ΕΥΠ: Εταιρεία Υπαλλήλων ΠΑΣΟΚ και της... "πρεσβείας";
Ούτε λίγο ούτε πολύ, αυτή ήταν η ομολογία του σημερινού διοικητή της ΕΥΠ, κ. Κωνσταντίνου Μπίκα, ο οποίος αναγκάστηκε να παραδεχθεί αυτό που όλοι γνώριζαν, αλλά προσπαθούσαν και να κρύψουν… Φυσικά η παραδοχή αυτή του διοικητή της ΕΥΠ δεν έγινε μέσα στα πλαίσια ενημέρωσης του Ελληνικού λαού, αλλά στα πλαίσια «συζήτησης» που είχε (στις 8/2/2010) με τον κ. Σπέκχαρντ.
Στα πλαίσια αυτής ακριβώς της συζήτησης, ο κύριος Μπίκας κατήγγειλε ως μη παραγωγικούς τους υπάρχοντες υπαλλήλους της ΕΥΠ, λόγω συνδικαλισμού αλλά κι επειδή οι περισσότεροι είναι ΠΑΣΟΚογενείς και φυσικά τοποθετημένοι από τις «αδιάφθορες» κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (στις οποίες ο σημερινός πρωθυπουργός απλώς υπήρχε και ασχολούταν με ταξίδια και γυμναστική στο προσωπικό του γυμναστήριο που το κουβαλούσε σε ό,ποιο υπουργείο και αν… υπηρετούσε).
Παραπονέθηκε (ή απολογήθηκε), λοιπόν ο κύριος Μπίκας προς τον αμερικανό κ. Σπέκχαρντ, λέγοντάς του πως θέλει να αυξήσει την παραγωγικότητα, αλλά δεν μπορεί, επειδή τον εμποδίζει ο συνδικαλισμός(!) και οι ΠΑΣΟΚογενείς υπάλληλοι της υπηρεσίας.
Εμείς τώρα, έχουμε μία σειρά από απορίες, που θα θέλαμε πολύ να μας απαντήσει ο κύριος Μπίκας, ο κύριος Παπουτσής, ο κύριος Καρχιμάκης (γιατί μαθαίνουμε πως είναι μέσα σε όλα… και «ακούει» τα πάντα), αλλά και ο πρωθυπουργός κύριος Παπανδρέου.
Πρώτον: Για ποιόν λόγο ο κύριος Μπίκας ανέφερε την δυσλειτουργία της ΕΥΠ σε κάποιον υπάλληλο ξένου κράτους; Δεν γνωρίζει πως η διαρροή απολύτως εμπιστευτικών πληροφοριών είναι αδίκημα που διώκεται από το νόμο; Δεν γνωρίζει πως έδωσε όρκο να μην διαρρέει πληροφορίες που αφορούν γενικότερα στην ασφάλεια της χώρας; Όταν κάποιος γνωρίζει πως υπάρχει πρόβλημα στην ΕΥΠ, δεν θα θελήσει να εκμεταλλευτεί την ύπαρξη του προβλήματος αυτού; Ο κύριος Μπίκας εργάζεται για την Ελλάδα ή για την Αμερική; Πληρώνεται από την Ελλάδα ή από την Αμερική; Είναι υπάλληλος των Ελλήνων ή της Αμερικανικής πρεσβείας;
Δεύτερον: Την αναφορά του αυτή ο κύριος Μπίκας την έχει καταθέσει και στον πρωθυπουργό; Γνωρίζουμε πως μέσα στα πλαίσια λειτουργίας της ΕΥΠ είναι να αποστέλλει περιοδικά ενημερωτικά δελτία τύπου στον πρωθυπουργό. Υπάρχουν αυτά τα δελτία; Μήπως θα έπρεπε ο κύριος Μπίκας αφού δεν έκανε καμία παρανομία με την γνωστοποίησή τους στο κύριο Σπέκχαρντ, να μας τα γνωστοποιήσει και σε εμάς; Να ξέρουμε τι έχει πει για την κατάσταση και την απόδοση του προσωπικού της ΕΥΠ; Εκτός και αν δεν έχει ενημερώσει τον πρωθυπουργό (όπως από το νόμο υποχρεούται) και ενημέρωσε τον κ. Σπέκχαρντ…
Τρίτον: Ο κύριος Μπίκας, από τη στιγμή που ομολογεί πως δεν έχει κατάλληλο προσωπικό, τότε γιατί δέχεται τις παράξενες απομακρύνσεις, συμπεριφορές και διώξεις προσωπικού (ικανότατου μάλιστα); Γιατί δεν επαναφέρει τους ικανούς και να απομακρύνει τους ανίκανους; Τι τον εμποδίζει; Η ΠΑΣΟΚογένεια των ήδη υπαρχόντων υφισταμένων του;
Τέταρτον: Αφού ο κύριος Μπίκας δεν μπορεί να διορθώσει τα κακώς κείμενα στην υπηρεσία που προΐσταται, μήπως θα έπρεπε να παραιτηθεί και να καταγγείλει δημοσίως τον κίνδυνο στον οποίο βρίσκεται η χώρα λόγω της ΠΑΣΟΚοποίησης των υπαλλήλων της και αδυναμία του ιδίου να τους κάνει χρηστικούς...;
Πέμπτον: Κύριε Μπίκα, γνωρίζουμε (από τις εφημερίδες) πως έχετε παραπέμψει στην Δικαιοσύνη υπαλλήλους της ΕΥΠ με την κατηγορία της κατασκοπίας και την παράβαση του νόμου περί εχεμύθειας. Εσείς, τι κάνατε με αυτή σας την «αναφορά» στον κύριο Σπέκχαρντ; Εκτός και αν παραδειγματίζεστε από τον κύριο Χρυσοχοΐδη, ο οποίος υπέπεσε στην ίδια συμπεριφορά «ομιλητικότητας» σε ανθρώπους της αμερικανικής πρεσβείας…
Το περίφημο Wikileaks που καίει τον Μπίκα
VZCZCXRO3352
RR RUEHAG RUEHDBU RUEHFL RUEHKW RUEHLA RUEHNP RUEHROV RUEHSL RUEHSR
DE RUEHTH #0141/01 0561455
ZNY CCCCC ZZH
R 251432Z FEB 10
FM AMEMBASSY ATHENS
TO RUEHC/SECSTATE WASHDC 1629
INFO EUROPEAN POLITICAL COLLECTIVE
RHEFHLC/DEPT OF HOMELAND SECURITY WASHINGTON DC
RHEHAAA/NATIONAL SECURITY COUNCIL WASHINGTON DC
RUEAIIA/CIA WASHINGTON DC
C O N F I D E N T I A L SECTION 01 OF 02 ATHENS 000141
NOFORN
SIPDIS
AMEMBASSY ASTANA PASS TO AMCONSUL ALMATY
AMEMBASSY ANKARA PASS TO AMCONSUL ADANA
AMEMBASSY BELGRADE PASS TO AMEMBASSY PODGORICA
AMEMBASSY ATHENS PASS TO AMCONSUL THESSALONIKI
AMEMBASSY MOSCOW PASS TO AMCONSUL VLADIVOSTOK
AMEMBASSY BERLIN PASS TO AMCONSUL DUSSELDORF
AMEMBASSY MOSCOW PASS TO AMCONSUL YEKATERINBURG
AMEMBASSY BERLIN PASS TO AMCONSUL LEIPZIG
AMEMBASSY HELSINKI PASS TO AMCONSUL ST PETERSBURG
E.O. 12958: DECL: 2020/02/25
TAGS: PREL PGOV PTER GR
SUBJECT: Greek Intelligence Dir. Bikas on Proposed Reorganization
REF: Athens045; Athens059; Athens057; 09Athens1643
CLASSIFIED BY: Daniel V. SPeckhard, Ambassador, State, EXEC; REASON:
1.4(B), (C), (D)
1. (C/NF) SUMMARY: During a one-hour meeting on February 8, EYP Director General Bikas told Ambassador Speckhard that he accepted the ambassador's proposal for regular dialogue between the embassy and the leadership of EYP and the HNP on counterterrorism.
Bikas commented briefly on the challenges that he faces in transforming EYP to make it more relevant and productive, particularly in how it allocates resources to analysis and technical collection. END SUMMARY.
2. (C/NF) On February 8, 2010, the ambassador met for an hour with the director general of the Greek National Intelligence Service (EUP), Ambassador Konstantinos Bikas, in the latter's office at the headquarters of the Ministry of Citizen Protection (MCP). This was the final in a series of four meetings by the ambassador to hear from senior Greek officials about the ongoing reorganization of Greece's security, intelligence, and law enforcement agencies under the umbrella of the MCP, which was formed in October 2009. The ambassador's meeting with the commandant of the Hellenic Coast Guard (HCG) on January 20 was reported in Ref A. His meeting with Hellenic National Police (HNP) chief Eleftherios Oikonomou on January 21 was reported in Ref B. His meeting on January 22 with Minister of Citizen Protection Michalis Chrysochoidis was reported in Ref C. This was not the ambassador's first meeting with Bikas, who had attended the ambassador's introductory call on Chrysochoidis on November 12, 2009 (Ref D). However, this was his first private extended conversation with Bikas, who was appointed in October 2009. The ambassador was accompanied by the RAS chief, while Bikas was unaccompanied.
3. (C/NF) Bikas greeted the ambassador warmly and ushered him into his office. After an exchange of pleasantries, ambassador queried Bikas on how he was faring in reorganizing EYP, adding that on January 22 he had seen Chrysochoidis, who had been harshly critical of EYP and had announced that it would be thoroughly restructured. The ambassador pointed out that Chrysochoidis had urged him to meet with Bikas to learn of the plans for himself.
4. (C/NF) Bikas acknowledged that Chrysochoidis had briefed him on his meeting with the ambassador. He said that Chrysochoidis accepted the ambassador's proposal for a local counterterrorist working group involving EYP, HNP, and the embassy. He promised to speak with Police Chief Oikonomou in the near future and then to contact the embassy to arrange a meeting for them with the RAS chief and the Legatt. Bikas commented that he enjoyed very good chemistry with Oikonomou. They recently made trips to Rome and Paris together as part of a determined effort to foster HNP-EYP interagency cooperation.
5. (C/NF) Bikas said that his main goal was to increase EYP's productivity and relevance, but that this was a tall order in a heavily unionized agency, especially one in which most employees belonged to PASOK. He had identified units that should be abolished however, it was proving difficult to find positions elsewhere in the government for the staff. He was critical of the large number of military officers serving in EYP for tours of five years and more. It was understandable that it was attractive for them to work in EYP, since their pay was much higher and their benefits greater while on detail. However, they often did not bring any needed intelligence skills. Bikas said that he wanted to bring military officers to EYP selectively for three-year tours.
He also criticized EYP's analytical department, saying that years ago EYP had made the decision to adopt the model of CIA and the British SIS in terms of analytical resources. While that model might be appropriate for intelligence services working for policymakers with global concerns, it was inappropriate for senior Greek decision makers, whose diplomatic and security questions focused on a handful of key regional issues. As a result, EYP needed to draw back its thinly spread analytical resources, which were not producing analysis of any use to already well- informed
ATHENS 00000141 002 OF 002
policymakers, and concentrate them on key areas in which they could bring something new in the way of information and perspectives. BIkas added that he also was carefully reviewing all of EYP's technical collection programs and capabilities.
4. (C/NF) The ambassador asked if Bikas was preparing a draft law on reorganizing EYP, as Chrysochoidis had indicated. Bikas said that draft legislation was not yet in the works, since he was still studying his agency. He remarked that on February 9 he and Chrysochoidis were scheduled to speak at the parliament on EYP, with special focus on the Vodafone scandal. (Comment: This was a reference to a phone-tapping scandal that embroiled EYP and the former Ministry o f Public Order in the aftermath of the 2004 Summer Olympic Games.) To prepare, he was studying statistics on EYP's size, budget, technical resources, etc. In other words, he was still learning about EYP and so was not ready yet to advocate publicly formal changes.
5. (C/NF) Bikas briefly sketched out EYP's efforts against terrorism. On the one hand, it was trying to become the lead agency in Greece for driving operations against domestic terrorism, both from the right and from the left. On the other hand, it was continuing to deploy resources against the growing threat of transnational terrorists using Greece as a base or a transit point.
Bikas said that here too EYP was in the middle of programmatic restructuring to increase interagency cooperation and to eliminate previous ineffective approaches. He added that one of the reasons that he and Oikonomou had visited France and Italy was to learn how the internal security services were dealing with both problems.
Bikas highlighted the way in which the French had developed both operational and intellectual approaches to domestic unrest, for example using temporary barriers to channel demonstrators away from potential flashpoints, thus allowing them to have their public say but also keeping the lid of outbreaks of violence. Bikas touched briefly on the need for reforms in Greece's anti-terrorist laws , noting instances in which courts had thwarted counterterrorist efforts by freeing detained suspects (e.g., accepting defense argument that fingerprints on movable items in anarchists' safehouses were not admissible as evidence of participation in the group's activities).
6. (C/NF) The meeting ended with the ambassador's expression of the U.S. side's readiness to assist EYP and the HNP in their counterterrorist efforts and of his appreciation that both Bikas and Oikonomou had accepted his proposal for increased communications between the embassy and the leadership of the MCP's key anti-crime and counterterrorist agencies.
7. (C/NF) COMMENT: While the new Director General came off as smooth, intellectual and engaging, unlike the Minister of Citizen Protection he did not project a sense of urgency or a "strong command" approach to his mission. Although the GoG has instituted some new initiatives, such as the new emphasis on counterterrorism, the sense we had was that those were under the direction of the new Minister, and the Director General was still learning the ropes in his relatively quiet office.
SPECKHARD
Το μπάχαλο, όμως, καλά κρατεί στην υπηρεσία που θα έπρεπε να λειτουργεί σαν να μην υπάρχει και οι υπάλληλοί της να είναι άψογοι ως πολίτες και ως άνθρωποι. Όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ σκληρή (γεγονός που το παραδέχεται και ο διοικητής της ΕΥΠ κ. Μπίκας) κι έτσι, αντί η υπηρεσία αυτή να λειτουργεί ως αόρατη, καταφέρνει να γίνεται όχι μόνο γνωστή, αλλά περίγελως λόγω των συμπεριφορών των υπαλλήλων αλλά και των προϊσταμένων της, έως και του διοικητή της… Κατάντια, ίσως… Το μόνο σίγουρο είναι πως η κομματικοποίηση και ειδικότερα η ΠΑΣΟΚοποίηση έχει βλάψει (ελπίζουμε όχι ανεπανόρθωτα) την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών…
Και η ξεφτίλα συνεχίζεται, με προϊστάμενο της ΕΥΠ που έδειρε υφισταμένη του… και στη συνέχεια, πήρε προαγωγή
Απίστευτες καταγγελίες από τον Θ. Νάκο, βουλευτή ΝΔ Μαγνησίας. Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνουν αυτά τα πράγματα (και μετά αναρωτιόμαστε για τον Τσαλικίδη…)
Δίωξη υπαλλήλου της ΕΥΠ, επειδή κατήγγειλε φιλοτουρκική στάση συναδέλφου του
Αν και το θέμα αναδείχθηκε από το ιστολόγιό μας, επανέρχεται με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής κύριος Νάκος για να ζητήσει εξηγήσεις από τον κύριο Παπουτσή...
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη.
ΘΕΜΑ: Πειθαρχικές διώξεις, μεταθέσεις και προαγωγές αποκλειστικά με κομματικά κριτήρια στην ΕΥΠ.
Η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών είναι επιφορτισμένη από τον ιδρυτικό της νόμο, μεταξύ άλλων, με το αντικείμενο της συλλογής πληροφοριών με σκοπό τη διαφύλαξη της εθνικής μας ασφάλειας και της προάσπισης των εθνικών μας συμφερόντων καθώς και της πρόληψης και αντιμετώπισης δραστηριοτήτων που συνιστούν απειλή κατά του δημοκρατικού πολιτεύματος και των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η φύση της αποστολής της υπηρεσίας, η γεωστρατηγική θέση της χώρας αλλά και οι διεθνείς εξελίξεις του τελευταίου χρονικού διαστήματος επιβάλλουν τη διαρκή ετοιμότητα του προσωπικού, την ομόνοια και την σύμπνοια των στελεχών της και την γενικότερη άριστη λειτουργία της υπηρεσίας.
Σε αντίθεση με τα παραπάνω, το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει διαταραχθεί το καλό κλίμα εργασιακής ειρήνης, που επικρατούσε εντός της υπηρεσίας τα τελευταία δεκαπέντε τουλάχιστον χρόνια. Καθημερινά, βγαίνουν στην επιφάνεια ενδοϋπηρεσιακές διαμάχες, ενώ έχει χαθεί κάθε μορφή αγαστής συνεργασίας μεταξύ της διοίκησης και των στελεχών της υπηρεσίας. Ενδεικτικό του γενικότερου κλίματος αναξιοκρατίας, δυσαρέσκειας και έλλειψης εμπιστοσύνης των στελεχών προς τη διοίκηση είναι το γεγονός, ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΥΠ περίπου τα μισά από τα στελέχη της, που είχαν τα προσόντα να κριθούν Προϊστάμενοι Τμημάτων, σύνολο 110 άτομα, ζήτησαν με αίτησή τους να εξαιρεθούν από την διαδικασία κρίσεων και να μην αναλάβουν οποιαδήποτε θέση ευθύνης υπό την παρούσα διοίκηση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλά Τμήματα να παραμένουν ακέφαλα, καθότι η διοίκηση δεν θέλει να τοποθετήσει Προϊσταμένους μη αρεστούς σε αυτή.
Δυστυχώς, υπό το καθεστώς της ευνοιοκρατίας και του άκρατου κομματισμού που επικρατεί σήμερα στην ΕΥΠ, είναι φυσικά αδύνατον να παραχθεί οποιοδήποτε εθνικά ωφέλιμο έργο, ενώ από συγκεκριμένες αναξιοκρατικές επιλογές είναι φανερό ότι τίθενται σε αμφισβήτηση ακόμη και τα εθνικά μας συμφέροντα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι κατά την τελευταία διετία, η παρούσα διοίκηση έχει ασκήσει πρωτοφανείς και ανυπόστατες διώξεις ή ακόμη έχει επιβάλλει πειθαρχικές ποινές σε βάρος υπαλλήλων και μεταξύ των οποίων και συνδικαλιστές όπως των προέδρων των δύο πρωτοβάθμιων σωματείων της υπηρεσίας αλλά και του προέδρου και αντιπροέδρου της Ομοσπονδίας των υπαλλήλων (Π.Ο.Σ.Ε.Υ.Π.), οι οποίες έχουν καταγγελθεί και από την Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Ο αριθμός των πειθαρχικών διώξεων που έχουν ασκηθεί κατά την τελευταία διετία ξεπερνά κατά πολύ το σύνολο των προηγούμενων πέντε ετών με αποτέλεσμα να δημιουργείται κλίμα εκφοβισμού, ανασφάλειας και τρόμου σε βάρος των υπαλλήλων και ειδικότερα των νεοτέρων από αυτούς.
Παράλληλα, ενώ η διοίκηση είναι ιδιαίτερα επιμελής στην άσκηση πειθαρχικών διώξεων σε βάρος συνδικαλιστών, δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις πειθαρχικές διώξεις σε βάρος υπαλλήλων που κατηγορούνται από διετίας για διάφορα αδικήματα, ακόμη και κακουργηματικού χαρακτήρα ή τις έστειλε στο αρχείο επικαλούμενη δήθεν την «εργασιακή ειρήνη» μόνο και μόνο επειδή είναι φίλα προσκείμενοι στη σημερινή κατάσταση. Με το ίδιο τρόπο αντιμετωπίζει και την προανάκριση σε βάρος υπαλλήλου που κατηγορείται από τον αρμόδιο Εισαγγελέα για τον ξυλοδαρμό υφισταμένης του συνάδελφου εντός της υπηρεσίας. Συγκεκριμένα, στις 4 Ιανουαρίου του 2011, υπάλληλος που υπηρετεί σε Μονάδα ακριτικού νησιού, υπέβαλλε μήνυση σε βάρος του Προϊσταμένου της, ότι ξυλοκοπήθηκε από τον ίδιο εντός της υπηρεσίας, ασκήθηκε σε βάρος του ποινική δίωξη και παραπέμπεται από τον αρμόδιο Εισαγγελέα στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο για να δικαστεί για τα αδικήματα του ξυλοδαρμού και της απειλής. Αντίθετα, η διοίκηση της ΕΥΠ, αν και είναι σε γνώση του περιστατικού από την πρώτη στιγμή και αν και έχει διενεργήσει προανάκριση, η οποία ολοκληρώθηκε στις 7 Ιανουαρίου, έκτοτε ουδεμία συνέχεια έχει δώσει στο περιστατικό, καθώς δεν έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του κατηγορούμενου υπαλλήλου και φυσικά δεν έχει επιβληθεί σε βάρος του καμία ποινή. Αντίθετα η διοίκηση της υπηρεσίας αντάμειψε τον συγκεκριμένο υπάλληλο με μετάθεση σε κεντρικότερη μονάδα και στη συνέχεια επελέγη προς απόσπαση σε Μονάδα του εξωτερικού για να αυξηθεί και ο μισθός του. Μόνο όταν η υπάλληλος-θύμα ζήτησε εγγράφως να ενημερωθεί για την εξέλιξη του πορίσματος της προανάκρισης, κοινοποιώντας ταυτόχρονα το αίτημά της αυτό στον Υπουργό, στον Εισαγγελέα του Αρείου πάγου και στον Γ.Ε.Δ.Δ., ανακλήθηκε η απόσπαση στο εξωτερικό του κατηγορούμενου ποινικά υπαλλήλου. Ενώ λοιπόν, η Δικαιοσύνη έκανε το καθήκον της και παρέπεμψε τον υπάλληλο σε δίκη για να διαλευκανθούν τα καταγγελλόμενα, η διοίκηση της ΕΥΠ εννέα μήνες μετά τον ξυλοδαρμό δεν έχει ασκήσει καν πειθαρχική δίωξη, ούτε έχει βέβαια επιβάλλει καμία ποινή, προκαλώντας φόβο και ανασφάλεια στους υπάλληλους ολόκληρης της υπηρεσίας που είναι σε γνώση των γεγονότων.
Σε αυτό το «κομματικό χορό των διώξεων», προστίθενται και οι μεταθέσεις οι οποίες γίνονται με αποκλειστικό κριτήριο τις εικαζόμενες κομματικές θέσεις του κάθε υπαλλήλου. Έτσι, υπάλληλος που υπηρετούσε στο εξωτερικό, επανατοποθετήθηκε, όπως προβλέπεται στην Πάγια Διαταγή για τους επαναπατριζόμενους, στην Κεντρική Υπηρεσία στην Αθήνα. Όμως, η μετάθεσή του στην Αθήνα κράτησε μόλις μισή ημέρα και στη συνέχεια μετατέθηκε σε ακριτικό νησί κατά παράβαση της σχετικής Πάγιας Διαταγής περί μεταθέσεων. Σημειωτέον, ότι πριν από την μετάθεσή του στο εξωτερικό υπηρετούσε πάλι σε νησί της παραμεθορίου. Αλήθεια, μήπως αιτία αυτής της δυσμενούς μεταχείρισης είναι οι καταγγελίες του σε βάρος συναδέλφου του, ότι είχε αναρτήσει στον υπηρεσιακό υπολογιστή του φωτογραφίες του Κεμάλ Ατατούρκ και οι πιέσεις που δέχθηκε από υπηρεσιακά και συνδικαλιστικά στελέχη για να αποσύρει την καταγγελία του, έχουν σχέση με την νέα δυσμενή μετάθεσή του εκτός του τόπου συμφερόντων του;
Επιπλέον, για ποιο λόγο μετατέθηκαν εκτός της Κεντρικής Υπηρεσίας στελέχη ικανά που δεν έχουν δώσει ποτέ την παραμικρή αφορμή, που υπηρετούσαν σε επιχειρησιακές θέσεις πρώτης γραμμής ή στελέχη, άψογα τεχνικά καταρτισμένα και εκπαιδευμένα, με όρεξη για δουλειά αφού πρώτα μετατέθηκαν σε θέσεις ανενεργές, τώρα μετατίθενται σε παραμεθόριες Περιφερειακές Μονάδες μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, χωρίς να υφίσταται κανένας προφανής υπηρεσιακός λόγος για να το επιβάλλει; Μήπως έφταιξε το γεγονός ότι κάποιοι έβαλαν υποψηφιότητα στις αμφιβόλου νομιμότητας «συνδικαλιστικές» «εκλογές» που επίκεινται και δεν δέχθηκαν να προσδεθούν στο άρμα συγκεκριμένων «συνδικαλιστών»; Με το ίδιο κομματικό κριτήριο και όχι το υπηρεσιακό όφελος υλοποιούνται και οι μεταθέσεις σε Μονάδες του εξωτερικού. Για παράδειγμα, υπάλληλος πρώην διευθυντής επί προηγούμενων διοικήσεων τόσο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. όσο και της Νέας Δημοκρατίας αποκλείστηκε από την απόσπασή του στο εξωτερικό, παρόλο που ήταν πρώτος στη επετηρίδα με βάση τα μόρια. Επιπλέον, από τις αποσπάσεις εξωτερικού πρόσφατα κόπηκαν θέσεις επιχειρησιακών στελεχών – ο συνολικός αριθμός των επιχειρησιακών στελεχών στο εξωτερικό είναι ο μικρότερος στα χρονικά της υπηρεσίας – για να αντικατασταθούν από διοικητικούς υπαλλήλους φίλα κομματικά προσκείμενους στην παρούσα διοίκηση και κομματική/κυβερνητική ηγεσία.
Μέρος της ίδιας πολιτικής, αποτελεί και η μη μονιμοποίηση των δοκίμων υπαλλήλων, που προσλήφθηκαν το 2009, κατόπιν Διαγωνισμού που διενήργησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, αν και έχουν συμπληρώσει τη διετία του δόκιμου υπαλλήλου που προβλέπει η νομοθεσία και ο Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων, εδώ και έξι μήνες, η διοίκηση της υπηρεσίας και το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο δεν προχωρούν στην έκδοση της απόφασης μονιμοποίησής τους, ασκώντας με αυτόν τον τρόπο ψυχολογική βία; Προφανώς, η πρόσληψή τους στην υπηρεσία την περίοδο που κυβερνούσε η Νέα Δημοκρατία αποτελεί συνολικά για όλους «κώλυμα μονιμοποίησης» από την παρούσα διοίκηση.
Όλα τα παραπάνω πρωτοφανή φαινόμενα έχουν δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην υπηρεσία, καθημερινές διαμάχες και πόλεμο ανακοινώσεων ανάμεσα στις συνδικαλιστικές ομάδες, ανάμεσα στους συλλόγους των εργαζομένων και ανάμεσα στα ίδια τα στελέχη φθάνοντας στο σημείο να δημοσιεύονται μέχρι και απαξιωτικά για την υπηρεσία δημοσιεύματα στον Τύπο και στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί η απαραίτητη ηρεμία, ομοψυχία και προσήλωση στο εθνικό έργο της υπηρεσίας από τα στελέχη της με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας της υπηρεσίας.
Κατόπιν όλων των ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- Γιατί ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η πειθαρχική διαδικασία για τον καταγγελλόμενο ξυλοδαρμό υπαλλήλου σε ακριτικό νησί από τον Προϊστάμενο της και σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα;
-Ποια είναι τα κριτήρια με τα οποία διενεργούνται οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις υπαλλήλων της Υπηρεσίας στο εσωτερικό και στο εξωτερικό;
-Γιατί δεν μονιμοποιούνται οι δόκιμοι υπάλληλοι που προσλήφθηκαν στην υπηρεσία το έτος 2009;
-Ποιες συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει ώστε να επαναφέρει το απαραίτητο για την επίτευξη των στόχων της, κλίμα ηρεμίας και συνεργασίας στη Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών;
ΑΘΗΝΑ 5-9-2011
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΝΑΚΟΣ
Δηλώσεις του βουλευτή Νάκου για την κατάντια της ΕΥΠ
Δήλωση του Υπεύθυνου Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Προστασίας του Πολίτη της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτή Μαγνησίας, κ. Θανάση Νάκου, μετά την κατάθεση Ερώτησης στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, σχετικά με τις πειθαρχικές διώξεις, μεταθέσεις και προαγωγές αποκλειστικά με κομματικά κριτήρια στην ΕΥΠ.
«Η αποτυχία της κυβέρνησης στα θέματα ασφάλειας και προστασίας των πολιτών αποδεικνύεται καθημερινά, από στοιχεία για την αύξηση της εγκληματικότητας, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και προέρχονται από αρμόδιες κρατικές Αρχές, κυρίως όμως από το κλίμα φόβου και ανασφάλειας που έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία. Για αυτή την αποτυχία έχουμε κατ’ επανάληψη προειδοποιήσει την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο –όσο κι αν αυτό… δυσαρεστεί την πολιτική του ηγεσία– όχι από αντιπολιτευτική εμμονή, αλλά από ανησυχία και προβληματισμό για ένα ζήτημα στο οποίο δεν χωρούν πολιτικά και κομματικά παιχνίδια. Και, δυστυχώς, μία από τις αιτίες του κακού είναι ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εφαρμόζει την προσφιλή της τακτική του κομματισμού στις Υπηρεσίες και τα Σώματα Ασφαλείας. Χαρακτηριστική είναι η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) εξαιτίας του κομματισμού, της αναξιοκρατίας και της έλλειψης εμπιστοσύνης των στελεχών προς τη διοίκηση.
Γιατί, πώς εξηγείται το γεγονός ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ΕΥΠ 110 άτομα, περίπου τα μισά από τα στελέχη της που είχαν τα προσόντα να κριθούν Προϊστάμενοι Τμημάτων, ζήτησαν με αίτησή τους να εξαιρεθούν από τη διαδικασία κρίσεων και να μην αναλάβουν οποιαδήποτε θέση ευθύνης υπό την παρούσα διοίκηση; Γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα πολλά Τμήματα να παραμένουν «ακέφαλα», καθότι η διοίκηση δεν θέλει να τοποθετήσει Προϊσταμένους μη αρεστούς σε αυτή…
Πώς εξηγείται το γεγονός ότι κατά την τελευταία διετία, η διοίκηση της ΕΥΠ έχει ασκήσει πρωτοφανείς και ανυπόστατες πειθαρχικές διώξεις σε βάρος υπαλλήλων, οι οποίες μάλιστα έχουν καταγγελθεί και από την ΑΔΕΔΥ; Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των πειθαρχικών διώξεων που έχουν ασκηθεί την τελευταία διετία ξεπερνά κατά πολύ το σύνολο των προηγούμενων πέντε ετών!
Πως εξηγείται το γεγονός ότι, την ίδια ώρα, η διοίκηση που εξαντλεί την αυστηρότητά της σε βάρος συνδικαλιστών, δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις πειθαρχικές διώξεις σε βάρος υπαλλήλων που κατηγορούνται από διετίας για διάφορα αδικήματα, ακόμη και κακουργηματικού χαρακτήρα ή τις έστειλε στο αρχείο επικαλούμενη, δήθεν, την «εργασιακή ειρήνη», μόνο και μόνο επειδή είναι φίλα προσκείμενοι στη σημερινή κατάσταση; Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η περίπτωση Προϊσταμένου που υπηρετεί σε Μονάδα ακριτικού νησιού, ο οποίος κατηγορείται από τον αρμόδιο Εισαγγελέα για τον ξυλοδαρμό υφισταμένης του συναδέλφου εντός της υπηρεσίας! Εννέα μήνες μετά το περιστατικό, η διοίκηση της ΕΥΠ δεν έχει ασκήσει καν πειθαρχική δίωξη, ούτε έχει βέβαια επιβάλλει καμία ποινή στον Προϊστάμενο. Αντιθέτως, μάλιστα, τον… επιβράβευσε με μετάθεση σε κεντρικότερη μονάδα και στη συνέχεια επελέγη προς απόσπαση σε Μονάδα του εξωτερικού με τα γνωστά οφέλη! Μόνο όταν η υπάλληλος-θύμα κοινοποίησε το θέμα της στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ανακλήθηκε η απόσπαση στο εξωτερικό του κατηγορούμενου ποινικά υπαλλήλου.
Τέλος, πώς εξηγείται το γεγονός ότι δεν έχουν μονιμοποιηθεί ακόμα οι δόκιμοι υπάλληλοι που προσλήφθηκαν το 2009, κατόπιν Διαγωνισμού που διενήργησε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία, αν και έχουν συμπληρώσει τη διετία που προβλέπει η νομοθεσία, εδώ και έξι μήνες; Μήπως η διοίκηση της Υπηρεσίας και το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο δεν προχωρούν στην έκδοση της απόφασης μονιμοποίησής τους, ασκώντας με αυτόν τον τρόπο ψυχολογική βία στους νέους υπαλλήλους;
Και φυσικά, περισσεύουν τα παραδείγματα περιπτώσεων ικανών στελεχών που, αν και δεν έχουν δώσει ποτέ την παραμικρή αφορμή, είτε μετατέθηκαν εκτός της Κεντρικής Υπηρεσίας σε θέσεις ανενεργές είτε τώρα μετατίθενται σε παραμεθόριες Περιφερειακές Μονάδες, μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, χωρίς να υφίσταται κανένας προφανής υπηρεσιακός λόγος. Μήπως αιτία είναι οι προσεχείς αμφιβόλου νομιμότητας «συνδικαλιστικές εκλογές» ;
Αν όλα τα παραπάνω, και πολλά ακόμα που βγαίνουν καθημερινά στην επιφάνεια, δεν είναι, όχι ενδείξεις αλλά αποδείξεις κομματισμού και μεθοδεύσεων στην ΕΥΠ, τότε τι είναι;
Η φύση της αποστολής της ΕΥΠ, αλλά και οι εξελίξεις του τελευταίου χρονικού διαστήματος, επιβάλλουν τη διαρκή ετοιμότητα του προσωπικού, την ομόνοια και την σύμπνοια των στελεχών της και τη γενικότερη άριστη λειτουργία της Υπηρεσίας. Όμως με την μικροκομματική τακτική που ακολουθεί η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, αυτά δυστυχώς είναι… ψιλά γράμματα.»
Κωνσταντίνε καίρια τα ερωτήματά σου!!! Και όπως καταγγέλει και ο Νάκος κατηγορούνται συνδικαλιστές που δεν έστησαν κώλο με απίθανες κατηγορίες για δήθεν κατασκοπεία (κατοχή απορρήτων κλειδωμένα στο γραφείο τους, αποστολή e-mail από κοινούς στη χρήση υπολογιστές και άλλα τέτοια φαιδρά) και γενικά απ´ ότι φαινεται ο κος Μπίκας τάχει κάνει μαντάρα.... Τώρα πως θα χαρακτήριζε ο ίδιος τις αποκαλύψεις του για το ποιόν του προσωπικού του; Δεν έχει διαπράξει παράβαση του καθήκοντος εχεμύθειας (άρθρο 14 του ν. 3649/2008), δεν παραβίασε μυστικά της Πολιτείας (άρθρο 146 ΠΚ), δεν διέπραξε Κατασκοπεία (άρθρο 148 ΠΚ); Αν όχι τότε τη έκανε; Κους κους με έναν ξένο πρέσβη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΧΙΛΛΕΑΣ
ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΕΙΠΕ ΣΤΟΝ ΜΠΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΗ CIA, TO FBI KAI THN NSA. ΧΑ, ΧΑ, ΧΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟποία ξεφτίλα!!! Πρέπει να παραιτηθεί άμεσα ο προδότης... Και ο Εισαγγελέας τι κάνει; Δεν πρέπει να κινηθεί αυτεπάγγελτα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή κάποιοι το παίζουν πονηροί, τους θυμίζω αυτά που είχε πει ο Αδάμης ο Κρητήκαρος και ο Ανδρέας το παλληκάρι του ΣΥΡΤΓΕΥΠ:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Οποιος έχει δεσμεύσεις η μπορεί να απειληθεί η να εκβιαστεί για τον οποιοδήποτε λόγο δεν πρέπει να συμμετέχει στα κοινά..." Και συμπληρώνω εγώ... Κάθεται στην απέξω και κάνει το μακάκα...
Έχει δίκιο ο φίλος που λέει ότι όποιος είναι "μπερδεμένος" δεν πρέπει να ασχολείται με τα κοινά... Και να θυμίσω κάτι σε ορισμένους πονηρούς, παίρνοντας την πάσα από το Νάκο... Ότι μία από τις κατηγορίες που οι παραγκίτες της Ο(ι)ΜΕ-ΕΥΠ διέγραψαν από το σύλλογο (με παράνομες βέβαια, κατά συνήθειά τους, διαδικασίες) τον πρόεδρο της ΠΟΣΕΥΠ ήταν ότι συμμετείχε σε επιτροπές των παράνομων και ρουσφετολογικών, κατ´ αυτούς, προσλήψεων επί ΝΔ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέγας φωστήρας αυτός ο Μπίκας... Μέσα σε 3 μήνες κατάλαβε ότι η ΕΥΠ δεν λειτουργεί καλά... Τόσο μάγκας είναι; Να αναλάβει τότε πρωθυπουργός μπας και λύσει τα προβλήματά μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε έμισθος πράκτορας της CIA δεν θα έδινε τέτοιου είδους ραπόρτο... Τι ξεφτίλα για την Ελληνική Πολιτεία!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλος ένας "εκλεκτός" της ντιντιδοχασικλοπαρέας του ΖαβοJefry (The Liar) GAP που τρέφει μένος κατά κάθε τι Πασοκικού... Κατά τ´ άλλα κυβερνά το ΠΑΣΟΚ... Μάλλον το ΜΠΑΦΟΚ θα εννοεί ο κος Μπίκας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωνσταντίνε γιατί οι εφημερίδες έθαψαν σήμερα το θέμα Μπίκα - WikiLeaks; Μήπως έπαιξαν ρόλο τα μυστικά κονδύλια της υπηρεσίας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚωνσταντίνε υπάρχει ολόκληρο το τηλεγράφημα γιατί αυτό είναι μάλλον απόσπασμα... Και κάτι ακούγεται και για κάποιο άλλο σε σχέση με το Βουλγαράκη κλπ μπορείς να τα βρεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΟΙΚΗΤΗΣ ΜΥΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΤ´ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕ ΞΕΝΟ ΠΡΕΣΒΗ... ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΟΤΙΘΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ... ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΜΕ ΚΟΜΨΟ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΑΔΕΙΑΖΟΥΝ ΣΑΝ ΜΑΚΑΚΑ... ΝΤΡΟΠΗ ΞΕΦΤΙΛΑ ΠΡΟΔΟΣΙΑ
ΑΧΙΛΛΕΑΣ