Οι δημοσκοπήσεις, τα "βαρόμετρα" και ο κατήφορος της δημοσιογραφίας
Συνεχίζεται η χρήση του μηνιαίου βαρόμετρου της εταιρείας Public Issue για τον ΣΚΑΪ και την Καθημερινή ,την οποία όμως οι πολίτες λαμβάνουν ως προσβολή αλλά και βιασμό της νοημοσύνης των.
Δεν θα αναφερθώ σε ποσοστά αφού πλέον αυτά έχουν χάσει την αξία τους. ( Με την κοινωνία στα πρόθυρα έκρηξης το ΠΑΣΟΚ αποτυπώνεται στη… «δημοσκόπηση» να λαμβάνει ποσοστό δυνάμεων… πολύ μεγαλύτερο από αυτό που έλαβε στις τελευταίες εκλογές… sic!)
Για το ίδιο θέμα είχα γράψει ( εδώ) τον προηγούμενο μήνα που δημοσιεύτηκε το αντίστοιχο …. «μηνιαίο Βαρόμετρο» της Public Issue, αναφέροντας σε τι ακριβώς χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ οι δημοσκοπήσεις σύμφωνα με ανάλυση-άρθρο του ίδιου του Γιάννη Mαυρη της Public Ιssue στην Καθημερινή στις 19 Νοεμβρίου 2006.
«Οι δημοσκοπήσεις χρησιμοποιούνται από τα ΜΜΕ σε επιχειρήσεις ‘ψυχολογικού πολέμου’ (PSYOPS), για την κατίσχυση στη μάχη των ‘εντυπώσεων’»… έγραφε ο κ. Γιάννης Μαύρης….!!!
Σήμερα λοιπόν αυτό που θα πρέπει να καταλάβουν «κΑΠοιοι» μέσα στην «Καθημερινή» είναι ότι η αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων είναι πολύ σοβαρό πράγμα.
Για τις εταιρείες φυσικά που τις διενεργούν αλλά περισσότερο για τις εφημερίδες που τις παραγγέλλουν και τις δημοσιεύουν.
Γιατί το δικό τους όνομα παίζεται και η δική τους εγκυρότητα πλήττεται, όταν δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα. Όταν δημοσιοποιείται δημοσκόπηση που αποδεικνύεται «ανακριβής» είναι σα να δημοσιεύεται μια «ψεύτικη είδηση».
Οι αναγνώστες-ακροατές-θεατές του Μέσου παραπλανόνται προς στιγμήν και μετά στρέφουν την πλάτη τους στους φορείς που υποτιμούν τη νοημοσύνη τους. Κι ας μην γελιόμαστε: μακροχρόνια αυτό κάνουν. Οι κυκλοφορίες της εφημερίδας άλλωστε πιστοποιούν του λόγου το αληθές.
Η «Καθημερινή» που πουλούσε 18.097.486 φύλλα ετησίως το 2006 και με Μέση Ημερήσια κυκλοφορία τα 60.125 φύλλα , με τις …. επιλογές «κΑΠοιων» έφτασε να πουλά το 2009 13.724.107 φύλλα ετησίως και 45.837 φύλλα ημερησίως.
Δηλαδή 4,4 εκατ. φύλλα λιγότερο ή μείωση πωλήσεων 24% μέσα στα 3 τελευταία έτη (και η κατηφόρα συνεχίζεται αφού από τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα του τρέχοντος έτους θα υπάρξει και νέα μείωση πωλήσεων)
Σαφής ένδειξη της αποστροφής των αναγνωστών στις επιλογές «κΑΠοιων» τα τελευταία έτη.
Αρκεί να δούμε τα διαφημιστικά κονδύλια των υπουργείων προς τις εφημερίδες για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Αμοιβαίες εξυπηρετήσεις και διαπλεκόμενα συμφέροντα. Πώς αλλιώς μπορούν να συντηρηθούν τόσες εφημερίδες σε μια χώρα 11 εκατομμυρίων πολιτών, από τους οποίους 25% φρόντισε το Υπουργείο δια βίου αμάθειας να είναι αναλφάβητοι;
ΑπάντησηΔιαγραφή...και τοσα καναλια.ετσι ακριβως.
ΑπάντησηΔιαγραφή