Tο χελιδόνι… που το έλεγαν Πατροκοσμά
Το Ευαγγέλιο μιλάει για λύκους, που κατασπαράζουν τα πρόβατα και διαλύουν τα κοπάδια. Μιλάει και για κλέφτες και ληστές, που σφάζουν κα καταστρέφουν. Και για μισθωτούς, που αδιαφορούν και κοιμούνται. Όταν δεν συνεργάζονται με του λύκους, τους ληστές και τους κλέφτες…
Και μιλάει και για τον καλό τσοπάνη, που πονάει τα πρόβατα. Όλα αδιακρίτως και το καθένα χωριστά. Και που προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους και να λύσει τα προβλήματά τους. Θυσιάζοντας ακόμη και τη ζωή του. Κι όχι από ιδιοτέλεια. Γιατί κανένας δεν θυσιάζει τη ζωή του από ιδιοτέλεια. Παρά μόνο από αγάπη. Για το Θεό και το συνάνθρωπο:
«Aδελφοί μου, λέει ο Πατροκοσμάς (η μνήμη του στις 24 Αυγούστου), ο Θεός έχει πολλά ονόματα. Αλλά το κύριο όνομά του είναι Αγάπη. Κι εμείς, για να 'μαστε παιδιά του Θεού, πρέπει να 'χομε αγάπη. Αγάπη προς το Θεό και το συνάνθρωπό μας…».
«Όπως το χελιδόνι χρειάζεται δυο φτερούγες, για να πετάξει, έτσι κι εμείς, για να φτάσουμε στη σωτηρία χρειαζόμαστε αυτές τις δυο αγάπες. Αυτή η αγάπη μ’ έκαμε και μένα ν’ αφήσω το μοναστήρι και να βγω στον κόσμο. Ας χαθώ, είπα, εγώ, για να σωθεί το Γένος. Και παρακαλώ το Χριστό, που σταυρώθηκε απ’ την αγάπη του για μένα να μ’ αξιώσει να μαρτυρήσω για τη δική του αγάπη…».
Αυτές ήταν οι συντεταγμένες της ζωής και δράσης του Πατροκοσμά. Και πάνω σ’ αυτές ακουμπώντας αγωνίστηκε να γίνει το χελιδόνι για την Ανάσταση του Γένους…
Στην αρχή του επέτρεπαν να κηρύττει παντού ελεύθερα. Γιατί πίστεψαν ότι δεν θα ’κανε τίποτε διαφορετικό απ’ τους συνηθισμένους ιεροκήρυκες, που συντηρούν τα νεκροταφεία των συνειδήσεων. Αλλά διαψεύστηκαν. Γιατί ο Πατροκοσμάς, αντί για υπνοφόρες τιποτολογίες, παιάνιζε το εγερτήριο σάλπισμα του Ευαγγελίου.
Αφότου άρχισε τη δράση του, διέκρινε αφενός την αγνότητα των ανθρώπων του λαού και αφετέρου την πονηρία των αρχόντων. Και η ψυχή του επαναστάτησε: Χτύπησε την αρχοντική τάξη, που καταπίεζε το λαό. Κεραυνοβόλησε τις καταχρήσεις των αρχών και την εκμετάλλευση των εμπόρων. Kαι, προπάντων, επεσήμανε την καταχθόνια τακτική των Εβραίων...
Κλειδί για την απόδραση απ' την κοινωνική εξαχρείωση, δεν μπορούσε να ήταν άλλο απ’ την παιδεία. «Καλύτερα αδελφέ μου, έλεγε, να έχεις στο χωριό σου ελληνικό σχολείο, παρά βρύσες και πηγάδια. Καλύτερα τα παιδιά σας να είναι φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια και αγράμματα».
Τούρκοι, Ρωμιοί, Βλάχοι και Αρβανίτες ακολουθούσαν ξοπίσω του. Οι Τούρκοι με θαυμασμό παρακολουθούσαν τις ομιλίες του και ξενυχτούσαν όλη νύχτα, για να πάρουν την ευχή του. Οι γυναίκες έριχναν στα πόδια του ο, τι φορούσαν πολύτιμο. Και μ’ όλες αυτές τις συνεισφορές κατόρθωσε το απίστευτο. Να ιδρύσει περί τα 250 σχολεία, εκ των οποίων 10 σχολαρχεία...
Από το άλλο όμως μέρος, όσο οι ομιλίες του φρονημάτιζαν το λαό, τόσο σκανδάλιζαν το αρχοντολόι. Που μαζί με τους Εβραίους παρατάχθηκαν σε θέση μάχης. Και βέβαια, προτού τον δολοφονήσουν βιολογικά, φρόντισαν να τον δολοφονήσουν ηθικά: Τον παρουσίασαν ως «αντεθνικώς» δρώντα. Γιατί ξεσήκωνε , λέει, το λαό εναντίον των Τούρκων. Αφού "έθνος" για τους πιστούς του Μαμωνά είναι όποιος τους προσφέρει τη μερίδα του λέοντος.
Ποια ήταν τα ανήθικα ηθικά στηρίγματα των εχθρών του; Πρώτο και καλύτερο το δεσποταριό και το βολεμένο στα αστικά κέντρα παπαδαριό. Ολόιδιοι με κάποιους, που σήμερα του ψάλλουν ύμνους και παιάνες και διεκτραγωδούν τα παθήματά του απ’ τους αλλοτινούς ομοϊδεάτες τους…
Στο Αργυρόκαστρο ο Μητροπολίτης Δοσίθεος μαζί με τους προύχοντες. Στα Γιάννενα ο Μητροπολίτης με τους Εβραίους. Στη Ζάκυνθο το αρχοντολόι με το Μητροπολίτη Κουτούβαλη. Που του επέβαλε επιτίμιο, για να τον στιγματίσει ως "αιρετικό". Και πολλοί άλλοι αλλού…
Σαν πρώτο μέτρο εναντίον του ήταν ο αποκλεισμός του από τις πόλεις. Αλλά, ενώ αυτοί τον απέκλειαν από τις πόλεις ο λαός έτρεχε, κατά χιλιάδες, ξοπίσω του στην ύπαιθρο. Και πώς να τον αντιμετωπίσουν, αφού ακόμη και οι κατάσκοποι, που έστελναν να τον παρακολουθούν, εύρισκαν ότι είχε μεγάλη παιδεία και διέθετε μέγα τάλαντο, ώστε να γίνεται πειστικότατος; Ιδιαίτερα μάλιστα αφού τα λεγόμενά του τα επισφράγιζε με το προφητικό και θαυματουργικό του χάρισμα!
Κι όσο ο κλοιός εναντίον του γινόταν ασφυκτικότερος, τόσο το κατηγορητήριο εναντίον τους γινόταν δριμύτερο. Και τόσο η συμπάθεια του και η αγάπη, που ’δειχνε στους ταπεινωμένους και καταφρονεμένους, τον ανέβαζε ψηλότερα στη συνείδησή τους.
Οι τελευταίες περιοδείες του είχαν πάρει χαρακτήρα κοινωνικής επανάστασης. Κήρυττε την κοινωνική δικαιοσύνη, την ισότητα των δικαιωμάτων, την κατάργηση της πολυτέλειας. Έτσι ώστε ο κήρυκας της ευαγγελικής ηθικής να αντιμετωπίζεται ως ανατροπέας του κοινωνικού συστήματος…
Και βέβαια η μαφία του Μαμωνά τη χαριστική βολή την άφησε στους χαρισματικούς, για τις περιπτώσεις αυτές, Εβραίους. Οι οποίοι με 50 σακούλες άσπρα, που έδωσαν στον Κουρτ Πασά, κατόρθωσαν, να πετύχουν τη δολοφονία του.
Είχαν όμως πολύ καθυστερήσει, γιατί στο μεταξύ πρόλαβε «να σπείρει το σπόρο του, απ’ τον οποίο το γένος θα θέριζε τους γλυκείς καρπούς της λευτεριάς», όπως φέρεται να είπε και ο επίσης δολοφονημένος απ’ τους Τούρκους Ρήγας Φεραίος. Αλλα…
Μήπως και σήμερα δεν περιζώνουν το γένος λύκοι; Και κλέφτες και ληστές! Ξένοι και ντόπιοι. Οι οποίοι μάλιστα δεν διστάζουν να ντύνονται, κάποτε, και δέρματα προβάτων. Και, ενώ παρουσιάζονται ως υπερασπιστές του λαού, στην πραγματικότητα έρχονται, για να «θύσουν και να απολέσουν».Και όχι, «ίνα ζωήν και περισσόν έχωσι» τα πρόβατα. Για να λύσουν, δηλαδή, τα προβλήματά τους…
Κι από το άλλο μέρος οι «μισθωτοί» τσοπάνηδες, που συμπράττουν-κατά κανόνα- με τους λύκους και τους ληστές. Για να εισπράττουν το μεράδι τους από τα λάφυρα της λεηλασίας.
Κι όσο για χελιδόνι, που -όπως κι ο ποιητής λέει- «θα δουλέψει, για να γυρίσει ο Ήλιος»; Ούτε ένα!…
Παπα-Ηλίας
Και μιλάει και για τον καλό τσοπάνη, που πονάει τα πρόβατα. Όλα αδιακρίτως και το καθένα χωριστά. Και που προσπαθεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους και να λύσει τα προβλήματά τους. Θυσιάζοντας ακόμη και τη ζωή του. Κι όχι από ιδιοτέλεια. Γιατί κανένας δεν θυσιάζει τη ζωή του από ιδιοτέλεια. Παρά μόνο από αγάπη. Για το Θεό και το συνάνθρωπο:
«Aδελφοί μου, λέει ο Πατροκοσμάς (η μνήμη του στις 24 Αυγούστου), ο Θεός έχει πολλά ονόματα. Αλλά το κύριο όνομά του είναι Αγάπη. Κι εμείς, για να 'μαστε παιδιά του Θεού, πρέπει να 'χομε αγάπη. Αγάπη προς το Θεό και το συνάνθρωπό μας…».
«Όπως το χελιδόνι χρειάζεται δυο φτερούγες, για να πετάξει, έτσι κι εμείς, για να φτάσουμε στη σωτηρία χρειαζόμαστε αυτές τις δυο αγάπες. Αυτή η αγάπη μ’ έκαμε και μένα ν’ αφήσω το μοναστήρι και να βγω στον κόσμο. Ας χαθώ, είπα, εγώ, για να σωθεί το Γένος. Και παρακαλώ το Χριστό, που σταυρώθηκε απ’ την αγάπη του για μένα να μ’ αξιώσει να μαρτυρήσω για τη δική του αγάπη…».
Αυτές ήταν οι συντεταγμένες της ζωής και δράσης του Πατροκοσμά. Και πάνω σ’ αυτές ακουμπώντας αγωνίστηκε να γίνει το χελιδόνι για την Ανάσταση του Γένους…
Στην αρχή του επέτρεπαν να κηρύττει παντού ελεύθερα. Γιατί πίστεψαν ότι δεν θα ’κανε τίποτε διαφορετικό απ’ τους συνηθισμένους ιεροκήρυκες, που συντηρούν τα νεκροταφεία των συνειδήσεων. Αλλά διαψεύστηκαν. Γιατί ο Πατροκοσμάς, αντί για υπνοφόρες τιποτολογίες, παιάνιζε το εγερτήριο σάλπισμα του Ευαγγελίου.
Αφότου άρχισε τη δράση του, διέκρινε αφενός την αγνότητα των ανθρώπων του λαού και αφετέρου την πονηρία των αρχόντων. Και η ψυχή του επαναστάτησε: Χτύπησε την αρχοντική τάξη, που καταπίεζε το λαό. Κεραυνοβόλησε τις καταχρήσεις των αρχών και την εκμετάλλευση των εμπόρων. Kαι, προπάντων, επεσήμανε την καταχθόνια τακτική των Εβραίων...
Κλειδί για την απόδραση απ' την κοινωνική εξαχρείωση, δεν μπορούσε να ήταν άλλο απ’ την παιδεία. «Καλύτερα αδελφέ μου, έλεγε, να έχεις στο χωριό σου ελληνικό σχολείο, παρά βρύσες και πηγάδια. Καλύτερα τα παιδιά σας να είναι φτωχά και γραμματισμένα παρά πλούσια και αγράμματα».
Τούρκοι, Ρωμιοί, Βλάχοι και Αρβανίτες ακολουθούσαν ξοπίσω του. Οι Τούρκοι με θαυμασμό παρακολουθούσαν τις ομιλίες του και ξενυχτούσαν όλη νύχτα, για να πάρουν την ευχή του. Οι γυναίκες έριχναν στα πόδια του ο, τι φορούσαν πολύτιμο. Και μ’ όλες αυτές τις συνεισφορές κατόρθωσε το απίστευτο. Να ιδρύσει περί τα 250 σχολεία, εκ των οποίων 10 σχολαρχεία...
Από το άλλο όμως μέρος, όσο οι ομιλίες του φρονημάτιζαν το λαό, τόσο σκανδάλιζαν το αρχοντολόι. Που μαζί με τους Εβραίους παρατάχθηκαν σε θέση μάχης. Και βέβαια, προτού τον δολοφονήσουν βιολογικά, φρόντισαν να τον δολοφονήσουν ηθικά: Τον παρουσίασαν ως «αντεθνικώς» δρώντα. Γιατί ξεσήκωνε , λέει, το λαό εναντίον των Τούρκων. Αφού "έθνος" για τους πιστούς του Μαμωνά είναι όποιος τους προσφέρει τη μερίδα του λέοντος.
Ποια ήταν τα ανήθικα ηθικά στηρίγματα των εχθρών του; Πρώτο και καλύτερο το δεσποταριό και το βολεμένο στα αστικά κέντρα παπαδαριό. Ολόιδιοι με κάποιους, που σήμερα του ψάλλουν ύμνους και παιάνες και διεκτραγωδούν τα παθήματά του απ’ τους αλλοτινούς ομοϊδεάτες τους…
Στο Αργυρόκαστρο ο Μητροπολίτης Δοσίθεος μαζί με τους προύχοντες. Στα Γιάννενα ο Μητροπολίτης με τους Εβραίους. Στη Ζάκυνθο το αρχοντολόι με το Μητροπολίτη Κουτούβαλη. Που του επέβαλε επιτίμιο, για να τον στιγματίσει ως "αιρετικό". Και πολλοί άλλοι αλλού…
Σαν πρώτο μέτρο εναντίον του ήταν ο αποκλεισμός του από τις πόλεις. Αλλά, ενώ αυτοί τον απέκλειαν από τις πόλεις ο λαός έτρεχε, κατά χιλιάδες, ξοπίσω του στην ύπαιθρο. Και πώς να τον αντιμετωπίσουν, αφού ακόμη και οι κατάσκοποι, που έστελναν να τον παρακολουθούν, εύρισκαν ότι είχε μεγάλη παιδεία και διέθετε μέγα τάλαντο, ώστε να γίνεται πειστικότατος; Ιδιαίτερα μάλιστα αφού τα λεγόμενά του τα επισφράγιζε με το προφητικό και θαυματουργικό του χάρισμα!
Κι όσο ο κλοιός εναντίον του γινόταν ασφυκτικότερος, τόσο το κατηγορητήριο εναντίον τους γινόταν δριμύτερο. Και τόσο η συμπάθεια του και η αγάπη, που ’δειχνε στους ταπεινωμένους και καταφρονεμένους, τον ανέβαζε ψηλότερα στη συνείδησή τους.
Οι τελευταίες περιοδείες του είχαν πάρει χαρακτήρα κοινωνικής επανάστασης. Κήρυττε την κοινωνική δικαιοσύνη, την ισότητα των δικαιωμάτων, την κατάργηση της πολυτέλειας. Έτσι ώστε ο κήρυκας της ευαγγελικής ηθικής να αντιμετωπίζεται ως ανατροπέας του κοινωνικού συστήματος…
Και βέβαια η μαφία του Μαμωνά τη χαριστική βολή την άφησε στους χαρισματικούς, για τις περιπτώσεις αυτές, Εβραίους. Οι οποίοι με 50 σακούλες άσπρα, που έδωσαν στον Κουρτ Πασά, κατόρθωσαν, να πετύχουν τη δολοφονία του.
Είχαν όμως πολύ καθυστερήσει, γιατί στο μεταξύ πρόλαβε «να σπείρει το σπόρο του, απ’ τον οποίο το γένος θα θέριζε τους γλυκείς καρπούς της λευτεριάς», όπως φέρεται να είπε και ο επίσης δολοφονημένος απ’ τους Τούρκους Ρήγας Φεραίος. Αλλα…
Μήπως και σήμερα δεν περιζώνουν το γένος λύκοι; Και κλέφτες και ληστές! Ξένοι και ντόπιοι. Οι οποίοι μάλιστα δεν διστάζουν να ντύνονται, κάποτε, και δέρματα προβάτων. Και, ενώ παρουσιάζονται ως υπερασπιστές του λαού, στην πραγματικότητα έρχονται, για να «θύσουν και να απολέσουν».Και όχι, «ίνα ζωήν και περισσόν έχωσι» τα πρόβατα. Για να λύσουν, δηλαδή, τα προβλήματά τους…
Κι από το άλλο μέρος οι «μισθωτοί» τσοπάνηδες, που συμπράττουν-κατά κανόνα- με τους λύκους και τους ληστές. Για να εισπράττουν το μεράδι τους από τα λάφυρα της λεηλασίας.
Κι όσο για χελιδόνι, που -όπως κι ο ποιητής λέει- «θα δουλέψει, για να γυρίσει ο Ήλιος»; Ούτε ένα!…
Παπα-Ηλίας
«Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού δεν είσθε Έλληνες,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι χριστιανοί...»
ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ
Προς τον Πλατωνα Πισσατιδη(σχολιαστη 12¨33 μμ),
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδη συνεχιζεις την ανιστορητη προπαγανδα σου, οφειλω να σε ενημερωσω οτι με την εκφραση
"δεν εισθε Ελληνες", εννοειται οτι δεν ειναι ειδωλολατρες.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΝΝΟΙΑ ΦΥΛΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ!!!!!
Επιπλεον δεν μπορεις απο συγκεκριμενα γεγονοτα ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ Χριστιανων να βγαζεις μονοπλευρα,δογματικα και κοντοφθαλμα συμπερασματα.
Γιατι δεν αναφερεσαι στον Μανουηλ Χρυσολωρα,στον Γεωργιο Γεμιστο, στον Βησσαριωνα και σε πολλους αλλους Χριστιανους που διδασκαν την φιλοσοφια του Πλατωνος, τα "Ηθικα" κατα τους Στωικους και τα "Φυσικα" κατα Αριστοτελη???
Ειδικα ο Βησσαριων δημοσιευσε το συγγραμμα
"Προς τον συκοφαντουντα τον Πλατωνα" ,στο οποιο εκτιθεται το μεγαλειο της Πλατωνικης σκεψης και φιλοσοφιας.
Με επιστολες του Βησσαριωνα στον δεσποτη του Μυστρα Κωνσταντινο Παλαιολογο (τον Δραγατση),τον τελευταιο αυτοκρατορα του Βυζαντιου, υμνουσε το μεγαλειο των αρχαιων Ελληνων.
Στις επιστολες αυτες προετρεπε τον Κωνσταντινο να οχυρωσει τον ισθμο της Πελοποννησου, απο οπου θα ξεκινουσε ενα νεο ελληνικο Βασιλειο.
Να ειναι δηλαδη εκει η πρωτευουσα κατα το προτυπο των αρχαιων Λακεδαιμονιων και να αντιμετωπισθει καλυτερα ο τουρκικος κινδυνος!!!!
Και η δηλωση -κατατεθεν σε ολες τις επιστολες του προς τον Αυτοκρατορα,ηταν
"μηδεποτε εκβαλειν της ψυχης" δηλ. να μην λησμονει ποτε οτι ειναι Ελλην.
Αυτα φανταζομαι, οπως και πολλα αλλα, θα σου ειναι τελειως αγνωστα!!
ΓΜ
Προς τον Πλατωνα Πισσατιδη(σχολιαστη 12¨33 μμ),
ΑπάντησηΔιαγραφήεπειδη συνεχιζεις την ανιστορητη προπαγανδα σου, οφειλω να σε ενημερωσω οτι με την εκφραση
"δεν εισθε Ελληνες", εννοειται οτι δεν ειναι ειδωλολατρες.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΝΝΟΙΑ ΦΥΛΕΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ!!!!!
Επιπλεον δεν μπορεις απο συγκεκριμενα γεγονοτα ΦΑΝΑΤΙΚΩΝ Χριστιανων να βγαζεις μονοπλευρα,δογματικα και κοντοφθαλμα συμπερασματα.
Γιατι δεν αναφερεσαι στον Μανουηλ Χρυσολωρα,στον Γεωργιο Γεμιστο, στον Βησσαριωνα και σε πολλους αλλους Χριστιανους που διδασκαν την φιλοσοφια του Πλατωνος, τα "Ηθικα" κατα τους Στωικους και τα "Φυσικα" κατα Αριστοτελη???
Ειδικα ο Βησσαριων δημοσιευσε το συγγραμμα
"Προς τον συκοφαντουντα τον Πλατωνα" ,στο οποιο εκτιθεται το μεγαλειο της Πλατωνικης σκεψης και φιλοσοφιας.
Με επιστολες του Βησσαριωνα στον δεσποτη του Μυστρα Κωνσταντινο Παλαιολογο (τον Δραγατση),τον τελευταιο αυτοκρατορα του Βυζαντιου, υμνουσε το μεγαλειο των αρχαιων Ελληνων.
Στις επιστολες αυτες προετρεπε τον Κωνσταντινο να οχυρωσει τον ισθμο της Πελοποννησου, απο οπου θα ξεκινουσε ενα νεο ελληνικο Βασιλειο.
Να ειναι δηλαδη εκει η πρωτευουσα κατα το προτυπο των αρχαιων Λακεδαιμονιων και να αντιμετωπισθει καλυτερα ο τουρκικος κινδυνος!!!!
Και η δηλωση -κατατεθεν σε ολες τις επιστολες του προς τον Αυτοκρατορα,ηταν
"μηδεποτε εκβαλειν της ψυχης" δηλ. να μην λησμονει ποτε οτι ειναι Ελλην.
Αυτα φανταζομαι, οπως και πολλα αλλα, θα σου εναι τελειως αγνωστα!!
ΓΜ
Ω!αγαπητέ συνέλληνα,ιστοριοδίφη!Συ είπας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΑΝΑΤΙΚΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ λοιπόν ο "μέγας" Κωνσταντίνος,μπερδεμένου τόπυ γεννήσεως και καταγωγής,ο "μέγας" Θεοδόσιος εξ Ισπανίας,ο...Γιουδπράβδα(Ιουστινιανός),ο γιός του Ιστόκ εκ Δαρδανίας,αγνώστου φυλής και καταγωγής,οι οποίοι εξέδωσαν τους κώδικες κατά των Ελλήνων(ειδωλολατρών κατά σε,δηλ.των προγόνων Μιλτιάδη,Λεωνίδα,Θεμιστοκλή και όλων των προπατόρων μας και σας)!
Μήπως μπορείς να μας ιστορήσεις πως έγινε αυτοκράτωρ ο Λέων ο Γ' ο Ίσαυρος;Μήπως μπορείς να μας ιστορήσεις επακριβώς τις αναφορές των χριστιανών και το γιατί,στον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη;Γιατί προσπαθείτε,υφέρποντας,να μας πείτε ότι ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης ήταν...προ...χριστού...χριστιανοί!!!
Μήπως μπορείς να μας ιστορήσεις τον βίο και την κατάληξη των παραπάνω που αναφέρεις;
Μήπως μπορείς να μας ιστορήσεις ποιά ήταν η...Θεοδώρα η γυναίκα του Γιουδπράβδα;
Μήπως...μήπως...μήπως...!
Διότι εγώ και η μισή Ελλάδα είμαστε "ανιστόρητοι"!
(Λογω του ευρους του σχολιου γραφω συο συνεχομενα σχολια)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος τον Πλατωνα Πισατιδη,
Ηξερα οτι εισαι ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΣ οπως και ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗΣ, αλλα σημερα καταλαβα και κατι αλλο πολυ χειροτερο:
ΕΙΣΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ!!!!!!!!
Προτου παρουμε τα πραγματα απο την αρχη,ξεκινω απο το τελος οπου γραφεις,
"Διότι εγώ και η μισή Ελλάδα είμαστε "ανιστόρητοι"!
Ποιος σου ειπε οτι η μιση Ελλαδα εχει τις ιδιες αποψεις με σενα????????
Που εχεις δει καποιο γκαλοπ, ή οποιαδηποτε ερευνα να αποδεικνυει οτι 5.000.000 Ελληνες συμφωνουν μαζι σου???????
Και το χειροτερο, ποιος σου ειπε οτι μονο το 50% των Ελληνων ειναι Χριστιανοι Ορθοδοξοι???????
Περα απο αυτο συνεχιζω την αναλυση της προπαγανδας σου.
Στις 13 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ στο αρθρο "Η συστηματικη επιθεση κατα του κοινωνικου ιστου μεσω της μισαλλοδοξιας" , αφησες καποιο σχολιο και σου εστειλα σχολιο το οποιο μαλλον δεν εχεις διαβασει.Σου γραφω λοιπον,
οτι σαφως υπηρξαν μαυρες σελιδες στην Ιστορια της Χριστιανοσυνης, αλλα η βασικη διαφορα , ειναι οτι τα εγκληματα ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ Χριστιανων αποδιδονται στον ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ, και οχι στις ΑΞΙΕΣ του ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ σε συγκεκριμενη χρονικη περιοδο(4ος-7ος αι.μΧ).
Οι διενεξεις δεν ηταν θεμα ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, αλλα θεμα ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ , και αυτο απο ΜΙΑ ΜΕΡΙΔΑ του πληθυσμου!!!!!!!!
Η λογικη σου ειναι απιστευτη.Ενα παραδειγμα:
Σημερα το 20% των Ελληνων για το "Σκοπιανο" υποστηριζει την συνθετη ονομασια ,οπως τελικα και η πλειοψηφια του πολιτικου συστηματος.
Μετα απο 100 χρονια οι Ελληνες τι θα ισχυριζονται??
Οτι η Ελλαδα ηταν ΥΠΕΡ της συνθετης ονομασιας????
Παμε παρακατω.
Μιλας για τον Μεγα Κωνσταντινο, ο οποιος συνεπραξε στη ληψη αποφασεων το 312-313 μ.Χ. περι ανεξιθρησκειας!!!!
Ηταν ομως και θρησκευτικος αρχηγος "Pontifex Maximus" της επισημης ρωμαϊκης θρησκειας που ηταν μιγμα Μιθραϊσμου και Ηλιολατρειας υπο την κυριαρχια του αρχαιου ελληνικου Πανθεου.
Δεν ηταν σε καμια περιπτωση ΦΑΝΑΤΙΚΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ!!!
ΓΜ
(συνεχεια του πρηγουμενου σχολιου)
ΑπάντησηΔιαγραφήΛατρευε με μεγαλο παθος τα αρχαια μνημεια,γι'αυτο τα ΜΕΤΕΦΕΡΕ στην Κωνσταντινουπολη. Για τις καταστροφες(και οχι μεταφορες μνημειων) πρωτυτερα υπευθυνοι ησαν οι Ρωμαιοι και μετεπειτα Σταυροφοροι και Ενετοι.
Το μονο αγαλμα που κατεστρεψε ηταν του Θεου του Ηλιου Απολλωνος,που αποκεφαλιστηκε και τοποθετησε ομοιωμα της δικης του κεφαλης, λογω της μεγαλομανιας του.Η μεταφορα των αρχαιων μνημειων εγινε για να αναδειξει το μεγαλειο της νεας πρωτευουσας, της Κωνσταντινουπολης!!!
Ειχε εντυπωσιαστει απο το μεγαλειο της πολης της Αθηνας ,παρα την παρακμη της.
Η Ακαδημια Πλατωνος τον αποκαλουσε με τον τιμητικο τιτλο "Στρατηγο των Αθηναιων".
Γεννηθηκε στην Νισσα και παρεμεινε στη Αυλη του Διοκλητιανου και απεκτησε την ελευθερια του και ανεξαρτησια του σε ηλικια 12 ετων.
Οσο για τον Ουπραυδα, και οχι Γιουδπράβδα,σου εχω στειλει στο αρθρο της 28 ΙΟΥΛΙΟΥ με τιτλο
"Το εργο τεχνης και η τεχνη της παραποιησης" σχολιο-απαντηση σχετικα με τη Ελληνικοτητα του Ιουστινιανου. Τοσο ο Ιουστινιανος οσο και ο Θεοδοσιος εξελληνιστηκαν.
Ο Ιουστινιανος ειχε πνευματικες ικανοτητες μεσου επιπεδου!!!
Υπηρξε οντως ο μεγαλυτερος καταστροφεας του Ελληνισμου!!!!
Ο Θεοδοσιος πολεμησε κατα των Γοτθων που απειλουσαν τα βορεια συνορα, ενω ο αρχηγος τους παραδοθηκε σ'αυτον υπογραφοντας συμφωνιες.
Υπεγραψε και συνθηκη με τους Περσες γα την εξασφαλιση των ανατολικων συνορων.
Υπηρχε οντως ανθελληνικο μισος, το οποιο ομως ανεπτυχθη απο επιρροη επισκοπων που δημιουργουσαν φανατισμο!!
ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΙΣΟΠΕΔΩΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ!!!!!!
Δεν μπορεις να ερμηνευεις την ιστορικη πραγματικοτητα μεσω ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ενεργειων απο ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ανθρωπους σε μια ΟΡΙΣΜΕΝΗ συγκεκριμενη περιοδο!!!
Αναφερομαστε σε μια αυτοκρατορια 11 αιωνων και εσυ αναφερεσαι μονο σε 3 απο αυτους και μαλιστα στους αρχικους!!!
Οσο για το τι ηταν ο ενας και ο αλλος,υπαρχουν αφθονες βιβλιογραφιες, οπου οντως θα διαπιστωθει η διψα για εξουσια και η κατακτηση αυτης με καθε μεσο!!!!
Αυτο αποτελει μια διαχρονικη πραγματικοτητα.
Ο Τρωικος πολεμος, ο Πελοππονησιακος πολεμος, ο Κορινθιακος πολεμος ειχαν εναν απωτερο σκοπο, που δεν ηταν αλλο παρα η εξουσια και η αποδειξη της ανωτεροτητας των νικητων.
Δεν υπηρξαν λεηλασιες και καταστροφες τοτε????
Η φιλοσοφικη σκεψη του Πλατωνα και του Αριστοτελη ανεκαθεν προσελκυε τον Βυζαντινο Ελληνισμο.
Ποιος σου ειπε οτι εθεωρουντο προ Χριστου Χριστιανοι????
Οι κατοικοι του Βυζαντιου ησαν και αυτοι Ελληνες που εδιναν τη ζωη τους για να μπορει το Βυζαντιο να επιβιωνει απο λεηλασιες και επιδρομες. Στην Αναγκη για επιβιωση του Ελληνισμου χρησιμοποιησαν και μισθοφορικους στρατους!!!!
ΕΔΩΣΑΝ ,ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΤΗΝ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΤΑΧΘΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ!!!!!
Υπηρξε Ελληνικη παιδεια και ωμιλουτο η Ελληνικη γλωσσα.
Τα επη του Ομηρου λατρευονταν!!!!
Πολλοι μαθαιναν αυτα τα επη απ'εξω και ανακατωτα!!!!!
Απο την στιγμη που προπαγανδιζεις, ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΜΕ ΑΠΟΚΑΛΕΙΣ ΣΥΝΕΛΛΗΝΑ!!!!
ΓΜ
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαίνεται ότι ο Παπαρρηγόπουλος ψεύδεται!
Εγώ τουλάχιστον γεννήθηκα Έλληνας και γαλουχήθηκα ώστε να αισθάνομαι υπερήφανος για τους προγόνους μας.Θεωρώ ότι όλοι οι Έλληνες αισθάνονται το ίδιο,γι' αυτό και σε θεωρώ Συνέλληνα.Η ιστορία είναι μια καταγραφή πραγματικών γεγονότων και όχι φαντασίες και ιδέες.Η αληθινή ιστορία όμως πολλές φορές πονάει.
Έρρωσο και τύχη αγαθή.