Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ελεύθεροι υπό όρους 10 ναύαρχοι που επέκριναν τον Ερντογάν


Ελεύθεροι υπό όρους αφέθηκαν δέκα απόστρατοι ναύαρχοι στην Τουρκία που είχαν συλληφθεί την προηγούμενη εβδομάδα επειδή επέκριναν το σχέδιο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τη δημιουργία της “Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης”, μετέδωσε σήμερα το πρακτορείο Anadolu.

Οι ναύαρχοι εν αποστρατεία συνελήφθησαν στις 5 Απριλίου και αφέθηκαν ελεύθεροι την περασμένη νύχτα υπό όρους, ενώ τους επιβλήθηκε και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.
Οι ίδιοι όροι επιβλήθηκαν και σε άλλους τέσσερις πρώην ναυάρχους, εναντίον των οποίων είχαν εκδοθεί εντάλματα σύλληψης, αλλά δεν συνελήφθησαν λόγω της προχωρημένης ηλικίας τους.

Οι απόστρατοι ανήκουν σε μια ομάδα 104 ναυάρχων, οι οποίοι υπέγραψαν ανοικτή επιστολή όπου εξηγούσαν τους κινδύνους που ενέχει, σύμφωνα με τους ίδιους, για τη Συνθήκη του Μοντρέ, η οποία διασφαλίζει τη διέλευση από τα στενά του Βοσπόρου, το σχέδιο του Ερντογάν για τη δημιουργία της “Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης”.
Εναντίον τους έχει ξεκινήσει έρευνα για “σύσταση συμμορίας με στόχο τη διάπραξη εγκλημάτων κατά της ασφάλειας του κράτους και της συνταγματικής τάξης”.

“Το να καταλήγει κανείς σε αυτό το συμπέρασμα έπειτα από μια απλή ανακοίνωση είναι εντελώς ένα λάθος επικοινωνίας (…) το κείμενο είναι απολύτως ξεκάθαρο, γραμμένο με καλές προθέσεις”, δήλωσε μετά την απελευθέρωσή του ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία Τζεμ Γκιουρντενίζ.

Ο Γκιουρντενίζ θεωρείται “πατέρας” του αμφιλεγόμενου δόγματος “της γαλάζιας πατρίδας”, το οποίο προβλέπει τουρκική κυριαρχία σε μεγάλες περιοχές της ανατολικής Μεσογείου.

Υψηλόβαθμοι Τούρκοι αξιωματούχοι είχαν επικρίνει σφοδρά την ανοικτή επιστολή των ναυάρχων.

Η “Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης” είναι το πιο φιλόδοξο από τα σχέδια υποδομών του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (αεροδρόμια, γέφυρες, οδικοί άξονες και σήραγγες) τα τελευταία 18 χρόνια. Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι με τη Διώρυγα αυτή η Κωνσταντινούπολη θα αποκτήσει έναν νέο «πόλο έλξης», ενώ θα χαλαρώσει και η πίεση στον Βόσπορο.

Όσοι αντιτίθενται στο σχέδιο υποστηρίζουν ότι, εκτός από τις επιπτώσεις που θα έχει στο περιβάλλον, η διάνοιξη της Διώρυγας θα υπονόμευε τη Συνθήκη του Μοντρέ του 1936, η οποία εγγυάται την ελεύθερη διέλευση των πλοίων από τα Στενά του Βοσπόρου και τα Δαρδανέλια, τόσο εν καιρώ ειρήνης όσο και εν καιρώ πολέμου.






Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]