Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Πανελλαδικές εξετάσεις ή δημοσκόπηση ιδεολογικών τάσεων της νεολαίας;

To κάψιμο των βιβλίων
και τα αίτια που οδηγούν σε αυτό


Άνοιξε η αυλαία των εξετάσεων και έκλεισε η αυλαία του θεατρινισμού! Σήμερα κλήθηκαν οι νέοι της χώρας μας να γράψουν στο μάθημα της έκθεσης την θέση τους (και φυσικά τεκμηριωμένη) σχετικά με το κάψιμο των βιβλίων (είναι πλέον δεδομένο), τα αίτια που οδηγούν σε αυτό (θέμα προς διερεύνηση) και οι τρόποι αντιμετώπισης αυτής της «ανοιξιάτικης συνήθειας»!!!
Οι «σοφοί» της Παιδείας, ανακάλυψαν το θέμα που θα μπορούσε να τραβήξει περισσότερο το ενδιαφέρον των νέων και να γράψουν τις σκέψεις τους που θα μπορούσαν ταυτόχρονα να λειτουργήσουν ως μία άριστη δεξαμενή για την εικόνα των νέων απέναντι στην Παιδεία, στα βιβλία και εν γένει στην ικανότητά τους να σέβονται τις γνώσεις που λαμβάνουν. Σήμερα στήθηκε μία δημοσκόπηση, της οποίας τα αποτελέσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα καλύτερο ή ένα περισσότερο χειραγωγημένο αύριο των νέων…
Μη επιθυμώντας να παραμείνω στο θέμα ή και στους λόγους που οδήγησαν στην επιλογή του, αναρωτιέμαι ποια θα είναι τα κριτήρια αξιολόγησης των βαθμολογήτων. Η φύση του θέματος «κάψιμο βιβλίων, αίτια και τρόποι αντιμετώπισης» οδηγεί σε πολιτικές θέσεις και τοποθετήσεις, επειδή συνδέεται με το κάψιμο που συνηθίζεται τελευταία να γίνεται από μερίδες «νέων» (κατ’ εμέ κουκουλοφόρων αγνώστου ηλικίας, εθνικότητας και ταυτότητας), με αποκορύφωμα του συγκεκριμένου τύπου «κοινωνικής» δράσης – αντίδρασης τον Δεκέμβριο του 2008 κατά το οποίο χρονικό διάστημα γνωρίσαμε ένα ανηλεές κύμα βιαιότητας, του οποίου προηγήθηκαν συστηματικοί εμπρησμοί βιβλιοπωλείων αλλά και περιουσιών γνωστών ή απλών πολιτών.
Προσωπικά, αντιλαμβάνομαι το θέμα στο οποίο κλήθηκαν οι μαθητές να απαντήσουν, ως καθαρά πολιτικό και αρκετά διερευνητικό σε σχέση με την αντίληψη, τον βαθμό κατανόησης ή την επιθυμία ανάληψης έκνομων πράξεων από τους νέους.
Αναρωτιέμαι όμως, πως θα βαθμολογηθούν οι μαθητές;
Με βάση ποια κριτήρια; Είναι δυνατόν οι βαθμολογητές να βαθμολογήσουν αντικειμενικά (σε περίπτωση που οι ίδιοι δεν κατακρίνουν τις βιαιότητες κατά περιουσιών πολιτών επειδή τις αντιμετωπίζουν ως πολιτικές πράξεις αγανάκτησης και αγωνιστικές ενέργειες ανατροπής του συστήματος), παραγνωρίζοντας τα δικά τους πιστεύω και τις δικές τους απόψεις για το συγκεκριμένο θέμα;
Η απάντηση είναι πως «φυσικά όχι, γι αυτό εξάλλου ο μαθητής διασφαλίζεται με την ύπαρξη δύο βαθμολογητών»… που όμως, να προσθέσω από την πλευρά μου, εάν έχουν μεγάλη διαφορά στην βαθμολόγησή τους (οι βαθμολογητές) δημιουργούν πρόβλημα στην βαθμολόγηση, επειδή έχουν υποκειμενική και όχι αντικειμενική προσέγγιση στο ζήτημα που αναπτύσσει ο εξεταζόμενος μαθητής. Η υποκειμενικότητα του βαθμολογητή ουδόλως πρόκειται να επηρεάσει το μέλλον του ιδίου, αλλά μπορεί να αλλάξει την πορεία ζωής του μαθητή, που είναι εκτεθειμένος στις πολιτικές πεποιθήσεις του εξεταστή του!!!
Γιατί όμως αναφέρομαι στις πολιτικές πεποιθήσεις του εξεταστή;
Ο λόγος είναι πως έχει διαπιστωθεί πως μεγάλο (ασύμμετρα μεγάλο) μέρος των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανήκουν ιδεολογικά σε έναν χώρο (ΣΥΡΙΖΑ) που αγκαλιάζει (εκ του ασφαλούς βεβαίως) τις πράξεις επαναστατικού περιεχομένου, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο την τάση για την προσωπική τους επανάσταση που δεν έκαναν ποτέ! Και αυτή η απραγματοποίητη επανάσταση, είναι δυνατόν να επηρεάσει την βαθμολογία του εξεταζομένου μαθητή εάν τυγχάνε να διαφοροποιείται από το ιδεολογικό ρεύμα στο οποίο ανήκει ο βαθμολογητής…
Το θέμα είναι τεράστιο και οι μαθητές βρίσκονται εκτεθειμένοι στην κρίση ενός αγνώστου, που μπορεί ελαφρά τη καρδία να τους στερήσει την δυνατότητα για σπουδές, επειδή θα τους χαρακτηρίσει «φασιστάκια» ή «εκκολαπτόμενους δεξιούς» ή «καλομαθημένα που πρέπει να καταλάβουν τι τους γίνεται»…
Λοιπόν, από τη στιγμή που η πολιτεία (οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας) επιλέγουν ένα πολιτικό θέμα ως κριτήριο για το μέλλον των νέων ανθρώπων, οφείλουν και να διασφαλίσουν την (πιθανώς) διαφοροποιημένη αλλά τεκμηριωμένη άποψη του εξεταζόμενου μαθητή από την άποψη του βαθμολογητή. Αναρωτιέμαι, αν άραγε, υπάρχει ο μηχανισμός εκείνος που θα μπορεί να διασφαλίσει (έστω και στην περίπτωση της αναβαθμολόγησης) το γραπτό του μαθητή που διαφοροποιείται από την πολιτική τοποθέτηση των βαθμολογητών του.
Υπάρχει κύριε Σπηλιωτόπουλε κάποια διασφάλιση και αν ναι, ποια είναι αυτή; Υπάρχει το δικαίωμα στον μαθητή να παρευρίσκεται κατά τη διάρκεια της αναβαθμολόγησής του με παρόντα και κάποιον φιλόλογο της προσωπικής του επιλογής, που θα υπερασπίσει τον τρόπο ανάπτυξης ή τις πολιτικές πεποιθήσεις του μαθητή που θα τύχει να βάλλονται από τους εξεταστές του, με κίνδυνο να του καταστρέψουν το μέλλον;
Υπάρχει κάτι τέτοιο κύριε υπουργέ, ή ο μαθητής πρέπει να σκέφτεται τι χρώμα κραγιόν θα του πηγαίνει καλύτερα προκειμένου να βρει όλες τις πόρτες ανοιχτές* στη ζωή του;

Κωνσταντίνος


* Πρόσφατη έρευνα απέδειξε πως η αλληλοϋποστήριξη των gay είναι σε πολύ υψηλούς βαθμούς και έχουν καταλάβει σχεδόν όλες τις θέσεις και όλα τα αξιώματα σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]