Ως κράτος έχουμε χρεοκοπήσει. Το ζητούμενο είναι πού...
Του Κώστα Γεωργουσόπουλου
Κάποιος δεν πρέπει να ντραπεί σ αυτόν τον έρµο τόπο; Είναι εικόνα εκπαίδευσης (δηµόσιας, ιδιωτικής και... παραπαιδείας) αυτή που παρουσιάζεται στα αποτελέσµατα των εισαγωγικών εξετάσεων στις ανώτατες σχολές; (Θυµίζω πως και τα ΤΕΙ έχουν γίνει πλέον ανώτατη εκπαίδευση).
Οι µισοί και πάνω εισαχθέντες στα ανώτατα ιδρύµατα πριν από 30-40 χρόνια θα ήταν ή απορριφθέντες ή µετεξεταστέοι στη δευτεροβάθµια εκπαίδευση. Και τώρα θα γίνουν φοιτητές!! Ποιοι; 25% βαθµολογήθηκαν κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα, 54% στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, 45% στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (δηλαδή φιλόλογοι, αρχαιολόγοι, νοµικοί κ.τ.λ.), 61% στα Μαθηµατικά, 61% στη Φυσική, 49% στα Αρχαία Ελληνικά (υποψήφιοι δάσκαλοι, φιλόλογοι, ιστορικοί, αρχαιολόγοι!).
Και αριστούχοι 1,60% στα Νέα Ελληνικά, 6% στα Μαθηµατικά και 5,5% στη Φυσική, 3% στη Λογοτεχνία. Αυτοί όλοι πήραν απολυτήριο λυκείου. Μπορούµε να µάθουµε το ποσοστό αριστούχων; Μπορούµε να µάθουµε τι βαθµούς είχαν στο απολυτήριο όσοι πάτωσαν στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηµατικά;
210.114 γραπτά φέτος βαθµολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Τι βαθµούς είχαν αυτοί οι συνέλληνες στο απολυτήριο; Με βάση τα 10.000 µόρια θα υπάρχουν πρωτοετείς φοιτητές που θα εισαχθούν µε 4.000 µόρια, δηλαδή απλοελληνικά µε 4 µε άριστα το 20!!
Με γεια µας µε χαρά µας.
Κανένα ΔΝΤ, ρε παιδιά, δεν υπάρχει να µας δανείσει Γράµµατα Σπουδάγµατα;
Κάποιος δεν πρέπει να ντραπεί σ αυτόν τον έρµο τόπο; Είναι εικόνα εκπαίδευσης (δηµόσιας, ιδιωτικής και... παραπαιδείας) αυτή που παρουσιάζεται στα αποτελέσµατα των εισαγωγικών εξετάσεων στις ανώτατες σχολές; (Θυµίζω πως και τα ΤΕΙ έχουν γίνει πλέον ανώτατη εκπαίδευση).
Οι µισοί και πάνω εισαχθέντες στα ανώτατα ιδρύµατα πριν από 30-40 χρόνια θα ήταν ή απορριφθέντες ή µετεξεταστέοι στη δευτεροβάθµια εκπαίδευση. Και τώρα θα γίνουν φοιτητές!! Ποιοι; 25% βαθµολογήθηκαν κάτω από τη βάση στη Νεοελληνική Γλώσσα, 54% στην Ιστορία Γενικής Παιδείας, 45% στην Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης (δηλαδή φιλόλογοι, αρχαιολόγοι, νοµικοί κ.τ.λ.), 61% στα Μαθηµατικά, 61% στη Φυσική, 49% στα Αρχαία Ελληνικά (υποψήφιοι δάσκαλοι, φιλόλογοι, ιστορικοί, αρχαιολόγοι!).
Και αριστούχοι 1,60% στα Νέα Ελληνικά, 6% στα Μαθηµατικά και 5,5% στη Φυσική, 3% στη Λογοτεχνία. Αυτοί όλοι πήραν απολυτήριο λυκείου. Μπορούµε να µάθουµε το ποσοστό αριστούχων; Μπορούµε να µάθουµε τι βαθµούς είχαν στο απολυτήριο όσοι πάτωσαν στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηµατικά;
210.114 γραπτά φέτος βαθµολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Τι βαθµούς είχαν αυτοί οι συνέλληνες στο απολυτήριο; Με βάση τα 10.000 µόρια θα υπάρχουν πρωτοετείς φοιτητές που θα εισαχθούν µε 4.000 µόρια, δηλαδή απλοελληνικά µε 4 µε άριστα το 20!!
Με γεια µας µε χαρά µας.
Κανένα ΔΝΤ, ρε παιδιά, δεν υπάρχει να µας δανείσει Γράµµατα Σπουδάγµατα;
Κατανοητὴ καὶ εὔλογος ἡ ἀνησυχία καὶ ὁ προβληματισμὸς τοῦ κ. Κ.Γ., ὡς καὶ πλείστων ἄλλων, ἐξ ἐκείνων Οἱ ὁποῖοι κατὰ κανόνα ἀλληλοχαρακτηρίζονται ὡς "πνευματικοὶ ἄνθρωποι". Δὲν ἀποτελεῖ εἰρωνείαν τὸ "ἀληλλοχαρακτηρίζονται", εἶναι ὄντως πνευματικοί, καθ᾿ ὅτι μέχρι στιγμῆς δὲν ἔχω γνωρίσει ζῶντα ἄνθρωπον ὁ ὁποῖος στερεῖται πνεύματος. Ἴσως ὁ χαρακτηρισμὸς ἀφορᾶ εἰς ποσοτικὰ ἢ ποιοτικὰ δεδομένα τοῦ ὑπάρχοντος πνεύματος... Ἂς εἶναι ὅμως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤὸ ἐρώτημα ὅμως τοῦ κ. Κ.Γ. εἶναι ἀντιστρέψιμον.
-Ποῦ ἦσαν ὅλοι αὐτοὶ οἱ πλεονασματικῶς πνευματικοὶ ἄνθρωποι, ὅταν ὑπόπτου συστάσεως ἄρχοντες τῆς ταλαιπώρου πατριδος, διὰ μελετημένων καὶ μεθοδευμένων διοικητικῶν πράξεων, ἀπεσάθρωναν τὸν μορφωτικὸ καὶ ἐν γένει ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΝ ἱστὸ τῆς χώρας;
Ποῦ ἦσαν ὅταν ἐν μιᾷ νυκτὶ ἀπαίδευτοι ὑπουργοί, στηριζόμενοι ἐπὶ τῶν ψευδοεπιστημονικῶν φληναφημάτων τῶν ἰδεοληπτικῶν καὶ ἐμπαθῶν εἰσηγητῶν τους, "ἔλυναν" γορδίως ἀκανθώδη ζητήματα. Ζητήματα γλώσσης, γραφῆς, ἐπικοινωνίας.
Ποῦ ἦσαν ὅταν τὰ λογῆς "πλατέματα καὶ βαθέματα" τῆς δημοκρατίας, ἔφερναν τὸν διδάσκαλον ὑποχείριον τοῦ διδασκομένου; Ὅταν ἔφερναν τὶς γλωσσικὲς ἐπιλογὲς τοῦ κάθε τυχαρπάστου καὶ ἀμαθοῦς, ἀγλώσσου, ἀπαιδεύτου δημοσιοϋπαλληλικοῦ ταρταρίνου, ὡς ἐπίσημον γλῶσσαν τοῦ κράτους.
Ὅταν ὁ χυδαῖος καὶ ἐπίφαυλος κλεωνισμὸς τῶν λογῆς μορμολυκείων, μετέτρεπε μειράκια τὰ ὁποῖα μόλις ἠδύναντο νὰ συλλαβίσουν τὴν ἀλφάβητο, εἰς ὁμοτίμους καὶ ἰσοτίμους "πολίτες", μὲ πλεόνασμα δικαιωμάτων ἔναντι τοῦ γενήτορός των, τοῦ διδασκάλου των, τοῦ διατροφέως των.
ὅταν ἐκτοξεύοντο κατὰ κανόνα ἀπὸ σιελοροϊκοὺς μεσόκοπους καὶ γέροντες, ὅλες ἐκεῖνες οἱ μπαροῦφες τοῦ τύπου, "οἱ νέοι μας εἶναι καλοὶ, ἐμεῖς τοὺς χαλᾶμε", ποὺ δείχνουν τὴν πιὸ ὕπουλη ταπεινοφρονοντυμένη ὑπεροψία.
ΟΧΙ!, οἱ νέοι μας δὲν εἶναι καλοί. Κανεὶς δὲν εἶναι πιὰ καλὸς σ᾿ αὐτὸν τὸν τόπο.
Μπορεῖ κάποιος νέος νὰ διαγωνισθῇ διὰ μία θέση στὰ ΑΕΙ ποντάροντας, κυβεύοντας. Εἶναι ἀδιάβαστος στὰ μαθηματικά, στὴν βιολογία, στὴν χημεία. Καλῶς, μπορεῖ νὰ "τοῦ κάτσῃ" τὸ θέμα...
Ὅμως στὴν γλῶσσα;Στὴν ἱστορία τοῦ τόπου του καὶ τῶν ἀνθρώπων τοὺς ὁποίους θεωρεῖ προγόνους του;
Αὐτὰ εἶναι θέμα ἐξετάσεων; Εἶναι θέμα μόνον διδασκαλίας; Μὲ τὶ φθόγγους συνεννοοῦνται στὸ σπίτι του;Πῶς ἐπικοινωνεῖ μὲ τοὺς φίλους του;
Δὲν τὸν ἐνοχλοῦν τὰ ὀγκανητὰ, οἱ προπαροξύτονοι βορβορυγμοὶ τοῦ "ἐκσυγχρονισμένου" λόγου, "τις απλούστεψις τίς γραφίς"; Δὲν μπορεῖ νὰ ἀντιδράσῃ τὸ ἴδιο δυναμικῶς, ὅπως ἀντιδρᾶ ὅταν ἕνας φουκαρᾶς καθηγητὴς στὴν Νομικὴ προσπαθεῖ νὰ ἐπιβάλῃ κάποια τάξη στὴν ἐμποροπανήγυριν ποὺ γλεντοκοπᾶ στὸ ἀμφιθέατρο;
Οἱ μόνοι ποὺ δὲν πρέπει νὰ μιλοῦν καὶ νὰ ἐξίστανται εἶναι οἱ "πνευματικοὶ ἄνθρωποι".
Ὄχι ὅτι εἶναι ἀθῶοι καὶ οἱ ἄλλοι οἱ "ἀνώνυμοι"! Ὅλοι αὐτοὶ ποὺ θέλουν τὸ σχολεῖο σὰν ἕνα μηχανισμὸ φυλάξεως τῶν παιδιῶν τους γιὰ νὰ μὴν ἀλητεύουν στοὺς δρόμους.
Ὅμως οἱ "πνευματικοὶ" ἔπταισαν βαρέως. Διότι, ἐνῶ αὐτοί, δαπάνῃ τῶν ὑπολοίπων, κατέστησαν σπουδαῖοι καὶ λόγιοι καὶ "πνευματικοί", τὰ ξεπούλησαν ὅλα καὶ μάλιστα, πλὴν ὁλιγίστων, κατὰ τὰς δεκαετίας τῶν μεγάλων κατεδαφίσεων (70-80), τῶν μεγίστων ἀντιπαροχῶν, ἐχόρευον καὶ εὐωχοῦντο, ὅταν οἱ πολιτιστικοὶ Λύσσανδροι κατεδάφιζαν τὰ Μακρὰ Τείχη. Ὅταν ἀπέκοπτον τὸ πνευματικὸν Ἄστυ ἐκ τοῦ ἐπινείου του, ὅταν ἄφηναν χωρὶς ἐνδοχώραν τὸν Πειραιᾶ.
Σπουδαῖοι καὶ σεβαστοὶ διδάσκαλοι, Κριαρᾶδες, Κακριδῆδες, Παπανοῦτσοι, Μπαμπινιῶται, Γεωργουσόπουλοι, ἐτράφησαν οἱ ἴδιοι μὲ τὰ ντελικατέσεν τοῦ ἄλλοτε ἑλληνικοῦ πνεύματος. Διὰ λόγους ποὺ δὲν μᾶς ἀφοροῦν σιχάθηκαν τὰ ντελικατέσεν αὐτὰ, ἴσως ὅταν διεπίστωσαν ὅτι δὲν εἶχαν νὰ προσθέσουν κάτι σ᾿ αὐτά.
Τὸτε εἶναι ποὺ ξεπετάγεται τὸ ἡροστράτειον πνεῦμα. Ὅταν δὲν μπορεῖς νὰ προσθέςῃς καὶ πρέπει ὁπωσδήποτε κάτι νὰ κάνῃς, ΑΦΑΙΡΕΙΣ, ΚΑΤΑΛΥΕΙΣ, ΑΠΟΔΟΜΕΙΣ.
Μὴ ἐποδύρου πνευματικὲ ἄνερ. Χαῖρε καὶ ἔρρωσο. Κατεγράφης ἐν τῇ ἱστορίᾳ. Σὲ κάθε ἄνοιγμα τοῦ τηλεοπτικοῦ δέκτου, σὲ κάθε ξεδίπλωμα ἐφημερίδος, σὲ κάθε ἔγγραφο δημοσίου ὑπαλλήλου, σὲ κάθε γρύλλισμα «καλοῦ νέου», εἶσαι μέσα. Κατεγράφης, ἐζυγίσθης...
ΜΑΝΕΣ-ΘΕΚΕΛ-ΦΑΡΕΣ