Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Υπ. Παιδείας: Παρωχημένη παιδαγωγική αντίληψη η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων


Της Έλλης Μητακίδου

Εντυπωσιακή σε περιεχόμενο, ανάλυση, αλλά κυρίως σε μηνύματα ήταν η απάντηση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τον θόρυβο που προκλήθηκε από τη λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη.

Το υπουργείο αναφέρει ότι η ελληνική Πολιτεία δεν επιβαρύνεται με κάποια συμβατική υποχρέωση περί ίδρυσης μειονοτικών νηπιαγωγείων, αν και στο πλαίσιο της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής αλλά και της ισονομίας και ισοπολιτείας ίδρυσε στους περισσότερους μειονοτικούς οικισμούς νέα νηπιαγωγεία με σκοπό να εκπληρώσει έναν ευρύτερης σημασίας αντισταθμιστικό ρόλο, προετοιμάζοντας τους μαθητές για τη σχολική τους σταδιοδρομία, και υπογραμμίζει:


«Από εκπαιδευτικής πλευράς, η λειτουργία δίγλωσσων νηπιαγωγείων με δύο αναλυτικά προγράμματα, που αποτελούν λογική κατακερματισμένου σχολείου, αποτελεί παιδαγωγική αντίληψη και διδακτική πρόταση παρωχημένη, η οποία στην πράξη εναντιώνεται στο δικαίωμα του παιδιού για εκπαίδευση ίσων ευκαιριών».

Επισημαίνει, δε, ότι η κείμενη νομοθεσία επιτάσσει την εφαρμογή των σύγχρονων Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών στην προσχολική εκπαίδευση, ότι στον σχεδιασμό και τη σύνταξη των συγκεκριμένων προγραμμάτων λήφθηκαν υπόψη τα πορίσματα ερευνών και μελετήθηκαν τα σχετικά προγράμματα και άλλων ευρωπαϊκών χωρών και πως προκειμένου να είναι αναπτυξιακά κατάλληλα και αποτελεσματικά για όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου λαμβάνονται υπόψη η ατομικότητα του κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες του, οι κοινωνικές αξίες και τα προϊόντα του πολιτισμού, οι προσδοκίες των γονέων και κυρίως η ανάγκη να αποκτήσουν βαθμιαία τα παιδιά τα απαραίτητα εφόδια, γνώσεις, δεξιώσεις, αξίες και στάσεις, ώστε να μπορέσουν να ζήσουν δημιουργικά και ευτυχισμένα στον σύγχρονο κόσμο.

«Τα συγκεκριμένα προγράμματα», σημειώνεται στην ανακοίνωση, «παρέχουν ευκαιρίες για τη στήριξη της πολιτιστικής ταυτότητας και της γλώσσας όλων των παιδιών, βασίζονται στις προϋπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες, προωθούν την ενιαιοποίηση της γνώσης και τη διαθεματικότητα και συνδέουν τη γνώση με την καθημερινή πρακτική στο σχολείο, ενισχύουν την αλληλεπίδραση των παιδιών μεταξύ τους, τη συνεργασία με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς των άλλων βαθμίδων και γενικά προάγουν το άνοιγμα του νηπιαγωγείου στην ευρύτερη κοινωνία».

Τέλος, υπογραμμίζει ότι ως Έλληνες οφείλουμε πρωτίστως να ενστερνιζόμαστε τον πολιτισμό, τη γλώσσα, τους κανόνες και τους νόμους της χώρας όπου ζούμε και είμαστε πολίτες, παράλληλα με τον σεβασμό των πολιτιστικών ιδιαιτεροτήτων και ετεροτήτων.

«Σήμερα, παράλληλα με την προσήλωση της Ελλάδας στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τις διεθνείς συνθήκες και συμφωνίες που ρυθμίζουν τα διμερή ζητήματα της Ελλάδας και της Τουρκίας, έχει την υποχρέωση, εκτός από τη σφυρηλάτηση της εθνικής συνείδησης, να σφυρηλατήσει και τη συνείδηση του ευρωπαίου πολίτη στους ανθρώπους που διαβιούν εντός της ελληνικής επικράτειας.
Η εναρμόνιση, εξάλλου, των ευρωπαϊκών εθνικών δικαίων προς μια ενιαία ευρωπαϊκή έννομη τάξη με κοινό παρονομαστή την προστασία -μεταξύ άλλων- της μειονοτικής πολιτισμικής ετερότητας, η οποία εκπορεύεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον Οργανισμό για την Ασφάλεια και τη Συνεργασία στην Ευρώπη και κυρίως το Συμβούλιο της Ευρώπης, επηρεάζει δυναμικά τα τεκταινόμενα και επιβάλλει την παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης προς όλους τους Έλληνες πολίτες, ανεξαρτήτως φύλου, φυλής, θρησκείας, χρώματος, συνείδησης κ.λπ.», καταλήγοντας πως «από την πλευρά της ελληνικής Πολιτείας ουδέποτε επιχειρήθηκε παραβίαση του άρθρου 30 της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού της UNESCO, δεδομένου ότι η μειονότητα και τα παιδιά της απολαμβάνουν πλήρως κι απαρέγκλιτα του δικαιώματος «να έχουν τη δική τους πολιτιστική ζωή, να πρεσβεύουν και να ασκούν τη δική τους θρησκεία ή να χρησιμοποιούν τη δική τους γλώσσα από κοινού με τα άλλα μέλη της ομάδας τους».

Ωστόσο, δεν μπορεί να αγνοηθεί το «φάουλ» της ελληνικής Πολιτείας, η οποία αποφασίζει να απαντήσει έπειτα από σχετική ερώτηση που κατέθεσε το κόμμα Dostluk-Esitik-Baris (DEB), ελληνιστί Ισότητας-Ειρήνης και Φιλίας, που ίδρυσε ο αλήστου μνήμης Αχμέτ Σαδίκ πριν από 21 χρόνια και που οι… άξιοι συνεχιστές του υπέγραψαν το περασμένο φθινόπωρο Πρωτόκολλο Συνεργασίας με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης και τον Σύλλογο Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης - Τουρκίας, τις δυο μεγαλύτερες -και πολύ πλούσιες- οργανώσεις που έχουν ως στόχο την… αυτονόμηση της περιοχής.

Πηγή: Το Παρόν 
Γράψτε τα δικά σας σχόλια
  • Blogger Σχόλια για χρήση στο Blogger
  • Facebook Σχόλια για χρήση στο Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]