Ακρωτηριάζουν την ελληνική γλώσσα
Οι αλλεπάλληλες μεταρρυθμίσεις από τη δεκαετία του '80 αλλοίωσαν τη γλωσσική διδασκαλία και φτώχυναν τον λόγο
Από την Δρ. Ελένη Παπαδοπούλου
Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική... μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου» λέει ο Ελύτης στο «Αξιον εστί». Και μέσα σε δύο στίχους κλείνει την ιστορία αυτής της θαυμάσιας γλώσσας που έρχεται μέσα από τους αιώνες και παραμένει ζωντανή από την αρχαιότητα ως σήμερα.
Τι κρίμα που οι μαθητές μας δεν έχουν διδαχθεί ούτε αυτούς τους στίχους ούτε όμως την ελληνική γλώσσα. Οι αλλεπάλληλες σχολικές μεταρρυθμίσεις από τη δεκαετία του '80 μέχρι σήμερα ακρωτηρίασαν την ελληνική γλώσσα, αλλοίωσαν τη γλωσσική διδασκαλία, φτώχυναν τον λόγο και κατά συνέπεια τη σκέψη. Μονοτονικό, δημοτικιά (και όχι δημοτική), κακογραμμένα βιβλία, τυποποιημένες εκθέσεις, κατάργηση αρχαίων ελληνικών, κατάργηση ορθογραφίας κατέστρεψαν το γλωσσικό αίσθημα ολόκληρων γενεών οδηγώντας τες σε γλωσσική αφασία.
Αντί του μαθήματος της Γραμματικής και του Συντακτικού υιοθετήθηκε στο ελληνικό σχολείο το μάθημα της Γλώσσας. Ωστόσο, η Γλώσσα, μάθημα που αφορά την ελληνική γλώσσα, υιοθετεί όλες τις θεωρίες που ισχύουν για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας.
Εστιάζει, δηλαδή, στη λειτουργική όψη της γλώσσας, στην ιδέα που λέει ότι η γλώσσα είναι εργαλείο επικοινωνίας, αποκλείοντας τη γλώσσα ως εργαλείο σκέψης.
Η εκμάθηση
Μέσα από αυτή την οπτική ο Ελληνας μαθητής, που έχει ως μητρική γλώσσα την ελληνική, αντί να εμβαθύνει στη γλώσσα του, τη «μαθαίνει» σαν να ήταν αγγλικά μέσα από απλοϊκά κείμενα, μέσα από διαφημίσεις, συνταγές μαγειρικής, οδηγίες χρήσεως, αφίσες και άλλα δήθεν «αυθεντικά» κείμενα.
Και αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωής. Κι αν στην ξένη γλώσσα χρησιμοποιούνται οι συνταγές μαγειρικής για να διδάξουν το βασικό λεξιλόγιο των τροφίμων, αυτό γίνεται σε επίπεδο αρχαρίων, που δεν γνωρίζουν καν τα βασικά της ξένης γλώσσας.
Ποιο το νόημα μίας τέτοιας διδασκαλίας σε κάποιον που ήδη γνωρίζει αυτό το λεξιλόγιο; Ποια η χρησιμότητα ασκήσεων, όπου στα παιδιά ζητείται να φτιάξουν διαφημίσεις, αφίσες, συνταγές;
Η μητρική γλώσσα των Ελλήνων μαθητών διδάσκεται ως ξένη επί σειρά ετών, στερώντας τους από όλα τα γλωσσικά εργαλεία που θα τους δώσουν τη δυνατότητα της κρίσης, της ανάλυσης και της σύνθεσης, τη δυνατότητα, δηλαδή, να σκέφτονται.
Το μήνυμα
Τίθεται, ωστόσο, και θέμα ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα αυτών των κειμένων. Τι μήνυμα περνάει μία συνταγή για κουλουράκια; Τι μήνυμα περνάνε ιδεοληπτικά, κακογραμμένα, φλύαρα και ξύλινα άρθρα εφημερίδων συγκεκριμένης πολιτικής τοποθέτησης, με τα οποία είναι γεμάτα τα βιβλία για τη Γλώσσα από το δημοτικό έως το λύκειο;
Πόσο σωστό είναι γλωσσικά αλλά και παιδαγωγικά και ηθικά να υπάρχουν άρθρα του πολιτικού κ. Σημίτη μέσα στα βιβλία της γλώσσας (βιβλίο γ΄ γυμνασίου);
Πόσο σωστό ηθικά, παιδαγωγικά, μαθησιακά είναι να υπάρχουν άρθρα για ΜΚΟ, τα οποία υμνούν το τεμπελιό και καταδικάζουν την εργασία, ενώ ο συγγραφέας τους, πρόεδρος διεθνούς ΜΚΟ, συνελήφθη και καταδικάστηκε στο Νεπάλ για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων (βιβλίο γλώσσας γ΄ γυμνασίου);
Δυστυχώς, τα σχολικά βιβλία Γλώσσας των ελληνικών σχολείων δεν έχουν σκοπό να μάθουν στα παιδιά ελληνικά. Εχουν τον σκοπό να κάνουν πλύση εγκεφάλου στα παιδιά εμποτίζοντάς τα με συγκεκριμένες παγκοσμιοποιημένες ιδεολογίες, όπου τα μαθήματα γλώσσας είναι ουσιαστικά η βιτρίνα της προπαγάνδας τους.
Για παράδειγμα, στο βιβλίο της στ΄ δημοτικού υπάρχει το εξής θέμα: «Κοντά στην περιοχή σας έχει δημιουργηθεί ένας καταυλισμός όπου φιλοξενούνται πρόσφυγες διωγμένοι από διάφορες χώρες. Όμως, κάποιοι θέλουν να τους διώξουν. Η τάξη σας, λοιπόν, αποφασίζει να ζητήσει από τον δήμαρχο να συνεχίσουν οι πρόσφυγες να φιλοξενούνται στον καταυλισμό και να τους βοηθήσει να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες ζωής τους. Ετοιμάστε την επιστολή που ακολουθεί, με σκοπό να πείσετε λογικά αλλά και να συγκινήσετε τον δήμαρχο».
Τι δουλειά έχουν μικροί μαθητές να υπερασπίζονται καταυλισμούς «προσφύγων» και να στέλνουν επιστολές στον δήμαρχο; Το όλο θέμα θα ήταν εντελώς φαιδρό, αν δεν ήταν επικίνδυνο. Και είναι επικίνδυνο γιατί δημιουργούν στα παιδιά φαντασιακές πραγματικότητες, όπου ο ρεαλισμός έχει πάει περίπατο.
Παρουσιάζουν ψεύτικους κόσμους ως πραγματικούς. Και τους αφαιρούν κάθε δυνατότητα κρίσης και ανάλυσης, αφού τα μόνα γλωσσικά εργαλεία που έχουν για να τους ερμηνεύσουν είναι το περιορισμένο και ιδεοληπτικό λεξιλόγιο της νέας παγκοσμιοποιημένης κουλτούρας, με αρκετή δόση ασυνταξίας και ανορθογραφίας.
Δημοκρατία
Κάθε σπίτι ένα “κρυφό” σχολειό, η μόνη λύση! Το άρθρο θίγει το πλέον πρωταρχικό και πλέον καίριο πρόβλημα της Ελλάδος. Έτσι διέλυσαν την Ελλάδα, διαλύοντας την Παιδεία της. Η Παιδεία στηρίζεται ή, αν θέλετε, δημιουργεί το ανελικτικό σχήμα: γλώσσα-σκέψη-κρίση. (αντί γραμμών φανταστείτε βελάκια).
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαλύοντας τη βάση της πνευματικής ανελίξεως, τη γλώσσα, διαλύουν όλο το ανελικτικό σχήμα. Δεν αναπτύσσεται σωστά η σκέψη και η κρίση ελάχιστα ή καθόλου. Πολύ σωστά επισημαίνεται από την Δρ.κ.Ελένη Παπαδοπούλου ότι αντί για γλώσσα τα παιδιά “διδάσκονται” προπαγάνδα.
Δεν υπάρχει άλλη λύση στο πρόβλημα ζωής ή θανάτου για την Ελλάδα, όσο μας κυβερνούν ανθελληνικά περιτρίμματα, παρά μόνον κάθε σπίτι, που μπορεί, να μεταβληθεί σε “κρυφό” σχολειό. Τα παλιά αναγνωστικά δημοτικού όλων των τάξεων είναι πολύτιμα. Όλα τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα, ανά ηλικία. Επίσης παλιότεροι συγγραφείς που έχουν γράψει ποίηση και πεζό λόγο και σαν αποκορύφωμα ο Παπαδιαμάντης.
Αν μάθει το παιδί σας, να κατανοεί και να αγαπάει τον Παπαδιαμάντη, εσείς γονείς που το καταφέρατε αυτό, έχετε διαπλάσει έναν αληθινό Έλληνα. Και γράφοντας διαπλάσει, θυμήθηκα τη “Διάπλαση των παίδων” του Γρ. Ξενοπούλου. Αναζητείστε τεύχη στα παλαιοβιβλιοπωλεία , στις βιβλιοθήκες, όπου μπορείτε. Μην σας τρομάζει ότι το παιδί θα μπερδευτεί με την καθαρεύουσα. Όχι απλώς δε θα μπερδευτεί, αλλά θα βαθύνει και θα πλατύνει μέσα του η “αίσθηση” της ελληνικής μας, μίας και ενιαίας, θεογέννητης γλώσσας.
Α.Χ.- Εκπαιδευτικός.
http://www.ksipnistere.com/2019/05/blog-post_697.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρελθόν θα αποτελέσουν από την ελληνική γλώσσα τα τριτόκλιτα επίθετα, καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας η χρήση τους αναμένεται να καταργηθεί σταδιακά έως το 2022.
Το σχέδιο της Γενικής Διεύθυνσης Προγραμματισμού του υπουργείου Παιδείας εντάσσεται στα πλαίσια του εξορθολογισμού και της αναγκαίας απλοποίησης της ελληνικής γλώσσας, σύμφωνα και με την κοινοτική οδηγία SiPeC που ενσωματώνεται από φέτος στην ελληνική νομοθεσία.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η χρήση των τριτόκλητων επιθέτων μόνο κακό κάνει» καθώς το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού αδυνατεί να θυμηθεί έστω έναν κανόνα γραμματικής, πόσο μάλλον περισσότερους. Το αποτέλεσμα είναι τα πολλά λάθη, τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο, που προκαλούν χαμηλή αυτοεκτίμηση σε όσους δυσκολεύονται να βρουν πως κλίνεται κάτι, ενώ οδηγούν άλλους στην κατάθλιψη και σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και στην αυτοκτονία.
Το σχετικό νομοσχέδιο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2020 και μέσα στον πρώτο χρόνο θα καταργηθούν τα σιγμόληκτα επίθετα.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν τα ενρινόληκτα και υγρόληκτα μέχρι το τέλος του 2021, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022 θα καταργηθούν και τα συμφωνόληκτα και φωνηεντόληκτα.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα παραδείγματα που δόθηκαν στη δημοσιότητα:
Επίθετα σε -ων, -ουσα, -ον θα γράφονται πάντα με όμικρον και δεν θα κλίνονται, π.χ. «ο παρόν πίνακας», «η παρόν επιγραφή», «του παρόν χρόνου».
Φεύγει το τελικό σίγμα από τα επίθετα σε -ης, -ες, π.χ. «η διαρκή προσπάθεια» ενώ τα επίθετα στη γενική πλέον θα κλίνονται σε -ου, π.χ. «του πλήρου γιαουρτιού».
Όπου υπάρχει ύψιλον σε κατάληξη επιθέτων (π.χ. σε -υς, -υ) αυτό αντικαθίσταται με γιώτα.
Καταργούνται εντελώς περίπου 200 επίθετα που έτσι κι αλλιώς δεν χρησιμοποιούσε κανείς (π.χ. «ο χαρίεις», «ο εύβοτρυς» κ.ο.κ.
«Επίθετα όπως το πας/πάσα/παν μπορεί να ακούγονται ωραία με έναν περίεργο τρόπο, αλλά τελικά το αποτέλεσμα είναι δυσάρεστο. Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για να πειστεί για του λόγου το αληθές τονίζεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
΄Ολοι οι αμόρφωτοι έχουν μαζευτεί και διοριστεί στο υπουργείο παιδείας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΡΙΚΗ! ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΝ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ; Διάβασα το άρθρο στο ksipniste.com, που πρότεινε σχολιαστής. Τα εγκλήματα κατά της ελληνικής γλώσσας συνεχίζονται, πάντα λάου-λάου και βαθμιαία, από τα θρασύτατα πιόνια της Ν.Τ.Π. Και δε θα σταματήσουν, αν δεν την διαλύσουν εντελώς μαζί και τον εγκέφαλο των Ελλήνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι είναι οικτρό να τους παρατηρεί κανείς να ισχυρίζονται ότι κάθε έγκλημα τους, ΜΑ ΚΑΘΕ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥΣ, γίνεται για να ωφεληθούν οι άνθρωποι. Και πάντα, βέβαια, βρίσκουν να προβάλουν κάποιο φιλάνθρωπο παράγοντα. Στην προκειμένη περίπτωση, το έγκλημα γίνεται για να προφυλάξουν τους ανοθρόγραφους (σήμερα, στην εποχή των υπολογιστών!) από την κατάθλιψη και την αυτοκτονία!!
Ωστόσο, γνωρίζουν ότι η γλώσσα δε μεταλλάσσεται με Νόμους και υπουργικές αποφάσεις. Τη γλώσσα τη μεταλλάσσει μόνον η ίδια η “λαλιά” του λαού, αλλά ο στόχος τους είναι να θανατωθεί η ελληνική γλώσσα, να χαθεί από το πρόσωπο τη γης και μαζί της ο ελληνικός λαός. Γιατί λαός χωρίς τη στέρεη συνέχεια της γλώσσας του, που είναι το πιο ισχυρό ταυτοτικό του στοιχείο, είναι τελειωμένος.
Και η Ιερά Σύνοδος, οι Ακαδημαϊκοί, οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι οι σχετικοί με το θέμα “ελληνική γλώσσα”, οι φιλόλογοι, οι συγγραφείς, οι ποιητές μας και γενικά οι γνήσιοι Έλληνες καλλιτέχνες, οι θεολόγοι, (που καλώς μεν αντιδρούν για τα θρησκευτικά “βιβλία”, αλλά ένας εξηλιθιωμένος, “άγλωσσος” λαός πώς μπορεί να κατανοήσει τις λεπτές έννοιες της Χριστιανικής διδασκαλίας;), οι δάσκαλοι, οι εκπαιδευτικοί γενικά, τα γνησίως πατριωτικά ιστολόγια και τέλος οι “συνειδητοποιημένοι” γονείς, ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΝ, ΕΝΑ ΤΈΤΟΙΟ ΕΚΛΗΜΑ;
Θα το δεχτούμε όλοι εμείς οι ΕΛΛΗΝΕΣ; Θα πρέπει να αντιδράσουμε ΤΩΡΑ, πριν ψηφιστούν από τη Βουλή, την αενάως ΚΑΤΑ του ελληνικού λαού, όλες αυτές οι φρικιαστικές αλλαγές στην ελληνική γλώσσα.
Α.Χ.
Υ.Γ. Με το... παρόν (αντί παρών), παρόν (αντί παρούσα), το παρόν (αυτό μένει το ίδιο) και την ομοιότροπη αλλαγή σε όλα τα επίθετα (στην ουσία μετοχές) σε -ών -ούσα -όν, επιτυγχάνουν έναν ακόμη βασικό στόχο τους τα αξιοθρήνητα πιόνια της ΝΤΠ που δρουν στην Ελλάδα: καταργούν τα γένη (φύλα) στον γραπτό και προφορικό λόγο. Ο μαθητής θα πει “παρόν”, η μαθήτρια “παρόν” , το νηπιάκι “παρόν”. Κάτι σαν “ΤΟ” Τζέισον-Αντιγόνη ένα πράγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦεύγουν από την ελληνική γλώσσα τα γένη αρσενικό-θηλυκό, ίδιον των αντίστοιχων φύλων. Και μένει μόνον ένα, ά-φυλον γένος: το ουδέτερο, το οποίον, εκτός από μια-δυο εξαιρέσεις (π.χ. βρέφος, νήπιον, παιδί και πεδίον), χρησιμοποιείται για τα πράγματα, τα φυτά και τα ζώα. Πλήρης εξανδραποδισμός και ζωοποίηση της ανθρωπότητας και ειδικά των Ελλήνων. Αυτός είναι ο ΣΤΟΧΟΣ.
Ας μην “κοιλοπονέσουν” αυτά πιόνια για ό,τι τους συμβεί. Αν δεν μπορέσουμε να τα γκρεμίσουμε εμείς οι Έλληνες, θα τα γκρεμίσουν οπωσδήποτε οι θείες δυνάμεις. Γιατί έχουν ξεπεράσει το όριο ακόμα και της ΥΒΡΕΩΣ.
Α.Χ.