Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Το ένοχο κράτος μας έχει παραδώσει στην κατάρρευση...


Η κατάσταση της Ελλάδας μου θυμίζει μια φράση που είχε πει παλιότερα η επικεφαλής της Λούσεντ, Πατρίτσια Ρούσο, μετά το κραχ των ντοτκομς «Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία αυτή τη στιγμή μοιάζει με τζάμπο που πετάει σε καταιγίδα με τους κινητήρες σβηστούς, να χρειάζεται να αντικατασταθούν εν πτήσει...».
Αν κι η Ρούσο ήταν μάνατζερ πολλά χρόνια και ήξερε πώς να αλλάξει τους κινητήρες, οι δικοί μας «μάνατζερ» θα το κάνουν διαβάζοντας το μάνιουαλ. Μάλιστα κάθε ένας διαβάζει διαφορετικό μάνιουαλ...

Η σύγχυση που προκαλεί αυτό βοηθάει στη διάδοση της σύγχυσης και της αμφισβήτησης όλων εναντίον όλων...
Κερατέα...

Οι κάτοικοι της Κερατέας έχουν εξεγερθεί γιατί δεν θέλουν ΧΥΤΥ στα όρια της περιοχής του δήμου τους. Σε ό,τι τους αφορά έχουν δίκιο. Τα σκουπίδια δεν είναι δικά τους, γιατί να τα φιλοξενούν στην περιοχή τους;

Κατά την ίδια έννοια όμως οι κάτοικοι της Μεγαλόπολης και της Κοζάνης δεν πρέπει να φιλοξενούν τα φουγάρα της ΔΕΗ αδιαφορώντας αν οι κάτοικοι της Κερατέας μεταξύ άλλων δεν θα έχουν ηλεκτρικό.

Οι κάτοικοι του Μαραθώνα θα πρέπει να αδιαφορήσουν για την ελεγχόμενη χρήση λιπασμάτων και χημικών σε ζώνες της περιοχής γιατί οι ίδιοι μπορούν να υδρεύονται από άλλες καθαρές πηγές και όχι από τη λίμνη...

Οι κάτοικοι της Tάδε περιοχής δεν πρέπει να αφήσουν την εθνική οδό να περνά δια αυτής αφού κατά βάση εξυπηρετεί υπερτοπική κίνηση.

Φυσικά και όλοι οι δήμοι πρέπει να κάνουν αυτό που έκανε ένας από τους πρώτους διδάξαντες δήμους του λεκανοπεδίου ο δήμος Ψυχικού. Να οργανώσουν τη σήμανση και τους μονόδρομους έτσι που να εξοστρακίζεται η υπερτοπική κίνηση για να έχουν οι κάτοικοι της περιοχής την ησυχία τους.

Ίσως για τους κάτοικους του Ψυχικού να πρέπει να προβλεφτεί να διαχειριστούν μόνοι τους τα σκουπίδια τους, την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και υποδομής ύδρευσης.

Ίσως και οι κάτοικοι του Ρίου και του Αντίρριου δεν θα έπρεπε να αφήσουν να γίνει η γέφυρα, καθώς εξυπηρετεί κυρίως διερχόμενους και όχι τους ίδιους.

Εάν το γενικεύσουμε λίγο ακόμη, οι κάτοικοι του Πειραιά θα μπορούσαν να αποκλείσουν το λιμάνι και να αναλάβουν τηνλειτουργία και εκμετάλλευση του τελωνείου προς ίδιον όφελος. Γιατί να μοιράζονται τους δασμούς με τους κατοίκους της Πίνδου αφού αυτοί υπόκεινται την όχληση και τη ρύπανση της μεταφοράς εμπορευμάτων. Τα έσοδα του τοπικού τελωνείου άλλωστε ήταν ένα από τα θέματα της διένεξης μεταξύ Καποδίστρια και Μπέηδων της Μάνης, λίγο μετά την επανάσταση κατά τη διαδικασία δημιουργίας κράτους.

Οι κάτοικοι των Σπάτων θα μπορούσαν να απαιτήσουν τα έσοδα του αεροδρομίου ή οι κάτοικοι της Μαλακάσας τα διόδια των διερχόμενων οχημάτων. Το κίνημα "δεν πληρώνω" διεκδικεί με τον τρόπο του να μην πληρώνει διόδια, γιατί να μην διεκδικήσουν και οι περίοικοι...

Αθροίζοντας όλες αυτές και άλλες περισσότερες «συναρτήσεις» σαν τις παραπάνω, το συμπέρασμα που μπορεί να καταλήξουμε είναι η ευτυχία βρίσκεται στο άνθρωπο που μπορούσε να κρατά τους άλλους μακριά από τη σπηλιά του;

Για να λειτουργεί η κοινωνία πρέπει κάποιος να έχει τη νόμιμη ευθύνη να λαμβάνει αποφάσεις είτε για τη χωροθέτηση, είτε για την φορολογία, είτε για τον τρόπο που θα δουλεύουν τα νοσοκομεία.


Το ένοχο κράτος

Ένα μεγάλο μέρος από την ένταση των πράξεων ανομίας οφείλεται κατά τη γνώμη μου γιατί κάποιοι επιτήδειοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τη σύγχυση και δυσαρέσκεια της κοινής γνώμης.

Επιπλέον γιατί το ελληνικό κράτος δείχνει αδυναμία να επιβάλει την τάξη και να εφαρμόζει το νόμο σε όφελος του συνόλου και με βάση τους δημοκρατικούς κανόνες.

Τούτο συμβαίνει ίσως γιατί το ελληνικό κράτος νιώθει ένοχο απέναντι στους πολίτες λόγω της εκτεταμένης διαφθοράς και του οργίου των πελατειακών σχέσεων που οδήγησαν στη χρεοκοπία.

Όλα αυτά όμως δεν οδηγούν παρά στη διάλυση και η διάλυση αυξάνει τις πιθανότητες περαιτέρω μείωσης του βιοτικού επιπέδου καθώς η οικονομία συνεχίζει να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση...

Homo homini lupus

Ο Τόμας Χόμπς δεν πίστευε στην αγαθή φύση των ανθρώπων. Θεωρούσε πως ο άνθρωπος για τον άνθρωπο είναι λύκος. Πίστευε πως είναι εγωιστής, ηδονιστής και πως κινείται αποκλειστικά με βάση το ατομικό συμφέρον και πως αν αφηνόταν αδέσποτος, τα ανθρώπινα κίνητρα θα τον οδηγούσαν σε καταστροφή και διάλυση της κοινωνίας.

Κατά τον Χομπς για να υπάρχει ειρήνη και κοινωνική πρόοδος ο άνθρωπος πρέπει να εκχωρήσει εξουσίες στο κράτος, το οποίο παρομοίαζε με το μυθικό Λεβιάθαν. «Για να διατηρηθεί η κοινωνική ειρήνη, ο Χομπς δημιουργεί ένα τέχνασμα, τον Λεβιάθαν, το Κράτος, είτε με τη μορφή της απόλυτης μοναρχίας, είτε με τη μορφή της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι αυτό το Κράτος έχει το μονοπώλιο της βίας και της απόλυτης εξουσίας. Ως ανταπόδοση προς τον άνθρωπο, το Κράτος ασκεί αυτή την απόλυτη εξουσία με μοναδικό σκοπό τη διατήρηση της κοινωνικής ειρήνης...».

Από την άλλη πλευρά, ο Ζαν Ζακ Ρουσώ πίστευε πως ο άνθρωπος κατά βάθος είναι καλός και αγαθός, απλά είναι οι συνθήκες που τον κάνουν ανταγωνιστικό και μοχθηρό απέναντι στους άλλους. Η αντίληψη του Γάλλου διαφωτιστή είναι πιο κοντά στις απόψεις της θρησκείας και της αριστεράς. Για την πρώτη, οι πρωτόπλαστοι είναι αγαθοί αλλά είναι ο διάβολος μέσω του όφη που τους δαιμονίζει. Για τους αριστερούς επίσης οι άνθρωποι είναι αγαθοί, αλλά είναι η καπιταλιστική κοινωνία που τους καθιστά ανταγωνιστικούς στις εργασιακές και τις προσωπικές τους σχέσεις.

Άσχετα από τα κίνητρα όμως και τα δύο ρεύματα συγκλίνουν στο αποτέλεσμα. Για να υπάρξει κοινωνική υπόσταση, ειρήνη και πρόοδος οι άνθρωποι πρέπει να εκχωρήσουν εξουσίες πάνω τους...

Και τα δυο παραπάνω ρεύματα συγκλίνουν στο κοινωνικό συμβόλαιο που αποτελεί τον θεμελιώδη κανόνα των σύγχρονων κοινωνιών. Η βασική αρχή του κοινωνικού συμβολαίου είναι πως οι πολίτες εκχωρούν το δικαίωμα της νόμιμης βίας στην δημοκρατικά ελεγχόμενη πολιτεία.

2) Μπόρα είναι θα περάσει...

Όταν δεν καταλαβαίνεις γιατί η αγορά κινείται προς μια κατεύθυνση μην ανησυχείς, είναι πιθανό να ξέρει αυτή κάτι παραπάνω. Σημασία έχει προς ποια κατεύθυνση βρίσκεται το μεγαλύτερο περιθώριο κίνησης καθώς και το εκκρεμές του χρόνου.

Πολλές αρνητικές ειδήσεις γύρω από τις τράπεζες, το έλλειμμα, την ύφεση και την πρόδηλη εικόνα μιας αριστερόστροφης κρατικοδίαιτης κυβέρνησης που ανακάλυψε ξαφνικά πως ο κόσμος δεν είναι σταθερός και επίπεδος.

Από διαγραμματική σκοπιά η αγορά έχει περιθώρια για ταλαιπωρία αλλά τα μεγαλύτερα περιθώρια κίνησης που διαθέτει είναι προς τα πάνω.

Κατά τα λοιπά της προσοχής δεν πρέπει να διαφύγει η δήλωση του Μόμπιους πως σε εποχές πληθωριστικών προσδοκιών οι μετοχές αποτελούν μια από τις λύσεις, ενώ τα νομίσματα από τις κακές.

Απλά επειδή οι διεθνείς αγορές πλησιάζουν τα ιστορικά υψηλά και όσο συμβαίνει αυτό τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες πλαγιολίσθησης, για τα επόμενα ένα – δυο χρόνια αυξάνονται οι πιθανότητες δρομολόγησης της «φούσκας» στα πολύτιμα μέταλλα που περιμένουμε από δεκαετίας...

Το ερώτημα είναι αν η διεθνής συγκυρία θα αφήσει τα χρονικά περιθώρια στην ελληνική αγορά να καλύψει μέρος της απόκλισης ανερχόμενη και όχι βλέποντας τις άλλες να κατέρχονται.

Το σκηνικό θα μπορούσε να θυμίσει και το ΄87 αν θυμούνται οι παλιοί όπου το ελληνικό χρηματιστήριο, λόγω του προγράμματος προσαρμογής Σημίτη, μέσα σε λίγους μήνες κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος του πολυετούς ράλι των διεθνών αγορών και στη συνέχεια βυθίστηκε μαζί τους...

3) Νέα δημοσκόπηση...

Αν τελικά γίνει "κούρεμα" του χρέους, όπως κατά το Spiegel μεθοδεύει το ΔΝΤ, πότε πρέπει να γίνει αυτό:

Εδώ και τώρα;
Μετά την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων;
Ποτέ, γιατί οποίος δανείζεται πρέπει να πληρώνει;
Άλλο;


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]