Πολεμικά πλοία καταπλέουν στην «θερμή» ζώνη του Αιγαίου
Με την έξοδο ενός σημαντικού αριθμού πλοίων στο Αιγαίο απαντά η Ελλάδα στην έντονη κινητικότητα που επιδεικνύει ο τουρκικός στόλος τόσο στο βόρειο, όσο και κυρίως στο νότιο τμήμα του ελληνικού αρχιπελάγους.
Σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από 17 τουρκικά σκάφη επιφανείας έχουν εγκαταλείψει ήδη από χθες τη ναυτική βάση του Ακσάζ -βρίσκεται 13χλμ. ανατολικά της Μαρμαρίδας στην επαρχία Μούγλων- με πορεία νότια και δυτικά με στόχο, ορισμένα από αυτά, να αποτελέσουν συνοδευτικά πλοία για το ωκεανογραφικό σκάφος Oruc Reis κατά την πορεία του προς τη θαλάσσια περιοχή που με παράνομη NAVTEX έχει δεσμεύσει η Τουρκία -από χθες έως και τις 2 Αυγούστου- για τη διεξαγωγή σεισμογραφικών ερευνών για τον εντοπισμό υδρογονανθράκων.
Δείτε τον χάρτη με την περιοχή που δέσμευσαν οι Τούρκοι (σε κόκκινο πλαίσιο) στην οποία το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται μέσα στην Ελληνική Αποκλειστική Οικονομική ζώνη η οποία αποτυπώνεται με μπλε πλαίσιο.
Μάλιστα αρκετά από τα παραπάνω πλοία, μεταξύ των οποίων φρεγάτες, κορβέτες, πυραυλάκατοι και πετρελαιοφόρα, επιχείρησαν το μεσημέρι της Τρίτης να προχωρήσουν σε «αποκλεισμό» του Καστελόριζου, με αποτέλεσμα να υπάρξει αντίστοιχη ελληνική κινητοποίηση, ανεβάζοντας έτσι για αρκετή ώρα τον δείκτη της έντασης στην ευρύτερη περιοχή.
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι Τούρκοι σήκωσαν από τις φρεγάτες τους μέχρι και ελικόπτερα προκειμένου να κάνουν κατόπτευση του χώρου, την ίδια στιγμή που μαχητικά τους αεροσκάφη προχωρούσαν σε μαζικές υπερπτήσεις πάνω από το σύμπλεγμα της Μεγίστης. Παράλληλα, 10 ακόμη τουρκικά πολεμικά εμφανίζονταν να κινούνταν ανοιχτά της Μυτιλήνης και της Σάμου, κάτι που αξιολογήθηκε ανάλογα από την ελληνική πλευρά, με το Πεντάγωνο να προχωρεί στην ενίσχυση των ελληνικών ναυτικών δυνάμεων και στην περιοχή του Βορείου Αιγαίου.
Επί του παρόντος ωστόσο και εξαιτίας της ύπαρξης της τουρκικής NAVTEX ο κύριος όγκος του ελληνικού στόλου που βρίσκεται εκτός Ναυστάθμου είτε κινείται, είτε έχει ήδη τοποθετηθεί για την κάλυψη μίας τεράστιας θαλάσσιας περιοχής που ξεκινάει από τα Βόρεια Δωδεκάνησα και τελειώνει νότια του συμπλέγματος της Μεγίστης προς την περιοχή της τουρκικής NAVTEX.
Να σημειώσουμε πως η ελληνική πλευρά είχε ήδη εδώ και περίπου ένα μήνα αξιόπιστες πληροφορίες για τη συγκέντρωση στο λιμάνι του Ακσάζ τουλάχιστον 22 πλοίων επιφανείας, τα οποία μάλιστα βρίσκονταν δεμένα σε σειρά. Δίπλα σε αυτά, οι εκτιμήσεις ήθελαν να δραστηριοποιείται και ένας ικανός αριθμός υποβρυχίων, περίπου 6 με 7, τα οποία, πριν από περίπου 10 ημέρες, είχαν κινηθεί μαζικά νότια της Ρόδου, με αποτέλεσμα για κάποιες ώρες να σημάνει συναγερμός στο ελληνικό Αρχηγείο Στόλου.
Επί του παρόντος η ελληνική πλευρά, παρά το γεγονός ότι έχει προχωρήσει στην ανάπτυξη ενός σημαντικού αριθμού πλοίων του στόλους της, εμφανίζεται να τηρεί στάση αναμονής, εν όψει του απόπλου του Oruc Reis από την Αττάλεια. Να επισημάνουμε πως το τουρκικό ωκεανογραφικό βρίσκεται αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι της Αττάλειας, έχοντας να διανύσει μία απόσταση 24 ωρών έως ότου φτάσει στο σημείο όπου έχει δεσμεύσει για έρευνες η Άγκυρα.,
Γιώργος Διονυσόπουλος
Πρώτο Θέμα
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...