Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Λιβύη: Εκεί που δεν τόλμησε κανένας, οι Έλληνες τα κατάφεραν...

Πήγαν, τους πήραν και επέστρεψαν
Σχεδιάζεται νέα αποστολή για διάσωση 1.000 Κινέζων!
Γιατί βγήκαν τα "βατράχια" στο λιμάνι της Τρίπολης

Όλη η επιχειρηση ΑΓΗΝΩΡ του ΠΝ στ΄ ανοιχτά της Λιβύης, όπως εξελίχθηκε . Γιατί βγήκαν τα “βατράχια” στο λιμάνι της Τρίπολης και πως έγινε η μεταφορά των 186 εγκλωβισμένων.

Το ιστορικό της αποστολής έχει ενδιαφέρον και προέρχεται από ανθρώπους που συμμετείχαν σ΄ αυτή:

• Τις πρωινές ώρες της Τετάρτης 30 Ιουλίου 2014, αποφασίστηκε η διεξαγωγή επιχείρησης εκκένωσης Ελλήνων και αλλοδαπών πολιτών από τo λιμένα της Τρίπολης Λιβύης, με τη φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ. Παρά το μικρό χρονικό διάστημα για τα δεδομένα μιας τέτοιας αποστολής, η προετοιμασία του πλοίου ολοκληρώθηκε σύντομα και η φρεγάτα απέπλευσε από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας. Στο πλοίο, το οποίο διαθέτει και οργανικό ελικόπτερο, επιβαίνει και ο Διοικητής της 2ης Μοίρας Φρεγατών (ΔΜΦΓ 2) καθώς και κατάλληλα εξοπλισμένη ομάδα της ΔΥΚ.

• Μετά από πλου 27 περίπου ωρών (650 ν.μ) η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ κατέπλευσε στις προσβάσεις του λιμένα της Τρίπολης Λιβύης, απογευματινές ώρες Πέμπτης 31 Ιουλίου 2014. Άμεσα η ομάδα της ΔΥΚ ασφάλισε περιμετρικά κατάλληλο χώρο στο λιμένα προκειμένου να εγκατασταθεί εκεί από το προσωπικό της φρεγάτας, ο σταθμός επιβιβάσεως. Η φρεγάτα παρέμενε σε ασφαλή κατά το δυνατόν, απόσταση κοντά στο λιμένα και η επιβίβαση των πολιτών έγινε από φουσκωτές λέμβους του λιβυκού ναυτικού. Λόγω του μεγάλου ύψους κύματος δεν κατέστη δυνατή η μεταφορά του συνόλου των πολιτών με τις λέμβους και για το λόγο αυτό η μεταφορά συνεχίστηκε με δύο λιβυκά ρυμουλκά. Η ομάδα της ΔΥΚ με ειδικά εξοπλισμένο πλωτό συνόδευε τις λέμβους και τα ρυμουλκά κατά τη διάρκεια των δρομολογίων από την ξηρά στο πλοίο. Παράλληλα, η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ τηρούσε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ετοιμότητας και ασφαλείας για την προστασία των πολιτών και την αντιμετώπιση οιαδήποτε απειλής. Η όλη κίνηση ολοκληρώθηκε με επιτυχία βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας. 

• Επιβιβάστηκαν συνολικά 186 πολίτες εκ των οποίων 77 (συμπεριλαμβανομένου του προσωπικού της Πρεσβείας) είναι από Ελλάδα, 78 από Κίνα, 10 από Ην. Βασίλειο, 12 από Κύπρο, 7 από Βέλγιο, 1 από Αλβανία και 1 από Ρωσία. 

• Στη συνέχεια η φρεγάτα απέπλευσε και κινείται προς το λιμένα Πειραιά, όπου αναμένεται να καταπλεύσει πρωινές ώρες Σαββάτου 2 Αυγούστου 2014.

Οι Κινέζοι ζήτησαν τη βοήθεια της Ελλάδας, για τον απεγκλωβισμό - διάσωση 1.000 Κινέζων πολιτών

Στα πρότυπα του επιτυχούς απεγκλωβισμού των 13.000 Κινέζων πολιτών από την Λιβύη το 2011 από το ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών'' (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ -AMSCC) του ΓΕΕΘΑ, φαίνεται ότι θέλει να κινηθεί πάλι η μακρινή χώρα για να απομακρύνει πάλι από το λιμάνι της Τρίπολης μερικές εκατοντάδες Κινέζους που είναι πάλι εγκλωβισμένοι στην Λιβύη.

Το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έδωσε στην Κινεζική πρεσβεία της Αθήνας -μετά από σχετικό αίτημα - 3 διαφορετικές λύσεις με ισάριθμα ελληνικά μεγάλα επιβατικά πλοία αλλά και τον κατ αρχήν σχεδιασμό κίνησης - μέσω Κρήτης. Η Κινεζική πλευρά, που είναι εξαιρετικά ευχαριστημένη από το ελληνικό εγχείρημα του 2011, εξετάζει τις οικονομικές και άλλες προσφορές των ναυτιλιακών εταιριών και ενδεχομένως άλλα δεδομένα ή προτάσεις που έχει και αναμένεται να απαντήσει το αμέσως επόμενο διάστημα .Ήδη ωστόσο το Υπουργείο Αμυνας και το ΓΕΕΘΑ έχει ειδοποιήσει την κινεζική πρεσβεία ότι η φρεγάτα ΣΑΛΑΜΙΣ θα παραλάβει από το λιμανι της Τρίπολης 80 Κινέζους μαζί με τους Ελληνες διπλωμάτες ( όπως και μερικούς άλλους).

Η πρώτη κρούση των Κινέζων έγινε προχθές αργά προς το ΓΕΝ και ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλασσίων Μεταφορών'' αλλά έπρεπε πρώτα να υπάρξει πολιτική απόφαση - για υτό και επικοινώνησε ο Κινεζος πρέσβης μετον υπουργό Αμυνας κ Δημ Αβραμόπουλο. Στην συνέχεια χθες, υπήρξε η συνεργασία με το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ που προχώρησε στον κατ αρχήν σχεδιασμό και προβλεπόμενο συντονισμό ( συμβόλαια μίσθωσης κλπ) για να είναι έτοιμη διαδικαστικά η από θαλάσσης επιχείρηση απομάκρυνσης με το ''οκ''.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανεξάρτητα από το τρέχον περιστατικό της Λιβύης είναι σε εξέλιξη η αποστολή Κινέζων στρατιωτικών παρατηρητών στο ''Πολυεθνικό Συντονιστικό Κέντρο Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών'' (ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ) του ΓΕΕΘΑ με σκοπό τη διακρατική/θεσμική συνεργασία στον τομέα των στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών. Αυτό συμφωνήθηκε κατα την πρόσφατη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στρατηγού Κωσταράκου στην Κίνα.

Κατά τις πληροφορίες οι Κινέζοι ήταν αρχικά επιφυλακτικοί αλλά όταν τους εξηγήθηκε ότι το Κέντρο αυτό συντόνισε τον απεγκλωβισμό και την μεταφορά των 13.000 χιλιάδων Κινέζων από την Λιβύη στην Κρήτη (και από εκεί στην πατρίδα τους) κατάλαβαν την διεθνή και πολυεπίπεδη διάστασή του.
Ετσι δικαιολογείται και η αναφορά του Προέδρου της Κίνας κ. Σι Τζινμπίνγκ που ακολούθησε- κατα την επίσκεψή του στην Ρόδο και την συνάντησή του με τον κ Α.Σαμαρά και τον ομόλογό του κ Κ.Παπούλια.
 Η Ελλάδα είναι η πιο φιλική και η πιο αξιόπιστη χώρα μέσα στην Ευρώπη για την Κίνα. Όπως αναφέρατε, κ. πρωθυπουργέ, όσον αφορά τα πολύ σημαντικά συμφέροντα της χώρας μας, μας υποστηρίζετε πάντοτε και ταυτόχρονα, όταν έχουμε δυσκολίες, όπως αναφέρατε για την εκκένωση Κινέζων πολιτών από τη Λιβύη, και όταν έχει δυσκολία η Ελλάδα όπως είναι η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης, εμείς αλληλο-ϋποστηριζόμαστε. Τότε ήταν που επισήμανε επίσης ότι οι ελληνοκινεζικές σχέσεις βρίσκονται στο πιο άριστο επίπεδο ανάπτυξης, στην πιο άριστη εποχή. Και αυτό μας έχει φέρει πολύ σημαντικές και περισσότερες ευκαιρίες για συνεργασία. 
Η Κίνα αποδίδει μεγάλη σημασία στη σχέση της με την Ελλάδα. Θέλουμε πολύ να κάνουμε κοινές προσπάθειες, μαζί με την ελληνική πλευρά να ανοίξουμε τη νέα εποχή για τις διμερείς μας σχέσεις, όσον αφορά τις συνολικές στρατηγικές εταιρικές σχέσεις Κίνας – Ελλάδας.

Να σημειωθεί ότι το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ ιδρύθηκε το 2004, με σκοπό να συμβάλει στην κάλυψη του ελλείμματος που υφίσταται τόσο στο ΝΑΤΟ όσο και στην ΕΕ στον τομέα των Στρατηγικών Θαλάσσιων Μεταφορών. Αποστολή του είναι να μεταβιβάζει το αίτημα του χρήστη για ναύλωση πλοίων στη Διεύθυνση Θαλασσίων Κρατικών Μεταφορών (ΔΘΚΜ) του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου αυτή να διενεργεί διεθνή διαγωνισμό, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο λειτουργίας της. Επίσης δύναται να παρέχει, μετά από αίτημα του χρήστη, παρακολούθηση / έλεγχο δρομολογίου (Monitoring) των ναυλωμένων πλοίων.

Οι παραπάνω υπηρεσίες καλύπτουν απαιτήσεις που προκύπτουν από διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας με ΝΑΤΟ, ΕΕ, ΟΗΕ, Διεθνείς Οργανισμούς καθώς και τις χώρες που συμμετέχουν στο Κέντρο με διμερείς συμφωνίες. Για να εκπληρώσει το Κέντρο την αποστολή του απαιτείται διακρατική συμφωνία μεταξύ αυτού και των Κρατών - Μελών /Οργανισμών.
Ειναι πλέον γενικά παραδεκτό ότι το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έχει συμβάλλει και προάγει άμεσα το επίπεδο παροχής υπηρεσιών και τεχνογνωσίας στους τομείς σχεδίασης, συντονισμού και παρακολούθησης των στρατηγικών θαλάσσιων μεταφορών, επ’ ωφελεία των κρατών και των Διεθνών Οργανισμών που έχουν συνάψει συμφωνίες με το Κέντρο. Μεταξύ άλλων το ΠΟΣΚΕΣΘΑΜ έχει συμβάλει σε αποστολές όπως η δωρεάν θαλάσσια μεταφορά Ουγγρικών αρμάτων μάχης και Ελληνικών Τεθωρακισμένων Οχημάτων BΜPS-1 από το Koper της Σλοβενίας και τη Σούδα στο Κουβέιτ, υποστήριξη των ΗΠΑ μέσω της πρεσβείας τους στην Αθήνα, για την απομάκρυνση Αμερικάνων πολιτών κατά την διάρκεια της κρίσης του Λιβάνου, συμμετοχή στη διαδικασία σχεδίασης της επιχείρησης EUFOR Tchad /RCA στο ΤΣΑΝΤ,συμμετοχή στις ασκήσεις του ΝΑΤΟ, Crisis Management Exercise, εκκένωση Λιβύης, ανθρωπιστικές αποστολές κ.α.

Πηγή OnAlert

Σχόλιο ιστολογίου: Σημειώνουμε, απλά, πως σε πρόσφατη διεθνή έκθεση όπου καταγράφηκε η ικανότητα των στρατών του κόσμου, η Ελλάδα έλειπε...! Προφανώς, επειδή οι Έλληνες στρατιώτες έχουν την δική τους ξεχωριστή κατηγορία. Εκείνη που θα τολμούσαμε να την ονομάσουμε "Όπου τολμούν οι Έλληνες"... Οι Έλληνες στρατιώτες εκτέλεσαν άριστα την επιχείρηση που τους ανατέθηκε. Μακάρι, και οι Έλληνες πολιτικοί να βρισκόντουσαν στο ίδιο επίπεδο επχιειρησιακής ικανότητας...


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου


Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]