Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Η ευθύνη του ηθοποιού

Γράφει: Ο ΔΙΟΓΕΝΗΣ
Τι σημαίνει, τελικά, Ηθοποιός; Ένα «όργανο» που ο κάθε σκηνοθέτης το «παίζει» όπως θέλει; Ένα «έπιπλο» που το μετακινούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του έργου; Ή ένας ολοκληρωμένος Άνθρωπος, ερμηνευτής - συνδημιουργός του έργου;
Το θέμα είναι πολύ μεγάλο και χρειάζεται πολύς χώρος και χρόνος για να το δούμε από όλες τις πλευρές του
Θα αρκεστούμε σήμερα σε μια γρήγορη ματιά... Προσπαθώντας να επισημάνουμε ότι ο ηθοποιός είναι ισότιμα ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΣ για το οποιοδήποτε αποτέλεσμα.
Είναι ένα από τα τρία αμετακίνητα, αιώνες τώρα, θεμέλια του Θεάτρου: Ο Συγγραφέας, Ο Ερμηνευτής και ο Θεατής.
Χωρίς έστω και ένα από αυτά τα τρία ΔΟΜΙΚΑ ΘΕΜΕΛΙΑ, θεατρική παράσταση δεν γίνεται. Όλοι οι άλλοι συντελεστές (μεταφραστής, σκηνοθέτης, σκηνογράφος, ενδυματολόγος, μουσικός, χορογράφος κλπ.,) είναι βοηθητικά όργανα, πολύτιμα όταν υπηρετούν το έργο, καταστροφικά όταν προβάλλουν τον εαυτό τους...
Αφορμή μας έδωσε μια αλλοπρόσαλλη συνέντευξη ενός ιδιόμορφου ηθοποιού, που διαβάσαμε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ της 14ης Αυγούστου αλλά και μερικών άλλων νέων κυρίως ηθοποιών που οι «θέσεις» τους θυμίζουν αχώνευτα απωθημένα κάποιων «μάγων» σκηνοθετών τους και όχι απόψεις ολοκληρωμένων Ανθρώπων.
Και το κακό είναι ότι, δυστυχώς, πολλοί θεατές, μυημένοι και μη, χειροκροτούν τις «πρωτότυπες» ή «καταγγελτικές» συνεντεύξεις τους, αγνοώντας, φυσικά όλες τις ψυχεδελικές πηγές τους ή τον πρότερο, κατεστημένo, βίο τους
Και κάτι χειρότερο. Κάποιοι που προσπαθούν να ψελλίσουν μερικές δικές τους θέσεις, είναι τόσο επηρεασμένοι από τις μηδενιστικές θέσεις της αντιφατικής, αμοραλιστικής, εποχής μας, που τα κάνουν μούσκεμα. «Ξεχάστε τα κλασσικά και τα παραδοσιακά έργα…Aυτά όλα πέθαναν πια..», δηλώνει ένας κύριος που στην επόμενη σελίδα δηλώνει λάτρης του Αισχύλου και του... Δημοτικού τραγουδιού...!!
«Δεν θα άφηνα ποτέ το παιδί μου να δει το σήριαλ που αναγκάζομαι να παίζω..», δηλώνει κάποια κυρία. Και τα άλλα παιδιά που το βλέπουν, δεν τα σκέφτεται;
«Καταγγέλλω το κατεστημένο των αγράμματων, των γκέι και των δημοσίων σχέσεων..» δηλώνει με φανατισμό ένας άλλος πολυσχιδής κύριος. Και νομίζει ότι έχουμε ξεχάσει ότι ήταν κάποτε ένα παραχαιδεμένο (και σήμερα ολίγον παραπεταμένο.) παιδί αυτού, ακριβώς, του παντοδύναμου κατεστημένου πού μια ζωή στήριζε προκλητικά και τώρα καταγγέλλει δημαγωγικά..
Και, τέλος, ένας άλλος κύριος περιζήτητος, εκατομμυριούχος, τηλεοπτικός μαϊντανός, που στη μια σελίδα δηλώνει «αριστερός» και στην επόμενη λέει ότι έχει ένα τόσο σουπερκαταπληκτικό σπίτι που ντρέπεται να καλέσει φίλους του να το δουν...!!
Αξίζει τον κόπο όλα αυτά τα νευρωτικά, δυστυχισμένα, πλάσματα, να μελετήσουν τη στάση, τις δυναμικές θέσεις και τις προσωπικές αντιστάσεις κάποιων παλαιών συναδέλφων τους. Τότε που άλλαζαν επάγγελμα όταν διαπίστωναν την αισχρή εμπορευματοποίηση των ιδανικών τους. Τότε που αρνιόντουσαν να συμμετάσχουν σε σκηνοθετικές ασέλγειες πάνω στα μεγάλα κείμενα. Τότε που εγκατέλειπαν μια εκπομπή όταν έβλεπαν ότι εκμαύλιζε τους αθώους θεατές. Τότε που απεργούσαν διεκδικώντας κάθε καταστρατήγηση των κεκτημένων τους. Τότε που έφευγαν κι έφτυναν πίσω τους, όταν κάποιοι «μάγοι» δάσκαλοι, θέλησαν να βιάσουν την ψυχή και το σώμα τους..
Δεν θα αναφέρουμε ονόματα. Όλοι ανήκουν, δυστυχώς, στην ίδια νεοευρωπαϊκή Σχολή που τα τελευταία χρόνια θεοποιούν, αυτοηδονιζόμενοι, την ΕΝΤΥΠΩΣΗ και μηδενίζουν ανεξέλεγκτα την ΟΥΣΙΑ.. Όχι ζωντανά κύτταρα δημιουργικής συμμετοχής αλλά μαριονέτες στα χέρια ενός «μάγου» σκηνοθέτη.
Είναι αυτή η «μαγική Σχολή» που δηλώνει σαν απόλυτο δικαίωμά της να «ασελγεί» στα κλασσικά κείμενα... Που προτιμάει τον Παρθενώνα εργοστάσιο για λουκάνικα.
Που τους ΠΕΡΣΕΣ του Αισχύλου τους βαφτίζει ΠΕΡΣΙΔΕΣ.. Που «υπνωτίζει » και μετατρέπει άξιους νέους ηθοποιούς σε «κύμβαλα αλαλάζοντα και μολυβένια στρατιωτάκια». Που τους αναγκάζει να ερμηνεύουν τους κλασσικούς ρόλους με το κεφάλι στη γη και τα πόδια στον ουρανό. Που τους αναγκάζει να μιλούν, συνεχώς, σαν «ντελάληδες και να κινούνται σαν αυτιστικά νήπια».
Και, το κυριότερο, απαγορεύει οποιαδήποτε συζήτηση... Με αποτέλεσμα, οι περισσότεροι, να καταφεύγουν στα ψυχοφάρμακα..
Άβουλοι καλλιτέχνες, απρόσωποι, ανεύθυνοι Πολίτες..
Μήπως, τελικά, αυτός είναι ο κύριος στόχος αυτής της εκμαυλιστικής «Σχολής»;;
18.8.09

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Οποιος ασχοληθει με "θεαματα" και ΜΜΕ την σημερινη εποχη,απο την στιγμη που "εκτιθεται" οφειλει να αποτελει προτυπο τους τηλεθεατες με υψηλο το αισθημα του αυτοσεβασμου και της αξιοπρεπειας.
    Προσωπικα βλεπω ελαχιστους ανθρωπους που θα μπορουσαν να θεωρηθουν "προτυπα", ακομα και αυτοι ομως καταπολεμουνται απο το σαπιο κατεστημενο.

    ΓΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]