Θράκη: Ησυχία, το κράτος κοιμάται και κυβερνάει η... σαρία!!!
- Η μουφτεία διεκδικεί δημόσια γη, στην οποία γίνονται γιορτές Ποντίων, τα γνωστά Παρχάρια
- Το ελληνικό δημόσιο εμφανίστηκε δίχως δικηγόρο, το τζαμί Νυμφαίας με ομάδα δικηγόρων και 50 πιστούς που δημιούργησαν κλίμα στην Θεσσαλονίκη, με στήριξη Αχμέτ Χατζηοσμάν
- Η απουσία του ελληνικού δημοσίου είναι ενδεικτική του ενδιαφέροντος της κυβέρνησης Παπανδρέου, να αντισταθεί στις ορέξεις της Άγκυρας
Θέμα ύψιστης σημασίας για την περιοχή το ξεκαθάρισμα σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς στο χώρο όπου αναβιώνουν Παρχάρια στην ορεινή Νυμφαία που πλέον οδηγήθηκε σε ειδικά όργανα εντεταλμένα να επιλύουν αμφισβητήσεις και διαφορές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ - Πρόεδρος συλλόγου "Η ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ"
Σοκαρίστηκα όταν είδα στο διαδίκτυο ότι αν χάσουμε το εδαφικό, η εκκλησία θα μετατραπεί σε τζαμί!
Ο Γιάννης Νικολαίδης που παρακολουθεί από κοντά όλη αυτή την ιστορία
ξεδίπλωσε τις σκέψεις του στην εκπομπή σε «πρωινό χρόνο» φιλοξενούμενος του Στ. Φανφάνη για το θέμα με αφορμή την χθεσινή συζήτηση στο συμβούλιο ιδιοκτησίας Δασών, όπου πήγε με 30 σωματεία εκφράζοντας την φωνή των ενεργών πολιτών.
Να μιλήσουμε λίγο για το θέμα ιδιοκτησίας που υπάρχει. Συζητήθηκε στο συμβούλιο ιδιοκτησίας στον Ν. Θεσσαλονίκης το θέμα των εκτάσεων της Νυμφαίας στο ιστορικό οχυρό. Το ελληνικό κράτος είναι αλήθεια ότι δεν έστειλε δικηγόρο;
- Για να είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω επί της διαδικασίας και επί του θέματος, θεωρώ ότι θα πρέπει να έχει γίνει παρέμβαση από το Ελληνικό κράτος, αλλά δεν γνωρίζω αυτή την λεπτομέρεια.
Η μουφτεία πληροφορηθήκαμε ότι εκπροσωπήθηκε από τον κ.Τζεμαλή και ένα λεωφορείο μουσουλμάνων πιστών για να δημιουργήσουν κλίμα. Ποια είναι η γνώμη σας;
- Για την διεκδίκηση αυτή γνωρίζουμε, δεν είναι κάτι άγνωστο προς την δική μας πλευρά, αντίδικοι είναι το Ελληνικό δημόσιο και το ιερό τέμενος της Νυμφαίας. Οι άνθρωποι αυτοί ως πιστοί μουσουλμάνοι και προερχόμενοι από τον οικισμό της Νυμφαίας είχαν όντως φυσική παρουσία στα δικαστήρια στην Θεσσαλονίκη και υπήρχαν όντως και δημοσιογράφοι και ο σοφολογιότατος μουφτής Μέτσο Τζεμαλή.
Ήταν και ο βουλευτής κ. Χατζηοσμάν;
- Ναι ήταν και ο βουλευτής κ. Χατζηοσμάν.
Να θυμίσουμε λίγο το θέμα;
- Επειδή δεν ήμουν μέσα κατά την διάρκεια της διαδικασίας δεν γνωρίζω τις λεπτομέρειες της όλης ιστορίας. Θα σας περιγράψω το ιστορικό της όλης υπόθεσης. Εμείς βρισκόμαστε από το 2002, η εκδήλωση αυτή λαμβάνει χώρα από το 1998 άτυπα, σε συνδιοργάνωση με την τοπική αυτοδιοίκηση και λοιπούς φορείς του ελληνικού κράτους από το 2002, δεν υπήρξε ουδέποτε καμία ενόχληση από κανέναν. Η ενόχληση δημιουργήθηκε πέρσι, πληροφορηθήκαμε ότι προς την πολιτεία υπάρχει αξίωση από το ιερό τέμενος της Νυμφαίας το οποίο ισχυρίζεται ότι η έκταση αυτή όπου μέσα έχουν δημιουργηθεί υποδομές που ξεπερνούν τις 200.000 ευρώ, από την τοπική αυτοδιοίκηση το πρόγραμμα leader και πολύ προσωπική μας δουλειά, για καλλωπισμό του χώρου, υπήρξε αξίωση μετά την περσινή εκδήλωση, η οποία κατατέθηκε στους επίσημους ελληνικούς φορείς, δημιουργήθηκε τότε ένα κλίμα έντασης και δεν αφορά μόνο τον χώρο που τελείται η εκδήλωση Παρχάρια, αφορά όλα τα ακίνητα της γύρω περιοχής τα οποία δεν καλύπτονται από πλούσια δασική βλάστηση αλλά κυρίως από χορτολίβαδο και βεβαίως και δέντρα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΟΥΠΟΥΖΗΣ - Δικηγόρος
Η παράλειψη του δημοσίου να εκπροσωπηθεί νομικά, σηματοδοτεί μια επικίνδυνη συμπεριφορά
Το επίσημο ελληνικό κράτος όπως θα πει ο δικηγόρος Σωτήρης Πουπουζής που φιλοξενήθηκε στην εκπομπή «πολιτικό ταγκό» του Δήμου Μπακιρτζάκη δεν εκπροσωπήθηκε με νομικό σύμβουλο. Ένα σοβαρό θέμα που δημοσιοποιείται για να αξιολογηθούν συμπεριφορές και τακτικές
Χθες παραβρεθήκατε στην Θεσσαλονίκη στο συμβούλιο ιδιοκτησίας δασών που λίγο – πολύ εκδικάστηκε η υπόθεση της αμφισβητούμενης έκτασης όπου γίνονται οι εκδηλώσεις των Ποντίων, τα Παρχάρια.
- Δεν είναι η μοναδική έκταση, είναι έξι εκτάσεις συνολικά 35 στρέμματα περίπου που πρόσφατα αμφισβητούνται από το μουσουλμανικό τέμενος του χωριού Νυμφαία υποστηριζόμενο και καλυπτόμενος από την μουφτεία Κομοτηνής, ως δήθεν «βακουφικές, ιδιοκτησίες».
Λένε ότι παραχωρήθηκε στην μουφτεία.
- Όχι η μουφτεία δεν έχει καμία σχέση, το τέμενος της Νυμφαίας επικαλείται κυριότητα, ότι δήθεν έχουν αφιερωθεί σε αυτό από μουσουλμάνους πιστούς κατοίκους του χωριού Νυμφαίας, απλώς η μουφτεία ως υπερκείμενη πνευματική ηγεσία καλύπτει τις προσπάθειες του τεμένους. Δεν είναι η μουφτεία ο άμεσα εμπλεκόμενος στην υπόθεση.
Δώστε μας περισσότερες πληροφορίες.
- Εκεί παραβρέθηκε το τέμενος με νομικό σύμβουλο και η μουφτεία η οποία υποστήριζε και καλύπτει και νομικά και πνευματικά το τέμενος, παρέστην εγώ ο οποίος είχα ασκήσει έγγραφη παρέμβαση, πρόσθετη παρέμβαση υπέρ του ελληνικού Δημοσίου προσπαθώντας να αποδείξουμε ότι οι εκτάσεις είναι δασικές, παρέστησαν διάφορα σωματεία τα οποία ενδιαφέρονται για την περιοχή και αυτά υποστηρίζοντας ότι είναι δασικές εκτάσεις. Το μόνο περίεργο και το οποίο προξένησε την εντύπωση σε όλους, είναι ότι δεν παρέστη η περιφέρεια δια του νομικού της συμβούλου, το ελληνικό Δημόσιο στην ουσία, διότι το συμβούλιο ιδιοκτησίας δασών είναι ένα δικαιοδοτικό όργανο διοικητικής φύσεως. Μια διαδικασία που προηγείται της διαφοράς αν οδηγηθεί στην τακτική ελληνική δικαιοσύνη, όπου βέβαια θα έπρεπε να παραστεί και το ελληνικό δημόσιο με την περιφέρεια και το νομικό σύμβουλο για να υποστηρίξει τις θέσεις του ελληνικού δημοσίου, δηλαδή αυτό που δεν έκανε το ελληνικό Δημόσιο και η Περιφέρεια, το έκανα εγώ για τα σωματεία.
Αυτό τι σημαίνει;
- Σημαίνει αδιαφορία και μάλιστα το συμβούλιο και ο πρόεδρος εφετών Θεσσαλονίκης που προεδρεύει του συμβουλίου κράτησε την υπόθεση, ήταν να δικαστεί στις 10:00 και την κράτησε για κάποια ώρα μήπως και ερχόταν το ελληνικό δημόσιο και ο νομικός σύμβουλος εν προκειμένω, δεν εμφανίστηκε. Η υπόθεση εκδικάστηκε ανάμεσα στο τέμενος, τους παρεμβαίνοντες που ήμασταν εμείς και η όλη διαδικασία κινήθηκε μέσα στα πλαίσια που προδιαγράφει ο Νόμος. Υπήρξε εισήγηση από πλευράς δασικής υπηρεσίας και ούτε μπορεί να ειπωθεί εν προκειμένω ότι το συμβούλιο ή η δασική υπηρεσία, όπως εισηγήθηκε υποκαθιστά την παρουσία του ελληνικού δημοσίου, κάθε άλλο, το συμβούλιο είναι ένα όργανο δικαιοδοτικό το οποίο κρίνει αυτοτελώς και ανεξάρτητα, δεν συνηγορεί υπέρ του ελληνικού δημοσίου, δεν υποκαθίσταται η θέση του ελληνικού δημοσίου δια του συμβουλίου του συγκεκριμένου.
Εγώ το τονίζω και το θεωρώ μεγάλη παράλειψη και πολύ επικίνδυνη συμπεριφορά, αυτή την αδιαφορία, δεν ξέρω αν είναι αδιαφορία ή εσκεμμένη παράλειψη.
Τι έγινε στην διαδικασία; Τελικά είναι δασική έκταση;
- Είναι δασική έκταση. Το τέμενος επικαλείται κάποιους οθωμανικούς «τίτλους» που δεν είναι ούτε καν τίτλοι, είναι απλές φωτοτυπίες τίτλων. Υπάρχουν μόνο φωτοτυπίες μεταφρασμένες από την παλαιοθωμανική στην ελληνική γλώσσα από δικηγόρο. Έγγραφο επικυρωμένο του αρχικού τίτλου δεν υπάρχει, ούτε τώρα παρουσιάστηκε.
Για να υπάρχει τίτλος οθωμανικός που ισχύουν και η ελληνική έννομη τάξη τους αναγνωρίζει, θα πρέπει αυτοί οι τίτλοι να έχουν παραμείνει και να υπάρχουν στην διάθεση ελληνικών κρατικών υπηρεσιών, δεν μπορούν διάφοροι τίτλοι να εισάγονται από το εξωτερικό και να προσπαθούν να αποδείξουν με αυτούς κυριότητα σε ακίνητα, εν προκειμένω όμως ούτε καν τίτλος του εξωτερικού εισήχθη, απλώς εισήχθησαν φωτοτυπίες.
Και οι μεταβιβάσεις που ισχυρίζονται ότι έγιναν, από τον κάτοχο;
- Αυτό είναι το δεύτερο παράξενο και παράνομο. Πέντε μεταβιβάσεις που έγιναν ενώπιον της μουφτείας το 1992, ούτε συμβολαιογράφος, ούτε τίποτα, μετά το 1946 που έχουμε την εισαγωγή του ελληνικού αστικού κώδικα, οι μεταβιβάσεις ακινήτων για οποιαδήποτε αιτία, πώληση, δωρεά, χαριστική αιτία ας το πούμε έτσι, θα πρέπει να περιβάλλονται από τον τύπο του συμβολαιογραφικού εγγράφου, πράγμα που έχει κάνει και η διαχειριστική επιτροπή μουσουλμανικής περιουσίας Κομοτηνής για διάφορα ακίνητα που έχει πάρει, έχει πάει σε συμβολαιογράφο και λοιπά…Οποιοδήποτε ακίνητο το οποίο πρόκειται να μεταβιβαστεί, ειδικά όταν κείται σε δασική περιοχή, μεσολαβεί γνωμάτευση της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας η οποία γνωματεύει ότι δεν είναι δασική έκταση και στην συνέχεια γίνεται μεταβίβαση, μεσολαβεί και η άδεια παραμεθορίων περιοχών, εδώ δεν έγινε τίποτα, εμφανίστηκε κάποιοι το ’91-’92-’94 και δήλωσαν ότι έχουν εκ κληρονομίας γενικά και αόριστα χωρίς να αναφέρουν από πού, πως και πότε και από ποιόν, τον τάδε αγρό τα οποία σήμερα δωρίζουμε στο ιερό τέμενος. Αυτά τα πράγματα είναι και παράνομα και κείτονται εκτός των αρμοδιοτήτων του μουφτή. Ο μουφτής δεν μπορεί να καταρτίσει δικαιοπραξίες.
Τι σκέφτηκε δηλαδή η άλλη πλευρά σε αυτή την διαδικασία που πραγματοποιήθηκε χθες;
- Υποστήριζε και αυτό είναι το παράξενο, ότι κατά τον ιερό μουσουλμανικό νόμο και το οθωμανικό δίκαιο γινόταν έτσι και γίνονται. Μπορεί να γινόταν αλλά αυτά γινόταν μέχρι το 1917, όταν έχουμε την προσάρτηση των νέων χωρών στον εθνικό κορμό. Από εκεί και πέρα δεν ισχύουν αυτά τα πράγματα. Δηλαδή τι θέλουν να δημιουργήσουν παράλληλο δίκαιο, παράλληλη έννομη τάξη οθωμανικό δίκαιο εν προκειμένω το οποίο θα ισχύει σε ότι αφορά τα ακίνητα στην Θράκη; Ο μουφτής είναι αρμόδιος σε θέματα οικογενειακού δικαίου και κληρονομικού.
Όλες οι άλλες βακουφικές περιουσίες είναι διαφορετικές;
- Οι βακουφικές περιουσίες και αυτά που υπάρχουν έχουν γίνει πριν την εισαγωγή του αστικού κώδικα, όπως ξέρετε υπήρξα νομικός σύμβουλος επί 20 χρόνια της μουφτείας, νομίζω ότι τα κατέχω αρκετά καλά τα θέματα αυτά, όλα αυτά έγιναν σε εποχή που υπήρχε το οθωμανικό δίκαιο στην περιοχή και όπως ξέρετε και το μεγάλο ακίνητο της διαχειριστικής επιτροπής, απέναντι από το στάδιο που κερδήθηκε στον Άρειο Πάγο, ακριβώς επειδή υπήρχε τίτλος αλλά ο οποίος είχε καταρτιστεί τότε.
Δηλαδή τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες κάτι που δεν ισχύει σε αυτή την περίπτωση.
- Έτσι, δεν έγινε και φυσικά υπάρχει υπέρβαση των αρμοδιοτήτων του μουφτή ο οποίος θεωρεί ότι μπορεί να εφαρμόζει οθωμανικό δίκαιο κατά την άποψη του. Θεωρώ ότι η απόφαση του συμβουλίου που θα βγει εντός των ημερών, θα είναι υπέρ του ελληνικού δημοσίου οπότε από εκεί και πέρα είναι μια προδικαστική διαδικασία, έχει δικαίωμα ο οποιοσδήποτε χαμένος διάδικος, να προσφύγει στην τακτική ελληνική δικαιοσύνη, δηλαδή στο αρμόδιο πρωτοδικείο ζητώντας να αναγνωριστεί ότι είναι κύριος των ακινήτων αυτών και θα ακολουθηθεί η όλη διαδικασία, δηλαδή πρωτοδικείο, εφετείο, Άρειος Πάγος.
Μια πολύχρονη διαδικασία από ότι φαίνεται.
- Έτσι.
Έστω και αν είναι θετικά τα αποτελέσματα.
- Θεωρώ, αν είναι θετική υπέρ του τεμένους θα προσφύγει, θα πρέπει να προσφύγει το ελληνικό δημόσιο.
Μα εδώ δεν παρέστη στην προδικαστική αυτή διαδικασία.
- Προκάλεσε αλγεινή εντύπωση σε όλους και θεωρώ ότι είναι περίεργη συμπεριφορά σε ένα τόσο σημαντικό θέμα, διότι αν αυτό το θέμα που είναι βέβαιο με τα στοιχεία που έχω εγώ, βγει μια απόφαση που πει ότι δεν είναι δασική έκταση, από εκεί και πέρα ανοίγεται η όρεξη για διεκδικήσεις και άλλων παρόμοιων εκτάσεων.
Σχόλιο - Απορία: Εάν, η συγκεκριμένη περιοχή που ανήκει στο ελληνικό δημόσιο, καταλήξει(;) στα χέρια της Μουφτείας, τότε οι Πόντιοι θα πρέπει να ζητάνε την άδεια του μουφτή για να κάνουν εκδηλώσεις; Μήπως θα πρέπει να ζητείται η άδεια του μουφτή και για να λειτουργούν τα παρεκκλήσια της περιοχής;
Τι θα συμβεί εάν ο ιδιοκτήτης-μουφτεία αποφασίσει να "εκμεταλλευτεί" την περιουσία του και ζητήσει να γκρεμίσουν τα παρεκκλήσια ή θα πρέπει να τους πούμε και ευχαριστώ σε περίπτωση που αποφασίσουν να διατηρήσουν τα χριστιανικά παρεκκλήσια;
Τι θα συμβεί εάν ο ιδιοκτήτης-μουφτεία αποφασίσουν να πουλήσουν την περιουσία τους σε κάποιον τούρκο επιχειρηματία (για να χτίσει κάποια ξενοδοχειακή μονάδα), σε κάποια τουρκική τράπεζα (όπως η Ziraat Bank) ή προχωρήσει σε πώληση προς το τουρκικό δημόσιο;
Από πότε μπορούν έγγραφα που νομιμοποιεί ο μουφτής χωρίς νομική υπόσταση να αντικρούουν την ισχύ του ελληνικού δημοσίου, των ελληνικών νόμων και να αμφισβητούν αυτό το ίδιο το ελληνικό κράτος;
Κύριε Παπανδρέου, ο ύπνος σας είναι σίγουρα καλός, αλλά πολύ φοβάμαι πως πλησιάζει η στιγμή να δείτε και να ζήσετε τους εφιάλτες που με τόση αφελή σπουδή χτίζετε...
Έξι εκτάσεις συνολικά 35 στρεμμάτων αμφισβητούνται από το μουσουλμανικό τέμενος ως δήθεν «βακουφικές ιδιοκτησίες»; Τι επιχείρημα είναι αυτό και από πότε είναι ιδιοκτησίες τους; Με την ίδια λογική, από αύριο να πάμε να διεκδικήσουμε όλο το Φανάρι στην Κωνσταντινούπολη, μαζί και τα Πριγκηπόνησα, που μόνο ελληνικά κτίσματα (αφημένα στο έλεος της φθοράς) έχουν -- τα άλλα είναι κακόγουστα μορφώματα από μπετόν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κάθονται ακόμα οι 300 της βουλής στα μαλακά καθίσματά τους και απολαμβάνουν τα οφέλη τους. Αιδώς!