Επικίνδυνη καθημερινότητα οι Τουρκικές προκλήσεις πάνω από το Αιγαίο
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΑ που δεν παρουσιάστηκαν στο ΚΥΣΕΑ, τα οπλισμένα τουρκικά μαχητικά που μπήκαν τον Ιούλιο στο FIR Αθηνών ήταν 50 έναντι 22 πέρυσι.
Υπερδιπλασιάστηκαν οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη την ίδια περίοδο και παρά τη διεύρυνση των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που υπέγραψαν οι δύο χώρες υπό την κηδεμονία των ΗΠΑ.
Τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΑ που αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος» και τα οποία... ξέχασαν να παρουσιάσουν κατά την τελευταία συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ ο υπουργός Αμυνας και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, αναφέρουν ότι το 1ο δεκαήμερο Ιουλίου σε σχέση με το 2008: Καθημερινότητα οι προκλήσεις
Οι σχηματισμοί τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών που μπήκαν απροειδοποίητα στο FIR Αθηνών αυξήθηκαν από οκτώ (8) σε δεκαπέντε (15).
Οι παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου εκτοξεύτηκαν από τις δεκατέσσερις (14) το 2008 στις εβδομήντα έξι (76) το 2009!
Τα οπλισμένα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που μπήκαν στο FIR Αθηνών φέτος ήταν διπλάσια σε σχέση με πέρσι. Το 2008 ήταν είκοσι δύο (22) και το 2009 πενήντα (50)!
Από τα παραπάνω επίσημα στοιχεία του ΓΕΑ προκύπτει ότι υπάρχει ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο που, σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου, δεν οφείλεται μόνο στην παραδοσιακή ελληνοτουρκική διένεξη για το επιχειρησιακό καθεστώς του Αιγαίου, αλλά και ως προς τον χειρισμό και τη συνεργασία για την αντιμετώπιση καινούργιων προβλημάτων όπως είναι η λαθρομετανάστευση.
Στοχευμένα
Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι η παράνομη δραστηριότητα της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας το τελευταίο δεκαήμερο επικεντρώθηκε στο βόρειο σύμπλεγμα της Δωδεκανήσου και ειδικότερα στο «τρίγωνο» Σάμου - Φαρμακονησίου - Αγαθονησίου, όπου ο Ευρωπαίος επίτροπος Ζαν Μπαρό χαρακτήρισε ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο επικίνδυνες «πύλες εισόδου» λαθρομεταναστών.
Η Τουρκία όχι μόνο δεν εξέφρασε διάθεση συνεργασίας για την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρομετανάστευσης με Ελλάδα και Ε.Ε., απεναντίας από την ίδια κιόλας στιγμή εκδηλώθηκαν οι πρώτες σπασμωδικές κινήσεις του στρατιωτικού κατεστημένου της Αγκυρας:
Οι επίγειοι τουρκικοί σταθμοί αεράμυνας (ραντάρ) παρεμποδίζουν το έργο των ευρωπαϊκών πτητικών μέσων αστυνόμευσης καθώς περιπολούν κατά μήκος του Ανατολικού Αιγαίου για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών.
Ενώ ο επίτροπος Μπαρό, αρμόδιος για θέματα λαθρομετανάστευσης, μετέβαινε στη Σάμο και στο Αγαθονήσι, τα τουρκικά μαχητικά πετούσαν στην ίδια περιοχή παραβιάζοντας τον εθνικό εναέριο χώρο της Ελλάδας!
Τα τουρκικά μαχητικά συνεχίζουν τις χαμηλές πτήσεις (κάτω των 1.500 ποδών) πάνω από το Φαρμακονήσι και το Αγαθονήσι.
Τα τουρκικά μαχητικά μπαίνουν πλέον απροειδοποίητα μέσα στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου της Σάμου, αυξάνοντας δραματικά τον κίνδυνο ατυχήματος λόγω της αυξημένης κίνησης που εμφανίζει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο κατά τη θερινή περίοδο.
Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα εκδηλώνεται καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Τα παραπάνω αποδεικτικά στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του ΝΑΤΟ προκαλούν την έντονη ανησυχία των ΗΠΑ προειδοποιώντας Αθήνα και Αγκυρα για κίνδυνο θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο!
Βέβαια η Ουάσιγκτον κατά την έκδοση της τελευταίας διπλωματικής... ΝΟΤΑΜ αποφεύγει να καταδείξει τον υπεύθυνο για την ένταση στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου. Μιλάει γενικά και αόριστα για «υπερπτήσεις» , για «δράσεις των αεροποριών» και για «τυχόν τριβές πάσης φύσεως»...
Η νέα διαμορφούμενη κατάσταση στο Αιγαίο και η αύξηση του κινδύνου για αεροπορικό ατύχημα ή εκδήλωση θερμού επεισοδίου αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων κατά την επίσκεψη της Ντόρας Μπακογιάννη στην Τουρκία στις 18 - 19 Αυγούστου, παρότι η ελληνική πλευρά δεν είναι αισιόδοξη ότι θα υπάρξει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον μέσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο...
Προβληματισμός
Πάντως, η προειδοποίηση των ΗΠΑ για «θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο» προβληματίζει έντονα την Αθήνα. Στην αρχή της περασμένης βδομάδας η κυβέρνηση άλλαξε τον αρχικό σχεδιασμό για συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ στο Πεντάγωνο.
Τελικά έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου με την ελπίδα να μη δημιουργηθεί... πολεμικό κλίμα και υπάρξει παρερμηνεία από την Τουρκία.
Μάταια όμως διότι την ίδια μέρα τα τουρκικά μαχητικά έμπαιναν διαρκώς μέσα στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου της Σάμου σημειώνοντας δεκαπέντε παραβιάσεις και θέτοντας σε κίνδυνο τα πολιτικά αεροσκάφη με Ευρωπαίους και Αμερικανούς παραθεριστές που εκείνη την ώρα επιχειρούσαν προσγείωση στο νησί του Πυθαγόρα!
ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ
Καμπανάκι για τα αεροσκάφη
Με αφορμή το νέο σκηνικό έντασης που διαμορφώνεται στο Αιγαίο εξαιτίας της προκλητικότητας που εκδηλώνει η Τουρκία, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε συμπολίτευση και αντιπολίτευση υπογραμμίζοντας ότι αυτή την περίοδο διαθέτει τον πιο χαμηλό από ποτέ δείκτη διαθεσιμότητας αεροσκαφών εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών.
Ωστόσο, η Διεύθυνση Εξοπλισμών υποστηρίζει ότι στην περίπτωση των ανταλλακτικών δεν θα ισχύσει η λαϊκή παροιμία ότι «ο λύκος στην αναμπαμπούλα χαίρεται» και δεν πρόκειται να συναινέσει στην προμήθεια ενός «κουβά» ανταλλακτικών ύψους 18 εκατομμυρίων, χωρίς να γνωρίζει πού θα χρησιμοποιηθούν και πόσο θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών και για πόσο καιρό.
Σύμφωνα με τη ΓΔΕ, η κάθε προμήθεια ανταλλακτικών θα πρέπει να συνοδεύεται με αιτιολογημένη έκθεση κόστους και δείκτη διαθεσιμότητας, κάτι που όμως καθυστερεί να κάνει η αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΑ.
Πηγή
Υπερδιπλασιάστηκαν οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου σε σχέση με τα προηγούμενα έτη την ίδια περίοδο και παρά τη διεύρυνση των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης που υπέγραψαν οι δύο χώρες υπό την κηδεμονία των ΗΠΑ.
Τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΑ που αποκαλύπτει σήμερα το «Εθνος» και τα οποία... ξέχασαν να παρουσιάσουν κατά την τελευταία συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ ο υπουργός Αμυνας και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, αναφέρουν ότι το 1ο δεκαήμερο Ιουλίου σε σχέση με το 2008: Καθημερινότητα οι προκλήσεις
Οι σχηματισμοί τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών που μπήκαν απροειδοποίητα στο FIR Αθηνών αυξήθηκαν από οκτώ (8) σε δεκαπέντε (15).
Οι παραβιάσεις του εθνικού εναερίου χώρου εκτοξεύτηκαν από τις δεκατέσσερις (14) το 2008 στις εβδομήντα έξι (76) το 2009!
Τα οπλισμένα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη που μπήκαν στο FIR Αθηνών φέτος ήταν διπλάσια σε σχέση με πέρσι. Το 2008 ήταν είκοσι δύο (22) και το 2009 πενήντα (50)!
Από τα παραπάνω επίσημα στοιχεία του ΓΕΑ προκύπτει ότι υπάρχει ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο που, σύμφωνα με αξιωματούχους του Πενταγώνου, δεν οφείλεται μόνο στην παραδοσιακή ελληνοτουρκική διένεξη για το επιχειρησιακό καθεστώς του Αιγαίου, αλλά και ως προς τον χειρισμό και τη συνεργασία για την αντιμετώπιση καινούργιων προβλημάτων όπως είναι η λαθρομετανάστευση.
Στοχευμένα
Δεν είναι διόλου τυχαίο ότι η παράνομη δραστηριότητα της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας το τελευταίο δεκαήμερο επικεντρώθηκε στο βόρειο σύμπλεγμα της Δωδεκανήσου και ειδικότερα στο «τρίγωνο» Σάμου - Φαρμακονησίου - Αγαθονησίου, όπου ο Ευρωπαίος επίτροπος Ζαν Μπαρό χαρακτήρισε ως μία από τις μεγαλύτερες και πιο επικίνδυνες «πύλες εισόδου» λαθρομεταναστών.
Η Τουρκία όχι μόνο δεν εξέφρασε διάθεση συνεργασίας για την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος της λαθρομετανάστευσης με Ελλάδα και Ε.Ε., απεναντίας από την ίδια κιόλας στιγμή εκδηλώθηκαν οι πρώτες σπασμωδικές κινήσεις του στρατιωτικού κατεστημένου της Αγκυρας:
Οι επίγειοι τουρκικοί σταθμοί αεράμυνας (ραντάρ) παρεμποδίζουν το έργο των ευρωπαϊκών πτητικών μέσων αστυνόμευσης καθώς περιπολούν κατά μήκος του Ανατολικού Αιγαίου για τον εντοπισμό λαθρομεταναστών.
Ενώ ο επίτροπος Μπαρό, αρμόδιος για θέματα λαθρομετανάστευσης, μετέβαινε στη Σάμο και στο Αγαθονήσι, τα τουρκικά μαχητικά πετούσαν στην ίδια περιοχή παραβιάζοντας τον εθνικό εναέριο χώρο της Ελλάδας!
Τα τουρκικά μαχητικά συνεχίζουν τις χαμηλές πτήσεις (κάτω των 1.500 ποδών) πάνω από το Φαρμακονήσι και το Αγαθονήσι.
Τα τουρκικά μαχητικά μπαίνουν πλέον απροειδοποίητα μέσα στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου της Σάμου, αυξάνοντας δραματικά τον κίνδυνο ατυχήματος λόγω της αυξημένης κίνησης που εμφανίζει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο κατά τη θερινή περίοδο.
Η τουρκική αεροπορική δραστηριότητα εκδηλώνεται καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Τα παραπάνω αποδεικτικά στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του ΝΑΤΟ προκαλούν την έντονη ανησυχία των ΗΠΑ προειδοποιώντας Αθήνα και Αγκυρα για κίνδυνο θερμού επεισοδίου στο Αιγαίο!
Βέβαια η Ουάσιγκτον κατά την έκδοση της τελευταίας διπλωματικής... ΝΟΤΑΜ αποφεύγει να καταδείξει τον υπεύθυνο για την ένταση στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου. Μιλάει γενικά και αόριστα για «υπερπτήσεις» , για «δράσεις των αεροποριών» και για «τυχόν τριβές πάσης φύσεως»...
Η νέα διαμορφούμενη κατάσταση στο Αιγαίο και η αύξηση του κινδύνου για αεροπορικό ατύχημα ή εκδήλωση θερμού επεισοδίου αναμένεται να τεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων κατά την επίσκεψη της Ντόρας Μπακογιάννη στην Τουρκία στις 18 - 19 Αυγούστου, παρότι η ελληνική πλευρά δεν είναι αισιόδοξη ότι θα υπάρξει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα, τουλάχιστον μέσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο...
Προβληματισμός
Πάντως, η προειδοποίηση των ΗΠΑ για «θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο» προβληματίζει έντονα την Αθήνα. Στην αρχή της περασμένης βδομάδας η κυβέρνηση άλλαξε τον αρχικό σχεδιασμό για συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ στο Πεντάγωνο.
Τελικά έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου με την ελπίδα να μη δημιουργηθεί... πολεμικό κλίμα και υπάρξει παρερμηνεία από την Τουρκία.
Μάταια όμως διότι την ίδια μέρα τα τουρκικά μαχητικά έμπαιναν διαρκώς μέσα στην τερματική περιοχή του αεροδρομίου της Σάμου σημειώνοντας δεκαπέντε παραβιάσεις και θέτοντας σε κίνδυνο τα πολιτικά αεροσκάφη με Ευρωπαίους και Αμερικανούς παραθεριστές που εκείνη την ώρα επιχειρούσαν προσγείωση στο νησί του Πυθαγόρα!
ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ
Καμπανάκι για τα αεροσκάφη
Με αφορμή το νέο σκηνικό έντασης που διαμορφώνεται στο Αιγαίο εξαιτίας της προκλητικότητας που εκδηλώνει η Τουρκία, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε συμπολίτευση και αντιπολίτευση υπογραμμίζοντας ότι αυτή την περίοδο διαθέτει τον πιο χαμηλό από ποτέ δείκτη διαθεσιμότητας αεροσκαφών εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών.
Ωστόσο, η Διεύθυνση Εξοπλισμών υποστηρίζει ότι στην περίπτωση των ανταλλακτικών δεν θα ισχύσει η λαϊκή παροιμία ότι «ο λύκος στην αναμπαμπούλα χαίρεται» και δεν πρόκειται να συναινέσει στην προμήθεια ενός «κουβά» ανταλλακτικών ύψους 18 εκατομμυρίων, χωρίς να γνωρίζει πού θα χρησιμοποιηθούν και πόσο θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών και για πόσο καιρό.
Σύμφωνα με τη ΓΔΕ, η κάθε προμήθεια ανταλλακτικών θα πρέπει να συνοδεύεται με αιτιολογημένη έκθεση κόστους και δείκτη διαθεσιμότητας, κάτι που όμως καθυστερεί να κάνει η αρμόδια υπηρεσία του ΓΕΑ.
Πηγή
μονο προβληματισμο..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι στο προβληματισμο μενουμε...
καλο απογευμα