Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Οι προκλήσεις για το Πολεμικό Ναυτικό και οι άκρως απαραίτητοι εξοπλισμοί και εκσυγχρονισμοί


Το 2018 υπήρξε αντικειμενικά η χρονιά της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη συμφωνία που επετεύχθη για την αναβάθμιση των F-16 στο επίπεδο Viper. Η επερχόμενη χρονιά θα είναι εκείνη άραγε που θα σηματοδοτήσει την αλλαγή σελίδας για το Πολεμικό Ναυτικό;

Οι επιτελείς από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού αλλά και τον Στόλο όχι μόνο έχουν κρούσει το κώδωνα του κινδύνου αλλά έχουν χτυπήσει συναγερμό διότι μπορεί οι προσπάθειες των στελεχών να είναι διαρκείς για να κρατηθούν τα πλοία σε αξιόμαχη κατάσταση. Όμως οι εξελίξεις τρέχουν καλπάζοντας και το Πολεμικό Ναυτικό που πάντα διακρίνονταν σε οτιδήποτε που ανέθεταν, οφείλει να κρατήσει αυτή τη διάκριση, ειδικά στο αύριο.

Σύμφωνα με τους στόχους που θέτει το Πολεμικό Ναυτικό για την επόμενη χρονιά, ο πιο βασικός είναι ο εξοπλιστικός του εκσυγχρονισμός, πράγμα που ήδη έπρεπε να είχε τρέξει, όμως η δημοσιονομική κατάσταση των δέκα τελευταίων ετών καθήλωσε πολλές προσπάθειες.

Η επόμενη φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού

“Ελλάς Γαλλία συμμαχία” την οποία έως στιγμής χαλούν τα σχέδια του Βερολίνου, θα μπορούσε να είναι ένα πρώτης τάξεως λογοπαίγνιο μιας και η Γερμανία είναι εκείνη που διαφωνεί με την αποδέσμευση των κερδών από τα Ελληνικά ομόλογα που κατέχουν οι Γαλλικές τράπεζες και αυτά θ’ αποτελούσαν τα χρήματα για τα δυο πρώτα πλοία.


Δεν είναι ψέμα πως οι συζητήσεις με την Γαλλική πλευρά είναι οι πλέον προχωρημένες και αφορούν τη νέα φρεγάτα που έχει σχεδιαστεί από την Group Naval, τύπου Belhara η οποία όπως έχουν επισημάνει οι Γάλλοι ναυπηγοί, το πλοίο αυτό συγκεντρώνει ίσως το μεγαλύτερο μέρος των παρατηρήσεων που είχαν κάνει οι Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού όταν είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις φρεγάτες της ίδιας εταιρίας τύπου Fremm.

Οι Belhara, σχεδιάστηκαν από τους Γάλλους με τις περισσότερες ιδέες όμως να τις δίνουν οι Έλληνες του Πολεμικού Ναυτικού και αποτελεί ένα πλοίο βγαλμένο καθαρά από το μέλλον, ψηφιακό με τα οπλικά του συστήματα, και σίγουρα αλλάζει υπερ της Ελλάδας την κατάσταση όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και την ανατολική Μεσόγειο, από τη στιγμή που εκεί μεταφέρεται όλο το ενδιαφέρον.

Όμως στο «παιχνίδι» έχουν μπει και οι Αμερικανοί οι οποίοι έχουν κάνει τις δικές τους πολύ σοβαρές προτάσεις οι οποίες δεν είναι απορριπτέες από την Ελλάδα. Η νέα φρεγάτα της Αμερικής και αυτή βρίσκεται στο επίπεδο της σχεδίασης ενώ υπάρχουν συζητήσεις- όπως και με τους Γάλλους- για τα Ελληνικά ναυπηγεία. Αν κάποια εκ των δυο συζητήσεων τελικά καταλήξουν στη συμφωνία και με τα ναυπηγεία να βρίσκονται κι αυτά στο κάδρο των εξελίξεων τότε μπορεί η Ελλάδα να μιλήσει σίγουρα όχι μόνο για δυο νέες φρεγάτες αντιαεροπορικής κάλυψης περιοχής αλλά και για περισσότερες.

Παρ’ όλα αυτά, το Πολεμικό Ναυτικό αν είναι δυνατό και αύριο έχει ανάγκη ενός νέου πλοίου το οποίο θα ενταχθεί άμεσα επιχειρησιακά στον Ελληνικό στόλο. Γι’ αυτό τον λόγο ήδη έχουν γίνει προπαρασκευαστικές ενέργειες από τους επιτελείς του Ναυτικού ίσως να είναι πολεμικό πλοίο, αν μπορούμε να το πούμε έτσι, «ενδιάμεσης λύσης».

Σε κάθε περίπτωση πάντως ανώτατο στέλεχος του Πολεμικού Ναυτικού σημείωνε πως αναζητούμε την μακροχρόνια πληρωμή και της χαμηλές δόσεις ώστε να μπορέσουμε ν’ ανταποκριθούμε οικονομικά, μιλώντας πάντα με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα.

Ξεκινά άμεσα η αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ

Με εργολάβο το ίδιο το Πολεμικό Ναυτικό επιδιώκεται η συμφωνία με τις εταιρίες που επιθυμούν ν’ αναλάβουν την αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ. Τα τέσσερα πλοία της δεκαετίας του 1990, από την ημέρα που θα ξεκινήσει η αναβάθμισή τους θα παραδοθούν με τα νέα συστήματα που θα διαθέτουν το 2023-24, όπως δηλαδή και μια νέα φρεγάτα αν κλείσει μια συμφωνία αύριο το πρωί.

Στόχος του Πολεμικού Ναυτικού είναι, όποια εταιρεία τελικά προκριθεί για την ανάληψη του εκσυγχρονισμού, να βρίσκεται υπό την σκέπη του Ναυτικού στο Ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Αυτό θα γίνει για δυο λόγους:
Ο πρώτος είναι τα οικονομικά δεδομένα, μιας και εφόσον το πλοίο αναβαθμίζεται στη Σαλαμίνα, το κόστος δεν θα είναι τόσο υψηλό και,
Δεύτερον τα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού μπορούν και το έχουν αποδείξει ότι είναι ικανά να κάνουν πολλά πράγματα, άρα το ΠΝ, θέλει να αναδείξει την υπάρχουσα τεχνογνωσία των στελεχών του τα οποία στους δύσκολους καιρούς, έβαλαν «πλάτη» κρατώντας τα καράβια ετοιμοπόλεμα.

Οι εταιρίες θα εμπλέκονται μόνο όταν υπάρχει προμήθεια ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία- αρκετά από αυτά- θα τοποθετηθούν από τα έμπειρα χέρια των ανθρώπων του Πολεμικού Ναυτικού.

Άμεση προτεραιότητα είναι η συμφωνία εντός των πρώτων μηνών του 2019 για την έναρξη των εργασιών στην πρώτη φρεγάτα που θα είναι η «Ύδρα» και στη συνέχεια θ’ ακολουθήσουν οι υπόλοιπες.

Σημαντική λεπτομέρεια είναι πως εφόσον υπάρξει μια συμφωνία για την κατασκευή νέας φρεγάτας, η εταιρία που θ’ αναλάβει τη ναυπήγησή της, ίσως να είναι η ίδια που θα πάρει και το κομμάτι της αναβάθμισης των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ.

Τα υποβρύχια 214, οι νέες βαρέως τύπου τορπίλες και τα «Romeo»

Τα υποβρύχια 214 της χώρα μας όπου κι αν πήγαν έλαβαν τα καλύτερα σχόλια κι αυτό είναι συνδυασμός της Ελληνικής ναυτοσύνης και των υπερσύγχρονων μέσων.

Ωστόσο εκείνο που έχουν ανάγκη είναι το σύγχρονο δυνατό πυρομαχικό που θα αλλάξει ραγδαία την ισορροπία δυνάμεων η οποία ήδη γέρνει υπερ της Ελλάδας με την απόκτηση των συγκεκριμένων υποβρυχίων. Το Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται προ των πυλών για την προκήρυξη διαγωνισμού που αφορά τις νέες τορπίλες.

Επιπλέον σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές μέσα από κάποιο από τα τρέχοντα εξοπλιστικά προγράμματα αναμένεται να επωφεληθεί το Πολεμικό Ναυτικό με την απόκτηση νέου τύπου ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων, τα οποία είναι η μετεξέλιξη των S-70 Aegean Hawk Sikorsky, τα ΜΗ-60R Seahawk. Επιπλέον εκτός των νέων ελικοπτέρων σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, επιβεβαίωσαν πως θα υπάρχει και «deal» για την τεχνική υποστήριξη και του υπάρχοντος στόλου των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού.

Σε ότι αφορά τα ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού Agusta Bell 212, εκείνα εφόσον έρθουν τα «Romeo» στο Κοτρώνι του Μαραθώνα, θα περάσουν σε άλλους ρόλους καθώς όπως επισήμανε η ίδια ανώτατη πηγή, με τις άοκνες προσπάθειες του προσωπικού παραμένουν ένας πολλαπλασιαστής ισχύος που θα πρέπει να συνεχίσουμε να τον εκμεταλλευόμαστε.

Συμπερασματικά, προέχουν βασικά πράγματα που οφείλουν όλοι να βάλουν πλάτη ώστε το Πολεμικό Ναυτικό να μπορεί με περισσότερη άνεση ν’ ανταπεξέλθει στις προκλήσεις που ανατέλλουν στο άμεσο μέλλον.

Τραίνα υπάρχουν πολλά, μπορεί να περνά το ένα μετά το άλλο όμως όταν πάρεις εκείνο που πρέπει θα φτάσεις εγκαίρως στο προορισμό σου ο οποίος θα παραμείνει πάντα διπλού ρόλου διότι κανείς δεν πρέπει να ξεχνά πως η γειτονιά μας δεν κατοικείται από αγγέλους.

HellasJournal


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]