Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Το συλλαλητήριο έχει πρώτα δικαίωμα και μετά θέμα


Σε μια χώρα με σχεδόν μηδενική ουσιαστική δημοκρατική Παιδεία δεν είναι παράξενο που το συλλαλητήριο της Κυριακής απασχολεί το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού που ασχολείται μαζί του με όρους χουλιγκανικού οπαδισμού. Και δεν είναι τυχαίο που ο προπροπαππούς μου ο Νικόλας το 1824, μέσα στην Επανάσταση, σκοτώθηκε σε εμφύλιο μεταξύ Μαυρομιχαλαίων και Τζανετάκηδων στο Ταίναρο!

Και για να το ξεκαθαρίσω από την αρχή, εγώ είναι οπαδός των συλλαλητηρίων. Όλων των συλλαλητηρίων. Γιατί ο λαός που συμμετέχει σε συλλογικές μορφές αποτελείται από πολίτες που νοιάζονται. Που δεν έχουν παραδοθεί στις εξουσίες τους. Που διεκδικούν. Που ανησυχούν. Που δεν έχουν αποκοιμηθεί στους καναπέδες τους.

Δεύτερο, ο άνθρωπος έκανε 50.000 χρόνια να φτάσει στο σημείο να θεωρεί ότι έχει ο καθένας δικαίωμα να λέει τη γνώμη του. Και να τη λέει ατομικά και συλλογικά. Με συγκεντρώσεις. Όταν λέμε ο καθένας, εννοούμε ο καθένας. Από τον πιο ακραίο μέχρι τον πιο συντηρητικό. Και για τη Μακεδονία και για την Ηριάννα και για τη νομιμοποίηση του χασίς.

Τρίτο, το ελληνικό Σύνταγμα και στο άρθρο 11 εξασφαλίζει στους Έλληνες πολίτες, και κατά συνέπεια σε όλους όσους κατοικούν ή βρίσκονται εδώ, το δικαίωμα να συνέρχονται ειρηνικά και χωρίς όπλα.

Τέταρτο, είναι άλλο πράγμα να διαφωνώ με το αίτημα της διαδήλωσης και άλλο πράγμα να διαφωνώ με το δικαίωμα της διαδήλωσης. Εδώ ακριβώς, στη χώρα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Και το πρόβλημα είναι ότι ικανό κομμάτι του πληθυσμού δεν θεωρεί δικαίωμα του άλλου να διαδηλώνει όταν διαφωνεί μ' αυτόν τον άλλον πολιτικά ή οπαδικά!

Πέμπτο, όποιος διαφωνεί με το δικαίωμα όλων να διαδηλώνουν έχει μπει στο δρόμο του αυταρχισμού και του φασισμού. Και τον βαδίζει αν προσπαθεί να εμποδίσει με τη βία τους άλλους να διαδηλώνουν. Εφ όσον διαδηλώνουν ειρηνικά και χωρίς όπλα.

Όποιος αναλαμβάνει το ρόλο του χωροφύλακα ιδεών, έχει πάρει το δρόμο του χωροφύλακα. Και ο χωροφύλακας είναι η έκφραση της βίας της εξουσίας. Έτσι τηρείται ο νόμος σε όλο τον κόσμο. Επομένως, όποιος στρέφεται εναντίον διαδηλωτών δεν είναι παρά ένας βίαιος εξουσιαστής και μάλιστα αυτόκλητος. Αντιδημοκράτης.

Έκτο, δεν είναι η πρώτη φορά που υπερασπίζομαι το δικαίωμα του συλλαλητήριου. Αλλά αυτό είναι η ντροπή. Ότι το αυτονόητο σε μια Δημοκρατία δεν είναι αυτονόητο! Και δεν μ' ενδιαφέρει αν οι διαδηλωτές είναι χρυσαυγίτες ή αναρχοαυτόνομοι. Υπάρχει και το δικαίωμα της αντισυγκέντρωσης. Είναι κι αυτό Δημοκρατία.

Έβδομο, η βίαιη καταστολή συγκεντρώσεων είναι πρακτική της αστυνομίας του κράτους και των φασιστικών ταγμάτων εφόδου. Την έχουμε δει κατ επανάληψη. Η φασιστική νοοτροπία, όμως, έχει τη βία μέσα της. Δεν ξέρει Δημοκρατία. Επομένως, κανείς που υπερασπίζεται τη Δημοκρατία ή δρα και μιλάει εξ ονόματος της Δημοκρατίας δεν μπορεί να στρέφεται με οποιονδήποτε τρόπο εναντίον διαδηλωτών.

Όγδοο, οι Έλληνες έχουν τον εμφύλιο στην κουλτούρα τους. Από την αρχή της ύπαρξής τους. Θυμίζω ότι το πρώτο και ιερό βιβλίο των ελληνικών φύλων ήταν η Ιλιάδα. Η ιστορία του εμφύλιου μεταξύ δύο πολέμαρχων. Έτσι αρχίζει και αυτό πραγματεύεται μέχρι λήξης του εμφύλιου με κλασικό ελληνικό δραματικό τρόπο!

Όπως έγραψα και στον πρόλογο, την ώρα που εξελισσόταν η Επανάσταση του ’21, οι Μπέηδες της Μάνης Τζαννετάκης και Μαυρομιχάλης πολεμούσαν και σκοτώνονταν μεταξύ τους για τον έλεγχο της γραμμής του Ταινάρου! Θυσίαζαν όπλα, σφαίρες και πολεμιστές για το μπεηλίκι! Κι αυτή είναι μια ασφαλέστατη μαρτυρία σε ένα μόνο τόπο της χώρας. Γιατί το ίδιο συνέβαινε σε όλη τη χώρα! Και δεν σταμάτησε ποτέ!

Το ίδιο κλίμα καλλιεργείται και σήμερα με φρασεολογία του χειρότερου καταγωγιού, κυρίως από στελέχη της κυβέρνησης και από το παρακράτος της. Κι αυτό είναι το επικίνδυνο. Γιατί η κυβέρνηση δίνει στους πολίτες τον τόνο και το πρότυπο για το πώς να συμπεριφέρονται και ποια είναι τα όριά τους. Δεν τον δίνουν οι διάφορες οργανώσεις που αντιτίθενται στο συλλαλητήριο ή οι πολίτες που βρίζουν. Αυτή είναι η δημοκρατική κουλτούρα τους, αυτό κάνουν. Και το κάνουν, γιατί έτσι τους έχουν γαλουχήσει οι κυβερνήσεις με τη δική τους αντιδημοκρατική κουλτούρα. Δε φταίνε οι πολίτες.

Τέλος, εγώ διαφωνώ με τις ακρότητες και τις αμορφωσιές που εκφράστηκαν στη Θεσσαλονίκη ή θα εκφραστούν στη συγκέντρωση της Κυριακής από διάφορους κληρικούς και πολίτες. Και με ανατριχιάζει η συμμετοχή της Χρυσής Αυγής και των άλλων ακραίων γκρουπούσκουλων. Αλλά, σέβομαι και τιμώ τον Μίκη και τον καθηγητή Κασιμάτη, από τους λίγους με το Γλέζο που κρατάνε εδώ και τουλάχιστον 8 χρόνια ψηλά τη σημαία της τόσο σπάνιας συνέπειας. Και σέβομαι και όλους τους δημοκρατικούς πολίτες που θα παραβρεθούν. Και θεωρώ ντροπή για έναν λαό να έχει για μπροστάρηδες υπερασπιστές της ιστορίας του και της αξιοπρέπειάς του απέναντι σε ληστές δανειστές και σε φασίστες εθνικιστές γείτονες, τρείς 90χρονους! Τέτοια φτώχεια από κει και κάτω!

Και παρόλο που διαφωνώ, θα υπερασπιστώ το δικαίωμα όλων αυτών των ανθρώπων να διαδηλώσουν. Γιατί δεν έκανε 50.000 χρόνια το δίποδο μέχρι να εξημερωθεί, για να το εξαγριώσουν πάλι μερικά τετράποδα ανάμεσά του.

Κάθε εκφοβισμός, βιαιότητα, απειλή ευνοεί και θα ευνοήσει μόνο τα φασιστικά στοιχεία μέσα και έξω από τη διαδήλωση. Ας το σκεφτούν οι θερμοκέφαλοι και οι ανεγκέφαλοι μέσα κι έξω από την κυβέρνηση.

Γ. Παπαδόπουλος - Τετράδης
Liberal




 
Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου



Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

2 σχόλια :

  1. Αν και "διαφωνώ πλήρως με τη διαφωνία σας", ομολογώ ότι το άρθρο σας είναι γροθιά στο στομάχι της κυβέρνησης και των αποκλειστικών συνεργατών της στα ΜΜΕ και στο παρακράτος. Οι θέσεις, λόγος και οι πράξεις τους αποτελούν την σύγχρονη και ολοκληρωτική έκφραση του ΦΑΣΙΣΜΟΥ. Και τεκμηριώνετε πολύ καλά την αλήθεια αυτή στο άρθρο σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαθετε ΟΛΟΙ σας οτι στις αληθινες ΔΗΜΟ-ΚΡΑΤΙΕΣ και οχι στις Ολιγαρχικες κοινοβουλευτικες Αγγλοσαξωνικες συμμοριτοκομματικες οργανωσεις ΔΕΝ χρειαζονται ουτε απεργιες , ουτε διαμαρτυριες ουτε τιποτα τετοια .
    Στις δημο-κρατιες διοικουν οι πολιτες-οπλιτες και επομενως δεν διαμαρτυρονται εναντια στις αποφασεις των .
    ΟΛΟΙ στο Συνταγμα μεχρι να παρουμε το κρατος ΜΑΣ απο τα χερια των ελληνοφωνων δωσιλογων .
    Δεν υπαρχει Ελληνικο κρατος , Ελληνικη βουλη και Ελληνοκη κυβερνηση και οποιος δεν το κατανοει , ειτε ειναι ΗΛΙΘΙΟΣ , ειτε ελληνοφωνος ΒΑΛΤΟΣ του κατοχικου καθεστωτος .
    ΟΛΟ ΤΟ ΕΘΝΟΣ στο συνταγμα .
    ΕΥΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ και ολα τα αλλα ειναι τριχες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]