Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Ουκ αρνησόμεθά σε φίλη Ορθοδοξία

Θυμάμαι, πριν από μερικά χρόνια, υπηρετούσα σε σχολείο χωριού που βρίσκεται στις υπώρειες του όρους Μπέλες, στα σύνορα με το υπερφίαλο ανθυποκρατίδιο των Σκοπίων. Το σχολείο παλιό, με θέα εξαιρετική στο κατάφυτο βουνό, χρησιμοποιούσαμε ακόμη τις ξυλόσομπες.
Κάποια μέρα με επισκέφτηκε ο σχολικός σύμβουλος. (Το ΠΑΣΟΚ το ’81, κατά το συνήθειό του, κατάργησε τους επιθεωρητές και τους μετονόμασε σε σχολικούς συμβούλους. Συνοδεύτηκε η κατάργηση και με αρκετές δόσεις συκοφαντίας και απαξίωσης για το έργο των επιθεωρητών.
Και όμως οι άνθρωποι εκείνοι, στην πλειονότητά τους, επιτελούσαν σπουδαίο έργο, τους διέκρινε συνέπεια και επιστημοσύνη. Οι δάσκαλοι, είτε από σεβασμό, οι εργατικοί, είτε από φόβο, οι …«αργόσυρτοι», εργάζονταν με ζήλο στην τάξη, γιατί υπήρχε έλεγχος και δοκιμασία του εκπαιδευτικούς τους έργου. Η επί το προοδευτικότερον εξέλιξη του θεσμού οδήγησε στη σημερινή, ουσιαστικά ανύπαρκτη, επίβλεψη της δημόσιας, εν γένει, παιδείας. Εξάλλου ο αείχλωρος λόγος του Πλούταρχου στην «περί παίδων αγωγής» πραγματεία του, ουδέποτε ξεπεράστηκε σε τούτον εδώ τον τόπο: «Ουδέν ούτω πιαίνει τον ίππον ως βασιλέως οφθαλμός», τίποτα δεν παχαίνει το άλογο περισσότερο όσο το μάτι του βασιλιά).
Επανέρχομαι στην προλογική αφήγηση. Μες στην τάξη που δίδασκα, ήταν αναρτημένες εικόνες, ζωγραφιές ηρώων της Επανάστασης του ’21. Σύμφωνα με το χαζοχαρούμενο πνεύμα της (νέας) εποχής, μου σύστησε ο σύμβουλος να αποκαθηλώσω (κυριολεκτικά) τους ήρωες και να καθηλώσω (πάλι κυριολεκτικώς) κάδρα με τοπία, γατάκια, σκυλάκια, αυτά, τέλος πάντων, που βρίσκουμε σε παιδικά δωμάτια. Τα βλοσυρά και στιβαρά πρόσωπα των ενδόξων πολεμαρχών δεν δημιουργούν «κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα». Αρνήθηκα. Συνεχίζω και σήμερα να αναρτώ στην αίθουσα, που κάθε φορά διδάσκω, εικόνες ηρώων. Και πόσες φορές, όταν οι μαθητές κουράζονται, ξεστρατίζει ο λόγος στα χρόνια τα δοξασμένα… τότε, παιδιά, που ένα δεκαοχτάχρονο ναυτάκι από τα Ψαρά, έκανε τον σταυρό του, κι ανατίναζε αιματοβαμμένες ναυαρχίδες ή ο άλλος, δίπλα του, που έσκιζε χάρτινα διπλώματα αρχιστρατηγίας και κέρδιζε, στο πεδίο της μάχης, παράσημα αθανασίας. Και οι μαθητές αντικρίζουν τα πρόσωπα του Κανάρη, του Μπότσαρη, του Διάκου, του Παπαφλέσσα, μπρος στα μάτια τους ξανοίγεται το Εικονοστάσι του Γένους. Ξεκλειδώνει η άγουρη μνήμη και πλαγιάζουν στα φυλλώματά της οι αγιασμένες μορφές των ηρώων. Για πάντα, «κτήμα ες αεί». Ημερεύουν τα παιδιά, συγκινούνται, καμαρώνουν. Και πώς αλλιώς; Μιλάς για πρόσωπα, όχι για μικρά, ξέψυχα, μίζερα πράγματα, συνταγές μαγειρικής και οδηγίες χρήσης καφετιέρας (βιβλία γλώσσας Στ’ δημοτικού). Υποσιτίζουμε πνευματικά τα παιδιά και μετά απορούμε, γιατί νιώθουν ναυτία και σιχασιά για τον «ωραίο» κόσμο μας.
Βάζω πάνω από τους ήρωες την εικόνα του Χριστού, πάντοτε. Γιατί; Διότι «τον Χριστό φοβόμαστε και αυτείνη η θρησκεία μας λευτέρωσεν και βγήκαμε εις την κοινωνία του κόσμου» κανοναρχεί ο Μακρυγιάννης. «Θα βγουν πράγματα από τα σχολεία που ο νους σας δεν φαντάζεται» προφήτευε ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Τώρα κατανοώ πλήρως την προφητεία. Θα βγει από το ελληνικό σχολείο ο Χριστός, ολοκληρώνεται η «μετακένωσις» των δυτικών «φώτων». Τα κόκαλα του Κοραή θα αναπαυτούν. Τα πνευματικά του έκγονα και λοιπά απολειφάδια της Νέας Τάξης πανηγυρίζουν. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, τελείως ανυπόληπτο για τους ισχυρούς της γης, αποφάσισε τον εξοβελισμό, από τα σχολεία της Ιταλίας, της παράστασης με τον Εσταυρωμένο. Οι Ιταλοί αντέδρασαν στην γελοία απόφαση, η παπική θρησκεία στηλίτευσε με ειρωνεία το περί ου ο λόγος δικαστήριο. Όπως αναμενόταν, η κλαγγή της… σταυρομαχίας πέρασε τα σύνορα της Ιταλίας και, ωσάν τα σαλιγκάρια που ξεμυτίζουν από το καβούκι τους μετά από βροχή, άρχισαν οι γηγενείς «ανθρωποκάμπιες» (Κόντογλου) και τα γνωστά σαπρόφυτα του νεοταξικού θερμοκηπίου να ξερνούν τα εμέσματά τους κατά της Εκκλησίας». «Να φύγουν οι εικόνες από τις τάξεις των ελληνικών σχολείων. Είμαστε κοινωνία πολυπολιτισμική», το γνωστό βλακώδες καρύκευμα των εκκλησιομάχων.
Μεταξύ αυτών και ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) Δημήτρης Μπράτης. Χωρίς να τον εξουσιοδοτήσει κανείς ο εν λόγω χασομέρης – συνδικαλιστής, δήλωσε τα εξής στην εφ. «ΝΕΑ»: «Συμφωνώ απόλυτα με την απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Δεν πρέπει να υπάρχουν στα σχολεία σύμβολα όπως οι σταυροί ή οι θρησκευτικές εικόνες που διαχωρίζουν τους μαθητές. Το σχολείο θα πρέπει να εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες σε όλους χωρίς κανένας μαθητής να αισθάνεται μειονεκτικά λόγω της καταγωγής, της φυλής ή του θρησκεύματός του». Και συνεχίζει ο συνδικαλιστής, (τι βρισιά κι αυτή), που έχει σίγουρα καμμιά εικοσαριά χρόνια να πατήσει το ποδάρι του σε σχολική τάξη «ότι και ο τρόπος διδασκαλίας των Θρησκευτικών στη σημερινή πολυπολιτισμική κοινωνία πρέπει να συζητηθεί σε βάθος από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη λύση στο πλαίσιο της ισότητας των πολιτών όπως ορίζει το Σύνταγμά μας» (Με τέτοια διαπιστευτήρια είναι σίγουρο ότι θα ανέλθει σε υψηλότερα αξιώματα. Ο Λένιν μιλούσε για «χρήσιμους ηλίθιους» του συστήματος). Διάβασα τις δηλώσεις του προέδρου της ΔΟΕ. «Κάπνισαν τα μάτια μου». Την ίδια στιγμή συνέταξα επιστολή παραίτησης από μέλος της ΔΟΕ, την οποία απέστειλα στον τοπικό σύλλογο δασκάλων Κιλκίς. Γράφω περίπου τα εξής:
«Αγαπητοί συνάδελφοι, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, προσφάτως ζήτησε την απομάκρυνση από τα σχολεία της Ιταλίας του σταυρού από τις τάξεις, απόφαση που αποδοκιμάστηκε από τα κόμματα και μεγάλη μερίδα του λαού. Το θέμα απασχόλησε και τα ημέτερα Μ.Μ.Ε. Είναι γνωστό πως το Σύνταγμά μας (άρθρο 16) προβλέπει την θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των μαθητών, εξυπονοώντας την ορθόδοξη αγωγή. Ταυτοχρόνως, ο σταυρός, οι εικόνες ανήκουν στα σύμβολα της πατρίδας μας, υποδηλώνουν την ταυτότητά μας. Όμως ο πρόεδρος της ΔΟΕ, χωρίς εξουσιοδότηση, ερχόμενος σε αντίθεση και με το λαϊκό αίσθημα και με την πλειονότητα – όπως πιστεύω – των δασκάλων επικρότησε την ανωτέρω απόφαση. Ο ίδιος άνθρωπος, παλαιότερα, είχε επαινέσει και το επαίσχυντο βιβλίο ιστορίες της Στ΄ δημοτικού, το οποίο αποσύρθηκε κακήν – κακώς. Κατόπιν τούτων, επειδή δεν ανέχομαι, ως μαχόμενος Έλληνας και χριστιανός, δάσκαλος, να εξευτελιζόμαστε στα μάτια του λαού από τις αντορθόδοξες και ανθελληνικές θέσεις που πρεσβεύει ο κ. Μπράτης, επιθυμώ την διαγραφή μου από μέλος του συλλόγου και της ΔΟΕ. Η απόφασή μου ισχύει για όσο καιρό ο κ. Μπράτης θα προϊσταται του συνδικαλιστικού μας οργάνου». Προτρέπω κι άλλους συναδέλφους που θίγονται από την δήλωση του προέδρου της ΔΟΕ, να πράξουν ομοίως. Να τελειώνουμε με τους αργόσχολους και αργόμισθους, που χρησιμοποιούν την γάγγραινα του (νυν) συνδικαλισμού, ως μέσο αναρρίχησης σε χρυσοπλούμιστα αξιώματα.
Κλείνω με τα λόγια του Ιωσήφ Βρυέννιου, μεγάλου διδασκάλου της Ορθοδοξίας, που έζησε λίγο προ της αλώσεως της Πόλης από τους Τούρκους: «Ουκ αρνησόμεθά σε φίλη Ορθοδοξία, ου ψευδόμεθά σε πατροπαράδοτον σέβας. Εν σοι εγεννήθημεν, εν σοι ζώμεν, εν σοι κοιμησόμεθα. Ει δε και καλέσει καιρός και μυριάκις υπέρ σου τεθνηξόμεθα».
Νατσιός Δημήτρης
Δάσκαλος- Κιλκίς

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

8 σχόλια :

  1. Για να μη κατηγορούνται οι Έλληνες που πρεσβεύουν τα ήθη και έθιμα των ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ,ως υποκινητές διχαστικών έριδων,ιδού οι πραγματικοί διχαστές!
    Που εγώ τους αποκαλώ...χριστιανοταλιμπάν!
    Δηλαδή αυτός ο δάσκαλος που καλείται να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά των Ελλήνων,τους δείχνει πρώτα αυτός ότι ο ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ,ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ,ο ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ και ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ήταν βλάκες επειδή κατά τα λεγόμενα των χριστιανών είχαν για πρότυπά τους κάποιους..."ψευτοθεούς"!
    Μήπως θα ήταν πιο δίκαιο,ένας δάσκαλος που απαρνείται τις προγονικές ρίζες των Ελλήνων,να παραιτηθεί ΚΑΙ ΑΠΟ ΔΑΣΚΑΛΟΣ;
    Διότι τι θα απαντήσει όταν ερωτηθεί από κάποιον μαθητή:"κύριε,τι ήταν οι ΘΕΟΙ των ΕΛΛΗΝΩΝ,στους οποίους θυζίαζαν και τους οποίους τιμούσαν οι πρόγονοί μας;"
    ΑΙΔΩΣ ΠΙΑ ΡΕ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΙ ΔΟΥΛΟΙ!
    Δικαίωμά σας να έχετε όποιον θεό θέλετε!
    Μακρυά όμως από τους απογόνους ΘΕΩΝ και ΗΡΩΩΝ!
    Γιατί προσβάλλοντας τους Θεούς των Ελλήνων,προσβάλλετε τους ίδιους τους Έλληνες!
    Θεός σας ο Γιαχβέ;Προγονοί σας ο Αβραάμ,ο Ισαάκ,ο Ιακώβ;Δικαίωμά σας!
    Κύριε..."παιδαγωγέ"!Που διδάσκεις,σίγουρα,ότι ο Πλάτων για παράδειγμα,ήταν βλάκας όταν έλεγε ότι το ΕΘΝΟΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ κατάγεται απευθείας από τους ΘΕΟΥΣ.
    Παραιτήσου από δάσκαλος εδώ στην Ελλάδα και πήγαινε στο Ισραήλ να διορισθείς!Να διδάσκεις την...βίβλο!Σίγουρα την ξέρεις απέξω και...ανακατωτά!Ενώ σιγουρότατα αδυνατείς να ψελλήσεις καν ότι ο ΛΕΩΝΙΔΑΣ σταυρώθηκε για να έχεις εσύ σήμερα...λόγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρετικό όπως πάντα το άρθρο του Δημήτρη Νατσιού. Τέτοιους δασκάλους χρειαζόμαστε για τα παιδιά μας και όχι νεοταξίτες, συριζίτες ή προγονολάγνους προσκυνημένους πράκτορες του Σόρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πισανίδη, νά ξέρεις ότι πρέπει να ευχαριστήσεις τους Εβραίους που πάνω στην επιθυμία τους να πειράξουν το Ιραν, θυμήθηκαν τον Λεωνίδα μας και τον έκαναν Επιτυχία στους Κινηματογράφους. Βλέπεις ο Θεός μας αγάπα, και μας προστατευει, έτσι χωρίς να προωθήσουμε την χώρα μας εμείς, το κάνανε άλλοι. Ναι μεν για δικά τους συμφέροντα αλλά εμάς η επιτυχία και η καλή παρουσίαση των Ελληνων μέσα από αυτήν, μας ανέβασε το ηθικό μετά από ταινίες όπως ,,Τροία,, και ,,Αλέξανδρος,, .
    Και να είσαι σίγουρος πως ο Λεωνίδας άν ζούσε τώρα θά ήταν Ελληνας και Χριστιανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ε!!! εκεί πάνω άσχετα με την (προγονολατρεία)ο Σωκράτης και ο Πλάτωνας μη ξεχνάς ότι ήταν ΕΛΛΗΝΕΣ,τώρα εάν βρίσκετε κανείς σε υπαρξιακό φοβικό δείλημα να αποδεχθεί ότι και ο Σωκράτης σταυρώθηκε αυτό δεν αλλάζει την πράξη θυσίας του προς την Ανθρωπότητα.
    Γι΄αυτό μή κατηγορείς άλλους πολίτες για όργανα του Σόρος και ψάξου μήπως άθελα σου τόν σιγοντάρεις ο ίδιος σου.

    ΑΛ-ΤΣΑΝΤΙΡΙ ΝΙΟΥΖ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ με τον Πλάτωνα.Ο χριστιανοταλιμπάν δάσκαλος δεν είναι άξιος να διδάσκει σε Έλληνες.Ο Ιουλιανός είχε απαγορεύσει στους χριστόδουλους να διδάσκουν την ημετέρα παιδεία.Αυτοίείναι υπεύθυνοι για την κατάντια των Νεοελλήνων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι Έλληνες διάλεξαν και οτι και να κάνει ο Σόρος, δεν αλλάζουν. Ο χαρακτηρισμός Ταλιμπάν επιστρέφει σε 'σας. Με το να ασπάζεται κάποιος την επίσημη θρησκεία του Γένους, δεν μπορεί να θεωρηθεί Ταλιμπάν παρά μόνον από τους φανατικούς εχθρούς της ορθοδοξίας.

    Η ορθοδοξία πάντοτε αγαπούσε και μελετούσε και διέσωζε επιστημονικώτατα την αρχαία γραμματεία (και λόγω των μοναστηριών αυτή διασώθηκε) και ορθά αποτίμησε την αξία τους. Οι συγκεκριμένοι όμως φανατικοί νεοειδωλολάτρες έχουν πραγματικά φοβικά (ή άλλα) διλήμματα να αποδεχθούν αυτά που αποδέχθηκαν οι Έλληνες πρόγονοί μας, δηλαδή τον χριστιανισμό.
    Ακόμη κανείς ορθόδοξος δεν υποβαθμίζει την αξία των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων. Μπορεί όμως να διακρίνει και να παραδεχθεί τα λάθη που έκαναν, αφού κανένας άνθρωπος δεν είναι αλάνθαστος (εκτός από τον πάπα που διεκδικεί το αλάθητο). Και αυτό γίνεται με τη βοήθεια των αγίων Πατέρων της Ορθοδοξίας οι οποίοι ήσαν εξαιρετικοί γνώστες και μελετητές των αρχαίων κειμένων.

    Ο Δημήτρης Νατσιός είναι εξαιρετικός σε κάθε του άρθρο και γνώστης της αρχαίας γραμματείας και της αυθεντικής της συνέχειας των Πατέρων της Εκκλησίας. Τυχεροί οι Έλληνες μαθητές του και εμείς που διαβάζουμε τα άρθρα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 'Ο Ιουλιανός είχε απαγορεύσει στους χριστόδουλους να διδάσκουν την ημετέρα παιδεία.Αυτοίείναι υπεύθυνοι για την κατάντια των Νεοελλήνων'

    και ποιοί είναι υπεύθυνοι για την κατάντια στην λατρεία στους ναούς της Κυβέλης; Συμφωνείτε ή όχι ότι καλώς τους έκλεισαν οι χριστιανοί; Αλλιώς ξαναγεμίστε τους με δικούς σας 'ιερείς'.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 'Γιατί προσβάλλοντας τους Θεούς των Ελλήνων,προσβάλλετε τους ίδιους τους Έλληνες!'

    Νέα δεδομένα στο ελληνικό τραγούδι! Κανένας ορθόδοξος δεν είναι Έλληνας δηλαδή, αφού θεωρούν τους αρχαίους θεούς είδωλα. Μόνο το 0.01% που προσκυνούν τους αρχαίους θεούς είναι Έλληνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]