Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Τα ύποπτα γερμανικά λάθη που έγιναν στην Ελλάδα


Τα θερμά μου συγχαρητήρια στους οικονομολόγους της Deutsche Bank οι οποίοι ανακάλυψαν την Αμερική και την περιστροφή του πλανήτη γη.
Το δούλεμα, άραγε, σε τι νόμισμα να είναι... Σε ευρώ ή σε δραχμή;

Χαρακτήρισαν τις επιδόσεις της Ελλάδας στο μέτωπο των εξαγωγών απογοητευτικές και τη συρρίκνωση των εμπορικών ελλειμμάτων μας μικρή σε σχέση με την υπόλοιπη περιφέρεια, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς ότι το εργατικό κόστος ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος στην Ελλάδα έχει μειωθεί κατά 13% (σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν), γεγονός που θα έπρεπε να έχει δώσει ώθηση στις εξαγωγές.

Οι οικονομολόγοι του γερμανικού οίκου εντοπίζουν το πρόβλημα της Ελλάδας στον τύπο των εξαγώγιμων προϊόντων της. Όπως εξηγούν, το ένα τρίτο των ελληνικών εξαγωγών αποτελεί αγροτικά προϊόντα. Και με δεδομένο ότι τα προϊόντα αυτά μικρότερη ελαστικότητα τιμών σε σχέση με τα εισοδήματα, δεν κατάφεραν να ωφεληθούν από την άνοδο των εισοδημάτων στη Γερμανία και τη μείωση του κόστους.

Αντίθετα, οι εξαγωγές των υπόλοιπων χωρών της περιφέρειας έχουν ωφεληθεί πολύ περισσότερο από τη βελτίωση της εισοδηματικής στάθμης των Γερμανών. Και αυτό γιατί οι εξαγωγές χωρών όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία προς τη Γερμανία αποτελούνται σε πολύ υψηλότερο βαθμό από βιομηχανικά προϊόντα, όπως π.χ. αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, το μερίδιο του εξοπλισμού και των μεταφορικών μέσων επί των συνολικών εξαγωγών της Ισπανίας προς τη Γερμανία είναι τετραπλάσιο σε σχέση με την Ελλάδα, ενώ στην περίπτωση της Πορτογαλίας είναι πενταπλάσιο.

Ακόμα και αυτή η βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου Ελλάδας με τη Γερμανία, όμως, οφείλεται στη μείωση των εισαγωγών από τη Γερμανία, γιατί κατά τα άλλα, οι ελληνικές εξαγωγές προς τη χώρα εμφανίζουν μείωση.

Δηλαδή τι περιμένανε;

Δεν ξέρανε ότι η μείωση του εργατικού κόστους δεν ήταν η λύση;
Δεν ξέρανε τον τύπο των εξαγώγιμων προϊόντων της χώρας;
Δεν ξέρανε ότι η μείωση αυτή δεν θα έδινε τελικά ώθηση στις εξαγωγές;
Ποιος επέβαλλε αυτή τη μείωση;

Τελικά, τώρα τι προτείνουν, να φτιάξουμε και εμείς αυτοκινητοβιομηχανία;

Όλα αυτά τα «εξαιρετικά ευρήματα» θα συνδεθούν ίσως με το θέμα του χρέους της χώρας;
Αφού κανείς, ούτε οι ίδιοι οι οικονομολόγοι τους, δεν πιστεύουν στην πραγματοποίηση αυτού του σεναρίου, γιατί ΤΩΡΑ συνδέεται με το θέμα του χρέους;

Είναι δυνατόν να μας λένε ότι για τα μεγάλα εμπορικά ελλείμματα των χωρών της περιφέρειας που συνέβαλαν στην εκδήλωση της κρίσης χρέους, δεν ευθύνεται η Γερμανία, αλλά ο πραγματικός «κακός» της υπόθεσης αυτής είναι η Κίνα;

Αν δεν είναι εφικτή η δημιουργία αυτοκινητοβιομηχανιών και εξοπλιστικών μηχανημάτων θα πάμε τους μισθούς ακόμα πιο κάτω να ανταγωνιστούμε τα κινέζικα προϊόντα, όπως λένε;

Και όλα αυτά δύο μέρες μετά τις δηλώσεις Gros του Γερμανού διευθυντής του think tank των Βρυξελλών Center for European Policy Studies ο οποίος τονίζει ότι:
«η συζήτηση για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους είναι άνευ αντικειμένου, εάν ο ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών δεν επιταχυνθεί και ότι… ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ γιατί οι επιδόσεις των ελληνικών εξαγωγών είναι κακές, δεδομένου ότι το κόστος εργασίας μειώθηκε σημαντικά και περισσότερο συγκριτικά με την Πορτογαλία ή άλλες χώρες».
Kalithanos


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. Και εμείς σαν καλοί απατεώνες που είμαστε εφαρμόζουμε διάταγμα Στουρνάρα που υπάρχει από το 2011 σύμφωνα με το οποίο όλοι οι εφοδιασμοί πλοίων οι οποίοι γίνονται σε πλοία που είναι ελλιμενισμένα σε λιμάνια τρίτων χωρών [όχι όμως και για αυτά που βρίσκονται σε Ευρωπαϊκά λιμάνια γιατί θα είναι εύκολη η ανακάλυψη της απάτης μας από τους κουτόφραγκους] βαφτίζονται ως εμπορικές εξαγωγές.
    Η απάτη έγκειται στο γεγονός ότι εμπορική εξαγωγή σημαίνει είσοδο συναλλάγματος άρα αύξηση του ΑΕΠ.
    Για τα εφόδια πλοίων δεν υπάρχει όμως εμπορική συναλλαγή καθ' όσον είναι πράξη εσωτερική των πλοιοκτητών.
    Χαρακτηριστικα αναφέρω ότι από το Ελ. Βενιζέλος έχουν πραγματοποιηθει περίπου 30.000 εξαγωγές το 2014 και το 90% είναι εφοδιασμοί πλοίων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς; Τι σχέση έχω εγώ με αυτούς που περιγράφεις; Οι αντωνοβαγγέληδες και οι στουρναροπροβόπουλοι έχουν σχέση μ' αυτούς κι όλοι μαζί πλουτίζουν από όσα μου κλέβουν.

      Διαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]