, φίλε. Ίσως επειδή μετά τον Καποδίστρια δεν κυβερνηθήκαμε από ανθρώπους που αγαπούσαν αυτήν την πατρίδα, αλλά από ανθρώπους που ήθελαν να είναι επικεφαλής ενός τσιφλικιού κάποιων ξένων.
      Όσο για τον ελληνισμό... Αν δεν αλλάξουμε μυαλά, αν δεν ποινικοποιηθούν οι αμβλώσεις και δεν δοθούν κίνητρα για τεκνοποίηση, αν δεν αλλάξουν τα πρότυπα ζωής και γενικότερα η κοσμοθεώρηση...
      ..απλά, κλάψ'τον...

      ΙΩΑΝΝΗΣ

      Διαγραφή
  2. Κρίμα, το ίδιο κάνουν οι τούρκοι για τις δικές μας εκκλησίες στην τουρκιά ή τις πυρπόλησαν και τις κατέστρεψαν όλες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]