Αδύνατη η συμφωνία Τσίπρα - Ιερώνυμου
Η άγνοια ή η αποσιώπηση της πραγματικότητας εκ μέρους του αρχιεπίσκοπου, του πρωθυπουργού, του κυβερνητικού εκπρόσωπου και μέρους των μητροπολιτών μαρτυράνε ότι η συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου έχει γίνει στο πόδι. Γιατί οι ιερείς, ως δημόσιοι υπάλληλοι, δεν μπορούν να μετακομίσουν εργασιακά! Ούτε μπορούν να μετακομίσουν οι μισοί, όπως οδηγείται το πράγμα!
Η επιπολαιότητα με την οποία ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, χτες, επέμεινε στην εφαρμογή της συμφωνίας, αλλά και η αυταρχική επιμονή του υπουργού Παιδείας κ Γαβρόγλου ότι και τα 15 σημεία θα έρθουν στη Βουλή και θα ψηφιστούν (!) αποδεικνύουν προχειρότητα και αδιαφορία για το θέμα που υποτίθεται ότι εγείρουν. Δηλαδή το χωρισμό κράτους- εκκλησίας.
Ο μόνος που επιμένει να αναδεικνύει κυνικά το σημείο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι ο υπουργός Εσωτερικών κ Χαρίτσης που χτές στην ΕΡΤ δεν έκρυψε ότι εκείνο που εξ αρχής επιδιωκόταν ήταν να απελευθερωθούν 10 χιλιάδες θέσεις εργασίας για να διοριστούν δημόσιοι υπάλληλοι Και μάλιστα τους προσδιόρισε στους τομείς υγείας και παιδείας. Πιάνουν αυτά τα ευαισθητούλικα στο λαό.
Όλοι αυτοί, όμως, οι κυβερνητικοί, καθώς και οι τρείς-τέσσερις μητροπολίτες που δεν αντιδρούν στη συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου δεν μας λένε πώς θα λύσουν το μείζον. Και δεν μας το λέει και η συμφωνία! Πώς δηλαδή θα μεταφέρουν τον κλήρο και τους διοικητικούς 10.000 από το δημόσιο στο Ταμείο Διαχείρισης εκκλησιαστικής περιουσίας. Δεδομένου ότι δεν μπορούν να το κάνουν!
Και δεν μπορούν για απλούς λόγους:
- Κανείς δημόσιος υπάλληλος δεν μπορεί να χάσει την ιδιότητά του αυτή παρά μόνο με έναν τρόπο. Να απολυθεί. Αυτό προβλέπει ο νόμος και ο νόμος αυτός δεν αλλάζει χωρίς να γκρεμιστεί η κυβέρνηση που θα το αλλάξει. Η δημοσιοϋπαλληλία δεν θα επιτρέψει τέτοια αλλαγή σε βάρος της.
- Οι θέσεις των κληρικών και λαϊκών της εκκλησίας που ανήκουν στο δημόσιο είναι προσωποπαγείς. Επομένως για να απολυθεί κάποιος πρέπει να καταργηθεί η θέση του. Κι αυτό πρέπει να γίνει για 10.000 παπάδες ενοριών, διακόνους, αρχιμανδρίτες, μητροπολίτες και λαϊκούς. Να καταργηθούν οι θέσις στις εκκλησίες και τις ενορίες!
- Η απόλυση δεν μπορεί να γίνει χωρίς αποζημίωση. Όπως ισχύει για κάθε εργαζόμενο. Επομένως, το κόστος του δημοσίου δεν θα είναι μηδενικό με την αλλαγή «στέγης» στους διακόνους της εκκλησίας. Θα επισύρει και αποζημιώσεις.
- Κατ αντιστοιχία, ο αρχιεπίσκοπος και οι μητροπολίτες όχι μόνο πρέπει ξνα παραιτηθούν από τα οικονομικά τους δικαιώματα, αλλά πρέπει να πείσουν και τους 10.000 «συναδέρφους τους» να κάνουν το ίδιο!
- Οι κληρικοί, ως δημόσιοι υπάλληλοι, υπόκεινται σε κρατήσεις για ασφαλιστικές εισφορές, επικούρηση και εφορία. Είναι ασφαλισμένοι στο Ταμείο του Δημοσίου για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και στον ΕΦΚΑ για σύνταξη. Ταυτόχρονα, υπάγονται σε μια συγκεκριμένη φορολογική μερίδα και σε μια συγκεκριμένη κλίμακα.
- Όλα τα παραπάνω θα χαθούν αμέσως μόλις όλος ο κλήρος χάσει την ιδιότητα του δημόσιου υπάλληλου που έχει σήμερα.
- Ο κλήρος, ως δημόσιος υπάλληλος, απολαμβάνει και το προνόμιο της μονιμότητας. Το οποίο θα χάσει αυτοδικαίως μόλις χάσει τη δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα. Γιατί, η ενδεχόμενη μεταφορά του σε άλλο εργασιακό καθεστώς σαν αυτό που λένε στο πόδι Τσίπρας και αρχιεπίσκοπος θα σημαίνει ότι θα είναι εργαζόμενοι σε ένα νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σαν την εταιρία διαχείρισης εκκλησιαστικής περιουσίας, δηλαδή σε μια ΔΕΚΟ. Με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
- Με την αντίρρηση του Πατριαρχείου στη συμφωνία, η μισή Ελλάδα των κληρικών (Θράκη, Μακεδονία, Δωδεκάνησα, Κρήτη) που υπάγεται στον Πατριάρχη, θα παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο! Θα παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι. Διότι η συμφωνία περιλαμβάνει μόνο όσους υπάγονται στην Παλιά Ελλάδα! Στον αρχιεπίσκοπο!
- Επομένως, και οι θέσεις στο δημόσιο για να ψηφοθηρήσει η κυβέρνηση δεν είναι 10.000, αλλά λιγότερες! Πόσες; Κανείς δεν ξέρει μέχρι στιγμής.
- Και επειδή οι κληρικοί που θα φύγουν από το δημόσιο θα είναι δεύτερης μοίρας σε σχέση μ αυτούς που θα μείνουν, θα πέσουν σύννεφο οι προσφυγές. Γιατί δεν μπορεί για ίδια εργασία και ίδια ιδιότητα να υπάρχουν δύο μορφές εργασιακής ιδιότητας! Παπάδες εσωτερικού και παπάδες εξωτερικού! Γελοίο.
- Συμπέρασμα: Αν δεν συμφωνήσει ο Πατριάρχης με τον Ιερώνυμο δεν μπορούν να κουνηθούν οι ιερείς!
Με τα λίγα παραπάνω, είναι απορίας άξιο ποιος μητροπολίτης θα πείσει ποιόν ιερέα ή διοικητικό να χάσει τη χρυσή και σίγουρη θέση του για μία αόριστη και απόλυτα ανασφαλή.
Γιατί, το Ταμείο Διαχείρισης Εκκλησιαστικής Περιουσίας θα το διαχειρίζεται η εκκλησία. Δηλαδή οι μητροπολίτες. Και κάθε ιερέας θα είναι υποκείμενο πίεσης στα γούστα του μητροπολίτη του. Από τον οποίο θα εξαρτάται όχι μόνο η ανέλιξή του, ή η ενορία του όπως σήμερα. Αλλά, και ο επιούσιός του. Η επιβίωσή του. Ενώ σήμερα ο ιερέας ή αρχιμανδρίτης μπορεί μεν να συγκρούεται ή να διαφωνεί ή να μην υποτάσσεται στις ιδιοτροπίες του μητροπολίτη του, αλλά δεν χάνει τον μισθό του, τη σύνταξή του, τα φάρμακά του και τη θέση του. Αυτά πληρώνονται απευθείας από το Λογιστήριο του Κράτους.
Τέλος, επίσης σημαντικό είναι το αόριστο του μέλλοντος του ίδιου του ταμείου Διαχείρισης. Του οποίου τα οικονομικά θα είναι αδιαφανή για τον κλήρο και ίσως όχι μόνο. Το ταμείο αυτό, όπου θα ενταχθεί η περιουσία από την οποία ουσιαστικά παραιτείται το κράτος και την παίρνει η εκκλησία (και αυτό είναι που θέλει να κερδίσει ο Ιερώνυμος), θα έχει για πόρο μόνο έναν: Τα 200 εκ το χρόνο που θα βάζει το κράτος για να πληρώνονται οι κληρικοί. Και μια ακίνητη περιουσία.
Όμως, αυτή η ακίνητη περιουσία πρέπει να αποκτήσει χαρτιά κτήσης και νομιμότητας. Που δεν έχει. Με τις ταχύτητες που τρέχει το ελληνικό κράτος είναι άγνωστο πότε θα έρθουν στα χέρια της εκκλησίας. Μπορούμε να φανταστούμε!
Σύμφωνα με τη συμφωνία Τσίπρα- Ιερώνυμου και με τις δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, το ζητούμενο για το κράτος είναι να απαλλαγή από τη μισθοδοσία των ιερέων και η πληρωμή τους από την αξιοποίηση της περιουσίας του Ταμείου. Δηλαδή, το κράτος θα φέρει τα 200 εκ το χρόνο σαν βάρος και όχι σαν υποχρέωση. Και θα πιέζει την εκκλησία να αρχίσει να βγάζει κέρδη για να πληρώνει αυτή τους ιερείς της!
Έχω ένα ερώτημα σε όλους τους Έλληνες, λαϊκούς και ιερείς: Κορόιδο είναι η εκκλησία να σταματήσει να παίρνει τα 200 εκ ευρώ κάθε χρόνο; Υπάρχει τέτοια πιθανότητα; Κατά τη γνώμη μου καμία. Οι τριβές που θα δημιουργηθούν θα είναι συχνές και αναπόφευκτες.
Επιπλέον αυτών, η αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας σημαίνει ότι θα υπάρχει ένα ταμείο εσόδων, το πραγματικό μέγεθος και η πραγματική κίνηση του οποίου θα είναι μακριά από τα βλέμματα των 9.900 από τους 10.000 του κλήρου και των λαϊκών. Το διοικητικό συμβούλιο και οι περί αυτό θα κάνουν κουμάντο, δηλαδή δύο κρατικοί και δύο κληρικοί με ένα φιλοκληρικό πρόεδρο. Και τρέχα βρες τις πραγματικές αξίες και τα πραγματικά λεφτά που θα χορεύουν γύρω από τα τυπικά και νόμιμα συμβόλαια.
Γίνονται αυτά από την εκκλησία αθεόφοβε; Γίνονται και παραγίνονται. Και επειδή θα είναι ανακατεμένο και το κράτος παραγίνονται ακόμα περισσότερο.
Όλα αυτά όχι απλώς δεν τα έχουν λύσει Τσίπρας και Ιερώνυμος, αλλά πολλά τα αγνοούσαν κι όλας. Κυρίως ο πρωθυπουργός. Και επειδή είναι μεγάλα και δυσεπίλυτα γίνεται φανερό ότι οι δύο άντρες ενδιαφέρονταν για δύο πράγματα μόνο: Ο αρχιεπίσκοπος να πάρει τα ακίνητα από το κράτος και ο πρωθυπουργός να πάρει 10.000 κενές θέσεις για διορισμούς στο δημόσιο.
Έτσι, η συμφωνία είναι στον αέρα, ακόμα περισσότερο και γιατί ο κυβερνητικός εταίρος κ Καμμένος δεν έχει μετρήσει ακόμα κατά πού γέρνει η πλάστιγγα των 10.000 κληρικών ψήφων για να αποφασίσει αν θα ψηφίσει το νόμο που θα φέρει ο υπουργός Παιδείας!
Και καλά. Ο πρωθυπουργός δεν έχει κανέναν ενδοιασμό να βάλει τους πολίτες που είναι σε κακή οικονομική κατάσταση να πληρώσουν και τους ιερείς, που πληρώνουν, και τους επόμενους 10.000 καρεκλοκένταυρους του δημοσίου. Ο αρχιεπίσκοπος, που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί την ελεημονούσα εκκλησία πώς το σκέφτεται; Τα καλά και συμφέροντα; Στην υγεία των πολιτών;
Γ. Παπαδόπουλος- Τετράδης
Liberal
Στην Π.Διαθήκη έχουμε πάρα πολλά παραδείγματα του θεού ως παιδαγωγου/τιμωρού.Στην Καινή Διαθήκη βέβαια δεν υπάρχουν τέτοια παραδέγματα (πλην εις το βιβλίο της Αποκαλύψεως) γιατί στην Καινή Διαθήκη ο ιδιος ο Θεός αυτοθυσιάζεται, ακριβώς για να δώσει τη δυνατότητα στους ανθρώπους, αν το θέλουν, να μπορούν να αποφεύγουν την παιδαγωγία, που βέβαια οι περισσότεροι άνθρωποι την αισθάνονται ως τιμωρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ο Χριστός διά του λόγου Του ήταν σαφέστατος:"Ουαί υμίν Γραμματείς και Φαρισαίοι..." Αλήθεια ποια άλλη έννοια μπορεί να έχει αυτό το "ουαί", από την πολύ αυστηρή προειδοποίηση για επικείμενη "τιμωρία";
Κι όταν πήρε φραγγέλιο,έτσι για πλάκα το πήρε ή για να δείξει ότι ορισμένες πράξεις επισύρουν φραγγέλιο;
Και όταν ο Χριστός μίλησε για "γέεννα πυρός", εκεί πια κάθε "μονοφυσίτης"(σχήμα λογου), που πιστεύει( (ή προσποιείται ότι πιστεύει!) ότι αποκλείεται η όψη (φύση) του θεού ως παιδαγωγού/τιμωρού, πάει στον πάγκο του ως κατεργάρης. Στα κάτεργα στα οποία έχει καταδικάσει την ψυχή του λέγοντας συνειδητά ψέματα για τον Χριστό. Γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι δε γνωρίζει τη Διδασκαλία Του, όντας μάλιστα Επίσκοπος, Αρχιεπίσκοπος ή Πατριάρχης!