Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Πικρές αλήθειες για τις κλειστές Εκκλησίες


Του Γιώργου Θεοχάρη

Πολλά ακούγονται και γράφονται ήδη μετά την επιβολή μέτρου απαγόρευσης «της τέλεσης κάθε είδους λειτουργιών και ιεροπραξιών στους θρησκευτικούς χώρους λατρείας για το χρονικό διάστημα από 16.3.2020 έως 30.3.2020», όπως ακριβώς είναι ο τίτλος της απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων, και Υγείας.

Μερίδα του πολιτικού κόσμου και του τύπου έσπευσαν να επικροτήσουν θερμά την απόφαση της Κυβέρνησης, γιατί έτσι «έβαλε την Εκκλησία στη θέση της».
Μερίδα της ιεραρχίας έσπευσε να δηλώσει κατανόηση και υποταγή στην απόφαση της Πολιτείας.
Μάλιστα κάποιοι ιεράρχες έλεγαν ότι οι όποιες αντιδράσεις υπάρχουν θα εξανεμιστούν, μπροστά στην αποκορύφωση των κρουσμάτων.
Άλλοι πάλι ιεράρχες αντέδρασαν ήδη σθεναρά και έντονα.

Προσωπικά πιστεύω ότι το θέμα είναι απλό.Η Πολιτεία μπορεί, στο πλαίσιο της ευθύνης της για την υγεία του συνόλου της κοινωνίας, να απαγορεύει συναθροίσεις μέχρι ένα ορισμένο αριθμό ανθρώπων, όπως έχει κάνει για τα σούπερ-μάρκετ, τα εστιατόρια, τις καφετέριες κλπ. Όμως δεν μπορεί να απαγορεύει την πράξη.Ας πάρουμε ένα απλό παράδειγμα.


Μπορεί κάποιος να μου πει: εδώ η Πολιτεία έκλεισε τα εστιατόρια και τις καφετέριες, δεν θα κλείσει τους ναούς;
Η απάντηση είναι ότι στα εστιατόρια και στις καφετέριες δεν απαγόρευσε την πώληση φαγητού ή καφέ. Η πώληση επιτρέπεται εάν είναι πακέτο (delivery, take away).
Απαγόρευσε τον συγχρωτισμό ανθρώπων, που είναι και ο πραγματικός κίνδυνος για την υγεία. Ο,τι δεν θέτει σε κίνδυνο την δημόσια υγεία, δεν το απαγόρευσε.

Στις εκκλησίες όμως η Πολιτεία προβαίνει σε μία πράξη πρωτοφανή: απαγορεύει την ίδια την εκκλησιαστική πράξη!
Δηλαδή είναι σαν να λέει: δεν με νοιάζει εάν κινδυνεύει η υγεία των πιστών από την εκκλησιαστική πράξη ή δεν κινδυνεύει, εγώ σου απαγορεύω την θρησκευτική πράξη σου εν γένει, όχι αυτό που αποτελεί τον δημόσιο κίνδυνο.

Για παράδειγμα, μπορεί να πάει κάποιος πιστός στον ναό να εξομολογηθεί;
Η εξομολόγηση είναι ιεροπραξία. Άρα, με το γράμμα του νόμου απαγορεύεται, έστω και εάν δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, αφού ο πιστός μπορεί να εξομολογηθεί σε απόσταση 2 μέτρων από τον παπά και ο παπάς μπορεί να του διαβάσει συγχωρητική ευχή από την απόσταση αυτήν.

Απαγορεύει ακόμη έναν εσπερινό ή έναν όρθρο ή χαιρετισμούς, ακόμη και εάν στον ναό μέσα είναι πέντε άνθρωποι σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους.
Στις ακολουθίες αυτές δεν προβλέπεται από το τυπικό καμία επαφή των πιστών με τον παπά ή μεταξύ τους.

Για αυτό η απόφαση αυτή της Πολιτείας στην πραγματικότητα δεν στοχεύει την προστασία από την εξάπλωση της νόσου, αλλά την ίδια την θρησκευτική πράξη και την δημόσια εκδήλωση της.
Η απόφαση αυτή ευθυγραμμίζεται στην από αρκετά χρόνια παλιότερα εκδηλωμένη πρόθεση της Πολιτείας να καταστήσει την θρησκευτική πράξη μία καθαρά ατομική εκδήλωση και υπόθεση, και να απαγορεύσει την δημόσια εκδήλωση της.

Για αυτό είναι στην πραγματικότητα ο πρόδρομος φοβερών διωγμών εναντίον της εκδήλωσης των ατομικών θρησκευτικών πεποιθήσεων.

Δεν μπορεί να είναι νόμιμη, αφού, χωρίς να περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην αποτροπή κινδύνων για την δημόσια υγεία, αλλά επεκτεινόμενη σε όλες σχεδόν τις θρησκευτικές ιεροπραξίες (πλην των κηδειών), όχι απλά περιορίζει και φαλκιδεύει, αλλά ουσιαστικά ακυρώνει το δικαίωμα του ανθρώπου να εκδηλώνει έμπρακτα τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις.

Με άλλα λόγια το μέτρο δεν είναι μέτρο υγειονομικό, αλλά αντιθρησκευτικό.

VimaOrthodoxias


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

13 σχόλια :

  1. "Απαγορεύει ακόμη έναν εσπερινό ή έναν όρθρο ή χαιρετισμούς, ακόμη και εάν στον ναό μέσα είναι πέντε άνθρωποι σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους."


    Νομιζω οτι εδω εγκειται το προβλημα για την δημοσια υγεια.

    Ποιος θα εγγυηθει οτι αυτοι οι 5 θα παραμεινουν 5, και οχι 15,25,35,105.

    Ειδικα αν προκειται για ηλικιωμενους, που ειναι και οι πιο ευπαθεις!

    Ειναι αποδεδειγμενο ομως εδω και δεκαετιες οτι οι πολιτικαντηδες δεν δινουν καρφι για τον γηγενη

    πληθυσμο και τις πεποιθησεις του παρα μονο για τους αλλοφυλους λαθροεισβολεις.

    Πιο ουσιωδες ειναι το ζητημα κατα ποσο οι λαθροεισβολεις θα μεταφερθουν απο τα νησια στην

    ενδοχωρα και αν οι ξεφτυλισμενοι πολιτικαντηδες θα "ανεχονται" συγκεντρωσεις των "αντιφασιστων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενώ όταν πρόκειται για τα Supermarket δεν υπάρχει κίνδυνος... Κοροϊδευόμαστε...

      ΙΩΑΝΝΗΣ

      Διαγραφή
    2. "Ποιος θα εγγυηθει οτι αυτοι οι 5 θα παραμεινουν 5, και οχι 15,25,35,105."
      ΟΠΟΙΟΣ ΤΟ ΕΓΓΥΑΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΑ SUPER MARKET!

      Διαγραφή
  2. @ Ιωαννη και Δαναη,

    στα Supermarket ο κοσμος παει διοτι τιθεται θεμα επιβιωσης.

    Αυτο δεν ισχυει για την Εκκλησια.

    Δεν θεωρω υπερβολικο το να μην πανε οι πιστοι για 2 εβδομαδες στην Εκκλησια, παρολο που εχω ηδη

    γραψει οτι οι πολιτικαντηδες δεν δινουν δεκαρα τσακιστη για την ιστορικη και θρησκευτικη μας

    συνειδηση.

    Υπαρχει εν τουτοις αποδειξη οτι η Θεια Κοινωνια σκοτωνει τον κοροναϊο;

    Ή μηπως τελικα απο ενα και μονο κρουσμα ,κολλησουν και οι υπολοιποι πιστοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από την απάντησή σου καταλαβαίνω ότι δεν αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει πείνα για κοινωνία με τον Ιησού.

      "Ουκ επ' άρτω μόνο ζήσεται άνθρωπος".

      Όσο για την Θεία Κοινωνία, ρώτα τον παπά της Σπιναλόγκα και τους Ιερείς που κοινωνούν ασθενείς.

      Κατάλαβα ένα πράγμα: ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ.

      ΙΩΑΝΝΗΣ

      Διαγραφή
    2. Γι'αυτο πρεπει να πεθανω..

      Διαγραφή
    3. Τι είναι αυτά που λες, ΓΜ; Είπα κάτι τέτοιο; Μακράν εμού!

      Ούτε εσύ πρέπει να πεθάνεις, ούτε κι εγώ όμως φίλε μου. Ούτε να διώκομαι για την πίστη μου. Διότι μέχρι στιγμής, εσείς μας χτυπάτε. Μας χλευάζετε, μας περιφρονείτε, μας πολεμάτε, μας προσβάλλετε. Αυτά που εσείς θεωρείτε σωστά είναι για εμάς εφιάλτης. Δεν θέλουμε να ζούμε σε ένα κράτος που πολιτεύεται έτσι. Κατάλαβέ το, νοιώθουμε υπό διωγμό. Κι εμείς απλά υπομένουμε. Όμως δεν σας εμπιστευόμαστε.

      Το έθνος μου είναι διχασμένο, και κλαίω γι' αυτό. Δεν αρχίσαμε εμείς όμως, φίλε. Εσείς αρχίσατε. Όχι τώρα, εδώ και πολύ καιρό. Τώρα χαίρεστε, νομίζετε ότι νικάτε, ότι θα μας ταπεινώσετε. Χτυπήστε κι άλλο, δε σας φοβόμαστε. Και περιμένουμε χειρότερο διωγμό. Τον Ιησού πάντως εμείς δεν θα τον προδώσουμε. Ούτε την Ελλάδα.

      ΙΩΑΝΝΗΣ

      Διαγραφή
    4. Εγω χτυπαω εσας; Ποιοι ειστε εσεις;

      Τι αρχισα εγω; Μαζι με ποιους;

      Να διχαζω το εθνος;

      Απο ποτε;

      Επειδη εχω διαφορετικη αποψη για το συγκεκριμενο θεμα;

      Και επειδη εχω διαφορετικη αποψη,αυτο με κανει προδοτη του Ιησου και της Ελλαδας;(!!)

      Ειμαστε με τα καλα μας εδω περα;

      Διαγραφή
  3. Είμαι Χριστιανός Ορθόδοξος. Ομολογώ Ιησού, Εσταυρωμένο και Αναστάντα. Είμαι Έλληνας, μέλος και κοινωνός του ελληνικού έθνους.

    Δεν άρχισες εσύ. Δε διχάζεις εσύ το έθνος. Άλλοι άρχισαν, πριν πολύ καιρό - ακόμα και μέσα από την ηγεσία του κλήρου. Ο διχασμός υπάρχει και φυσικά δεν τον δημιούργησες εσύ.

    Το να κλείσουν οι εκκλησίες, να μη γίνεται Θ. Λειτουργία, είναι ευθεία επίθεση εναντίον της πίστης μου. Εσύ συμφώνησες με αυτήν την επίθεση.

    Είναι δικαίωμά σου να έχεις όποια άποψη θέλεις για οποιοδήποτε θέμα, και είναι δικαίωμά σου να την διατυπώνεις. Δικαίωμά σου αναφαίρετο και απόλυτα σεβαστό από εμένα.

    Είναι όμως δικαίωμά μου να κρίνω και να αποφασίσω αν είσαι σύμμαχος μου ή όχι. Και στο συγκεκριμένο, διαπίστωσα ότι είσαι με αυτούς που είναι εναντίον της πίστης μου. Δεν προκάλεσες εσύ τίποτε, εκτός αν είσαι από αυτούς που παίρνουν τις σχετικές αποφάσεις. Είσαι;

    Η δεύτερη παράγραφος του τελευταίου μου σχολίου αναφέρεται σ' εκείνους που παίρνουν τις αποφάσεις. Νόμιζα ότι ήταν εμφανές, αφού όμως δεν είναι το διευκρινίζω εδώ.

    Δεν είπα κάποιον προδότη, πολύ περισσότερο δεν είπα εσένα προδότη. Είπα ότι εμείς οι χριστιανοί δεν θα προδώσουμε τον Ιησού και την Ελλάδα.

    ΙΩΑΝΝΗΣ


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναφερεσαι στο αρχικο σχολιο σου στον Β'Πληθυντικο, οποτε συμπεριλαμβανεις και εμενα σε

      αυτες τις κατηγοριες!

      Γι'αυτο εθεσα τα ερωτηματα.

      Επιπλεον, το γεγονος οτι εχω διαφορετικη αποψη ,δεν σε κανει αυτοματως ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ των

      πιστων και των θεοσεβουμενων!

      Ουτε εχεις το δικαιωμα να κατηγοριοποιεις ανθρωπους, επειδη διαφωνουν μαζι σου!

      Διοτι υπαρχουν πιστοι και θεοσεβουμενοι,οι οποιοι ειναι διατεθειμενοι ,για ορισμενο

      χρονικο διαστημα βεβαια, να μην ρισκαρουν την υγεια τους με το να ερχονται σε επαφη με

      πληθος.

      Μια απλη λυση θα ηταν οι Λειτουργιες να πραγματοποιουνται κεκλεισμενων των θυρων.

      Και τελος, οσοι προτρεπουν να πηγαινει ο κοσμος στις Εκκλησιες,εν μεσω πανδημιας,τοτε θα

      πρεπει να αναλαβουν και τις ευθυνες τους.

      Διαγραφή
    2. Στο β' πληθυντικό πρόσωπο αναφέρομαι στο δεύτερο σχόλιό μου, παρεμπιπτόντως.

      Δεν σε υποχρεώνει κανένας να πας στην εκκλησία, ούτε - πολύ περισσότερο - να κοινωνήσεις. Από τη στιγμή όμως που συμφωνείς να μου απαγορευθεί να μεταλαμβάνω, μην περιμένεις να σε θεωρώ σύμμαχο.

      Είδες πουθενά να προτρέπω κανέναν να πάει στην εκκλησία; Μίλησα για τον εαυτό μου. Ξέρω κι άλλους ανθρώπους που πιστεύουν τα ίδια μ' εμένα (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μιλώ και για λογαριασμό τους σ' αυτό το blog). Δε θέλω να το εκλάβω ως προπαγανδιστικό κόλπο για να με κάνεις να σιωπήσω.

      Να εξηγούμαι: Το Άγιο Ποτήριο δεν το φοβάμαι. Το στριμωξίδι "στα στασίδια" όμως είναι άλλο θέμα. Γι' αυτό και ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΣ ΓΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΚΕΚΛΕΙΣΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΘΥΡΩΝ.

      ΙΩΑΝΝΗΣ

      Διαγραφή
  4. Κατερίνα Χατζηθεοδώρου29 Μαρτίου 2020 στις 8:27 μ.μ.

    Υπήρχε λύση ώστε να μην κλείσουν οι Ναοί, αλλά η Διοικούσα Εκκλησία δε θέλησε να την αναζητήσει και αυτό θα της χρεωθεί εσαεί!

    Τοποθέτηση καθισμάτων ανά 1,0 μ. ή και περισσότερο μέσα στο ναό, αλλά και έξω, σε όσους ναούς διαθέτουν αύλειο χώρο και μερικοί εθελοντές ενορίτες κατευθύνουν τους πιστούς στην αρμόζουσα θέση μέχρι να πληρωθούν όλες. Αρίθμηση σε όσους δηλώσουν ότι θέλουν να εκκλησιάζονται, ώστε να πηγαίνουν προς εκκλησιασμό, όταν έλθει η σειρά (το νούμερο) τους.

    Σε αυτή τη λύση έχουμε τα πάντα: ελεύθερη βούληση (όποιος θέλει), απόλυτη προστασία από τον ιό, (πολύ περισσότερο από όσο στα σούπερ μάρκετ όπου, αφού μπουν μέσα, οι απρόσεχτοι πλησιάζουν ο ένας τον άλλο!) και ταυτόχρονα ομολογία πίστεως στον Τριαδικό Θεό!

    Και κάτι ακόμα, εξαιρετικά σημαντικό, θα μπορούσε να έχει γίνει. Οι αρχικοί και βαριά νοσούντες θα μπορούσαν να ερωτηθούν αν ήθελαν να μεταλάβουν. Νομίζω ότι τουλάχιστον 4-5 θα το επιθυμούσαν. Ας τους επισκέπτονταν αντίστοιχοι σε αριθμό ιερείς για να τους δώσουν τη θεία μετάληψη και αυτοί οι ιερείς ας έμπαιναν αμέσως σε καραντίνα επειδή θα φυσικά θα είχαν καταλύσει το Άγιο Ποτήριο, αμέσως μετά. Προσωπικά, επειδή πιστεύω στον Τριαδικό Θεό, είμαι απόλυτα βέβαιη ότι κανένας ιερέας δε θα εμφάνιζε ιό. Τι θαύμα Πνεύματος Αγίου, αποδεδειγμένο! Αλλά δεν το ήθελαν! Οι κρατούντες... “οι εξουσίες του κόσμου τούτου”... γενικώς!

    Όταν γίνεται επίκλησις Πνεύματος Αγίου, όπως γίνεται προς μεταβολήν άρτου και οίνου στις ανώτερες Δυνάμεις Χριστού, που ονομάζουμε Σώμα και Αίμα Χριστού (δε νομίζω να υπάρχει πιστός που να νομίζει ότι “πίνει” το φυσικό αίμα του Ιησού και “τρώει” τη φυσική σάρκα του!) δεν υπάρχει φυσική δύναμις, καταστροφική για τον άνθρωπο, που δεν υπερνικάται μέσα στο Άγιο Ποτήριο.

    Ούτε λέπρα ούτε φυματίωσις ούτε ο διαβόητος ιός ούτε μεταδοτικός καρκίνος, ούτε ο,τιδήποτε άλλο. Φαίνεται όμως ότι οι ταγοί στης Ελλαδικής Εκκλησίας δεν πιστεύουν στο ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ -εξ' άλλου αν πίστευαν, θα ήσαν εντελώς “άλλοι”!

    Και αυτή η μη πίστις τους έγινε καταφανέστατη με την πλήρη παραίτηση τους εμπρός σε έναν σχεδόν ασήμαντο ιό, πιο ακίνδυνο και από τον ιό της γρίπης, που σκοτώνει πολύ περισσότερους ανθρώπους κάθε χειμώνα. Αλλά τους θανάτους αυτούς τους γνώριζαν μόνον οι ειδικοί, τώρα αρκετοί το ψάχνουμε και τη σύγκριση μπορούμε να την κάνουμε αψευδώς και αδιάψευστα.


    Σημαντικό τον κορωνοϊό τον έχει κάνει ο φόβος που έχει πολύ έντεχνα διασπαρεί σχεδόν σε όλον τον ελληνικό λαό. Για πολύ ύποπτους λόγους που άρχισαν να φαίνονται (κέντρα αλλοδαπών στην ενδοχώρα, ενώ το 80% των Ελλήνων δεν τους θέλει), αλλά στην ολότητα τους, ελλαδικά και παγκόσμια, θα φανούν αμέσως μετά.

    Ας μην ξεχνάμε μετά την περίοδο (2.000 χρόνια περίπου) του ΥΙΟΥ (ΙΧΘΥΣ) έρχεται η βασιλεία του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, που θα οδηγήσει “εις πάσαν την Αλήθειαν”. Και σαν πρώτο βήμα, πέφτουν οι μάσκες όλων όσων φορούν μάσκες για να καλύψουν τους εσωτερικούς τους Δαίμονες, εχθρούς ανθρώπου και Χριστού.

    Υ.Γ.-1 Και για τον ασπασμό των εικόνων και το αντίδωρο υπήρχε λύση. Οι εθελοντές θα μπορούσαν να κρατούν τους πιστούς 1,0-1,5μ. ο ένας από τον άλλο για το αντίδωρο, αν και η πιο ηλικιωμένη γιαγιά στο εκκλησίασμα θα μπορούσε να κρατήσει αφ' εαυτού της αυτήν την απόσταση, εφ' όσον δεν είχε κάποιου τύπου άνοια (αλλά τότε θα συνοδεύοντα από κάποιον οικείο της). Όσο για τις εικόνες, ας τοποθετούντο δύο μόνον προς προσκύνησιν και δύο εθελοντές να τις περνούν με καθαρό οινόπνευμα μετά από κάθε πιστό, που ούτως ή άλλως θα εισήρχετο με την ευταξία της σωστής αποστάσεως, εφ' όσον θα καθοδηγείτο από τους εθελοντάς.

    Υ.Γ.-2 Ας ξεσηκωθούμε όλοι εναντίον κυβέρνησης και εκκλησιαστικών ταγών. Γιατί αυτοί έχουν σκοπό εμείς οι πιστοί να μη λειτουργηθούμε και να μη μεταλάβουμε ούτε στην ΑΝΑΣΤΑΣΗ! Γράφετε άρθρα και σχόλια περί αυτού, όσοι μπορείτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. https://hellasjournal.com/2020/03/i-germania-klini-katastimata-pedikes-chares-apagorevi-thriskeftikes-sinathrisis/


    Να υποθεσουμε οτι Γερμανοι κλεινουν Συναγωγες, Εκκλησιες και τζαμια για πλακα ή λογω μισους;

    Εμεις ειμαστε οι .."εξυπνοι";

    Δεν εχω καμια αναγκη να χρησιμοποιησω προπαγανδα για οτιδηποτε.

    Επιχειρηματα προβαλλω και μονο!

    Δεν αναφερω εγω την επιθετικη ρηση "ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ"!

    Ουτε κατηγοριοποιω Συνελληνες αναμεσα σε "ΕΣΑΣ" και "ΕΜΑΣ"!

    Προφανως δεν εχεις διαβασει γενικοτερα τα σχολια μου στο ιστολογιο,οποτε θα επρεπε να ησουν πολυ

    πιο προσεκτικος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]