Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Πέτρος Δούκας: Ανόητοι και επικίνδυνοι οι οικονομικοί σύμβουλοι του πρωθυπουργού!

Ο Πέτρος Δούκας διαψεύδει τα περί απειλών από “κυβερνητικούς κύκλους” ώστε να αναιρέση την απόφαση του να προσφύγει στην δικαιοσύνη εναντίον των βουλευτών της εξεταστικής του Βατοπαιδίου. “Δεν έχω να φοβηθώ για τίποτα, δεν έχω καν βουλευτική ασυλία”, δηλώνει. “Αυτοί που φέρονται σύμφωνα με δημοσιεύματα να πήγαν πανικόβλητοι στις φτερούγες του Μαξίμου ζητώντας προστασία, να υποστούν τις συνέπειες!”

Ο τ. υφυπουργός οικονομικών όμως δεν σταματά εδώ. Αντίθετα περνά στην αντεπίθεση για τις επιλογές της κυβέρνησης Καραμανλή και δηλώνει ότι επί των ημερών του, το κόστος δανεισμού ήταν με spread 29 μονάδων βάσης, ενώ το εύρος αποπληρωμής έφτασε και τα 50 έτη! Στον αντίποδα τώρα δεν μπορούμε να δανειστούμε ούτε με 1000 μ.β. και μιλάμε για 6μηνα!

Σημειώνει δε ότι όσοι πρότειναν στον πρωθυπουργό να μιλήσει για “λάθος στοιχεία” και Greek Statistics, είναι ανόητοι και επικίνδυνοι, αφού αυτή η παραδοχή θα ανοίξει βιομηχανία αγωγών εις βάρος της χώρας.

Διαβάστε τις λύσεις που προτείνει αλλά και τι απαντά στην ενδεχόμενη επιστροφή του στην πολιτική:

- Πως αποτιμάται κατά τη γνώμη σας η διακυβέρνηση Καραμανλή στον οικονομικό τομέα;

Η Κυβέρνηση Καραμανλή παρέλαβε από την εικοσαετία του ΠΑΣΟΚ μια απελπιστική κατάσταση, κρυφά ελλείμματα, κρυφά χρεή, διαλυμμένη δημόσια διοίκηση. Χρειαζόντουσαν μεγάλες ρήξεις και ανατροπές, αλλά έλειπε το θάρρος και κάπου και η τεχνογνωσία. Όταν δεν έχεις γνώσεις από διοίκηση και οικονομία, τότε το πολιτικό κόστος σου φαίνεται βουνό, γιατί δεν έχεις τις σωστές απαντήσεις. Η έλλειψη θάρρους είναι αποτέλεσμα της έλλειψης γνώσης και προϋπηρεσίας. Χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία.

-Θα κατέλθετε υποψήφιος στις επόμενες εκλογές;

Δεν είμαι απ’ τους πολιτικούς που όταν βρεθούν εκτός Βουλής, απλά περιμένουν πως θα ξαναγυρίσουν. Ούτε μπήκα στη Βουλή απένταρος και ανεπάγγελτος. Μην ξεχνάτε πως πριν η Νέα Δημοκρατία μου ζήτησε να κατέβω στις εκλογές του 2004, ήμουν γενικός Διευθυντής της Σίτιμπανκ στην Ελλάδα, Πρόεδρος του ΔΣ της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ. Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΡΙΚΣΟΝ, Πρόεδρος του ΔΣ της συνδρομητικής τηλεόρασης ΝΟΒΑ/ΦΙΛΜΝΕΤ, συν-Πρόεδρος του ΔΣ της ΠΕΠΣΙΚΟ και της ΚΑΠΙΤΑΛ ΠΑΡΤΝΕΡΣ. Και οικονομικός σύμβουλος μεγάλων τραπεζών. Παραιτήθηκα από αυτές τις θέσεις για να βοηθήσω την παράταξη. Τώρα επανήλθα στον ιδιωτικό τομέα και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Αλλά ποτέ μην λες ποτέ.

- Πόσο τελικά είναι το χρέος της χώρας μας σήμερα;

Το χρέος που καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε είναι τεράστιο,

  • 346 δισεκ ευρώ (περίπου 120 χιλιάδες ευρώ για κάθε τετραμελή οικογένεια), συν τα πάνω από
  • 30 δισεκ ευρώ εγγυήσεις που έχει δόσει το Δημόσιο για διάφορα δάνεια. Σε αυτά να προσθέσουμε τα επιπλέον
  • 5 δισ.ευρώ που χρωστάει το Δημόσιο σε κατασκευαστές, φαρμακέμπορους, στους ΟΤΑ, τα ΚΤΕΛ, κλπ, και τα
  • 260 δισεκ. χρέους του ιδιωτικού τομέα και των επιχειρήσεων (δηλαδή επιπλέον 95 χιλ.ευρώ ανά τετραμελή οικογένεια). Αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος του βάρους…Να προσθέσουμε επίσης τα πάνω από
  • 200 δισεκ.ευρώ ανοίγματα των ασφαλιστικών ταμείων που απαιτούν επιχορηγήσεις από το κεντρικό δημόσιο της τάξης των 14 δισεκ.ευρώ ετησίως…

Σε κάθε περίπτωση η Κυβέρνηση πρέπει να επικαιροποιήσει και να μας ενημερώσει επίσημα για ΟΛΑ τα παραπάνω μεγέθη ξεχωριστά.

- Τι σημαίνει αυτό για τις επενδύσεις;

Το ύψος του χρέους είναι αποτρεπτικός παράγοντας για την προσέλκυση διεθνών κεφαλαίων και επενδύσεων. Όπως έγραφε το 1817, ο μεγαλύτερος ίσως οικονομολόγος που έξησε ποτέ ο David Riccardo, «οι διεθνείς επενδυτές αντιλαμβάνονται πως αν επενδύσουν σε ένα καταχρεωμένο κράτος, θα επιμερισθεί και σε αυτούς το κόστος της εξυπηρέτησης του χρέους αυτού.»

Γι’ αυτό και είμαστε οι τελευταίοι στην Ευρώπη στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

- Θα αποφύγουμε τελικά τη νέα χρεοκοπία;

Τα ανοίγματα που ανέφερα και παράθεσα παραπάνω, είναι πολύ δύσκολο να εξυπηρετηθούν. Δεκαετίες ψευτο-φιλολαϊκισμού με δανεικά και αγκυλώσεων στην δημόσια διοίκηση και την αγορά εργασίας δεν ξεπερνιώνται με 2-3 χρόνια αυστηρότερης διαχείρισης. Αλλά οι ριζοσπαστικές αλλαγές πρέπει να προχωρήσουν άμεσα.

Απ’ την άλλη πλευρά, ευτυχώς και οι Ευρωπαίοι αντιλαμβάνονται πως αν η Ελλάδα χρεοκοπήσει τότε μάλλον θα συμπαρασύρει ο πανικός και τα άλλα ασθενικά κράτη. Αντιλαμβάνονται τα προβλήματα στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία, την Ισπανία {η οποία έχει το αβαντάζ ότι πάνω από το 50% του δανεισμού της καλύπτεται από την εσωτερική της αγορά!}, αλλά και την Ιταλία που το 2011 έχει να αντιμετωπίσει λήξεις ομολόγων που πλησιάζουν τα 110 δισεκ. ευρώ. Ίσως αργότερα ακόμα και την Ιαπωνία, της οποίας το χρέος έχει φθάσει τα 200% του ΑΕΠ της! Γι’ αυτό νομίζω πως και οι Ευρωπαίοι θα καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, αλλά διαισθάνομαι πως έχουν αρχίσει να εξαντλούν την υπομονή τους με την αδυναμία πολλών Υπουργών της Κυβέρνησης να δείξουν δραστικό μεταρρυθμιστικό έργο.

Να σας θυμίσω επίσης πως όταν ήμουν Υφυπουργός Οικονομικών, είχαμε καταφέρει να δανείζεται το Ελληνικό Δημόσιο με το ίδιο κόστος με την Ιταλία, ενώ τώρα με 600 μ.β. ακριβότερα! Δανειζόμασταν με σπρέντ 29 μ.β. (0,29%) ακριβότερα από την Γερμανία, ενώ τώρα δεν μπορούμε καν να δανειστούμε ούτε με 1000 μ.β. ακριβότερα. Καταφέρναμε να δανεισθούμε για διάρκεια 30 και 50 ετών, ενώ τώρα με το ζόρι για έξι μήνες. Το όφελος του Δημοσίου από τα 30-ετή και 50-ετή δάνεια που συνάψαμε ξεπερνάει τα 7 δισεκ. ευρώ!!

- Όσον αφορά τη φιλοσοφία των μέτρων

  • Η Κυβέρνηση επικεντρώνεται σε εισπρακτικά μέτρα. Αλλά οι πολίτες και οι επιχειρήσεις δεν έχουν άλλες δυνατότητες. Το ΦΠΑ παλαιότερα κάποιοι το έκλεβαν από συνήθεια και από ελαστικότερη ηθική. Σήμερα επειδή δεν μπορούν να τα φέρουν βόλτα, επειδή πρέπει να πληρώσουν υπαλλήλους, να σώσουν την επιχείρησή τους, να ταίσουν τα παιδίά τους.
  • Όσον αφορά τις δαπάνες, τώρα αρχίζει πιο ουσιαστική προσπάθεια. Αλλά για παράδειγμα, η περικοπή των δαπανών στα νοσοκομεία και για τα φάρμακα θα αποδειχθεί ανεπαρκής εφόσον δεν υπάρχει κανένα σοβαρό ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης κάθε παραγγελίας φαρμάκων, αντιδραστηρίων, ορθοπεδικού υλικού, κλπ. Η σημερινή κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, όχι μόνο όσον αφορά τις τιμές, αλλά ακόμη περισσότερο όσον αφορά την ‘κατανάλωση’. Η έλλειψη ηλεκτρονικού ελέγχου στις παραγγελίες και την κατανάλωση έχουν συμβάλλει στγη δημιουργία εστιών διαφθοράς.

Όσον αφορά τους εργαζόμενους και τις ΔΕΚΟ.

Αντίθετα με ότι νομίζουν οι περισσότεροι, εργοδότης των εργαζομένων δεν είναι ούτε η επιχείρηση, ούτε η Κυβέρνηση, ούτε το Κράτος, ούτε το Κόμμα. Είναι οι ‘πελάτες’ κάθε επιχείρησης. Αυτοί που πληρώνουν από την τσέπη τους για να αγοράσουν τα προϊόντα της. Αν δεν υπάρχουν πελάτες, τότε η επιχείρηση δεν έχει αντικείμενο ύπαρξης. Αιμορραγεί και αποζητά στήριξη από το Κράτος. Δηλαδή τους φορολογούμενους. Αλλά και αυτοί έχουν πλέον ξεπεράσει κατά πολύ την δυνατότητα να στηρίξουν όχι μόνο τις ΔΕΚΟ, αλλά και την στοιχειώδη λειτουργία του Κράτους. Παιδεία, Νοσήλεια, Άμυνα.

Τι θα μπορούσε να κάνει η Κυβέρνηση;

Μαζικές αποκρατικοποιήσεις, και εννοώ μαζικές και άμεσες, συνέχιση της απελευθέρωσης των εργασιακών σχέσεων ώστε οι αμοιβές να είναι ανάλογες του έργου που παράγεται και των εσόδων της επιχείρησης, επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας ώστε να ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες δυνατότητες κάθε επιχείρησης και να μην καταδικάζουν τις επιχειρήσεις και όλους τους εργαζομένους, άμεση μείωση του αριθμού των δικαιολογητικών για κάθε αίτηση, βελτίωση των συντελεστών δόμησης, εξίσωση των τιμών πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, ηλεκτρονική μέτρηση και παρακολούθηση κάθε δαπάνης για την υγεία, κλείσιμο των ΔΕΚΟ που εδώ και δεκαετίες δεν έχουν καταφέρει να ανασυγκροτηθούν, περιορισμός της σπατάλης στους δήμους και αυστηρότατος έλεγχος των οικονομικών τους με εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης, κλπ.

1. Κάποια συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να ανταποκριθούμε στις σημερινές προκλήσεις και να δώσουμε νέα πνοή στην ελληνική οικονομία:

  • Αυστηροποίηση των διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα, ώστε οι ‘κακοί’ υπάλληλοι να αποχωρύν από την υπηρεσία. Όποιος δεν εργάζεται φιλότιμα, όποιος είναι συστηματικά ‘κοπανατζής’ να αποχωρεί από τον Δημόσιο τομέα.
  • αποποινικοποίηση των ακάλυπτων επιταγών και αντικατάσταση της σχετικής νομοθεσίας μας με κάποια παραλλαγή αυτής των ΗΠΑ.
  • Κατάργηση του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερώτητας που είναι παγκόσμια ελληνική ευρεσιτεχνία και καταταλαιπωρεί τους συμπολίτες μας. Οι φορολογικές διαφορές των πολιτών με το Δημόσιο δεν μπορεί να είναι φρένο στις προσπάθειές τους.
  • Τέρμα στα αυθαίρετα: Κάθε αρμόδιος υπάλληλος να ‘χρεώνεται’ μια περιοχή που θα την παρακολουθεί συστηματικά δορυφορικά και με επιτόπιους ελέγχους. Οι ποινές για τους παραβάτες να είναι άμεσες και αυστηρότατες. Για τα διακατεχόμενα ή καταπατημένα ακίνητα και για τα ‘αυθαίρετα’ κτίσματα και τους ‘οικισμούς’ που στην πράξη υπάρχουν για πάνω από 25 χρόνια να θεσμοθετηθεί η ‘τακτοποίησή’ τους, αλλά με την σύμφωνη γνώμη της τοπικής αυτοδιοίκησης και για όσες περιπτώσεις δεν αποτελούν ‘καραμπινάτες΄αυθαιρεσίες, κλπ. Από το 2005 είχα καταθέσει λεπτομερείς προτάσεις για το θέμα αυτό που αφορά 300 χιλιάδες φτωχότερους, κυρίως, συμπολίτες μας. Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας θα αποκτήσουν καθαρούς τίτλους ιδιοκτησίας.
  • Μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έκδοση αδειών κατά 50% μέσα στο επόμενο εξάμηνο.
  • Εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος για κάθε παραγγελία φαρμάκων, αντιδραστηρίων, ορθοπεδικού υλικού, κλπ. Η σημερινή κατάσταση είναι εκτός ελέγχου, όχι μόνο όσον αφορά τις τιμές, αλλά ακόμη περισσότερο όσον αφορά την ‘κατανάλωση’. Η έλλειψη ηλεκτρονικού ελέγχου στις παραγγελίες και την κατανάλωση έχουν συμβάλλει στγη δημιουργία εστιών διαφθοράς.
  • Μείωση κατά 30% της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Δεν χρειάζεται να οργανώνουν τόσες φιέστες και να λειτουργούν με τόσο υψηλό κόστος με τα χρήματα των φορολογουμένων. Τα Ελληνικά πολιτικά κόμματα επιχορηγούνται δεκαπλάσια από τα αντίστοιχα Βρετανικά.

2. Λαϊκός Καπιταλισμός

Προτείνω να μοιρασθεί όλη η κρατική περιουσία που σήμερα αποτελματώνεται και απαξιούται στους πολίτες…Πως;

Ζητάμε από τους πολίτες νέους φόρους, χωρίς να τους δίνουμε τίποτα. Έχω προτείνει να μετοχοποιηθούν όλες οι δημόσιες επιχειρήσεις και φορείς που έχουν εμπορικό αντικείμενο, να εισαχθούν οι μετοχές τους με συνοπτικές διαδικασίες στο ΧΑΑ (είχα περάσει σχετικό νόμο το 1993), να μοιρασθούν οι μετοχές τους στα 11 εκατομμύρια ελλήνων που θα μπορούν ελεύθερα να τις διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο. Τουριστικά Ακίνητα, Ολυμπιακά Ακίνητα, Κτηματική Εταιρεία, Λιμάνια, Αεροδρόμια, Μετρό, Προαστιακός, Κρατικά Λαχεία, ΟΔΙΕ, κ.α., θα μπορούσαν να αποδοθούν κατευθείαν στους πολίτες. Τυχόν κολοσσοί που θα ενδιαφερόντουσαν να επενδύσουν και να αποκτήσουν τον καταστατικό έλεγχο θα απευθύνοντο κατευθείαν στους πολίτες και όχι σε άσχετους υπουργούς.

3. Για την εξεταστική για την οικονομία

ΜΟΛΙΣ Η ΒΟΥΛΗ ‘ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ’ –με την ίδια επιπολαιότητα που χειρίστηκε την υπόθεση Βατοπεδίου- ΠΩΣ «ΝΑΙ ΤΑ ΓΚΡΗΚ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΣ ΕΞΑΠΑΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΕΥΡ.ΕΝΩΣΗ», ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΓΩΓΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ, ΑΠ’ ΟΣΟΥΣ ΕΠΕΝΔΥΣΑΝ ΣΕ ΚΡΑΤΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ ΚΑΙ ΕΧΑΣΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΣΑΝ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΑΝΟΗΣΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ !!!

Προτείνω να ανατεθεί σε επιτροπή σοφών υπό τον Κύπριο νομπελίστα κ. Πισσαρίδη και τον Λουκά Παπαδήμο, να ερευνήσουν σε βάθος τι και από πότε πήγε στραβά. Τα άλλα είναι ανοησίες που θα μας εκθέσουν διεθνώς. Ο Πρωθυπουργός πρέπει να συμβάλλει στην ένωση των δυνάμεων της χώρας και όχι στον αλληλοσπαραγμό.

4. Κύριε Δούκα δηλώσατε ότι θα στραφείτε δικαστικά εναντίον συγκεκριμένων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που συμμετείχαν στην εξεταστική επιτροπή για την υπόθεση της Μονής Βατοπεδίου. Για ποιο λόγο και γιατί μόνο εναντίον των συγκεκριμένων;

Γιατί αυτοί ήταν οι επικεφαλής και οι ‘ανάδοχοι’ της προσπάθειας συκοφάντησης και κατάχρησης εξουσίας. Το ψέμμα και η κατασκευή ενόχων για να είναι αρεστοί στο καθεστώς και να υπουργοποιηθούν είναι διαφθορά από μόνη της.

5. Τώρα που έχει περάσει αρκετός χρόνος από την στιγμή που ξέσπασε η υπόθεση, πιστεύετε ότι έκανε λάθη η προηγούμενη κυβέρνηση στον χειρισμό της; Και σε ποια κατεύθυνση;

Αντί να την χεριστούμε όπως έπρεπε και στην πραγματική της βάση, αφήσαμε την υπόθεση να ξεφύγει και να την ‘αναλάβει’ η αντιπολίτευση που ξεπέρασε κάθε όριο συκοφαντίας, φαντασίας και αθλιότητας. Ο Πρωθυπουργός δήλωσε πως τάχα δεν τον νοιάζει να ματώσει και το ΠΑΣΟΚ, αλλά στην πράξη διώκει τους πολιτικούς του αντιπάλους, σπέρνει την διχόνοια και καλύπτει απροκάλυπτα τα μαύρα ταμεία του ΠΑΣΟΚ απ’ την Ζήμενς….

7. Για τις Εξεταστικές

Οι εξεταστικές εξάντλησαν την χρησιμότητά τους. Χαρακτηρίστηκαν από κομματική εμπάθεια… Κατέληξαν σε φιάσκο… Και όλοι οι πρόεδροι των εξεταστικών που έπαιξαν το κομματικό τους ρόλο υπουργοποιήθηκαν ή στόχευαν στην υπουργοποίησή τους!!! Ανταμείφθηκαν για τις καλές κομματικές τους υπηρεσίες... Ήταν εξεταστικές επιτροπές κομματικής ‘νομιμοφροσύνης’ και όχι αναζήτησης της αλήθειας. Στην περίπτωση του Βατοπεδίου δεν βρέθηκε τίποτα που να ενοχοποιεί υπουργό, ούτε που να κατέδειξε την παραμικρή δολιότητα. Όχι μόνο δεν βρέθηκε ένα ευρώ, αλλά ούτε καν κατήγγειλε κανείς πως πληρώθηκε ή διακινήθηκε ένα ευρώ σε πολιτικό πρόσωπο (όπως ομολογήθηκε στην υπόθεση της Ζήμενς)… Το ΠΑΣΟΚ θέλει να αποκρύψει αυτά που έγιναν με τους δικούς της στη Ζήμενς και πάση θυσία πάει να φορτώσει στη Νέα Δημοκρατία την υπόθεση του Βατοπεδίου και των ομολόγων. Το ΠΑΣΟΚ έκανε κατάχρηση της εξουσίας του. Πλειοψηφία, λέει, είμαστε και όποιον θέλουμε ενοχοποιούμε.

ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φυσικά και είμαι υπέρ της διαφάνειας σε όλα, αλλά όχι όπως πάει να γίνει τώρα. Ο τρόπος που θα γίνει με αλληλο-καταγγελίες και οξύτατες αντιπαραθέσεις σε κομματική βάση θα μας αποδυναμώσει κάθε εναπομένουσα διαπραγματευτική δύναμη για τα οικονομικά, αλλά κυρίως για τα εθνικά μας θέματα. Και οι ξένοι θα δείχνουν το δάκτυλο στα πολιτικά κόμματα και θα λένε «μα, εσείς οι ίδιοι βγάζετε τα μάτια σας»… με τι κύρος θα διεκδικήσουμε τα εθνικά μας δίκαια όταν αλληλο-υπονομευόμαστε και βγάζουμε –εμείς οι ίδιοι- τέτοια εικόνα προς τα έξω… ; Οδηγούμαστε σε πολύ επικίνδυνους δρόμους. Τούρκοι και Σκοπιανοί μάλλον πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους… Απορώ πως ο πρωθυπουργός δεν έχει εκτιμήσει όλες αυτές τις παραμέτρους, παρά την συναινετική διάθεση της Νέας Δημοκρατίας.

ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Αν θέλουμε διαφάνεια και ‘γνώση’, πρέπει να τα εξετάσουμε όλα από την περίοδο του «Τσοβόλα δόστα όλα», την διαχείριση μιας σειράς από υποθέσεις από το Καζίνο του Φαλήρου, του Β’ ΚΠΣ, τις απίθανες υπερβάσεις στο κόστος όλων των δημοσίων και ολυμπιακών έργων, μεχρι το με τι στοιχεία μπήκαμε στην ΟΝΕ, τα περίφημα swaps της Goldman Sachs [όπου το Ελληνικό Δημόσιο υπέστη επιπλέον ζημίες 1 δισεκ ευρώ από την δυσμενή εξέλιξη των συναλλαγματικών ισοτιμιών σε αυτά τα swaps], άλλες παραποιήσεις στοιχείων της περιόδου 1999-2003 [αντίτιμα, υποβρύχια, Ολυμπιακά Έργα, Κτηματολόγιο, Κουρουπητό, εξοπλιστικά προγράμματα, κλπ] και φυσικά ότι αφορά και την διαχείριση της Νέας Δημοκρατίας. Αντιλαμβάνεται κανείς τι επιπλέον ζημιά θα υποστεί η κακή εικόνα της χώρας μας από μας τους ίδιους. Με τι κύρος θα διαπραγματευθούμε οποιοδήποτε εθνικό θέμα και θα ‘βάλουμε βέτο’;




Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]