Αντίδοτο στην «Παγκαλοπάθεια», γνωστή επικίνδυνη εγκεφαλική νόσο…
Με αφορμή το άρθρο "Κύριε Πάγκαλε είστε Persona Νon Grata για τους Έλληνες" θα θέλαμε να κάνουμε μία ανάλυση σχετικά με τρεις ισχυρισμούς του «κυρίου» Παγκάλου. Αν και ολοι οι ισχυρισμοί δείχνουν άνθρωπο μικρόψυχο, ανιστόρητο και κομπλεξικό, εν τούτοις πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να αναλύσουμε τους συγκεκριμένους ισχυρισμούς για να αποδειχθεί ότι τελικά ο «πολύς» «κύριος» Πάγκαλος είναι λάτρης του Νεοοθωμανισμού.
Ο πρώτος ισχυρισμός που αναλύουμε αναφέρεται στο 1821 και συγκεκριμένα διαβάζουμε από το προαναφερθέν άρθρο:
«Συνεχίζοντας το ανθελληνικό παραλήρημά του(Παγκάλου) αναφέρθηκε απαξιωτικά και στους ήρωες της Επαναστάσεως του 1821, λέγοντας: «ήταν ένα μάτσο αγράμματοι και αδαείς χωριάτες, οι οποίοι γι΄ αυτό το λόγο αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα σχίσμα από την Οθωμανική αυτοκρατορία».»Καταρχήν,θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η επανάσταση του 1821 δεν προέκυψε από το πουθενά.Πριν το 1821 πραγματοποιήθηκαν 74 (εβδομήντα τέσσερις) συνολικά καταγεγραμμένες επαναστάσεις και μάχες των Ελλήνων εναντίον των κατακτητών. Και τονίζουμε καταγεγραμμένες ,διότι υπάρχουν και μη καταγεγραμμένες που κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει. Συνεπώς αυτή η συνεχής και αδιάκοπη προσπάθεια του Ελληνισμού δεν είχε σε καμία περίπτωση ως σκοπό απλώς ένα «σχίσμα» από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, αλλά την απελευθέρωση του γένους από τα δεινά που επί 5 αιώνες (τουλάχιστον) ο Ελληνισμός υπέστη από τους κατακτητές.
Όταν αναφερόμαστε σε κατακτητές,δεν αναφερόμαστε μόνο σε Οθωμανούς! Ο κ.Πάγκαλος πιθανώς να έχει ξεχάσει ότι στην διάρκεια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ο Ελληνισμός είχε να αντιμετωπίσει πέρα από τους Οθωμανούς, τους Καθολικούς/Παπικούς,τους Ρώσους Πανσλαβιστές, Αλβανούς, Βούλγαρους, Σέρβους, Εβραίους, Αιγυπτίους, αλλά ακόμα και προδότες «συμμάχους» που δεν συμμετείχαν σε στρατιωτικές προσπάθειες με αποτέλεσμα τις σφαγές,τις λεηλασίες και τα παιδομαζώματα εις βάρος των Ελλήνων.β Παραδείγματα θα αναφέρουμε παρακάτω.
Η Επανάσταση του 1821 όμως έχει μία πολύ σημαντική διαφορά σε σχέση με όλες τις προηγούμενες επαναστάσεις. Στις 26 Ιανουαρίου του 1821 πραγματοποιήθηκε η Σύσκεψη Βοστίτσας (Αιγίου).
Το βασικό θέμα της Συσκέψεως, όπου συμμετείχαν ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ο Χριστιανουπόλεως (Κυπαρισσίας) Γερμανός, ο Ηγούμενος του Μεγάλου Σπηλαίου, ο Ανδρέας Ζαΐμης κ.α. ήταν ο καθορισμός του χρόνου της εκρήξεως της Επαναστάσεως.
Κατά την συνεδρίαση υποστηρίχθηκαν δύο γνώμες.
Κατά την μία, επεβάλλετο η άμεση δράση, διότι αν δεν εξεδηλωνόταν εγκαίρως η Επανάσταση, ήταν ενδεχόμενο να ματαιωθεί,δεδομένου ότι η Πύλη, προς την οποία είχε ανακοινωθεί το μυστικό της Φιλικής Εταιρίας, θα ελάμβανε ασφαλώς μέτρα για να εξαρθρώσει τα σχέδια των Ελλήνων, ενώ η άλλη γνώμη η οποία υποστηρίχθηκε, δημιούργησε τις εξής ερωτήσεις:
- Υπό ποιές συνθήκες θα εξεδηλωνόταν;
- Υπήρχαν ικανές προετοιμασίες;
- Θα ήταν η εξέγερση συνολική;
- Θα ήταν δυνατόν να έρθει βοήθεια από το εξωτερικό;
Αποκτήθηκε για πρώτη φορά συνείδηση της τεράστιας προσπάθειας που θα έπρεπε να καταβάλλουν οι συμμετέχοντες.
Αυτήν την λεπτομέρεια την αναφέραμε για να αποδείξουμε ότι τελικώς η Επανάσταση δεν έγινε τυχαία,αλλά ύστερα ωρίμου σκέψεως! Συνεπώς η έκφραση για τους επαναστατούντες ως ένα «μάτσο αγράμματοι και αδαείς χωριάτες»είναι όχι απλώς άτοπη, αλλά και ανιστόρητη. Ποιοί ήσαν όμως οι επαναστατούντες;
Από την μία πλευρά βρισκόταν η αγροτική κοινωνία της Πελοποννήσου και κατ’εξοχήν της Στερεάς, με μόνο σοβαρό αστικό στοιχείο τους καραβοκύρηδες των νησιών, χωρίς όμως οργανική σχέση με την οικονομία της λοιπής Ελλάδας, πέρα από τον τομέα των μεταφορών. Φυσικοί αρχηγοί της οι καπεταναίοι και οι κοτζαμπάσηδες με ενοποιητικό ιδεολογικό στοιχείο την Ορθοδοξία και την Εκκλησία απέναντι στους αλλόθρησκους Αγαρηνούς καταπιεστές.
Από την άλλη πλευρά, μία επαναστατική οργάνωση,γεννημένη στην Οδησσό με αφετηρία την «αστικοδημοκρατική» ιδεολογία των μικρεμπόρων και των διανοουμένων, η οποία «συντηρικοποιήθηκε» με την μεταφορά του κέντρου της στην Κωνσταντινούπολη.Η μεγάλη αστική τάξη ταξίδευε στο Λονδίνο, το Άμστερνταμ και τη Λειψία για τις υποθέσεις της και είχε το επίκεντρο της στη Σμύρνη, την Κων/πολη και την Βιέννη, ενώ η «διανόηση» ήταν εξαιρετικά ανεπτυγμένη για τις συνθήκες της τότε Ελλάδας και γαλουχημένη με τα ιδεώδη της γαλλικής επανάστασης,του δυτικού διαφωτισμού, παράλληλα με την αρχαιολατρεία και την εμμονή στην Ορθοδοξία.
Τέλος, πολιτικοί και της εμβέλειας και της πείρας των Φαναριωτών-με τον Μαυροκορδάτο επικεφαλής-και του πρώην υπουργού Εξωτερικών του Τσάρου της Ρωσίας, του Καποδίστρια. Δίπλα τους οι χιλιάδες των Ευρωπαίων φιλελλήνων, που έφερναν μαζί με την ανεκτίμητη βοήθεια τους, ήθη, ιδεολογίες και επιρροές της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Η Επανάσταση αποδείχτηκε αναπόφευκτη για αναρίθμητους λόγους-επιδείνωση της κατάστασης των αγροτικών μαζών, κρίση της βιοτεχνικής δραστηριότητας,επιδείνωση της αναρχίας και της ταλαιπωρίας τών Ελλήνων, ωρίμανση της επαναστατικής συνείδησης των Ελλήνων κ.λ.π.-ενώ ο Κοραής και ο Καποδίστριας θα την υποστηρίξουν εν τέλει μαζί με εκείνους που την πυροδότησαν.
Όλοι αυτοί ήσαν ένα «μάτσο αγράμματοι και αδαείς χωριάτες»; Σε καμία περίπτωση!!
Ο Ελληνισμός κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας όπως και πρωτύτερα είχε να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις.Ήδη αναφέραμε τους Καθολικούς/Παπικούς,τους Ρώσους Πανσλαβιστές, τους Αλβανούς,τους Βούλγαρους και τους Αιγυπτίους.
Θα αναφέρουμε μόνο μερικά ιστορικά παραδείγματα για να αποδείξουμε ότι επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας η προπαγάνδα των Καθολικών/Παπικών οργίαζε σε τέτοιο βαθμό μισελληνισμού,ώστε οι πραγματικοί εχθροί να μην θεωρούνται οι Οθωμανοί!!
Η αποφυγή των όρων Ελλάς-Έλληνες και η καθιέρωση των τεχνητών όρων Αλβανία –Αλβανοί,ήταν η μοναδική επιδίωξη των Καθολικών ανεξαιρέτως, λόγω της γραμμής του Βατικανού.
Όταν οι καθολικοί Γάλλοι επί Μεγάλου Ναπολέοντος νίκησαν τους Ρώσους και κατέλαβαν τα Επτάνησα,τα τακτικά ελληνικά σώματα του ρωσικού στρατού στα οποία υπηρετούσαν Έλληνες διαλύθηκαν.Ο Γάλλος στρατηγός Μπερτιέ «γοητεύτηκε» από το παράστημα των Ελλήνων πολεμιστών, -αλήθεια για τον «κύριο» Πάγκαλο ήσαν κι αυτοί ένα «μάτσο αγράμματοι και αδαείς χωριάτες»(;)- και ανέθεσε σε Κεφαλλονίτη, ονόματι Βούρβαχη, να στρατολογήσει Έλληνες από τα Επτάνησα,την Πελοπόννησο και το Σούλι. Σχηματίστηκε τότε ένα σώμα Ελλήνων το οποίο όμως ονομάστηκε «Αλβανικό Σύνταγμα»,επικεφαλής δε τοποθετήθηκε ο Γάλλος συνταγματάρχης Μινώ το 1807. Η προσωνυμία που ήταν ξένη προς την πραγματικότητα οφειλόταν σε πολιτικούς λόγους.Δεν ήθελαν δηλαδή να ακουστεί το όνομα Έλληνες παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνδρες του συντάγματος ήσαν Έλληνες νησιώτες.
Όλοι ήσαν Έλληνες με ελληνικότατα ονόματα.Ο συνταγματάρχης Μινώ σε επιστολές του παρουσιάζει τον ωραίο και πελώριο Αναγνωσταρά «σαν Σπαρτιάτη» και εισηγείται στον Μέγα Ναπολέοντα ότι: «ένα σώμα Ελλήνων θα ήταν εκλεκτότερο και μεγαλοπρεπέστερο στην αυτοκρατορική φρουρά απ’όλα τα γαλλικά σώματα»!!
Και όμως!!Η ονομασία «Αλβανικό Σύνταγμα» καθιερώθηκε, άσχετα αν ο συνταγματάρχης Μινώ στις αναφορές του έγραφε περί «θαυμασίων και ηρωικών Ελλήνων»!!
Αυτό επεδίωκαν οι Καθολικοί.Να σβήσουν τον Ελληνισμό!
Όταν οι Άγγλοι (εχθροί του Καθολικισμού) διαδέχθηκαν τους καθολικούς Γάλλους στα Επτάνησα σχημάτισαν ένα σύνταγμα με πυρήνα τους διαλυθέντες Έλληνες του «Αλβανικού συντάγματος» το οποίο ονόμασαν «Σύνταγμα του ελαφρού Ελληνικού Πεζικού του Δουκός της Υόρκης».Στο κράνος των Ελλήνων πολεμιστών επάνω από τον γείσο υπήρχε σταυρός και λέων και πλάκα μεταλλική όπου αναγραφόταν στα ελληνικά η λέξη «ΕΙΘΕ»!!
Αναφέρουμε κι άλλες ιστορικές αναφορές που αφορούν τους Καθολικούς:
- Όταν ο βασιλιάς της Γαλλίας Κάρολος ο Η΄ γύρω στο 1499 θέλησε να απελευθερώσει την Ελλάδα,οι Έλληνες ήσαν ήδη έτοιμοι να επαναστατήσουν εναντίον των Τούρκων. Ο Πάπας και οι Ενετοί,οι βασιλείς της Αραγωνίας και της Καστίλιας συμμάχησαν εναντίον του Καρόλου και παρά τη νίκη του Καρόλου στο «Φορνούοβο» τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει το σχέδιο του για εκστρατεία στην Ελλάδα. Τότε ο Πάπας και οι Ενετοί πρόδωσαν στον Βαγιαζήτ (Σουλτάνο) όλα όσα παρασκευάζονταν εναντίον του και του υπέδειξαν τις ετοιμαζόμενες για επανάσταση επαρχίες.Ο σκοπός των Παπικών ήταν να απλωθεί η εκκλησιαστική και κοσμική εξουσία του Βατικανού στην πρωτεύουσα του Βυζαντίου, να εκμηδενίσει το Οικουμενικό Πατριαρχείο και να μεταβάλλει αυτήν την έπαλξη της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού σε απλή Επισκοπή, που να διατελεί υπό την κηδεμονία της Καθολικής Εκκλησίας.
- Το 1606 ,οι ιππότες της Μάλτας (φανατικό καθολικό τάγμα),έκαναν δήθεν συνεννοήσεις με τους Έλληνες για εξέγερση κατά των Τούρκων, κυρίως με τους Έλληνες της Ηπείρου. Το σχέδιο προδώθηκε (από τους ίδιους του Καθολικούς) και ο Ελληνισμός της Ηπείρου υπέστη τρομερές διώξεις
- Το Βατικανό χρησιμοποιούσε τους Μοναχούς του τάγματος των Ιησουιτών για να υπονομεύει τους Έλληνες θρησκευτικούς λειτουργούς στον Σουλτάνο, ακόμα και για τον προσυλητισμό των Ελλήνων σκλάβων στον καθολικισμό. Το 1620, οι Ιησουίτες κατήγγειλαν τον Πατριάρχη Κύριλλο Λούκαρη στο Σουλτάνο ως υπονομευτή της μουσουλμανικής θρησκείας και διατάχθηκε ο στραγγαλισμός του.
Θα αναφέρουμε και μία ακόμα ιστορική λεπτομέρεια όπου οι ίδιοι οι Αλβανοί ομολογούν τις αδικίες εις βάρος των Ελλήνων σύμφωνα με τα «Απομνημονεύματα» του Μακρυγιάννη. Ο Ισμαήλ Μπένι Κόνιτζα, ένας ισχυρός Αλβανός μπέης αναφέρει τα εξής:
«Πασάδες και μπέηδες θα χαθούμε. Θα χαθούμε! Ο μπέης τούς λέει ότι ,ότι ετούτος ο πόλεμος δεν είναι όυτε με τον Μόσκοβον (Ρώσσους), μήτε με τον Εγγλέζο, μήτε με τον Φραντζέζο (Γάλλους). Αδικήσαμε τον ραγιά και από πλούτη και από τιμή και τον αφανίσαμε και μαύρισαν τα μάτια του και μας σήκωσε ντουφέκι. Και ο Σουλτάνος το γομάρι δεν ξέρει τι του γίνεται, τον γελάνε εκείνοι που τον τρογυρίζουν. Και η αρχή είναι ετούτη, όπου θα χαθεί το βασίλειό μας».
Αυτά βέβαια για τον «κύριο» Πάγκαλο είναι ψιλά γράμματα!
Ο δεύτερος ισχυρισμός του «κυρίου» Παγκάλου είναι ο κάτωθι:
«Η Αγιά Σοφιά δεν ανήκει ούτε στους Τούρκους ούτε στους Έλληνες. Ανήκει στον πολιτισμό της ανθρωπότητας και γι΄ αυτό έχει χαρακτηρισθεί μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco.Η συγκίνηση που νιώθουν όλοι οι άνθρωποι όταν μπαίνουν στην Αγιά Σοφιά είναι ίδια, είτε είναι Τούρκοι, είτε Έλληνες, είτε Αφρικανοί, είτε Κινέζοι». Έτσι, προσβάλλει το λαϊκό αίσθημα και απεμπολεί αξίωση του Έθνους μας που απορρέει από διεθνείς συνθήκες.»Ο «κύριος» Πάγκαλος αναγάγει τον Ναό της Αγίας Σοφίας ως «μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς από την Unesco».
Ποιός όμως είναι υπεύθυνος για την δημιουργία αυτού το εξαιρετικού Ναού;
Ποιός είναι ο κληροδότης;
Οι Ιάπωνες;Οι Κινέζοι;Οι Εσκιμώοι;
Δεν αποτελεί ελληνικό δημιούργημα;Δεν αποτελεί ιστορικό μνημείο της Ορθοδοξίας;
Οι Τούρκοι το έχουν σεβαστεί αυτό μέχρι σήμερα;
Αν κάποιος επισκέπτης ρωτήσει τους Τούρκους περιηγητές τι είδους δημιούργημα είναι αυτός ο Ναός ,νομίζει ο κ.Πάγκαλος ότι θα παραδεχτούν την ελληνικότητα του Ναού;Πολύ αμφιβάλλουμε!!
Και εν πάσει περιπτώσει,άλλο πράγμα η δημιουργία και άλλο η κληρονομιά!
Γιατί θα πρέπει να αισθανόμαστε συγκίνηση μόνο για την «πολιτιστική κληρονομιά» και όχι συγκίνηση για τους προγόνους μας που ήσαν οι μοναδικοί που συνέβαλαν σ’αυτό το δημιούργημα;
Δεν περιμένουμε απαντήσεις από το πολιτικό παχύδερμο.
Και τελειώνουμε με τον τρίτο ισχυρισμό του «κυρίου» Παγκάλου που είναι ο εξής:
... «ο αέρας θα πάρει τη σημαία από τα Ίμια και δεν θα την αντικαταστήσουμε». .... στα Ίμια η Ελλάδα υπέστη «μια βαριά στρατιωτική ήττα».....«Ξέρεις πως ήταν οι σημαίες. Ήταν σε δυο καλάμια δεμένες με σπάγκο. Ε, αυτό το πράγμα δεν θα καθόταν εκεί πέρα για πάρα πολύ καιρό, δεν έβγαζε τον χειμώνα. Δεν είχαμε για παράδειγμα μια βάση να χτίσουμε, να βάλουμε τσιμέντο και επάνω τη σημαία. Εκεί, όλοι το ξεχνάμε, δεν υπήρχε μία σημαία. Υπήρχαν δύο σημαίες. Εάν εμείς φεύγαμε, στο άλλο νησί θα υπήρχε τούρκικη σημαία. Είχαν καταλάβει το νησί οι Τούρκοι! Τι τους εμπόδιζε να χώσουν μια σημαία και να την αφήσουν; Θα μου πεις, θα πηγαίναμε να τη βγάλουμε! Μα το ήξεραν οι Τούρκοι από την αρχή. Και να σου πω και κάτι που μου είπε ο Χόλμπρουκ, τον οποίο δεν μπορώ να το θέσω υπό τον έλεγχο κανενός, γιατί έχει πεθάνει πλέον. Μετά από πέντε-έξι χρόνια πήγα στην Νέα Υόρκη, πήρα τηλέφωνο τον Χόλμπρουκ, ο οποίος δούλευε τότε στην Boston Bank και είχα μάθει ότι βρίσκεται στη Νέα Υόρκη και μέναμε στο ίδιο ξενοδοχείο. Χάρηκε που με άκουσε και μου λέει, έλα το μεσημέρι να σου κάνω το τραπέζι. Πήγα λοιπόν, σε ένα εστιατόριο και του είπα γι’ αυτή την ιστορία: θεωρώ, ότι καταφέραμε να μην σκοτωθεί κανείς, γιατί, όταν κάνεις διπλωματία, βασικό κριτήριο είναι να μην χαθούν ανθρώπινες ζωές».Εδώ τι να πρωτογράψει κανείς;
Ο αέρας «θυμήθηκε» στα τέλη του Γενάρη του 1996 να πάρει την σημαία!
Ενώ αέρας στο Αιγαίο υπάρχει όλες τις εποχές του χρόνου,αλλά πότε δεν έφυγε η ελληνική σημαία από την θέση της!
Αναφέρεται σε «στρατιωτική ήττα» ενώ η ήττα είναι καθαρά πολιτική!Και όχι μόνο αυτό αλλά προσπαθεί να επιρρίψει τις ευθύνες στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις για να αποποιηθεί των ιστορικών ευθυνών του!!
Πως είναι δυνατόν να υπάρχει στρατιωτική ήττα όταν δεν υπήρξε στρατιωτικός πόλεμος;;!
Και γιατί ο τότε πρωθυπουργός Σημίτης ευχαριστούσε τους Αμερικανούς αφού χάσαμε;
Το πολιτικό παχύδερμο αναφέρει ότι «δεν είχαμε για παράδειγμα μια βάση να χτίσουμε, να βάλουμε τσιμέντο και επάνω τη σημαία»!
Και ρωτάμε εμείς οι αφελείς: Γιατι δεν φτιάξατε μία τέτοια βάση; Τι περιμένατε;
Το αποκορύφωμα της βλακείας όμως βρίσκεται στον παρακάτω ισχυρισμό:
«Εάν εμείς φεύγαμε, στο άλλο νησί θα υπήρχε τούρκικη σημαία. Είχαν καταλάβει το νησί οι Τούρκοι».
Πως ο αέρας «θυμάται» να παίρνει την ελληνική σημαία,αλλά την τουρκική θα την άφηνε στην θέση της,αφού ούτε οι Τούρκοι χρησιμοποίησαν τσιμεντένια βάση;
Και ποιός σας είπε ότι επειδή οι Τούρκοι κατέλαβαν την βραχονησίδα,αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να το ανεχθούμε;
Ο ισχυρισμός του «κυρίου» Παγκάλου «ότι καταφέραμε να μην σκοτωθεί κανείς, γιατί, όταν κάνεις διπλωματία, βασικό κριτήριο είναι να μην χαθούν ανθρώπινες ζωές», είναι τελείως ανυπόστατος.
Η διπλωματία έχει ως στόχο την διασφάλιση των εθνικών μας δικαιωμάτων και της εθνικής μας κυριαρχίας. Οπουδήποτε,οποτεδήποτε και για οσοδήποτε απαιτηθεί η διπλωματία!
- στόχος σας ήταν να διαφυλάξετε την ελληνική σημαία στην ελληνική βραχονησίδα,
- στόχος σας ήταν να διαφυλάξετε την εθνική μας αξιοπρέπεια και εθνική μας υπερηφάνεια,
- στόχος σας ήταν να εδραιώσετε την εθνική μας κυριαρχία στο δικό μας έδαφος και να δώσετε στην Τουρκία να συνειδητοποιήσει ότι για να κατεβάσουν την σημαία θα πρέπει να χύσουν αίμα,
- στόχος σας ήταν να σεβαστείτε τις 9 ρίγες της ελληνικης Σημαίας που προκύπτουν από τις 9 συλλαβές του «Ε-ΛΕΥ-ΘΕ-ΡΙ-Α- Ή- ΘΑ-ΝΑ-ΤΟΣ» καθώς και τα ήθη και τα έθιμα μας που ειναι το αποτέλεσμα των αξιών του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού,
- στόχος ήταν να σεβαστείτε, τόσο το αίμα των προγόνων μας που χύθηκε για την απελευθέρωση των εδαφών μας, όσο και τις διπλωματικές προσπάθειες των προκατόχων σας για να διατηρηθούν τα εδάφη αυτά ελληνικά.
Όχι μόνο καταφέρατε την «γκριζοποίηση» του Αιγαίου,αλλά ανοίξατε και την όρεξη των Τούρκων για περισσότερες διεκδικήσεις στο Αιγαίο!!
Να χαίρεστε τον εαυτό σας!
Βοήθεια από τις πηγές
1) Πηγή: «Διεθνείς πολιτικές και στρατιωτικές Συνθήκες-Συμφωνίες και Συμβάσεις», Συγγραφέας: Χαραλ. Γ. Νικολάου
2) Πηγή: «Νεοοθωμανισμός και ελληνική ταυτότητα», Συγγραφέας: Γιώργος Καραμπελιάς
3) Πηγή: «Αλβανία-ελληνική πανάρχαια γη», Συγγραφέας: Θανάσης Μαργαρίτης
Γεωργίου Μιχαήλ
Δεν πιστευω οτι απετυχε.Πετυχε μια απο τις αποστολες του.Τωρα τελευταια τα εκανε θαλασσα και τον καταλαβαν πλεον και οι πολλοι.
ΑπάντησηΔιαγραφή