Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι Βαλκανικές χώρες επαναφέρουν τα αιτήματα για διαδρόμους μεταφορών


Tο ζήτημα κατασκευής του Διαδρόμου 8 αποτέλεσε μέρος των συζητήσεων κατά τη διάρκεια της προ ημερών συνάντησης Ζάεφ-Μπορίσοφ

Σε κάθε συνάντηση των ηγετών Σερβίας, Σκοπίων και Βουλγαρίας, ομού, ή και ανά δύο, γίνεται λόγος για την επανενεργοποίηση των παλαιών σχεδίων της κατασκευής Διαδρόμων μεταφορών, κυρίως αυτών των Οδικών αξόνων 8, 10 και 4.

Επαναφέρω το θέμα, λόγω της ανταγωνιστικής θέσης προς την Εγνατία οδό, που θα έχει ο Διάδρομος 8, συνδέοντας την Αδριατική με την Κωνσταντινούπολη. Στην προ ημερών συνάντηση Ζάεφ-Μπορίσοφ, το ζήτημα κατασκευής του Διαδρόμου 8 αποτέλεσε μέρος των συζητήσεών τους. Το ίδιο είχε συμβεί και με την συνάντηση Βούτσιτς-Μπορίσοφ, για τον ίδιο Διάδρομο, αν και η Σερβία ενδιαφέρεται πρωτίστως για την ανακατασκευή του κάθετου Διαδρόμου 10, που είχε καταστραφεί σε πολλά σημεία από τους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στη Σερβία το 1999, που είναι και η συντομότερη οδική διαδρομή μεταξύ της Κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων.

Υπενθυμίζω, ότι ο πολιτικός κόσμος της Βουλγαρίας θεωρεί ότι η Ελλάδα προέβαλε προσκόμματα στην κατασκευή του ανταγωνιστικού στην Εγνατία Διαδρόμου 8, όταν ήταν η μόνη βαλκανική χώρα στην Ε.Ε. Αυτός ο Διάδρομος εξακολουθεί να αποτελεί πρόβλημα για την Ελλάδα -αποκαλούμενος από τον ελληνικό Τύπο της εποχής Παραεγνατία- και τώρα που η Βουλγαρία βρίσκεται κι αυτή στην Ευρώπη, επαναδραστηριοποιείται, για να δέχεται αυτή τις μεταφορές από Ευρώπη προς Ασία.


Η Σερβία, όπως ανέφερα, προσπαθεί να προβάλλει σαν τον σημαντικότερο, τον Διάδρομο 10 που θα περάσει από τα δικά της εδάφη. Ο Διάδρομος 10 έχει όμως αντίπαλο την Κροατία, η οποία εργάζεται επί ενός σχεδίου αυτοκινητοδρόμου στην παραλιακή λωρίδα της Αδριατικής. Ένας τέτοιος αυτοκινητόδρομος θα εξασφάλιζε πλεονεκτήματα για τον τουρισμό της Κροατίας. Υπήρξαν δημοσιεύματα, που κάνουν λόγο για συνέχεια της Ιονίας οδού.

Η Ρουμανία, δεν ενδιαφέρεται ιδιαιτέρως για τους δύο ως ανωτέρω Διαδρόμους, επικεντρώνοντας τις προσπάθειές της στον Διάδρομο 4 που φτάνει από τη Γερμανία στην πόλη Κωστάντζα στα παράλια της Μαύρης Θάλασσας και είναι στρατηγικής σημασίας. Με ένα τέτοιο δίκτυο η Ρουμανία σκοπεύει να αποτελέσει σημαντικό μέρος του διαδρόμου που θα ενώνει την Ευρώπη με την Ασία, αλλά και τον Καύκασο.

Η Βουλγαρία υποστηρίζει πως διαδραματίζει ρόλο κλειδί όχι μόνο για τη συγκοινωνία στα Βαλκάνια αλλά και στην Ευρασία. Στις υφιστάμενες συνθήκες προβλέπεται -αν και όταν- να περάσουν από τη Βουλγαρία μέρος των διαδρόμων 4, 8 και 10. Όπως έγραψα όμως, οι πολιτικές μεταφορών της Ελλάδας βλάπτουν τις προσπάθειες της Βουλγαρίας να αποτελέσει χώρα κλειδί από άποψη των Πανευρωπαϊκών Διαδρόμων Μεταφορών.

Για την Ελλάδα, αν αποφασιστεί από την Ε.Ε. η κατασκευή κάποιου από τους παραπάνω Διαδρόμους -χωρίς την χρηματοδότηση της οποίας κανείς Διάδρομος δεν μπορεί να κατασκευαστεί- συμφέρον υπάρχει για την ανακατασκευή του Διαδρόμου 10, έχοντας μάλιστα υπογράψει συμφωνίες με τη Σερβία και τα Σκόπια, ο οποίος Διάδρομος θα διασυνδεθεί με την Εγνατία οδό. Σε περίπτωση που πετύχουν τα σχέδια αυτά της Αθήνας, θα μειωθεί η σημασία των Διαδρόμων 4 και 8 που εξυπηρετούν άλλα συμφέροντα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον υπάρχει και στην Τουρκία για την κατασκευή κάποιου Διδρόμου από τους αναφερομένους, επειδή φιλοδοξεί να τον συνδέσει με τον οψέποτε να κατασκευαστεί Δρόμο του Μεταξιού.

Υπάρχουν επομένως θέματα, που δεν βλέπουν το φως της επικαιρότητας, αλλά ίσως αποτελούν καταλυτικούς παράγοντες για την μελλοντική, εις βάθος χρόνου, οικονομική μας κατάσταση.

Ο Μακεδών
Voria


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]