Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Bullying (νταϊλίκια…) από τους Γείτονες


Bullying… η αλλιώς νταηλίκι. Είναι μια πράξη κακοποίησης με μέσο τον εκφοβισμό ή τον εξαναγκασμό, που συνήθως επαναλαμβάνεται περιοδικά και έχει σκοπό την επιβολή ενός ατόμου σε άλλο, ή μιας ομάδας ατόμων σε άλλο ή άλλους, ή τέλος, ενός κράτους ή έθνους σε άλλο.

Η κακοποίηση με το bullying μπορεί να εκδηλωθεί με τρείς τρόπους: Μπορεί να είναι συναισθηματική, λεκτική ή και σωματική. Το bullying μπορεί να παρατηρηθεί σε οποιοδήποτε χώρο συνυπάρχουν άνθρωποι. Στην οικογένεια, στο σχολείο, στον στρατό (για τους άνδρες), στον εργασιακό χώρο και σε μεγάλες κοινωνικές ομάδες ή και εθνότητες
Αλλά πιο είναι το ψυχολογικό υπόβαθρο του θύτη και ποιο του θύματος στο bullying;

Ο θύτης έχει γεννηθεί και μεγαλώσει σε μία οικογένεια όπου η προσωπικότητα του παιδιού πρέπει να συνδέεται άρρηκτα με ορισμένα χαρακτηριστικά, που θα πρέπει να αποτελέσουν κύριο όπλο του στην μετέπειτα κοινωνική του συμβίωση.
Χαρακτηριστικά που θα οριοθετούν την μη ανοχή του στα δικαιώματα των άλλων και που θα του επιτρέπουν την με κάθε μέσο επικράτηση της παγιωμένης άποψης του , ακόμα και με την βία. Στην σχολική ζωή του ο θύτης αρχίζει να εκδηλώνει αυτά τα χαρακτηριστικά που έχουν στον πύρινα τους την επιθετικότητα. Και αργότερα, στην μετέπειτα κοινωνική του πορεία, αυτά τα χαρακτηριστικά του αποτελούν πλέον τρόπο ζωής. Η επιθετικότητα βέβαια αποτελεί βασικό ένστικτο του ανθρώπου.

Στην μακρά όμως πορεία της εξέλιξης το ανθρώπινο είδος κατάφερε να την ελέγξει με την ανάπτυξη του εγκεφαλικού του φλοιού. Και έτσι εξελίχθηκε σε κοινωνικό ον. Στους θύτες όμως του bullying, το ένστικτο αυτό δεν φαίνεται να έχει επαρκώς ελεγχθεί…


Ποιο όμως είναι το προφίλ του θύματος του bullying;

Το θύμα γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια οικογένεια υπερπροστατευτική, όπου η γνώμη του περιβάλλοντος ασκούσε καθοριστικό ρόλο στην συμπεριφορά του. Έτσι, στην μετέπειτα κοινωνική του πορεία κουβαλώντας τις αναστολές και τις ενοχές του, σε κάθε συνάντηση με κάποιο θύτη αποτελεί ένα υποψήφιο θύμα.

Αλλά τι εν τέλει πρέπει να κάνει η πολιτισμένη κοινωνία για το φαινόμενο του bullying ;

Σωστή και έγκαιρη εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα.

Γιατί ένα είναι σίγουρο: Ο ψυχισμός του ανθρώπου έχει την δυνατότητα και το προνόμιο να εξελίσσεται και να βελτιώνεται.

Και ενώ σε ατομικό, οικογενειακό ή σχολικό επίπεδο, το bullying μπορεί να αντιμετωπισθεί με σχετικά αποτελεσματικούς τρόπους, όπως με ψυχολογική συνδρομή ή ακόμα και με νομικές παρεμβάσεις, το πρόβλημα αποκτά σοβαρότατες διαστάσεις, όταν γίνεται bullying μεταξύ κρατών ή εθνών.
… Οι Τούρκοι, και πιο συγκεκριμένα οι κυβερνώντες τους, το τελευταίο χρονικό διάστημα, επιδίδονται σε συνεχές και ολοένα εντεινόμενο bullying προς την χώρα μας.

Τόσο ο Τούρκος πρόεδρος , όσο και ο Υπουργός Άμυνας , αλλά και άλλοι αξιωματούχοι, εκτοξεύουν ενορχηστρωμένα απειλές προς την πατρίδα μας, οι οποίες απειλές, τελευταία , σχεδόν απροκάλυπτα μιλούν για πόλεμο!

Ενώ παράλληλα , προδικάζουν το αποτέλεσμα μιας τέτοιας πολεμικής εμπλοκής… Ο Τούρκος Υπουργός Άμυνας για παράδειγμα , μιλά ειρωνικά για τις δυνατότητες των Ελληνικών ενόπλων δυνάμεων, επικαλούμενος τα μαθηματικά! Προφανώς πιστεύει ότι η έκβαση μιας πολεμικής επιχείρησης εξαρτάται μόνο από τα αριθμητικά δεδομένα. Και δεν διαβάζει Ελληνική ιστορία, ούτε υπολογίζει τον θεμελιώδη ανθρώπινο παράγοντα…

Αλλά για να αντιμετωπισθεί το συνεχές αυτό bullying των Τούρκων, θα πρέπει να αναλυθεί η ομαδική ψυχολογία του υπανάπτυκτου αυτού λαού και της ηγεσίας του. Όπως και στο ατομικό, οικογενειακό, ή σχολικό bullying, οι Τούρκοι, λόγω οικογενειακής, κοινωνικής και θρησκευτικής παιδείας, δεν ανέχονται τα δικαιώματα των άλλων και προσπαθούν την με κάθε μέσο επικράτηση της άποψης τους, ακόμα και με την βία.

Από την άλλη πλευρά εμείς, ως πολιτισμένος αντικειμενικά λαός, με ιστορία και τεράστια πολιτισμική προσφορά στην ανθρωπότητα, λειτουργούμε σε μια οικογένεια πολιτισμένων κρατών, όπου η γνώμη τους ασκούσε και ασκεί καθοριστικό ρόλο στην συμπεριφορά μας. Έτσι, κουβαλώντας τις αυτονόητες αναστολές που ένα τέτοιο περιβάλλον επιβάλλει σε ακραίες και επιθετικές ενέργειες, θα μπορούσαμε να αποτελέσουμε ένα υποψήφιο θύμα στο πρωτόγονο Τουρκικό bulling….

Πως μπορούμε να αντιδράσουμε;

Απλά να συνειδητοποιήσουμε, ότι η προστασία της πολιτιστικής ομπρέλας δεν μας καλύπτει.

Να συνειδητοποιήσουμε, ότι έχουμε απέναντι κάποιους που λειτουργούν διαφορετικά, με νοοτροπίες και πρακτικές που έρχονται από το μακρινό παρελθόν.

Και να αντιμετωπίσουμε τα νταϊλίκια με ανάλογα κριτήρια και μεθόδους.

Όπως για παράδειγμα, με όχι διπλωματική, αλλά με στρατιωτική γλώσσα, όπως είπε ο Έλληνας Αρχηγός ενόπλων δυνάμεων, όταν ρωτήθηκε για το πως θα αντιδράσουμε και τι θα συμβεί εάν παραβιάσει κάποιος σπιθαμή Ελληνικού εδάφους:
“…πρώτα θα τους κάψουμε και μετά θα δούμε ποιοι είναι…”
Χρ. Ι. Στεφανάδης
Πρώτο Θέμα



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]