«Πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το έργο «Sea2Sea»
Του Νίκου Μπαρδούνια
Το «πράσινο φως» άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την έναρξη υλοποίησης του έργου «Sea2Sea», δηλαδή τη δημιουργία ενός άξονα συνδυασμένων μεταφορών από λιμάνι σε λιμάνι που θα συνδέει τα ελληνικά εμπορικά λιμάνια της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης με τα βουλγαρικά λιμάνια του Μπουργκάς, της Βάρνα και του παραδουνάβιου λιμανιού του Ρούσε.
Η διασύνδεση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος των Διευρωπαϊκών Δικτύων (TEN-T) και θα λειτουργεί ως εναλλακτική διαδρομή για τη σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα, έναντι της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου.
Το έργο έχει προβλεπόμενη διάρκεια δύο περίπου ετών, προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ και υποστηρίζεται τόσο από την ελληνική κυβέρνηση (υπουργείο Ανάπτυξης) όσο και από τη βουλγαρική (βουλγαρικό υπουργείο Μεταφορών).
Ο συγκεκριμένος διάδρομος, με την ονομασία «Sea2Sea», σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό, προβλέπεται να περιλαμβάνει τρία τμήματα:
Πρώτον, το τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τις κύριες ρότες της Μεσογείου στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Δεύτερον, το τμήμα σιδηροδρομικής μεταφοράς από τα δύο ελληνικά λιμάνια στα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνα και από εκεί στο λιμάνι του Ρούσε στον Δούναβη και
Τρίτον, το τμήμα θαλάσσιας μεταφοράς από τα δύο βουλγαρικά λιμάνια προς τα λιμάνια της βόρειας και ανατολικής Μαύρης Θάλασσας. Να σημειωθεί ότι το κόστος της πρότασης «Sea2Sea» καλύπτουν κατά 50% η Ευρωπαϊκή Ενωση, κατά 25% το ελληνικό κράτος και κατά 25% το βουλγαρικό κράτος, ενώ ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.) πρόκειται να έχει ρόλο συντονιστή του έργου.
Κέρδη
Αύξηση εσόδων και κερδών, παρά την κρίση που πλήττει τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου, ανακοίνωσε, για το πρώτο 6μηνο του 2012 του έτους, η εταιρεία Navios Maritime Partners, μία εκ των τριών ναυτιλιακών εταιρειών της κ. Αγγελικής Φράγκου. Οπως έγινε γνωστό, στη διάρκεια του δεύτερου 3μήνου τα EBITDA της Navios Partners αυξήθηκαν κατά 18% και τα καθαρά κέρδη κατά 24%. Επίσης αυξήθηκε το μέρισμα στο 0,4425 δολ. Η αύξηση αντιπροσωπεύει ένα ετήσιο μέρισμα 1,77 δολάρια και μία απόδοση 13%.
Να σημειωθεί ότι η εισηγμένη στο NYSE εταιρεία προχώρησε ακόμη, όπως ανακοινώθηκε, στην απόκτηση τριών πλοίων έναντι 109 εκατ. δολαρίων, αυξάνοντας τον στόλο της στα 19 πλοία ξηρού χύδην φορτίου. Ειδικότερα η εταιρεία, προσφάτως, αγόρασε το πλοίο «Navios Buena Ventura», από τη συγγενή της εταιρεία Navios Maritime Holdings, έναντι 67,5 εκατ. δολ. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 2010, είναι μεταφορικής ικανότητας 179.259 dwt και αναμένεται να συνεισφέρει 8,3 εκατ. δολ. στα EBITDA της εταιρείας. Είναι ναυλωμένο στη Navios Maritime Holdings μέχρι τον Οκτώβριο του 2020 με καθαρό ημερήσιο ναύλο 29.356 δολ. Το ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία απέκτησε από τρίτη εταιρεία το πλοίο «Navios Soleil», μεταφορικής ικανότητας 57.337 dwt, έναντι 20,7 εκατ. δολ. το οποίο ναυπηγήθηκε το 2009 και το πλοίο «Νavios Helios», μεταφορικής ικανότητας 77.075 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2005 αντί 20,8 εκατ. δολ. Η χρηματοδότηση της αγοράς των τριών πλοίων, όπως έγινε γνωστό από την εταιρεία Navios Maritime Partners, θα γίνει κατά ένα μέρος από τα έσοδα ύψους 70 εκατ. δολ. περίπου, που απέκτησε η εταιρεία από τη διάθεση 4,6 εκατ. μετοχών και κατά ένα άλλο από νέο τραπεζικό δανεισμό.
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...