Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Θολό το τοπίο για την Ιστορία της γ' λυκείου


Ακόμα αναζητούνται το πρόγραμμα σπουδών, αλλά και τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια

Ρεπορτάζ Αντώνης Τριανταφύλλου

Λιγότερο από έναν χρόνο από την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020, που θα σημάνει την καθιέρωση του νέου συστήματος εξετάσεων για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τα προγράμματα σπουδών και τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια για την Ιστορία και την Κοινωνιολογία ακόμα αναζητούνται, ενώ το ίδιο ισχύει και με το πρόγραμμα σπουδών για τη β' λυκείου.

Οι δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου εξαιρέθηκαν από το συνολικό πρόγραμμα αναμόρφωσης του προγράμματος σπουδών για την Ιστορία. Μάλιστα, ο κύκλος της ύλης ολοκληρώνεται στην α' λυκείου με τη νεότερη και τη σύγχρονη περίοδο που θα φτάνει ως τη δεκαετία του 1990. Εύλογο, λοιπόν, είναι το ερώτημα πώς θα διαρθρώνεται η ύλη στη β' λυκείου.

Το υπουργείο Παιδείας φέρεται ότι προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε δύο επιλογές, στον θεματικό προσανατολισμό, δηλαδή στην ανάλυση ειδικών θεμάτων, ή στη συνολική ανασκόπηση της Ιστορίας από την αρχαιότητα ως σήμερα. Ακόμα πιο επείγουσα είναι η ανάγκη για την κατάρτιση νέων προγραμμάτων σπουδών στην τελευταία τάξη.

Στη γ' λυκείου όλα είναι στον αέρα και ο χρόνος φαίνεται ότι απλά δεν επαρκεί για τη συγκρότηση επιτροπής αξιολόγησης του περιεχομένου και τη συγγραφή των βιβλίων, και αυτοί οι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί που θα κληθούν να αναλάβουν το έργο θα πρέπει να κάνουν υπεράνθρωπη προσπάθεια. Έτσι είναι πολύ πιθανό οι μαθητές να δώσουν νέες πανελλαδικές με παλιά βιβλία, αν τελικά προλάβει το υπουργείο να εκδώσει νέα βιβλία και να καταρτίσει νέο πρόγραμμα σπουδών.


Στο μεταξύ, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου εξακολουθεί να θολώνει τα νερά για τον προσανατολισμό και τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας. Σε συνέντευξη στο ραδιόφωνο 247 είπε:
«Οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν όλες τις εκδοχές για το πώς ξεκίνησε η Επανάσταση του 1821, για την Αγία Λαύρα και τον Παλαιών Πατρών Γερμανό». 
«Οι μαθητές θα κάνουν μάθημα για τον Εμφύλιο και για τη χούντα. Δεν μας ενδιαφέρουν ιδεολογικές ερμηνείες, αλλά αυτές που προκύπτουν από αρχεία. Δεν είναι μόνο ο Εμφύλιος, και για την αρχαιότητα υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις».
Και κομπίνα με τις πανελλαδικές

Κομπίνα με τις πανελλαδικές αποκάλυψε το υπουργείο Παιδείας. Η υπόθεση αφορά τέσσερις υποψηφίους που δήλωσαν ως περιοχή πρώτης κατοικίας τη Μάνδρα, προκειμένου να μπουν με ευνοϊκούς όρους στο πανεπιστήμιο. Την υπόθεση ανέδειξε την περασμένη Παρασκευή από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.
«Ελέγξαμε πότε δηλώθηκε η κατοικία των υποψηφίων από τη Μάνδρα και βρήκαμε τέσσερις περιπτώσεις, οι οποίες δεν τιμούν πρώτα τον εαυτό τους, διότι αυτό σημαίνει ότι οι γονείς πρώτα έκαναν την κομπίνα και τα παιδιά γνωρίζουν την κομπίνα. Αυτά δεν είναι σωστά πράγματα» 
δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου στο ραδιόφωνο 247.

Δημοκρατία


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]