Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Παιδεία τέλος! Οι μορφωμένοι πολίτες είναι επικίνδυνοι για το ΔΝΤ

  • Σχεδιάζουν και λουκέτο στα μισά ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, επειδή όλοι πρέπει να είναι ίσοι με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου
  • Από τα 40 ΑΕΙ και ΤΕΙ που υπάρχουν σήμερα στο τέλος του 2011 θα έχουν απομείνει μόλις 20...
Σαρωτικός «Καλλικράτης» έρχεται και στα πανεπιστήμια. Ο στρατηγικός ανασχεδιασμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι προ των πυλών, και, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», από τα συνολικά 40 ΑΕΙ και ΤΕΙ που υφίστανται θα συνεχίσουν να υπάρχουν στα τέλη του 2011 μόνο τα μισά!
Σήμερα λειτουργούν 22 Πανεπιστήμια και 18 ΤΕΙ, με περισσότερα από 590 τμήματα. Το σχέδιο του δραστικού περιορισμού των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων, όπως μας το αναλύει υψηλόβαθμη κυβερνητική πηγή, περιλαμβάνει τις συγχωνεύσεις τμημάτων ή και σχολών ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου, τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ μεταξύ τους, καθώς και την ενσωμάτωση ενός μέρους πανεπιστημίου ή τεχνολογικού ιδρύματος σε ένα άλλο.
Το «λουκέτο» που έρχεται στις σχολές οδηγεί με ταχύτατους ρυθμούς σε δεκάδες απολύσεις των συμβασιούχων καθηγητών, σε στρατιές ανέργων, ενώ θα μειώσει δραματικά τις φοιτητικές παροχές σε συγγράμματα, σίτιση και στέγαση.
Μεγάλο πλήγμα θα δεχθεί και ο αριθμός των εισακτέων, με συνέπεια την απώλεια τουλάχιστον 40.000 θέσεων στα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Η «σοκαριστική» αυτή συρρίκνωση του αριθμού των εισακτέων που αναμένεται τα επόμενα χρόνια, ακριβώς εξαιτίας των δεκάδων συγχωνεύσεων, αχρηστεύει ταυτόχρονα και τις όποιες ωφέλειες προκύπτουν για τους υποψηφίους από την κατάργηση της «βάσης του 10». Κι αυτό γιατί η μείωση της προσφοράς των θέσεων θα οδηγήσει σε αύξηση των βαθμολογιών εισαγωγής.
Αλλάζει ριζικά και μάλλον βίαια ο χάρτης της ανώτατης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, ακολουθώντας και την αντίστοιχη διεθνή τάση, αλλά κυρίως το δανικό και το γαλλικό πρότυπο συγχώνευσης των πανεπιστημίων.
Διαβούλευση
Ηδη ολοκληρώνεται η αποτίμηση του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, και σε ό,τι αφορά τα πτυχία και το αντίκρισμά τους αλλά και σε ό,τι αφορά τις υποδομές και τον όγκο των φοιτητών-διδασκόντων στα πανεπιστήμια, κι ακολουθεί η διαβούλευση με τις πρυτανικές αρχές και τις διοικήσεις των ΤΕΙ.
Η έρευνα δείχνει αλληλοεπικαλύψεις επιστημονικών αντικειμένων και κατακερματισμό που ξεπερνά το 60% των σχολών. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Ελλάδα και σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, υπάρχει το ΑΕΙ Μακεδονίας, το ΑΕΙ Δυτικής Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Στην Κρήτη υπάρχει το πανεπιστήμιο και το πολυτεχνείο. Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης υπάρχουν δύο τμήματα Μαθηματικών!
Η διαβούλευση ξεκινά στις αρχές Ιουλίου, με θέμα τη ριζική και θεαματική αλλαγή του χώρου των ανώτατων σπουδών. Η οικονομική κρίση αφήνει σταδιακά τη σφραγίδα της και στην Εκπαίδευση, και για την επόμενη δύσκολη τριετία, όπου οι προϋπολογισμοί ΑΕΙ-ΤΕΙ θα μειώνονται συνεχώς (-15% φέτος), η μόνη διέξοδος θα είναι το «λουκέτο» σε πλήθος σχολών και τμημάτων που είτε αλληλοκαλύπτονται με άλλες είτε δεν έλκουν πλέον φοιτητές.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι η ισχύς βρίσκεται στην ένωση και γι’ αυτό επιβάλλονται οι συγχωνεύσεις ακόμη και πανεπιστημίων και ΤΕΙ, γεγονός που στο παρελθόν δεν θα μπορούσε να σταθεί ούτε σαν σκέψη στο μυαλό των πανεπιστημιακών.
Σήμερα ακόμη και η ΠΟΣΔΕΠ μιλά για την ανάγκη του νέου χωροταξικού σχεδιασμού στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Ανάγκη διαμόρφωσης από την πολιτεία -και μετά οργανωμένο διάλογο- ενός κεντρικού στρατηγικού σχεδίου ολικής αναδιάταξης του συνόλου της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με την εφαρμογή της «κοινής λογικής»).
Οι εξωτερικές αξιολογήσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη θα δείξουν ποια ΤΕΙ είναι ικανά να συγχωνευθούν με ΑΕΙ ή ποια ΑΕΙ προσφέρουν ό,τι ακριβώς προσφέρει και ένα ΤΕΙ.
Τι περιλαμβάνει το νέο «χωροταξικό»
Λιγότεροι εισακτέοι
Η αναγκαστική επανίδρυση του κράτους, λόγω της οικονομικής κρίσης, θα πλήξει δραματικά και τα δημόσια πανεπιστήμια και τεχνολογικά ιδρύματα. Κόβονται χιλιάδες θέσεις συμβασιούχων καθηγητών και συρρικνώνεται ο αριθμός των εισακτέων για τα χρόνια που ακολουθούν μετά το 2011. Η πρόταση του υπ. Παιδείας που θα δοθεί για διαβούλευση σε πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ περιλαμβάνει:
Συγχωνεύσεις
Συγχωνεύσεις διαφορετικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.
Συγχωνεύσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Συγχωνεύσεις ολόκληρων σχολών διαφορετικών πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Συμπτύξεις τμημάτων ίδιων ή διαφορετικών ιδρυμάτων.
Καταργήσεις
Προσαρτήσεις σχολών ή τμημάτων σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου. Καταργήσεις τμημάτων με «μηδενικό» δείκτη προτίμησης από υποψηφίους.
θα γίνουμε... Δανία
Το αμέσως προσεχές διάστημα πανεπιστημιακοί εμπειρογνώμονες από τη Δανία θα έρθουν να παράσχουν τη σχετική τεχνογνωσία στο υπ. Παιδείας. Από τα 17 πανεπιστημιακά ιδρύματα που υπήρχαν στη Δανία απέμειναν μόλις 3. Παρόμοιος ανασχεδιασμός έγινε και στη Γαλλία, όπου από τα περίπου 100 τριτοβάθμια ιδρύματα παρέμειναν να λειτουργούν 17 «εκπαιδευτικοί πόλοι», που συμπεριλαμβάνουν μεγάλο πλήθος κατευθύνσεων και σχολών.
Πηγή


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

8 σχόλια :

  1. Δηλαδή μέχρι τώρα είχαμε παιδεία και καταφέραμε όλα αυτά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όχι φιλε μου, δεν είχαμε, Αλλά ακόμη και το υποτυπώδες που είχε, παρήγαγε κάτι θετικό. Μην ανοίξουμε το θέμα, γιατί θα καταλήξουμε στα ιδιωτικά σχολεία, στα ξένα πανειστήμια και στις κομματικές νεολαίες που ανάδειξαν κενούς ανθρώπους. Η Παιδεία είναι βασικό αγαθό ενός κράτους που θέλει να χαρακτηρίζεται (έστω και εικονικά) πολιτισμένο και με κοινωνικούς προσανατολισμούς. Η μείωση της Παιδείας και η ουσιαστική εξαφάνισή της τι θα παράξει; Την ερώτησή σου την βρίσκω εύστοχη (αν δεν είναι ειρωνική) προκειμένου να συνειδητοποιήσουμε τι έχουμε και τι θα μας απομείνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ. ΗΔΗ ΤΟ ΠΑΝ. ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΙΣΤΟ. ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΓΙΑΤΙ ΤΟ Ε.Σ.Υ. ΕΙΝΑΙ Η ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ. ΚΑΤΙ ΜΙΖΕΣ ΣΤΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΚΑΤΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΟΠΩΣ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΕΞΑΛΛΟΥ ΠΟΣΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΝΕ ΠΛΕΟΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ?? ΟΛΟ ΓΥΦΤΟΥΣ ΚΑΙ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΒΛΕΠΕΙΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΕΚΦΥΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΙΡΟ ΠΡΙΝ ΜΕΘΟΔΕΥΜΕΝΑ.
    ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ.ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ.
    ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ''Η δε γνώσις θα διώκεται ως αίρεσις''

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ.ΚΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ... "

    Σαν μοναδική λύση για το πρόβλημα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φαίνεται να είναι η κατ' οίκον εκπαίδευση. Οι γονείς να διαλέγουν δασκάλους και καθηγητές άξιους που θα μπορούν να δώσουν πραγματική παιδεία στα παιδιά τους.

    Ακόμη και πολλοί από τους γονείς θα μπορούσαν να αναλάβουν οι ίδιοι την μόρφωση των παιδιών τους με αποτελέσματα καλύτερα από αυτά που φέρνουν τα σημερινά σχολεία. Από προσωπική πείρα στα παιδιά μου, βλέπω ότι ένα πολύ μικρό ποσοστό της γνώσης προσφέρεται στο σχολείο και ό,τι δουλειά γίνεται, γίνεται στο σπίτι. Όσο για αγωγή, ας μην ανοίξουμε το θέμα της ποιότητος των δασκάλων και των σχολικών βιβλίων καθώς και των κατευθύνσεων του υπουργείου που λες και σκοπεύει στην παραγωγή αμόρφωτων Ελλήνων.

    Η κατ' οίκον παιδεία είναι σε ισχύ στις ΗΠΑ. Γιατί να μην κατοχυρωθεί νομικά και εδώ και να αποφύγουν τα παιδιά μας το χάσιμο του χρόνου τους στο σχολείο καθώς και όλες τις καταστρεπτικές συνέπειές του; Αξίζει να το εξετάσουμε σοβαρά σαν θεσμό.

    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ Η ΕΥΡΕΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΑ
    ΣΥΝΤΕΛΕΣΕΙ ΣΤΟ ΝΑ ΜΕΝΟΥΝ ΑΜΟΡΦΩΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ήδη γίνεται αυτό με τους υπολογιστες. Γονείς διαμαρτύρονται έντνα πως τ παιδιά δεν διαβάζουν ενώ καθηγητές παρατηρούν πως οι μαθητές δεν δινουν σημασία στο μάθημα αλλά μόνο στους φορητους υπολογιστες που εχουν μαζι τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]