Hot spot τα ανενεργά αεροδρόμια της Πολεμικής Αεροπορίας;
Ανησυχία προκαλεί επιστολή της Ένωσης Πιλότων
Η επιστολή απευθύνεται στον αρμόδιο υπουργό και εκφράζει τις ανησυχίες της, ως προς το να μη μετατραπούν τα ανενεργά αεροδρόμια της Π.Α, σε…Hot spot.
Σας την παραθέτουμε και τα συμπεράσματα δικά σας:
Αξιότιμε κ Υπουργέ,
Η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων (Π.Ε.Π) είναι σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2014 με σκοπό την προώθηση του αεροπορικού πνεύματος και την ανάπτυξη της Αεροπορίας.
Παράλληλα, από το 2014 είναι εθελοντικό μέλος της Γεν. Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, με Πανελλαδική Δράση στην δασοπυρόσβεση, στην έρευνα και στην διάσωση, https://www.hellenicpilotsassociation.org/
Τα μέλη της Π.Ε.Π είναι χειριστές αεροσκαφών κ ελικοπτέρων, που εργάζονται τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, στις Ένοπλες Δυνάμεις, στο Λιμενικό & Πυροσβεστικό Σώμα και στην Πολιτική Αεροπορία.
Το Αεροδρόμιο Σπάρτης ανήκει στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και διαχειρίζεται από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, με το οποίο το 2013 ο Δήμος Σπάρτης υπέγραψε σύμβαση μίσθωσης.
Στις 2/3/2015 στο Πρακτικό Νο.4 της Συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου πιστοποιήθηκε αυτοψία της Περιφέρειας, όπου αναφέρεται ότι ο Δήμος Σπάρτης και φίλοι του αεροδρομίου ανακαίνισαν όλες τις υποδομές των κτιριακών εγκαταστάσεων του Αεροδρομίου, έθεσαν σε λειτουργία γεώτρηση, εξόπλισαν πλήρως τις αίθουσες διδασκαλίας, τα γραφεία, το κυλικείο και οργάνωσαν τον Πύργο Εναερίου Ελέγχου.
Δυστυχώς παρόλες τις εποικοδομητικές προθέσεις των τοπικών αρχών και παραγόντων, μία σοβαρή παράληψη του Δήμου Σπάρτης κατά την διαδικασία μίσθωσης του Αεροδρομίου, προφανώς λόγω άγνοιας, τον ανάγκασε με την απόφαση υπ αριθμ 332 -13/07/2015 του Δημοτικού του Συμβουλίου να λύσει την σύμβαση μίσθωσης με το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας.
Στις 18/1/2018 το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας προκήρυξε δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό προς εκμίσθωση του ανακαινισμένου πλέον Αεροδρομίου Σπάρτης.
Ο πρώτος διαγωνισμός και οι τέσσερις επαναληπτικοί βγήκαν άγονοι, διότι το υψηλό μηνιαίο τίμημα (αρχικά των 8.000 ευρώ, αργότερα 4.000 ευρώ) και οι δυσμενείς όροι σύμβασης απέτρεψαν το ενδιαφέρον και την προσέλευση επενδυτών.
Επισημαίνεται ότι το 2013 το Αεροδρόμιο είχε μισθωθεί στον Δήμο Σπάρτης με 500 ευρώ μηνιαίως.
Τέλος τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, όπως έγινε ευρέως γνωστό από τα ΜΜΕ, το Αεροδρόμιο Σπάρτης υπέστη μεγάλη λεηλασία κ ολοκληρωτικό βανδαλισμό από αγνώστους… Δεν έμεινε κυριολεκτικά τίποτα.
Προσφάτως, τον Σεπτέμβριο του 2019 ο Δήμαρχος Σπάρτης Πέτρος Δούκας ανέλαβε την πρωτοβουλία να προτείνει την επαναλειτουργία του Αεροδρομίου Σπάρτης. Φυσικά η σημερινή κτιριολογική του κατάσταση δυστυχώς δεν συγκρίνεται με εκείνη των πλειοδοτικών διαγωνισμών του 2018.
Η Ένωση χαιρετίζει θερμά αυτήν την ενέργεια, δηλώνει συμπαραστάτης αυτής της προσπάθειας και υπογραμμίζει το εξ αυτής σημαντικό προσδοκώμενο όφελος της Τοπικής Κοινωνίας και της Γενικής Αεροπορίας.
Η Πρόταση της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων
Κύριε Υπουργέ,
Εναρμονιζόμενοι με τις αναγγελίες του Πρωθυπουργού για την άμεση εκμετάλλευση των Δημοσίων Περιουσιακών Στοιχείων, την δημιουργία θέσεων εργασίας, την ανταγωνιστικότητα και την ταχύρρυθμη ανάπτυξη, αφενός μεν των επιχειρήσεων που θα αναλάβουν την επαναλειτουργία των εγκαταλελειμμένων αεροδρομίων της Ελλάδας, αφεταίρου δε του τοπικού πληθυσμού, προτείνουμε σθεναρά «τα μη επιχειρησιακά και ανενεργό Αεροδρόμια που ανήκουν στην Πολεμική Αεροπορία» να επαναλειτουργήσουν και να αξιοποιηθούν μέσω Περιφερειών και Δήμων σε συνεργασία με Αεροπορικούς φορείς.
Το μηνιαίο τίμημα πρέπει να είναι χαμηλό, ώστε στους δύσκολους επιχειρηματικούς καιρούς που διανύουμε να δίδεται η δυνατότητα επιχειρηματικής ανάπτυξης, αλλά και της ανάπτυξης μία νέας προσοδοφόρας Ελληνικής βιομηχανίας, αυτής του Εκπαιδευτικού Τουρισμού, στην εκπαίδευση Χειριστών Αεροπλάνων.
Η Ελλάδα λόγω του καλού αεροπορικού καιρού της μπορεί να προσελκύσει και να εκπαιδεύσει νέους Πιλότους από όλο τον κόσμο. Διεθνείς στατιστικές αναφέρουν ότι τα προσεχή χρόνια θα χρειαστούν παγκοσμίως 700.000 πιλότοι.
Το ελληνικό κόστος εκπαίδευσης ανέρχεται στα 60.000-90.000 ευρώ, έναντι των 100.000-120.000 ευρώ στην υπόλοιπη Ευρώπη, Αμερική και Καναδά. Επομένως τα προγνωστικά της ελληνικής ανταγωνιστικότητας στον τομέα αυτόν είναι τα βέλτιστα.
Παρόλες τις θετικές παραμέτρους που δυνάμει εμπεριέχονται στα εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια, κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου σε εύκολες και απαίδευτες ενέργειες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζει η χώρα μας τον τελευταίο καιρό, με την αυξημένη ροή μη νόμιμων μεταναστών και προσφυγών.
Μετά από την απόφαση μετεγκατάστασης αυτών στις Περιφέρειες θα αναζητηθούν κτίρια και πιθανώς άλλες θέσεις σε εγκαταλελειμμένα κτήρια, στρατόπεδα και άλλους χώρους των Ενόπλων Δυνάμεων.
Ήδη το 2016, στο νόμιμο και αδειοδοτημένο αεροδρόμιο του Πολυκάστρου, που λειτουργούσε με επιτυχημένες δραστηριότητες Γενικής Αεροπορίας, Αεραθλητισμού και Εκπαίδευσής Επαγγελματιών Πιλότων από σχολές πολιτικής αεροπορίας, μετατράπηκε σε «HOT SPOT» με την εγκατάσταση προσφύγων κ’ μεταναστών. Για την ιστορία αναφέρεται ότι στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο λεηλατήθηκαν και καταστράφηκαν τα πάντα. Εκτός από τις εγκαταστάσεις, ακόμη και τα αεροπλάνα τα όποια ευρίσκοντο στο υπόστεγο της αερολέσχης Πολυκάστρου.
Η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων αντιτίθεται έντονα στην πιθανότητα να δει στο μέλλον ανενεργά αεροδρόμιά της Πολεμικής Αεροπορίας να μετατρέπονται σε «HOT SPOT», ενώ θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να γίνουν δυναμικοί φορείς αεροπορικής αλλά και οικονομικής ανάπτυξής προς όφελος της Τοπικής αλλά και της Ελληνικής Κοινωνίας.
Είμαστε δε πρόθυμοι να συνδράμουμε συμβουλευτικά με την τεχνογνωσία μας όποτε και σε οποιονδήποτε τομέα μας χρειαστείτε, για να αποτρέψουμε εγκαίρως τις όποιες προθέσεις εξωγενών παραγόντων να καταστραφεί το πολύτιμο αυτό κεφάλαιο που διαθέτει η Ελληνική Αεροπορία.
Για την Πανελλήνια Ένωση Πιλότων
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Τσιπριάνης
Ο Γενικός Γραμματέας
Γεώργιος Περράκης
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...