Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Βέλγοι πιλότοι μάρτυρες εναέριου τείχους της Π.Α. στο Αιγαίο


Eίδαν real time αερομαχίες

Μόλις το βράδυ της Κυριακής ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας, Χουλουσί Ακάρ μέσω των δηλώσεών του για το Αρχιπέλαγος, έγνεψε στα τουρκικά «γεράκια» πως ξεκινά ο νέος προκλητικός κύκλος στο Αιγαίο.

Ωστόσο στο Νοτιοανατολικό τμήμα του και νότια της Κρήτης οι Τούρκοι πιλότοι μπορεί να ήθελαν, αλλά δεν πλησίασαν.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν να φτάσουν και προς τις περιοχές που έχουν βάλει το τελευταίο χρονικό διάστημα στο μάτι, μετά την εργαλειοποίηση της Λιβύης. Νότια από την Ρόδο, την Κάρπαθο, το Καστελόριζο, την Κρήτη. Τα ραντάρ όμως τους προειδοποιούσαν πως εκεί υπάρχουν πολύ μεγάλα «Comao» μαχητικών αεροσκαφών.

Πληροφορίες από την Πολεμική Αεροπορία λένε πως στο Καρπάθιο πέλαγος πετούσαν για πολλές ώρες μαχητικά από την Σούδα και τον Άραξο. Ανεφοδιάζονταν από την Κρήτη και ξανά στον αέρα. F-16 Block 52 Adv, Block 52 plus και F-16 της συμμαχικής Βελγικής Πολεμικής Αεροπορίας που βρίσκονται φιλοξενούμενοι στην αεροπορική βάση των «Αχαιών» του Αράξου, κατέκλυσαν την περιοχή.



Σχηματισμοί με πάνω από δέκα F-16 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας να έχουν απογειωθεί από την 343 μοίρα «Αστέρι» της Κρήτης, από την 336 Μοίρα «Όλυμπος» και την 335 Μοίρα «Τίγρης». Άλλα τόσα αεροσκάφη ήταν από τη σύμμαχο Βελγική Πολεμική Αεροπορία. Το παρόν πολύ δυναμικό και η αεροπορική υπεροχή στην ευρύτερη περιοχή, δεδομένη.

Παρά την παρουσία των Βελγικών F-16, τα Ελληνικά μαχητικά έδειχναν το εναέριο τείχος στην περιοχή που δίνεται να δημιουργήσουν, υποστηρίζοντας με τις ενέργειές τους τυχόν θαλάσσιες «αναχαιτίσεις» εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.
Για μια εβδομάδα τα Βελγικά «γεράκια» ήθελαν να ζήσουν την εμπειρία των αερομαχιών μαζί με τους σπεσιαλίστες του είδους, τα «γεράκια» του Αιγαίου.

Στην δεύτερη εβδομάδα που οι πτήσεις τους είναι σε πολλές περιοχές του Αρχιπελάγους, τα σενάρια πολλαπλασιάζονται σε αεροπορική κρούση κατά στρατηγικών στόχων, καταδείξεις στόχων από καταδρομείς που βρίσκονται σε νησιά και άλλες αεροπορικές αποστολές.

Περίμεναν σε readiness των δυο λεπτών

Από νωρίς το πρωί της Δευτέρας έως αργά το μεσημέρι οι Τούρκοι πιλότοι επιδόθηκαν στο γνωστό μπαράζ παραβιάσεων. Σύμφωνα με αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας οι πτήσεις ήταν πολύ στοχευμένες και οι χειριστές των F-16 της Τουρκίας χρησιμοποίησαν τους γνωστούς αεροδιαδρόμους που τους οδηγούν συχνά στις έκνομες πράξεις.

Οι παρανομίες ξεκίνησαν ανάμεσα από τη Λέσβο και τη Λήμνο για να συνεχιστούν από ανάμεσα από την Χίο και τη Σάμο, ενώ λίγο νοτιότερα ανάμεσα από Κω και Ρόδο κινήθηκαν άλλοι σχηματισμοί. Μπορεί οι Τούρκοι ιπτάμενοι να ήθελαν να κατέβουν νοτιότερα, αλλά αυτό για τους ίδιους ήταν απαγορευτικό.

Η διάθεση για μια «δύσκολη» μέρα φάνηκε από νωρίς και οι ιπτάμενοι επιφυλακής, από οποιοδήποτε χερσαίο αεροπλανοφόρο της χώρας μας, μπήκαν στα Cockpit περιμένοντας το πράσινο φως, που δεν άργησε.

Οι πέντε αερομαχίες που έγιναν αποτελούν μια μόνο αριθμητική μαρτυρία των όσων θέλησε γι’ ακόμη μια φορά η Τουρκία να δημιουργήσει στο Αιγαίο. Κάποιες από αυτές λένε οι ίδιες πηγές πως είχαν «ποιοτική αναβάθμιση» από τη συνηθισμένη.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν να φέρουν σε δύσκολη θέση τους Έλληνες αεροπόρους, αλλά κάθε κίνηση που έκαναν δεν κατέστη δυνατό να βρεθούν πίσω από τα Ελληνικά φτερά.

Δήλωσαν navtex νοτιοανατολικά της Κρήτης

Μπορεί οι Αξιωματούχοι της γειτονικής χώρας να έχουν στοχεύσει την Ελληνική υφαλοκρηπίδα νότια της Κρήτης κι αυτό να προσπαθούν να το στηρίξουν μέσω της συμφωνίας με τη Λιβύη, όμως όπως εξηγούν έμπειροι Αξιωματικοί από το Επιτελείο, τοποθετούν την προκλητικότητά τους σ’ ένα γεωγραφικό σημείο που είναι υπέρ της Ελλάδας: να υποστηρίξει οποιουδήποτε είδους επιχείρηση αναχαίτισης των προκλήσεων στον αέρα ή την θάλασσα.

Ωστόσο ο δρόμος των προκλήσεων, όπως παρατηρούν οι ίδιες πηγές, βασίζεται στο μοντέλο που ακολούθησε η Τουρκία στην Κύπρο. Αρχικά πολλές και διαφορετικές ναυτικές οδηγίες για ασκήσεις σε μια ευθεία αμφισβήτηση της Ελληνικής κυριαρχίας, στη συνέχεια παρουσία ερευνητικών συνοδεία πολεμικών πλοίων και τέλος προσπάθεια δημιουργίας τετελεσμένων ακόμη και με γεωτρύπανα.

Το δόγμα της Γαλάζιας Πατρίδας έχει φανεί ξεκάθαρα πως δεν ήταν μόνο λόγια και χτίζεται πολλά χρόνια τώρα. Αναπτύχθηκε πιο εύκολα για έναν βασικό λόγο, τη φθίνουσα πορεία του Πολεμικού Ναυτικού, σε αντίθεση με το Τουρκικό που διαρκώς παρουσιάζει νέες μονάδες επιφανείας. Κι όταν ομιλούμε για φθίνουσα πορεία εννοούμε πως η πολιτεία-και πριν την κρίση- δεν φρόντισε να θωρακίσει με νέες μονάδες το βασικό όπλο της Ελλάδας στην θάλασσα.

Μπορεί αυτή τη στιγμή να στηρίζεται το Πολεμικό Ναυτικό στους κόπους των στελεχών του που έχουν διατηρήσει μάχιμο τον στόλο, όπως και στην εμπειρία των πληρωμάτων όμως αυτό ως πότε μπορεί να γίνεται χωρίς νέα πλοία αλλά και ενδιάμεσης λύσης μεταχειρισμένα, μέχρι να φτάσουν και να ενταχθούν επιχειρησιακά στον στόλο τα νεότευκτα.

HellasJournal


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]