Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Δημήτρης Ιατρόπουλος: Αναφορά στον Δάσκαλο Σεφέρη

20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 1971 - 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 2015
Σαν σήμερα, 44 χρόνια τώρα, έφυγε από κοντά μας ο Γιώργος Σεφέρης

Tου Δημήτρη Ιατρόπουλου 

Δάσκαλε, δεν κρατιέται άλλο μέσα μου η οργή, θα σου μιλήσω απόψε με λόγια πέτρινα, δίχως πολλά στολίδια, όπως με συμβούλεψες να πράττω πάντα μου, χτυπώντας με ενθαρρυντικά στην πλάτη, εκείνο το μεσημέρι, θυμάσαι, ξεβγάζοντάς με στην πόρτα του σπιτιού σου, εκατό μονάχα ημέρες πριν μας εγκαταλείψεις...

Δάσκαλε, τόφεραν έτσι οι μαγικοί αριθμοί, λες και τους ξαναμαγείρεψε ο Πυθαγόρας μας, ημέρα που ταξίδεψες εσύ, για τα μυστικά τοπία του ενστίκτου, ίδια ημέρα να σέρνονται οι ΄Ελληνές μας σε μιαν εφιαλτική μαύρη κωμωδία χτισμένη πάνω στον τραγικό μανδύα μιας ακόμη δικτατορίας, σαν την άλλην, εκείνη που καταχέρισες τότε, σ’ ένα μαγνητόφωνο που ταξίδεψε στα πέρατα του κόσμου...

Δάσκαλε, τα ιερά μας γκρεμίστηκαν πια, τα σπλάχνα και τα σωθικά ετούτης της πατρίδας, γδέρνονται ολημερίς κι ολονυχτίς από Εφιάλτες και εφιάλτες, τα παλικάρια και τα κοριτσόπουλα ξενιτεύονται, μια μαύρη μούχλα κατάπιε τον γαλάζιο ουρανό μας.

Δάσκαλε, τα λιγοστά νεογέννητα ελληνιδάκια, που πρωτοβλέπουν το σκοτεινιασμένο φως, αλυσοδένονται με κατάρες απ τους φονιάδες μας, βαστάζοι δικοί τους, με κάλπικο νου και κατακρεουργημένες μνήμες, φοράνε τις σκονισμένες πορφύρες και ανεμίζουν τα σκουριασμένα σκήπτρα, κουμαντάροντας το δύσμοιρο λαό μας, που παραπατά ναρκωμένος και σκοντάφτει από πέτρα σε πέτρα, γρυλλίζοντας σαν πληγωμένο σκυλί…

Δάσκαλε, η ελπίδα αργοσβήνει σπαράζοντας, περνούν οι καινούργιοι τύραννοι και την αποτελειώνουν με τις σιδερένιες μπότες τους, γελάνε τρομαχτικά και τα σάπια δόντια τους αποπνέουν την βρώμα του βρικόλακα, η παλιά δροσερή βροχή μας, κατάντησε μοιραία συλλογή δακρύων, οι θείες μελωδίες της αρχαίας δόξας και οι ιεροί ρυθμοί του αιώνιου μέτρου, ξέπεσαν σε πνιγμένες κραυγές, η ΄Υβρις ντυμένη βασίλισσα του Σκότους, περιδιαβαίνει τις καρδιές μας, αλύπητη, αδίσταχτη, βέβηλη πουτάνα των ανέραστων αφεντικών της ερημωμένης χώρας μας…

Δάσκαλε, δεν θέλω άλλα να σου αναφέρω, όλα τ’ άλλα, είναι ίδια με τούτα, μόνο αν θέλεις, αν γίνεται, μέσα στην διασυμπαντική απεραντοσύνη που διάγει η αθάνατη ψυχή σου, έλα στον ύπνο μου να μου διδάξεις ένα χαρμόσυνο μαντάτο, πως θα βρεθεί επιτέλους ένας αληθινός Έλληνας Άντρας η μια αληθινή Γυναίκα Ελληνίδα, να σηκώσουν τον λαό μας απ τον βούρκο, να τον ανασύρουν απ τον ύπουλο τάφο ετούτου του δίσεχτου καιρού, να τον συνεφέρουν απ τη ναρκοληψία του, να του διδάξουν απ την αρχή τη μοίρα του…

Δάσκαλέ μου, και σεβαστέ κι αγαπημένε πνευματικέ μου φίλε, μην μ’ εγκαταλείψεις στα νύχια των αχρείων, δώσε μου ένα σημάδι ότι δεν θα χαθεί το Φως το Ελληνικό απ τον πλανήτη ετούτο…

Δάσκαλε, το ξέρω πως με άκουσες κι Εσύ το ξέρεις, πώς το ξέρω…

Δάσκαλε, βοήθησέ Μας.


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
 


Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

7 σχόλια :

  1. Ενύπνιον τεχνολόγου

    "Δάσκαλε, δεν θέλω άλλα να σου αναφέρω, όλα τ’ άλλα, είναι ίδια με τούτα, μόνο αν θέλεις, αν γίνεται, μέσα στην διασυμπαντική απεραντοσύνη που διάγει η αθάνατη ψυχή σου, έλα στον ύπνο μου να μου διδάξεις ένα χαρμόσυνο μαντάτο

    Δάσκαλε, βοήθησέ Μας."

    κχ

    Χαῖρε, φιλοσόφους ἀσόφους δεικνύουσα, χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἐλέγχουσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαιρε Κυπριανε με το ευστοχο σχολιο σου!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Καλοί μου Χριστιανοί,"ήτανε" κι άλλα πράγματα ο Σεφέρης,ξέρετε.Κι εδώ αναφέρεται ποιητής σε ποιητή. Έχουν τη δικιά τους γλώσσα καμιά φορά,αυτοί. Και τον δικό τους μυστικό τρόπο να ανεβοκατεβαίνουν τις αόρατες κερκίδες των λογισμών και των συλλογισμών.Κι ό,τι μίλησα τώρα δα για "κερκίδες",μην οπαδίζεστε, η Πίστις είναι Μητέρα όλων μας.Δεν χρειάζεται "Πατέρα" Θεό,Δία,Βούδα,Αλλάχ,Κρίσνα,κλ.π. Ο Ιατρόπουλος,(τον γνωρίζω προσωπικά εδώ και αρκετές δεκαετίες), είναι Ενεργειακός Συμπαντιστής,το ίδιο υπήρξε και ο δάσκαλός του ο Σεφέρης,αφήστε τους μεταξύ τους να τα βρίσκουν,κρατήστε τον λόγο του ποιητή κι αν δεν σας πάει,απορρίψτε τον.Τα "χριστιανίσματα" όμως,δεν βοηθούν εδώ. Με το συμπάθιο,έτσι;

      Διαγραφή
    3. Αν εγώ και άλλοι "οπαδιζόμαστε", γιατί δεν "σεχταρίζεσαι" κι εσύ Ανώνυμε ; Έγραψε ο Ιατρόπουλος τα δικά του, έγραψα κι εγώ τα δικά μου. Εκείνος στη γλώσσα του, εγώ στη δική μου. Εκείνος με τα συμπαντικά του, εγώ με τα χριστιανικά μου. Αυτός να "συμπαντίζεται" κι εγώ να "χριστιανίζομαι". Αυτός με βοηθό το δάσκαλο Σεφέρη, εγώ με Δασκάλα την Παναγιά.

      Με το συμπάθιο, έτσι ;

      Διαγραφή
    4. Να με συγχωρείτε που παρεμβαίνω στη συζήτηση, αλλά επειδή γνωρίζω τον Δημήτρη και προσωπικά (όχι επί δεκαετίες) είναι ένας έλληνας πολίτης, πατριώτης, που έχει και προσωπικές επιλογές, που όμως δεν επιτρέπει να επηρεάζουν ούτε τις σχέσεις του με άλλους Έλληνες ούτε την κρίση του σε θέματα που αφορούν την πατρίδα. Θα έλεγα, με αρκετή πεποίθηση, ότι είναι ένας άνθρωπος που σέβεται και τιμά την άποψη του άλλου, όπως σέβεται και τιμά την δική του... Είναι ένας από τους ελάχιστους που ξέρουν να ακούνε (πολύ) και να μιλάνε (λίγο)... Μα ξέρει να κάνει και κάτι ακόμη, πάρα πολύ καλά... Να ακούει και να σέβεται τα εσώτερά του χωρίς να διστάσει να ενσκύψει για να ακούσει και την φωνή της ψυχής του διπλανού του. Να με συγχωρείς Δημήτρη, για την παρέμβαση, αλλά πριν επιτήδειοι προλάβουν να "πιάσουν" την διαφορετικότητα των απόψεων για να σε κατηγορήσουν (και πάλι), τόλμησα να πω ταπεινά και την δική μου γνώμη, εκείνη που αποκόμισα σαν σε είδα να στέκεσαι βουβός και να διπλώνεις τον χρόνο για να μιλήσεις για την φρίκη και την ελπίδα... και να μιλήσεις σε εμάς τους αδαείς με λόγια απλά, που να τα χωράει ο νους μας

      Διαγραφή

    5. Χαῖρε, ὅτι ἐμωράνθησαν οἱ δεινοί συζητηταί· χαῖρε, ὅτι ἐμαράνθυσαν οἱ τῶν μύθων ποιηταί.
      Χαῖρε, τῶν Ἀθηναίων τάς πλοκάς διασπῶσα· χαῖρε, τῶν ἁλιέων τάς σαγήνας πληροῦσα.


      Καλέ μου κύριε Κυπριανέ,συμφωνώ πως οφείλει καθεμιά και καθένας μας να τιμά την γλώσσα του και επειδή όπως έγραψε κι ένας άλλος μεγάλος Ποιητής μας,ο Οδυσσέας Ελύτης, "την γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική",επίτρεψέ μου να θεωρώ τους δύο αυτούς,αμέσως επόμενους απ τον δικό σου Χαιρετισμό,ως ευθέως ανθελληνικούς,διότι ο υμνογράφος χρεώνει στην Παναγίτσα (που την αγαπάμε ως σύμβολο και την τιμούμε στις αναρίθμητες ιδιότητες της λαϊκής μας παροιμιολογίας),βυζαντινολογικούς "εβραϊσμούς"γνωστούς και απ τους ψαλμούς του Δαυϊδ,κι όλα αυτά που τα δεχόμαστε την Κυριακή της Ορθοδοξίας παρουσία του εκάστοτε Προέδρου της Δημοκρατίας μας,γονυκλινούς παρακαλώ,("ανάθεμα τοις ΄Ελλησι"κλ.π.) ως απάδοντα της δικιάς αίισθησης του Ελληνισμού,φίλτατε. Διότι εμείς,(οι όποιοι "εμείς") ούτε τους αρχαίους ΄Ελληνες φιλόσοφους απορρίπτουμε,ούτε τους μεγάλους τραγικούς ποιητές μας,ενώ παράλληλα σεβόμαστε την συμπαθή τάξη των αλιέων,ως προς την σημαντική κοινωνική προσφορά τους όπως και κάθε άλλο παραγωγικό κύτταρο της πατρίδας μας,όμως, "έκαστος εφ' ω ετάχθη.",κατά το κλασσικό αρχαιοελληνικό μας απόφθεγμα,δεν είν' έτσι;

      Το τελευταίο αυτό "δεν ειν' έτσι" είναι βεβαίως ρητορικό.Για σένα οπωσδήποτε δεν είναι έτσι. Απλώς με παρέσυρε το όμορφο ελληνικό σου ονοματεπώνυμο και στα γράφω ετούτα.Είπα,δεν γίνεται,ελληνίδα μητέρα θα τον θήλασε κι αυτόν,πάντοτε δε,με της παναγιάς την χάρη,αλλά αυτής της παναγιάς που "εμείς"πάλι όπως προδήλωσα τιμούμε στην αγνότητά της κι όχι στη σπέκουλα των παρακμιακών βυζαντινιστών που τελικώς κατέστρεψαν το ελληνικό ιδεώδες και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε σήμερα..
      Δεν θα σε κουράσω άλλο,δεν θα μιλήσουμε άλλο,δεν θα κλείσω με κάποια εξυπνάδα,να ξέρεις μονάχα ότι ως ένας απλός ΄Ελληνας πολίτης (και όχι "πελάτης") πονάω για τον τόπο μου κι όσο για τον Ιατρόπουλο,το έργο και η πολιτεία του ανδρός ομολογούν τα πάντα γύρω απ αυτόν,δεν χρειάζεται άλλη δική μου στήριξη.
      Έρρωσο αγαπητέ κύριε.

      Διαγραφή
    6. Προς τον Ανώνυμο, 21 Σεπτ. 2015 - 10:00 π.μ

      Σας ευχαριστώ για την απάντηση
      Χαίρετε εν Κυρίω

      Αν ο ελληνικός λόγος είναι δομήτορ της παγκόσμιας Φιλοσοφίας, όμοια και ο εβραϊκός είναι δομήτορ της παγκόσμιας Θεολογίας. Όπως, δε, η Φιλοσοφία απέκτησε σχολές, έτσι και η Θεολογία έχει τις δικές της.

      Ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν υπάρχει, ούτε για την Φιλοσοφία ούτε για την Θεολογία.

      Όπως η Φιλοσοφία συμπυκνώνει τον περί ανθρώπου λόγο σε όσους δέχονται ή απορρίπτουν την αρχή του φιλοσοφείν, τον ίδιο συμβαίνει και με τη Θεολογία. Υπάρχουν αυτοί που δέχονται και εκείνοι που απορρίπτουν την αρχή του θεολογείν.

      Ωστόσο, υφίσταται σημαντική διαφορά μεταξύ του "δέχομαι" και του "πιστεύω", καθώς ...

      Σε αμφότερες τις περιπτώσεις, εξαιρούνται αυτοί που πιστεύουν. Η Φιλοσοφία δεν έχει ανάγκη την πίστη, Η Θεολογία την έχει. Η Φιλοσοφία δεν χρειάζεται "πρωτόκολλο" αποδοχής δια το φιλοσοφείν, η Θεολογία και χρειάζεται και το έχει, αν και εφόσον, κάποιος επιθυμεί να ασχοληθεί με αυτή.

      "Τοῦ λοιποῦ κόπους μοι μηδεὶς παρεχέτω" (Γλ. ς΄ ιζ΄)

      Διαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]