Μεγάλες αλλαγές στα εξοπλιστικά
Ο νέος νόμος περί προμηθειών δίνει το πράσινο φως για πολλές αλλαγές στα εξοπλιστικά
Ανάμεσα στους πέντε άξονες με τους οποίους σκοπεύει να κινηθεί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, κυρίως τους πρώτους μήνες στο τιμόνι του ελληνικού “Πενταγώνου”, είναι να βάλει τέλος στο «βασανιστήριο της σταγόνας» που εμπεριέχει το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο του υπάρχοντος νόμου “περί προμηθειών στις Ένοπλες Δυνάμεις”.
Η υπάρχουσα νομοθεσία έχει προκαλέσει ουκ ολίγες φορές ασφυξία στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, με παραγγελίες να μην μπορούν να τρέξουν, με διαγωνισμούς τα κηρύσσονται άγονοι και βέβαια Στρατός, Αεροπορία, Ναυτικό να “λούζονται” όλα τα εδάφια του Νόμου που δεν βοηθά στην απαραίτητη ευελιξία που πρέπει να υπάρχει όταν εντοπίζεται το πρόβλημα.
Ο νέος υπουργός Εθνικής Άμυνας και ως νομικός, μέσα από τις ενημερώσεις, τόσο των επιτελείων όσο και της Γενικής Διεύθυνσης εξοπλισμών έχει κατανοήσει και σχηματίσει εικόνα για το υφιστάμενο προβληματικό καθεστώς. Άλλωστε και ο ίδιος ήταν στην αρμόδια επιτροπή της βουλής και γνώριζε από πρώτο χέρι τα προβλήματα του νόμου.
Πάντως το θέμα της αλλαγής της νομοθεσίας περί προμηθειών, πιθανότατα, σύμφωνα με ορισμένες πηγές του υπουργείου, να το δούμε και πιο σύντομα να προχωρά, απ όλα τα υπόλοιπα, που πρέπει να τρέξουν μέσα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Ήδη ο νέος Νόμος είναι έτοιμος από τον περασμένο Ιανουάριο, όμως κανείς δεν είχε την τόλμη να τον φέρει στην Βουλή ώστε να ξημερώσει μια νέα μέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις. Ένας νέος Νόμος που είναι απόλυτα προσαρμοσμένος στις υπάρχουσες ανάγκες, έτσι όπως προκύπτουν, ενώ έχουν αφαιρεθεί πολλές αγκυλώσεις του παρελθόντος οι οποίες είχαν οδηγήσει αρκετές χώρες ν’ αγνοούν επιδεικτικά την Ελλάδα και το τι ζητούσε.
Cross Fit για το θέμα των νέων φρεγατών
Αμέσως μετά το νόμο που θα δώσει την απαραίτητη ευελιξία που χρειάζεται, επόμενο βήμα είναι η επεξεργασία των δεδομένων για το νέο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.
Εκείνο που σύμφωνα με πληροφορίες προκρίνεται ως μια λύση ουσίας και κυρίως σε ότι έχει να κάνει με τις Γαλλικές φρεγάτες, (που οι συζητήσεις είναι πολύ πιο προχωρημένες σε σχέση με άλλες εταιρίες), είναι να προχωρήσουν οι ίδιοι οι Γάλλοι σε δανεισμό από δικά τους πιστωτικά ιδρύματα ή οπουδήποτε αλλού κι έπειτα να γίνει από την χώρα μας η αποπληρωμή. Το σχέδιο αυτό εφαρμόζεται κι από άλλες χώρες που έχουν παρόμοια προβλήματα ρευστότητας, όχι σαν της Ελλάδας φυσικά που μόλις έχει βγει από ένα δεκαετές μνημονιακό καθεστώς.
Οι δυο Γενικές Διευθύνσεις εξοπλισμών Ελλάδας και Γαλλίας επεξεργάζονται το πλάνο που θα δώσει την κατάλληλη λύση-τομή η οποία δεν είναι άλλη από την χρηματοδότηση, είτε μέσω πιστωτικού ιδρύματος είτε με χρηματοδότηση Γαλλική και με την ολοκλήρωση της φρεγάτας στη συνέχεια θα έρθει η αγορά μέσω διακρατικής συμφωνίας.
Εκείνο πάντως που προπορεύεται περισσότερο είναι το δεύτερο σενάριο το οποίο έχει εφαρμοστεί όχι μόνο σε πολλές χώρες με επιτυχία, αλλά κι από την Ελλάδα κατά το μακρινό παρελθόν, τότε που προμηθεύτηκε τις φρεγάτες από την Ολλανδία τύπου S. Μέσα στη “λύση-πακέτο”, σαφέστατα συμπεριλαμβάνονται και τα ναυπηγεία, όπως και η κατασκευή τουλάχιστον δυο εκ των τεσσάρων νέων πλοίων από Ελληνικά χέρια.
Για να επιτευχθεί ωστόσο κάτι τέτοιο, από Ελληνικής πλευράς πρέπει να φανεί η σαφή βούληση σε ότι αφορά τα ναυπηγεία.
Θα επαναλάβουμε πως σύμφωνα με ανώτατες πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Αλκιβιάδης Στεφανής, απάντησαν προς ανωτάτους του Πολεμικού Ναυτικού πως εκ των πρώτων προτεραιοτήτων για τη νέα κυβέρνηση, είναι το ΠΝ και οι άμεσες ανάγκες που έχουν προκύψει.
Άρα εκείνο που καταλαβαίνουμε είναι πως επεξεργάζονται Πολεμικό Ναυτικό και κυρίως η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών, τις προτάσεις που πρέπει να καταθέσει το ταχύτερο ο κύριος. Παναγιωτόπουλος στον Κυριάκο Μητσοτάκη για να τις συζητήσουν εκτενώς και να πάρουν τις απαραίτητες αποφάσεις.
HellasJournal
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...