Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Συμφωνία Ελλάδας-Σκοπίων για αγωγό φυσικού αερίου


Του Χάρη Φλουδόπουλου

Πέντε ημέρες πριν από το κρίσιμο δημοψήφισμα στα Σκόπια για την αλλαγή του συντάγματος, που θα ανοίξει το δρόμο για την έγκριση της συμφωνίας των Πρεσπών, στο γειτονικό κρατίδιο αναμένεται να βρεθεί ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης, συνοδευόμενος από κλιμάκιο στελεχών ελληνικών ενεργειακών εταιρειών.

Συγκεκριμένα, ο Έλληνας υπουργός θα συνοδεύεται από στελέχη του ΔΕΣΦΑ (διαχειριστής συστήματος αερίου), ΑΔΜΗΕ (διαχειριστής συστήματος ηλεκτρισμού) και των Ελληνικών Πετρελαίων και κατά την επίσκεψή του στα Σκόπια θα έχει επαφές για διμερή ενεργειακά θέματα.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθούν κοινά ενεργειακά έργα στους τομείς του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου, τα οποία με την οριστικοποίηση της συμφωνίας Αθήνας - Σκοπίων για το ονοματολογικό εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης μάλιστα, θα υπογραφεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σύμφωνο κατανόησης μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και της ενεργειακής εταιρείας των Σκοπίων MER για την κατασκευή αγωγού φυσικού αερίου που θα τροφοδοτεί τη γειτονική χώρα. Ο αγωγός θα έχει μήκος 50 χιλιόμετρα στο ελληνικό τμήμα και 110 χιλιόμετρα στα Σκόπια φτάνοντας έως την πόλη Stip , χωρητικότητα 3 δισ. κυβικά μέτρα και θα ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία, με εκτιμώμενο κόστος τα 100 εκατ. ευρώ.

Εδώ να σημειωθεί ότι η συμφωνία που θα υπογραφεί την επόμενη Δευτέρα είναι η δεύτερη, αφού τον Οκτώβριο του 2016 είχε επίσης υπογραφεί MoU μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και της MER, για τη σύσταση ομάδας εργασίας η οποία εκπόνησε την τεχνικοοικονομική μελέτη για τη βιωσιμότητα του διασυνδετήριου αγωγού.


Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι την κατασκευή ανεξάρτητου αγωγού Ελλάδας Σκοπίων έχει αιτηθεί επίσης και η ρωσικών συμφερόντων εταιρεία Windows του επιχειρηματία Λ. Λεμπέντεφ, ωστόσο στη γειτονική χώρα οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές έχουν απορρίψει την σχετική αίτηση.

Εκτός όμως από τον αγωγό του φυσικού αερίου, κατά την επίσκεψη της επόμενης εβδομάδας, αναμένεται να υπάρξουν εξελίξεις και για την αναβάθμιση της ηλεκτρικής διασύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών, ενώ τα στελέχη των ΕΛΠΕ θα συζητήσουν το θέμα της επαναλειτουργίας του πετρελαιαγωγού ΟΚΤΑ που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια.

Συγκεκριμένα ο αγωγός ο οποίος μέχρι το 2013 μετέφερε πετρέλαιο που διυλιζόταν στις εγκαταστάσεις της ΟΚΤΑ στα Σκόπια που επίσης ανήκουν στα ΕΛΠΕ, εξετάζεται να επαναλειτουργήσει μεταφέροντας ωστόσο διυλισμένα προϊόντα για τις ανάγκες σε καύσιμα της γειτονικής χώρας. Το διυλιστήριο της ΟΚΤΑ αγοράστηκε από τα ΕΛΠΕ το 1998, ενώ ο αγωγός δημιουργήθηκε το 2002 και σταμάτησε να λειτουργεί το 2013.

Capital


Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου
Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

1 σχόλιο :

  1. "Επίσης θα πρέπει να αναφερθεί ότι την κατασκευή ανεξάρτητου αγωγού Ελλάδας Σκοπίων..."


    ....Ελλαδας -"Βορειας Μακεδονιας" κατα συριζαιους και υπολοιπους προδοτες!

    Οχι απλως για να μην ξεχνιομαστε,αλλα για να το εμπεδωσουν ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]