Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Τι κάνει η Τουρκία στη Θράκη σήμερα...


Γράφει ο Δημήτρης Περβανάς

Το βιβλίο με τίτλο «Μειονοτικά Σχολεία – Από τη Λωζάννη στις μέρες μας», του Σεμπαχαττίν Αμπντουραχμάν, ακαδημαϊκού και δυτικοθρακιώτη, όπως προωθήθηκε σε σχετική πρόκληση, παρουσιάστηκε στην Κομοτηνή.
Ακούγεται ίσως επιφανειακό, ωστόσο, η εμπειρία δείχνει πως δε χρειάζεται να το διαβάσει κανείς για να καταλάβει το περιεχόμενό του…

Κι είναι δυστυχώς οι εξωτερικοί παράγοντες που μπορούν να υπογραμμίσουν το «στίγμα» και τη φιλοσοφία του περιεχομένου του…
Καταρχάς, το βιβλίο παρουσιάστηκε, με πρωτοβουλία του τουρκοσυλλόγου «Ένωση Τούρκων Δασκάλων δ. θράκης» και το ακροατήριο αποτελεί τους εκφραστές και προωθητές του τουρκικού κατεστημένου στην ελληνική Θράκη.

Χαρακτηριστικά θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στην βιβλιοπαρουσίαση παραβρέθηκαν (εκτός από τον πρόεδρο του τουρκοσυλλόγου, Αϊντίν Αχμέτ), ο πρόξενος της Τουρκίας Μουράτ Ομέρογλου, ο πρόεδρος της «Συμβουλευτικής Επιτροπής Τουρκικής Μειονότητας» ψευδομουφτής Σερίφ, η πρόεδρος του DEB Τσιντέμ Ασάφογλου, ο πρόεδρος της «ΤΕΞ» Οζάν Αχμέτογλου, ο πρόεδρος του παράνομου συλλόγου στην Κομοτηνή «Τουρκική» Νεολαία Σεντάτ Χασάν, ο πρόεδρος της ΠΕΚΕΜ Χουσεΐν Μποσταντζί, η Γενική Διευθύντρια της ΠΕΚΕΜ Περβίν Χαϊρουλλάχ, ο Ιντρίς Χασάν σαν εκπρόσωπος του Συλλόγου Αποφοίτων ΕΠΑΘ-Έβρου, ο βουλευτής Ιλχάν Αχμέτ, η Ντιλέκ Ανταλί Οσμάν, πρόεδρος του… Πολιτιστικού Συλλόγου Γυναικών χωριού Λυκείου, η συντονίστρια Ξάνθης του προγράμματος…
Διδάσκουσες Μητέρες Σεβτάπ Χιντ, ο Τουνάλπ Αχμέτ-διευθυντής του λυκείου Τζελάλ Μπαγιάρ, ο Σελαχαττίν Κεσίτ ως εκπρόσωπος του Συλλόγου Οικογενειών του Μεντρεσέ Χαϊριγέ Κομοτηνής, ο Ερχάν Χουσεΐν Αλή-πρόεδρος του Συλλόγου Κηδεμόνων του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης, ο Σαδίκ Σαδίκ-πρόεδρος του Συλλόγου Θρησκευτικών Λειτουργών Τζαμιών «Δυτικής» Θράκης, ο Ναίμ Καζίμ-πρόεδρος του… Πολιτιστικού Συλλόγου από το Μέγα Πιστό και κάποιοι εκπαιδευτικοί, στην πλειοψηφία τους, συνταξιούχοι...


Η πραγματοποίηση της εκδήλωσης, πάντα στο πλαίσιο της παγιωμένης ατζέντας των εκφραστών του «καθεστώτος», για την… αναμόρφωση του μειονοτικού εκπαιδευτικού μοτίβου, με βάση τις θέσεις και τις πολιτικές του ίδιου του «καθεστώτος» ήταν μια καλή ευκαιρία για «ανακεφαλαίωση» των σχετικών αιτημάτων, στοχοποιώντας και συκοφαντώντας την ελληνική πολιτεία… εντός έδρας. Το συγκεκριμένο ρόλο διαδραμάτισε στην προκειμένη περίπτωση ο Αΐντίν Αχμέτ, ο οποίος χαρακτήρισε το μειονοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα «μονόπλευρο», αλλά και «παλιακό», αφού όπως ψευδώς ισχυρίστηκε, σχεδιάστηκε και συνεχίζει να ισχύει από το 1967, ενώ «διαβάζοντας» με τον γνωστό… ερντογανικό τρόπο τη Συνθήκη της Λωζάννης, επισήμανε πως εξαιτίας αυτής της μονοδιάστατης πολιτικής, η μειονότητα… «έχασε την αυτονομία που κερδήθηκε στη Λωζάννη»…

Από την πλευρά του, ο τούρκος πρόξενος στην Κομοτηνή, σε… πιο φιλολογικούς και λάιφ στάιλ ρυθμούς, σημείωσε πως… βρήκε την ευκαιρία να διαβάσει το βιβλίο, πως «υπογράμμισε πολλά σημαντικά σημεία», πρόσθεσε πως «το βιβλίο περιγράφει με μια ωραία γλώσσα τις αλήθειες που υπάρχουν στη μειονοτική εκπαίδευση» και ανέφερε πως… αυτό (το βιβλίο) το κοινοποίησε σε φίλους του.
Να σημειωθεί ότι το… «πόνημα» παρουσιάστηκε λίγες μέρες πριν στο Λονδίνο, όπου το παρών έδωσε το σύνολο της τουρκικής πρεσβείας στη Μ. Βρετανία…

«Αετός»…

Κι ενώ το «καθεστώς» κάνει πολιτική εντός, εκτός και επί τα αυτά, «εμείς» ετοιμαζόμαστε να... εντρυφήσουμε στο μεταναστευτικό.
Με τη… βοήθεια του πρώην υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΑΝΕΛ Γιάννη Μουζάλα, το… προοδευτικό κομμάτι της τοπικής μας κοινωνίας θα μάθει πώς θα βάλει το… λιθαράκι του στο πανσπερμικό περιβάλλον που ετοιμάζεται, ενώ το υπόλοιπο -το ακραίο- θα πρέπει θεωρητικά να ντραπεί ή και να… εξοστρακιστεί -έτσι, για παραδειγματισμό.

Ο εύγλωττος τίτλος της εκδήλωσης δε χωρεί αμφιβολία για τα παραπάνω… «Προσφυγικό/Μεταναστευτικό: Ανθρωπιά και Αλληλεγγύη ή Υποκρισία και Ρατσισμός;»…
(Αυτά τα «στεγνά» ρητορικά τους ερωτήματα χωρίς ψήγμα φαντασίας και προβληματισμού δεν είναι κάπως… απογοητευτικά;)

Με τη σειρά…

Ο δήμαρχος Ιάσμου, μια πολύπλευρη πολιτικά, προσωπικότητα, τώρα και σε χρέη τουριστικού πράκτορα…

Κατά τη διάρκεια των εορτών «έστειλε» έναν πολύ μεγάλο αριθμό δημοτών του στην Τουρκία και συγκεκριμένα στην Κεσσάνη, που βρίσκεται πολύ κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα και που, ειρήσθω εν παρόδω, πολλοί Έλληνες πρόσφυγες, το 1922, που αναγκάστηκαν να… αφήσουν τις πατρογονικές τους εστίες, κατάγονταν από εκεί…

Ωστόσο, ο Μουμίν Οντέρ δεν έστειλε τους απογόνους της Κεσσάνης, δηλαδή τους χριστιανούς δημότες του, που έλκουν καταγωγή από τη συγκεκριμένη κωμόπολη -που είναι μια… πολύ ωραία πρόταση για τις μελλοντικές επιχειρήσεις του δημάρχου Ιάσμου- αλλά κυρίες της μειονότητας από τα χωριά του δήμου, μέρες που ήταν…

Μια πολύ καλή ευκαιρία να ενισχυθούν τα εμπορικά του Ιάσμου, αλλά και της Κομοτηνής κατά τη διάρκεια των γιορτών και ο δήμαρχος… τη χαλάλισε με μεγάλη ευκολία για τουρισμό στη γείτονα με χρήματα του δήμου...

Το… βιολί μας

Εντωμεταξύ σα να μη συνέβη τίποτα, όλο αυτό το διάστημα στα ελληνοτουρκικά, «εμείς» συνεχίζουμε να κάνουμε αυτές τις… εθιμοτυπικές για κάποιους, διπλωματικές για άλλους, συναντήσεις, μεταξύ των δύο πλευρών.

Έτσι, στις 10 Ιανουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ, ελληνική και τουρκική αντιπροσωπεία συναντήθηκαν «προγραμματισμένα», στην Άγκυρα…

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν «οι διμερείς σχέσεις, καθώς και περιφερειακά και διεθνή ζητήματα».

Τα "αστέρια" της Άγκυρας που έγιναν... κομήτες

Ο Σεμπαχατίν Απτουρραχμάν μαζί με τους Αλή Χουσεΐνογλου και Περβίν Χαϊρουλλάχ ήταν από τους εκλεκτούς νεολαίους που σπούδασε το τουρκικό κράτος και τους ετοίμασε καλά. Με σπουδές και μεταπτυχιακά στην Αγγλία, Πολιτικές Επιστήμες στην Τουρκία...

Ο σκοπός ήταν να πολιτευτούν ή να γίνουν καθηγητές σε Ελληνικά Πανεπιστήμια, αλλά αυτό δεν έγινε κατορθωτό. Η Άγκυρα είχε ποντάρει σε "κουτσά άλογα".

Το ψέμα είναι το ψωμί της ζωής για την Τουρκία

Αυτός ήταν ο τίτλος άρθρου του αείμνηστου Σαράντου Καργάκου, ο οποίοςστον πρόλογό του έγραφε:
"Aς γυρίσουμε τό ρολόι τοῦ χρόνου λίγο πρός τά πίσω καί ἄς θυμηθοῦμε κάποιο ἀπό τά περιστατικά τῶν τουρκικῶν ἐκλογῶν πού τάραξαν καί τά δικά μας νερά. Ἕνα ἀπό αὐτά ἦταν ἡ ἐπίσκεψη στήν Κομοτηνή τοῦ Τούρκου ὑποψηφίου κ. Μουχαρέμ Ἰντζέ. Ἡ λέξη «Μουχαρέμ» στά τουρκικά δηλώνει τόν πρῶτο μῆνα τῆς Ἐγίρας ἀλλά καί τόν μή ἐπιτρεπόμενο. Ὅσο γιά τή λέξη «ἰντζέ», πού πλούτισε τήν παλιά μας ἀργκό μέ τή λέξη «τζές» (=ὀμορφόπαιδο, φτηνογκόμενος), στά τουρκικά σημαίνει λεπτός. Ἀλλά ἡ συμπεριφορά ἔναντί μας τοῦ κ. Ἰντζέ κάθε ἄλλο παρά λεπτή ἦταν. Δήλωσε σάν νά μιλοῦσε σέ κρετίνους πώς ἦλθε νά ἐπισκεφθεῖ ὁμοθρήσκους του στήν Κομοτηνή, πού ὅμως ἔχουν συγγενεῖς ψηφοφόρους στήν Τουρκία. Τό ἴδιο θά μποροῦσαν νά ἰσχυρισθοῦν καί ἄλλοι ἀνθυποψήφιοί του, ὁπότε ἡ Θράκη θά γινόταν προεκλογική πασαρέλλα τῶν Τούρκων. Κι ἔχει γίνει.
Ἀλλά, ἄς μή μᾶς ξαφνιάζουν οἱ δικαιολογίες τοῦ κ. Ἰντζέ. Τό ψέμα ὑπῆρξε ὁ ἄρτος, ὁ οἶνος καί τό ἔλαιον τῆς τουρκικῆς πολιτικῆς".
Χθες, λοιπόν, ο κ. Μουχαρέμ Ιντζέ επισκέφθηκε και πάλι την Θράκη. Αυτή τη φορά, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, δεν επικεντρώθηκε στην αναζήτηση Δήμου προς αδελφοποίηση (μάλλον η αποκάλυψη του σκοπού της προηγούμενης επίσκεψής του (έκλεισε πόρτες"), αλλά στράφηκε προς τους Αλεβίτες μουσουλμάνους της Θράκης, και επισκέφθηκε τον τεκέ της Ρούσσα και συγκεντρώνει πληροφορίες προκειμένου να γίνει η συγγραφή ενός βιβλίου (στα πλαίσια της τουρκικής προπαγάνδας) για τους Αλεβίτες της Θράκης.

Δυστυχώς, για μια ακόμη φορά, ο τούρκος πολιτικός κινήθηκε χωρίς "συνοδεία". Προφανώς δεν έχουν συγκινήσει κανέναν "αρμόδιο" από την πλευρά της Ελλάδας, οι προ ολίγων μόλις μηνών δηλώσεις τουρκικής εφημερίδας που αναφερόταν σε επικείμενη "προβοκάτσια" στη Δυτική Θράκη.

Αυτή η επίσκεψη στον τεκέ της Ρούσσα είναι μια ανατροπή της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής στη Θράκη. Κι αυτό, επειδή μέχρι πριν λίγα μόλις χρόνια τα διάφορα όργανα του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής διέδιδαν (με μεγάλη επιτυχία) πως οι Αλεβίτες είναι οπαδοί του σατανά, που κάνουν εκκλήσεις στον σατανά στους τεκέδες, σεξουαλικά όργια, αιμομιξίες και άλλα πολλά τραγελαφικά.

Τι σημαίνει άραγε αυτή η στροφή της τουρκικής πολιτικής στην Θράκη;

Τι άλλο, από την αποτυχία να συγκεντρώσει τα "πρόβατα" μετά το τουρκικό "πραξικόπημα" και μετά την αποτυχία της Τουρκίας (μέσα από ένα μεγάλο ποσοτικά και ποιοτικά πλήθος απειλών κατά των μουσουλμάνων της Θράκης) να επανεγκολπώσει τους μουσουλμάνους της Θράκης, οι οποίοι (εξαιτίας συγκεκριμένων επιχειρησιακών δράσεων της ΕΥΠ και της τότε διοίκησης, που άλλαξε αναιτιολόγητα ο Γιάννης Ρουμπάτης) άρχισαν να καταλαβαίνουν πως η Τουρκία και ο ίδιος ο Ερντογάν χρησιμοποιεί για προσωπικά οφέλη το Ισλάμ, ενώ τους ίδιους δεν θα διστάσει να τους κάνει "κουρμπάν" (θυσία) προκειμένου να πετύχει τους στόχους του...

Κι επειδή η αναφορά γίνεται για την Τουρκία, που βαδίζει με συγκεκριμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο, αλλά και ο ίδιος ο Μουχαρέμ Ιντζέ φαίνεται πως θέλει να "κατακτήσει" τους Αλεβίτες (τους μέχρι χθες σατανολάτρες) με πολιτικά οφέλη στις επόμενες τουρκικές εκλογές, μήπως η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να φροντίσει να προστατεύσει τους Αλεβίτες (και όχι μόνο) της Ελληνικής Θράκης από την εξόφθαλμη επιχείρηση εκμετάλλευσής τους;

Τέλος, ο καθηγητής Σαράντος Καργάκος έγραφε:
"Ἡ πολυαίωνη συμβίωσή μας μέ τούς Τούρκους ἔπρεπε νά μᾶς εἶχε διδάξει ὅτι στήν τουρκική πολιτική δέν ὑπάρχει μπέσα. Μία σοφή παροιμία εἶναι ἐξόχως διδακτική γιά τήν ἔναντί μας πολιτική τῶν Τούρκων. Λέγει ἡ παροιμία: «Τό μέν ὕδωρ ἠρεμεῖ, οἱ δέ ἐχθροί οὐδόλως». Ἀπό τίς στῆλες τῆς ἐφημερίδας αὐτῆς ἔχουμε ὀνομάσει τούς Τούρκους καρκίνο τοῦ Ἑλληνισμοῦ. Καί ὅπως ὁ καρκίνος προσβάλλει τόν ὀργανισμό χωρίς νά προειδοποιεῖ, τό ἴδιο πράττουν καί οἱ Τοῦρκοι. Ὁ Γέρος τοῦ Μοριᾶ, θέλοντας νά δείξει τήν ἀπιστία τῶν Τούρκων, ἔλεγε στά παλληκάρια του τήν ἀκόλουθη ἱστορία: Κάποτε ὁ κάβουρας καί τό φίδι ἀποφάσισαν νά γίνουν κουμπάροι. Ἔκαναν βόλτες ὅλη τήν ἡμέρα, μά σάν ἦλθε τό βράδυ, ἀποφάσισαν νά λημεριάσουν στήν τρύπα τοῦ φιδιοῦ. Τή νύχτα τό φίδι ἔσφιγγε τόν κάβουρα νά τόν ξεκαυκαλιάσει. Ὁ κάβουρας φώναζε: «Μέ σφίγγεις, κουμπάρε!» «Ὄνειρο βλέπεις» ἀπαντοῦσε τό φίδι. Πού ὅμως ἐπανέλαβε τό σφίξιμο δύο καί τρεῖς φορές. Καί τότε ὁ κάβουρας, ὀργισμένος, τοῦ ἔδωσε μιά δαγκωνιά στό κεφάλι καί τό ἄφησε ξέπνοο. Τό πρωί τράβηξε τό σῶμα τοῦ φιδιοῦ, πού ἦταν ἴσιο σά ραβδί, ἔξω ἀπό τήν τρύπα. Καί τότε ὁ κάβουρας εἶπε στό φίδι στοχαστικά: «Ἄν στεκόσουν καί τή νύκτα ἴσια, δέν θά χαλοῦσε ἔτσι ἡ κουμπαριά».
Τό δίδαγμα εἶναι σαφές. Ἡ Τουρκία γιά νά σέ σεβαστεῖ, πρέπει νά ἔχεις σαγόνια γερά. Ἄς μήν εἴμαστε ἀφελεῖς καί πιστεύουμε στίς κατά καιρούς ἐκδηλώσεις φιλίας. Ἡ πολιτική μας ἔναντι τῆς Τουρκίας πρέπει νά οἰκοδομεῖται πάνω στό δίδαγμα μιᾶς ἄλλης λαϊκῆς παροιμίας: «Ἐκεῖ πού ἔμενες ἐσύ, ἐγώ ἀφῆκα ψύλλους».
Ο τεκές της Ρούσσας

Ο Τεκές της Ρούσσας του Έβρου είναι από τους παλαιότερους τεκέδες των Βαλκανίων και βρίσκεται τρία χιλιόμετρα από το ομώνυμο χωριό στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Πρόκειται για μοναστήρι των Μπεκτασήδων δερβίσηδων, που ανήκει στο "ετερόδοξο Ισλάμ". Ο Τεκές της Ρούσσας είναι γνωστός και με τα ονόματα Τεκές του Σεγίτ Αλή Σουλτάν, Τεκές του Κιζίλ Ντελή ή Μονή Μπεκτασήδων Κιζήλ Ντελή στη Ρούσσα.

Ιδρύθηκε από τον δερβίση Σεγίτ Αλή Σουλτάν το το 1400, όπως λέει η οθωμανική πινακίδα σε ένα από τα κτίσματα της Μονής. Ο Τεκές της Ρούσσας είναι Αλεβήτικος τεκές, δηλαδή σημείο συνάθροισης δερβίσηδων. Είναι πρόσφατα ανακαινισμένος, καθώς είχε υποστεί σημαντικές φθορές από τους χριστιανούς της περιοχής κατά τις αναταραχές του 20ού αιώνα.

Στο κέντρο των κτηρίων του Τεκέ της Ρούσσας στέκει μια μουριά ηλικίας 600 ετών, οι καρποί της οποίας, σύμφωνα με την παράδοση, προστατεύουν όσους τους φάνε από τις ασθένειας. Το ίδιο δέντρο βρίσκεται και στον Τεκέ των Μπεκτασήδων στο χωριό Χατζί Μπεκτάς (Hacı Βektaş) της Μικράς Ασίας. Γύρω από την αιωνόβια μουριά βρίσκεται η κουζίνα, το κονάκι (κελιά), το ταφικό μνημείο του Σεγίτ Αλή Σουλτάν, ο χώρος προσευχής, αλλά και σύγχρονες εγκαταστάσεις για τους επισκέπτες. Στο νεκροταφείο του Τεκέ της Ρούσσας υπάρχουν οι τάφοι των σοφών του τεκέ (Σεΐχηδες) και δερβίσηδων.

Μια ξεχωριστή συνάντηση λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο στον Τεκέ της Ρούσσας: Στις 6 Μαΐου, την ημέρα που η Μονή γιορτάζει τον Άγιο Γεώργιο, που είναι κοινός Άγιος Ορθοδόξων και Αλεβητών, παρίσταται και ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου, μαζί με πλήθος πιστών και των δύο θρησκειών.

Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]