Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι τούρκοι ψάχνουν τα ελληνικά υποβρύχια και δεν τα βρίσκουν


Επιτέλους, έρχονται οι 36 νέες τορπίλες για τα υποβρύχια

Οι τορπίλες βαρέως τύπου για τα υποβρύχια τύπου 214, είναι σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο πρόγραμμα που θα λάβει την έγκριση από το ΚΥΣΕΑ.

Μια απόφαση την οποία η Ελληνική πολιτεία θα έπρεπε να έχει λάβει το λιγότερο δυο χρόνια πριν, για να μην θυμίσουμε πως η υπόθεση φτάνει στο βαθύ παρελθόν, την εποχή της προμήθειας των υποβρυχίων, διότι όπως επισημαίνουν πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό, από τότε υποβρύχια και τορπίλες έπρεπε να πήγαιναν «πακέτο».

Στη συνέχεια ξεκίνησαν τα προβλήματα με τα 214 που ευτυχώς οι άνθρωποι του Σκαραμαγκά τα «ίσιωσαν». Αργότερα το θέμα ξεχάστηκε, μετά φτάσαμε στην εποχή που η Τρόικα απαγόρευε τα πάντα και κάπως έτσι περάσαμε στην εποχή που… «ρισκάραμε»!

Αν τα θέματα αυτά είχαν λυθεί, σήμερα δεν θα περνούσε από την επιτροπή της Βουλής ένα πρόγραμμα του χθες και φυσικά σε αυτή την Ελληνοτουρκική κρίση, τα ελληνικά «φαντάσματα» του βυθού θα είχαν ένα σημαντικό «άσσο στο μανίκι».
Και τότε η στρατιωτική ηγεσία είχε πολύ ψηλά στην ατζέντα της τις τορπίλες, αλλά κανείς δεν αφουγκράζονταν τις αγωνίες της ενώ όλοι γνώριζαν πως η διαδικασία όσο fast track και να γίνει, απαιτεί χρόνο.

Οι αναλύσεις που έχουν γίνει στον πρωθυπουργό από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ, στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο και του Α’ ΓΕΝ, αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη είναι εκείνες που ανέβασαν ακόμη περισσότερο τις τορπίλες στον κατάλογο των προτεραιοτήτων.


Για την επόμενη Ελληνοτουρκική κρίση και οι τορπίλες…

Οι νέες τορπίλες, μόλις περάσουν και από το ΚΥΣΕΑ έχουν έναν δρόμο που δεν είναι ο πιο γρήγορος ή καλύτερα δεν μπορεί ελέω της γραφειοκρατίας να γίνει πιο σύντομος. Πάντως πηγές από το Πολεμικό Ναυτικό σημειώνουν ότι θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους ώστε να τρέξει το ταχύτερο δυνατό η διαδικασία. Γίνεται όμως να τρέξει περισσότερο από τους γνωστούς και ρεαλιστικούς ρυθμούς;

Μετά από το ΚΥΣΕΑ, το υπουργείο εκδίδει την αρχική έγκριση για την προμήθεια, δηλαδή ένα έγγραφο στο οποίο γράφονται λεπτομέρειες, όπως ο προϋπολογισμός, οι διαδικασίες προμήθειας και οι προδιαγραφές του υλικού κι απ’ εκεί αποστέλλονται όλα στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών του υπουργείου, η οποία εξουσιοδοτείται για την υλοποίηση της προμήθειας.

Μέχρι εδώ εάν τρέξει πολύ γρήγορα η διαδικασία δεν αποκλείεται να υλοποιηθεί εντός 10ημέρου! Έμπειρα στελέχη του Επιτελείου όμως ομιλούν για διαδικασία η οποία δύναται να φτάσει έως και δυο μήνες…

Μετά το δύσκολο είναι το έργο της ΓΔΑΕΕ, που έχει διαδικασίες και όταν φθάσει σε φάση σύμβασης έχουμε και το ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο νομιμότητας (σ.σ. χρόνος που δεν μπορεί να εκτιμηθεί και ήδη το έχει βιώσει το υπουργείο άμυνας έως σήμερα με το νέο Ελληνογαλλικό πλαίσιο για την υποστήριξη των Mirage).

Ακολουθεί η υλοποίηση από την εταιρία για την παράδοση του υλικού.

Διαδικασίες και συνεννοήσεις παραλαβής…

Στο άθροισμα βλέπουμε ότι οι νέες τορπίλες με τις οποίες εκτοξεύεται κατακόρυφα η επιχειρησιακή ικανότητα του στόλου των Ελληνικών υποβρυχίων, στην πράξη έχουν ένα χρονοδιάγραμμα 2 έως 3 έτη!

Συμπερασματικά, τα νέα αυτά όπλα για τα οποία έχει πεισθεί η κυβέρνηση ότι είναι απαραίτητα, θα τοποθετηθούν στην αμυντική φαρέτρα για την επόμενη Ελληνοτουρκική κρίση, διότι πάντοτε πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν είναι γείτονά μας ο Ελβετός!

Πρόκριση των «μητρικών» τορπιλών για τα 214

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ελήφθη η απόφαση για την ενεργοποίηση του υποπρογράμματος αναβάθμισης του τορπιλικού δυναμικού του Πολεμικού Ναυτικού με την προμήθεια νέων τορπιλών ενώ παράλληλα πρόκειται να τρέξει και η υποστήριξη των υφιστάμενων που διαθέτουν τα Ελληνικά υποβρύχια φαντάσματα.

Πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό ομιλούν για τις «μητρικές» τορπίλες, γεγονός που σημαίνει ότι οι Γερμανικές «Sea Hake mod 4» προκρίνονται ώστε να μην τίθεται και ζήτημα για την πιστοποίηση.

Οι ίδιες πηγές σημειώνουν ότι ο αριθμός των νέων τορπιλών ανέρχεται στις 36 και τουλάχιστον άλλες 18 από τις υφιστάμενες πρόκειται κι αυτές ν’ αναβαθμιστούν. Το κόστος γι’ αυτό το πρόγραμμα φτάνει τα 112.000.000 εκ. ευρώ.

Τα Ελληνικά υποβρύχια πάντως παραμένουν ακόμη και με τις παλαιότερες τορπίλες μια πολύ ιδιαίτερη και θανάσιμη απειλή για τα τουρκικά πολεμικά πλοία.

Σημαντική λεπτομέρεια είναι ότι κανένα ελληνικό υποβρύχιο δεν έχει αναδυθεί από τις 10 Αυγούστου, πλην ενός που έκανε ανάδυση μόνο και μόνο για να γίνει η πολύ σημαντική επίδειξη σημαίας, παρουσίας και ισχύος.

Το άγχος του Τουρκικού Επιτελείου αποκαλύπτεται καθημερινά με τις πτήσεις των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων S-70 και των αεροσκαφών CN-235 που αναζητούν μια λεία, την οποία όμως δεν βλέπουν, δεν ακούν δεν ξέρουν που κρύβεται στα έγκατα του βυθού…

HellasJournal


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]