Ο Παπακωνσταντίνου "τινάζει στον αέρα" τις ΔΕΚΟ
- Η ανικανότητα της κυβέρνησης να στηρίξει τις ΔΕΚΟ οδηγεί στην τερατώδη αύξηση των τιμολογίων
- "Δεν θα ανέβουν τα τιμολόγια των ΔΕΚΟ", μας έλεγαν πριν λίγο καιρό αυτοί που σήμερα εξαναγκάζουν τις ΔΕΚΟ να αναζητήσουν τρόπους επιβίωσης στις τσέπες των πολιτών
Τι γινόταν μέχρι σήμερα; Κάθε μήνα οι ΔΕΚΟ έπαιρναν δάνεια, με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου για να πληρώσουν τους μισθούς. Με τον τρόπο αυτό διογκώνονταν το δημόσιο χρέος, κάτι που η κυβέρνηση θέλει με κάθε τρόπο να σταματήσει.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες μας, οι αρμόδιοι υπουργοί που έχουν στην αρμοδιότητά τους ΔΕΚΟ, έχουν λάβει εντολή, σε συνεργασία με τις διοικήσεις, να βρουν τρόπους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.
Το πρόβλημα με την ΕΘΕΛ ήταν τέτοιου τύπου και πολλοί υποστηρίζουν ότι η καθυστέρηση καταβολής των μισθών ήταν μια επιλογή για να σταλεί το μήνυμα και στην ΕΘΕΛ, αλλά και σε όλες τις άλλες ΔΕΚΟ, κυρίως στους εργαζόμενους, ότι κάποια πράγματα θα αλλάξουν. Εκείνο που δεν θα αλλάξει είναι η υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει τους μισθούς στις ΔΕΚΟ, αλλά θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα τους εξασφαλίζει.
Όλοι μιλούν για νοικοκύρεμα, αλλά κανένας δεν διευκρινίζει ακριβώς τι σημαίνει αυτό. Ούτε και ο Γιώργος Πεταλωτής, σε ραδιοφωνική του συνέντευξη, δεν θέλησε να μας φωτίσει. Οι πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι το μάρμαρο θα πληρώσουμε καταναλωτές και εργαζόμενοι.
Θα γίνουν οικονομίες κλίμακος, εξυγίανση των δημοσίων επιχειρήσεων, ενώ θα καταρτιστεί και σχέδιο ανάπτυξής τους.
Στον τομέα των συγκοινωνιών, για παράδειγμα, θα υπάρξει ανακατανομή του προσωπικού, αλλά, πολύ πιθανό και περικοπή των λεγόμενων «δευτερευουσών απολαβών», δηλαδή των υπερωριών, πλασματικών ή μη. Το ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο στην ΕΘΕΛ είναι 48.000 Ευρώ και στον ΗΣΑΠ 75.000 Ευρώ, τα οποία θεωρούνται πολύ μεγάλα ποσά. Παράλληλα, και εφόσον τέτοιου είδους μέτρα δεν λύσουν το πρόβλημα, θα υπάρξει προσπάθεια μείωσης της συμμετοχής του δημοσίου στην επιδότηση του εισιτηρίου, που σημαίνει ότι θα αυξηθούν αμέσως οι τιμές των εισιτηρίων σε όλα τα μεταφορικά μέσα.
Η τάση είναι να μειωθεί η συμμετοχή του δημοσίου από το 75% που είναι σήμερα στο 60% που ισχύει στην Ευρώπη. Ήδη μιλάμε για μια αύξηση της τάξεως του 15% στα εισιτήρια. Αύξηση που πρέπει να λογίζεται ως νέα αφαίρεση εισοδήματος από μισθωτούς και συνταξιούχους, οι οποίοι είναι και οι βασικοί καταναλωτές συγκοινωνιακών υπηρεσιών.
Οι τελευταίες πράξεις πριν το γενικό ξεπούλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι φανερό. Και οι διαψεύσεις πληθαίνουν. Όταν ακούς διάψευση πώλησης μιας ΔΕΚΟ, ξέρεις ότι σε περίπου ένα μήνα θα ανακοινωθεί επίσημα.
ΑπάντησηΔιαγραφή