Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Το ΥΠΕΠΘ μοιράζει στα παιδιά φακέλους της... πολυθρησκείας;


Οι επιλεγέντες από την Πολιτεία για να αναμορφώσουν τα Θρησκευτικά δεν σκέφτονται και σχεδιάζουν σε επίπεδο Ορθόδοξης Θεολογίας αλλά μ' ένα πνεύμα μετανεωτερικό, άθρησκο και διεθνιστικό

Γράφει ο Ηρακλής Ρεράκης

Eχουμε γράψει επανειλημμένως ότι η διδασκαλία σε ορθόδοξους μαθητές μιας πολυθρησκειακής διδασκαλίας, που, ως γνωστόν, περιλαμβάνει ετερόδοξα και ετερόθρησκα στοιχεία, δεν είναι συμβατή με την ορθόδοξη πίστη και την παράδοση. Διαχρονικά, ποτέ και πουθενά στον πνευματικό χώρο της Ορθοδοξίας δεν έχει συμβεί να δεχθεί και να υιοθετήσει η πιστή και ορθοτομούσα την αλήθεια Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού να διδάσκεται σε μέλη της, μικρά ή μεγάλα, η ορθόδοξη πίστη τους αναμεμειγμένη με θρησκευτικές ή μη θρησκευτικές κοσμοθεωρήσεις ή δοξασίες.

Σήμερα είναι πλέον σαφές ότι οι επιλεγέντες και ορισθέντες από την ελληνική Πολιτεία για να αναμορφώσουν το μάθημα των Θρησκευτικών σκέφτονται και σχεδιάζουν σε επίπεδο όχι Ορθόδοξης Θεολογίας αλλά με το πνεύμα της εκκοσμίκευσης, δηλαδή με ένα μετανεωτερικό, άθρησκο και διεθνιστικό πνεύμα, που κινείται στο πλαίσιο προσαρμογής της Παιδείας στους σχεδιασμούς όλων όσοι θέλουν να ομογενοποιήσουν πολιτισμικά και θρησκευτικά την ανθρωπότητα στην πορεία της προς μια σχεδιαζόμενη παγκόσμια διακυβέρνηση. Εκείνοι που σχεδιάζουν την παγκοσμιοποίηση προχωρούν στην ολοκλήρωσή της μέσω χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και προγραμματισμών στον χώρο της Παιδείας με την καλλιέργεια στα σχολεία μιας πολυπολιτισμικής και πολυθρησκειακής συνείδησης. Η Εκκλησία της Ελλάδος, κατανοώντας κατ' αρχάς το πρόβλημα, αποφάσισε και απαίτησε συνοδικά να έχουν οι μαθητές του ελληνικού σχολείου προγράμματα και βιβλία με ορθόδοξο χριστιανικό προσανατολισμό.

Το υπουργείο Παιδείας όμως θέλει να διδάσκεται πλέον η ορθόδοξη πίστη ως μία εκ των πολλών διδασκόμενων θρησκειών, με τη μορφή ενός συνονθυλεύματος πολυθρησκειακών στοιχείων, δηλαδή, όπως αναφέρεται στα πολυθρησκειακά προγράμματά του, μια «διευρυμένη γνώση “γύρω από τις θρησκείες” αλλά και τις θρησκευτικές και μη θρησκευτικές κοσμοθεωρήσεις που νοηματοδοτούν τον ανθρώπινο βίο». Στόχος των νέων προγραμμάτων είναι η καλλιέργεια ενός ανθρώπου όχι με μία αλλά με πολλαπλή και ποικίλη θρησκευτική και πολιτισμική ταυτότητα, ενός ανθρώπου με μεικτά χαρακτηριστικά σε όλες τις φυσικές, πνευματικές και πολιτισμικές εκφάνσεις του. Στο πλαίσιο αυτής της νέας πολυπολιτισμικής και πολυθρησκειακής παιδείας, θεωρείται ξεπερασμένο πρότυπο ανθρώπου ο ορθόδοξος ως μονοθρησκευτικός ή ο Ελληνας ως μονοπολιτισμικός. Στα νέα προγράμματα των Θρησκευτικών, μάλιστα, αναφέρεται ότι ο στόχος τους είναι να προσανατολίσουν «το ενδιαφέρον των μαθητών στην ποικιλία των θρησκευτικών δυνατοτήτων και ηθικών αντιλήψεων».

Αυτό το μείγμα της πολλαπλότητας από επιστημονικής, παιδαγωγικής και, κυρίως, ορθόδοξης θεολογικής πλευράς είναι ακατάλληλο και απορριπτέο, διότι οδηγεί σε έναν πολιτισμικό και θρησκευτικό αποπροσανατολισμό και σε μια ομογενοποίηση των νέων μας - με άλλα λόγια, στην εξαφάνιση της ταυτότητας, της διαφοράς και της ετερότητάς τους. Αλλωστε, στο πλαίσιο αυτό της αλλοίωσης των ταυτοτήτων, καλλιεργείται και η νεοεισαχθείσα τόσο στα ευρωπαϊκά όσο και στα ελληνικά σχολεία θεματική των έμφυλων ταυτοτήτων, προκειμένου να αλλοιωθεί και να εκφυλιστεί η αντίληψη ότι ο άνθρωπος έχει ως χαρακτηριστικό του να είναι άρρην και θήλυ.

Η γενική «μετάλλαξη», λοιπόν, ως μοντέλο εξέλιξης της παγκοσμιοποίησης επεκτείνεται μέσω της Παιδείας, εκτός από τη διατροφική αλυσίδα, και στο οντολογικό, ηθικοπνευματικό, πολιτισμικό και θρησκευτικό επίπεδο. Από ό,τι βλέπουμε, μάλιστα, τα προγράμματα εκπαίδευσης δεν σχεδιάζονται πλέον από παιδαγωγούς, θεολόγους, φιλοσόφους και ψυχολόγους με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, αλλά από πολιτικούς και οικονομικούς παράγοντες της ανθρωπότητας, διότι οι επιδράσεις που ασκούν θεωρούνται «κλειδιά» και εργαλεία αναπροσαρμογής ή ρύθμισης των συνειδήσεων των μαθητών, για να μπορέσουν οι τελευταίοι να προσαρμοστούν στις διαδικασίες εξέλιξης της παγκόσμιας διακυβέρνησης. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που κινδύνεψε η ανθρωπότητα από τέτοιας μορφής παγκόσμιους πλανητάρχες.

Το πρόβλημα δεν είναι να ελέγξουμε τι κάνουν όλοι αυτοί, αφού αυτό είναι αδύνατον, αλλά τι κάνουμε εμείς ενώπιον τέτοιων κινδύνων. Σε ποιον βαθμό, δηλαδή, υπάρχει σε εμάς, ως ζώσα Εκκλησία, μια αληθινή εν Χριστώ πνευματικότητα, που να έχει την παρρησία να ζητεί την επενέργεια του Πνεύματος της Αληθείας. Το Πνεύμα της Πεντηκοστής της Εκκλησίας, που είναι παρόν, πληροί τα πάντα και δίνει αληθινή ζωή, ζωντάνια και δύναμη στους πιστούς χριστιανούς, για να επικοινωνούν με τον πραγματικό κυβερνήτη του κόσμου, που είναι ο Δημιουργός του, ο τα πάνθ' ορών, ο αληθινός Τριαδικός Θεός, και να Του ζητούν με πίστη να βοηθά και να προστατεύει τον κόσμο από τους επίδοξους και τους αντίθεους καταπατητές του. Ταυτόχρονα όμως οι χριστιανοί, με το Πνεύμα της Πεντηκοστής, έχουν, όπως λέει ο Δ. Σολωμός, «πάντα ανοιχτά, πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής» και με την εγρήγορση και το αγιοπνευματικό αντιστασιακό πνεύμα τους δεν επιτρέπουν στο αντίθεο πνεύμα της εκκοσμίκευσης να εφαρμόζει δαιμονικά σχέδια στον κόσμο.

Είναι πλέον γνωστό ότι οι ιθύνοντες του υπουργείου και του ΙΕΠ παντού και πάντοτε ψευδολογούν και παραπλανούν, θέλοντας να παρουσιάσουν τα πολυθρησκειακά, ακατάλληλα και θολωμένα προγράμματά τους ως ορθόδοξα, δηλαδή να χρυσώσουν το δηλητηριώδες χάπι τους. Το ερώτημα είναι όμως το εξής: Εμείς τι κάνουμε; Η Σύνοδος της Εκκλησίας μας τι κάνει; Η εξ Αρχιερέων Επιτροπή, που επελέγη για τον διάλογο της Εκκλησίας με όλους αυτούς, τι κάνει; Τι θα γίνει, άραγε, όταν ο ελληνικός λαός διαβάσει τους φακέλους του μαθήματος των Θρησκευτικών, που αποφάσισε ο υπουργός Παιδείας να τυπωθούν και να διανεμηθούν στους μαθητές; Τους είδε και τους έλεγξε η Επιτροπή της Εκκλησίας;

Τους έφερε στη Σύνοδο για έγκριση πριν από το «τυπωθήτω»; Ποια είναι τα αποτελέσματα του διαλόγου; Με έξι διαλογικές συναντήσεις πρόλαβε η επιτροπή να ελέγξει και να διορθώσει δομικά τα προγράμματα και τους οδηγούς του εκπαιδευτικού για το γυμνάσιο και το λύκειο, που αριθμούν συνολικά γύρω στις 550 σελίδες και που, κυριολεκτικά, πλημμυρίζουν από το πνευματικό δηλητήριο του θρησκευτικού συγκρητισμού και της σύγχυσης; Χρειάζεται μεγάλη προσοχή εκ μέρους όλων των εκκλησιαστικών παραγόντων ως προς τη στάση τους απέναντι στο «καυτό» και ευαίσθητο αυτό θέμα των προγραμμάτων των Θρησκευτικών. Διότι όλοι θα ήθελαν να λύσει η Εκκλησία το πρόβλημα και κανείς δεν θα ήθελε να γίνει μέρος του προβλήματος που έχει δημιουργήσει η Πολιτεία με την προσπάθειά της να μεταλλάξει όχι μόνο τα προγράμματα, τον προσανατολισμό, τον σκοπό και την ύλη του μαθήματος των Θρησκευτικών, αλλά, κυρίως και πρωτίστως, την ορθόδοξη πίστη, τη συνείδηση και την ταυτότητα του ελληνικού λαού.

* Ο Ηρακλής Ρεράκης είναι Καθηγητής Παιδαγωγικής της Θεολογικής Σχολής ΑΠΘ
Από την Εφημερίδα Ορθόδοξη Αλήθεια 


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

3 σχόλια :

  1. Η αλήστου μνήμης εποχή, του μακαρία τη λήξη "Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών", όπου η διοικούσα Εκκλησία κοιμόταν αμέριμνη στην αγκαλιά του Κράτους, παρήλθε αμεταστρεπτί. Πλέον στην εξουσία -τοπικής και παγκόσμιας- βρίσκονται άνθρωποι οι οποίοι ουδεμία σχέση δεν έχουν, ούτε θέλουν να έχουν με τον Χριστιανισμό. Ενίοτε δε είναι και στρατευμένοι πολέμιοί Του και φυσικά θα επιβάλουν την δική τους κοσμοθέαση και στην παιδεία. Προκαλεί θυμηδία το γεγονός να ζητείται από άθεους εθνομηδενιστές, οι οποίοι θέλουν αν όχι να Την εξαφανίσουν τουλάχιστον να πετάξουν την Εκκλησία στο κοινωνικό περιθώριο, να διδάσκεται στα σχολεία ο Χριστιανισμός γιατί αυτό λέει το γράμμα του Νόμου ή λόγω της ιστορικής συνεισφοράς Του στο έθνος. Είναι αδήριτη ανάγκη η Εκκλησία να χειραφετηθεί από το Κράτος και να λειτουργήσει ως Εκκλησία Του Χριστού και όχι ως κρατική θρησκευτική υπηρεσία επαναπαυόμενη σε καταστάσεις οι οποίες δεν υφίστανται και αναπολώντας εποχές "εθνοσωτηρίου". Και αυτό πρέπει να γίνει τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιλάς πάρα πολύ ορθά, αλλά θα έπρεπε να διευκρινήσεις από ποια Εκκλησία περιμένεις "να χειραφετηθεί και να λειτουργήσει ως Εκκλησία του Χριστού". Αν το περιμένεις από τη Διοικούσα,το βλέπω απίθανο να συμβεί. Αν όμως το περιμένεις από το λαϊκό σώμα των πιστών τότε αυτό είναι και πιθανό και δυνατόν να συμβεί. Όμως με μια άλλη, αληθινά πιστή στο Χριστό διοικούσα, που θα έρθει όταν ο "κόμπος" της πανθρησκείας φτάσει στο χτένι και ο πιστός ελληνικός λαός αδειάσει τις εκκλησίες. Όταν θα "λειτουργάνε" μόνοι τους και με πέντε ακόμα Χριστιανούς στην "ταυτότητα", τότε μόνον θα σηκωθούν και θα φύγουν γιατί θα γελοιοποιούνται και αυτό δε θα τους αρέσει καθόλου. Θα είναι όμως έτοιμο το λαϊκό σώμα να επιλέξει φωτισμένους ποιμένες, όπως στον πρωτοχριστιανισμό; Όλα παίζονται και "οι καιροί ου μενετοί" για κανέναν. Κι επειδή η "άλλη πλευρά" έχει όλα τα μέσα, σε μας δεν απομένει παρά η στόμα με στόμα διάδοση του αληθινού Χριστιανισμού, που τον έχουν σιγά-σιγά διαλύσει Σε λίγο, αν τα πράγματα βαδίσουν κατά τα σχέδια της Ν.Τ.Π. ίσως να χρειαστούμε και κατακόμβες! Τόση είναι η μανία επιβολής σε όλους του δρόμου της απωλείας, τον οποίο οι ίδιοι βαδίζουν.

      Διαγραφή
  2. Κατερίνα Χατζηθεοδώρου14 Ιουνίου 2017 στις 6:06 μ.μ.

    Κύριε καθηγητά, πραγματικά μιλάτε εν “Πνεύματι Αληθείας”, αλλά με κάποιο κενό. Η Αλήθεια, όπως γνωρίζουν όλοι οι Χριστιανοί, για να λειτουργεί ως τέτοια και να ελευθερώνει, κατά το “γνώσεσθαι την Αλήθεια και η Αλήθεια ελευθερώσει υμάς”, από κάθε τυραννίδα εσωτερική και εξωτερική, πρέπει να λέγεται ολόκληρη.
    Και κομμάτι της αλήθειας είναι ότι η διοικούσα Εκκλησία, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οδηγεί σιγά και μεθοδικά τον ελληνικό λαό στην πανθρησκεία. Οπότε υπογείως, έστω και αν “υπό το φως” χλιαρά εναντιώνεται στην εκπαιδευτική πολιτική, επιθυμεί κατ' ουσίαν τους διδακτικούς φακέλους με τον θρησκειολογικό αχταρμά.
    Όλες μαζί οι θρησκείες (η πανθρησκεία) έχουν ως άθροισμα καμία θρησκεία. Είναι τόσο απλό! Και είναι αυτό που επιθυμεί η Ν.Τ.Π. Άρα υπάρχει ταύτιση του στόχου της με το Ορθόδοξο(;) Πατριαρχείο της Κων/λεως και με τη διοικούσα Εκκλησία της Ελλάδος, σχεδόν στο σύνολό της. Δεν είδαμε να καταδικαστεί από την Ι.Σύνοδο η σύνοδος του Κολυμπαρίου, που ολοκάθαρα εισάγει στην πανθρησκεία.
    Δεν τα έχετε αντιληφθεί αυτά; Και αν τα έχετε, γιατί δεν τα εκφράζετε; Από ανθρώπους κάποιου επιπέδου και κάποιας βαθύτερης γνώσης του Χριστιανισμού περιμένει ο λαός κάποιο Φως στα σκοτάδια που τον ζώνουν. Απλά, εσείς δικαιολογείτε την διοικούσα Εκκλησία λέγοντας ότι δεν προλαβαίνει να ελέγξει του φακέλους. Αυτό είναι το πρόβλημα ότι δεν προλαβαίνει; Έτσι θα αντιδρούσε κάποιος που πραγματικά θα ήθελε να υπερασπιστεί την Ορθοδοξία;
    Τόσοι πανάξιοι Θεολόγοι υπάρχουν στην εκπαίδευση. Δεν ξέρει η Ι.Σύνοδος ποιοι είναι, ώστε να τους στείλει τους φακέλους και να λάβει την κριτική τους; Κι αν όχι οι θεολόγοι, υπάρχουν Αγιορείτες μοναχοί, που θα μπορούσαν να στείλουν την κριτική τους από θεολογική άποψη, αλλά και παιδαγωγική άποψη, γιατί αυτά τα δύο είναι απολύτως συνυφασμένα!
    Δεν ξέρω που οδηγείται η Εκκλησία και η Ελλάδα. Η μάλλον καλύτερα να πω δεν ξέρω τα ενδιάμεσα βήματα. Γιατί το τελικό βήμα το ξέρω: είναι η απόλυτη νίκη του Χριστού επί των πολεμίων του. Μια φορά τον σταύρωσαν (εκούσια βέβαια) και ο Χριστός δεν μπορεί να ηττηθεί πάλι εκούσια . Μόνον να θριαμβεύσει!
    "Δες το Όλον"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]