Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα - Θράκη 7
Συνεχίζοντας την αποδόμηση της προπαγάνδας του «καθηγητή» Baskin Oran «Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα - Θράκη 6». αναλύουμε τους τελευταιούς ισχυρισμούς.
3ος ισχυρισμός
«Η συζήτηση γιά τις Συνθήκες Σεβρών και Λωζάννης σε σχέση με την μειονότητα της Δ. Θράκης επικεντρώνεται στα εξής:
για τους Τούρκους(;) της Δ. Θράκης, η συνθήκη των Σεβρών αφορά ένα γενικό καθεστώς προστασίας μειονοτικών δικαιωμάτων ενώ το σύστημα της Λωζάννης ένα ειδικό σύστημα προστασίας των δικαιωμάτων της συγκεκριμένης μειονότητας. Το ότι και στα δύο συστήματα τα δικαιώματα, στα οποία γίνεται αναφορά,είναι περίπου τα ίδια, δεν αλλάζει τα πράγματα. Η διάκριση μεταξύ γενικού και ειδικού καθεστώτος έχει εντοπιστεί και στα έγγραφα που δημοσίευσε η Γενική Γραμματεία του ΟΗΕ το 1950 και εξετάζουν τη νομική ισχύ των συμφωνιών και διακοινώσεων που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο πλαίσιο της Κοινωνίας των Εθνών(ΚτΕ)-πρόδρομο του ΟΗΕ*-.
*(Υποσημείωση «καθηγητή»)
Τα έγγραφα αυτά κάνουν λόγο και για την Ελλάδα. Πρέπει να γίνει κάποιος διαχωρισμός ανάμεσα στο σύστημα προστασίας των μειονοτήτων της Συνθήκης των Σεβρών που υπογράφηκε στις 10 Αυγούστου του 1920 ανάμεσα στις συμμαχικές χώρες και την Ελλάδα και του ειδικού καθεστώτος που αναγνωρίζει στον μουσουλμανικό πληθυσμό της Ελλάδας η Συνθήκη της Λωζάννης της 24ης Ιουλίου του 1923.(βλ.UN, E/CN.4/367. 7 Απριλίου 1950 Study of the legal Validity of the undertakings concerning minorities). Αυτό το έγγραφο του ΟΗΕ θέτει υπό συζήτηση την ισχύ των σχετικών άρθρων της Συνθήκης των Σεβρών που δεσμεύουν την Ελλάδα και ελέγχει την εγκυρότητα τους βάσει δύο κριτηρίων. Το πρώτο κριτήριο αφορά το αν υφίσταται ή όχι φυσική αιτία ματαίωσης των υποχρεώσεων της συμβαλλόμενης χώρας, το δεύτερο ελέγχει αν έχουν αλλάξει οι συνθήκες (αρχή του rebus sic stantibus). Σε σχέση με το πρώτο κριτήριο η έρευνα καταλήγει ότι δεν υπάρχει φυσική αιτία ματαίωσης και οι υποχρεώσεις της Ελλάδας, οι οποίες απορρέουν από την Συνθήκη των Σεβρών συνεχίζουν να υφίστανται. Σε σχέση με το δεύτερο η ανακοίνωση που εκδίδεται δεν συμπεριλαμβάνει κανένα συμπέρασμα. Δημιουργείται η εντύπωση πως η έρευνα είναι ατελής.
Λίγο πριν τον επίλογο και τα συμπεράσματα,μετά την επανάληψη της συζήτησης σημειώνονται τα εξής:
«Αν σταματήσει να ισχύει το σύστημα μειονοτικής προστασίας στην Τουρκία,χώρα με την οποία οι μειονοτικοί πληθυσμοί της Ελλάδας έχουν εθνική συγγένεια(;;;), αυτομάτως οδηγούμαστε στην κατάργηση του αντιστοίχου συστήματος προστασίας της μειονότητας στην Ελλάδα.»
Το έγγραφο αυτό, σχετικά με την ισχύ ή όχι της Συνθήκης των Σεβρών, δεν δηλώνει τίποτα άλλο περαν αυτού,περνά αμέσως στην Λωζάννη,την οποία και χαρακτηρίζει ως ειδικό καθεστώς προστασίας των μειονοτικών δικαιωμάτων, και τονίζει ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ισχύ ή μη της συνθήκης αυτής.Μπορεί να προκαλέσουν συζήτηση (και έχουν συζητηθεί) τα μέτρα τα οποία χρησιμοποιεί το υπ’ αριθμόν E/CN.4/367 έγγραφο, και επειδή στην Τουρκία, είναι σε ισχύ το σύστημα προστασίας των μειονοτήτων (Λωζάννη), θα πρέπει να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι δεν υφίσταται και αυτό το δεύτερο μέτρο (rebus sic stantibus) και ότι η Συνθήκη των Σεβρών διατηρεί την ισχύ της.
Μαζί με αυτό, για να εξαντλήσουμε το θέμα αυτό,θα πρέπει να γίνει αναφορά και για μία προσθήκη, η οποία βγήκε στις 27/3/1951 (E/CN.4/367/Add1).Αυτό το έγγραφο, σε απάντηση των παρεμβάσεων του Έλληνα αντιπροσώπου στην επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ, αφού υπογραμμίζει ότι σχετικά με την ισχύ της Συνθήκης των Σεβρών δεν υφίστανται μόνο τα φυσιολογικά αίτια εξάλειψης, έχει επαναλάβει τους όρους που αναφέρονται σε αυτή την παραπομπή και ξεκινούν με το «εάν». Μετά από αυτό ,το πρόσθετο αυτό έγγραφο, τονίζει ότι η γενική γραμματεία φέρει την άποψη ότι είναι δεσμευμένη με το διμερές ειδικό καθεστώς το οποίο έχει δημιουργηθεί με την Συνθήκη της Λωζάννης μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας. Είναι αρκετά δύσκολο να πούμε ότι η έρευνα της γενικής γραματείας και τα μέτρα που φέρει η προσθήκη που έθεσε αυτή συμβαδίζει με τα αποτελέσματα στα οποία η ίδια έχει καταλήξει. Και τα δύο μέτρα,των οποίων εξετάζεται η ύπαρξη ή μη,δεν υφίστανται στην Συνθήκη των Σεβρών.Σε αυτή την περίπτωση φαίνεται πως η υποστήριξη της μη ισχύος της Συνθήκης των Σεβρών αλλά και από την άλλη της υποστηρίξεως της ισχύος της Συνθήκης της Λωζάννης, αποτελεί προσπάθεια ταύτισης με το γενικό συμπέρασμα ότι σε γενικά πλαίσια έχει εξαληφθεί το σύστημα προστασίας της Κοινωνίας των Εθνών.
(συνέχεια ισχυρισμού)
Επίσης και οι δύο συμφωνίες (Σεβρών και Λωζάννης) ανήκουν στην ίδια περίοδο και συνδέονται με τον οργανισμό. Και οι δύο περιέχουν ρητή αναφορά στο ότι οι όροι προστασίας των δικαιωμάτων των μειονοτήτων έχουν την ισχύ νόμου και απαγορεύεται η έκδοση επίσημων κειμένων που θα έρχονται σε σύγκρουση με αυτούς. Και οι δύο συμφωνίες υπογράφηκαν με την εγγύηση της ΚτΕ και,παρόλο που αυτός ο οργανισμός αντικαταστάθηκε από τον ΟΗΕ,οι δεσμεύσεις συνεχίζουν να υφίστανται. Στον κατάλογο των συμφωνιών που αφορούν την προστασία των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, στο σημείο που αφορά αποκλειστικά την Ελλάδα καταγράφεται η Συνθήκη των Σεβρών και στο σημείο που αφορά την Ελλάδα και την Τουρκία καταγράφεται η Συνθήκη της Λωζάννης.»
Απάντηση
Παρατηρούμε ότι ο «καθηγητής» εισάγει νέες ερμηνείες περί «γενικού» και «ειδικού»! Με την Συνθήκη της Λωζάννης αναθεωρείται η Συνθήκη των Σεβρών!Έχουμε αναπτύξει τα επιχειρήματα μας ήδη στα προηγούμενα άρθρα, αλλά ο «καθηγητής» καταφέρνει και αναμιγνύει και τον ΟΗΕ! Αυτό που βεβαίως δεν μας λεει είναι ποιά είναι η θέση του ΟΗΕ στις παραβάσεις όλων των συνθηκών από την Τουρκία και ταυτοχρόνως τι έπραξε ο ΟΗΕ κατά της Τουρκίας!
Στο 16ο πρωτόκολλο που περιλαμβάνεται στην Συνθήκη της Λωζάννης, καταργούνται δύο πολύ σημαντικά άρθρα που τα έχουμε ήδη αναλύσει (1ος ισχυρισμός στο άρθρο). Ο «καθηγητής» δεν αναφέρει αυτή την σημαντική λεπτομέρεια,θεωρώντας ως «Συνθήκη των Σεβρών» και τα κατηργημένα άρθρα.
Δεν γνωρίζουμε πως αντιλαμβάνεται ο ΟΗΕ την συνθήκη αυτή.Αυτό όμως που προκαλεί και εξοργίζει δεν είναι μόνο η προπαγάνδα περί «Τούρκων της Δ.Θράκης» αλλά και αυτά που δήθεν σημειώνονται σε έκθεση του ΟΗΕ περί των «μειονοτικών πληθυσμών της Ελλάδας που έχουν εθνική συγγένεια(;;;) με τους Τούρκους».Αναφέρουμε τα άρθρα 30-34 της Συνθήκης της Λωζάννης περί ιθαγένειας:
Άρθρο 30
«Οι τούρκοι υπήκοοι,οι εγκατεστημένοι στα εδάφη εκείνα που δυνάμει των διατάξεων της παρούσης Συνθήκης,αποσπώνται της Τουρκίας,καθίστανται αυτοδικαίως και κατά τους όρους της εγχωρίου νομοθεσίας υπήκοοι του Κράτους στο οποίο μεταβιβάζεται το έδαφος αυτό.»
Άρθρο 31
«Οι άγοντες ηλικία άνω των 18 ετών,οι οποίοι αποβάλλουν την τουρκική ιθαγένεια και αποκτούν αυτοδικαίως νέα ιθαγένεια δυνάμει του άρθρου 30,έχουν δικαίωμα επιλογής υπέρ της τουρκικής ιθαγένειας επί δύο έτη από της ενάρξεως της ισχύος της παρούσης Συνθήκης.»
Άρθρο 32
«Οι άγοντες ηλικία άνω των 18 ετών, οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι σε έδαφος αποσπώμενο της Τουρκίας συμφώνως προς την παρούσα Συνθήκη και οι οποίοι διαφέρουν φυλετικώς της πλειονότητας του πληθυσμού του ρηθέντος εδάφους, έχουν το δικαίωμα επί δύο έτη από της ενάρξεως της ισχύος της παρούσας Συνθήκης να ασκήσουν επιλογή υπέρ της ιθαγένειας ενός των Κρατών, στο οποίο η πλειονότητα του πληθυσμού είναι της αυτής φυλής μετά του ατόμου του ασκούντος το δικαίωμα της επιλογής και υπό τον όρο της συγκαταθέσεως του Κράτους αυτού.»
Άρθρο 33
«Οι ασκήσαντες το δικαίωμα επιλογής ,συμφώνως προς τις διατάξεις των άρθρων 31 και 32,οφείλουν, εντός των επομένων 12 μηνών, να μεταφέρουν την κατοικία τους στο Κράτος υπέρ του οποίου άσκησαν την επιλογή. Είναι ελεύθεροι να διατηρήσουν την κεκτημένη ακίνητη περιουσία τους στο έδαφος του Κράτους, στο οποίο είχαν την κατοικία τους προ της γενομένης επιλογής.»
Άρθρο 34
«Υπό την επιφύλαξη των συμφωνιών,οι οποίες θα απέβαιναν αναγκαίες μεταξύ των κυβερνήσεων που ασκούν την εξουσία σε χώρες αποσπώμενες από την Τουρκία και των Κυβερνήσεων των χωρών στις οποίες είναι εγκατεστημένοι, οι άγοντες ηλικία άνω των 18 ετών τούρκοι υπήκοοι, οι καταγόμενοι από αποσπώμενο έδαφος της Τουρκίας δυνάμει της παρούσης Συνθήκης και εγκατεστημένοι στο εξωτερικό κατά την έναρξη της ισχύος αυτής,μπορούν να ασκήσουν επιλογή υπέρ της επικρατούσης ιθαγένειας της χώρας καταγωγής τους,εάν συνδέονται φυλετικώς με την πλειονότητα του πληθυσμού της χώρας αυτής και αν η Κυβέρνηση που ασκεί την εξουσία συναινέσει σ’αυτό.Το δικαίωμα αυτό της επιλογής οφείλεται να ασκηθεί εντός δύο ετών από της ενάρξεως της ισχύος της παρούσης Συνθήκης.»
Συνεπώς χρησιμοποιώντας τους παραπάνω προπαγανδιστικούς όρους,ο «καθηγητής» όχι μόνο δεν σέβεται την Συνθήκη της Λωζάννης,αλλά βασικά θα έπρεπε η Τουρκία να δεχθεί τον οποιοδήποτε που ήθελε να αποκτήσει την τουρκική ιθαγένεια,αφού αισθάνεται Τούρκος!!
Η Τουρκία φαίνεται να οικειοποιείται της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελλάδα και θέλει να δείχνει ότι κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δήθεν προστασία τους!
Αυτό το δικαίωμα δεν το έχει!Αποδεικνύεται από το άρθρο 27 της Συνθήκης της Λωζάννης:
«Ουδεμία πολιτική,νομοθετική ή διοικητική εξουσία ή δικαιοδοσία θέλει ασκηθή,δι’οιονδήποτε λόγον,υπό της Κυβερνήσεως ή των Αρχών της Τουρκίας εκτός του Τουρκικού εδάφους επί των υπηκόων εδάφους διατελούντος υπό την κυριαρχίαν ή το προτεκτοράτο των λοιπών Δυνάμεων των υπογραψασών την παρούσαν Συνθήκην κι επί των εδάφων αποσπασθέντος της Τουρκίας.Εννοείται ότι η πνευματική δικαιοδοσία των θρησκευτικών μουσουλμανικών Αρχών δεν θέλει ποσώς θιγεί».
Ο ΟΗΕ,σύμφωνα πάντα με τα γραφόμενα του «καθηγητή», δεν εφαρμόζει πλεόν κανένα σύστημα προστασίας πλέον,αλλά αυτό ισχύει για την Ελλάδα και όχι για την Τουρκία. Η Τουρκία είναι η χώρα που προέβη σε απάνθρωπες παραβάσεις και παραβιάσεις. Ένα μέρος αυτών των παραβιάσεων το αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο μας.Η Τουρκία για να είναι ευχαριστημένη,θα έπρεπε ο ΟΗΕ να ταυτίσει την Συνθήκη των Σεβρών με την Συνθήκη της Λωζάννης,τόσο σε ισχύ όσο και σε κύρος!!
Ο ΟΗΕ θα έπρεπε να προβληματιστεί γιατί η Ελλάδα εξακολουθεί να σέβεται την Συνθήκη της Λωζάννης μετά από τις απαράδεκτες και παράνομες δραστηριότητες των Τούρκων στην Ελληνική μειονότητα της Κωνσταντινούπολης και όχι μόνο! Έχουμε αναφερθεί ήδη σ’αυτές τις απάνθρωπες παραβιάσεις στο προηγούμενο άρθρο,καθώς επίσης και στους λόγους που η Ελλάδα-λόγω της αμοιβαιότητας της Συνθήκης- θα έπρεπε να πραγματοποιήσει απελάσεις μουσουλμάνων!!Και μάλιστα πολύ περισσοτέρων σε σχέση με τους Έλληνες που απελάθηκαν!!
Επιπλέον,η Συνθήκη της Λωζάννης μπορεί να είναι μεν διμερής, αλλά έχει υπογραφεί από την Μ.Βρεταννία, τις ΗΠΑ, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ιαπωνία, την Ρουμανία και το Σερβο-κροατο-σλοβενικό κράτος.
Ο «καθηγητής» δεν αναφέρει το παραμικρό για τις απόψεις των κυβερνήσεων των Κρατών αυτών!
2ος ισχυρισμός
«Αξιοσημείωτο είναι πως ενώ οι ελληνικές κυβερνήσεις, όπως επανηλημμένα τονίσαμε, δεν αποδέχονται την ισχύ της Συνθήκης των Σεβρών στα μειονοτικά ζητήματα,τα ανώτερα δικαστήρια της Ελλάδας εφαρμόζουν ακόμη τις ρυθμίσεις της ίδιας συνθήκης σε ζητήματα εσωτερικού δικαίου*.
*(Υποσημείωση «καθηγητή»)
«Επειδή το άρθρο 8 της Συνθήκης των Σεβρών εγκρίθηκε με νομοθετικά κείμενα της 29ης Σεπτεμβρίου και 30 Οκτωβρίου 1923,εφαρμόστηκε από το ελληνικό Συμβούλιο της Επικρατείας σε μία δίκη για την λειτουργία ιδιωτικού σχολείου».
(συνέχεια ισχυρισμού)
Δεν είναι ανάγκη να αναφερθούμε στη συνολική και αναμφισβήτητη ισχύ της Συνθήκης της Λωζάννης γιατην Δ.Θράκη.Το άρθρο 45 περιέχει τον όρο «τα δικαιώματα αυτά έχουν αναγνωριστεί από την Ελλάδα για την μουσουλμανική μειονότητα που κατοικεί στα εδάφη της».
Βάσει της αρχής της διαδοχής των συνθηκών, αυτά τα δικαιώματα ισχύουν και για τους μουσουλμάνους των Δωδεκανήσων που προσαρτήθηκαν στην Ελλάδα το 1947.
Απάντηση
Ο «καθηγητής» θεωρεί πως τα μειονοτικά δικαιώματα σχετίζονται με τα κατηργημένα άρθρα. Αναφέρεται στην αρχή της διαδοχής των συνθηκών όταν π.χ. στο κατηργημένο άρθρο 7 εδαφ.2 αναφέρεται ότι:
«...Ειδικώς η Ελλάδα υποχρεούται να θέσει εν ισχύει ,εντός προθεσμίας 3 ετών από της ενάρξεως της ισχύος της Συνθήκης (των Σεβρών) εκλογικό σύστημα στο οποίο θα ληφθούν υπ’όψιν τα δικαιώματα των εθνικών μειονοτήτων.Η διάταξη αυτή θα εφαρμοστεί μόνο ως προς τα νέα εδάφη τα κτηθέντα υπό της Ελλάδας μετά την 1 Αυγούστου 1914».
Η διάταξη αυτή για τον «καθηγητή» εξακολουθεί να ισχύει!!!
Παραποιείται από τον «καθηγητή» σκοπίμως η σημασία του 16ου πρωτοκόλλου, για να φανεί ότι η Ελλάδα δεν σέβεται τις συνθήκες!
Το άρθρο 8 δεν καταργείται, αλλα τροποποιείται εξαιτίας της κατάργησης του άρθρου 7 εδαφ.2 σχετικά με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Εν κατακλείδι, το 16ο πρωτόκολλο -μαζί με τις εξαιρέσεις του- αποτελεί μία από τις βάσεις των άρθρων της Συνθήκης της Λωζάννης!Η Συνθήκη της Λωζάννης αποτελεί την διάδοχο της Συνθήκης των Σεβρών,και αυτό διότι τα κατηργημένα άρθρα της τελευταίας μεταβάλλουν τελείως το νόημα και την σημασία της!
Η Τουρκία μέχρι και σήμερα δεν έχει σεβαστεί καμία από τις Συνθήκες που έχει υπογράψει!!
Αναφέρουμε όλα τα άρθρα ανάλυσης της τουρκικής προπαγάνδας
1. Η τουρκική προπαγάνδα στην Θράκη και απαντήσεις στον παραλογισμό της Άγκυρας
2. Απαντήσεις στον προπαγανδιστικό παραλογισμό της Άγκυρας στη Θράκη
3. Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα στην Θράκη
4. «Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα - Θράκη 4»
5. «Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα- Θράκη 5»
6. «Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα - Θράκη 6»
7. Το παρόν άρθρο «Απάντηση στην τουρκική προπαγάνδα - Θράκη 7
1) Πηγή: «Διεθνείς πολιτικές και στρατιωτικές Συνθήκες-Συμφωνίες και Συμβάσεις», Χαραλ. Γ. Νικολάου
2) Πηγή: «Μύθος και πραγματικότητα-Ανάλυση της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής», 22 τούρκοι ακαδημαϊκοί αναλύουν την τουρκική εξωτερική πολιτική
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...