Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Θράκη: Σιγή για τις συγχωνεύσεις των μειονοτικών σχολείων


Άγνοια από τους υπηρεσιακούς του υπουργείου, αναμονή από τα γραφεία μειονοτικής εκπαίδευσης Ξάνθης και οι φήμες «δίνουν και παίρνουν»
Αξιοσημείωτη καθυστέρηση που επηρεάζει τον προγραμματισμό της νέας χρονιάς
Σύγχυση και πρωτοφανή καθυστέρηση έχει προκαλέσει στον προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς η αξιοσημείωτη καθυστέρηση του υπουργείου Παιδείας να αποφανθεί σχετικά με την εισηγητική έκθεση του Συντονιστικού Γραφείου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που αφορούσε στην συγχώνευση των μειονοτικών σχολικών μονάδων.

Για το νομό της Ξάνθης, θυμίζουμε ότι η πρόταση περιλάμβανε να συγχωνευτούν 16 σχολικές μονάδες σε 6, καταργώντας έτσι 10 μειονοτικά σχολεία με βάση τα εκπαιδευτικά κριτήρια που είχε θέσει το υπουργείο. Σήμερα, 1,5 μήνα μετά την ανακοίνωση της εισήγησης τα γραφεία Μειονοτικής Εκπαίδευσης Ξάνθης βρίσκονται σε αναμονή για την τελική απόφαση του υπουργείου, ενώ το γραφείο μειονοτικών θεμάτων του ΥΠΕΠΘ σημειώνει ότι η υπόθεση βρίσκεται σε εκκρεμότητα και η υπηρεσία δηλώνει άγνοια για την τύχη της πρότασης και το χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο προτίθεται να απαντήσει η ηγεσία του υπουργείου.

Μάλιστα, από την αρμόδια υπηρεσία μας ενημέρωσαν ότι όσο δεν υπάρχει εξέλιξη δεν μπορεί να δρομολογηθεί κανένας σχεδιασμός για τη νέα σχολική χρονιά. Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει προβλήματα και ανησυχία στα τοπικά γραφεία που βλέπουν ότι ένα μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία για το καλοκαίρι, οι διαδικασίες βρίσκονται στον «πάγο». «Άλλες χρονιές αυτό τον καιρό είχαμε ήδη προγραμματίσει τις μεταθέσεις, όμως τώρα δε μπορούμε να κινηθούμε όσο δε γνωρίζουμε την επίσημη και τελική απόφαση του υπουργείου», εξηγεί ο κ. Γιώργος Κουράκος, προϊστάμενος του Β’ γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης Ξάνθης.

Η σιωπή κάνει «κρότο»
Μάλιστα, την ίδια στιγμή που η υφυπουργός Παιδείας Φώφη Γεννηματά ανακοινώνει τη νέα αρχιτεκτονική στη μειονοτική εκπαίδευση με αναβάθμιση της λειτουργίας της ΕΠΑΘ, υπό νέο καθεστώς, και αναπτύσσει τη στόχευση της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ για δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικών σχολείων, τουλάχιστον 4θέσια με στόχο τα 6θέσια, η αδράνεια και η σιγή του υπουργείου όσον αφορά την άμεση δρομολόγηση του θέματος, προκαλεί «κρότο» και επιτρέπει στις φήμες «να δίνουν και να παίρνουν» σχετικά με τις αντιδράσεις που συναντά το υπουργείο στην υλοποίηση του σχεδίου των συγχωνεύσεων στη μειονοτική εκπαίδευση.

Η καθυστέρηση αυτή επιβεβαιώνει τις πιέσεις που δέχεται το υπουργείο, τόσο από τους κ. Μάντατζη και Χατζηοσμάν, όσο και από τους συλλόγους δασκάλων μειονοτικών σχολείων αποφοίτων ΕΠΑΘ, οι οποίοι ακόμη και πριν την εισήγηση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης είχαν δηλώσει ότι επιθυμούν να μη γίνει καμία συγχώνευση μέχρι να αποφοιτήσει και ο τελευταίος μαθητής.

Το υπουργείο βρίσκεται έτσι σε ένα σταυροδρόμι από την μια να υποκύψει στις πιέσεις της μειονότητας, από την άλλη να προχωρήσει στις συγχωνεύσεις αντιμετωπίζοντας τις αντιδράσεις ή να υιοθετήσει ένα μέρος των συγχωνεύσεων, πράγμα που ίσως να δημιουργούσε ακόμη περισσότερες αντιρρήσεις, καθώς τόσο στην πλευρά των δημοτικών όσο και των μειονοτικών σχολείων, θα γινόταν φανερό ότι τα κριτήρια των συγχωνεύσεων και καταργήσεων δεν είναι εκπαιδευτικά, αλλά αμιγώς πολιτικά, τη στιγμή μάλιστα που τη δικαστική οδό του Συμβουλίου της Επικρατείας έχουν ακολουθήσει οι αντιδράσεις γονέων στις συγχωνεύσεις σε άλλα σχολεία της χώρας.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο η στάση που θα κρατήσει εν προκειμένω το ΥΠΕΠΘ θα είναι στρατηγικής σημασίας, αφού θα συνοδευτεί και από το συμβολισμό των κινήτρων του όλου εγχειρήματος των σχολικού «Καλλικράτη». Η απόφαση που θα πάρει θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη και να διασφαλίζει την ακεραιότητα της απόφασης του υπουργείου. Ήδη ένα μέρος της τοπικής κοινωνίας και κυρίως από το χώρο της εκπαίδευσης που είτε στήριξε είτε αντέδρασε στο πλάνο των συγχωνεύσεων, προβληματίζεται από την καθυστέρηση, καταδεικνύοντας ότι ούτως ή άλλως η άνιση μεταχείριση δημιουργεί προβλήματα στην εκπαίδευση, τους μαθητές και την κοινωνία εν γένει.


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. Όλη η Ελλάδα έχει γίνει ένα μπάχαλο με τις συγχωνεύσεις και τα "προστατευόμενα είδη" θα μείνουν άθικτα! Πόσο πάει επιτέλους αυτή η σιωπή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]