Απoψεις

[Απόψεις][bleft]

Ελλαδα

[Ελλάδα][threecolumns]

Ευρωπη

[Ευρώπη][bsummary]

Κοσμος

[Κόσμος][grids]

Κύριε Χατζηδάκη αν δεν ξέρετε για την Hochtief, διαβάστε να μάθετε

σ.σ.netakias - Ο κύριος Υπουργός δήλωσε άγνοια για το θέμα των 500 εκατομυρίων που χρωστάει η Ηοchtief ας τον βοηθήσουμε…
από τον netakias στις 10/2/2012

Δώρο στη Hochtief το «Ελ. Βενιζέλος»


«Εγκληματική» χαρακτηρίζουν οικονομικοί αναλυτές την πρόθεση του Ελληνικού Δημοσίου να ανανεώσει τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου στη γερμανική εταιρία που το διαχειρίζεται αντί τιμήματος μόλις 250.000.000-350.000.000 ευρώ. Το ποσό αυτό χαρακτηρίζεται ευτελές, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 το αεροδρόμιο είχε λειτουργικά κέρδη 158.000.000 ευρώ και το 2009 άλλα 264.000.000 ευρώ.

«Οποιος υπογράψει την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης για ένα τόσο μικρό ποσό ουσιαστικά κάνει δώρο στους Γερμανούς. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν στα μερίσματα που θα εισπράξει το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνια από το αεροδρόμιο» συμπληρώνουν οι ίδιοι οικονομικοί αναλυτές.


Ως και το 2010, το αεροδρόμιο των Σπάτων είχε διανείμει μέρισμα 755.000.000 ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο και 250.000.000 ευρώ στους ιδιώτες μετόχους του. Η εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου, η οποία μπορεί να διαχειρίζεται και να εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο ως τον Ιούνιο του 2026, ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο σε ποσοστό 55%, στη γερμανική Hochtief σε ποσοστό 40% και στην οικογένεια Κοπελούζου σε ποσοστό 5%. Τα Σπάτα αποτελούν τη «χρυσή επένδυση» των Γερμανών στο τομέα των αεροδρομίων. Ενδεικτικό είναι ότι σε όλες τις παρουσιάσεις της θυγατρικής Hochtief Airport ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προβάλλεται πρώτος.

Μάλιστα, η υπεραξία του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την πιθανή ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη χρησιμοποιήθηκε από τη γερμανική πλευρά στις διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους της HNA και τους Γάλλους της Vinci για την πώληση όλου του χαρτοφυλακίου της Hochtief Airport.

Η μητρική Hochtief προσδοκούσε έσοδα 1,6 δισ. ευρώ από την πώληση των αεροδρομίων της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων, όπου διαθέτει σημαντικά μετοχικά ποσοστά. Οι Γερμανοί αναζητούσαν άμεσα ρευστό, αλλά ακύρωσαν την πώληση, εξαιτίας της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.

Ωστόσο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συνεχίζει να αποτελεί το «δόλωμα» για τους υποψήφιους αγοραστές. Αυτό, διότι τα έσοδα και κέρδη που λαμβάνει από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων.

Μάλιστα, από τα Σπάτα και την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι Γερμανοί με τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, τους άνοιξε η όρεξη να επεκταθούν σε άλλες χώρες.

Ετσι, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει από τον ΔΑΑ αποφάσισαν να «χτυπήσουν» και άλλα αεροδρόμια. Αυτό το έκαναν μόνοι τους και όχι ως εταιρία διαχείρισης του «Ελ. Βενιζέλος». Οπως επισήμαναν χθες στελέχη του αεροδρομίου, οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης έχουν μείνει στάσιμες, εξαιτίας της ιδιάζουσας οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.

“Δημοκρατία”

Post A Comment
  • Blogger Comment using Blogger
  • Facebook Comment using Facebook
  • Disqus Comment using Disqus

4 σχόλια :

  1. Αν δεν ξέρει ο ''Κος'' Χατζηδάκης, ας ρωτήσει τους συναδέρφους του της ΝΔ που κατέθεσαν επερώτηση στη Βουλή τον Ιούνιο του 2011
    για το θέμα:
    ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ
    ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
    ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚΟΣ
    ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
    ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
    ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
    κα

    Εδώ η επερώτηση, για το φέσι – μαμούθ των Γερμανών στο αεροδρόμιο Σπάτων.
    http://wp.me/pbW97-j6R

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εκκρεμούν και κάποια άλλα ερωτηματικά, για τον ίδιο τον Κο Χατζηδάκη που δεν ξέρω αν υπήρξαν απαντήσεις

    Καραμανλής vs Χατζηδάκης Νορβηγική Εταιρεία
    http://diaforos.blogspot.gr/2011/10/vs_24.html
    Για τον Χατζηδάκη απαντήθηκε ποτέ η κατηγορία του Βελόπουλου πως έκρυψε Νορβηγική προσφορά για έρευνα για υδρογονάνθρακες;

    ΣΟΒΑΡΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ: ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΜΚΟ ΤΩΝ ΛΑΘΡΕΠΟΙΚΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ Κ.ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ
    http://attikanea.blogspot.gr/2012/06/blog-post_698.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΡΩΤΗΣΗ

    Προς: Υπουργό Οικονομικών, κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου

    ΘΕΜΑ: Αληθεύει ότι η εταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», της οποία κύριος μέτοχος είναι η γερμανική Hochtief, αρνείται να καταβάλει συσσωρευμένα χρέη ΦΠΑ δέκα ετών;

    Στο φύλλο της 12ης Ιουνίου, 2011 της εφημερίδας «Παρόν», αποκαλύπτονται στοιχεία σχετικά με ένα συσσωρευμένο χρέος ΦΠΑ από το 2001 μέχρι και σήμερα, της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών», της οποία κύριος μέτοχος είναι η γερμανική Hochtief. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εταιρεία φέρεται να μην καταβάλλει στο Δημόσιο το ΦΠΑ τον οποίο έχει εισπράξει, επικαλούμενη το επιχείρημα ότι έχει δικαίωμα συμψηφισμού, δικαίωμα που όμως δεν προκύπτει από πουθενά.

    Με βάση τα αναφερόμενα στο δημοσίευμα και τη συμπληρωματική έκθεση ελέγχου φόρου προστιθέμενης αξίας που συνέταξε το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου (βάσει της εντολής 1/7-3-2005) μόνο για τα έτη 2001, 2002 και 2003, ο οφειλόμενος ΦΠΑ ανέρχεται σε 150.295.602,1 ευρώ, ενώ εκτιμάται ότι η συνολική οφειλή ξεπερνά τα 500.000.000 ευρώ.

    Μάλιστα, με την υπ’αριθμ. 162/1997 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), αλλά και την αντίστοιχη απόφαση του στις 3/11/2009, όπου συνεδρίασε το Στ’ Τμήμα και έκρινε ότι δεν συντρέχουν λόγοι αλλαγής της αρχικής γνωμοδότησης του 1997, η οποία και είχε γίνει δεκτή από τον Υπουργό Οικονομικών (ΠΟΛ 1190/1997), αλλά και δεν είχε διαφοροποιηθεί η κατάσταση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το δε ΝΣΚ είχε κατ’ επανάληψη ενημερώσει (και το Νοέμβριο του 2009) τη Γενική Γραμματεία Φορολογικού και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών, με το υπ’αριθμ. πρωτ. 941/6-11-2009 έγγραφο.

    Στη συνέχεια, στις 30 Απριλίου του 2010, η Γενική Διεύθυνση Φορολογίας, με το υπ’αριθμ. πρωτ. Δ1471056436 ΕΞ 2010 προς το Ειδικό Συνεργείο Ελέγχου, ευθαρσώς αναφέρει ότι δεν τίθεται ζήτημα απαλλαγής της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» από την καταβολή ΦΠΑ και ότι με βάση την αρχική γνωμοδότηση 162/1997 του ΝΣΚ, δεν υπάρχει λόγος έκδοσης νέας γνωμοδότησης.

    Η δε αίτηση ανακοπής και αναστολής καταβολής του ΦΠΑ που κατέθεσε η εταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» στο Διοικητικό Εφετείο απορρίφθηκε και κατόπιν τούτου, αναγκάστηκε να καταβάλει το προβλεπόμενο από το νόμο 25% του βεβαιωμένου ΦΠΑ για τα έτη 2001, 2002 και 2003, δηλαδή 37.573.900,53 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσόν του βεβαιωμένου ΦΠΑ, καθώς και τα προβλεπόμενα από το νόμο πρόστιμα για τις καθυστερήσεις, παραμένει ανείσπρακτο δέκα χρόνια μετά!

    Με βάση τα έσοδα των τριών χρόνων 2001 -2003 και αναλογικούς υπολογισμούς για τα επόμενα έτη μέχρι και το 2010, το ελάχιστο ποσό που προκύπτει ξεπερνά τα 350 εκατ. Ευρώ, ειδικά αν συνυπολογίσει κανείς την αύξηση των εσόδων του Αερολιμένα.

    Με βάση τα παραπάνω δεδομένα,

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός

    1. Αληθεύει ότι η εταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» αρνείται να καταβάλει το ΦΠΑ, το οποίο και εισπράττει από το έτος 2001;

    2. Γιατί δεν έχουν ενεργοποιηθεί οι σχετικές ποινικές διατάξεις;

    3. Έχουν βεβαιωθεί τα ποσά του οφειλόμενου ΦΠΑ για τα έτη 2004 έως και σήμερα; Σε τι ενέργειες έχουν προβεί οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σας για να εισπράξουν τα οφειλόμενα ποσά;

    4. Ποιές ενέργειες και με τι χρονοδιαγράμματα έχουν προγραμματιστεί από το Υπουργείο Οικονομικών για την είσπραξη του ΦΠΑ από τηνεταιρία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών»;

    Οι ερωτώντες Βουλευτές

    ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ
    ΤΖΑΒΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΠΡΟΚΟΠΗΣ
    ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ
    ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
    ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    ΚΟΛΛΙΑ ΤΣΑΡΟΥΧΑ ΜΑΡΙΑ
    ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ ΕΛΙΖΑ
    ΔΕΝΔΙΑΣ ΝΙΚΟΣ
    ΙΑΤΡΙΔΗ ΤΣΑΜΠΙΚΑ
    ΜΕΙΜΑΡΑΚΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
    ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
    ΒΡΟΥΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. δεν ξερη τιποτα καπου στας βρυξελας βρησκετε ακομα μετα το ξυλο το ελληνηκο που εφαγε και ειναι καπου στον ρηνο λιμνες ελβετιας και ονηρεβετε στα τεσερα ορε θελει κιαλο ξυλο για να βαλη μυαλο ορε μπας και επιθημουν τον θανατο αφου τα εχουν ζηση ολα παντο ςαυτο το ξυλοδαρμενο δεν εβαλε μυαλο πηδηγμενο δαρμενο και μυαλο δεν εβαλε τι μενει για αυτον τι δεν ξερω ορε μπας και εχουν ελθει απο αλο πλανητη και κρυβοντα στα ανθρωπηνα σαρκια ξερω ορε γαμοτομου εχει μπλοκαρει η λογηκημου με τους λαδομενους κωννος αγραφιωτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Θα σας παρακαλούσα να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή είναι δυνατόν επισκέπτες του ιστολογίου να είναι και ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν περιέχουν συνδέσμους.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε τυχούσα πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας. Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...



Ελληνοτουρκικα

[Ελληνοτουρκικά][bleft]

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ

[Γεωπολιτική][grids]

διαφορα

[διάφορα][bsummary]

ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

[μυστικές υπηρεσίες][bleft]