Ποιόν εκπροσωπεί στις συνομιλίες ο κ. Χριστόφιας;
Το ερώτημα κάθε άλλο παρά θεωρητικό είναι. Πρόκειται για ένα πολιτικό ερώτημα που για τον Κυπριακό Ελληνισμό πάει να καταστεί υπαρξιακό. Ο κ. Χριστόφιας δείχνει να συγχίζει τις τρεις ιδιότητες του: του μέχρι πρό τινός Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, του Προέδρου της Δημοκρατίας και του ηγέτη της Ελληνοκυπριακής Κοινότητας.
Ως (πρόσφατα) Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, ο κ Χριστόφιας μπορεί να αντιμετωπίζει τους Τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας ως «αδελφούς», και τον κ. Ταλάτ «ως φίλο και σύντροφο του».
Δικαιούται, ακόμη, να πιστεύει ότι «οι Τουρκοκύπριοι θα κάνουν επανάσταση ενάντια στη Τουρκία». Μπορεί επίσης να βοηθά με διαφορετικούς συμβιβασμούς (σε κομματικά ζητήματα) τον «φίλο Ταλάτ». Έχει ακόμη την ευχέρεια όταν αναφέρεται στη δική μας Κοινότητα να αποφεύγει τους όρους «Έλληνες της Κύπρου» ή «Κυπριακός Ελληνισμός» κρίνοντας τους ή θεωρώντας τους πιθανόν ως «επιθετικούς» ή και «εθνικιστικούς» προσδιορισμούς, προτιμώντας να μιλά για Ελληνοκύπριους ή Ελληνοκυπριακή Κοινότητα. Έχει επίσης την δυνατότητα να επισκέπτεται στα κατεχόμενα τον «σύντροφο» του κ. Ταλάτ για διάλογο, για καφέ ή και σούβλα.
Ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Χριστόφιας, έχει υποχρέωση να αντιμετωπίζει όλους τους πολίτες ισότιμα. Υποχρεούται (με τη θετική έννοια του όρου), τους Τουρκοκύπριους να τους μεταχειρίζεται ως πολίτες του ανεξάρτητου και κυρίαρχου Κυπριακού κράτους.
Έχει, όμως, και την υποχρέωση να υπερασπίζεται την εδαφική ακεραιότητα της Κυπριακής Δημοκρατίας και να αντικρούει όσους υπονομεύουν ή αμφισβητούν την διεθνή οντότητα του Κυπριακού Κράτους, αναβαθμίζοντας το ψευδοκράτος ή προωθώντας θέσεις που πλήττουν. Είτε αυτοί λέγονται Αμερικανοί, είτε Βρετανοί, είτε Επίτροποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Τουρκική Κυβέρνηση ή Τουρκοκυπριακή ηγεσία. Ως Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας δεν μπορεί να επισκέπτεται τα κατεχόμενα στέλνοντας το μήνυμα στη διεθνή κοινότητα ότι στη Κύπρο υπάρχει ομαλότητα. Ούτε νομιμοποιείται να συνεργάζεται με τον κατοχικό ηγέτη, υποστηρίζοντας έξω από κάθε πολιτική και νομική λογική ότι η Κυπριακή Δημοκρατία είναι συνεταιρισμός.
Ως συνομιλητής ο κ. Χριστόφιας είναι ο ηγέτης του Κυπριακού Ελληνισμού, είτε του αρέσει είτε όχι. Δεν εκπροσωπεί στις συνομιλίες το σύνολο των Κυπρίων πολιτών αλλά τους Έλληνες της Κύπρου.
Στο τραπέζι του διαλόγου δεν συνομιλεί με τον «φίλο και σύντροφο» του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, αλλά με τον ηγέτη των Τουρκοκύπριων κ. Ταλάτ. Ωφελεί να προασπίζεται με σθένος τα δικαιώματα και τα συμφέροντα του Κυπριακού Ελληνισμού. Δεν υποστηρίζουμε ότι τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων βρίσκονται κατ’ ανάγκη σε αντίθεση με αυτά των Τουρκοκυπρίων. Οι θέσεις, όμως, που υποστηρίζει ο κ. Ταλάτ στις συνομιλίες, σίγουρα είναι αντίθετες με τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων και οδηγούν σε κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Ο κ. Ταλάτ στις συνομιλίες εκπροσωπεί με πάθος και συνέπεια τα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων τα οποία, δυστυχώς, θεωρεί ταυτόσημα με αυτά της Τουρκίας. Δεν έχει διλήμματα ούτε ενδοιασμούς ο κ. Ταλάτ. Ούτε και συγχίζει το ρόλο του με αυτό του «φίλου και συντρόφου». Αντίθετα ο κ. Χριστόφιας φαίνεται να έχει ιδεολογικά διλήμματα, αναστολές και ταμπού όταν λειτουργεί ως ηγέτης του Κυπριακού Ελληνισμού. Αυτό αποδείχθηκε με τις συμφωνίες της 21ης Μαρτίου και της 23ης Μαΐου που έκανε με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη. Εξάλλου το παραδέχτηκε ο ίδιος στην ομιλία του στις Βρυξέλλες, όταν με περηφάνια μας αποκάλυψε ότι έκανε σοβαρές και οδυνηρές υποχωρήσεις «για να βοηθήσει τον φίλο Ταλάτ».
Αυτή η σύγχιση ρόλων και ιδιοτήτων που χαρακτηρίζει τον κ. Χριστόφια τον οδηγεί σε επικίνδυνους για το Κυπριακό Ελληνισμό και τη Κυπριακή Δημοκρατία χειρισμούς. Τον οδηγεί σε συμπεριφορές και κινήσεις που ζημιώνουν τα συμφέροντα του Κυπριακού Ελληνισμού. Αν η κομματική και ιδεολογική του ταυτότητα δημιουργεί στον κ. Χριστόφια ανυπέρβλητα διλήμματα και αναστολές όταν καλείται να εκπροσωπήσει τους Έλληνες της Κύπρου στις συνομιλίες, ας παραχωρήσει τη θέση του συνομιλητή σε άλλο πολιτικό ηγέτη. Δεν εννοούμε βέβαια τον κ. Αναστασιάδη ο οποίος χαρακτηρίζεται από άλλες εξίσου αν όχι πιο επικίνδυνες συγχίσεις.
Πηγή
"Παρε τον εναν και χτυπα τον αλλον"
ΑπάντησηΔιαγραφήΓΜ