Πουλάνε τη βενζίνη μέχρι και 1 ευρώ αντί 0,46 λεπτά
1,5% ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη
στο 2,7% στην Ελλάδα
Από τις 50 βασικές κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που εντάσσονται στο «καλάθι της νοικοκυράς», της ΕΣΥΕ στις 44 καταγράφηκε αύξηση των τιμών τον Μάρτιο. Το δομικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι τα Καρτέλ και τα επιτόκια. Πουλάνε τη βενζίνη μέχρι και 1 ευρώ αντί 0,46 λεπτά.
Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε τον Μάρτιο, λόγω της σημαντικής πτώσης των τιμών ενέργειας, αντικατοπτρίζοντας το βάθος της ύφεσης, στο 0,4% σε μηνιαία βάση, ενώ το ετήσιο ποσοστό του υποχώρησε στο 0,6% - το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησαν να καταγράφονται τα εν λόγω στοιχεία, το 1996.
Σύμφωνα με την κοινοτική στατιστική υπηρεσία, οι τιμές ενέργειας μειώθηκαν κατά 1,2% σε μηνιαία βάση και κατά 8,1% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές τροφίμων, αλκοολούχων ποτών και ειδών καπνού σημείωσαν πτώση 0,1% και άνοδο 1,9%, αντίστοιχα.
Ο δομικός πληθωρισμός στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 1,5% σε ετήσια βάση.
Ο πληθωρισμός του καταναλωτή, στην Ελλάδα, υποχώρησε τον Μάρτιο στο 1,3% (είναι δηλαδή τριπλάσιος αυτού της Ευρωζώνης) και ο δομικός πληθωρισμός (που αντιπροσωπεύει την τάση των τιμών στο σύνολο της αγοράς (πλην των καυσίμων και των οπωρολαχανικών), αυξήθηκε το Μάρτιο κατά 2,7%, έναντι 3,6% τον Μάρτιο του 2008.
Την σοβαρή απόκλιση του πληθωρισμού στην Ελλάδα έναντι της ευρωζώνης και τις δυσλειτουργίες στις αγορές των προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα που αυξάνουν τα αντίστοιχα περιθώρια κέρδους λόγω έλλειψης ανταγωνισμού, επεσήμανε ο επίτροπος Χ. Αλμούνια σε απάντηση του στο ευρωκοινοβούλιο σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο κ. Αλμούνια ανέφερε ότι την περίοδο 2001-2006 «ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρέμεινε κατά μέσο όρο γύρω στο 3.5%, περίπου 1% υψηλότερος σε σύγκριση με τη ζώνη του ευρώ».
Από τις 50 βασικές κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που εντάσσονται στο «καλάθι της νοικοκυράς», της ΕΣΥΕ στις 44 καταγράφηκε αύξηση των τιμών μεγαλύτερη του μέσου μηνιαίου όρου (1,3%).
Η μεγαλύτερη ανατίμηση αφορούσε τις αστικές συγκοινωνίες (28,7%), ενώ ακολούθησαν τα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια με ποσοστό 19,2%. Κατά 12,5% αυξήθηκε η τιμή του ρυζιού, κατά 11,2% των νωπών λαχανικών, κατά 8,8% των φρούτων, κατά 8,1% της ύδρευσης – αποχέτευσης.
Η ΕΣΥΕ «πανηγυρίζει», επειδή μειώθηκε κατά 17,8% η τιμή της βενζίνης. ενώ θα έπρεπε να έχει μειωθεί κατά 60%.
Στις 11 Ιουλίου η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,271 ευρώ. Ένα βαρέλι πετρέλαιο τότε κόστιζε 141.65 δολάρια. Τότε το ευρώ έκανε 1.36 δολάρια.
Σήμερα, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης σε όλη τη χώρα διαμορφώνεται στα 0,917 ευρώ το λίτρο.
Το πετρέλαιο σήμερα κοστίζει 49,51 δολάρια. Η τιμή του έχει πέσει 65%.Επομένως εάν η τιμή της λιανικής ακολουθούσε την τιμή της πρώτης ύλης θα έπρεπε να είναι 0.45 λεπτά το λίτρο.
Το ευρώ σήμερα (16 Απριλίου) αγοράζει 1.3194 δολάρια. Επομένως η κανονική τιμή της αμόλυβδης είναι 0,46 λεπτά το λίτρο.
Συμπέρασμα: Το καρτέλ διύλισης, και το καρτέλ διακίνησης, πουλάνε 100% πάνω.
Οι διαφορές από τη «μέση τιμή» του ΥΠΑΝ, ξεπερνούν ακόμη και τα 18 λεπτά το λίτρο. Για παράδειγμα, στο νομό Κιλκίς η μέση τιμή βρίσκεται στα 0,845 ευρώ, ενώ στο Ρέθυμνο φτάνει τα 1,028 ευρώ/λίτρο. Στη Θεσσαλονίκη η αμόλυβδη πωλείται από 0,82 έως 0,94 ευρώ το λίτρο, στα πρατήρια της εθνικής οδού η τιμή των καυσίμων είναι έως και 20% υψηλότερη, περίπου 1 ευρώ, και φτάνει μέχρι το 1,03 ευρώ/λίτρο.
Σπύρος χατζάρας
Πηγή
στο 2,7% στην Ελλάδα
Από τις 50 βασικές κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που εντάσσονται στο «καλάθι της νοικοκυράς», της ΕΣΥΕ στις 44 καταγράφηκε αύξηση των τιμών τον Μάρτιο. Το δομικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας είναι τα Καρτέλ και τα επιτόκια. Πουλάνε τη βενζίνη μέχρι και 1 ευρώ αντί 0,46 λεπτά.
Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε τον Μάρτιο, λόγω της σημαντικής πτώσης των τιμών ενέργειας, αντικατοπτρίζοντας το βάθος της ύφεσης, στο 0,4% σε μηνιαία βάση, ενώ το ετήσιο ποσοστό του υποχώρησε στο 0,6% - το χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησαν να καταγράφονται τα εν λόγω στοιχεία, το 1996.
Σύμφωνα με την κοινοτική στατιστική υπηρεσία, οι τιμές ενέργειας μειώθηκαν κατά 1,2% σε μηνιαία βάση και κατά 8,1% σε ετήσια βάση, ενώ οι τιμές τροφίμων, αλκοολούχων ποτών και ειδών καπνού σημείωσαν πτώση 0,1% και άνοδο 1,9%, αντίστοιχα.
Ο δομικός πληθωρισμός στην Ευρωζώνη διαμορφώθηκε στο 1,5% σε ετήσια βάση.
Ο πληθωρισμός του καταναλωτή, στην Ελλάδα, υποχώρησε τον Μάρτιο στο 1,3% (είναι δηλαδή τριπλάσιος αυτού της Ευρωζώνης) και ο δομικός πληθωρισμός (που αντιπροσωπεύει την τάση των τιμών στο σύνολο της αγοράς (πλην των καυσίμων και των οπωρολαχανικών), αυξήθηκε το Μάρτιο κατά 2,7%, έναντι 3,6% τον Μάρτιο του 2008.
Την σοβαρή απόκλιση του πληθωρισμού στην Ελλάδα έναντι της ευρωζώνης και τις δυσλειτουργίες στις αγορές των προϊόντων και υπηρεσιών στην Ελλάδα που αυξάνουν τα αντίστοιχα περιθώρια κέρδους λόγω έλλειψης ανταγωνισμού, επεσήμανε ο επίτροπος Χ. Αλμούνια σε απάντηση του στο ευρωκοινοβούλιο σε ερώτηση του ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ο κ. Αλμούνια ανέφερε ότι την περίοδο 2001-2006 «ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρέμεινε κατά μέσο όρο γύρω στο 3.5%, περίπου 1% υψηλότερος σε σύγκριση με τη ζώνη του ευρώ».
Από τις 50 βασικές κατηγορίες αγαθών και υπηρεσιών που εντάσσονται στο «καλάθι της νοικοκυράς», της ΕΣΥΕ στις 44 καταγράφηκε αύξηση των τιμών μεγαλύτερη του μέσου μηνιαίου όρου (1,3%).
Η μεγαλύτερη ανατίμηση αφορούσε τις αστικές συγκοινωνίες (28,7%), ενώ ακολούθησαν τα τέλη κυκλοφορίας και τα διόδια με ποσοστό 19,2%. Κατά 12,5% αυξήθηκε η τιμή του ρυζιού, κατά 11,2% των νωπών λαχανικών, κατά 8,8% των φρούτων, κατά 8,1% της ύδρευσης – αποχέτευσης.
Η ΕΣΥΕ «πανηγυρίζει», επειδή μειώθηκε κατά 17,8% η τιμή της βενζίνης. ενώ θα έπρεπε να έχει μειωθεί κατά 60%.
Στις 11 Ιουλίου η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,271 ευρώ. Ένα βαρέλι πετρέλαιο τότε κόστιζε 141.65 δολάρια. Τότε το ευρώ έκανε 1.36 δολάρια.
Σήμερα, σύμφωνα με τις τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή της αμόλυβδης σε όλη τη χώρα διαμορφώνεται στα 0,917 ευρώ το λίτρο.
Το πετρέλαιο σήμερα κοστίζει 49,51 δολάρια. Η τιμή του έχει πέσει 65%.Επομένως εάν η τιμή της λιανικής ακολουθούσε την τιμή της πρώτης ύλης θα έπρεπε να είναι 0.45 λεπτά το λίτρο.
Το ευρώ σήμερα (16 Απριλίου) αγοράζει 1.3194 δολάρια. Επομένως η κανονική τιμή της αμόλυβδης είναι 0,46 λεπτά το λίτρο.
Συμπέρασμα: Το καρτέλ διύλισης, και το καρτέλ διακίνησης, πουλάνε 100% πάνω.
Οι διαφορές από τη «μέση τιμή» του ΥΠΑΝ, ξεπερνούν ακόμη και τα 18 λεπτά το λίτρο. Για παράδειγμα, στο νομό Κιλκίς η μέση τιμή βρίσκεται στα 0,845 ευρώ, ενώ στο Ρέθυμνο φτάνει τα 1,028 ευρώ/λίτρο. Στη Θεσσαλονίκη η αμόλυβδη πωλείται από 0,82 έως 0,94 ευρώ το λίτρο, στα πρατήρια της εθνικής οδού η τιμή των καυσίμων είναι έως και 20% υψηλότερη, περίπου 1 ευρώ, και φτάνει μέχρι το 1,03 ευρώ/λίτρο.
Σπύρος χατζάρας
Πηγή
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...